Henrik Dalsgaard

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Yankee » 27. aug 2015, 09:28

Jeg er lige nødt til at spørge igen - hvornår er Gilli pludselig blevet frelseren for vores backs? Han er 23 år, men har i hele sin karriere kun spillet 160 minutter i Superligaen og 180 minutter på landsholdet.

Jeg undres også tit over beskrivelsen af Gilli. Man hører tit at han minder om Henrik Dalsgaard og er hans arvtager. Det kan jeg slet ikke se. For mig er han meget mere en PK-type - en lille, hurtig højreback, som der går rigtig mange af på dusinet. Men det er selvfølgelig en svær vurdering når han aldrig spiller fodboldkampe.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af hje1980 » 27. aug 2015, 09:34

Yankee skrev:Jeg er lige nødt til at spørge igen - hvornår er Gilli pludselig blevet frelseren for vores backs? Han er 23 år, men har i hele sin karriere kun spillet 160 minutter i Superligaen og 180 minutter på landsholdet.

Jeg undres også tit over beskrivelsen af Gilli. Man hører tit at han minder om Henrik Dalsgaard og er hans arvtager. Det kan jeg slet ikke se. For mig er han meget mere en PK-type - en lille, hurtig højreback, som der går rigtig mange af på dusinet. Men det er selvfølgelig en svær vurdering når han aldrig spiller fodboldkampe.
Mon ikke vi tænkte det samme da Kent ville have Dalsgaard som arvtager fra Bøgelund??

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Freddie » 27. aug 2015, 09:41

Yankee skrev:Jeg er lige nødt til at spørge igen - hvornår er Gilli pludselig blevet frelseren for vores backs? Han er 23 år, men har i hele sin karriere kun spillet 160 minutter i Superligaen og 180 minutter på landsholdet.

Jeg undres også tit over beskrivelsen af Gilli. Man hører tit at han minder om Henrik Dalsgaard og er hans arvtager. Det kan jeg slet ikke se. For mig er han meget mere en PK-type - en lille, hurtig højreback, som der går rigtig mange af på dusinet. Men det er selvfølgelig en svær vurdering når han aldrig spiller fodboldkampe.
Han har også spillet 17 minutter i pokalsemifinalen mod Horsens. Hvem ved om han ender på backen, men det er der han er blevet brugt, og alle har debuteret en gang. Han har vist takter, og hvis der pludselig viser sig en mulighed for mere spilletid vil det helt sikker sætte hans puls op. Det er derfor han er i Danmark. Om han er svaret på venstre back tvivler jeg nu på eftersom han er højrebenet.
Men hvis du mener at han er lille og også har ret i det udsagn, så er der godt nok noget galt med mine øjne.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Yankee » 27. aug 2015, 10:46

Freddie skrev: Men hvis du mener at han er lille og også har ret i det udsagn, så er der godt nok noget galt med mine øjne.
Han er vel meget typisk for en back. Pointen er at han i størrelse og statur minder mere om Patrick Kristensen end om Henrik Dalsgaard. Det spillemæssige er svært at vurdere, når han altid er skadet.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Erasmus Montanus » 27. aug 2015, 11:05

Gilli er en unik kombination af fart og fysik (http://www.bold.dk/nyt/AaB-Gilli-har-un ... t-og-fysik). Og så vil jeg også vove at påstå, at han teknisk er dygtigere end Dalle.

Så kan man argumentere for, at Gilli måske er fysisk stærk af en 1.80'er at være, men at det ikke er sammenlignelig med en stærk 1.92'er, og man kan argumentere for, at Dalle, over en hel banelængde, måske er hurtigere. Gilli er dog satans hurtig på kortere distancer og så har han også en springkraft, der, sammen med hans fysik, også gør ham god i luften.
Problemet med ham er så, at han næsten konstant er skadet, selvom han har holdt sig skadesfri de sidste par uger.

Billede

Billede
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Køllen I Møllen » 27. aug 2015, 11:08

Erasmus Montanus skrev:Gilli er en unik kombination af fart og fysik (http://www.bold.dk/nyt/AaB-Gilli-har-un ... t-og-fysik). Og så vil jeg også vove at påstå, at han teknisk er dygtigere end Dalle.

