Christian Bassogog

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Kempes » 23. jan 2017, 22:29

Jesper Schmidt skrev:
Kempes skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Hanga skrev:
Gaarde6 skrev:Manden må da ryge i det her vindue.
Der må da sidde et hav af klubber som kan se, hvilke spidskompetencer Basso har. Samtidig kan de gå ind og tjekke ud hvad vi normalt tager for en spiller.
det kan da kun give et salg med tanke på den præstation han leverer dernede i øjeblikket!
Som Yankee var inde på, må man håbe at AaB er aktive her, og ikke bare sidder og venter på at der sker noget. Vi taler om en spiller som vi ikke er specielt sportsligt afhængige af, og som lige nu modtager en pæn mængde hype til en stor turnering med pæn bevågenhed. Det skal vi altså forsøge at udnytte til et sjældent pænt salg i AaB.
Eller vi skal tro på at vi kan evne at få det gigantiske potentiale der er i Bassogog til at folde sig ud i AaB, og skabe en spiller som kan gøre en kæmpe forskel i de kommende år. Bassogogs topniveau er langt over hvad vi normalt ser i superligaen, og jeg tror vi vil få at se en eksplosiv udvikling i løbet af det næste år, når han forhåbentlig også kommer ud på den fløj hvor han så tydeligt hører hjemme.
Jeg tror næppe Bassogog bliver mere værd på transfermarkedet end han er den næste uge. Om han så kan skaffe os point og derved TV-penge er en anden sag.

Ud fra de to træningskampe ser det desværre ud til, at Wieghorst har fået skrevet ind i hans kontrakt at AaB SKAL spille 4-4-2 - så Basso kommer ikke til at spille fløj. Hvilket efter min mening, er hul i hovedet med den trup vi har pt.
Vores spillere skal vel først og fremmest skaffe sportslig succes, eller hvad? Er det vigtigere at de tjener penge til aktieselskabet?

Basso kan sagtens spille fløj i en 4-4-2, og har jo også forsvaret derude i en del kampe i efteråret.
Det er muligt at jeg skal have opdateret min fodboldordbog - men jeg har altid forstået det sådan at der er "kantspillere" i en 4-4-2 men ikke fjøje/"wings".

Uanset hvad så tror jeg at Bassogog med de forcer han har vil fungere klart bedst som højre Wing en 4 -3 - 3. Det samme tror jeg i øvrigt gælder for Flores (bortset fra at det er på modsatte Wing).

Jeg vil ikke tale hverken for eller i mod en evt. transfer i dette vindue, men pilen kan hurtigt vende den anden vej for store talenter i fodbold. Spørg f.eks. Adigun Salami, der angiveligt var tæt på Chelsea, men nu render rundt i Middelfart.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. jan 2017, 00:21

Kempes skrev:
Det er muligt at jeg skal have opdateret min fodboldordbog - men jeg har altid forstået det sådan at der er "kantspillere" i en 4-4-2 men ikke fjøje/"wings".

Uanset hvad så tror jeg at Bassogog med de forcer han har vil fungere klart bedst som højre Wing en 4 -3 - 3. Det samme tror jeg i øvrigt gælder for Flores (bortset fra at det er på modsatte Wing).

Jeg vil ikke tale hverken for eller i mod en evt. transfer i dette vindue, men pilen kan hurtigt vende den anden vej for store talenter i fodbold. Spørg f.eks. Adigun Salami, der angiveligt var tæt på Chelsea, men nu render rundt i Middelfart.
Det er vel mere placeringen i de forskellige systemer som gør om man kalder dem det ene eller det andet. Man kan spille både en 4-3-3 og en 4-4-2 med brede kanter, som jeg i så fald vil kalde wings eller fløje, og man kan spille begge systemer med kanter som søger mere mod mål, og altså ind i banen, i det tilfælde vil jeg ikke kalde dem fløje eller wings. I vores 4-4-2 som i 2014 var vore kanter/fløje mere udefinerbare... det så jeg personligt meget gerne vi søgte hen mod at genskabe, og det måtte efter min smag meget gerne blive med Bassogog som venstrebenet højrekant.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Christian Bassogog

Indlæg af BoT » 24. jan 2017, 08:42

Jeg synes altså også, at man skal huske på, at bare fordi, vi får 5-7 mio. kr. at handle for, er det på INGEN måde en garanti for, at vi får spillere ind, der kan slå til med det samme. Er vi overhovedet attraktive for spillere fra en hylde, der med garanti leverer? Findes der overhovedet en garanti for, at en spiller leverer?

