Christian Bassogog

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Mogens » 30. jan 2017, 22:43

Den kære Basso er en spændende spiller med forholdsvis stort udviklingspotentiale. Derfor mener jeg ikke, at han skal sælges for ca. 15 mio. På sigt kan han bliver noget mere værd, og personligt så jeg gerne, at man ikke meldte nogen egentlig pris ud, men blot afviste bud på 10-15 mio. kr med beskeden "Det er alt for lidt. Det bud skal gøres markant højere."
Videre ser jeg også gerne, at man har is i maven og forsøger at få det maksimale ud af ham rent spillemæssigt, medmindre man kan få 25-30 mio. for ham, så man kan gå ud og købe de kvalitetsspillere til forsvaret, som der vitterligt er brug for. Man vil stadig have en mand med x-faktor i Flores, for ham tror jeg også på, at Wieghorst kan få noget mere end fornuftigt ud af.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 667
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Christian Bassogog

Indlæg af jayC » 30. jan 2017, 22:49

https://www.youtube.com/watch?v=0fS48xOGefc

Denne link, viser highlights fra Burkina Faso - Cameroun, fra dette års ACN. Efter ca 2,43 min, ser man meget godt hvorfor Bassogog er god på kanten, sætter fint forsvarsspilleren - og så viser han så sandelig også hans svaghed - skuddet på mål..

Bassogog er for mig en rigtig spændende spiller - både positiv og negativ - for du ved aldrig hvad du får med ham.. Håber meget at hans tur med landsholdet, har givet ham noget selvtillid, og nogle færdigheder med sig, som han kan tage med til AaB, og sørge for han værdi stadig stiger! :)
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Køllen I Møllen » 31. jan 2017, 08:43

De Fem skrev:
Køllen I Møllen skrev:
De Fem skrev:
Køllen I Møllen skrev:Vi kunne i den grad godt bruge medierne til at tale Bassogog op i disse dage. Havde han spillet i Kbh havde medierne for længst talt 60-70 millioner og han kunne handles til det halve. Nu spiller han i AaB, medierne er ligeglade, Gaarde melder intet ud og vi må stille os tilfredse med 3-4 millioner (ved evt salg nu). Jovist, han er langt fra færdigbagt, men det er potientialet og udviklingsmulighederne samt spidskompetancer der skal få klubberne til at købe ham. Det HAR bare betydning at medierne ikke interesserer sig en kæft for de jydske klubber og altid taler dem ned.
Han var nævnt i Politiken med billede og tekst der omtalte ham som "AaBs juvel". Tipsbladet og Bold.dk deres citathistorer. EB og BT har nævnt ham.

Men ellers godt at høre en AaB klassisker :thumbsup:
Og du mener han havde fået de samme par linjer hvis han havde spillet i København? Naivt...
Og du mener han var 60-80 mio værd pga. et par historier mere. Klubber med den slags penge har også scouts. Naivt....
Du kunne jo starte med at læse hvad jeg skriver inden du svarer. Jeg har på intet tidspunkt skrevet at han skulle være de penge værd eller skulle sælges for det. Læs hvad jeg skriver.
Janteloven eksisterer IKKE!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Christian Bassogog

Indlæg af De Fem » 31. jan 2017, 08:50

Køllen I Møllen skrev:
De Fem skrev:
Køllen I Møllen skrev:
De Fem skrev:
Køllen I Møllen skrev:Vi kunne i den grad godt bruge medierne til at tale Bassogog op i disse dage. Havde han spillet i Kbh havde medierne for længst talt 60-70 millioner og han kunne handles til det halve. Nu spiller han i AaB, medierne er ligeglade, Gaarde melder intet ud og vi må stille os tilfredse med 3-4 millioner (ved evt salg nu). Jovist, han er langt fra færdigbagt, men det er potientialet og udviklingsmulighederne samt spidskompetancer der skal få klubberne til at købe ham. Det HAR bare betydning at medierne ikke interesserer sig en kæft for de jydske klubber og altid taler dem ned.
Han var nævnt i Politiken med billede og tekst der omtalte ham som "AaBs juvel". Tipsbladet og Bold.dk deres citathistorer. EB og BT har nævnt ham.

