Thelander på vej til Panathinaikos

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Gamen » 29. jun 2015, 10:27

Gad vide om det kunne være os, der er nævnt i forbindelse med Richard Magyar, der er blevet løst fra sin kontrakt i FC Aarau.

Han trak sine muligheder lidt for længe sidst, og endte op i schweizisk fodbold, men i Halmstad var han en rigtig dygtig spiller med et født ledergen. 1.92 høj, og allerede som 22-årig udnævnt som anfører. Lå i forhandlinger med FCN sidste sommer, men det blev ikke til noget. Forhandlede igen med danske klubber i vinters, men endte i Schweiz på anbefaling fra Dusan Djuric, det tidl. OB-lån, der også spillede i Aarau.
Er igen aktuel for en dansk klub, og kunne tilføre vores forsvarsspil noget af det vi mister med Thelander.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af thomasjn » 29. jun 2015, 12:10

Tror ikke vi er inde i billledet med Magyar - mon ikke det er fiskerne vingeskudte forsvar han skal redde? Jeg føler mig ret sikker på, at planen er Kasper P skal være fast mand og i det lys virker Magyar ikke som et oplagt valg da han nok også vil forvente fast spilletid.


Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Søgaard » 29. jun 2015, 13:03

Rams skrev:Thelander ud for mellem 7-10 mio. kr. og en hurtig geninvestering af 1½-2 mio. kr. i Vejles 21-årige anfører, Niels Bisp. Det ville være godt købmandsskab.
Tror ikke vi er helt på 10, som angiveligt var buddet sidste sommer. Men 5-7 kan også gøre det. Pananthinaikos har ikke betalt rigtige penge for en transfer siden 2010, så det kunne godt gøre mig lidt urolig mht. prisen.....

Og hørt mht. Bisp. Lyder som en spændende spiller, hvis det kan gøre i den prisklasse.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af thomasjn » 29. jun 2015, 13:09

Er der nogen der kan fortælle noget mere om ham Bisp? Han er nærmest udråbt til den næste Daniel Agger herinde, men har aldrig hørt om ham før. Hvilken type er han og er han klar til Superligaen?
I øvrigt undrer det mig lidt han ikke allerede er i Suppen, det er jo ikke ligefrem for det er svært at hente spillere i Vejle længere.

seamann

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af seamann » 29. jun 2015, 13:35

Da der ikke er kommet nogen børsmeddelelse, kan vi konkludere, at transferen ikke er stor nok til, at AaB mener, det vil påvirke kursen.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af thomasjn » 29. jun 2015, 13:37

seamann skrev:Da der ikke er kommet nogen børsmeddelelse, kan vi konkludere, at transferen ikke er stor nok til, at AaB mener, det vil påvirke kursen.
Eller også forventer man at bruge det man tjener på nye spillere og så vil det ikke påvirke regnskabet.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Sanchez94 » 29. jun 2015, 13:51

seamann skrev:Da der ikke er kommet nogen børsmeddelelse, kan vi konkludere, at transferen ikke er stor nok til, at AaB mener, det vil påvirke kursen.
Eller også er de endelige forhandlinger omkring salgets størrelse ikke på plads, hvorfor man ikke oplyser det :)

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Rams » 29. jun 2015, 14:02

thomasjn skrev:Er der nogen der kan fortælle noget mere om ham Bisp? Han er nærmest udråbt til den næste Daniel Agger herinde, men har aldrig hørt om ham før. Hvilken type er han og er han klar til Superligaen?
I øvrigt undrer det mig lidt han ikke allerede er i Suppen, det er jo ikke ligefrem for det er svært at hente spillere i Vejle længere.
Dette saks fra Vejles hjemmeside siger det egentlig meget godt: http://www.vejle-boldklub.dk/index.php?spiller=6654

Men han er en rigtig god duelspiller, der samtidig læser spillet fint. Derfor vil han også kunne komplettere de mere spillende forsvarstyper som Kasper P og KEP rigtigt godt. Samtidig er han en udpræget ledertype, der skyder brystet frem og går forrest. Hans udvikling blev sat en del tilbage af den grimme ankelskade han fik i 2013, men nu er han i omdrejninger igen.

I øvrigt spillede han en fin kamp, da AaB mødte dem i pokalen.

