Velkommen til Markus Holgersson

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Martino » 14. apr 2016, 13:19

dyhrmaN skrev:Spændende! Jeg kan næsten ikke huske, hvornår AaB sidst har hentet en mand til førsteholdet! God taktik af Gaarde at offentliggøre dette efter den rædderlige indsats mod AGF - så glemmer vi det lis'som
Haha enig! Godt spin! Jeg sagde igår på stadion at nu må Gaarde godt lige grave en dygtig svensker frem, og vupti så leverer han dagen efter. Jeg håber det betyder at Jønne bliver. Kampen igår viste at han skal ind centralt og ligge lidt dybere, for hans overblik er i toppen af ligaen. Så må de sgu ændre spillestilen lidt efter det. Prøve at ryste posen, som jeg også skrev om i gårsdagens kamptråd.
Nuvel, velkommen til Markus. :danmarkfan:
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af astonvilla » 14. apr 2016, 13:22

På papiret den helt rigtige profil at få ind på pladsen.
Well done Gaarde.

Bare ærgerligt vi ikke kan få ham i dag og så sparke KEP ad helvedes til. Glæder mig virkelig til Markus kommer.
Han vil med sikkerhed også gøre Blåbjerg og KP bedre. Stik modsat af hvad KEP gør når han sejler rundt dernede.
Bienvenu Bassogog!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af frederikshavneren » 14. apr 2016, 13:54

Brent skrev:
jernskjorten skrev:Shit! Har vi købt en ny spiller? Og tilmed en skandinav?!
Det føles mærkeligt. Bekendt, men alligevel så lang tid siden sidst. Som at have sex igen efter 8 års cølibat.
Arhh, vel en transferfri. Og det er jo ikke lang tid siden, at vi fik brandgode Andreas Blomqvist.
Blomquist blev hentet som udviklingsspiller. Blomquist havde talentet, men han passede desværre ikke til AaBs spillestil, efter skiftet til de svenske mestre har han fået pænt med spilletid som indskifter.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. apr 2016, 14:33

Jeg kan sgu meget godt li at to af vore tidligere mestertrænere allerede har sagt god for Holgersson - Backe ved at hente ham til New York, og Harmen for at udtage ham til det svenske landshold. Det er i min verden ganske betryggende... og det er selvfølgelig sagt med et lille glimt i øjet.

Jeg synes han langt hen ad vejen lyder som den rigtige type, og er specielt glad for at der kan være håb om vi kan få den forsvarsgeneral som gør hele forsvaret bedre, det har vi savnet længe. Det eneste som bekymrer mig en smule, er egentlig når jeg læser kommentarer om manden på nettet, og ser han ikke skulle være bedste venner med bolden. Men mon ikke man har scoutet sig til en spiller som man forventer kan falde ind i den måde AaB spiller på.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4406
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af doukas » 14. apr 2016, 15:34

Jesper Schmidt skrev:Jeg kan sgu meget godt li at to af vore tidligere mestertrænere allerede har sagt god for Holgersson - Backe ved at hente ham til New York, og Harmen for at udtage ham til det svenske landshold. Det er i min verden ganske betryggende... og det er selvfølgelig sagt med et lille glimt i øjet.

Jeg synes han langt hen ad vejen lyder som den rigtige type, og er specielt glad for at der kan være håb om vi kan få den forsvarsgeneral som gør hele forsvaret bedre, det har vi savnet længe. Det eneste som bekymrer mig en smule, er egentlig når jeg læser kommentarer om manden på nettet, og ser han ikke skulle være bedste venner med bolden. Men mon ikke man har scoutet sig til en spiller som man forventer kan falde ind i den måde AaB spiller på.
For min skyld behøver han ikke være bedste venner med bolden, det var Thelander heller ikke, og det gik sgu meget godt. Håber han har de samme kvaliteter som Thelander, så må det være resten af bagkædens ansvar at føre bolden frem
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Eksil » 14. apr 2016, 17:32

doukas skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg kan sgu meget godt li at to af vore tidligere mestertrænere allerede har sagt god for Holgersson - Backe ved at hente ham til New York, og Harmen for at udtage ham til det svenske landshold. Det er i min verden ganske betryggende... og det er selvfølgelig sagt med et lille glimt i øjet.