Så kan man argumentere for, at Gilli måske er fysisk stærk af en 1.80'er at være, men at det ikke er sammenlignelig med en stærk 1.92'er, og man kan argumentere for, at Dalle, over en hel banelængde, måske er hurtigere. Gilli er dog satans hurtig på kortere distancer og så har han også en springkraft, der, sammen med hans fysik, også gør ham god i luften.
Problemet med ham er så, at han næsten konstant er skadet, selvom han
har holdt sig skadesfri de sidste par uger.

Billede

Billede
Jeg tror et af de store problemer med ham er taktisk skoling. Det halter lidt med det men der arbejdes på det og forventningerne er stadig store til ham på Hornevej.
Janteloven eksisterer IKKE!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Martino » 27. aug 2015, 12:34

Altså, jeg er stor fan af Gilli. Han er teknisk bedre end Dalle og PK. På de første meter hurtigere end Dalle og PK. Om han på den lange bane er hurtigere end Dalle ved jeg ikke, men han er i så fald ikke langt efter. Jeg tror på ham som back og faktisk også som kant.
Jeg savner Winsnes

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af fish » 27. aug 2015, 13:11

Eksil skrev:
fish skrev:Jeg forstår bare ikke behovet for at tale PK ned. Han er vel blevet den nye Martin P.
Som i, at de begge er dårlige backs? For så er vi totalt enige...
Næh, mere som i den måde visse debatører har et behov for at tilsvine og tale specifikke AaB spillere ned uden den mindste objektivitet.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Eksil » 27. aug 2015, 13:18

fish skrev:
Eksil skrev:
fish skrev:Jeg forstår bare ikke behovet for at tale PK ned. Han er vel blevet den nye Martin P.
Som i, at de begge er dårlige backs? For så er vi totalt enige...
Næh, mere som i den måde visse debatører har et behov for at tilsvine og tale specifikke AaB spillere ned uden den mindste objektivitet.
Jebus kristus. Åbenbart må man ikke kritisere den store PK, som er så fantastisk, at han har været rotationsspiller i snart et årti.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Henrik Dalsgaard

Indlæg af Pastorius » 27. aug 2015, 13:30

Eksil skrev:
fish skrev:
Eksil skrev:
fish skrev:Jeg forstår bare ikke behovet for at tale PK ned. Han er vel blevet den nye Martin P.
Som i, at de begge er dårlige backs? For så er vi totalt enige...
Næh, mere som i den måde visse debatører har et behov for at tilsvine og tale specifikke AaB spillere ned uden den mindste objektivitet.
Jebus kristus. Åbenbart må man ikke kritisere den store PK, som er så fantastisk, at han har været rotationsspiller i snart et årti.
Hvis der er et forbud mod den slags, så bliver det håndhævet ret dårligt.

Jeg er helt enig med fish. Jeg forstår ikke behovet, og kan slet ikke se hvad det skulle gøre godt for. Det er en spiller som har været starter i en meget stor del af en af klubbens bedste sæsoner nogensinde. Gad vide hvad der skal til før man fortjener en smule respekt som AaB-spiller.

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af AaB-Jones » 27. aug 2015, 13:34

Eksil skrev:
fish skrev:
Eksil skrev:
fish skrev:Jeg forstår bare ikke behovet for at tale PK ned. Han er vel blevet den nye Martin P.
Som i, at de begge er dårlige backs? For så er vi totalt enige...
Næh, mere som i den måde visse debatører har et behov for at tilsvine og tale specifikke AaB spillere ned uden den mindste objektivitet.
Jebus kristus. Åbenbart må man ikke kritisere den store PK, som er så fantastisk, at han har været rotationsspiller i snart et årti.
Du kunne jo starte med lidt substans i din kritik - at kalde Patrick langsom og defensiv (som flere har forsøgt sig med) er jo i bedste fald bare dumt.

Snakken om rotationsspiller er også interessant - han har været en højt skattet spiller og er blevet rost markant af praktisk talt samtlige vores trænere gennem de senere år. Handler det ikke mere om spilletid end position? Patrick har vel over de seneste 5 år været i top 5 over spilletid i samtlige sæsoner (det kan nogen sikkert finde tal der be-/afkræfter), men det er da ikke noget man tilbyder en spiller, som kun "udfylder huller".

