Christian Bassogog

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Christian Bassogog

Indlæg af FlæskeFrank » 6. feb 2017, 13:15

FIDEL skrev:Kunne iøvrigt være fedt at prøve at hente en spiller mere fra Cameroun til sommer- en central forsvarer eller en angriber... ;) AaB må trods alt være mere attraktiv for en spiller fra Cameroun, nu hvor vi har Bassogog, og har fået ham til at fungere i en europæisk klub evt. som springbræt til noget større.
Det sidste skal nok ikke undervurderes, især ikke hvis vi får lavet et salg til storklub/stor liga. Så vil der være mange, som vil overveje AaB, som springbræt.

Og Camerouns landshold eller subtoppen lige under er vist et sted, hvor AaB kan være med. Selvom der er flere "storklub"-ejede spillere.
- FlæskeFrank

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Mogens » 6. feb 2017, 13:56

Yankee skrev:
Jakobsen skrev: Jaja, FCM signede en landsby eller to for et par Superligaprofiler. Basso er vel det første afrikanske talent vi har skrevet med (Både Nomvethe og Vilakazi var jo etablerede landsholdsspillere).
Hvordan kan man glemme Evrard Blé?
Han var ikke et talent... (men dog købt som et)
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. feb 2017, 15:48

FlæskeFrank skrev:
FIDEL skrev:Kunne iøvrigt være fedt at prøve at hente en spiller mere fra Cameroun til sommer- en central forsvarer eller en angriber... ;) AaB må trods alt være mere attraktiv for en spiller fra Cameroun, nu hvor vi har Bassogog, og har fået ham til at fungere i en europæisk klub evt. som springbræt til noget større.
Det sidste skal nok ikke undervurderes, især ikke hvis vi får lavet et salg til storklub/stor liga. Så vil der være mange, som vil overveje AaB, som springbræt.

Og Camerouns landshold eller subtoppen lige under er vist et sted, hvor AaB kan være med. Selvom der er flere "storklub"-ejede spillere.
Det er generelt et spændende perspektiv, at en spiller fra AaB får så markant et gennembrud til AFCON. Det må alt andet lige gøre os til en noget mere attraktiv klub for unge afrikanske talenter, både fra Cameroun og andre afrikanske lande.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Gentleman Finn » 6. feb 2017, 17:40

"Jeg skal i hvert fald have et møde med Allan for at høre, hvilke beløb vi taler om nu. Det her foregår jo i et samarbejde med AaB, siger Kaisor Basar og fortæller, at AaB og camerouneren faktisk blev enige om en kontraktforlængelse, inden han tog til Afrika.

- Ja, det er korrekt. De spillere, der gør det godt, vil vi naturligvis gerne belønne, siger Allan Gaarde til Ekstra Bladet."

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ne/6522359

Nu må vi se om den forlængelse bliver til noget, man kan sgu håbe at de ikke løber fra den :)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. feb 2017, 18:05

Gentleman Finn skrev:"Jeg skal i hvert fald have et møde med Allan for at høre, hvilke beløb vi taler om nu. Det her foregår jo i et samarbejde med AaB, siger Kaisor Basar og fortæller, at AaB og camerouneren faktisk blev enige om en kontraktforlængelse, inden han tog til Afrika.

- Ja, det er korrekt. De spillere, der gør det godt, vil vi naturligvis gerne belønne, siger Allan Gaarde til Ekstra Bladet."

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ne/6522359

Nu må vi se om den forlængelse bliver til noget, man kan sgu håbe at de ikke løber fra den :)
Bittert man ikke fik den underskrevet, hvis man var enige. Agenten siger vel mere eller mindre direkte at tingene ser anderledes ud nu, og det kan man vel ikke fortænke dem i at synes.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1632
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Halil » 6. feb 2017, 18:13

Bassogog har kontrakt til sommeren 2019 - Det burde være rigeligt med tid til at få skudt Bassogog afsted uden kontraktens længde spiller ind på prisen.

Har Bassogog nogen form for klausuler, så er det svært kritisabelt. Da AaB gav ham en kontrakt var han et voldsomt longshot, så det bør der simpelthen ikke være.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Pastorius » 6. feb 2017, 18:39

Halil skrev:Bassogog har kontrakt til sommeren 2019 - Det burde være rigeligt med tid til at få skudt Bassogog afsted uden kontraktens længde spiller ind på prisen.

Har Bassogog nogen form for klausuler, så er det svært kritisabelt. Da AaB gav ham en kontrakt var han et voldsomt longshot, så det bør der simpelthen ikke være.
Ja, hvis vi har kontrakt til 2019 så er der ingen problemer. Hvis han indfrier bare lidt af potentialet, så kan vi alligevel ikke holde på ham længere end til sommer, og med kontrakt nogle år endnu, så vil det heller ikke påvirke prisen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14825
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Hanga » 6. feb 2017, 19:21

Jesper Schmidt skrev:
Gentleman Finn skrev:"Jeg skal i hvert fald have et møde med Allan for at høre, hvilke beløb vi taler om nu. Det her foregår jo i et samarbejde med AaB, siger Kaisor Basar og fortæller, at AaB og camerouneren faktisk blev enige om en kontraktforlængelse, inden han tog til Afrika.

- Ja, det er korrekt. De spillere, der gør det godt, vil vi naturligvis gerne belønne, siger Allan Gaarde til Ekstra Bladet."

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ne/6522359

Nu må vi se om den forlængelse bliver til noget, man kan sgu håbe at de ikke løber fra den :)
Bittert man ikke fik den underskrevet, hvis man var enige. Agenten siger vel mere eller mindre direkte at tingene ser anderledes ud nu, og det kan man vel ikke fortænke dem i at synes.
Ja klogt træk af dem lige at se an, hvordan det ville gå til ACN. Men heldigvis har vi i forvejen en lang kontrakt med Basso, så vi er ikke pisket til at forlænge. Det vigtigste er at vi undgår en klausul, det skal vi simpelthen ikke ud i igen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

seamann

Re: Christian Bassogog

Indlæg af seamann » 6. feb 2017, 20:43

Ifht Ekstrabladet artiklen lyder agenten som noget af det bedste hørt fra en agent længe. Giver AaB kredit for at give ham chancen og for det set-up, der er lavet for ham. Noget anderledes end de hysteriske agenter, der ofte er på banen.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Martino » 6. feb 2017, 21:05

seamann skrev:Ifht Ekstrabladet artiklen lyder agenten som noget af det bedste hørt fra en agent længe. Giver AaB kredit for at give ham chancen og for det set-up, der er lavet for ham. Noget anderledes end de hysteriske agenter, der ofte er på banen.
Vi har også en god forbindelse til denne agent. Blandt andet derfor vi havde en camerouner til prøvetræning i sommers. Som en lille tjeneste kan man vel sige. Derfor har jeg også svært ved at tro han pludselig vil agere som en idiot.
Jeg savner Winsnes

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Christian Bassogog

Indlæg af jonas386 » 6. feb 2017, 21:33

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2017 ... -pris.aspx

Nu hvor folk savner noget hype. Jeg synes marketingsafdelingen har været gode til at indse de kommercielle muligheder med først Flores, og nu Basso. Det er sgu nok meget sundt når vi endelig får de her farverige indslag.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Gnu » 6. feb 2017, 21:34

Det er jo næsten ulideligt at vente på at Superligaen går i gang igen. Jeg kan næsten ikke vente med at se vores juvel, +35 millioner kroner-manden, ligaens bedste offensivspiller og Afrikas bedste spiller, Christian Bassogog, rive det ene forsvar efter hinanden i smadder. Glen er ved at gå i panik i Aarhus, og overvejer at stille i en 10-0-0 opstilling til første kamp, for med vores camerounske stjerne og den sydamerikanske troldmand Edison Flores klar til at gå i krig, er vores frygtindgydende offensiv klar til at at massakrere ethvert hold, der står i vejen.

Det må nærmest være naturstridigt, at vi kun ligger nummer 8 og har scoret sølle 21 mål med så fabelagtige spillere på den forreste del af banen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Breezer » 6. feb 2017, 21:36

Gnu skrev:Det er jo næsten ulideligt at vente på at Superligaen går i gang igen. Jeg kan næsten ikke vente med at se vores juvel, +35 millioner kroner-manden, ligaens bedste offensivspiller og Afrikas bedste spiller, Christian Bassogog, rive det ene forsvar efter hinanden i smadder. Glen er ved at gå i panik i Aarhus, og overvejer at stille i en 10-0-0 opstilling til første kamp, for med vores camerounske stjerne og den sydamerikanske troldmand Edison Flores klar til at gå i krig, er vores frygtindgydende offensiv klar til at at massakrere ethvert hold, der står i vejen.