Men ellers godt at høre en AaB klassisker :thumbsup:
Og du mener han havde fået de samme par linjer hvis han havde spillet i København? Naivt...
Og du mener han var 60-80 mio værd pga. et par historier mere. Klubber med den slags penge har også scouts. Naivt....
Du kunne jo starte med at læse hvad jeg skriver inden du svarer. Jeg har på intet tidspunkt skrevet at han skulle være de penge værd eller skulle sælges for det. Læs hvad jeg skriver.
Du skriver, at han burde kunne handles til 35-40 mio kr., men bliver handlet til 1/10 af del fordi han ikke får nok presse og fordi Gaarde ikke taler om ham konstant. Jeg skriver, at før nogen finder den salgs penge frem, så støver de nok lige VHS maskinen af og ser hans efterår igennem. Der var massere af fight og vilje fra han side, men ikke mange mål.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Christian Bassogog

Indlæg af BoT » 31. jan 2017, 09:26

Så længe, Bassos sidsteberøring enten ryger ud til hjørneflaget eller direkte hen i fødderne på en forsvarsspiller, er hans foregående dribleture lige præcis 0 kr. værd.

Kan man lære at være kampafgørende? Det er vel det interessante spørgsmål her. Vi har tidligere i AaB haft spillere med både fart og driblinger, men som absolut intet slutprodukt havde (Andres Oper, Andreas Bruhn). Jeg kan godt frygte, at historien gentager sig med Basso.

Jeg håber virkelig, at han kan steppe op og forbedre sin sidsteberøring, men jeg kan være bange for, det ikke kommer til at ske.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Yankee » 31. jan 2017, 10:31

BoT skrev:Så længe, Bassos sidsteberøring enten ryger ud til hjørneflaget eller direkte hen i fødderne på en forsvarsspiller, er hans foregående dribleture lige præcis 0 kr. værd.

Kan man lære at være kampafgørende? Det er vel det interessante spørgsmål her. Vi har tidligere i AaB haft spillere med både fart og driblinger, men som absolut intet slutprodukt havde (Andres Oper, Andreas Bruhn). Jeg kan godt frygte, at historien gentager sig med Basso.

Jeg håber virkelig, at han kan steppe op og forbedre sin sidsteberøring, men jeg kan være bange for, det ikke kommer til at ske.
Præcis. Bassogog har været fast mand i efteråret, men det var jo blandt andet fordi vi havde overlappende skader til Flores, Ene, Grønning og Pohl. Basso præsterede (som resten af holdet) intet som helst konstruktivt efter hjemmekampen mod AGF og i min verden indgår han bestemt ikke i vores idealopstilling.

Hvis vi kan få 10 millioner for Bassogog er det et helt vildt kup og vi skal bare slå til. Dog synes jeg det er rigtig stærkt at Gaarde melder en høj pris op og generelt virker til at spille spillet omkring Bassogog. Club Brugge skal have lukket en handel i dag, men vi kan jo stadig sælge Bassogog til et af de lande, hvor vinduet først lukker i løbet af februar - for eksempel Rusland, Kina eller Schweiz.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Christian Bassogog

Indlæg af AaB1978 » 31. jan 2017, 10:53

Lidt nyt om Bassogog fra Gaarde her

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... a-bassogog

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Køllen I Møllen » 31. jan 2017, 11:13

