KUSK

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: KUSK

Indlæg af Arendt » 15. maj 2015, 13:02

Hovedet skrev:
Arendt skrev:
Frygah skrev:
Buzz Killington skrev:
Hovedet skrev: Selvfølgelig er det her et massivt prestigetab for AaB og et wakeup call i forhold til vores meget romantiske og til tider lettere kvalmende forhold til klubfølelse og talentudvikling.
Ahwhafornoe?
Jeg melder også pas. Det giver ikke en skid mening, det der er citeret der. Men det lyder sikkert godt.
Tilslutter mig med en sidebemærkning koret her. Det er virkelig ærgerligt, men skiftet er helt naturligt. Kan på ingen måde sammenlignes med J. Grønkjær, da han i den sidste del af karrieren var en markant profil hos FCK. Kusk er i starten af hans karriere, og jeg kan udemærket forstå hans valg. Enten slår han ikke til, og så tager vi imod ham med åbne arme ligesom med R. Würtz. Hvis han derimod slår til, vil vi igen modtage udviklingspenge i form af et salg.

I forhold til vores romantiske og lettere kvalmende forhold til talentudvikling og klubfølelse må jeg melde pas. Jeg kan ikke på nogen måde være enig i dette :D
Nej, det har I da helt ret i. Revet sådan brutalt ud af sin sammenhæng giver det ingen mening og er helt fejlformuleret. Beklager. Selvfølgelig skal vi fortsætte med den talentudvikling, men også samtidig være bevidste om, at vi ikke alene tiltrækker spillere, fordi vi hedder AaB.

Det er et prestigetab, og jeg ser også gerne investeringer i spillertruppen, men jeg synes virkelig ikke, at vi skulle ofre 7,5 million kroner på at hente Kusk hjem, hvad der var hovedbudskabet i mit indlæg. Så tror jeg, vi kunne bruge pengene mere hensigtsmæssigt andetsteds.
Se nu er vi enige igen. Vi må være nøgterne og objektive for en gangs skyld og erkende, at vi har svært ved at matche lønpakken i FCK, men derimod kan tilbyde andre ting, som FCK ikke kan. Kasper Kusk har tilsyneladende valgt lønpakken og forhåbentligt får han succes, så de kan sælge ham videre, så vi igen kan modtage penge i vores retning ;)

Nu hvor vi umiddelbart har mistet Kusk, ville det være dejligt at beholde Anders K., Henrik Dalsgaard, Thomas Enevoldsen og Nicklas Helenius i truppen, så vi bevarer noget kontinuitet.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: KUSK

Indlæg af Patmand » 15. maj 2015, 13:11

Hovedet skrev:Det er et prestigetab, og jeg ser også gerne investeringer i spillertruppen, men jeg synes virkelig ikke, at vi skulle ofre 7,5 million kroner på at hente Kusk hjem, hvad der var hovedbudskabet i mit indlæg. Så tror jeg, vi kunne bruge pengene mere hensigtsmæssigt andetsteds.
F.eks nogle bygninger? :S

Spøg til side. AaB har åbenbart valgt at vi først og fremmest lejer profiler ind og så håber på den næste Lucas Andersen dukker op blandt talentmassen. Fair nok. Sådan er det at være fattig.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: KUSK

Indlæg af Frygah » 15. maj 2015, 13:14

Patmand skrev:
Hovedet skrev:Det er et prestigetab, og jeg ser også gerne investeringer i spillertruppen, men jeg synes virkelig ikke, at vi skulle ofre 7,5 million kroner på at hente Kusk hjem, hvad der var hovedbudskabet i mit indlæg. Så tror jeg, vi kunne bruge pengene mere hensigtsmæssigt andetsteds.
F.eks nogle bygninger? :S
Ja, lad os da sætte lighedstegn mellem den ledelse der har præsteret en succesfuld aktieudvidelse, fået driften til at gå i nul (samtidig med man tog The Double) og hvor realiteten altid stemmer overens med de økonomiske forventninger, med Søndergaard og co. der legede byggematadorer...

EDIT: Bah, så retter du i indlægget efter jeg har lavet et brokke-indlæg! :P

Edit2: Jeg tror ikke som sådan at AaB kun vil leje profiler ind. Jeg tror sådan set stadig man vil forsøge at lande de der Prica, Winsnes, Johansson og Jønsson transfers, hvor man gratis eller enormt billigt kan hive en profil ind. Nu var leje af Ene og Helenius lidt en speciel situation for begge disse spillere, som vi nok ikke ser på samme måde fremadrettet. Men det er klart, forventer man at vi køber ind som FCK, FCM og BIF, så holder man med det forkerte hold. Og det har ikke rigtig noget at gøre med at være fattig, men netop at man forvalter pengene seriøst, og ikke går tilbage til Per Søndergaard-tiden med vilde investeringer, uagtet om det er i truppen eller i udenomsaktiviteter.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

RufusTheDog

Re: KUSK

Indlæg af RufusTheDog » 15. maj 2015, 13:20

Det her skifte er værre end da Silberbauer skiftede. Fy for helvede Kusk.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2882
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: KUSK

Indlæg af Eksil » 15. maj 2015, 13:34

5 år på hvad der sikkert er en kongeløn i FCK. Gaarde havde aldrig en chance i det ræs.

Får AaB et cut af de 7.5 mio han er handlet for?

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2198
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: KUSK

Indlæg af Sauer » 15. maj 2015, 13:35

Eksil skrev:5 år på hvad der sikkert er en kongeløn i FCK. Gaarde havde aldrig en chance i det ræs.

Får AaB et cut af de 7.5 mio han er handlet for?
Hvor ser du den?

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2882
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: KUSK

Indlæg af Eksil » 15. maj 2015, 13:40

Sauer skrev:
Eksil skrev:5 år på hvad der sikkert er en kongeløn i FCK. Gaarde havde aldrig en chance i det ræs.

Får AaB et cut af de 7.5 mio han er handlet for?
Hvor ser du den?
BT skriver 5 år, Tweente skriver at han er købt for 675.000 euro og solgt for 1.000.000 euro.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: KUSK

Indlæg af Patmand » 15. maj 2015, 13:43

Frygah skrev:
Patmand skrev:
Hovedet skrev:Det er et prestigetab, og jeg ser også gerne investeringer i spillertruppen, men jeg synes virkelig ikke, at vi skulle ofre 7,5 million kroner på at hente Kusk hjem, hvad der var hovedbudskabet i mit indlæg. Så tror jeg, vi kunne bruge pengene mere hensigtsmæssigt andetsteds.
F.eks nogle bygninger? :S
Ja, lad os da sætte lighedstegn mellem den ledelse der har præsteret en succesfuld aktieudvidelse, fået driften til at gå i nul (samtidig med man tog The Double) og hvor realiteten altid stemmer overens med de økonomiske forventninger, med Søndergaard og co. der legede byggematadorer...

EDIT: Bah, så retter du i indlægget efter jeg har lavet et brokke-indlæg! :P

Edit2: Jeg tror ikke som sådan at AaB kun vil leje profiler ind. Jeg tror sådan set stadig man vil forsøge at lande de der Prica, Winsnes, Johansson og Jønsson transfers, hvor man gratis eller enormt billigt kan hive en profil ind. Nu var leje af Ene og Helenius lidt en speciel situation for begge disse spillere, som vi nok ikke ser på samme måde fremadrettet. Men det er klart, forventer man at vi køber ind som FCK, FCM og BIF, så holder man med det forkerte hold. Og det har ikke rigtig noget at gøre med at være fattig, men netop at man forvalter pengene seriøst, og ikke går tilbage til Per Søndergaard-tiden med vilde investeringer, uagtet om det er i truppen eller i udenomsaktiviteter.
Ha ha, undskyld! Jeg rettede nu mit indlæg nærmest indenfor 60 sekunder da jeg syntes en one-liner var liiige tyndt nok. Den var nu også ironisk ment. Jeg tror såmænd nok Hovedet mener pengene skal bruges på spillertruppen, bare ikke lige 7,5 mio. per nye spiller.

Men altså, det med at leje er nu reelt nok. AaB køber ikke ret ofte spillere mens leje ser ud til at være i høj kurs. Senest Enevoldsen, Helenius, Gorter, Jönsson (som så sidenhen fik en permanent kontrakt). Lidt længere tilbage var det Michael Lumb, Duncan, Lasse Nilsson, Luton Shelton, Marek Saganowski, Jones Kusi-Asare m.fl.
Du skal efterhånden langt tilbage for at finde en reél transfer hvor AaB betalte mere end lidt peanuts for en spiller. Det er ikke sket de sidste 5-6 år.
Det bruger AaB bare ikke længere. Bla. på den baggrund var det jo også fuldstændigt forventet at Kusk ikke havnede i AaB igen. Men som jeg har hørt så forsøgte AaB sig med at leje Kusk i Twente.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: KUSK

Indlæg af Patmand » 15. maj 2015, 13:54

Eksil skrev:5 år på hvad der sikkert er en kongeløn i FCK. Gaarde havde aldrig en chance i det ræs.

