Kent vil ha AaB angriber til OB

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Fabhund
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 17. jul 2005, 18:21
Geografisk sted: 8381 Tilst

Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Fabhund » 9. jun 2015, 07:40

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ob/5598886

Fy for catan. Jeg............Arghhhhh

Brugeravatar
Supersystem
2. div
2. div
Indlæg: 164
Tilmeldt: 17. maj 2014, 10:15
Favoritspiller: Maldini
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Supersystem » 9. jun 2015, 07:43

Så kom den første spiller på blokken :-D

Problematisk er vel at AK kan få en bedre løn i mange af de andre superligaklubber end hos AaB. Desværre

Værre er det at han står til at kunne forhandle gratis fra om 2-3 uger. Så får vi ikke en øre for ham
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Funky » 9. jun 2015, 07:58

Supersystem skrev:Så kom den første spiller på blokken :-D

Problematisk er vel at AK kan få en bedre løn i mange af de andre superligaklubber end hos AaB. Desværre

Værre er det at han står til at kunne forhandle gratis fra om 2-3 uger. Så får vi ikke en øre for ham
Det gør vi da, hvis eks. OB vil have ham nu. At det nok ikke er de vilde penge, det er så en anden snak.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Provst i Brovst » 9. jun 2015, 08:02

Helenius er et niveau over AK47, så hvis vi beholder Helenius, er der ingen ko på isen.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af fish » 9. jun 2015, 08:10

Provst i Brovst skrev:Helenius er et niveau over AK47, så hvis vi beholder Helenius, er der ingen ko på isen.
Helenius har været et niveau over AK47 før han tog til Aston Villa, men mener du/I virkelig at han har været et niveau over AK47 i denne sæson? Det forstår jeg simpelthen ikke.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af thomasjn » 9. jun 2015, 08:26

Hvorfor har man ikke forlænget med vores bedste angriber for længst? Ganske enkelt amatørgtigt af Gaarde. Umiddelbart burde vi kunne have landet en forlængelse med ham allerede i starten af sæsonen. Hvor er det typisk AaB, at reagere så langsomt . føj!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Provst i Brovst » 9. jun 2015, 08:27

fish skrev:
Provst i Brovst skrev:Helenius er et niveau over AK47, så hvis vi beholder Helenius, er der ingen ko på isen.
Helenius har været et niveau over AK47 før han tog til Aston Villa, men mener du/I virkelig at han har været et niveau over AK47 i denne sæson? Det forstår jeg simpelthen ikke.
Helenius er bare en bedre spiller end AK. Det har han bevist i to sæsoner tidligere og det vil han gøre igen i næste sæson. Men du har da ret i at AK47 bedste sæson er bedre end Helenius' værste sæson.

Men ikke meget, hvis vi bare ser på superligaen.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Buzz Killington » 9. jun 2015, 08:29

Det ville være en skam at miste AK. På den anden side vælter vi lidt i angribere, specielt hvis Helenius og Ene bliver. Vi har jo også Spalvis, plus de unge der står på spring som vi har en pligt til at forsøge at føre ind på holdet. Det havde naturligvis været fedt hvis AK lige blev et år længere, for derefter at bringe nogle penge i kassen. På den anden side har han været en værdifuld spiller til relativt få penge i klubben, og hans mål mod Dinamo var alene omkring 30 millioner værd.

Og selvom det naturligvis ikke er et hensyn vi skal tage, så kan jeg godt unde ham at fuldføre sin "den grimme ælling" historie det er at han vender tilbage til præcis OB efter at have fundet sig selv igen.

Hvad der så er bedst for ham, er jeg mindre sikker på da vi endnu ikke ved hvad OB står med efter sommerferien. Han kender dog Kent, og har tidligere tilskrevet ham en stor del af æren for sin succes, så han skal ikke bekymre sig om han falder i den nye træners smag. Og da det er sandsynligt at OB er villige til at smide flere penge efter spillerne end os, er det vel et ret let valg for ham.

Kommer dog til at savne ham hvis det er rigtigt. Han har klart været i min top 2 dette år, og han bliver kun bedre herfra.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Buzz Killington » 9. jun 2015, 08:31

thomasjn skrev:Hvorfor har man ikke forlænget med vores bedste angriber for længst? Ganske enkelt amatørgtigt af Gaarde. Umiddelbart burde vi kunne have landet en forlængelse med ham allerede i starten af sæsonen. Hvor er det typisk AaB, at reagere så langsomt . føj!
AK har ikke villet snakke kontrakt før nu. Hvad mener du AaB skulle så gøre?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Provst i Brovst » 9. jun 2015, 08:37

I superligaen:

AKJ 2.334 minutter, 10 mål, 4 assists = 166,71 minutter mellem hver afgørende handling.
Helenius 1.933 minutter, 8 mål, 4 assists = 161,08 minutter mellem hver afgørende handling.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Patmand » 9. jun 2015, 08:52

Provst i Brovst skrev:I superligaen:

AKJ 2.334 minutter, 10 mål, 4 assists = 166,71 minutter mellem hver afgørende handling.
Helenius 1.933 minutter, 8 mål, 4 assists = 161,08 minutter mellem hver afgørende handling.
Det var dog en useriøs måde at sammenligne de to spillere på. I hvert fald hvis man har set kampene.
AKJ har overrasket positivt. Han kommer frem til flere farlige situationer og skaber mere uro end Helenius....og skal man endelig til at sammenligne på de simple tal bør man ret beset rense dem for straffespark ;)
Sandheden er at AKJ har set langt bedre ud end Helenius.