Nyindkøb er ikke bare partout = forstærkning - det så vi i rigeligt mål i sommer, hvor vi jo sådan set også havde midler at handle for.

En spiller som Bassogogg har nogle unikke spidskompetencer, som han måske kan få forløst til at vise kontinuerligt. En sådan spiller kan vi ikke bare købe ind på ny for 5-7 mio. Og en "garanteret målscorer" er vel noget nær det sværeste at finde!

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Rams » 24. jan 2017, 09:03

Hvem har ophøjet en evt transfersum til 5-7 mio kr?
Casen Bassogog er det tætteste vi kommer på en optimal forhandlingssituation. Manden har kontrakt til sommeren 19, går i klubben på en lille løn og som historikken hidtil har vist så har sydamerikanere og afrikanere knap så fine fornemmelser når det kommer til karriereplanlægning, it's all about the money, om at sikre familien en økonomisk sikker fremtid.
Derfor er Bassogog næppe afvisende, hvis der dukker en mellemøstlig, russisk, koreansk eller kinesisk klub, der vil betale boksen.
Selvfølgelig skal Bassogog ikke skydes af for 5 mio kr til Gent eller Rennes. Men kommer der et bud fra 10 mio kr og op, så skal Gaarde da kigge på det med et åbent sind.
In verbis simus faciles

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Christian Bassogog

Indlæg af FIDEL » 24. jan 2017, 09:05

Jeg synes det vil være meget ærgerligt at se Bassogog smutte nu. Jeg er spændt på om han stadig kan udvikle sit spil, og blive mere kynisk samt bedre til at se medspillere i gode positioner. Det kan blive fugl eller fisk, men jeg ønsker at se ham på kanten, hvor han kan udnytte sin fart og finurligheder.
Han er kun 20 år og kan jo udvikle sig i mange år endnu. Tænk hvis vi havde en lokal knægt på 20 år, som havde de spidskompetencer som Bassogog... :) Så ville vi sgu ikke slippe ham nu!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. jan 2017, 09:11

BoT skrev:Jeg synes altså også, at man skal huske på, at bare fordi, vi får 5-7 mio. kr. at handle for, er det på INGEN måde en garanti for, at vi får spillere ind, der kan slå til med det samme. Er vi overhovedet attraktive for spillere fra en hylde, der med garanti leverer? Findes der overhovedet en garanti for, at en spiller leverer?

Nyindkøb er ikke bare partout = forstærkning - det så vi i rigeligt mål i sommer, hvor vi jo sådan set også havde midler at handle for.

En spiller som Bassogogg har nogle unikke spidskompetencer, som han måske kan få forløst til at vise kontinuerligt. En sådan spiller kan vi ikke bare købe ind på ny for 5-7 mio. Og en "garanteret målscorer" er vel noget nær det sværeste at finde!
Enig. Man skal iøvrigt også have med i regnestykket at der vil være en meget stor lønforskel på en spiller som har skrevet under som ungt talent, og på en profil som hentes ind som erstatning/forstærkning. Altså vil en del af den transfersum man får ind også skulle dække forskellen i lønnen, for vi ved at AaB ikke har nogen intentioner om at afvige fra den strategi man har i øjeblikket. Altså vil scenariet være noget i den stil som jeg beskriver, eller også skal der spares andetsteds.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Christian Bassogog

Indlæg af BoT » 24. jan 2017, 10:26

Jesper Schmidt skrev:
BoT skrev:Jeg synes altså også, at man skal huske på, at bare fordi, vi får 5-7 mio. kr. at handle for, er det på INGEN måde en garanti for, at vi får spillere ind, der kan slå til med det samme. Er vi overhovedet attraktive for spillere fra en hylde, der med garanti leverer? Findes der overhovedet en garanti for, at en spiller leverer?

