Kent vil ha AaB angriber til OB

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Yankee » 23. jul 2015, 16:47

Jeg synes det er dybt usmageligt at blackliste en medarbejder fordi han har fundet ny arbejdsplads - især når vi i foråret gjorde det stik modsatte da vores træner stod i nøjagtigt samme situation som AK gør nu.

Der er forskel på spillere og trænere, ja. Men hvis argumentet er at opbygge kontinuitet på holdet - så er træneren da langt vigtigere end en enkelt angriber? Jeg synes det er utroligt dobbeltmoralsk og meget usmageligt, som AK bliver behandlet.

Desuden sætter det os (som sædvanligt) i en ualmindeligt dårlig forhandlingsposition, da det er os, der står med lorten i hånden. Vi skriger ud til hele verden at vi er desperate for at komme af med AK, mens OB bare har sendt det signal at de ikke har travlt med noget som helst.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af jonas386 » 23. jul 2015, 16:52

Forskellen på AK og Dalsgaard ligger jo bare i at AK, tilsynelandende, har holdt AaB hen med at han gerne vil prøve sig af i udlandet for så at skrive under med en konkurrent så snart det blev muligt. Jeg forstår fint hvis man i AaB føler sig holdt for nar, og alt AaB gør det næste halve år (mht AK) vil altså i princippet være et arbejde vi udfører for OB. Hvorfor skal vi det? Havde AK nu skrevet under med en svensk, norsk, tysk, eller hvad nu, klub så havde vi næppe haft det problem.
Hvis det samtidig er korrekt at AK går og taler mindre pænt om AaB rundt omkring så har han vel også kun fortjent sin situation.

Hvis Dalsgaard i morgen annoncerer at han skifter til Club Brügge fra den 1. Januar, så er jeg overbevist om han stadig vil være fast mand fremtil skiftet da situationen på alle måder er en anden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4342
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Kristian » 23. jul 2015, 16:53

Patmand skrev:
fish skrev:
Kokkefar skrev:
Trickster skrev:
FlæskeFrank skrev:Nu er AK ikke udtaget til den anden kamp i sæsonen heller. I stedet for at tro det onde om Gaarde, så er der vel også den ræson i det, at repræsenterede han os i en kamp, så kan vi ikke udleje ham til f.eks. Viborg i efteråret, da han så repræsenterer tre klubber i samme sæson og skal have dispensation fra UEFA/DBU. Der har ihvertilfald tidligere været noget med vinterskifter, hvor formalia lige var en tur omkring fodboldforbundet.

Ved ikke om reglen er fjernet, men det var vel oplagt at holde udlejningsdelen åben.
Det er rigtigt. En spiller kan kun repræsentere to klubber pr. UEFA-sæson.

Skift ham ind med to minutter igen, udlån ham til en anden klub, så han ikke kan spille for OB til nytår Billede

Arhh, mon ikke han får dispensation ligegyldigt hvad.
Det er nok heller ikke helt let at udleje en spiller mod hans vilje. Men du har ret, det kunne være sjovt, for os forsmåede små AaB-fans, der sidder og føler os snydt og bedraget.

Ifølge Nordjyske får AK ikke længere lov til at deltage i den fælles træning, men er henvist til løbetræning for sig selv:
http://nordjyske.dk/sport/traener-for-s ... 25/24/1547
- Og ligemeget, hvor meget vi alle sammen også sidder og fryder os inden i, over hans ulykke, om end han selv er skyld i det, så synes jeg det er et rigtig rigtig skidt billede vi sender udadtil. Selvfølgelig skal det have konsekvenser for AK i forhold til hans position på holdet, og det er fint nok man prøver at tvinge OB til at købe ham nu, men lige nu synes jeg vi fremstår virkelig skidt i medierne. Der var både fokus på det i optakten til kampen i mandags, og nu i dag i Nordjyske. Selvfølgelig er det ærgerligt hvis en spiller skifter fra os på fri transfer, men at vi skal være hævngerrige og skadefro over denne spiller, synes jeg står i en meget uheldig kontrast til den politik vi ellers bryster os ved, hvor vi ikke står i vejen for vores talenter og lader dem skifte til udenlandet uden at forlange urimelige priser, der kan stå i vejen for deres ambitioner. Jeg synes det er grimt, og jeg skammer mig lidt over det :(
Har vi for vane at agere på den måde vi gør i denne sag. Jeg kan ikke mindes det? Kunne det tænkes at forløbet siden sommer 2014 har været så betændt og AaB reelt føler sig holdt for nar og man for en gangs skyld føler man ikke skylder A.K. noget?
Enig. Det er pinligt af AaB det her.

