Christian Bassogog

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Christian Bassogog

Indlæg af N » 16. feb 2017, 12:02

Yankee skrev:Hvis jeg var Bassogog havde jeg klart valgt Kina over Rusland. Det er godt nok ikke sjovt at være sort i Rusland og ligaen er vel egentlig ikke bedre end den kinesiske.

Hvis Brasilien fast kan have 2-3 spillere fra den kinesiske liga med på deres landshold, så kan Cameroun sgu også.
Nu er det jo ikke givet at Bassogog anser det som et spørgsmål om enten Kina eller Rusland. Rusland kan formentlig være helt ude af hans optik og så giver det jo ikke mening at sammenligne de to. Tænker helt set at hans overvejelser går på det sportslige og om han skal satse på fortsat udvikling og om ikke hans næste klub skal være en mellemklub i Spanien, Holland, Tyskland.

En bet for AaB hvis det ikke går igennem, hans værdi for AaB bliver aldrig større uanset om så bliver en profil i superligaen.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Christian Bassogog

Indlæg af NIN » 16. feb 2017, 12:13

N skrev:
Yankee skrev:Hvis jeg var Bassogog havde jeg klart valgt Kina over Rusland. Det er godt nok ikke sjovt at være sort i Rusland og ligaen er vel egentlig ikke bedre end den kinesiske.

Hvis Brasilien fast kan have 2-3 spillere fra den kinesiske liga med på deres landshold, så kan Cameroun sgu også.
Nu er det jo ikke givet at Bassogog anser det som et spørgsmål om enten Kina eller Rusland. Rusland kan formentlig være helt ude af hans optik og så giver det jo ikke mening at sammenligne de to. Tænker helt set at hans overvejelser går på det sportslige og om han skal satse på fortsat udvikling og om ikke hans næste klub skal være en mellemklub i Spanien, Holland, Tyskland.

En bet for AaB hvis det ikke går igennem, hans værdi for AaB bliver aldrig større uanset om så bliver en profil i superligaen.
Selvfølgelig giver det mening at sammenligne de to lande, når der har været bragt to Moskva klubber i spil og manden sidder på et fly på vej til Kina. Om det så ender med et skifte, er en helt anden snak. Jeg tror ikke Bassogog er blind for, at det her måske er hans livs chance. Vi bliver snart klogere.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14627
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Hanga » 16. feb 2017, 12:25

Jeg havde aldrig troet at jeg skulle sidde her, og være nervøs for at et salg IKKE gik igennem... Det plejer at være omvendt!

Jeg har dog respekt for Basso, hvis han reelt prioriterer sin udvikling så højt - det er stærkt i en verden hvor meget ellers handler om penge. Især når man tænker på hvor han kommer fra, og hvor meget pengene kunne gavne ham og hans familie. Det vidner også om at knægten tror på egne evner og at der kommer andre gode muligheder.

... Men for vores skyld, håber jeg godt nok at han overgiver sig til pengene. Vi kommer højest sandsynligt ikke i nærheden af de her penge igen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Christian Bassogog

Indlæg af N » 16. feb 2017, 12:31

Køllen I Møllen skrev:
N skrev:
Lindvang skrev:Jeg er altid seriøs. Og jeg mener, at den hype, der har været om Basso godtgør, at man sagtens burde kunne hive noget mere hjem. Ikke at 45 mio. ikke ville være fint, men jeg tror bare, at man kunne kræve den højere. Desuden tror jeg ikke, at omtalte klubber just har øjne på ham pga. superligaen.

Men lad os nu se - det ender nok på 1,5-2 mio €.
Man må også erkende at interessen omkring ham nok aldrig bliver større end den er i skrivende stund. Selv nogle gode præstationer i superligaen vil næppe hæve hans pris yderligere. Så venter vi gambler vi næsten kun med værdiforringelse for øje. Vi forudsætter jo næsten at han kommer tilbage som en ændret spiller, det er han jo ikke.
Er det grund nok til at sælge til den første klub der byder 10 millioner?
Lige nu er han Afrikansk mester og kåret til turnerings bedste. Om 6 måneder er han angriber i AaB. Blot det jeg mener, hvis det da ku tolkes anderledes.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Christian Bassogog

Indlæg af FlæskeFrank » 16. feb 2017, 12:39

Hvis jeg var Bassogog ville jeg selvfølgelig også fristes af pengene, men jeg ville også tænke, at venter jeg til sommer, så kommer jeg i Premier League. Forudsat at foråret ikke er helt håbløst.

Og så tror jeg gerne, at jeg tog 6 måneder i AaB til ingen penge.

Men hvis han flyver til Kina i dag, så må han vel været afklaret.
- FlæskeFrank

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Christian Bassogog

Indlæg af 9000AaB » 16. feb 2017, 12:45

FlæskeFrank skrev:Hvis jeg var Bassogog ville jeg selvfølgelig også fristes af pengene, men jeg ville også tænke, at venter jeg til sommer, så kommer jeg i Premier League. Forudsat at foråret ikke er helt håbløst.

Og så tror jeg gerne, at jeg tog 6 måneder i AaB til ingen penge.

Men hvis han flyver til Kina i dag, så må han vel været afklaret.

Hvorhen står der at han flyver til Kina idag? og er det for at forhandle eller er det pga. lægetjek?

Brugeravatar
Jevs
Junior
Junior
Indlæg: 64
Tilmeldt: 24. nov 2005, 15:33

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Jevs » 16. feb 2017, 12:54

9000AaB skrev:
FlæskeFrank skrev:Hvis jeg var Bassogog ville jeg selvfølgelig også fristes af pengene, men jeg ville også tænke, at venter jeg til sommer, så kommer jeg i Premier League. Forudsat at foråret ikke er helt håbløst.

Og så tror jeg gerne, at jeg tog 6 måneder i AaB til ingen penge.

Men hvis han flyver til Kina i dag, så må han vel været afklaret.

Hvorhen står der at han flyver til Kina idag? og er det for at forhandle eller er det pga. lægetjek?
Tipsbladet

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... a-i-morgen

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Halil » 16. feb 2017, 13:04

FlæskeFrank skrev:Hvis jeg var Bassogog ville jeg selvfølgelig også fristes af pengene, men jeg ville også tænke, at venter jeg til sommer, så kommer jeg i Premier League. Forudsat at foråret ikke er helt håbløst.

Og så tror jeg gerne, at jeg tog 6 måneder i AaB til ingen penge.

Men hvis han flyver til Kina i dag, så må han vel været afklaret.
Man må håbe, at Bassogog har nogle rådgivere der kan tale lidt til ham vedrørende fremtiden.

Al respekt til Basso, men jeg tror aldrig han vil få så godt et økonomisk tilbud som det han får nu.
Uden Synd Ingen Frelse

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Christian Bassogog

Indlæg af De Fem » 16. feb 2017, 13:12

FlæskeFrank skrev:Hvis jeg var Bassogog ville jeg selvfølgelig også fristes af pengene, men jeg ville også tænke, at venter jeg til sommer, så kommer jeg i Premier League. Forudsat at foråret ikke er helt håbløst.

Og så tror jeg gerne, at jeg tog 6 måneder i AaB til ingen penge.

Men hvis han flyver til Kina i dag, så må han vel været afklaret.
Modsat vil jeg sige, er han god nok så skal han nok komme til PL, men Kina chancen kan være åben i kort tid´.

bongo1234
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 76
Tilmeldt: 28. jun 2016, 16:11
Geografisk sted: Syd/vest for Aalborg

Re: Christian Bassogog

Indlæg af bongo1234 » 16. feb 2017, 13:28

Er der nogen der har en ide om hvor stor en % af salgsprisen der skal sendes videre til Bassogog's tidligere klub i USA ?

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Halil » 16. feb 2017, 13:34

bongo1234 skrev:Er der nogen der har en ide om hvor stor en % af salgsprisen der skal sendes videre til Bassogog's tidligere klub i USA ?
0 kroner vil jeg gætte på. Basso var en fri mand.

Der skal vel sendes nogle udviklingsskillingerafsted, men det må være et meget lille beløb.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Kunji » 16. feb 2017, 13:36

Halil skrev:
bongo1234 skrev:Er der nogen der har en ide om hvor stor en % af salgsprisen der skal sendes videre til Bassogog's tidligere klub i USA ?
0 kroner vil jeg gætte på. Basso var en fri mand.

Der skal vel sendes nogle udviklingsskillingerafsted, men det må være et meget lille beløb.
Ikke korrekt. Jf. amerikanske artikler er der noget, der minder om tredjepartsejerskab i ham. Det er ikke lovligt, så selvfølgelig er konstruktionen en anden, men det lyder i hvert fald til, at der skal sendes nogle procenter til amerikanske bagmænd.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Christian Bassogog

Indlæg af frederikshavneren » 16. feb 2017, 13:46

Kunji skrev:
Halil skrev:
bongo1234 skrev:Er der nogen der har en ide om hvor stor en % af salgsprisen der skal sendes videre til Bassogog's tidligere klub i USA ?
0 kroner vil jeg gætte på. Basso var en fri mand.

Der skal vel sendes nogle udviklingsskillingerafsted, men det må være et meget lille beløb.
Ikke korrekt. Jf. amerikanske artikler er der noget, der minder om tredjepartsejerskab i ham. Det er ikke lovligt, så selvfølgelig er konstruktionen en anden, men det lyder i hvert fald til, at der skal sendes nogle procenter til amerikanske bagmænd.
45 millioner er godt nok et vildt beløb, men det kunne være interessant at vide om det er den præcise salgspris eller om prisen er lavere og kan ende på 45 mio. alt afhængigt af hvordan Bassogog klarer sig.

Emre Mor blev solgt for et stort beløb (30-40 mio. kr. som jeg husker det), men salgsprisen kan sagtens vise sig at være langt mere givtig. Farum har sikret sig nogle vilde klausuler hvilket betyder at han kan indbringe et langt større beløb end de i første omgang solgte ham for.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Halil » 16. feb 2017, 13:47

Kunji skrev:
Halil skrev:
bongo1234 skrev:Er der nogen der har en ide om hvor stor en % af salgsprisen der skal sendes videre til Bassogog's tidligere klub i USA ?
0 kroner vil jeg gætte på. Basso var en fri mand.

Der skal vel sendes nogle udviklingsskillingerafsted, men det må være et meget lille beløb.
Ikke korrekt. Jf. amerikanske artikler er der noget, der minder om tredjepartsejerskab i ham. Det er ikke lovligt, så selvfølgelig er konstruktionen en anden, men det lyder i hvert fald til, at der skal sendes nogle procenter til amerikanske bagmænd.
Det kan AaB vel være ligeglade med i forhold til transfersummen, når tredjepartejerskab er ulovligt i DK?
Uden Synd Ingen Frelse

bongo1234
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 76
Tilmeldt: 28. jun 2016, 16:11
Geografisk sted: Syd/vest for Aalborg

Re: Christian Bassogog

Indlæg af bongo1234 » 16. feb 2017, 13:50

Halil skrev:
Kunji skrev:
Halil skrev:
bongo1234 skrev:Er der nogen der har en ide om hvor stor en % af salgsprisen der skal sendes videre til Bassogog's tidligere klub i USA ?
0 kroner vil jeg gætte på. Basso var en fri mand.

Der skal vel sendes nogle udviklingsskillingerafsted, men det må være et meget lille beløb.
Ikke korrekt. Jf. amerikanske artikler er der noget, der minder om tredjepartsejerskab i ham. Det er ikke lovligt, så selvfølgelig er konstruktionen en anden, men det lyder i hvert fald til, at der skal sendes nogle procenter til amerikanske bagmænd.
Det kan AaB vel være ligeglade med i forhold til transfersummen, når tredjepartejerskab er ulovligt i DK?
Citat fra dagens Nordjyske ( den trykte version ):
”Amerikanske Capelli Sport ejer nemlig Bassogogs tidligere amerikanske klub, Wilmington Hammerheads FC. Herfra har Jason Arnold over for avisen Washington Post givet udtryk for, Capelli Sport har en videresalgsklausul”

Link fra Washington Post:
https://www.washingtonpost.com/news/soc ... 651041a78a

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Halil » 16. feb 2017, 14:35

After 10 days, Aalborg tendered an offer. The transfer fee — small by global standards — was not disclosed. As part of the deal, the Hammerheads, and more specifically, their owner, Capelli Sport, retained a sell-on clause, meaning it would collect a percentage of any future transfer. (Rainbow FC also has a stake.)
Tak for link.

Troede at AaB fik ham på en fri transfer.

Det lader til at der er en % af kommende salg.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Lindmark » 16. feb 2017, 15:10

Halil skrev:
After 10 days, Aalborg tendered an offer. The transfer fee — small by global standards — was not disclosed. As part of the deal, the Hammerheads, and more specifically, their owner, Capelli Sport, retained a sell-on clause, meaning it would collect a percentage of any future transfer. (Rainbow FC also has a stake.)
Tak for link.

Troede at AaB fik ham på en fri transfer.

Det lader til at der er en % af kommende salg.
Aaaaargh! Jeg håber ikke at den procentsats er særligt høj. Tænk hvis vi tjener en pæn slat for derefter straks at skulle aflevere 30-40%. Så er der jo kun en lille slat tilbage :money:
Lindmark / Vendelbokartellet

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Hovedet » 16. feb 2017, 15:18

FlæskeFrank skrev:Hvis jeg var Bassogog ville jeg selvfølgelig også fristes af pengene, men jeg ville også tænke, at venter jeg til sommer, så kommer jeg i Premier League. Forudsat at foråret ikke er helt håbløst.

Og så tror jeg gerne, at jeg tog 6 måneder i AaB til ingen penge.

Men hvis han flyver til Kina i dag, så må han vel været afklaret.
Lad os nu være ærlige. Bassogog er en sympatisk gut med nogle finurlige indslag hist og her. Men han har scoret 4 mål i 21 kampe, han har været totalt usynlig fra og med september til og med december, og han har ingen afslutningsfærdigheder. Han er ligeså langt fra Premier League som amøber er fra rumrejser.

Vi kommer aldrig nogensinde i den blotte nærhed af det beløb igen, og vi får nu netop muligheden for hidtil uhørte - og særdeles tiltrængte - investeringer i vores spillertrup, der med en faktor 50 opvejer tabet af Bassogog. AFSTED, AFSTED - AFSTED!

Brugeravatar
Mini-p
Superliga
Superliga
Indlæg: 736
Tilmeldt: 13. jul 2007, 11:01
Geografisk sted: NEW YORK

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Mini-p » 16. feb 2017, 15:42

Måske vi laver en nu Tulio de Melo, bare med en sjat penge involdveret ☺️
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:36
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Re: Christian Bassogog

Indlæg af AMadsen » 16. feb 2017, 16:14

Nogen der ved om han er taget afsted aka. lufthavns rygter? har vi en mand derude, der har set 45mil gå rundt?
Guld? igen, igen...!

Besvar