Kent vil ha AaB angriber til OB

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Forza » 8. jul 2015, 15:12

Gamen skrev:
Forza skrev:
Hvis AaB henter dyrere spillere kan du være sikker på at de får sværere ved at få det til at køre rundt. Før bygningerne var AaB jo også kendte for konsekvent at vise røde tal i årsregnskabet. Sidste gang løb vi i 0, hvilket må siges at være at foretrække, forudsat man tænker langsigtet som virksomhed.
Det bliver endnu sværere at få det til at køre rundt, hvis ikke vi leverer sportsligt og kvalificerer os til slutspil og/eller europæisk fodbold med den nye model. Du taler som om det er en ren udgift, at investere i truppen. Som om man opnår samme resultat uanset trupbesætning.
Folk gider ikke komme på stadion, og det er (på kort sigt) en væsentlig udfordring for AaB, også økonomisk.
Det er ikke en ren udgift nødvendigvis men det er at gamble med egne midler. Din løsning har en potentiel høj gevinst men også en stor risiko for røde tal. AaB har forsøgt den kurs før, uden succes.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Pastorius » 8. jul 2015, 15:13

Gamen skrev:
Forza skrev:
Hvis AaB henter dyrere spillere kan du være sikker på at de får sværere ved at få det til at køre rundt. Før bygningerne var AaB jo også kendte for konsekvent at vise røde tal i årsregnskabet. Sidste gang løb vi i 0, hvilket må siges at være at foretrække, forudsat man tænker langsigtet som virksomhed.
Det bliver endnu sværere at få det til at køre rundt, hvis ikke vi leverer sportsligt og kvalificerer os til slutspil og/eller europæisk fodbold med den nye model. Du taler som om det er en ren udgift, at investere i truppen. Som om man opnår samme resultat uanset trupbesætning.
Folk gider ikke komme på stadion, og det er (på kort sigt) en væsentlig udfordring for AaB, også økonomisk.
Men det er stadig himmelråbende naivt at håbe på at AaB smider penge i spillere før de har dem, når de nu har meldt officielt ud som de har i flere år efterhånden.

Der er ingen vej udenom at vi skal præstere bedre end vores budget rækker til i nogle sæsoner (fx. en god europæisk deltagelse) før vi kan håbe på at få et budget der gør en topplacering sandsynlig.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Tyskeren » 8. jul 2015, 15:19


BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Indlæg af BoomZ0R » 8. jul 2015, 15:21

App'en Forza har lige fortalt mig at AK er skiftet.

http://www.ob.dk/artikel/anders-jacobse ... anuar.aspx

Gamen

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Gamen » 8. jul 2015, 15:25

Pastorius skrev:
Men det er stadig himmelråbende naivt at håbe på at AaB smider penge i spillere før de har dem, når de nu har meldt officielt ud som de har i flere år efterhånden.

Der er ingen vej udenom at vi skal præstere bedre end vores budget rækker til i nogle sæsoner (fx. en god europæisk deltagelse) før vi kan håbe på at få et budget der gør en topplacering sandsynlig.
Jeg taler ikke topplacering. Vi taler om at vi pt. har et spillerbudget der svarer til det 4. laveste i ligaen. Det er dét jeg kalder uambitiøst, når vi ved at vi skal op omkring 4-6 stykker, for at kunne bide skeer på sigt med de klubber vi gerne vil måle os med.

AaB er i en langt bedre position nu, end de har været de sidste mange år. Og med en masse koefficient-point fra sidste år, så har vi noget at bygge på - men man skal også turde. Vi skal da på sigt gerne op og ligge på de 35 mio. kr, som gør at vi hopper op omkring bunden af top 6 i spillerbudgetter. Dvs. hæve det med 5 mio kr, hvis man skal tage oplysningerne fra aviserne for troende.
Vi har været heldige og dygtige, at ramme et mesterskab ca. hver 4 år. Men en eller anden gang så brydes rytmen, og så er og bliver vi et fuldstændigt ligegyldigt midterhold, med dygtige talenter, men som er hamrende dårlige til at få penge for dem. For det er lige nøjagtig hvad vi er i 3 ud af 4 sæsoner.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Forza » 8. jul 2015, 15:28

Gamen skrev:
Pastorius skrev:
Men det er stadig himmelråbende naivt at håbe på at AaB smider penge i spillere før de har dem, når de nu har meldt officielt ud som de har i flere år efterhånden.