De Fem skrev:
Køllen I Møllen skrev:
De Fem skrev:
Køllen I Møllen skrev:
De Fem skrev:
Køllen I Møllen skrev:Vi kunne i den grad godt bruge medierne til at tale Bassogog op i disse dage. Havde han spillet i Kbh havde medierne for længst talt 60-70 millioner og han kunne handles til det halve. Nu spiller han i AaB, medierne er ligeglade, Gaarde melder intet ud og vi må stille os tilfredse med 3-4 millioner (ved evt salg nu). Jovist, han er langt fra færdigbagt, men det er potientialet og udviklingsmulighederne samt spidskompetancer der skal få klubberne til at købe ham. Det HAR bare betydning at medierne ikke interesserer sig en kæft for de jydske klubber og altid taler dem ned.
Han var nævnt i Politiken med billede og tekst der omtalte ham som "AaBs juvel". Tipsbladet og Bold.dk deres citathistorer. EB og BT har nævnt ham.

Men ellers godt at høre en AaB klassisker :thumbsup:
Og du mener han havde fået de samme par linjer hvis han havde spillet i København? Naivt...
Og du mener han var 60-80 mio værd pga. et par historier mere. Klubber med den slags penge har også scouts. Naivt....
Du kunne jo starte med at læse hvad jeg skriver inden du svarer. Jeg har på intet tidspunkt skrevet at han skulle være de penge værd eller skulle sælges for det. Læs hvad jeg skriver.
Du skriver, at han burde kunne handles til 35-40 mio kr., men bliver handlet til 1/10 af del fordi han ikke får nok presse og fordi Gaarde ikke taler om ham konstant. Jeg skriver, at før nogen finder den salgs penge frem, så støver de nok lige VHS maskinen af og ser hans efterår igennem. Der var massere af fight og vilje fra han side, men ikke mange mål.
Du kan jo ikke læse. Og derfor stopper diskussionen her.
Janteloven eksisterer IKKE!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Christian Bassogog

Indlæg af De Fem » 31. jan 2017, 12:21

Køllen I Møllen skrev: Du kan jo ikke læse. Og derfor stopper diskussionen her.
Så for klar det. Synes at medierne har skrevet om ham og at Gaarde har enormt travle med at fortælle hvor mange bud de får ind. For mig lugter det af et forsøg på hype. "Åh nej, håber ikke der kommer en rigmand forbi og køber ham". Kort sagt, synes ikke den gamle fortælling om manglende mediedækning og manglende hype holder den her gang.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Køllen I Møllen » 31. jan 2017, 12:37

De Fem skrev:
Køllen I Møllen skrev: Du kan jo ikke læse. Og derfor stopper diskussionen her.
Så for klar det. Synes at medierne har skrevet om ham og at Gaarde har enormt travle med at fortælle hvor mange bud de får ind. For mig lugter det af et forsøg på hype. "Åh nej, håber ikke der kommer en rigmand forbi og køber ham". Kort sagt, synes ikke den gamle fortælling om manglende mediedækning og manglende hype holder den her gang.
Jeg har forklaret det i mit første indlæg som du er velkommen til at læse igen.
Janteloven eksisterer IKKE!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Martino » 2. feb 2017, 11:43

Jeg savner Winsnes

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. feb 2017, 12:12

Martino skrev:https://instagram.com/p/BQAY4Rxh2Hl/

God stil af truppen!
Den entusiasme Würtz ligger for dagen er satme morsomt :) Og ja, det er absolut god stil.

http://www.aabtv.dk/AaBs-trup-med-hyldest-til-bassogog

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. feb 2017, 13:03

Jesper Schmidt skrev:
Martino skrev:https://instagram.com/p/BQAY4Rxh2Hl/

God stil af truppen!
Den entusiasme Würtz ligger for dagen er satme morsomt :) Og ja, det er absolut god stil.

http://www.aabtv.dk/AaBs-trup-med-hyldest-til-bassogog
Men nu de er igang skulle de næsten sende en til spalvis også. Han føler sig jo så glemt og forbigået :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Christian Bassogog