Hans forløb siden sommeren 2014 er vel stort set identisk med Henrik Dalsgaards. Dalsgaard har blot været endnu længere i klubben og har stadigvæk ikke villet give AaB et klart svar om han forlænger eller ej.
Nu hvor Dalsgaard kan se konsekvenserne af at være åben omkring sin fodboldfremtid, mon ikke han så holder AaB hen i yderligere et halvt år?
Så har "forhandlingerne" stået på i halvandet år...

Dagens afsløring sætter også en fed streg under at AK kan ikke spille sig tilbage i truppen (Jesper Scmidt) og at der er tale om en 'executive decision'.
Ren straffeaktion der formentlig bunder i at man vil gøre livet så surt som muligt for AK, så han tigger og ber OB om at redde ham.
Det virker uværdigt og dobbeltmoralsk.

Når man ansætter folk på en åremålskontrakt, og man i øvrigt stort set intet har betalt for ham, så kan man ikke forlange andet end medarbejderen yder sit bedste gennem perioden.
AK har vel aldrig spillet bedre end i foråret. Han har holdt sin del af aftalen.
Endelig viser vi sq lidt nosser i denne klub og viser, at vi ikke finder os i noget.

Der ligger helt sikkert noget bag, der gør at AaB agere som de gør. AK spillet et godt forår, men hvem husker ikke tilbage til efteråret, hvor ham og Helenius ikke engang gad og aflevere til hinanden.

AK har brændt sine porte overfor AaB og det ser vi vist bare resultatet af nu.

Der er intet pinligt i, at man udviser, at man ikke vil køres rundt i manechen med.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5086
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Kunji » 23. jul 2015, 16:53

AK har valgt at skrive kontrakt med en anden klub fra nytår. Han har endda spillet med skjulte kort over for klubben. Sådan er gamet.

Der er intet formål med at bruge trænerens eller klubbens tid på AK længere. Man har vurderet, at han ikke er nævneværdigt bedre end Helenius, Jönsson og Spalvis (plus det løse), og derfor er det sgu helt i orden, at man ikke bruger tid på at have ham i truppen. Sådan er gamet også.

Man har ofte travlt med, at danske spillere (og AaB-spillere i særdeleshed) ikke er klar til det kyniske fodboldliv ude i Europa, og når så klubben agerer, som man ofte ser ude i de store klubber, så bliver det kritiseret.

Jeg synes virkelig ikke, at der er en finger at sætte på noget som helst her. Det skulle da lige være, at Gaarde har omgået sandheden i optakten til kampen (hvilket jeg ikke så), fordi han skulle bare være helt åben. AK har valgt, at hans fremtid ligger andetsted, hvorfor vi vælger at bruge vores resourcer på de spillere, som har en fremtid i klubben. Og for lige at tage den i opløbet - Dalsgaard har stadig ikke meldt sin afgang, hvorfor man naturligvis ikke ekskluderer ham. Laver han samme nummer, synes jeg absolut bare, at vi skal smide Gilli (eller PK) ind på den back.

Og jeg synes ikke, vi viser, at vi gerne vil af med AK hurtigst muligt. Vi viser vel nærmere, at vi er fuldstændigt ligeglade med, hvad OB har af interesser.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Buzz Killington » 23. jul 2015, 16:57

Patmand skrev:
fish skrev:
Kokkefar skrev:
Trickster skrev:
FlæskeFrank skrev:Nu er AK ikke udtaget til den anden kamp i sæsonen heller. I stedet for at tro det onde om Gaarde, så er der vel også den ræson i det, at repræsenterede han os i en kamp, så kan vi ikke udleje ham til f.eks. Viborg i efteråret, da han så repræsenterer tre klubber i samme sæson og skal have dispensation fra UEFA/DBU. Der har ihvertilfald tidligere været noget med vinterskifter, hvor formalia lige var en tur omkring fodboldforbundet.

Ved ikke om reglen er fjernet, men det var vel oplagt at holde udlejningsdelen åben.
Det er rigtigt. En spiller kan kun repræsentere to klubber pr. UEFA-sæson.

Skift ham ind med to minutter igen, udlån ham til en anden klub, så han ikke kan spille for OB til nytår Billede

Arhh, mon ikke han får dispensation ligegyldigt hvad.
Det er nok heller ikke helt let at udleje en spiller mod hans vilje. Men du har ret, det kunne være sjovt, for os forsmåede små AaB-fans, der sidder og føler os snydt og bedraget.

Ifølge Nordjyske får AK ikke længere lov til at deltage i den fælles træning, men er henvist til løbetræning for sig selv:
http://nordjyske.dk/sport/traener-for-s ... 25/24/1547
- Og ligemeget, hvor meget vi alle sammen også sidder og fryder os inden i, over hans ulykke, om end han selv er skyld i det, så synes jeg det er et rigtig rigtig skidt billede vi sender udadtil. Selvfølgelig skal det have konsekvenser for AK i forhold til hans position på holdet, og det er fint nok man prøver at tvinge OB til at købe ham nu, men lige nu synes jeg vi fremstår virkelig skidt i medierne. Der var både fokus på det i optakten til kampen i mandags, og nu i dag i Nordjyske. Selvfølgelig er det ærgerligt hvis en spiller skifter fra os på fri transfer, men at vi skal være hævngerrige og skadefro over denne spiller, synes jeg står i en meget uheldig kontrast til den politik vi ellers bryster os ved, hvor vi ikke står i vejen for vores talenter og lader dem skifte til udenlandet uden at forlange urimelige priser, der kan stå i vejen for deres ambitioner. Jeg synes det er grimt, og jeg skammer mig lidt over det :(
Har vi for vane at agere på den måde vi gør i denne sag. Jeg kan ikke mindes det? Kunne det tænkes at forløbet siden sommer 2014 har været så betændt og AaB reelt føler sig holdt for nar og man for en gangs skyld føler man ikke skylder A.K. noget?
Enig. Det er pinligt af AaB det her.

Hans forløb siden sommeren 2014 er vel stort set identisk med Henrik Dalsgaards. Dalsgaard har blot været endnu længere i klubben og har stadigvæk ikke villet give AaB et klart svar om han forlænger eller ej.
Nu hvor Dalsgaard kan se konsekvenserne af at være åben omkring sin fodboldfremtid, mon ikke han så holder AaB hen i yderligere et halvt år?
Så har "forhandlingerne" stået på i halvandet år...

Dagens afsløring sætter også en fed streg under at AK kan ikke spille sig tilbage i truppen (Jesper Scmidt) og at der er tale om en 'executive decision'.
Ren straffeaktion der formentlig bunder i at man vil gøre livet så surt som muligt for AK, så han tigger og ber OB om at redde ham.
Det virker uværdigt og dobbeltmoralsk.

Når man ansætter folk på en åremålskontrakt, og man i øvrigt stort set intet har betalt for ham, så kan man ikke forlange andet end medarbejderen yder sit bedste gennem perioden.
AK har vel aldrig spillet bedre end i foråret. Han har holdt sin del af aftalen.
Syntes nu ikke det er specielt pinligt eller dobbeltmoralsk. Og det at der er fokus på det udefra er kun et plus i min bog, da spillerne skal vide at respekten går begge veje. Alt for meget laissez faire fungerer ikke, og der skal til tider være en tydelig konsekvens når en spiller bryder de uformelle regler (stikke AaB en løgn om først at ville forhandle, og senere om at ville til udlandet), og de formelle regler (spekulation, I know) ved at forhandle med anden klub med over et halvt år igen af kontrakten.

AaB har vist at de ikke står i vejen for når spillere vil tage et skridt op, og det image får ingen ridser af denne sag.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Hanga » 23. jul 2015, 18:00

Vi aner ikke hvad der er foregået i den dialog der har været med AK. Det virker dog ret åbenlyst, at AaB har været særdeles utilfredse med måden hvorpå AK har ageret. Denne reaktion er meget atypisk for vores måde at gribe tingene an på. Jeg synes det er meget svært at konkludere om det er det rigtige, når vi ikke ved hvad der er foregået, men ingen tvivl om at det i øjeblikket er en negativ historie. Lad os nu bare få ham solgt til Odense.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af thomasjn » 23. jul 2015, 18:21

At ekskludere ham fra truppen virker umiddelbart voldsomt medmindre der ligger noget mere bag. I det øjeblik AK meddelte, at han skifter til nytår var det helt klart, at han ikke skulle være førstevalg og holdet ikke længere skulle bygges op med ham som bærende kraft - især når vi har Helenius og Jönsson, som er spillere på samme niveau. Jeg synes dog godt man kunne lade ham træne med og bruge ham som joker fra bænken. Spalvis er først tilbage og AK har kvaliteterne til at blive skiftet ind og blive matchvinder, hvilket ville være til vores egen fordel. Så medmindre AK har opført sig vildt udiciplineret synes jeg det er lige voldsomt nok han er helt udelukket fra træning/kamp.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Buzz Killington » 23. jul 2015, 18:39

thomasjn skrev:At ekskludere ham fra truppen virker umiddelbart voldsomt medmindre der ligger noget mere bag. I det øjeblik AK meddelte, at han skifter til nytår var det helt klart, at han ikke skulle være førstevalg og holdet ikke længere skulle bygges op med ham som bærende kraft - især når vi har Helenius og Jönsson, som er spillere på samme niveau. Jeg synes dog godt man kunne lade ham træne med og bruge ham som joker fra bænken. Spalvis er først tilbage og AK har kvaliteterne til at blive skiftet ind og blive matchvinder, hvilket ville være til vores egen fordel. Så medmindre AK har opført sig vildt udiciplineret synes jeg det er lige voldsomt nok han er helt udelukket fra træning/kamp.
Han er ikke udelukket fra træning så vidt jeg kan forstå. Han er bare ikke en del af den træning der er den direkte forberedelse til selve kampen, dvs. spil på to mål. Og det giver jo delvist mening hvis han slet ikke er udtaget.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2015, 18:41

Jeg tror stadig det er et helt strategisk move.

OB meldte ud de ville snakke med AaB om at hente AK nu.. men de behøvede ham ikke før jul (ment på den måde de ikke vil betale noget)
Jeg tror vi smider ham ud af holdet nu.. for at få OB til at tænke 'det vil sku også være træls han kommer uden at have spillet et halvt år.. kan vi ikke sende lidt penge op og hente ham nu ?

Jeg tror også at hvis han skulle spille sæsonnen ud hos os, ville han være udtaget til holdet.. og sikkert også starte inde foran Jønsson.

men det er bare min holdning
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Jacob » 23. jul 2015, 19:03

Ifølge dette Tweet er klubberne i dialog om et skifte nu https://twitter.com/michaelqureshi/stat ... 8508821504
Life is good..... AaB is better!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2015, 19:44

Jeg tror præcist det er foregået sådan at OB ikke egentlig ville give noget, og vi ville have noget.. og så bruger vi hans manglende spilletid til at motivere et bud fra OB,.

men ved jeg godt de fleste nok herinde ikke er enige i.. men synes det ligger til højrebenet.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Henriksen » 23. jul 2015, 20:17

Kunji skrev:AK har valgt at skrive kontrakt med en anden klub fra nytår. Han har endda spillet med skjulte kort over for klubben. Sådan er gamet.

Der er intet formål med at bruge trænerens eller klubbens tid på AK længere. Man har vurderet, at han ikke er nævneværdigt bedre end Helenius, Jönsson og Spalvis (plus det løse), og derfor er det sgu helt i orden, at man ikke bruger tid på at have ham i truppen. Sådan er gamet også.

Man har ofte travlt med, at danske spillere (og AaB-spillere i særdeleshed) ikke er klar til det kyniske fodboldliv ude i Europa, og når så klubben agerer, som man ofte ser ude i de store klubber, så bliver det kritiseret.

Jeg synes virkelig ikke, at der er en finger at sætte på noget som helst her. Det skulle da lige være, at Gaarde har omgået sandheden i optakten til kampen (hvilket jeg ikke så), fordi han skulle bare være helt åben. AK har valgt, at hans fremtid ligger andetsted, hvorfor vi vælger at bruge vores resourcer på de spillere, som har en fremtid i klubben. Og for lige at tage den i opløbet - Dalsgaard har stadig ikke meldt sin afgang, hvorfor man naturligvis ikke ekskluderer ham. Laver han samme nummer, synes jeg absolut bare, at vi skal smide Gilli (eller PK) ind på den back.

Og jeg synes ikke, vi viser, at vi gerne vil af med AK hurtigst muligt. Vi viser vel nærmere, at vi er fuldstændigt ligeglade med, hvad OB har af interesser.
Vel skrevet - aldeles vel skrevet :thumbsup:
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1349
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af white splash » 23. jul 2015, 20:24

AllanPedersen skrev:Jeg tror præcist det er foregået sådan at OB ikke egentlig ville give noget, og vi ville have noget.. og så bruger vi hans manglende spilletid til at motivere et bud fra OB,.

men ved jeg godt de fleste nok herinde ikke er enige i.. men synes det ligger til højrebenet.
Den er jeg helt enig i :thumbsup:
1 2 3 Jimmy er en mur!

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Since » 23. jul 2015, 22:44

AllanPedersen skrev:Jeg tror præcist det er foregået sådan at OB ikke egentlig ville give noget, og vi ville have noget.. og så bruger vi hans manglende spilletid til at motivere et bud fra OB,.

men ved jeg godt de fleste nok herinde ikke er enige i.. men synes det ligger til højrebenet.
Jeg er overbevist om at der kommer en løsning i løbet af kort tid. Det er jo en tabersag for både AaB og AK. Det klæder ikke AaB at stå med hatten i hånden, og bede om nogle få håndører her kort før kontrakt udløb.
Nu betaler OB et symbolsk beløb, og står som den barmhjertige klub i medierne, mens AaB står tilbage som den sørgelige.
Du havde forresten ret Allan ..... Det er jo tydeligt nu, som du sagde var det ikke træneren det tog beslutningen, men en direkte ordre oppefra.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2878
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Eksil » 23. jul 2015, 22:52

Since skrev:
AllanPedersen skrev:Jeg tror præcist det er foregået sådan at OB ikke egentlig ville give noget, og vi ville have noget.. og så bruger vi hans manglende spilletid til at motivere et bud fra OB,.

men ved jeg godt de fleste nok herinde ikke er enige i.. men synes det ligger til højrebenet.

Nu betaler OB et symbolsk beløb, og står som den barmhjertige klub i medierne, mens AaB står tilbage som den sørgelige.
Jeg mener, at der skal lidt mere end et symbolsk beløb på banen.

Reelt skal man se hvad det ville koste dem at leje en god angriber for et halvt år. 200.000 kr? 500.000 kr? Jeg ved ikke hvad den gående pris er, men at lade sig købe af for eks 25.000 kr og et venligt klap for skulderen er for lidt. Naturligvis skal den her lidt uheldige situation løses, men man skal heller ikke lade sig presse af at en spiller brokker lidt til Nordjyske.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4438
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af doukas » 23. jul 2015, 23:11

Since skrev:
AllanPedersen skrev:Jeg tror præcist det er foregået sådan at OB ikke egentlig ville give noget, og vi ville have noget.. og så bruger vi hans manglende spilletid til at motivere et bud fra OB,.

men ved jeg godt de fleste nok herinde ikke er enige i.. men synes det ligger til højrebenet.
Jeg er overbevist om at der kommer en løsning i løbet af kort tid. Det er jo en tabersag for både AaB og AK. Det klæder ikke AaB at stå med hatten i hånden, og bede om nogle få håndører her kort før kontrakt udløb.
Nu betaler OB et symbolsk beløb, og står som den barmhjertige klub i medierne, mens AaB står tilbage som den sørgelige.
Du havde forresten ret Allan ..... Det er jo tydeligt nu, som du sagde var det ikke træneren det tog beslutningen, men en direkte ordre oppefra.
Hvorfor er AaB en sørgelig klub? Fordi de ikke gider bruge krudt på en spiller der hellere vil gå lidt ned af karrierestigen og skifte til en direkte konkurrent i ligaen?