Lysten til at lede efter dårligdomme/ride sine negative kæphæste er så stor herinde, at præmissen for en udviklende debat er tæt på ødelagt - er det virkelig det, man vil stå for som debattør på debatsiden?

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Eksil » 27. aug 2015, 14:03

AaB-Jones skrev:
Eksil skrev:
fish skrev:
Eksil skrev:
fish skrev:Jeg forstår bare ikke behovet for at tale PK ned. Han er vel blevet den nye Martin P.
Som i, at de begge er dårlige backs? For så er vi totalt enige...
Næh, mere som i den måde visse debatører har et behov for at tilsvine og tale specifikke AaB spillere ned uden den mindste objektivitet.
Jebus kristus. Åbenbart må man ikke kritisere den store PK, som er så fantastisk, at han har været rotationsspiller i snart et årti.
Du kunne jo starte med lidt substans i din kritik - at kalde Patrick langsom og defensiv (som flere har forsøgt sig med) er jo i bedste fald bare dumt.

Snakken om rotationsspiller er også interessant - han har været en højt skattet spiller og er blevet rost markant af praktisk talt samtlige vores trænere gennem de senere år. Handler det ikke mere om spilletid end position? Patrick har vel over de seneste 5 år været i top 5 over spilletid i samtlige sæsoner (det kan nogen sikkert finde tal der/be-/afkræfter), men det er da ikke noget man tilbyder en spiller, som kun "udfylder huller".

Lysten til at lede efter dårligdomme/ride sine negative kæphæste er så stor herinde, at præmissen for en udviklende debat er tæt på ødelagt - er det virkelig det, man vil stå for som debattør på debatsiden?
Fair nok, lad os hæve det lidt. Det er måske i overkanten, at kalde ham Martin P'sk

Dog har vi igen og igen set, at PK på backen bliver slået af hurtige spillere. Når der kommer en fløj der kan sætte en mand, så får han næste hver gang lov at smide indlægene ind over. Ligeledes synes jeg ikke kan fylder særligt meget defensivt, når det kommer til duelspil og mere klassisk forsvarspil. Så har han bestemt styrker i det offensive, især når han er i højre side. Hans indlæg er ganske gode og han indgår godt i samspillet. Det er vel også grunden til, at andre løsninger er blevet foretrukket over PK af de seneste 3-4 trænere?

PK er for mig en jack of all trades, master of none. Jeg vil utroligt gerne have ham på bænken, da han nogenlunde kan udfylde alle pladser, men han er i min bog ikke over middel på nogen pladser. Derfor så jeg meget gerne, at man hentede en erstatning ind, hvis Dalsgaard sælges.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Hovedet » 27. aug 2015, 15:19

hje1980 skrev:
Yankee skrev:Jeg er lige nødt til at spørge igen - hvornår er Gilli pludselig blevet frelseren for vores backs? Han er 23 år, men har i hele sin karriere kun spillet 160 minutter i Superligaen og 180 minutter på landsholdet.

Jeg undres også tit over beskrivelsen af Gilli. Man hører tit at han minder om Henrik Dalsgaard og er hans arvtager. Det kan jeg slet ikke se. For mig er han meget mere en PK-type - en lille, hurtig højreback, som der går rigtig mange af på dusinet. Men det er selvfølgelig en svær vurdering når han aldrig spiller fodboldkampe.
Mon ikke vi tænkte det samme da Kent ville have Dalsgaard som arvtager fra Bøgelund??
Henrik Dalsgaard var reelt opgivet som angriber, og hans omskoling til back var et af mere eksotiske sats, vi var nødt til at foretage os i desperationsæraen fra 2010 til 2014. Som flere andre af vores tiltag i den tid endte det i succes, men det tog sin tid, og Dalles spidskompetence ligger jo heller ikke i det defensive, som vi jo husker fra FCM-kampen. Han bibringer derimod på gode dage vores offensiv en "je ne sais qoui" - faktor og kan være en direkte lækkerbisken at se på; jeg henviser helt konkret til scoringer mod Brøndby i efteråret 2013 og Silkeborg året efter.