Indlæg af mich1596 » 2. feb 2017, 13:47

Hørte fodbold FM på 24/7 mandag aften hvor de vendte selv samme emne....hvor ender Bassogog og ikke mindst hvornår bliver han solgt. Argumentationen gik på at kun få klubber fra de fem store ligaer handler dyrt ind i vintervinduet, panelet hældte mest til at Basso ender i en klub fra en af disse som udviklingsspiller.
Iøvrigt påpegede de, de fakta at han indtil videre var blevet brugt for lidt på fløjen, samt det faktum at Mellinger i AaB spiller udemærket på den position som Bassogog har på Camerouns landshold, samt at træneren nu er en anden og at Wieghorst nok også har bemærket det gode spil han har demonstreret ved afcon 2017.
De spår et salg til sommer.
Prisen snakkede de ikke om, men hvis det er til en top 5 liga har man da lov til at håbe at prisen er høj.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Jakobsen » 2. feb 2017, 14:16

mich1596 skrev:Hørte fodbold FM på 24/7 mandag aften hvor de vendte selv samme emne....hvor ender Bassogog og ikke mindst hvornår bliver han solgt. Argumentationen gik på at kun få klubber fra de fem store ligaer handler dyrt ind i vintervinduet, panelet hældte mest til at Basso ender i en klub fra en af disse som udviklingsspiller.
Iøvrigt påpegede de, de fakta at han indtil videre var blevet brugt for lidt på fløjen, samt det faktum at Mellinger i AaB spiller udemærket på den position som Bassogog har på Camerouns landshold, samt at træneren nu er en anden og at Wieghorst nok også har bemærket det gode spil han har demonstreret ved afcon 2017.
De spår et salg til sommer.
Prisen snakkede de ikke om, men hvis det er til en top 5 liga har man da lov til at håbe at prisen er høj.
VIl 10 gange hellere køre Basso ind på kanten end Meilinger. Ser ikke Meilinger har så meget andet end dødboldene, hvor vi generelt har få trusler. Så få da hellere Basso skolet til at spille den kant.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Christian Bassogog

Indlæg af le Cid » 2. feb 2017, 14:24

Meilinger kan vel også spille kant i den anden side.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Jakobsen » 2. feb 2017, 15:27

le Cid skrev:Meilinger kan vel også spille kant i den anden side.
Ja, men jeg antager at der er en kant reserveret til Flores - mere eller mindre.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Funky » 2. feb 2017, 15:29

Martino skrev:https://instagram.com/p/BQAY4Rxh2Hl/

God stil af truppen!
Ja. De kunne da lige ha' smidt den her med også.
Billede
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Gaarde6 » 2. feb 2017, 16:31

Jakobsen skrev:
mich1596 skrev:Hørte fodbold FM på 24/7 mandag aften hvor de vendte selv samme emne....hvor ender Bassogog og ikke mindst hvornår bliver han solgt. Argumentationen gik på at kun få klubber fra de fem store ligaer handler dyrt ind i vintervinduet, panelet hældte mest til at Basso ender i en klub fra en af disse som udviklingsspiller.
Iøvrigt påpegede de, de fakta at han indtil videre var blevet brugt for lidt på fløjen, samt det faktum at Mellinger i AaB spiller udemærket på den position som Bassogog har på Camerouns landshold, samt at træneren nu er en anden og at Wieghorst nok også har bemærket det gode spil han har demonstreret ved afcon 2017.
De spår et salg til sommer.
Prisen snakkede de ikke om, men hvis det er til en top 5 liga har man da lov til at håbe at prisen er høj.
VIl 10 gange hellere køre Basso ind på kanten end Meilinger. Ser ikke Meilinger har så meget andet end dødboldene, hvor vi generelt har få trusler. Så få da hellere Basso skolet til at spille den kant.
Fuldstændig enig

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Lindvang » 2. feb 2017, 18:21

Er der nogen, der ved, hvorvidt Bassogogs skade forhindrer ham i at deltage i aftenens semi?

Besvar