Robert Kakeeto på kontrakt

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Pastorius » 26. okt 2017, 16:32

Hanga skrev:
Pastorius skrev: Hvis man ikke kan vurdere en spiller man har haft på prøve i et par år, så får man ikke skrevet mange kontrakter.
Du ved godt at der er forskel på træning/reserveholdskampe og så det at præstere i superligaen.
Og havde det ikke været for de mange skader på den centrale midtbane, havde Kakeeto slet ikke fået chancen nu her, og dermed næppe fået forlænget sin kontrakt. AaB har selv indrømmet at han stort set var røget ud i glemslen.
Men det er en spiller AaB har et indgående kendskab til. Det er da for åndssvagt at sidde udenfor og synes at man burde se ham an i længere tid.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Hanga » 26. okt 2017, 16:46

Pastorius skrev:
Hanga skrev:
Pastorius skrev: Hvis man ikke kan vurdere en spiller man har haft på prøve i et par år, så får man ikke skrevet mange kontrakter.
Du ved godt at der er forskel på træning/reserveholdskampe og så det at præstere i superligaen.
Og havde det ikke været for de mange skader på den centrale midtbane, havde Kakeeto slet ikke fået chancen nu her, og dermed næppe fået forlænget sin kontrakt. AaB har selv indrømmet at han stort set var røget ud i glemslen.
Men det er en spiller AaB har et indgående kendskab til. Det er da for åndssvagt at sidde udenfor og synes at man burde se ham an i længere tid.
Den logik forstår jeg ikke, må jeg sige.

AaB har set ham an i lang tid og ikke fundet ham god nok til spilletid. De siger direkte at han var røget noget ud i glemslen. Han får så chancen pga. mange skader, og her leverer han ganske rigtigt nogle fornuftige præstationer. Men det har jo været overraskende for AaB selv!

Jeg tror ikke på at vi havde forlænget nu, hvis ikke det var for denne håndfuld SL kampe. Jeg ville personligt gerne have set ham levere dette niveau i en lidt længere periode, inden man smed en 3årig kontrakt på bordet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Gaarde6 » 26. okt 2017, 17:33

Har lige skrevet lidt sammen med Kakeeto.
Han er meget lykkelig for den nye kontrakt, men nu er han endnu mere opsat på at vise at AaB, har gjort det rigtige ved at forlænge.
Den knægt er så gennem sympatisk og nede på jorden.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Legum Magister » 26. okt 2017, 17:39

Uanset hvordan man end bedømmer AaB's evne eller mangel på samme til at spotte Kakeetos talent, synes jeg i hvert fald at det er positivt, at han nu har fået forlænget sin kontrakt.

Roberts gennembrud har været et af de meget få lyspunkter, og jeg håber inderligt, at han vil fortsætte sin udvikling og blive en bærende kraft på midtbanen i de kommende år.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af De Fem » 26. okt 2017, 17:41

Hanga skrev: Jeg tror ikke på at vi havde forlænget nu, hvis ikke det var for denne håndfuld SL kampe. Jeg ville personligt gerne have set ham levere dette niveau i en lidt længere periode, inden man smed en 3årig kontrakt på bordet.
Det er vel en kalkuleret risiko. Lod man ham spille efteråret ud og noget af foråret med kunne han enten vise at han ikke er god nok eller væres så god at han tiltrak den interesse en transferfri spiller ofte får. Nu tages beslutningen på en relativ begrænset baggrund, men uden den store lønkonkurrence.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af troelsh » 26. okt 2017, 18:07

Legum Magister skrev:Uanset hvordan man end bedømmer AaB's evne eller mangel på samme til at spotte Kakeetos talent, synes jeg i hvert fald at det er positivt, at han nu har fået forlænget sin kontrakt.