Jeg har det problem med Gilli, at han kun har optrådt i nogle få minutter på førsteholdet gennem ca. 3 år i klubben, og at han har været skadet i et omfang, der leder tankerne hen på fodboldinvadilitet. Han har noget af denne "je ne sais qoui", der kendtegner Dalsgaard, men AaB befinder sig ikke i en situation, hvor vi er tvunget til at bruge år på en omskoling, hvis resultat vi ikke har den fjerneste forudsætning for at kunne forudsige.

Tiden er inde til, at vi begynder at tænke 1:1 - erstatning, når profiler forsvinder snarere end nødløsninger.

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af AaB-Jones » 27. aug 2015, 15:20

Eksil skrev:
AaB-Jones skrev:
Eksil skrev:
fish skrev:
Eksil skrev:
fish skrev:Jeg forstår bare ikke behovet for at tale PK ned. Han er vel blevet den nye Martin P.
Som i, at de begge er dårlige backs? For så er vi totalt enige...
Næh, mere som i den måde visse debatører har et behov for at tilsvine og tale specifikke AaB spillere ned uden den mindste objektivitet.
Jebus kristus. Åbenbart må man ikke kritisere den store PK, som er så fantastisk, at han har været rotationsspiller i snart et årti.
Du kunne jo starte med lidt substans i din kritik - at kalde Patrick langsom og defensiv (som flere har forsøgt sig med) er jo i bedste fald bare dumt.

Snakken om rotationsspiller er også interessant - han har været en højt skattet spiller og er blevet rost markant af praktisk talt samtlige vores trænere gennem de senere år. Handler det ikke mere om spilletid end position? Patrick har vel over de seneste 5 år været i top 5 over spilletid i samtlige sæsoner (det kan nogen sikkert finde tal der/be-/afkræfter), men det er da ikke noget man tilbyder en spiller, som kun "udfylder huller".

Lysten til at lede efter dårligdomme/ride sine negative kæphæste er så stor herinde, at præmissen for en udviklende debat er tæt på ødelagt - er det virkelig det, man vil stå for som debattør på debatsiden?
Fair nok, lad os hæve det lidt. Det er måske i overkanten, at kalde ham Martin P'sk

Dog har vi igen og igen set, at PK på backen bliver slået af hurtige spillere. Når der kommer en fløj der kan sætte en mand, så får han næste hver gang lov at smide indlægene ind over. Ligeledes synes jeg ikke kan fylder særligt meget defensivt, når det kommer til duelspil og mere klassisk forsvarspil. Så har han bestemt styrker i det offensive, især når han er i højre side. Hans indlæg er ganske gode og han indgår godt i samspillet. Det er vel også grunden til, at andre løsninger er blevet foretrukket over PK af de seneste 3-4 trænere?

PK er for mig en jack of all trades, master of none. Jeg vil utroligt gerne have ham på bænken, da han nogenlunde kan udfylde alle pladser, men han er i min bog ikke over middel på nogen pladser. Derfor så jeg meget gerne, at man hentede en erstatning ind, hvis Dalsgaard sælges.
Tak for det svar - vi bliver nok ikke enige, men det skal heller ikke være udgangspunktet :-)

Jeg kan ikke kende billedet af, at der er motorvej på kanten udenom Patrick - tvært imod synes jeg, at han er stærk til at bryde bolde og prikke dem fra modstanderen og til at lukke af indenom. Faktisk mener jeg, at han hænger bedre sammen med sin makker i centerforsvaret end Dalsgaard gør (FCMs første mål er et letkøb eksempel herpå). Jeg ser ikke nogen svækkelse defensivt med Patrick i stedet for Dalsgaard.

Offensivt er han både en dygtigere pasningsspiller og dygtigere til at føre bolden frem end Dalsgaard i lighed med, at han har større variation i sine indlæg. Han har afgjort ikke Dalsgaards eksplosivitet og X-factor, men i forsøget på at indarbejde en sammenhængende, boldbesiddende offensiv vil jeg stadig vælge Patrick som back bag Thomsen/ny kant frem for Dalsgaard.