BTW, så tror jeg egentlig ikke Gaarde har en ide om, at han kan presse en transfer igennem på den ene eller anden måde. Dertil tror jeg godt han ved OB har alle trumferne på hånden. Og helt ærligt, om AaB kunne få 50.000 eller 500.000 for at slippe ham 6 mdr. tidligere betyder vist ikke det store. Det handler nok mere om at statuere et eksempel.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af FlæskeFrank » 23. jul 2015, 23:18

Nu er folk ved at finde deres sølvpapirhatte frem igen.
Billede

Nu er Lars Søndergaard ikke kendt for at være en blød mand. Og hvis han skal agere stærk mand, så viser han jo her på - for ham - en meget billig måde, at han er no bullshit. Nemlig undlader en spiller, som han alligevel ikke kan nå at lære, inden han forsvinder.

Alt under ½ mio kr. skal selvfølgelig afslås. OB står med et indkøb, som måske ikke har spillet i ½ år. Og de ønsker selv udskiftning i de forreste rækker denne sommer. Samtidig har AK det problem, at hierarkiet under Kent bliver lavet i efteråret. Er han der ikke, kan han ende på reservebænken. Og OB har tidligere skrevet mangeårige kontrakter med spillere uden, at det har sikret dem spilletid. Timmi Johansen er nok det grelste eksempel.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Buzz Killington » 23. jul 2015, 23:33

Since skrev:
AllanPedersen skrev:Jeg tror præcist det er foregået sådan at OB ikke egentlig ville give noget, og vi ville have noget.. og så bruger vi hans manglende spilletid til at motivere et bud fra OB,.

men ved jeg godt de fleste nok herinde ikke er enige i.. men synes det ligger til højrebenet.
Jeg er overbevist om at der kommer en løsning i løbet af kort tid. Det er jo en tabersag for både AaB og AK. Det klæder ikke AaB at stå med hatten i hånden, og bede om nogle få håndører her kort før kontrakt udløb.
Nu betaler OB et symbolsk beløb, og står som den barmhjertige klub i medierne, mens AaB står tilbage som den sørgelige.
Du havde forresten ret Allan ..... Det er jo tydeligt nu, som du sagde var det ikke træneren det tog beslutningen, men en direkte ordre oppefra.
Arh, er nu ikke enig i at den er så clear cut som du syntes at mene. Men så skal jeg også lige medgive at det er svært for os der har sympati med den ene eller anden part at være objektive i denne sag. Men, AaB har brændt nallerne ved at være large mht. AK's henholdende stil, hvad end han så har spillet urent spil eller ej, og det er vigtigt at sende et signal til diverse klubber og agenter her. Vi skal ikke være en klub der igen igen mister potentielt betydelige summer på ubeslutsomme spillere som Risgaard, AK, Dalle, og da slet ikke hvis de samtidig forstærker vores konkurrenter. Ajax er før blevet nævnt, men de står i samme situation i en anden målestok, og har lagt en tydelig strategi mht. dette, f.eks. for nylig i forbindelse med Boilesen.

Og angående medieværdien af dette, så tvivler jeg på det har den store indflydelse på den normale nordjydes tilhørsforhold. Ja, faktisk virker det til at mange er tilfredse med at AaB tilsyneladende sætter hårdt mod hårdt og er villige til at sende en AK i dårlig forfatning til OB, så man ender med en spiller der lige skal bruge en halvsæson eller mere på at kommer i form, som i allerede har prøvet i forbindelse med Lucas Jensens skifte fra Viborg. Så hvem er reelt taberen her? Og hvis vi glemmer business-hensynet i det her, og skruer op for sentimentaliteten, så er jeg glad for vi ikke bare ryger på ryggen for OB og AK, men faktisk viser lidt ærekærhed. Jeg tror du ville have det på samme måde med modsat fortegn. Desuden, er det nok ikke helt umuligt at AK's historie bliver lækket fra en unavngiven kilde tæt på truppen inden så længe, så omverdenen får en bedre forståelse for hvorfor AaB agerer som de gør overfor AK.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Pastorius » 23. jul 2015, 23:34

Patmand skrev:
fish skrev:
Kokkefar skrev:
Trickster skrev:
FlæskeFrank skrev:Nu er AK ikke udtaget til den anden kamp i sæsonen heller. I stedet for at tro det onde om Gaarde, så er der vel også den ræson i det, at repræsenterede han os i en kamp, så kan vi ikke udleje ham til f.eks. Viborg i efteråret, da han så repræsenterer tre klubber i samme sæson og skal have dispensation fra UEFA/DBU. Der har ihvertilfald tidligere været noget med vinterskifter, hvor formalia lige var en tur omkring fodboldforbundet.