Det største problem med at få han til det nordjyske er formentlig, at han er indbegrebet af "mr. Vejle". Men det var Steffen Kielstrup selvfølgelig også indtil han tog til Horsens (er nu tilbage i VB). Derudover er der det økonomiske aspekt. Med ekstra superligapladser i spil til næste sæson vil halvdelen af 1. division vel satse på oprykning. Det kunne sagtens betyde at klubberne tager sig godt betalt for at slippe spillerne. Omvendt har Niels Bisp en stor stjerne i Vejle, så hvis han skulle ønske at tage springet til superligaen allerede nu, så vil klubben formentlig være medgørlig.
In verbis simus faciles

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1566
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af dyhrmaN » 29. jun 2015, 14:17

Sanchez94 skrev:
seamann skrev:Da der ikke er kommet nogen børsmeddelelse, kan vi konkludere, at transferen ikke er stor nok til, at AaB mener, det vil påvirke kursen.
Eller også er de endelige forhandlinger omkring salgets størrelse ikke på plads, hvorfor man ikke oplyser det :)
Hvis ikke handlen var endeligt på plads, ville det være meget mærkeligt, at Thelander allerede var kommet til Athen. Jeg formoder i stedet, at prisen er meget lav. Højest et par millioner - AaB har alle dage bekendt, at de ikke vil stå i vejen for spilleres skifte til udlandet. Dette forbundet med, at der kun resterede et år af kontrakten betyder, at vi skal se langt efter både en hel eller halv million euro.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Forza » 29. jun 2015, 14:26

dyhrmaN skrev:
Sanchez94 skrev:
seamann skrev:Da der ikke er kommet nogen børsmeddelelse, kan vi konkludere, at transferen ikke er stor nok til, at AaB mener, det vil påvirke kursen.
Eller også er de endelige forhandlinger omkring salgets størrelse ikke på plads, hvorfor man ikke oplyser det :)
Hvis ikke handlen var endeligt på plads, ville det være meget mærkeligt, at Thelander allerede var kommet til Athen. Jeg formoder i stedet, at prisen er meget lav. Højest et par millioner - AaB har alle dage bekendt, at de ikke vil stå i vejen for spilleres skifte til udlandet. Dette forbundet med, at der kun resterede et år af kontrakten betyder, at vi skal se langt efter både en hel eller halv million euro.
Højest et par millioner? Jeg er sikker på at du tager helt fejl.

AaB fik 3-5 mio. for Lasse der havde et halvt år igen. Klubben har virket ivrig for at hente Thelander. Jeg tænker 1 mio Eur.

Det ville være hjernedødt at sælge en klasseforsvarer til det beløb du tænker på trods af at han kun har et år tilbage af kontrakten. Det er fuldstændig urealistisk.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Sanchez94 » 29. jun 2015, 15:07

dyhrmaN skrev:
Sanchez94 skrev:
seamann skrev:Da der ikke er kommet nogen børsmeddelelse, kan vi konkludere, at transferen ikke er stor nok til, at AaB mener, det vil påvirke kursen.
Eller også er de endelige forhandlinger omkring salgets størrelse ikke på plads, hvorfor man ikke oplyser det :)
Hvis ikke handlen var endeligt på plads, ville det være meget mærkeligt, at Thelander allerede var kommet til Athen. Jeg formoder i stedet, at prisen er meget lav. Højest et par millioner - AaB har alle dage bekendt, at de ikke vil stå i vejen for spilleres skifte til udlandet. Dette forbundet med, at der kun resterede et år af kontrakten betyder, at vi skal se langt efter både en hel eller halv million euro.
Det eneste jeg kan referere til er at alle salg af spillere som er en del af den faste start 11'er vil have indvirkning på kursen, hvorfor AaB og Pana ikke må være helt enige om nogle ting, ellers skulle klubben have offentliggjort det.
Jeg tror endvidere godt vi kan regne med at der dribler 1 Million Euro ind på kontoen, han er et okay stort talent, har alle de fysiske aspekter med sig, han mangler dog lidt med bolden, men det kan han lære.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Gaarde6 » 29. jun 2015, 15:21

Hvor ondt det end gør, så varmer det alligevel mit hjerte, hvis denne transfer lykkes.
Jeg synes sgu AaB har fat i det helt rigtige lige i øjeblikket. Ind med unge "uprøvede" spillere, som får chancen og bliver skudt afsted til udlandet.
Det er så bare endnu større, hvis vi formår at få prisen presset op i forhold til da Lynge var her.
Synes nu Thomsens pris signalerer at vi ikke forærer spillerne væk mere.
Det hele holdt op i mod at vi ved siden af har fået indtægter og udgifter til at hænge sammen gør at forretningen AaB ser bedre og bedre ud.
Ryger både Thelander og Thomsen i dette vindue burde vi kunne kigge efter 3-4 profiler den anden vej, hvilket burde gøre vores trup stærkere i forhold til sidste sæson. Når alt kommer til alt må det være målsætningen i alle vinduer. At vi er stærkere når vinduet lukker end da det åbnede.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Yankee » 29. jun 2015, 15:45