Jeg kan til tider godt savne noget fandenivoldskhed fra Patrick (hvor han virkelig sætter sig igennem verbalt og fysisk), men til gengæld har han aldrig den opgivende attitude, som Dalsgaard desværre lidt har tilegnet sig i foråret - hvor en offensiv aktion mislykkes og han så er sen til at komme op i spurt i sit returløb.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2015, 15:41

Hovedet skrev:
hje1980 skrev:
Yankee skrev:Jeg er lige nødt til at spørge igen - hvornår er Gilli pludselig blevet frelseren for vores backs? Han er 23 år, men har i hele sin karriere kun spillet 160 minutter i Superligaen og 180 minutter på landsholdet.

Jeg undres også tit over beskrivelsen af Gilli. Man hører tit at han minder om Henrik Dalsgaard og er hans arvtager. Det kan jeg slet ikke se. For mig er han meget mere en PK-type - en lille, hurtig højreback, som der går rigtig mange af på dusinet. Men det er selvfølgelig en svær vurdering når han aldrig spiller fodboldkampe.
Mon ikke vi tænkte det samme da Kent ville have Dalsgaard som arvtager fra Bøgelund??
Henrik Dalsgaard var reelt opgivet som angriber, og hans omskoling til back var et af mere eksotiske sats, vi var nødt til at foretage os i desperationsæraen fra 2010 til 2014. Som flere andre af vores tiltag i den tid endte det i succes, men det tog sin tid, og Dalles spidskompetence ligger jo heller ikke i det defensive, som vi jo husker fra FCM-kampen. Han bibringer derimod på gode dage vores offensiv en "je ne sais qoui" - faktor og kan være en direkte lækkerbisken at se på; jeg henviser helt konkret til scoringer mod Brøndby i efteråret 2013 og Silkeborg året efter.

Jeg har det problem med Gilli, at han kun har optrådt i nogle få minutter på førsteholdet gennem ca. 3 år i klubben, og at han har været skadet i et omfang, der leder tankerne hen på fodboldinvadilitet. Han har noget af denne "je ne sais qoui", der kendtegner Dalsgaard, men AaB befinder sig ikke i en situation, hvor vi er tvunget til at bruge år på en omskoling, hvis resultat vi ikke har den fjerneste forudsætning for at kunne forudsige.

Tiden er inde til, at vi begynder at tænke 1:1 - erstatning, når profiler forsvinder snarere end nødløsninger.
Det kan vaere dyrt at taenke i 1:1 erstatninger, da det ikke er sikkert saadan lige er paa tilbud naar man lige mangler. Vi boer i stedet i mine oejne bestraebe os paa at have et hold der overordnet set har nogenlunde samme niveau efter en spillerafgang. Saa vi gaar maaske lidt tilbage paa backen, mens vi saa gaar lidt frem andre steder, f.eks. ved spillertilgang, ved at hive talenter op, eller ved at udvikle paa dem vi allerede har i truppen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Provst i Brovst » 27. aug 2015, 16:04

Eksil skrev:
AaB-Jones skrev:
Eksil skrev:
fish skrev:
Eksil skrev:
fish skrev:Jeg forstår bare ikke behovet for at tale PK ned. Han er vel blevet den nye Martin P.
Som i, at de begge er dårlige backs? For så er vi totalt enige...
Næh, mere som i den måde visse debatører har et behov for at tilsvine og tale specifikke AaB spillere ned uden den mindste objektivitet.
Jebus kristus. Åbenbart må man ikke kritisere den store PK, som er så fantastisk, at han har været rotationsspiller i snart et årti.
Du kunne jo starte med lidt substans i din kritik - at kalde Patrick langsom og defensiv (som flere har forsøgt sig med) er jo i bedste fald bare dumt.

Snakken om rotationsspiller er også interessant - han har været en højt skattet spiller og er blevet rost markant af praktisk talt samtlige vores trænere gennem de senere år. Handler det ikke mere om spilletid end position? Patrick har vel over de seneste 5 år været i top 5 over spilletid i samtlige sæsoner (det kan nogen sikkert finde tal der/be-/afkræfter), men det er da ikke noget man tilbyder en spiller, som kun "udfylder huller".