Ved ikke om reglen er fjernet, men det var vel oplagt at holde udlejningsdelen åben.
Det er rigtigt. En spiller kan kun repræsentere to klubber pr. UEFA-sæson.

Skift ham ind med to minutter igen, udlån ham til en anden klub, så han ikke kan spille for OB til nytår Billede

Arhh, mon ikke han får dispensation ligegyldigt hvad.
Det er nok heller ikke helt let at udleje en spiller mod hans vilje. Men du har ret, det kunne være sjovt, for os forsmåede små AaB-fans, der sidder og føler os snydt og bedraget.

Ifølge Nordjyske får AK ikke længere lov til at deltage i den fælles træning, men er henvist til løbetræning for sig selv:
http://nordjyske.dk/sport/traener-for-s ... 25/24/1547
- Og ligemeget, hvor meget vi alle sammen også sidder og fryder os inden i, over hans ulykke, om end han selv er skyld i det, så synes jeg det er et rigtig rigtig skidt billede vi sender udadtil. Selvfølgelig skal det have konsekvenser for AK i forhold til hans position på holdet, og det er fint nok man prøver at tvinge OB til at købe ham nu, men lige nu synes jeg vi fremstår virkelig skidt i medierne. Der var både fokus på det i optakten til kampen i mandags, og nu i dag i Nordjyske. Selvfølgelig er det ærgerligt hvis en spiller skifter fra os på fri transfer, men at vi skal være hævngerrige og skadefro over denne spiller, synes jeg står i en meget uheldig kontrast til den politik vi ellers bryster os ved, hvor vi ikke står i vejen for vores talenter og lader dem skifte til udenlandet uden at forlange urimelige priser, der kan stå i vejen for deres ambitioner. Jeg synes det er grimt, og jeg skammer mig lidt over det :(
Har vi for vane at agere på den måde vi gør i denne sag. Jeg kan ikke mindes det? Kunne det tænkes at forløbet siden sommer 2014 har været så betændt og AaB reelt føler sig holdt for nar og man for en gangs skyld føler man ikke skylder A.K. noget?
Enig. Det er pinligt af AaB det her.

Hans forløb siden sommeren 2014 er vel stort set identisk med Henrik Dalsgaards. Dalsgaard har blot været endnu længere i klubben og har stadigvæk ikke villet give AaB et klart svar om han forlænger eller ej.
Nu hvor Dalsgaard kan se konsekvenserne af at være åben omkring sin fodboldfremtid, mon ikke han så holder AaB hen i yderligere et halvt år?
Så har "forhandlingerne" stået på i halvandet år...

Dagens afsløring sætter også en fed streg under at AK kan ikke spille sig tilbage i truppen (Jesper Scmidt) og at der er tale om en 'executive decision'.
Ren straffeaktion der formentlig bunder i at man vil gøre livet så surt som muligt for AK, så han tigger og ber OB om at redde ham.
Det virker uværdigt og dobbeltmoralsk.

Når man ansætter folk på en åremålskontrakt, og man i øvrigt stort set intet har betalt for ham, så kan man ikke forlange andet end medarbejderen yder sit bedste gennem perioden.
AK har vel aldrig spillet bedre end i foråret. Han har holdt sin del af aftalen.
Hvis det nu var det genrelle billede af AaB, så var det ganske rigtig et skidt signal, men det er det ikke. Jeg kender ikke baggrunden, men der er helt sikkert en historie bag det her, og det er ikke "bare" fordi vi vil have ham skudt afsted til AaB - det er jeg helt sikker på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af fish » 24. jul 2015, 07:25

Pastorius skrev:
Patmand skrev:
fish skrev:
Kokkefar skrev:
Trickster skrev:
FlæskeFrank skrev:Nu er AK ikke udtaget til den anden kamp i sæsonen heller. I stedet for at tro det onde om Gaarde, så er der vel også den ræson i det, at repræsenterede han os i en kamp, så kan vi ikke udleje ham til f.eks. Viborg i efteråret, da han så repræsenterer tre klubber i samme sæson og skal have dispensation fra UEFA/DBU. Der har ihvertilfald tidligere været noget med vinterskifter, hvor formalia lige var en tur omkring fodboldforbundet.

