Christian Bassogog

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Hanga » 15. feb 2017, 14:36

Martino skrev:
Yankee skrev:
MrBangDK skrev:Men der er sgu da federe i Aalborg end i Moskva. Basso vil ikke bytte.. not a fucking chance!
Hvis Bassogog siger nej til et tilbud, der indebærer en transfer på 5-6 mio. €, så skal han have en pistol for panden. Det ville være en fuldstændig fantastisk transfer.

Enig, så er det satme med at sælge. Kan godt lide Basso, men penge i den størrelsesorden skal vi tage som den lille klub vi er.
Det kan slet ikke diskuteres, jeg er i chok over at nogle kan være uenige. Det vil ubetinget være det bedste salg vi nogensinde har lavet i AaB.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3176
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Gnu » 15. feb 2017, 14:45

Hvis vi kan hente 40 af de ræjti' lange på Bassogog er det altså flere kilometer over "Mike Tullberg" på crazy-skalaen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. feb 2017, 14:48

Hanga skrev:
Martino skrev:
Yankee skrev:
MrBangDK skrev:Men der er sgu da federe i Aalborg end i Moskva. Basso vil ikke bytte.. not a fucking chance!
Hvis Bassogog siger nej til et tilbud, der indebærer en transfer på 5-6 mio. €, så skal han have en pistol for panden. Det ville være en fuldstændig fantastisk transfer.

Enig, så er det satme med at sælge. Kan godt lide Basso, men penge i den størrelsesorden skal vi tage som den lille klub vi er.
Det kan slet ikke diskuteres, jeg er i chok over at nogle kan være uenige. Det vil ubetinget være det bedste salg vi nogensinde har lavet i AaB.
De "andre" du hentyder til vil presse citronen og have flere penge. Jeg gætter på at I der bare vil sælge til den første der vifter med en million ikke har set kampene fra AFCON?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. feb 2017, 14:50

Gnu skrev:Hvis vi kan hente 40 af de ræjti' lange på Bassogog er det altså flere kilometer over "Mike Tullberg" på crazy-skalaen.
Mike Tullberg scorede ET mål på saksespark pg blev handlet for millioner.
Basso blev kåret til årets spiller i AFCON og vandt guld.
De to skal slet ikke sammenlignes på nogen måde!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Yankee » 15. feb 2017, 14:52

Køllen I Møllen skrev:
De "andre" du hentyder til vil presse citronen og have flere penge. Jeg gætter på at I der bare vil sælge til den første der vifter med en million ikke har set kampene fra AFCON?
Ikke alle - jeg så to af gruppekampene og var ikke specielt imponeret over hverken Bassogog eller modstandernes niveau. I semifinalen var han god og der er ingen tvivl om at han er meget værd.

Men han har vist ZIP uden for den slutrunde. Det vil være uhørt hvis han skulle være dyrere end Daniel Amartey, der blev solgt fra en større og rigere klub fra en position som ligaens måske allerbedste spiller. Bassogog har ikke vist noget som helst i efteråret og var kun fast mand fordi vi konstant havde 2-3 andre angribere siddende udenfor. Han var jo reelt til grin i flere kampe

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. feb 2017, 14:54

Den fejl folk herinde begår (hvis jeg må være uforskammet bedrevidende) er at bruge Bassogogs præstationer på AaBs skamskudte og middelmådige hold på elendige danske baner som målestok for hvad han er værd.
Hans værdi skal sættes udfra hans udviklingsmuligheder (han er ung), det han præsterede til AFCON og de penge russerne og kineserne har til rådighed og tidligere har vist sig villige til at smide efter spillere under Bassos niveau.
Janteloven eksisterer IKKE!

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Christian Bassogog

Indlæg af KJ » 15. feb 2017, 14:58

Jeg synes mange herinde vil gøre Bassogog ringere end han er. Han har ubestridt lavet en del fejlafleveringer i angrebsspillet og haft mange ringe afslutninger i Superligaen, MEN han har jo også - i hver kamp - skabet et hav af muligheder/gennembrud/chancer stort set ene mand. Offensivt har han været AaBs i særklasse bedste spiller. Med hans hurtighed og fysik har han også været lysår bedre til at holde på bolden end spillere som Wurtz, Risgård og Meilinger.