Lysten til at lede efter dårligdomme/ride sine negative kæphæste er så stor herinde, at præmissen for en udviklende debat er tæt på ødelagt - er det virkelig det, man vil stå for som debattør på debatsiden?
Fair nok, lad os hæve det lidt. Det er måske i overkanten, at kalde ham Martin P'sk

Dog har vi igen og igen set, at PK på backen bliver slået af hurtige spillere. Når der kommer en fløj der kan sætte en mand, så får han næste hver gang lov at smide indlægene ind over. Ligeledes synes jeg ikke kan fylder særligt meget defensivt, når det kommer til duelspil og mere klassisk forsvarspil. Så har han bestemt styrker i det offensive, især når han er i højre side. Hans indlæg er ganske gode og han indgår godt i samspillet. Det er vel også grunden til, at andre løsninger er blevet foretrukket over PK af de seneste 3-4 trænere?

PK er for mig en jack of all trades, master of none. .
Jack of all trades, master of none,though oftentimes better than master of one.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Hovedet » 27. aug 2015, 16:22

Buzz Killington skrev:
Hovedet skrev:
hje1980 skrev:
Yankee skrev:Jeg er lige nødt til at spørge igen - hvornår er Gilli pludselig blevet frelseren for vores backs? Han er 23 år, men har i hele sin karriere kun spillet 160 minutter i Superligaen og 180 minutter på landsholdet.

Jeg undres også tit over beskrivelsen af Gilli. Man hører tit at han minder om Henrik Dalsgaard og er hans arvtager. Det kan jeg slet ikke se. For mig er han meget mere en PK-type - en lille, hurtig højreback, som der går rigtig mange af på dusinet. Men det er selvfølgelig en svær vurdering når han aldrig spiller fodboldkampe.
Mon ikke vi tænkte det samme da Kent ville have Dalsgaard som arvtager fra Bøgelund??
Henrik Dalsgaard var reelt opgivet som angriber, og hans omskoling til back var et af mere eksotiske sats, vi var nødt til at foretage os i desperationsæraen fra 2010 til 2014. Som flere andre af vores tiltag i den tid endte det i succes, men det tog sin tid, og Dalles spidskompetence ligger jo heller ikke i det defensive, som vi jo husker fra FCM-kampen. Han bibringer derimod på gode dage vores offensiv en "je ne sais qoui" - faktor og kan være en direkte lækkerbisken at se på; jeg henviser helt konkret til scoringer mod Brøndby i efteråret 2013 og Silkeborg året efter.

Jeg har det problem med Gilli, at han kun har optrådt i nogle få minutter på førsteholdet gennem ca. 3 år i klubben, og at han har været skadet i et omfang, der leder tankerne hen på fodboldinvadilitet. Han har noget af denne "je ne sais qoui", der kendtegner Dalsgaard, men AaB befinder sig ikke i en situation, hvor vi er tvunget til at bruge år på en omskoling, hvis resultat vi ikke har den fjerneste forudsætning for at kunne forudsige.

Tiden er inde til, at vi begynder at tænke 1:1 - erstatning, når profiler forsvinder snarere end nødløsninger.
Det kan vaere dyrt at taenke i 1:1 erstatninger, da det ikke er sikkert saadan lige er paa tilbud naar man lige mangler. Vi boer i stedet i mine oejne bestraebe os paa at have et hold der overordnet set har nogenlunde samme niveau efter en spillerafgang. Saa vi gaar maaske lidt tilbage paa backen, mens vi saa gaar lidt frem andre steder, f.eks. ved spillertilgang, ved at hive talenter op, eller ved at udvikle paa dem vi allerede har i truppen.
Den tankegang har jeg også forståelse for, og jeg synes, det er helt fint at vi også eksperimenterer og tryller lidt; under andre omstændigheder ville jeg uden at blinke skille mig ad med en spiller som Gilli, når man påtænker skadeshistorik og det faktum, at han så godt som ikke har spillet. Han har dog "et eller andet", som gør, at vi skal holde på ham og se, om vi for meget billige penge kan udvikle en klassespiller. Jeg mener dog, at vi nu befinder os på et økonomisk niveau, hvor vi ikke skal bevæge os ud i alt eller intet - løsninger, som Gilli reelt ville være. Vi kan i vid udstrækning finde pengene til gode erstatninger ved spillersalg og kan altså også godt stundom satse nogle håndører fra vores store fede bugnende pengetank - de kan somme tider komme igen mangefold, og gør de ikke; ja, så er vores pengetank bare en lille smule mindre. I parentes bemærket kunne man så undlade at lette på låget til pengetanken, når det gælder spillere som Blomquist - dén fatter jeg hat af den transfer.