Det må nærmest være naturstridigt, at vi kun ligger nummer 8 og har scoret sølle 21 mål med så fabelagtige spillere på den forreste del af banen.
Spændende reaktion ovenpå vi endelig har fået noget ekstraordinær hype omkring en af vores spillere, som der i den grad er blevet krævet herindefra.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Christian Bassogog

Indlæg af KJ » 6. feb 2017, 21:44

Breezer, nu må du jo forstå, at Gnu er en badass der er lidt ud over det sædvanlige. Han er i en kategori for sig. Han er cool og har gennemskuet pisset. :cheers:

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Gentleman Finn » 6. feb 2017, 21:58

Jeg har fundet en was post artikel om Basso, de nævner specifikt en sell on clause, intet om størrelsen på den. Normalt snakker vi 10-15% på normale videresalgsklausuler, alt over det er skidt købmands skab https://www.washingtonpost.com/news/soc ... e4a40cb37d

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Christian Bassogog

Indlæg af N » 6. feb 2017, 21:59

Pastorius skrev:
Halil skrev:Bassogog har kontrakt til sommeren 2019 - Det burde være rigeligt med tid til at få skudt Bassogog afsted uden kontraktens længde spiller ind på prisen.

Har Bassogog nogen form for klausuler, så er det svært kritisabelt. Da AaB gav ham en kontrakt var han et voldsomt longshot, så det bør der simpelthen ikke være.
Ja, hvis vi har kontrakt til 2019 så er der ingen problemer. Hvis han indfrier bare lidt af potentialet, så kan vi alligevel ikke holde på ham længere end til sommer, og med kontrakt nogle år endnu, så vil det heller ikke påvirke prisen.
Det vækkede pludselig minder om mønstret med Spalvis da AaB gik ud og tilbød ny kontrakt med begrundelsen "han fortjener det" - årsagen var så stjerneklar.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Christian Bassogog

Indlæg af jonas386 » 6. feb 2017, 22:03

N skrev:
Pastorius skrev:
Halil skrev:Bassogog har kontrakt til sommeren 2019 - Det burde være rigeligt med tid til at få skudt Bassogog afsted uden kontraktens længde spiller ind på prisen.

Har Bassogog nogen form for klausuler, så er det svært kritisabelt. Da AaB gav ham en kontrakt var han et voldsomt longshot, så det bør der simpelthen ikke være.
Ja, hvis vi har kontrakt til 2019 så er der ingen problemer. Hvis han indfrier bare lidt af potentialet, så kan vi alligevel ikke holde på ham længere end til sommer, og med kontrakt nogle år endnu, så vil det heller ikke påvirke prisen.
Det vækkede pludselig minder om mønstret med Spalvis da AaB gik ud og tilbød ny kontrakt med begrundelsen "han fortjener det" - årsagen var så stjerneklar.
Med fare for at blive rent til grin, så kan jeg på ingen måde forestille mig at det skulle være tilfældet med Basso. Ingen havde hørt om ham for 1 år siden, og modsat eksempelvis Flores, så var der heller ikke andre (større) klubber inde i billedet. Skulle det være tilfældet, så må Gaarde have en eller anden form for alvorlig OCD der får ham til at mere eller mindre forære spillere væk.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Christian Bassogog

Indlæg af N » 6. feb 2017, 22:09

jonas386 skrev:
N skrev:
Pastorius skrev:
Halil skrev:Bassogog har kontrakt til sommeren 2019 - Det burde være rigeligt med tid til at få skudt Bassogog afsted uden kontraktens længde spiller ind på prisen.

Har Bassogog nogen form for klausuler, så er det svært kritisabelt. Da AaB gav ham en kontrakt var han et voldsomt longshot, så det bør der simpelthen ikke være.
Ja, hvis vi har kontrakt til 2019 så er der ingen problemer. Hvis han indfrier bare lidt af potentialet, så kan vi alligevel ikke holde på ham længere end til sommer, og med kontrakt nogle år endnu, så vil det heller ikke påvirke prisen.
Det vækkede pludselig minder om mønstret med Spalvis da AaB gik ud og tilbød ny kontrakt med begrundelsen "han fortjener det" - årsagen var så stjerneklar.
Med fare for at blive rent til grin, så kan jeg på ingen måde forestille mig at det skulle være tilfældet med Basso. Ingen havde hørt om ham for 1 år siden, og modsat eksempelvis Flores, så var der heller ikke andre (større) klubber inde i billedet. Skulle det være tilfældet, så må Gaarde have en eller anden form for alvorlig OCD der får ham til at mere eller mindre forære spillere væk.
Intet kommer gratis og hvorfor skulle agenten forære en lotto gevindst væk ovenikøbet til en 0 løn uden at der er et eller andet i det for ham