Men om vi får 15 eller 40 mio. kr. for ham bliver rent lotteri.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Christian Bassogog

Indlæg af FlæskeFrank » 15. feb 2017, 15:03

Bassogog vil blive solgt på baggrund af potentiale. Ikke på grund af præstation.

Altså hurtighed og manglende målfarlighed - det kostede vel stadig City omkring 500 mio kr. da de hentede Raheem Sterling.

Han er netop på position og type, den slags, som betales uartige priser for, fordi hvis potentialet forløses er publikumsyndling skabt.

Så det er fuldstændigt ligegyldig hvilken værdi han har for AaB. Men afgørende om den købende klub tror hans "magi" kan forløses hos dem. Hvis de tror det, så er 30-50 mio kr. formentlig et acceptabel greb i lommen.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. feb 2017, 15:07

Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev:
De "andre" du hentyder til vil presse citronen og have flere penge. Jeg gætter på at I der bare vil sælge til den første der vifter med en million ikke har set kampene fra AFCON?
Ikke alle - jeg så to af gruppekampene og var ikke specielt imponeret over hverken Bassogog eller modstandernes niveau. I semifinalen var han god og der er ingen tvivl om at han er meget værd.

Men han har vist ZIP uden for den slutrunde. Det vil være uhørt hvis han skulle være dyrere end Daniel Amartey, der blev solgt fra en større og rigere klub fra en position som ligaens måske allerbedste spiller. Bassogog har ikke vist noget som helst i efteråret og var kun fast mand fordi vi konstant havde 2-3 andre angribere siddende udenfor. Han var jo reelt til grin i flere kampe
Niveauet til AFCON stiger efter gruppekampene, ligesom det gør til VM, EM, Champions League osv.

Danske baner, primitiv fodbold, dårligt vejr osv er jo ikke ligefrem fremmende for Bassogogs måde at spille på.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5216
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Jakobsen » 15. feb 2017, 15:07

Jeg synes godt nok den her er svær. På et hold der ikke rigtigt fungerer har jeg ikke rigtig lyst til at miste en individualist der kan være med til at redde os fra at foråret bliver unødigt langt. På den anden side tvivler jeg på, at Bassogog på nogen måde kan blive de samme penge værd igen. Vi har stadig at gøre med en ret svingende spiller i Superligaen jeg ikke en gang vil vide mig sikker på i startopstillingen. Han har nogle vilde spidskompetencer, men godt nok også store mangler og derfor tror jeg prisen falder, hvis vi venter til sommer. Kan vi få en 30-40 millioner vil det vel derudover give selv Allan Gaarde lidt tiltrængt spillerum.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3176
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Gnu » 15. feb 2017, 15:11

Køllen I Møllen skrev:
Gnu skrev:Hvis vi kan hente 40 af de ræjti' lange på Bassogog er det altså flere kilometer over "Mike Tullberg" på crazy-skalaen.
Mike Tullberg scorede ET mål på saksespark pg blev handlet for millioner.
Basso blev kåret til årets spiller i AFCON og vandt guld.
De to skal slet ikke sammenlignes på nogen måde!
Det kan de da sagtens. Jeg har set Basso spille både superliga og AFCON, og det er ærligt talt ikke noget, jeg falder på røven over.

Mike Tullberg var der som bekendt heller ingen grund til at falde på røven over, heldigt saksesparksmål til trods.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Yankee » 15. feb 2017, 15:20

Køllen I Møllen skrev:Den fejl folk herinde begår (hvis jeg må være uforskammet bedrevidende) er at bruge Bassogogs præstationer på AaBs skamskudte og middelmådige hold på elendige danske baner som målestok for hvad han er værd.
Hans værdi skal sættes udfra hans udviklingsmuligheder (han er ung), det han præsterede til AFCON og de penge russerne og kineserne har til rådighed og tidligere har vist sig villige til at smide efter spillere under Bassos niveau.
Jeg er sådan set enig - men ville du være vild med at AaB hentede en spiller, der KUN havde vist noget til én slutrunde?

Lad mig spørge på en anden måde. Hvad er det for et scenarie, du forestiller dig, hvor Bassogog bliver mere end 5-6 mio. € værd? Det vil kræve at han etablerer sig som en af Ligaens allerbedste spillere og helst også beviser sig i Europa. Ingen af delene virker umiddelbart sandsynligt.