Nyindkøb er ikke bare partout = forstærkning - det så vi i rigeligt mål i sommer, hvor vi jo sådan set også havde midler at handle for.

En spiller som Bassogogg har nogle unikke spidskompetencer, som han måske kan få forløst til at vise kontinuerligt. En sådan spiller kan vi ikke bare købe ind på ny for 5-7 mio. Og en "garanteret målscorer" er vel noget nær det sværeste at finde!
Enig. Man skal iøvrigt også have med i regnestykket at der vil være en meget stor lønforskel på en spiller som har skrevet under som ungt talent, og på en profil som hentes ind som erstatning/forstærkning. Altså vil en del af den transfersum man får ind også skulle dække forskellen i lønnen, for vi ved at AaB ikke har nogen intentioner om at afvige fra den strategi man har i øjeblikket. Altså vil scenariet være noget i den stil som jeg beskriver, eller også skal der spares andetsteds.
Det er lige præcis den detalje, som mange herinde glemmer, når de kigger på vores tilsyneladende store pengetank og tænker, at vi da har råd til massive investeringer. Selve transfersummen er én ting - og der kunne vi snildt geninvestere indkomne transferpenge i spillerindkøb. Men disse spillere skal have løn - og på lønbudgettet går vi ikke på kompromis: Det må ikke forårsage minus på driftsbudgettet.

Det kan være hårdt at acceptere, men det er nu engang den strategi, vi har lagt: Vi skal gå i nul hvert år - uden transferindtægter! Og så er der altså ikke råd til ret mange nye, højtlønnede profiler. Flere andre klubber har haft en helt anden strategi (FCM, Brøndby, OB), men det tror jeg er ved at være fortid. Ingen klubber - på nær FCK - har høje nok indtægter til at have råd til et så højt lønbudget, at de bare uden videre kan erstatte de bedste spillere med etablerede spillere på samme niveau.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Christian Bassogog

Indlæg af AalBoyeBK » 24. jan 2017, 14:06

Turneringen har jo flasket lige som man kunne have håbet, og Bassogogs værdi er jo indiskutabelt meget højere end da vi startede.

Kunne dog godt tænke mig at AaB i en situation som det her var bedre til at skabe noget hype. Prøv at tænk på en spiller som Sanneh i Horsens, som de færreste havde set mange kampe med, men som alligevel havde et enormt godt navn fordi Bo Henriksen kaldte ham verdens bedste midterforsvarer hver anden uge. Det gør altså bare en del ved prisen, og jeg synes godt at man kan være bedre til at gøre opmærksom på, at en af AaB's spillere lige nu er en af de bedste på et landshold der er gået videre i ACN.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Køllen I Møllen » 24. jan 2017, 14:16

AalBoyeBK skrev:Turneringen har jo flasket lige som man kunne have håbet, og Bassogogs værdi er jo indiskutabelt meget højere end da vi startede.

Kunne dog godt tænke mig at AaB i en situation som det her var bedre til at skabe noget hype. Prøv at tænk på en spiller som Sanneh i Horsens, som de færreste havde set mange kampe med, men som alligevel havde et enormt godt navn fordi Bo Henriksen kaldte ham verdens bedste midterforsvarer hver anden uge. Det gør altså bare en del ved prisen, og jeg synes godt at man kan være bedre til at gøre opmærksom på, at en af AaB's spillere lige nu er en af de bedste på et landshold der er gået videre i ACN.
Enig. Gaarde kunne godt plante en historie om at der er flere der er ude efter Bassogog men at han ikke sælges for under 30 millioner fordi man ser en kommende kæmpe-stjerne i ham.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Brodernumsi » 24. jan 2017, 15:40

AalBoyeBK skrev:Turneringen har jo flasket lige som man kunne have håbet, og Bassogogs værdi er jo indiskutabelt meget højere end da vi startede.