Gamen

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Gamen » 27. aug 2015, 17:26

Pastorius skrev:
Hvis der er et forbud mod den slags, så bliver det håndhævet ret dårligt.

Jeg er helt enig med fish. Jeg forstår ikke behovet, og kan slet ikke se hvad det skulle gøre godt for. Det er en spiller som har været starter i en meget stor del af en af klubbens bedste sæsoner nogensinde. Gad vide hvad der skal til før man fortjener en smule respekt som AaB-spiller.
Jeg tror ikke der er nogen der viser disrespekt, men det er lidt mærkeligt at man ikke må have modsatrettede synspunkter af andre... Særligt når det gælder trofaste AaB-spillere. Der er sandsynligvis en grund til at en spiller som PK og andre aldrig er kommet videre i sin karriere, og at der aldrig har været seriøs interesse for dem.

Vi taler altså en startplads til en spiller der aldrig for alvor har været fast starter, udover ved skader eller fordi vi ikke har haft råd til andet.
Jeg er næppe den eneste der med gru husker tilbage på perioden fra 2009-2011, hvor vi vandt meget få kampe med ham på banen og til sidst var nødt til at hente Lumb i vinterpausen. Og det er vist lige så relevant at inddrage som the Double-sæsonen.
Han har altså ikke udviklet sig synderligt meget spillemæssigt, og har stadig de samme problemer han har haft hele sin karriere med teknik, pasningsspil og sin ringe størrelse. Fint at nogle bliver forblændet af at han har været loyal - det er en sund kvalitet i den her verden, og han er en god person. Men startspiller for AaB anno 2015, efter 10 år som rotationsspiller? Hvorfor?

Nu er vi endelig i en position, hvor vi kan hente kvalitet ind, og sidste sæson så vi hvor væsentlig Gorter blev for vores spil med Ahlmann ude. Sådan en type skal vi have på højre back også - det der med at holde fast i indbegrebet af middelmådighed forstår jeg ikke en lyd af.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Hovedet » 27. aug 2015, 17:59

Gamen skrev:
Pastorius skrev:
Hvis der er et forbud mod den slags, så bliver det håndhævet ret dårligt.

Jeg er helt enig med fish. Jeg forstår ikke behovet, og kan slet ikke se hvad det skulle gøre godt for. Det er en spiller som har været starter i en meget stor del af en af klubbens bedste sæsoner nogensinde. Gad vide hvad der skal til før man fortjener en smule respekt som AaB-spiller.
Jeg tror ikke der er nogen der viser disrespekt, men det er lidt mærkeligt at man ikke må have modsatrettede synspunkter af andre... Særligt når det gælder trofaste AaB-spillere. Der er sandsynligvis en grund til at en spiller som PK og andre aldrig er kommet videre i sin karriere, og at der aldrig har været seriøs interesse for dem.

Vi taler altså en startplads til en spiller der aldrig for alvor har været fast starter, udover ved skader eller fordi vi ikke har haft råd til andet.
Jeg er næppe den eneste der med gru husker tilbage på perioden fra 2009-2011, hvor vi vandt meget få kampe med ham på banen og til sidst var nødt til at hente Lumb i vinterpausen. Og det er vist lige så relevant at inddrage som the Double-sæsonen.
Han har altså ikke udviklet sig synderligt meget spillemæssigt, og har stadig de samme problemer han har haft hele sin karriere med teknik, pasningsspil og sin ringe størrelse. Fint at nogle bliver forblændet af at han har været loyal - det er en sund kvalitet i den her verden, og han er en god person. Men startspiller for AaB anno 2015, efter 10 år som rotationsspiller? Hvorfor?