Jeg synes han langt hen ad vejen lyder som den rigtige type, og er specielt glad for at der kan være håb om vi kan få den forsvarsgeneral som gør hele forsvaret bedre, det har vi savnet længe. Det eneste som bekymrer mig en smule, er egentlig når jeg læser kommentarer om manden på nettet, og ser han ikke skulle være bedste venner med bolden. Men mon ikke man har scoutet sig til en spiller som man forventer kan falde ind i den måde AaB spiller på.
For min skyld behøver han ikke være bedste venner med bolden, det var Thelander heller ikke, og det gik sgu meget godt. Håber han har de samme kvaliteter som Thelander, så må det være resten af bagkædens ansvar at føre bolden frem
Præcis. En god bagkæde har en kriger og en elsker, ligesom en god front duo.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 14. apr 2016, 19:13

Jeg kender ikke manden, men på papiret lyder han som en rigtig god signing. Jeg har ikke lige fanget, om der er fri transfer. Er der nogen, der ved det?

Det allervigtigste vigtigste er, at han er på plads så tidligt.

Det giver lidt mere ro frem mod et tranfervindue, hvor der også skal hentes til hylde A i angrebet, ligesom der skal hentes til central midt, backen og hans makker i forsvaret.

Forhåbentligt begynder vi snart at spille med Kasper P og Blåbjerg i midterforsvaret, så de begge kan få erfaring. KEP bør være fortid, når sjettepladsen er mere eller mindre sikret.
Fodbold skal ses med hjertet!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Eksil » 14. apr 2016, 19:23

AaB 85 95 99 08 skrev:Jeg kender ikke manden, men på papiret lyder han som en rigtig god signing. Jeg har ikke lige fanget, om der er fri transfer. Er der nogen, der ved det?

Det allervigtigste vigtigste er, at han er på plads så tidligt.

Det giver lidt mere ro frem mod et tranfervindue, hvor der også skal hentes til hylde A i angrebet, ligesom der skal hentes til central midt, backen og hans makker i forsvaret.

Forhåbentligt begynder vi snart at spille med Kasper P og Blåbjerg i midterforsvaret, så de begge kan få erfaring. KEP bør være fortid, når sjettepladsen er mere eller mindre sikret.
Han er transferfri og det er fint han allerede er på papir nu.

Vi har massere af angribere. Helenius kommer tilbage, Enevoldsen er her stadig, Jönsson er ikke smuttet endeligt endnu og Pohl er rigtigt spændende. Der kommer ikke en midterforsvarer mere jf. pressemeddelesen, men en back mere ville være rigtigt godt. Det vigtigste er en erstatning for Thomsen når han smutter.

AaB ligger stadig nr 2., så der er ingen grund til at snakke om at bænke nogen for erfaring. Det er ren FM logik.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Funky » 14. apr 2016, 20:30

Så rosende som Holgersson omtales i denne artikel, så kan man kun glæde sig. AaB har så vidt jeg forstod option på 1 år mere.

"- For hans og AaB’s skyld, så forlænger klubben også med Jönsson. Den sociale del er som bekendt vigtig, og de to herrer kender hinanden rigtig godt, siger Torbjörn Dencker."

http://nordjyske.dk/nyheder/ekspert--ho ... aign=sport
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. apr 2016, 01:08

Funky skrev:Så rosende som Holgersson omtales i denne artikel, så kan man kun glæde sig. AaB har så vidt jeg forstod option på 1 år mere.