Kunne dog godt tænke mig at AaB i en situation som det her var bedre til at skabe noget hype. Prøv at tænk på en spiller som Sanneh i Horsens, som de færreste havde set mange kampe med, men som alligevel havde et enormt godt navn fordi Bo Henriksen kaldte ham verdens bedste midterforsvarer hver anden uge. Det gør altså bare en del ved prisen, og jeg synes godt at man kan være bedre til at gøre opmærksom på, at en af AaB's spillere lige nu er en af de bedste på et landshold der er gået videre i ACN.
Han bør afslutte alle interviews med: I øvrigt mener jeg, at Holgerson er verdens bedste. Så ryger han til PL for 40-50 mil. i løbet af ingen tid.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Christian Bassogog

Indlæg af AalBoyeBK » 24. jan 2017, 16:19

Brodernumsi skrev:
AalBoyeBK skrev:Turneringen har jo flasket lige som man kunne have håbet, og Bassogogs værdi er jo indiskutabelt meget højere end da vi startede.

Kunne dog godt tænke mig at AaB i en situation som det her var bedre til at skabe noget hype. Prøv at tænk på en spiller som Sanneh i Horsens, som de færreste havde set mange kampe med, men som alligevel havde et enormt godt navn fordi Bo Henriksen kaldte ham verdens bedste midterforsvarer hver anden uge. Det gør altså bare en del ved prisen, og jeg synes godt at man kan være bedre til at gøre opmærksom på, at en af AaB's spillere lige nu er en af de bedste på et landshold der er gået videre i ACN.
Han bør afslutte alle interviews med: I øvrigt mener jeg, at Holgerson er verdens bedste. Så ryger han til PL for 40-50 mil. i løbet af ingen tid.
Det er nemt at sætte ting på spidsen og få dem til at lyde dumme, men jeg holder fast i at mediernes billeder af spillere har stor betydning for en spillers salgspris, og jeg mener at det er et af de afgørende punkter AaB tidligere har fejlet i forhold til at få store summer for spillere.

seamann

Re: Christian Bassogog

Indlæg af seamann » 24. jan 2017, 16:43

Køllen I Møllen skrev:
AalBoyeBK skrev:Turneringen har jo flasket lige som man kunne have håbet, og Bassogogs værdi er jo indiskutabelt meget højere end da vi startede.

Kunne dog godt tænke mig at AaB i en situation som det her var bedre til at skabe noget hype. Prøv at tænk på en spiller som Sanneh i Horsens, som de færreste havde set mange kampe med, men som alligevel havde et enormt godt navn fordi Bo Henriksen kaldte ham verdens bedste midterforsvarer hver anden uge. Det gør altså bare en del ved prisen, og jeg synes godt at man kan være bedre til at gøre opmærksom på, at en af AaB's spillere lige nu er en af de bedste på et landshold der er gået videre i ACN.
Enig. Gaarde kunne godt plante en historie om at der er flere der er ude efter Bassogog men at han ikke sælges for under 30 millioner fordi man ser en kommende kæmpe-stjerne i ham.
Det kan kun være for Superliga skifte. PrL er mindst 175 og Kina 835.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Christian Bassogog

Indlæg af McMark » 24. jan 2017, 17:28

Basso-hypen vil ingen ende tage! :cool:

http://video.kwesesports.com/afcon/arti ... able-lions
Bassogog, who was key to the defeat of the islanders … and to restoring some semblance of competence about this Cameroon selection.

The forward is one of those players so talented and so young, that there will doubtless be many questions about his real age, such is his composure in possession, his excellent upper-body strength … and his stony-faced expression.