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Christian Bassogog

Indlæg af jonas386 » 6. feb 2017, 22:14

N skrev:
jonas386 skrev:
N skrev:
Pastorius skrev:
Halil skrev:Bassogog har kontrakt til sommeren 2019 - Det burde være rigeligt med tid til at få skudt Bassogog afsted uden kontraktens længde spiller ind på prisen.

Har Bassogog nogen form for klausuler, så er det svært kritisabelt. Da AaB gav ham en kontrakt var han et voldsomt longshot, så det bør der simpelthen ikke være.
Ja, hvis vi har kontrakt til 2019 så er der ingen problemer. Hvis han indfrier bare lidt af potentialet, så kan vi alligevel ikke holde på ham længere end til sommer, og med kontrakt nogle år endnu, så vil det heller ikke påvirke prisen.
Det vækkede pludselig minder om mønstret med Spalvis da AaB gik ud og tilbød ny kontrakt med begrundelsen "han fortjener det" - årsagen var så stjerneklar.
Med fare for at blive rent til grin, så kan jeg på ingen måde forestille mig at det skulle være tilfældet med Basso. Ingen havde hørt om ham for 1 år siden, og modsat eksempelvis Flores, så var der heller ikke andre (større) klubber inde i billedet. Skulle det være tilfældet, så må Gaarde have en eller anden form for alvorlig OCD der får ham til at mere eller mindre forære spillere væk.
Intet kommer gratis og hvorfor skulle agenten forære en lotto gevindst væk ovenikøbet til en 0 løn uden at der er et eller andet i det for ham
Det kan der jo også sagtens være, uden at der er tale om en frikøbsklausul på 10 millioner, eller hvad nu. Der kan da sagtens være et eller andet med at Basso/agenten får 10% af transfersummen (hvis det overhovedet er lovligt). Men det vil da være dybt til grin hvis der er en frikøbsklausul i Bassos kontrakt. Så har Gaarde ganske enkelt ikke gjort det godt nok.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Christian Bassogog

Indlæg af N » 6. feb 2017, 22:17

jonas386 skrev:
N skrev:
jonas386 skrev:
N skrev:
Pastorius skrev:
Halil skrev:Bassogog har kontrakt til sommeren 2019 - Det burde være rigeligt med tid til at få skudt Bassogog afsted uden kontraktens længde spiller ind på prisen.

Har Bassogog nogen form for klausuler, så er det svært kritisabelt. Da AaB gav ham en kontrakt var han et voldsomt longshot, så det bør der simpelthen ikke være.
Ja, hvis vi har kontrakt til 2019 så er der ingen problemer. Hvis han indfrier bare lidt af potentialet, så kan vi alligevel ikke holde på ham længere end til sommer, og med kontrakt nogle år endnu, så vil det heller ikke påvirke prisen.
Det vækkede pludselig minder om mønstret med Spalvis da AaB gik ud og tilbød ny kontrakt med begrundelsen "han fortjener det" - årsagen var så stjerneklar.
Med fare for at blive rent til grin, så kan jeg på ingen måde forestille mig at det skulle være tilfældet med Basso. Ingen havde hørt om ham for 1 år siden, og modsat eksempelvis Flores, så var der heller ikke andre (større) klubber inde i billedet. Skulle det være tilfældet, så må Gaarde have en eller anden form for alvorlig OCD der får ham til at mere eller mindre forære spillere væk.
Intet kommer gratis og hvorfor skulle agenten forære en lotto gevindst væk ovenikøbet til en 0 løn uden at der er et eller andet i det for ham
Det kan der jo også sagtens være, uden at der er tale om en frikøbsklausul på 10 millioner, eller hvad nu. Der kan da sagtens være et eller andet med at Basso/agenten får 10% af transfersummen (hvis det overhovedet er lovligt). Men det vil da være dybt til grin hvis der er en frikøbsklausul i Bassos kontrakt. Så har Gaarde ganske enkelt ikke gjort det godt nok.
Alternativet havde jo bare været han var røget til en anden klub. Alle udviklingsklubber skriger jo på den slags spillere. I teorien, alt er jo bare gætværk

Besvar