"- For hans og AaB’s skyld, så forlænger klubben også med Jönsson. Den sociale del er som bekendt vigtig, og de to herrer kender hinanden rigtig godt, siger Torbjörn Dencker."

http://nordjyske.dk/nyheder/ekspert--ho ... aign=sport
Han lyder til at være perfekt scoutet, hvis man skal tro på hvad man hører om ham. Ham ser jeg frem til at se i aktion.

Tør man håbe på at han er så dygtig en leder og dirigenttype, at hans tilstedeværelse får lige så stor betydning som Jozo eller Klebër havde? Man har lov til at håbe.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Buzz Killington » 15. apr 2016, 02:56

Det her er en noget naerd en perfekt timet signing, som bl.a. er afstedkommet af at vi nu har en saa fornuftig pengetank, at vi i modsaetning til tidligere, ikke behoever at saelge foer vi kan koebe. Herligt! Og endnu engang faar vi bonus af lyngedoktrinen om at behandle vores spillere ordenligt, ved at hente en kammerat til Joenne.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af FlæskeFrank » 15. apr 2016, 08:25

Jeg læser ikke artiklen som om, at AaB nødvendigvis har smækket kassen i for nye forsvarsspillere. De siger vel bare - meget naturligt - at Kasper P, Blåbjerg og den nye mand giver god dækning(inklusiv talentet Rokkedal). Ikke at de nødvendigvis er færdige.

Men det er vel også et resultat af Spalvis-millionerne. Råderummet er bare blevet større. Det lyder som en Rade-handel. Og det gik vel meget godt.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Spanky » 15. apr 2016, 08:36

AaB 85 95 99 08 skrev:Jeg kender ikke manden, men på papiret lyder han som en rigtig god signing. Jeg har ikke lige fanget, om der er fri transfer. Er der nogen, der ved det?

Det allervigtigste vigtigste er, at han er på plads så tidligt.

Det giver lidt mere ro frem mod et tranfervindue, hvor der også skal hentes til hylde A i angrebet, ligesom der skal hentes til central midt, backen og hans makker i forsvaret.

Forhåbentligt begynder vi snart at spille med Kasper P og Blåbjerg i midterforsvaret, så de begge kan få erfaring. KEP bør være fortid, når sjettepladsen er mere eller mindre sikret.

Dream on

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3532
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af hje1980 » 15. apr 2016, 08:59

AaB 85 95 99 08 skrev:Jeg kender ikke manden, men på papiret lyder han som en rigtig god signing. Jeg har ikke lige fanget, om der er fri transfer. Er der nogen, der ved det?

Det allervigtigste vigtigste er, at han er på plads så tidligt.

Det giver lidt mere ro frem mod et tranfervindue, hvor der også skal hentes til hylde A i angrebet, ligesom der skal hentes til central midt, backen og hans makker i forsvaret.

Forhåbentligt begynder vi snart at spille med Kasper P og Blåbjerg i midterforsvaret, så de begge kan få erfaring. KEP bør være fortid, når sjettepladsen er mere eller mindre sikret.
Hvorfor...?

Er 6. pladsen da det vigtigste?

KEP er stadig bedre end de 2... og hvis Blåbjerg skal ind i midten. Hvem vil du så have på venstre back?

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Gnu » 15. apr 2016, 10:07

Han bliver fremhævet som en forsvarsleder, og det er et udmærket skudsmål at få med. Med KEPs afgang får vi brug for en styrmand dernede.

At hans erfaring begrænser sig til Allsvenskan, MLS og den cypriotiske liga får dog et par alarmklokker til at ringe.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af troelsh » 15. apr 2016, 10:22

Gnu skrev:Han bliver fremhævet som en forsvarsleder, og det er et udmærket skudsmål at få med. Med KEPs afgang får vi brug for en styrmand dernede.

At hans erfaring begrænser sig til Allsvenskan, MLS og den cypriotiske liga får dog et par alarmklokker til at ringe.
Tjae de tre ligaer er vel på niveau eller bedre en superligaen så det bekymrer ikke mig så meget.