Currently playing in the Danish top flight with Aalborg, he only made his debut with the Lions in the World Cup qualifier against Zambia in November, but has already caught the eye with his dribbling skills and the precision of his left foot —the skills that have prompted some to draw comparisons with Lionel Messi.

He was awarded the Man of the Match award following his showing against Guinea-Bissau, having set up the winner, delivered several sumptuous set pieces, tormented the opposition defenders with his footwork and technique, and delivered a series of crosses that —on a different day —Aboubakar would have been smashing home.

Bassogog was outstanding in the opener as well, and could have been the hero had he not been smothered by Burkinabe stopper Kouakou Herve Koffi when through on goal.

The forward himself was modest after receiving the Total Man of the Match award, insisting that the young team around him deserved as much credit as he.

“It’s thanks to my team-mates,” he told KweséSports. “I’m not on my own. “[It’s thanks to] my coach, my family, and all those who have supported me and I’m really proud to have been named man of the match.”
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Lindvang » 24. jan 2017, 18:33

McMark skrev:Basso-hypen vil ingen ende tage! :cool:

http://video.kwesesports.com/afcon/arti ... able-lions
Bassogog, who was key to the defeat of the islanders … and to restoring some semblance of competence about this Cameroon selection.

The forward is one of those players so talented and so young, that there will doubtless be many questions about his real age, such is his composure in possession, his excellent upper-body strength … and his stony-faced expression.

Currently playing in the Danish top flight with Aalborg, he only made his debut with the Lions in the World Cup qualifier against Zambia in November, but has already caught the eye with his dribbling skills and the precision of his left foot —the skills that have prompted some to draw comparisons with Lionel Messi.

He was awarded the Man of the Match award following his showing against Guinea-Bissau, having set up the winner, delivered several sumptuous set pieces, tormented the opposition defenders with his footwork and technique, and delivered a series of crosses that —on a different day —Aboubakar would have been smashing home.

Bassogog was outstanding in the opener as well, and could have been the hero had he not been smothered by Burkinabe stopper Kouakou Herve Koffi when through on goal.

The forward himself was modest after receiving the Total Man of the Match award, insisting that the young team around him deserved as much credit as he.

“It’s thanks to my team-mates,” he told KweséSports. “I’m not on my own. “[It’s thanks to] my coach, my family, and all those who have supported me and I’m really proud to have been named man of the match.”
Det er Gaarde, der har skrevet den historie for at imødekomme visse debatside.dk-debattører.

Imer
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 28. apr 2008, 15:24

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Imer » 27. jan 2017, 13:20

Søren Sorgenfri skriver i hans blog følgende:

"AaB’s Bassagog har gjort det så godt i gruppespillet ved African Cup of Nations, at han nu er i søgelyset hos flere klubber ude i Europa. Endnu intet bud, men lad os se om der kommer et sidste øjebliks bud i løbet af de næste dage."

Mon ikke de klubber vil gøre klogt i at kigge lidt video fra klubben, inden de går efter Bassogog.

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Christian Bassogog

Indlæg af aaballday » 27. jan 2017, 13:22

Imer skrev:Søren Sorgenfri skriver i hans blog følgende:

"AaB’s Bassagog har gjort det så godt i gruppespillet ved African Cup of Nations, at han nu er i søgelyset hos flere klubber ude i Europa. Endnu intet bud, men lad os se om der kommer et sidste øjebliks bud i løbet af de næste dage."

Mon ikke de klubber vil gøre klogt i at kigge lidt video fra klubben, inden de går efter Bassogog.

Folk på debatsiden undervurderer hans talent. AaB's største salgsobjekt i mange år. Kæmpe kæmpe udviklig

Imer
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 28. apr 2008, 15:24

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Imer » 27. jan 2017, 13:47

aaballday skrev:
Imer skrev:Søren Sorgenfri skriver i hans blog følgende:

"AaB’s Bassagog har gjort det så godt i gruppespillet ved African Cup of Nations, at han nu er i søgelyset hos flere klubber ude i Europa. Endnu intet bud, men lad os se om der kommer et sidste øjebliks bud i løbet af de næste dage."