Men vi ved godt du er meget, meget glad for Helenius. Du gjorde ham til din MOM i kampen mod Silkeborg. Samme kamp hvor Tipsbladet havde AKJ på rundens hold efter en stærk indsats. Den bias skal man selvfølgelig have i baghovedet når man læser dine indlæg om Helenius.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Patmand » 9. jun 2015, 08:59

Buzz Killington skrev:
thomasjn skrev:Hvorfor har man ikke forlænget med vores bedste angriber for længst? Ganske enkelt amatørgtigt af Gaarde. Umiddelbart burde vi kunne have landet en forlængelse med ham allerede i starten af sæsonen. Hvor er det typisk AaB, at reagere så langsomt . føj!
AK har ikke villet snakke kontrakt før nu. Hvad mener du AaB skulle så gøre?
Han har ikke villet tale kontrakt under selve forårssæsonen. Man kunne jo have taget de forhandlinger omkring årsskiftet - med et år tilbage af hans kontrakt.
Hvorfor vente til AK og Dalsgaard har 6 måneder tilbage? Det virker useriøst hvis altså det er spillere som AaB gerne vil beholde.

Jeg mener personligt man kun har brug for to af de følgende; Spalvis, AK og Helenius.
Spalvis tror jeg man har en længere kontrakt med. Måske er det det AaB har haft i tankerne når de har været så sendrægtige mht. til at forlænge med AK?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Provst i Brovst » 9. jun 2015, 09:00

Tipsbladet havde KEP på rundens hold i sidste runde med ordene:
Central forsvarer: Kenneth Emil Petersen, AaB (1)
AaB-generalen styrede sikkert forsvaret og hjalp godt til, at man i Aalborg trods en skuffende sæson efter mesterskabet trods alt kunne tage en god afsked med træner Kent Nielsen, der nu tager til OB.
KEP spillede ikke kampen mod FCN.


Se link viewtopic.php?f=1&t=16058&start=40#p450133
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af 9800 » 9. jun 2015, 09:03

Jeg er sikker på at der er forsøgt at forlænge både med AK og Dalle, men det er jo spillerne der bestemme om de vil skrive under. Når først de har spillet europæisk og fundet ud af at de kan begå sig, så er det svært at holde dem hjemme til småpenge.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Buzz Killington » 9. jun 2015, 09:12

Patmand skrev:
Buzz Killington skrev:
thomasjn skrev:Hvorfor har man ikke forlænget med vores bedste angriber for længst? Ganske enkelt amatørgtigt af Gaarde. Umiddelbart burde vi kunne have landet en forlængelse med ham allerede i starten af sæsonen. Hvor er det typisk AaB, at reagere så langsomt . føj!
AK har ikke villet snakke kontrakt før nu. Hvad mener du AaB skulle så gøre?
Han har ikke villet tale kontrakt under selve forårssæsonen. Man kunne jo have taget de forhandlinger omkring årsskiftet - med et år tilbage af hans kontrakt.
Hvorfor vente til AK og Dalsgaard har 6 måneder tilbage? Det virker useriøst hvis altså det er spillere som AaB gerne vil beholde.

Jeg mener personligt man kun har brug for to af de følgende; Spalvis, AK og Helenius.
Spalvis tror jeg man har en længere kontrakt med. Måske er det det AaB har haft i tankerne når de har været så sendrægtige mht. til at forlænge med AK?
Ved årsskiftet, altså dengang Kent sagde farvel? Udover at vi ikke ved om man faktisk har taget kontakt til ham der, så er det ikke helt umuligt at han stadig var afventende der da hans mentor nu smutter til hans gamle klub. Dette er AK's sidste udtalelse:
Jeg havde aftalt med klubben, at vi skulle spille sæsonen færdig, så jeg ikke havde spekulationerne inde over kampene. Nu er vi færdige og har ferie, og så kan vi sætte os ned og snakke om det, siger Anders K. Jacobsen til Nordjyske

Man kunne også argumentere for at man før sæsonen skulle ha' forlænget, men på det tidspunkt vidste vi endnu ikke om han var langtidsholdbar.