Roberts gennembrud har været et af de meget få lyspunkter, og jeg håber inderligt, at han vil fortsætte sin udvikling og blive en bærende kraft på midtbanen i de kommende år.
Jeg syntes klart vores midtbane er langt mere dynamisk med Robert på banen, bare se seneste kamp hvor spillet nærmest gik i slowmotion, han har stadig meget at lære og skal bygge på fysisk, men han virker til at have den rette attitude til at kunne blive en profil på holdet.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Legum Magister » 26. okt 2017, 18:46

troelsh skrev:
Legum Magister skrev:Uanset hvordan man end bedømmer AaB's evne eller mangel på samme til at spotte Kakeetos talent, synes jeg i hvert fald at det er positivt, at han nu har fået forlænget sin kontrakt.

Roberts gennembrud har været et af de meget få lyspunkter, og jeg håber inderligt, at han vil fortsætte sin udvikling og blive en bærende kraft på midtbanen i de kommende år.
Jeg syntes klart vores midtbane er langt mere dynamisk med Robert på banen, bare se seneste kamp hvor spillet nærmest gik i slowmotion, han har stadig meget at lære og skal bygge på fysisk, men han virker til at have den rette attitude til at kunne blive en profil på holdet.
Jeg tror og håber at fremtiden for midtbanen bliver en duo med Lesniak og Kakeeto. Med Lesniaks vanvittige løbepensum bliver der forhåbentligt plads til, at Kakeeto kan skubbe mere fremad.

Gamen

Re: Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Gamen » 26. okt 2017, 19:04

Legum Magister skrev: Jeg tror og håber at fremtiden for midtbanen bliver en duo med Lesniak og Kakeeto. Med Lesniaks vanvittige løbepensum bliver der forhåbentligt plads til, at Kakeeto kan skubbe mere fremad.
Fremad? Han ses som 6'er. Jeg tror næppe du skal regne med at kommer længere frem på banen - han er jo ikke specielt kreativ.
Han afleverer dog fremad i stedet for sidelæns og tilbage, og det er væsentligt her.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af FIDEL » 26. okt 2017, 19:37

En 3-mands midtbane med Rolim forrest og så pohl på kanten. Det er guf.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Yankee » 27. okt 2017, 11:21

FIDEL skrev:En 3-mands midtbane med Rolim forrest og så pohl på kanten. Det er guf.
Vi har nok nogle forskellige opfattelser af "guf"...

Jeg synes slet ikke Kakeeto er god nok. Han kommer ikke med noget som helst frem af banen og er alt for klejn til at spille sammen med Lesniak mod stærkere modstandere. Han spillede en hæslig kamp som holdende midtbanespiller mod FCM, hvor han fuldstændig solgte treback-kæden.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Buzz Killington » 27. okt 2017, 12:26

Yankee skrev:
FIDEL skrev:En 3-mands midtbane med Rolim forrest og så pohl på kanten. Det er guf.
Vi har nok nogle forskellige opfattelser af "guf"...

Jeg synes slet ikke Kakeeto er god nok. Han kommer ikke med noget som helst frem af banen og er alt for klejn til at spille sammen med Lesniak mod stærkere modstandere. Han spillede en hæslig kamp som holdende midtbanespiller mod FCM, hvor han fuldstændig solgte treback-kæden.
God nok, i forhold til hvad vi kan forvente af 6'er på et AaB-tophold? I så fald er jeg enig i at han ikke er der, pt. Hvis han skal have sin berretigelse, så skal han vokse med resten af holdet, og det er vel håbet om at han kan det, der er årsagen til man har forlænget med ham. Nu skal han heller ikke bedømmes udelukkende på FCM-kampen, hvor han dog som du skriver, var et stort problem. Mod Brøndby var han så vidt jeg husker, ganske fin til både at bryde spillet, og spille gennem deres pres med hurtige fremadrettede afleveringer (med varierende præcision).