Jeg kender ikke meget til ham, men umiddelbart virker det som en rigtig fin signing.

Den største opgave bliver i mine øjne nu at lukke hullet efter Thomsen når han smutter.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Martino » 15. apr 2016, 12:35

Buzz Killington skrev:Det her er en noget naerd en perfekt timet signing, som bl.a. er afstedkommet af at vi nu har en saa fornuftig pengetank, at vi i modsaetning til tidligere, ikke behoever at saelge foer vi kan koebe. Herligt! Og endnu engang faar vi bonus af lyngedoktrinen om at behandle vores spillere ordenligt, ved at hente en kammerat til Joenne.
Netop. Det er sgu ok! Og så tror jeg altså Jönsson bliver i AaB nu, hvis de kan blive enige om økonomi. :aabfan:
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Yankee » 15. apr 2016, 12:47

Man må selvfølgelig rose Allan Gaarde for at lande et umiddelbart ganske fint navn i særdeles god tid. Det er rigtig godt arbejde og lige præcis hvad vi havde brug for. Herligt!

Men udtalelsen om at vores centerforsvar er på plads med Holgersson, Blåbjerg, Pedersen og Rokkedal forstår jeg intet af. Blåbjerg er vores faste venstre back, så hvordan kan han tælle som en af fire centerforsvarere? Er det en skjult hentydning til at vi henter en venstre back til sommer? Ellers bliver der da masser af Europa League og Superliga til Bytyqi, Rokkedal og Laus Nielsen når vi skal ud og spille 30-40 kampe på 5 måneder efter sommerferien.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Gnu » 15. apr 2016, 13:14

troelsh skrev:
Gnu skrev:Han bliver fremhævet som en forsvarsleder, og det er et udmærket skudsmål at få med. Med KEPs afgang får vi brug for en styrmand dernede.

At hans erfaring begrænser sig til Allsvenskan, MLS og den cypriotiske liga får dog et par alarmklokker til at ringe.
Tjae de tre ligaer er vel på niveau eller bedre en superligaen så det bekymrer ikke mig så meget.

Jeg kender ikke meget til ham, men umiddelbart virker det som en rigtig fin signing.

Den største opgave bliver i mine øjne nu at lukke hullet efter Thomsen når han smutter.
Ser man på spillere, som rekrutteres fra Allsvenskan til Superligaen er hitraten bare ikke særligt imponerende, og den cypriotiske liga er vel heller ikke noget, som slår benene væk under nogen. Men lad os da håbe at vores nye svenske ven er mere Daniel Amartey end Gudjon Baldvinsson.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Velkommen til Markus Holgersson

Indlæg af Eksil » 15. apr 2016, 13:25

Gnu skrev:
troelsh skrev:
Gnu skrev:Han bliver fremhævet som en forsvarsleder, og det er et udmærket skudsmål at få med. Med KEPs afgang får vi brug for en styrmand dernede.

At hans erfaring begrænser sig til Allsvenskan, MLS og den cypriotiske liga får dog et par alarmklokker til at ringe.
Tjae de tre ligaer er vel på niveau eller bedre en superligaen så det bekymrer ikke mig så meget.

Jeg kender ikke meget til ham, men umiddelbart virker det som en rigtig fin signing.

Den største opgave bliver i mine øjne nu at lukke hullet efter Thomsen når han smutter.
Ser man på spillere, som rekrutteres fra Allsvenskan til Superligaen er hitraten bare ikke særligt imponerende, og den cypriotiske liga er vel heller ikke noget, som slår benene væk under nogen. Men lad os da håbe at vores nye svenske ven er mere Daniel Amartey end Gudjon Baldvinsson.
Jeg husker da et enkelt cypriotisk hold der efterlod AaB lidt rundtossede?

Besvar