Får AaB et cut af de 7.5 mio han er handlet for?
Du har helt ret. Man kunne jo også fornemme det på Gaarde's skønsang 'Kusk vil altid være en helt i Aalborg bla bla bla'. Et lettere desperat forsøg på at tale til følelserne fordi AaB kunne overhovedet ikke matche andre klubbers tilbud på økonomien. Eller også var det bare for at dække sin ryg 'vi forsøgte men Kusk ville ikke tilbage til AaB'. Det var som sagt en mission impossible.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... lt-i-vores

Med den klausul som Kusk havde i sin AaB-kontrakt, så tror jeg ikke man skal gøre sig håb om at der kommer nogle penge i AaBs retning.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2198
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: KUSK

Indlæg af Sauer » 15. maj 2015, 14:02

Det er fandeme surt. Jeg kan ikke rigtigt se Kusk passe ind i FCK-truppen, og jeg havde nok heller ikke troet, han selv kunne.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2198
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: KUSK

Indlæg af Sauer » 15. maj 2015, 14:05


Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4343
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: KUSK

Indlæg af Kristian » 15. maj 2015, 14:08

Det gør dæleme ondt at se den trøje foran ham:-(
------------------
mvh Kristian

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: KUSK

Indlæg af gravballe » 15. maj 2015, 14:13

JUDAS!!!!!!!!!!!

Sambaman
2. div
2. div
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12. mar 2013, 20:28

Re: KUSK

Indlæg af Sambaman » 15. maj 2015, 14:17

Uden at skulle lege Jim Lyngvild, tror jeg ikke, at han ser særlig godt ud i hvid.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: KUSK

Indlæg af troelsh » 15. maj 2015, 14:18

Det gør sgu ondt at se kusk med den trøje :thumbsdown:
Men money talks, og kusk får helt sikkert en rigtig god løn de næste fem år.

Må indrømme jeg ikke helt kan lade vær med at være bitter og håbe han bliver et flop ..

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: KUSK

Indlæg af Buzz Killington » 15. maj 2015, 14:22

Jeg er godt nok overrasket over hvor primitiv en voksen relativt fornuftig person som jeg kan blive over det her. Men fuck hvor er han ulaekker at se paa med den klamme troeje i haanden - det svin.... Og saa slaar fornuften til, og jeg husker at han ogsaa har en karriere at pleje, samt at AaB aldrig havde vaeret villige til at smide tilstraekkeligt med penge efter Twente eller Kusk alligevel. Han har altid virket som en utroligt sympatisk gut, og jeg haaber han faar hurtig success, og bliver solgt videre til ulandet. Det fucking svin. Foej.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: KUSK

Indlæg af gravballe » 15. maj 2015, 14:25

Folk og deres forståelse... Manden påstod han var fan af AaB.. Men han er ikke andet end en klub luder.. Jeg er udemærklet klar over at pengene taler, men han burde kunne have fundet en anden klub i udlandet.. Jeg giver ikke en skid for at hvis man elsker AaB så meget som han påstod, at man så vælger en anden dansk klub... Jeg håber jorden kommer til at brænde under ham, og han bliver et flop...

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4343
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: KUSK

Indlæg af Kristian » 15. maj 2015, 14:25

- Herudover har jeg været glad for den flotte opbakning fra AaB’s supportere, og jeg kan med sikkerhed sige, at jeg sagtens kan se mig selv spille for AaB igen. Det er min klub, fastslår Kasper Kusk.

Sådan lød det da Kusk skiftede til Twente.

Et er at han skifter til FCK, men at det sker så hurtigt og transfervinduet ikke engang er åbnet. FØJ. En stor judas er hvad han er.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: KUSK

Indlæg af alithebeast » 15. maj 2015, 14:28

Må din røv for evigt klø og dine arme være for korte.
Hader København!

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: KUSK

Indlæg af Califfen » 15. maj 2015, 14:31

Henriksen skrev:
Califfen skrev:
Henriksen skrev:Vi blev mestre i et forår uden Kasper Kusk... Vi har spillet en rodet sæson med folk som Enevoldsen og Helenius hjemme igen. Jeg kan virkelig ikke hidse mig op over at Kasper Kusk vil parkere sit udlandseventyr i København. Han har, som stort set alle andre i en verden uden føleleser, valgt pengene og prestige og der ikke noget vi kan gøre ved det.
Hvad behager? Er det 07/08 sæsonen vi snakker om her?

Jeg er enig med størstedelen herinde om, at det er et rædderligt skifte. Utroligt skuffende og også ret underligt i forhold til tidspunktet. Transfervinduet er ikke engang åbnet endnu. Der er masser af tid til at finde en ny udenlandsk klub.
Jeg kan kun forestille mig, at han lider af akut hjemve, og dermed har været desperat efter at komme hjem til DK igen.
Eller har han virkelig spillet så elendigt dernede, at al selvtillid er forsvundet, og han har brug for at komme tilbage i trygge rammer og genopbygge selvtilliden?? Jeg har ikke fulgt hans Twente-karriere super tæt, men udover et par enkelte bundkarakterer i aviserne, virker det da ikke til, at det er gået helt ad helvede til. Man skal også tænke på alt det kaos der har været i klubben i år med elendig økonomi og skidt ledelse. Det kan ikke andet end påvirke en ung ny spiller som Kusk.
Det er mig der klokker i fakta.....modtag mine dybeste undskyldninger :'(

Årets Ups,er herfra....

Bevares, det sker. Alt forladt. Det kan være du tænkte på Prica i 07/08 sæsonen ;)

Besvar