Der er ingen vej udenom at vi skal præstere bedre end vores budget rækker til i nogle sæsoner (fx. en god europæisk deltagelse) før vi kan håbe på at få et budget der gør en topplacering sandsynlig.
Jeg taler ikke topplacering. Vi taler om at vi pt. har et spillerbudget der svarer til det 4. laveste i ligaen. Det er dét jeg kalder uambitiøst, når vi ved at vi skal op omkring 4-6 stykker, for at kunne bide skeer på sigt med de klubber vi gerne vil måle os med.

AaB er i en langt bedre position nu, end de har været de sidste mange år. Og med en masse koefficient-point fra sidste år, så har vi noget at bygge på - men man skal også turde. Vi skal da på sigt gerne op og ligge på de 35 mio. kr, som gør at vi hopper op omkring bunden af top 6 i spillerbudgetter. Dvs. hæve det med 5 mio kr, hvis man skal tage oplysningerne fra aviserne for troende.
Vi har været heldige og dygtige, at ramme et mesterskab ca. hver 4 år. Men en eller anden gang så brydes rytmen, og så er og bliver vi et fuldstændigt ligegyldigt midterhold, med dygtige talenter, men som er hamrende dårlige til at få penge for dem. For det er lige nøjagtig hvad vi er i 3 ud af 4 sæsoner.
Har du en kilde på at vi stadig har det 4. mindste budget i ligaen? mig bekendt har vi skruet lidt op for forbruget siden vi ganske rigtigt havde det budget i mesterskabssæsonen.

Derudover koster det også penge at forlænge med spillere som stadig spiller på "billig" kontrakter såsom Dalsgaard (som Gaarde forsøger ihærdigt på). Dertil er Ene og Helenius heller ikke gratis.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Patmand » 8. jul 2015, 15:34

Frederikshavneren fik ret.

Selvfølgelig skifter AK indenfor et par dage.
AaB får 300.000 i kompensation, sådan plejer det at gå.

Jeg havde aldrig troet AK ville ende som førstevalg til angrebet, men jeg syntes faktisk han var den bedste angriber i foråret.
Derfor er det selvfølgelig et tab omend det var forventeligt efter AaB skrev med Helenius.

Festersen som hængende angriber, AK på toppen og Falk og Emil Larsen på kanterne. I min verden en giftigere offensiv end AaB kan stille med.

Jeg er på linje med Gamen. AaB kan da ikke blive ved med at sidde på hænderne. Vi har lige mistet to fra startformationen.
Det kan hurtigt vise sig at være dyrt at være nærig.

Brugeravatar
Kallerhauge
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 96
Tilmeldt: 31. okt 2008, 14:12
Geografisk sted: 9982 Ålbæk

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Kallerhauge » 8. jul 2015, 15:35

Er det bare mig der har lidt svært ved at se hvordan sidste sæsons placering skal kunne forbedres..

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1349
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af white splash » 8. jul 2015, 15:37

Vi rykker ned
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Gaarde6 » 8. jul 2015, 15:38

Kallerhauge skrev:Er det bare mig der har lidt svært ved at se hvordan sidste sæsons placering skal kunne forbedres..
Nope det er ikke kun dig.
2 mand fra start 11'eren er ude fra et hold, som kæmpede med at skabe chancer, lave mål og holde modstanderen fra at score.
Ser da på ingen måde nemmere ud end sidste år ihvertfald.

Gamen

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Gamen » 8. jul 2015, 15:39

Forza skrev: Har du en kilde på at vi stadig har det 4. mindste budget i ligaen? mig bekendt har vi skruet lidt op for forbruget siden vi ganske rigtigt havde det budget i mesterskabssæsonen.

Derudover koster det også penge at forlænge med spillere som stadig spiller på "billig" kontrakter såsom Dalsgaard (som Gaarde forsøger ihærdigt på). Dertil er Ene og Helenius heller ikke gratis.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ub/5451492

Nej, det er jeg da godt klar over, men lejeudgifterne til begge spillere i sidste sæson kostede vel også noget, og vi har desuden sagt farvel til 2 stamspillere, og risikerer stadig afgange fra hhv. Thomsen og Dalsgaard i dette vindue hvis vi vil tjene nogle penge på dem. Vi SKAL ud og investere, ellers ender vi som det tynde øl.

Derudover har vi nogle ikke ubetydelige indtægter fra Europa sidste sæson, som vi først for alvor kendte i vinterpausen, hvor transferaktiviteten som regel er på lavt blus.
Dalsgaard kræver jo næppe et lønhop på en halv million om året.

Gamen

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Gamen » 8. jul 2015, 15:45

Det kunne være interessant at vide, hvordan man kan forudsætte at Spalvis og Jönsson vil være i topform i den kommende sæson? Spalvis kæmper stadig med et fysisk efterslæb, og mentalt sætter en korsbåndsskade sig. Han er dog den af vores angribere der, synes jeg, har størst potentiale til at bombe. Helenius er for flagrende i sit spil, og ofte bedre til at sætte medspillere i scene.

Jönsson har vi endnu ikke set nå noget der minder om hans niveau i 1. halvsæson hos os, og for mig ser han ud som en spiller der er på noget nær 70-80 % af hvad han var i Helsingborg. Han har spilintelligens, ja, men han er næsten langsommere end Artim Sakiri og var besynderligt anonym efter vinterpausen. Jeg vil godt tillade mig at tvivle på, om han når det niveau der berettiger ham til startopstillingen lige foreløbigt. Jeg håber det, men jeg vil ikke se AaB spille med en spiller fordi han er dyr. Han skal hæve sig over de jammerlige præstationer mod f.eks. Hobro ude, og levere langt bedre hvis han skal være fast starter. Jeg ser ham i øvrigt slet ikke som kant, bl.a. fordi han er pivhamrende langsom.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Buzz Killington » 8. jul 2015, 16:09

5 år til AK. Det giver kun mening at en spiller der ikke er talent at forpligte sig så længe hvis han har fået noget ordenligt i posen. Vi har slet ikke kunnet være med her.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af frederikshavneren » 8. jul 2015, 16:17

Buzz Killington skrev:5 år til AK. Det giver kun mening at en spiller der ikke er talent at forpligte sig så længe hvis han har fået noget ordenligt i posen. Vi har slet ikke kunnet være med her.
:money:
Rigmandsklubben fra Odense har vi aldrig kunnet matche økonomisk, men heldigvis har de forvaltet deres mange millioner utrolig dårligt. Med Kent som træner tror jeg imidlertid at de går bedre tider i møde.

Træls at miste AK til OB, men det var ikke ligefrem uventet. Jeg havde hellere sendt Helenius til OB end AK. Han havde bestemt udfald, men det er et stort tab at miste AK.

Nu har Kent hentet AK. Håber at det stopper med det.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 561
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Elvis lever » 8. jul 2015, 16:24

astonvilla skrev:
AllanPedersen skrev:Så ikke nok med vi får 0kr for vores topscorer .. Så skal vi også betale hans løn det næste halve år selvom det ikke vil give mening for os at spille ham..

Skål... . Konge klubben AaB
haha - du joker, ikk? Husk at skrive med pink når du vitser.
Jeg tror ikke man kan skrive brugernavnet i andre farver end sort.

Allan, jeg tror du skulle overveje at sætte dig ind i basis kontraktret og Bosman dommen.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Søgaard » 8. jul 2015, 16:34

Tak for alt til AK. Han har lavet nogle lækre mål og altid været garant for en god arbejdsindsats, som har sikret os nogle vigtige point i jagten på mesterskab, pokal og i europa.

Havde gerne forlænget med AK, for han er en god superliga-angriber. Når det er sagt, mener jeg fint vi kan komme videre uden ham. Han afslutter sublimt på sine gode dage, men der har også været dårlige perioder og dem husker jeg som værende længere end de gode. Vi mister et aspekt i angrebsspillet, men jeg mener vi har typer og talenter nok til angrebet, især hvis vi har Ahlmann/Pohl som også gerne må komme ind omkring holdet, samt Ene der skal spille lidt angriber, jf. snakken med Søndergaard. Spalvis og Jönsson bliver også kun bedre igen, af at spille.

Men som nogle siger - vi skal have noget nyt blod til startopstillingen. Dalle og Thomsen kan også forsvinde lige pludselig. Men er nu også tryg ved, at der er villighed til at hente forstærkninger, vi må dog nok bare væbne os lidt med tålmodighed. Selvom vi ikke er klar til sæsonstart, så handler det også om langsomt, at få bygget en ny trup til Søndergaard, som har mulighed for at toppe om 2-3 sæsoner.

Edit: her nyt fra Gaarde om sagen: http://nordjyske.dk/nyheder/allan-gaard ... b/112/1513
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4342
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Kristian » 8. jul 2015, 17:03

Søgaard skrev:Tak for alt til AK. Han har lavet nogle lækre mål og altid været garant for en god arbejdsindsats, som har sikret os nogle vigtige point i jagten på mesterskab, pokal og i europa.

Havde gerne forlænget med AK, for han er en god superliga-angriber. Når det er sagt, mener jeg fint vi kan komme videre uden ham. Han afslutter sublimt på sine gode dage, men der har også været dårlige perioder og dem husker jeg som værende længere end de gode. Vi mister et aspekt i angrebsspillet, men jeg mener vi har typer og talenter nok til angrebet, især hvis vi har Ahlmann/Pohl som også gerne må komme ind omkring holdet, samt Ene der skal spille lidt angriber, jf. snakken med Søndergaard. Spalvis og Jönsson bliver også kun bedre igen, af at spille.

Men som nogle siger - vi skal have noget nyt blod til startopstillingen. Dalle og Thomsen kan også forsvinde lige pludselig. Men er nu også tryg ved, at der er villighed til at hente forstærkninger, vi må dog nok bare væbne os lidt med tålmodighed. Selvom vi ikke er klar til sæsonstart, så handler det også om langsomt, at få bygget en ny trup til Søndergaard, som har mulighed for at toppe om 2-3 sæsoner.

Edit: her nyt fra Gaarde om sagen: http://nordjyske.dk/nyheder/allan-gaard ... b/112/1513
Jeg synes man skal gøre alt for at få ham afstedkommer nu.

Vi kan bruge hans lønkroner andre steder på banen.
------------------
mvh Kristian

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Aabwibz » 8. jul 2015, 17:05

Tror desværre det kommer tilbage og bider os i røven, ligesom med Schwartz. AK er en klasseangriber hvilket han har vist mange gange i AaB og hvis han havde haft lidt mere held i sprøjten kunne han nemt have blevet meget større med alle de 100% chancer han har brændt.

Nu skal han bare på DS holdet indtil vinter hvis ikke OB er med på at betale en ok sæk penge for ham her og nu. Enten får de en ude af form AK til vinter eller de kan få ham nu og vi kan tjene på ham. Ingen grund til at spilde tid på ham nu, det ville også vise, at den slags "opførsel" med slet ikke at ville tale kontrakt med AaB og kun bruge os som station for en bedre kontrakt, ikke vil blive accepteret.

Men ville ikke undre mig hvis han alligevel spiller størstedelen af kampene og OB til vinter får en spiller med +5 mål på en halvsæson.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af AllanPedersen » 8. jul 2015, 17:08

Pastorius skrev:
Gamen skrev:
Pastorius skrev:
Man må have haft stukket hovedet godt i jorden de sidste par år, hvis man forventer at AaB er videre aktive på transfermarkedet.
Tjah, hvis AaB er tilfredse med midterplaceringer, så er det jo sådan det skal være. Men det lokker næppe flere på stadion, at vi ikke viser ambitioner overhovedet, når vi mister to stamspillere og hidtil har trådt vande på transfermarkedet. Det er ikke rollen som de grå mus der lokker folk på stadion...
Vores mål er en 6. plads, og det passer fint med vores ambitionsniveau og vores transferaktivitet. Målet bliver højere når vores budget er stærkt nok til at bære en højere målsætning.

Har du et link? Troede vores ambition altid hed top 4
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Freddie » 8. jul 2015, 17:12

frederikshavneren skrev:
:money:
Rigmandsklubben fra Odense har vi aldrig kunnet matche økonomisk, men heldigvis har de forvaltet deres mange millioner utrolig dårligt. Med Kent som træner tror jeg imidlertid at de går bedre tider i møde.

Træls at miste AK til OB, men det var ikke ligefrem uventet. Jeg havde hellere sendt Helenius til OB end AK. Han havde bestemt udfald, men det er et stort tab at miste AK.

Nu har Kent hentet AK. Håber at det stopper med det.
Helenius have 14 starter i forårssæsonen ud af 20 kampe, mens Anders K. Jacobsen kun have 12. Det får mig til at konkludere, at Kent helst ville have haft Helenius, men det kunne han ikke få.
Der ud over gider vi heller ikke have spillere her, der hellere vil være et andet sted, selv om Anders K. sagtens kunne have fået kampe i AaB i den kommende sæson. Nu finder vi bare en anden. Det er vilkårene, og dem har vi ikke været helt tossede til at løse.

Besvar