Køllen I Møllen skrev:Niveauet til AFCON stiger efter gruppekampene, ligesom det gør til VM, EM, Champions League osv.

Danske baner, primitiv fodbold, dårligt vejr osv er jo ikke ligefrem fremmende for Bassogogs måde at spille på.
100% enig. Og derfor giver det god mening at sælge ham NU og ikke satse på at han bliver mere værd med tiden.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1215
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Spanky » 15. feb 2017, 15:21

Køllen I Møllen skrev:
Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev:
De "andre" du hentyder til vil presse citronen og have flere penge. Jeg gætter på at I der bare vil sælge til den første der vifter med en million ikke har set kampene fra AFCON?
Ikke alle - jeg så to af gruppekampene og var ikke specielt imponeret over hverken Bassogog eller modstandernes niveau. I semifinalen var han god og der er ingen tvivl om at han er meget værd.

Men han har vist ZIP uden for den slutrunde. Det vil være uhørt hvis han skulle være dyrere end Daniel Amartey, der blev solgt fra en større og rigere klub fra en position som ligaens måske allerbedste spiller. Bassogog har ikke vist noget som helst i efteråret og var kun fast mand fordi vi konstant havde 2-3 andre angribere siddende udenfor. Han var jo reelt til grin i flere kampe
Niveauet til AFCON stiger efter gruppekampene, ligesom det gør til VM, EM, Champions League osv.

Danske baner, primitiv fodbold, dårligt vejr osv er jo ikke ligefrem fremmende for Bassogogs måde at spille på.


Jamen så er det jo med at få ham sendt videre hurtigst muligt, da hans markedsværdi utvivlsomt vil falde under de forhold du nævner.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Pastorius » 15. feb 2017, 15:24

Køllen I Møllen skrev:Den fejl folk herinde begår (hvis jeg må være uforskammet bedrevidende) er at bruge Bassogogs præstationer på AaBs skamskudte og middelmådige hold på elendige danske baner som målestok for hvad han er værd.
Hans værdi skal sættes udfra hans udviklingsmuligheder (han er ung), det han præsterede til AFCON og de penge russerne og kineserne har til rådighed og tidligere har vist sig villige til at smide efter spillere under Bassos niveau.
Jeg er mest enig med dig i denne diskussion.

Uanset hvad vi diskuterer stolpe op og stolpe ned i denne tråd er dog ret ligegyldigt. Det kommer udelukkende an på hvor stor den reelle efterspørgsel er.
Sælger AaB Basso for - lad os sige - 20 mill, så tror jeg trygt vi kan gå ud fra at det ikke er væltet ind med reelle henvendelser.

Jeg tror AaB skal synes de får en rigtig god handel, hvis de sælger ham nu, hvor der ikke er konkurrence fra andre fodboldmarkeder. Jeg vil goså tror at AaB gerne tager 35-40 mill i hånden nu og her, men som de fleste i denne tråd, aner jeg ikke nogetsomhelst om hvad der er realistisk på transfermarkedet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. feb 2017, 15:32

Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev:Den fejl folk herinde begår (hvis jeg må være uforskammet bedrevidende) er at bruge Bassogogs præstationer på AaBs skamskudte og middelmådige hold på elendige danske baner som målestok for hvad han er værd.
Hans værdi skal sættes udfra hans udviklingsmuligheder (han er ung), det han præsterede til AFCON og de penge russerne og kineserne har til rådighed og tidligere har vist sig villige til at smide efter spillere under Bassos niveau.
Jeg er sådan set enig - men ville du være vild med at AaB hentede en spiller, der KUN havde vist noget til én slutrunde?

Lad mig spørge på en anden måde. Hvad er det for et scenarie, du forestiller dig, hvor Bassogog bliver mere end 5-6 mio. € værd? Det vil kræve at han etablerer sig som en af Ligaens allerbedste spillere og helst også beviser sig i Europa. Ingen af delene virker umiddelbart sandsynligt.

Køllen I Møllen skrev:Niveauet til AFCON stiger efter gruppekampene, ligesom det gør til VM, EM, Champions League osv.

Danske baner, primitiv fodbold, dårligt vejr osv er jo ikke ligefrem fremmende for Bassogogs måde at spille på.
100% enig. Og derfor giver det god mening at sælge ham NU og ikke satse på at han bliver mere værd med tiden.
Jeg tror såmænd vi er enige.

Nej, jeg synes ikke at AaB skal købe en dyr spiller baseret på præstationerne i EN slutrunde. Men det er jo fordi AaBs økonomi er som den er. De russiske og kinesiske klubber har råd til en dyr "lottokupon".

Det jeg mener er ikke at vi skal vente et halvt år og se om han bliver mere værd. Jeg mener at vi ikke skal sælge nu til 20 millioner men sælge nu til langt mere.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. feb 2017, 15:33

Spanky skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev:
De "andre" du hentyder til vil presse citronen og have flere penge. Jeg gætter på at I der bare vil sælge til den første der vifter med en million ikke har set kampene fra AFCON?
Ikke alle - jeg så to af gruppekampene og var ikke specielt imponeret over hverken Bassogog eller modstandernes niveau. I semifinalen var han god og der er ingen tvivl om at han er meget værd.

Men han har vist ZIP uden for den slutrunde. Det vil være uhørt hvis han skulle være dyrere end Daniel Amartey, der blev solgt fra en større og rigere klub fra en position som ligaens måske allerbedste spiller. Bassogog har ikke vist noget som helst i efteråret og var kun fast mand fordi vi konstant havde 2-3 andre angribere siddende udenfor. Han var jo reelt til grin i flere kampe
Niveauet til AFCON stiger efter gruppekampene, ligesom det gør til VM, EM, Champions League osv.

Danske baner, primitiv fodbold, dårligt vejr osv er jo ikke ligefrem fremmende for Bassogogs måde at spille på.


Jamen så er det jo med at få ham sendt videre hurtigst muligt, da hans markedsværdi utvivlsomt vil falde under de forhold du nævner.
Vi er enige om et salg, vi to, bare rolig. Det er prisen vi er ved at diskutere :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Martino » 15. feb 2017, 15:34

Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. feb 2017, 15:34

Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev:Den fejl folk herinde begår (hvis jeg må være uforskammet bedrevidende) er at bruge Bassogogs præstationer på AaBs skamskudte og middelmådige hold på elendige danske baner som målestok for hvad han er værd.
Hans værdi skal sættes udfra hans udviklingsmuligheder (han er ung), det han præsterede til AFCON og de penge russerne og kineserne har til rådighed og tidligere har vist sig villige til at smide efter spillere under Bassos niveau.
Jeg er mest enig med dig i denne diskussion.

Uanset hvad vi diskuterer stolpe op og stolpe ned i denne tråd er dog ret ligegyldigt. Det kommer udelukkende an på hvor stor den reelle efterspørgsel er.
Sælger AaB Basso for - lad os sige - 20 mill, så tror jeg trygt vi kan gå ud fra at det ikke er væltet ind med reelle henvendelser.

Jeg tror AaB skal synes de får en rigtig god handel, hvis de sælger ham nu, hvor der ikke er konkurrence fra andre fodboldmarkeder. Jeg vil goså tror at AaB gerne tager 35-40 mill i hånden nu og her, men som de fleste i denne tråd, aner jeg ikke nogetsomhelst om hvad der er realistisk på transfermarkedet.
Ja, vi er enige. Dem jeg er efter er de mange der nedgører Bassogogs evner og siger at vi skal være glade bare vi kan få 10 millioner.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Søgaard » 15. feb 2017, 15:35

Han benævnes som en elendig SL-spiller og ikke en frelser - nogle ser ham nærmest starte på bænken så ringe han er. Andre vil henrette Gaarde for at få under 45 millioner i transfer. Debatsiden er et sygt sted.

Ryger han til Kina eller Rusland, skal vi ikke spekulere ret meget i videresalgsklausul. Kan vi hente 30-40 millioner på ham er det jackpot, jeg bliver glad for alt over 20. For Basso håber jeg ikke han ender et af de steder, rent fodboldmæsigt. Rusland kan lige gå, men håber han slipper udenom Kina. Edit: Det ser så ud til at blive Kina...
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Kokkefar » 15. feb 2017, 15:36

OMG! Overvej lige hvormange fejlkøb vi kan lave for de penge! :o

Besvar