Christian Bassogog

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Gamen » 7. sep 2015, 12:45

FlæskeFrank skrev: Mente blot, at jeg så ham længere fra holdet pt., hvorfor jeg ville være forbløffet, hvis han allerede blev udtaget til en kamp mod et tophold fra den næstbedste række.

Så kun POSITIVT, hvis han er med onsdag.
Det ville også være mere end mystisk, hvis en spiller der har været del af en fusker-klub i Cameroun, som mere har form af et mini-akademi end et reelt fodboldhold (og ikke engang har liga-licens), samt med 3 måneder på bagen i en amerikansk sekunda-klub ville være i spil til at få spilletid.

Hvis man ser bort fra alt det her "han er mørk i huden og hurtig"-snak, så har han jo ikke en brøkdel af de meritter Nomvethe havde da han kom til klubben.

Det kan godt være han er hurtig og skyder godt, men han er højst sandsynlig langt fra kampform, er under alle omstændigheder fuldstændig uskolet rent taktisk og har stadig utroligt meget at lære ifht. den europæiske spillestil.

Jeg forestiller mig ikke at han kommer til at spille nogen nævneværdig rolle på holdet det næste halve år, allerhøjst som en der får nogle minutter her og der på tidspunkter hvor taktisk sans og kvalitet i f.eks. defensivt arbejde er fuldstændig ligegyldigt.
Hvis man ellers lige fjerne de rødhvide-briller et øjeblik, så er chancen for at han er en ny Dantas Wellington nok større end chancen for at han er en ny Nomvethe i og med at han er et fuldstændig ubeskrevet blad.

Men lad os nu se, måske hans fart og hans lyst til at udfordre kan komme os til gavn sidst i kampene.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Christian Bassogog

Indlæg af thomasjn » 8. sep 2015, 15:41

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev: Mente blot, at jeg så ham længere fra holdet pt., hvorfor jeg ville være forbløffet, hvis han allerede blev udtaget til en kamp mod et tophold fra den næstbedste række.

Så kun POSITIVT, hvis han er med onsdag.
Det ville også være mere end mystisk, hvis en spiller der har været del af en fusker-klub i Cameroun, som mere har form af et mini-akademi end et reelt fodboldhold (og ikke engang har liga-licens), samt med 3 måneder på bagen i en amerikansk sekunda-klub ville være i spil til at få spilletid.

Hvis man ser bort fra alt det her "han er mørk i huden og hurtig"-snak, så har han jo ikke en brøkdel af de meritter Nomvethe havde da han kom til klubben.

Det kan godt være han er hurtig og skyder godt, men han er højst sandsynlig langt fra kampform, er under alle omstændigheder fuldstændig uskolet rent taktisk og har stadig utroligt meget at lære ifht. den europæiske spillestil.

Jeg forestiller mig ikke at han kommer til at spille nogen nævneværdig rolle på holdet det næste halve år, allerhøjst som en der får nogle minutter her og der på tidspunkter hvor taktisk sans og kvalitet i f.eks. defensivt arbejde er fuldstændig ligegyldigt.
Hvis man ellers lige fjerne de rødhvide-briller et øjeblik, så er chancen for at han er en ny Dantas Wellington nok større end chancen for at han er en ny Nomvethe i og med at han er et fuldstændig ubeskrevet blad.

Men lad os nu se, måske hans fart og hans lyst til at udfordre kan komme os til gavn sidst i kampene.
Håber godt nok AaB er rimeligt sikre på han er mere end en Wellington taget i betragtning han har fået en fire-årig kontrakt. Dog meget enig, forventer heller ikke det store i starten.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Provst i Brovst » 18. okt 2015, 12:53

Et stort tillykke til Christian Bassogog, der i dag kan fejre sin 20-års fødselsdag for anden gang i sit liv.

:danmarkfan: :danmarkfan: :danmarkfan:
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Christian Bassogog

Indlæg af frederikshavneren » 18. okt 2015, 18:30

Provst i Brovst skrev:Et stort tillykke til Christian Bassogog, der i dag kan fejre sin 20-års fødselsdag for anden gang i sit liv.

:danmarkfan: :danmarkfan: :danmarkfan:
Det er sjældent set at en fodboldspillers 20 års fødselsdag får så stor omtale worldwide http://m.bt.dk/fodbold/superliga-spille ... ettet-amok

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Christian Bassogog

Indlæg af thomasjn » 19. okt 2015, 16:18

Bassogog spillede for DS-holdet i wekenden, hvor han havde et par god dribleture, hvor den ene resulterede i mål og han blev skadet under den anden. I øvrigt nok meget klogt at give ham DS-kamp her i starten for at lære, hvordan spillet er i Danmark.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Kunji » 27. nov 2015, 23:08

Basse får ros på twitter af Michael Qureshi, som har overværet træningen i Aalborg. Han sætter folk i alle aktioner, og hvis han bliver skolet taktisk, bliver han en profil i ligaen.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Trickster » 27. nov 2015, 23:13

Link? Ikke fordi, jeg ikke tror dig, men fordi jeg gerne vil se, præcist hvordan han formulerer det. Jeg kan nemlig ikke se det på hans profil på twitter.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Kunji » 27. nov 2015, 23:19

Billede
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Trickster » 27. nov 2015, 23:26

Håber han allerede bliver smidt i hovedet på modstanderen i foråret, hvis vi evt. skal jagte et mål de sidste 10-15 minutter. Jeg så ham i pokalen mod det der århusianske hold, og han så bestemt spændende ud, omend han på daværende tidspunkt manglede rigtig meget luft, for at være suppeklar. Det var ikke kun de hurtige fødder, men det så også ud til, at han gik fint med i kombinationerne, selvom det måske var på en billig baggrund.

Lad os håbe, at han ikke er 34 :thumbsup:
Hair is not a right: it´s a privilege!

Gamen

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Gamen » 28. nov 2015, 00:18

Trickster skrev:Håber han allerede bliver smidt i hovedet på modstanderen i foråret, hvis vi evt. skal jagte et mål de sidste 10-15 minutter. Jeg så ham i pokalen mod det der århusianske hold, og han så bestemt spændende ud, omend han på daværende tidspunkt manglede rigtig meget luft, for at være suppeklar. Det var ikke kun de hurtige fødder, men det så også ud til, at han gik fint med i kombinationerne, selvom det måske var på en billig baggrund.

Lad os håbe, at han ikke er 34 :thumbsup:
Han har ikke det der udpræget selviske over ham, som man f.eks. hører er noget af det FCM bruger allermest tid på at pille af deres nigerianere inden de tager springet ind på 1. holdet. Han ser utroligt spændende ud, og det er ikke kun qua hans fart - han virker til at være en relativt udfordrende type. I den reservekamp fra Aarhus der blev sendt på kanalsport, var det flere gange hvor han trak ned, og lod backen give ham den relativt lavt i banen, for så at lede efter en kombination eller en vej forbi nærmeste forsvarsspiller. Jeg tror han kan blive et rigtig fint aktiv for AaB!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Eksil » 8. jul 2016, 09:23

LS erklærer ham nu klar til en starterplads i angrebet, hvilket er en flot udvikling for den seneste lotto kupon. Vil tro, at angrebet bliver Ene, Basso og Helenius en i rotationsordning.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Reyad » 8. jul 2016, 09:43

Det kan blive et spændende bekendtskab i efterårssæsonen, for han har mange af de kvaliteter, som vi mangler i vores spil. Hurtig, udfordringsstærk og pågående. Dog har han også en tendens til at miste bolden for meget og til at falde ud af kampene.
Umiddelbart lyder det til, at der satses på ham og Ene. Måske Helenius i første kamp pga skaden til Ene.