Mon ikke de klubber vil gøre klogt i at kigge lidt video fra klubben, inden de går efter Bassogog.

Folk på debatsiden undervurderer hans talent. AaB's største salgsobjekt i mange år. Kæmpe kæmpe udviklig
Jeg er enig i, at han har et stort potentiale, men derfra og til han er et salgsobjekt, der er sgu stadig langt. Han har jo ikke vist tilnærmelsesvist kontinuerligt niveau.
Han skal fortsat vende sig til at spille fodbold i Europa og ikke på en elendig bane til en elendig turnering i Afrika.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Christian Bassogog

Indlæg af De Fem » 27. jan 2017, 14:19

Imer skrev:Søren Sorgenfri skriver i hans blog følgende:

"AaB’s Bassagog har gjort det så godt i gruppespillet ved African Cup of Nations, at han nu er i søgelyset hos flere klubber ude i Europa. Endnu intet bud, men lad os se om der kommer et sidste øjebliks bud i løbet af de næste dage."

Mon ikke de klubber vil gøre klogt i at kigge lidt video fra klubben, inden de går efter Bassogog.
Du har ret. Jeg skriver til Gaarde at han skal lukke for videosiden og starte budene på 6 mio euro.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Køllen I Møllen » 27. jan 2017, 14:40

Imer skrev:
aaballday skrev:
Imer skrev:Søren Sorgenfri skriver i hans blog følgende:

"AaB’s Bassagog har gjort det så godt i gruppespillet ved African Cup of Nations, at han nu er i søgelyset hos flere klubber ude i Europa. Endnu intet bud, men lad os se om der kommer et sidste øjebliks bud i løbet af de næste dage."

Mon ikke de klubber vil gøre klogt i at kigge lidt video fra klubben, inden de går efter Bassogog.

Folk på debatsiden undervurderer hans talent. AaB's største salgsobjekt i mange år. Kæmpe kæmpe udviklig
Jeg er enig i, at han har et stort potentiale, men derfra og til han er et salgsobjekt, der er sgu stadig langt. Han har jo ikke vist tilnærmelsesvist kontinuerligt niveau.
Han skal fortsat vende sig til at spille fodbold i Europa og ikke på en elendig bane til en elendig turnering i Afrika.
De fleste klubber har evnen til at se potentialet i unge spillere fremfor manglende stabilitet. Spillere bliver først og fremmest solgt på deres spidskompetancer og Bassogogs er fortrinlige.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Hanga » 27. jan 2017, 14:50

Køllen I Møllen skrev:
Imer skrev: Jeg er enig i, at han har et stort potentiale, men derfra og til han er et salgsobjekt, der er sgu stadig langt. Han har jo ikke vist tilnærmelsesvist kontinuerligt niveau.
Han skal fortsat vende sig til at spille fodbold i Europa og ikke på en elendig bane til en elendig turnering i Afrika.
De fleste klubber har evnen til at se potentialet i unge spillere fremfor manglende stabilitet. Spillere bliver først og fremmest solgt på deres spidskompetancer og Bassogogs er fortrinlige.
Jeg synes nu Imer har nogle pointer. Alle kan godt se Bassogogs spidskompetancer og at han har et pænt potentiale, men klubberne kan også godt se, at der stadig er uvished om han kan indfri sit potentiale i europæisk fodbold. De fleste klubber vil bemærke, at han præsterer rigtig godt i en turnering som ACON mens han i superligaen har meget svært ved at blive kampafgørende.

Jeg vil dog give dig ret i at han er et salgsobjekt lige nu, for der er hype omkring ham pga. præstationerne til ACON. Personligt håber jeg der lander et pænt bud som vi kan udnytte, og jeg ved godt, at der er andre herinde med den modsatte holdning. Ikke for at investere i flere obligationer, men fordi jeg tror og håber pengene kan anvendes til at styrke os sportsligt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar