KUSK

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: KUSK

Indlæg af Forza » 15. maj 2015, 14:49

AaB har ikke haft en chance for at være med økonomisk når de har smidt 1 mio. euro.

Faktum er dog at han skriver under sindssygt tidligt og dermed slet ikke giver udlandet en chance. Han skal buhes når vi møder Københavnerne og jeg håber han bliver et kæmpe fejlkøb og spenderer de 5 år på bænken i hovedstaden.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: KUSK

Indlæg af Søgaard » 15. maj 2015, 14:51

Det gør ondt at se, men vi kan ikke være med på den transferpris og løn. Såre simpelt. Synes også det er et underligt valg - hvorfor ikke finde noget nyt i udlandet, svaret må være hjemve. Ellers var han da heller ikke hoppet på noget langt før vinduets start. En 5årig med FCK betyder også, at han tidligst kan komme til udlandet som 28årig igen, for FCK sælger ikke noget de kan bruge. Ellers skal han da virkelig udvikle sig eksplosivt.

Dernæst skal Kusk ret hurtigt finde sit niveau, hvis han skal have en plads på holdet på en kant. De har lige købt ham Verbic, har Gislason (der self. har været elendig..), Amankwaa, Toutouh samt en række spillere der også kan spille der i Amartey, Jørgensen, Kadrii, Delaney. Desuden kædes de sammen med endnu en kant. Han kan sagtens ende på bænken, hvis han spiller en 2-3 dårlige kampe.

Synes det er lidt synd for Kusk's karriere. Det er vel endnu en John Sivebæk-genialitet. Men har ikke sådan hard-feelings overfor Kusk, det er bare gamet...
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: KUSK

Indlæg af troelsh » 15. maj 2015, 15:01

Medmindre fck er igang med at ændre spillestil, så tror jeg helt ærligt han får det svært i fck.
For det første er der stor konkurrence på kanterne, for det andet tror jeg ikke fck's primitive norske spillestil er noget der vil passe kusk.

Om to år når han er træt af at sidde på bænken, kan vi vel hente ham for en slik :cheers:

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: KUSK

Indlæg af fish » 15. maj 2015, 15:03

Patmand skrev:
fish skrev:
Califfen skrev: Jeg kan kun forestille mig, at han lider af akut hjemve, og dermed har været desperat efter at komme hjem til DK igen.
Eller har han virkelig spillet så elendigt dernede, at al selvtillid er forsvundet, og han har brug for at komme tilbage i trygge rammer og genopbygge selvtilliden??
Netop den vinkel, trygge rammer og selvtillid, burde have talt til fordel for AaB. Hvis han søger trygge rammer og tålmodig til opbygning af hans selvtillid er det da ikke i FCK han finder den. Med mindre Ståle pludseligt er blevet blødsøden.
Men hvis Twente har afvist bud fra AaB har Kusk vel reelt kun haft muligheden for FCK hvis han ville væk. Altså bortset fra at han kunne have trukket den et par måneder til tæt på vinduet.
Pssst, AaB var ikke interesseret i at betale for Kasper Kusk. De havde nok engang håbet på at kunne leje en profil.
Det er heller ikke sikkert at de kunne have fået Kusk hjem selvom de havde matchet FCK's bud. Kasper er vel også interesseret i at prøve mest muligt i den forholdsvis korte karriere man har som fodboldspiller.
Tror du ikke også at han trods alt har så meget selvtillid, at han godt mener han kan klare sig i FCK?
Jeg tror modsat flere andre herinde, at Kasper Kusk bliver en stor succes i FCK. Jeg har længe ikke kunnet forstå at FCK ikke har hentet nogle ordentlige gennembrudsspillere, da det er helt oplagt at det netop er det de mangler.

Hvis Kasper Kusk havde spillet i FCM, BIF eller FCK og været sæsonens profil, så havde prisskiltet på ham været 20 mio. Så i mine øjne har de potentielt lavet en rigtig god handel i FCK ved at betale 7,5 mio. for Kusk
Er ikke sikker på at jeg forstår dig, men:
- Jeg tror som dig at han kan blive en succes, FCK mangler ihvertfald nogen der kan gøre noget uventet. Når Jørgensen melder sig ud er FCK et meget forudsigeligt hold. Det er også en af grundene til at skiftet gør ondt på mig.
- Den anden grund er at hver gang sådan noget her sker mindes man om at det for de fleste fodboldspillere bare er et job. Det er ikke noget med klub følelse og andet romantisk pladder, nej det er bare et spørgsmål om prestige og penge.
- Jeg påpeger netop at Kusk jo sandsynligvis ikke har haft muligheden for at vælge AaB, da vi slet ikke har matchet FCK og Twente mangler penge. AaB var, som du påpeger, interesseret i leje. Twente mangler penge på bogen. Fair at Kusk ikke bliver klappet ind på stadion når han kommer, men det er jo ikke udelukkende hans valg.
- Kun hvis skiftet virkelig handlede om manglende selvtillid og hjemve havde AaB en chance. Det kan vi jo så konkludere det ikke handlede om, for jeg regner ikke med at Kusk er så dum at han ikke har iagttaget hvor hurtigt folk kan ryge på bænken i FCK.
- Tilbuddet fra FCK med 5, gentager 5, år, med en god løn er jo også værd at tage med i sine overvejelser. Det er jo ikke sådan at AaB ville have lagt sådan en kontrakt foran ham.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: KUSK

Indlæg af Patmand » 15. maj 2015, 15:07

Nu har jeg prøvet at skrive det flere gange...jeg kan ikke forstå at folk herinde bliver ved med at argumentere for, at Kasper Kusk ikke passer ind på FCK's nuværende hold. Jeg mener som jeg flere gange har nævnt at han passer som hånd i handske.

Det er ikke nogen hemmelighed at de længe har ønsket sig Kasper Kusk, af helt indlysende årsager. Tjutjuuh og de andre i nævner - altså seriøst? Kusk er en klasse over de konkurrenter i FCK's trup. Han tog jo også til Twente velvidende at der var skarp konkurrence der.

Jeg kan godt forstå at det følelsesmæssigt er drønærgeligt at se Kusk skifte til FCK på en 5-årig kontrakt. Men fodboldfagligt giver det altså god mening.
Kasker Kusk har takket ja til FCK i 5 år. Han mener tydeligvis også det er det rigtige.
Jeg er bestemt ikke FCK skabsfan. Jeg har længe grint af hvordan de har smidt latterligt mange millioner efter de forkerte spillere. Men med Kusk rammer de dessværre plet.
http://www.bold.dk/nyt/staale-vil-udnyt ... ompetencer
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... eb/5565576

EDIT: Lad mig lige så fast, at jeg ville også 1000 gange hellere se Kusk have succes i udlandet end nu, hvor han kommer til at spille i FCK. Dessværre var det et forudsigeligt skifte. Jeg tror virkelig at Kusk er en ønskespiller for Ståle.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: KUSK

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 15. maj 2015, 15:15

Ud over at det her skifte sammenholdt med udtalelser for under et år siden fra Kusk om, at AaB er eneste klub i Danmark for Kusk, udstiller Kusk begrænsede intellekt, tror jeg næppe vi har været reelt inde i billedet, efter at Søndergaard er blevet præsenteret som træner. Man ser ikke lige en type som Kusk spille under en tonser-træner som ham.
Fodbold skal ses med hjertet!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2882
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: KUSK

Indlæg af Eksil » 15. maj 2015, 15:18

AaB 85 95 99 08 skrev:Ud over at det her skifte sammenholdt med udtalelser for under et år siden fra Kusk om, at AaB er eneste klub i Danmark for Kusk, udstiller Kusk begrænsede intellekt, tror jeg næppe vi har været reelt inde i billedet, efter at Søndergaard er blevet præsenteret som træner. Man ser ikke lige en type som Kusk spille under en tonser-træner som ham.
Klart. For det var det offensivt intellekt bobler under Ståles isse der lokkede manden til.

Flot at du kan skide på LS i en tråd der handler om en transfer før han kommer til.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: KUSK

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 15. maj 2015, 15:25

Eksil skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Ud over at det her skifte sammenholdt med udtalelser for under et år siden fra Kusk om, at AaB er eneste klub i Danmark for Kusk, udstiller Kusk begrænsede intellekt, tror jeg næppe vi har været reelt inde i billedet, efter at Søndergaard er blevet præsenteret som træner. Man ser ikke lige en type som Kusk spille under en tonser-træner som ham.
Klart. For det var det offensivt intellekt bobler under Ståles isse der lokkede manden til.

Flot at du kan skide på LS i en tråd der handler om en transfer før han kommer til.
Jeg siger bare det oplagte, at det er svært at se for sig, at en spiller som Kusk skulle sige ja til at spille under en mand som Søndergaard efter sikkert et hav af gange at have været irriteret over at spille mod en parkeret bus i Haderslev.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4343
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: KUSK

Indlæg af Kristian » 15. maj 2015, 15:30

AaB 85 95 99 08 skrev:
Eksil skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Ud over at det her skifte sammenholdt med udtalelser for under et år siden fra Kusk om, at AaB er eneste klub i Danmark for Kusk, udstiller Kusk begrænsede intellekt, tror jeg næppe vi har været reelt inde i billedet, efter at Søndergaard er blevet præsenteret som træner. Man ser ikke lige en type som Kusk spille under en tonser-træner som ham.
Klart. For det var det offensivt intellekt bobler under Ståles isse der lokkede manden til.

Flot at du kan skide på LS i en tråd der handler om en transfer før han kommer til.
Jeg siger bare det oplagte, at det er svært at se for sig, at en spiller som Kusk skulle sige ja til at spille under en mand som Søndergaard efter sikkert et hav af gange at have været irriteret over at spille mod en parkeret bus i Haderslev.
Jamen hold da fast. Det der giver jo slet ingen mening. Hvad skal Søndergaard blandes ind i denne debat for. Tag dig nu ssammen mand.
------------------
mvh Kristian

KasperH
Miniput
Miniput
Indlæg: 6
Tilmeldt: 8. maj 2015, 13:32
Favoritspiller: Kasper Kusk

Re: KUSK

Indlæg af KasperH » 15. maj 2015, 15:34

Hold kæft en klam luder... Hvorfor helvede finder han ikke en anden klub ude i ulandet, det burde sku da ikke være så svært... Håber fandeme den nar bliver skadet til deres første træning og aldrig kommer til at spille igen.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: KUSK

Indlæg af Arendt » 15. maj 2015, 15:35

AaB 85 95 99 08 skrev:Ud over at det her skifte sammenholdt med udtalelser for under et år siden fra Kusk om, at AaB er eneste klub i Danmark for Kusk, udstiller Kusk begrænsede intellekt, tror jeg næppe vi har været reelt inde i billedet, efter at Søndergaard er blevet præsenteret som træner. Man ser ikke lige en type som Kusk spille under en tonser-træner som ham.
Hahahahahahahahahahahahahahaha :D

Trolololololololololo, he is back. 2 påstande med intet belæg. Elsker dig!
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 392
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: KUSK

Indlæg af Anubit » 15. maj 2015, 15:47

Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4343
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: KUSK

Indlæg af Kristian » 15. maj 2015, 15:51

Det betyder jo egentlig bare, at manden har fravalgt AaB kort og godt. Om vi var kommet med sammen pose penge, havde han end ikke overvejet os. Sådan læser jeg det.

Virkelig sørgelig læsning. Troede han ville komme med en lidt anden udmelding omkring AaB, men det her bliver bare til mere brænde på bålet.
------------------
mvh Kristian

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: KUSK

Indlæg af 9800 » 15. maj 2015, 15:56

5 år med 5 mio om året = 25 mio, jeg forstår ham godt.
Jeg synes vi skal give ham en heltemodtagelse med tifo og det hele, så han virkelig får en klump i halsen.
Når han så flopper (for det gør han) så kan han vende hjem som en anden Rasmus Wurtz.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: KUSK

Indlæg af BoomZ0R » 15. maj 2015, 16:06

Hold da op... Har du glemt at det for de fleste spillere er et job og at følelser ændrer sig?

Der er jo ingen tvivl om at Kusk havde en god tid i AaB, men han skylder jo ikk AaB noget.
KasperH skrev:Hold kæft en klam luder... Hvorfor helvede finder han ikke en anden klub ude i ulandet, det burde sku da ikke være så svært... Håber fandeme den nar bliver skadet til deres første træning og aldrig kommer til at spille igen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: KUSK

Indlæg af Funky » 15. maj 2015, 16:59

Grimme, grimme billeder af Kusk og Ståle, som står og holder en Kusk-trøje, efter at Gaarde har sendt signaler om at ville strække sig meget langt for at møde Kusk. I kan ævle alt det i vil om "gamet" og "fornuftigt valg", Kusk ved udmærket, hvad det her betyder dér, hvor han kommer fra. Nu er jeg så splittet mellem at ønske, at han laver en Wurtz derovre, eller at han gør det godt, og hjælper FCK med at tvære FCM ud næste sæson. I den bedste af alle verdener får jeg begge ønsker opfyldt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: KUSK

Indlæg af alithebeast » 15. maj 2015, 17:03

Lad ham bare rådne op på bænken for derefter at skuffe fælt i en udlejning til Vejle. Jeg håber Agger smadrer knæet på ham.
Hader København!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: KUSK

Indlæg af Gentleman Finn » 15. maj 2015, 17:30

Det er en ulækker smag man sidder tilbage med i munden, når vores strategi om at bruge ressourcer på at føre vores egne spillere op giver bagslag. Vi må finde en måde at tackle Kusks manglende karakter end at buhe ham, personligt kunne jeg ikke være mere ligeglad hvis det er ham der fælder de røde i en kamp, lets face it, 5 år i suppen for fck, han er ikke rød mere.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: KUSK

Indlæg af Arendt » 15. maj 2015, 17:34

Gentleman Finn skrev:Det er en ulækker smag man sidder tilbage med i munden, når vores strategi om at bruge ressourcer på at føre vores egne spillere op giver bagslag. Vi må finde en måde at tackle Kusks manglende karakter end at buhe ham, personligt kunne jeg ikke være mere ligeglad om det er ham eller en anden der fælder de røde. Han er ikke rød mere.
Vores strategi giver på ingen måde bagslag, tværtimod. Kasper Kusk var en hovedårsagerne til, at vi vandt pokalturneringen og mesterskabet. Derudover solgte vi ham for 4.5 mio. kr, fordi vi desværre i dårligere tider måtte tilføje en sådan klausul i kontrakten. At han desværre ikke slår igennem i udlandet og i stedet skifter til FCK er ærgerligt, men det har intet med vores strategi at gøre, at spillerne skal vende hjem. Det har flere af vores gamle spillere gjort, og det har været en styrkelse af holdet, men det sker nødvendigvis ikke hver gang.

Forhåbentligt kan han spille en god sæson næste år og blive solgt for et stort beløb til udlandet, således at vi kan tjene penge på ham, idet FCK vil skulle betale udviklingspenge til os.

Med salget af Kusk til FCK har vi allerede tjent 5 % af 7 mio. kr. = 350.000 kr. Dette er rene udviklingspenge og er uden en videresalgsklausul.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: KUSK

Indlæg af Henriksen » 15. maj 2015, 18:19

Kæft nogle tomhjernede udmeldinger herinde... Ønsker manden skadet, ønsker han flopper...ønsker bål og brand. Han skylder ikke AaB en kæft, vi har ikke økonomi til at matche noget som helst FCK kommer med her og de penge vi har kan bruges meget mere intelligent. Lad nu Kasper Kusk være FCK-spiller og brug krudtet på at støtte de spillere vi har (vi så jo hvor godt det gik på Aalborg Stadion da Ståle vendte tilbage som FCK-spiller - der blev kæften lukket godt på hylekoret, da den skaldede nettede til 2-0). Al den snak om "han sagde dit" og "klubfølelse dat" - havde FCK kunne tilbyde Torben Boye en uhyrlig millionløn da han var på toppen, så havde han også sat økonomi, udfordringer og fremtiden langt over klub og al det pladder, som i vore dage kun er en sølle nostalgisk illusion. Jeg er kæmpe Bayern München-fan og har været det i 30 år i år - jeg bilder mig da også ind, at Thomas Müller bliver for evigt og at han som Der Ober-Bayer aldrig forlader den røde trøje, men kommer det rigtigt tilbud, er pengene og udfordringerne store nok...så...

Nyd de spillere vi har mens vi har dem og når vi har dem. De kommer og går og klubberne består. Det er vel også en del af fodbold-verdenens morbide charme, at der skal komme den slags transfers der giver en klubfølelsesmæssig rodbehandling uden bedøvelse... AaB er AaB med eller uden Kusk.
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Besvar