Fjerdevalget er dog langt væk, når Pohl er ude på ubestemt tid. Jeg kender intet til Grønning.

Gamen

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Gamen » 8. jul 2016, 09:51

Reyad skrev:Det kan blive et spændende bekendtskab i efterårssæsonen, for han har mange af de kvaliteter, som vi mangler i vores spil. Hurtig, udfordringsstærk og pågående. Dog har han også en tendens til at miste bolden for meget og til at falde ud af kampene.
Umiddelbart lyder det til, at der satses på ham og Ene. Måske Helenius i første kamp pga skaden til Ene.

Fjerdevalget er dog langt væk, når Pohl er ude på ubestemt tid. Jeg kender intet til Grønning.
Helt tydeligt, at han har haft godt af at vænne sig mere til måden man spiller på i Europa. Han har en smule X-factor, som den eneste af vores offensiv-spillere. Men han har en vis risiko i hans spil, og det kan jo både være godt og skidt. Jeg trøster mig dog ved, at han fremstår mere uselvisk i sit spil end det var tilfældet i starten. Lad os håbe at han bliver lidt skarpere foran kassen - afslutningskvaliteter virker desværre til at være lidt af en mangelvare hos ham.

Spritten
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 5. jul 2016, 23:47

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Spritten » 8. jul 2016, 11:18

Jeg synes man i seneste træningskamp mod fc nordsjælland så en Bassogog der indgik fint i spillet. Der var flere situationer hvor bolden blev spillet op på ham, hvor han holdt godt fast i den og fik spillet den af. Andre gange vil han lidt for meget selv, men det vi har jo også savnet en gang imellem fra andre :) Desuden indeholder han virkelig noget X-factor og store individuelle kvaliteter, han skal nok blive spændende her i efteråret :)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Yankee » 8. jul 2016, 12:25

Det kan godt være han har x-faktor, men jeg synes sgu han mangler noget DNA.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Christian Bassogog

Indlæg af le Cid » 8. jul 2016, 23:04

Yankee skrev:Det kan godt være han har x-faktor, men jeg synes sgu han mangler noget DNA.
Det er så derfor, at han ikke spiller i FCM - på trods af hans aner ;-)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Christian Bassogog

Indlæg af mich1596 » 20. jul 2016, 03:37

le Cid skrev:
Yankee skrev:Det kan godt være han har x-faktor, men jeg synes sgu han mangler noget DNA.
Det er så derfor, at han ikke spiller i FCM - på trods af hans aner ;-)
Ha ;-) der er ikke noget som helst der kan få mig fra at glæde mig til ham resten af efteråret. Er lidt mere lunken i forhold til projektet som helhed, med mindre der investeres lidt. Det tror jeg nu også der gør. :aabfan:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Christian Bassogog

Indlæg af mich1596 » 31. jul 2016, 23:50

http://www.bt.dk/superligaen/til-grin-i ... uperligaen
SÅ ER DET DA VIST PÅ TIDE AT GIVE DEN FULD GAS I FORHOLD TIL AT STØTTE BASSSO.
Hvad er det for en nederen overskrift, efter et 10 tal i selv samme avis for en uge siden.!!!! :aabfan:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Buzz Killington » 30. aug 2016, 22:06

http://www.lionindomptable.com/2016/06/ ... te-en-pro/

En lille artikel fra Juni omkring Basso i et Camerounsk media omkring hans foerste saeson i DK. Ikke saa meget nyt, men han virker glad for at vaere i DK, og haaber paa at vaere landsholdspiller inden alt for laenge. Det maa ogsaa kunne ske inden for en overskuelig fremtid, naar man ser paa de andre af Camerouns landsholdsangribere.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Christian Bassogog

Indlæg af troelsh » 23. sep 2016, 15:00

Her er et fint lille indslag fra tv2 nord

http://www.tv2nord.dk/nyheder/22-09-201 ... y=1#player

Besvar