Ved ikke om reglen er fjernet, men det var vel oplagt at holde udlejningsdelen åben.
Det er rigtigt. En spiller kan kun repræsentere to klubber pr. UEFA-sæson.

Skift ham ind med to minutter igen, udlån ham til en anden klub, så han ikke kan spille for OB til nytår Billede

Arhh, mon ikke han får dispensation ligegyldigt hvad.
Det er nok heller ikke helt let at udleje en spiller mod hans vilje. Men du har ret, det kunne være sjovt, for os forsmåede små AaB-fans, der sidder og føler os snydt og bedraget.

Ifølge Nordjyske får AK ikke længere lov til at deltage i den fælles træning, men er henvist til løbetræning for sig selv:
http://nordjyske.dk/sport/traener-for-s ... 25/24/1547
- Og ligemeget, hvor meget vi alle sammen også sidder og fryder os inden i, over hans ulykke, om end han selv er skyld i det, så synes jeg det er et rigtig rigtig skidt billede vi sender udadtil. Selvfølgelig skal det have konsekvenser for AK i forhold til hans position på holdet, og det er fint nok man prøver at tvinge OB til at købe ham nu, men lige nu synes jeg vi fremstår virkelig skidt i medierne. Der var både fokus på det i optakten til kampen i mandags, og nu i dag i Nordjyske. Selvfølgelig er det ærgerligt hvis en spiller skifter fra os på fri transfer, men at vi skal være hævngerrige og skadefro over denne spiller, synes jeg står i en meget uheldig kontrast til den politik vi ellers bryster os ved, hvor vi ikke står i vejen for vores talenter og lader dem skifte til udenlandet uden at forlange urimelige priser, der kan stå i vejen for deres ambitioner. Jeg synes det er grimt, og jeg skammer mig lidt over det :(
Har vi for vane at agere på den måde vi gør i denne sag. Jeg kan ikke mindes det? Kunne det tænkes at forløbet siden sommer 2014 har været så betændt og AaB reelt føler sig holdt for nar og man for en gangs skyld føler man ikke skylder A.K. noget?
Enig. Det er pinligt af AaB det her.

Hans forløb siden sommeren 2014 er vel stort set identisk med Henrik Dalsgaards. Dalsgaard har blot været endnu længere i klubben og har stadigvæk ikke villet give AaB et klart svar om han forlænger eller ej.
Nu hvor Dalsgaard kan se konsekvenserne af at være åben omkring sin fodboldfremtid, mon ikke han så holder AaB hen i yderligere et halvt år?
Så har "forhandlingerne" stået på i halvandet år...

Dagens afsløring sætter også en fed streg under at AK kan ikke spille sig tilbage i truppen (Jesper Scmidt) og at der er tale om en 'executive decision'.
Ren straffeaktion der formentlig bunder i at man vil gøre livet så surt som muligt for AK, så han tigger og ber OB om at redde ham.
Det virker uværdigt og dobbeltmoralsk.

Når man ansætter folk på en åremålskontrakt, og man i øvrigt stort set intet har betalt for ham, så kan man ikke forlange andet end medarbejderen yder sit bedste gennem perioden.
AK har vel aldrig spillet bedre end i foråret. Han har holdt sin del af aftalen.
Hvis det nu var det genrelle billede af AaB, så var det ganske rigtig et skidt signal, men det er det ikke. Jeg kender ikke baggrunden, men der er helt sikkert en historie bag det her, og det er ikke "bare" fordi vi vil have ham skudt afsted til AaB - det er jeg helt sikker på.
Enig. Det var egentlig også min pointe. Det ser ikke kønt ud men der må simpelthen ligge mere til grund end selve underskriften med OB. Det må være forløbet siden 2014. Hvem er egentlig agent for AK og har han andre spillere i AaB truppen?

Besvar