Gaarde6 skrev: Jeg synes sgu AaB har fat i det helt rigtige lige i øjeblikket. Ind med unge "uprøvede" spillere, som får chancen og bliver skudt afsted til udlandet.
(...)
Ryger både Thelander og Thomsen i dette vindue burde vi kunne kigge efter 3-4 profiler den anden vej.
Klar melding!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af astonvilla » 29. jun 2015, 16:04

Jeg ønsker virkelig Thelander al mulig held og lykke på livets vej - sympatisk type som jeg kan li' - men hvad Fanden vil han i Grækenland?

Landet kan jo stå i flammer inden ugen er omme. Når det hele falder fra hinanden dernede, er det nok ikke fodbolden der får førsteprioritet.

Det er noget risikabelt det han har gang i.
Bienvenu Bassogog!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af frederikshavneren » 29. jun 2015, 16:47

Prisen ventes ikke overraskende at være under 10 millioner, men specificeres ikke nærmere i denne artikel http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -stor-klub

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Gaarde6 » 29. jun 2015, 18:07

Yankee skrev:
Gaarde6 skrev: Jeg synes sgu AaB har fat i det helt rigtige lige i øjeblikket. Ind med unge "uprøvede" spillere, som får chancen og bliver skudt afsted til udlandet.
(...)
Ryger både Thelander og Thomsen i dette vindue burde vi kunne kigge efter 3-4 profiler den anden vej.
Klar melding!
På et tidspunkt er man nok nød til at supplere en i forvejen ung trup med noget rutine.
Det kunne også være at man kunne slå to fluer med et smæk og hente en ny Thelander eller AK.
Men i en trup, hvor vi i forvejen råder over 8-10 unge talentfulde spillere plus der lige er rykket 3 op.
Så er der rig mulighed for at fortsætte samme stil som nu, selvom vi henter forstærkning udefra.
Men ved jo godt du ikke gider tænke så langt, for så kan du jo ikke smide dine små spydigheder igen og igen og igen herinde :thumbsup:

Kiggede lige truppen igennem.
Af unge spillere og spillere, som jeg vil betegne som uprøvede da de ankom har vi: Nikolaj Larsen, Ahlmann (gange 2) Blåbjerg, Gilli, Thrane, AK (?), Dalsgaard, Thomsen, Børsting, Bruhn, Thelander, Kasper P, Spalvis plus de 3 nye: Pohl, Abildgaard og Bust.
Så der er massere af chancer i vores nuværende trup til en ny Lukas, Kusk, Thomsen eller Thelander dukker op selvom vi henter spillere udefra.

Brugeravatar
Supersystem
2. div
2. div
Indlæg: 164
Tilmeldt: 17. maj 2014, 10:15
Favoritspiller: Maldini
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Supersystem » 29. jun 2015, 18:35

Det er aldrig sjovt at vi skal vinke farvel til en spiller, men lige netop Thelander og den position han spiller, så er jeg ikke bekymret. Vi har backup til den plads. Jeg ved egentlig ikke om vi har en spiller på den position, som er klar til at blive rykket op eller ment således: En spiller, der er backup til KP og JB.

Han kan forhåbentlig give omkring 7-7,5 mio, og så har vi lidt mere til at give Dalsgaard i løn.
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af san » 30. jun 2015, 00:35

Tror backuppen er med i truppen til kampen imorgen/idag. Oliver Knudsen u19. Giver god mening: egen avl og vi har folkene til start 11 +1 så perfekt som 2 reserve. Så ham mod vendsyssel da Helenius lige var kommet tilbage , der vandt han alt med hovedet ;-)
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af 9800 » 30. jun 2015, 10:32

Ingen grund til at købe endnu en centerforsvarer. Vi har kp og KEP som faste startere, og blåbjerg der efterhånden presser sig på. Der er flere unge på vej, både Rokkedal og Knudsen. Hvis vi skal holde fast i at vi satser på egne talenter skal de da som minimum være 4. valg.

Besvar