Han er vel stadig ret billig i drift, så man kan stadig overveje om han til vinter har niveauet til AaB, eller om man kan hente andre, bedre, til at starte i stedet for Risgård (eller hvem MW har usdet sig som profilen ved siden af W på midtbanen).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Yankee » 27. okt 2017, 15:35

Buzz Killington skrev:
Han er vel stadig ret billig i drift, så man kan stadig overveje om han til vinter har niveauet til AaB, eller om man kan hente andre, bedre, til at starte i stedet for Risgård (eller hvem MW har usdet sig som profilen ved siden af W på midtbanen).
Det kan man jo så netop ikke - det vil i hvert fald blive rigtig dyrt og dumt når man lige har stukket manden en 3-årig kontrakt.

Jeg synes generelt vi har alt for mange dårlige spillere på den centrale midtbane og kunne godt tænke mig at man fik renset lidt ud.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Gaarde6 » 27. okt 2017, 16:29

Yankee skrev:
Buzz Killington skrev:
Han er vel stadig ret billig i drift, så man kan stadig overveje om han til vinter har niveauet til AaB, eller om man kan hente andre, bedre, til at starte i stedet for Risgård (eller hvem MW har usdet sig som profilen ved siden af W på midtbanen).
Det kan man jo så netop ikke - det vil i hvert fald blive rigtig dyrt og dumt når man lige har stukket manden en 3-årig kontrakt.

Jeg synes generelt vi har alt for mange dårlige spillere på den centrale midtbane og kunne godt tænke mig at man fik renset lidt ud.
Generelt er der en voldsom ubalance i truppen.

0 kamp om pladsen i målet.
0 kamp om pladsen på venstre og højre back.
0 kamp om pladsen i midterforsvaret. Jo mellem Blåbjerg og KP, men ellers ikke.
0 kamp om pladserne i angrebet.

MW har så 6 mand til 2 pladser på den centrale midtbane.
Og han har en håndfuld som kan spille kant.

MW har stort set ingen muligheder, når han stiller sit hold. (på nær på den centrale midtbane) resten af holdet giver sig selv.
Det ville være acceptabelt, hvis bare alle 11 i start opstillingen var gode superligaspillere. Men det er jo langt fra tilfældet.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Uldahl » 27. okt 2017, 16:40

Yankee skrev:
Buzz Killington skrev:
Han er vel stadig ret billig i drift, så man kan stadig overveje om han til vinter har niveauet til AaB, eller om man kan hente andre, bedre, til at starte i stedet for Risgård (eller hvem MW har usdet sig som profilen ved siden af W på midtbanen).
Det kan man jo så netop ikke - det vil i hvert fald blive rigtig dyrt og dumt når man lige har stukket manden en 3-årig kontrakt.

Jeg synes generelt vi har alt for mange dårlige spillere på den centrale midtbane og kunne godt tænke mig at man fik renset lidt ud.
Ja det ville være ønskeligt med en eller to der kan noget offensivt også. Det for nemt at lukke vores kanter ned og spillet bliver for lukket. Og vi kommer ikke frem til chancerne.

Risgård og Wurtz stopper snart, så man vil nok have en ny stamme klar på midten til når den tid kommer. Hvem af dem vi har det så bliver spørgsmålet. Men de skal nok findes mellem dem vi har pt. Det jo unge talentfulde spillere. :aabfan: Både de nye og vores egne talenter. :aabfan:

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af FIDEL » 27. okt 2017, 16:47

Yankee skrev:
FIDEL skrev:En 3-mands midtbane med Rolim forrest og så pohl på kanten. Det er guf.
Vi har nok nogle forskellige opfattelser af "guf"...