Vi kan alligevel godt diskutere, specielt i bakspejlet, om vi skulle have presset mere på. Men intet her understøtter konklusionen om at det skulle være "amatøragtigt" som Thomas skrev længere oppe.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Patmand » 9. jun 2015, 09:16

Provst i Brovst skrev:Tipsbladet havde KEP på rundens hold i sidste runde med ordene:
Central forsvarer: Kenneth Emil Petersen, AaB (1)
AaB-generalen styrede sikkert forsvaret og hjalp godt til, at man i Aalborg trods en skuffende sæson efter mesterskabet trods alt kunne tage en god afsked med træner Kent Nielsen, der nu tager til OB.
KEP spillede ikke kampen mod FCN.


Se link viewtopic.php?f=1&t=16058&start=40#p450133
Du kan jo bare svare på om ikke det er korrekt du er stor fan af Helenius? ;)

Du fremhæver ham jo ved hver en given lejlighed. Der er ikke noget galt i at have en personlig favorit. Det er bare lidt tydeligt at du er stærkt biased i enhver diskussion hvor Helenius indgår.

Jeg så kampen Silkeborg - AaB. Helenius var ikke specielt iøjnefaldende. AK spillede en god kamp. Din MOM...Helenius.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Provst i Brovst » 9. jun 2015, 09:27

Patmand skrev:
Provst i Brovst skrev:Tipsbladet havde KEP på rundens hold i sidste runde med ordene:
Central forsvarer: Kenneth Emil Petersen, AaB (1)
AaB-generalen styrede sikkert forsvaret og hjalp godt til, at man i Aalborg trods en skuffende sæson efter mesterskabet trods alt kunne tage en god afsked med træner Kent Nielsen, der nu tager til OB.
KEP spillede ikke kampen mod FCN.


Se link viewtopic.php?f=1&t=16058&start=40#p450133
Du kan jo bare svare på om ikke det er korrekt du er stor fan af Helenius? ;)

Du fremhæver ham jo ved hver en given lejlighed. Der er ikke noget galt i at have en personlig favorit. Det er bare lidt tydeligt at du er stærkt biased i enhver diskussion hvor Helenius indgår.

Jeg så kampen Silkeborg - AaB. Helenius var ikke specielt iøjnefaldende. AK spillede en god kamp. Din MOM...Helenius.
Klik her
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af astonvilla » 9. jun 2015, 09:29

Nu ER det jo ikke sikkert at AK falder på knæ i jubel over at få muligheden for at komme til OB.

Han har jo om nogen haft en meget plettet karriere med mange psykiske knæk hen ad vejen - og det virker jo netop til at han har fundet noget ro og fodboldglæde (stabilitet) heroppe i AA. Måske han vejer det tungere end at skulle rende med Kent ned til Odense? Det kan ikke afvises.
Sidst han var dernede var det jo ikke nogen succes. AK ved jo også at vi holder fast i vores spilkoncept heroppe selvom der kommer ny træner - og han ved også at vi ikke går ud og køber 4 nye washed-up has been svenske angribere han kommer til at så bagved i køen. Såfremt AK tænker sig godt om tror jeg han vil være bedre tjent med at blive - og det siger jeg uden røde briller på.

Jeg er i øvrigt enig med Provsten i at Helenius på den lange bane er bedre end AK.
Bienvenu Bassogog!

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Since » 9. jun 2015, 09:40

Ak' kæreste skulle vist starte på OUH her til sommer. Den ligger vist lige til højrebenet. Ved ikke hvor de bor nu men mon ikke det ville passe fint.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af dyhrmaN » 9. jun 2015, 10:04

Hvorfor er det nu lige vi er SÅ meget fattigere end alle andre? Kan vi ikke snart droppe den attitude - jeg er ved at blive godt træt af den. Hvis det vitterligt er den stil AaB kører, ved jeg ikke hvor længe jeg magter at holde med verdens største Stryhns leverpostej. Dog tror jeg heldigvis ikke jævnfør Gaardes udmeldinger, at det er den stil, vi kører. Hver eneste gang vi er tæt på noget godt eller en spændende spiller, trækker flere debattører kortet om, at det har vi ikke råd til, fordi de eneste vi må måle os med økonomisk er midterklubber. Vi har en kapital på omkring +90 millioner ligenu?

Selvfølgelig er der råd til at smide en fornuftig kontrakt efter både AK og Dalsgaard. De to spillere har været med til Europa og med til at vinde The Double. Ydermere er de nogle af de få spillere på holdet, der ikke er faldet drastisk i niveau i denne sæson. Hvis de skulle komme op og tjene et par millioner om året, hvad er så det frygtelige i det? Selvfølgelig har vi råd til det. Man kunne endda tillade sig at bruge 'fy' ordet og kalde det en investering.
Hvis det stod til visse brugere herinde, kunne jeg frygte, at man om 100 år finder en kæmpe stak 1.000 kr sedler under en hovedpude et sted på Hornevej, som for længst er forældede og har tabt alt værdi. Så kan man stoppe op et øjeblik og drømme om, hvad det kunne være blevet til...

Besvar