Nu er vi endelig i en position, hvor vi kan hente kvalitet ind, og sidste sæson så vi hvor væsentlig Gorter blev for vores spil med Ahlmann ude. Sådan en type skal vi have på højre back også - det der med at holde fast i indbegrebet af middelmådighed forstår jeg ikke en lyd af.
Patrick Kristensen er i grunden en meget sjælden type spiller. Under mange andre omstændigheder ville hans karriere i AaB for længst være ophørt, og i stedet ville han være forsvundet i en anden nordjysk divisionsklub. Han har imidlertid på forbløffende vis formået at vise sit værd på adskillige pladser og har manifesteret sig som en slags Kim Vilford - type (i lightudgaven naturligvis, men alligevel) i AaB. Han er vel nærmest ukendt uden for AaB-kredse, skønt han har tørnet regelmæssigt ud for klubben i et årti og været en nogenlunde fast bestanddel af 2 mesterhold. Han slap endog rigtigt godt fra Dalsgaard-vikariatet i foråret 2014.

Dog har nogle også en pointe, når de fremhæver hans nærmest permanente vikarstatus, og jeg synes også, der er en for stor tiltro herinde til, at man uden videre kan erstatte profiler med spillere, vi allerede har, såsom Patrick Kristensen og Gilli. Måske spøger mesterskabssæsonen stadigvæk, men jeg mener også, at tiden er moden til, at vi også lige kigger lidt udover nabolagets grænser engang imellem.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af NIN » 27. aug 2015, 18:11

Hovedet skrev:
Gamen skrev:
Pastorius skrev:
Hvis der er et forbud mod den slags, så bliver det håndhævet ret dårligt.

Jeg er helt enig med fish. Jeg forstår ikke behovet, og kan slet ikke se hvad det skulle gøre godt for. Det er en spiller som har været starter i en meget stor del af en af klubbens bedste sæsoner nogensinde. Gad vide hvad der skal til før man fortjener en smule respekt som AaB-spiller.
Jeg tror ikke der er nogen der viser disrespekt, men det er lidt mærkeligt at man ikke må have modsatrettede synspunkter af andre... Særligt når det gælder trofaste AaB-spillere. Der er sandsynligvis en grund til at en spiller som PK og andre aldrig er kommet videre i sin karriere, og at der aldrig har været seriøs interesse for dem.

Vi taler altså en startplads til en spiller der aldrig for alvor har været fast starter, udover ved skader eller fordi vi ikke har haft råd til andet.
Jeg er næppe den eneste der med gru husker tilbage på perioden fra 2009-2011, hvor vi vandt meget få kampe med ham på banen og til sidst var nødt til at hente Lumb i vinterpausen. Og det er vist lige så relevant at inddrage som the Double-sæsonen.
Han har altså ikke udviklet sig synderligt meget spillemæssigt, og har stadig de samme problemer han har haft hele sin karriere med teknik, pasningsspil og sin ringe størrelse. Fint at nogle bliver forblændet af at han har været loyal - det er en sund kvalitet i den her verden, og han er en god person. Men startspiller for AaB anno 2015, efter 10 år som rotationsspiller? Hvorfor?

Nu er vi endelig i en position, hvor vi kan hente kvalitet ind, og sidste sæson så vi hvor væsentlig Gorter blev for vores spil med Ahlmann ude. Sådan en type skal vi have på højre back også - det der med at holde fast i indbegrebet af middelmådighed forstår jeg ikke en lyd af.
Patrick Kristensen er i grunden en meget sjælden type spiller. Under mange andre omstændigheder ville hans karriere i AaB for længst være ophørt, og i stedet ville han være forsvundet i en anden nordjysk divisionsklub. Han har imidlertid på forbløffende vis formået at vise sit værd på adskillige pladser og har manifesteret sig som en slags Kim Vilford - type (i lightudgaven naturligvis, men alligevel) i AaB. Han er vel nærmest ukendt uden for AaB-kredse, skønt han har tørnet regelmæssigt ud for klubben i et årti og været en nogenlunde fast bestanddel af 2 mesterhold. Han slap endog rigtigt godt fra Dalsgaard-vikariatet i foråret 2014.

Dog har nogle også en pointe, når de fremhæver hans nærmest permanente vikarstatus, og jeg synes også, der er en for stor tiltro herinde til, at man uden videre kan erstatte profiler med spillere, vi allerede har, såsom Patrick Kristensen og Gilli. Måske spøger mesterskabssæsonen stadigvæk, men jeg mener også, at tiden er moden til, at vi også lige kigger lidt udover nabolagets grænser engang imellem.
Hvordan ser du Patrick som en Vilfort klon?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Besvar