Jeg synes slet ikke Kakeeto er god nok. Han kommer ikke med noget som helst frem af banen og er alt for klejn til at spille sammen med Lesniak mod stærkere modstandere. Han spillede en hæslig kamp som holdende midtbanespiller mod FCM, hvor han fuldstændig solgte treback-kæden.
oG DERFOR SKAL VI JO BRUGE rOLIM PÅ EN 3-MANDS MIDTBANE.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Yankee » 27. okt 2017, 16:50

Uldahl skrev:
Risgård og Wurtz stopper snart, så man vil nok have en ny stamme klar på midten til når den tid kommer. Hvem af dem vi har det så bliver spørgsmålet. Men de skal nok findes mellem dem vi har pt. Det jo unge talentfulde spillere. :aabfan: Både de nye og vores egne talenter. :aabfan:
Når man giver en 22-årig spiller en tre-årig forlængelse, så er det vel fordi han skal være stamspiller?

Personligt synes jeg Kakeeto, Abildgaard og MC skulle sendes videre - evt. på udlejning. Ingen af dem er i nærheden af det rette niveau til at præge toppen af dansk fodbold hverken nu eller inden for de næste 1-2 år.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Funky » 27. okt 2017, 22:53

Yankee skrev:
Når man giver en 22-årig spiller en tre-årig forlængelse, så er det vel fordi han skal være stamspiller?
Arh, det er vist ikke lovtekst, det, du skriver dér. Jeg tror personligt, at længden på kontrakten hænger sammen med, at Kakeeto nok ikke er en voldsomt dyr dreng at have gående. Men han har vist et fint niveau til ligaen, som man også har behov for i træningen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Hanga » 27. okt 2017, 22:57

Funky skrev:
Yankee skrev:
Når man giver en 22-årig spiller en tre-årig forlængelse, så er det vel fordi han skal være stamspiller?
Arh, det er vist ikke lovtekst, det, du skriver dér. Jeg tror personligt, at længden på kontrakten hænger sammen med, at Kakeeto nok ikke er en voldsomt dyr dreng at have gående. Men han har vist et fint niveau til ligaen, som man også har behov for i træningen.
Hvorfor have ham "gående", hvis han ikke kandiderer til at være stampiller? Han er altså ikke 1. års senior.
Han har vist et fornuftigt niveau i 3-4 superligakampe efter at have lignet en totalt færdig mand i 1½ år. Jeg håber godt nok at han fortsætter sin opadgående kurve, ellers har vi bundet os til endnu en breddespiller der ikke gør truppen bedre.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af NIN » 27. okt 2017, 23:27

Funky skrev:
Yankee skrev:
Når man giver en 22-årig spiller en tre-årig forlængelse, så er det vel fordi han skal være stamspiller?
Arh, det er vist ikke lovtekst, det, du skriver dér. Jeg tror personligt, at længden på kontrakten hænger sammen med, at Kakeeto nok ikke er en voldsomt dyr dreng at have gående. Men han har vist et fint niveau til ligaen, som man også har behov for i træningen.
Problemet er efterhånden, at vi har en hel trup af spillere der ikke nødvendigvis er ret dyre at have gående, men til gengæld heller ikke gør en forskel.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Robert Kakeeto på kontrakt

Indlæg af Brodernumsi » 28. okt 2017, 15:58

Hanga skrev:
Funky skrev:
Yankee skrev:
Når man giver en 22-årig spiller en tre-årig forlængelse, så er det vel fordi han skal være stamspiller?
Arh, det er vist ikke lovtekst, det, du skriver dér. Jeg tror personligt, at længden på kontrakten hænger sammen med, at Kakeeto nok ikke er en voldsomt dyr dreng at have gående. Men han har vist et fint niveau til ligaen, som man også har behov for i træningen.
Hvorfor have ham "gående", hvis han ikke kandiderer til at være stampiller? Han er altså ikke 1. års senior.
Han har vist et fornuftigt niveau i 3-4 superligakampe efter at have lignet en totalt færdig mand i 1½ år. Jeg håber godt nok at han fortsætter sin opadgående kurve, ellers har vi bundet os til endnu en breddespiller der ikke gør truppen bedre.
Jeg ville også gerne have to hylde A-spillere til alle pladser, men det kommer ikke til at ske, og derfor er en godt, at have folk som Kakeeto. ( Hvis han er billig i drift )
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Besvar