Velkommen til Marco Meilinger

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Velkommen til Marco Meilinger

Indlæg af Pastorius » 13. maj 2016, 07:59


FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Velkommen til Marco Meilinger

Indlæg af FlæskeFrank » 13. maj 2016, 08:03

Det havde jeg ikke lige set komme.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Velkommen til Marco Meilinger

Indlæg af Pastorius » 13. maj 2016, 08:05

Det tror jeg der var nogen der havde. Det må være en spiller Lars Søndergaard har haft kendskab til

emil_kj
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 77
Tilmeldt: 23. jan 2015, 09:33

Re: Velkommen til Marco Meilinger

Indlæg af emil_kj » 13. maj 2016, 08:07

Pastorius skrev:Det tror jeg der var nogen der havde. Det må være en spiller Lars Søndergaard har haft kendskab til
AaB skriver i hvert fald: "AaB er en stor klub i Danmark, og Lars Søndergaard (AaB’s cheftræner, red.) og Allan Gaarde gjorde et godt indtryk, da jeg mødtes med dem i Østrig."

Så jeg tror helt sikkert man har trukket på Søndergaards kendskab til østrigsk fodbold og selvfølgelig også hans netværk.

Gamen

Re: Velkommen til Marco Meilinger

Indlæg af Gamen » 13. maj 2016, 08:16

emil_kj skrev:
Pastorius skrev:Det tror jeg der var nogen der havde. Det må være en spiller Lars Søndergaard har haft kendskab til
AaB skriver i hvert fald: "AaB er en stor klub i Danmark, og Lars Søndergaard (AaB’s cheftræner, red.) og Allan Gaarde gjorde et godt indtryk, da jeg mødtes med dem i Østrig."

Så jeg tror helt sikkert man har trukket på Søndergaards kendskab til østrigsk fodbold og selvfølgelig også hans netværk.
Daniel Royer om igen. Slår igennem på en kanonsæson for Ried, hvor han laver 6 mål og 13 assists. Kommer til Austria, der de seneste par år har været uhyrligt ringe.
Håber han er bedre end førstnævnte.
Det positive er at han er temmeligt alsidig som spiller, og kan benyttes på de fleste pladser i offensiven.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Velkommen til Marco Meilinger

Indlæg af Funky » 13. maj 2016, 08:21

Gamen skrev:
emil_kj skrev:
Pastorius skrev:Det tror jeg der var nogen der havde. Det må være en spiller Lars Søndergaard har haft kendskab til
AaB skriver i hvert fald: "AaB er en stor klub i Danmark, og Lars Søndergaard (AaB’s cheftræner, red.) og Allan Gaarde gjorde et godt indtryk, da jeg mødtes med dem i Østrig."

Så jeg tror helt sikkert man har trukket på Søndergaards kendskab til østrigsk fodbold og selvfølgelig også hans netværk.
Daniel Royer om igen. Slår igennem på en kanonsæson for Ried, hvor han laver 6 mål og 13 assists. Kommer til Austria, der de seneste par år har været uhyrligt ringe.
Håber han er bedre end førstnævnte.
Det positive er at han er temmeligt alsidig som spiller, og kan benyttes på de fleste pladser i offensiven.
Vel en AaB classic signing. En spiller man håber på at kunne løfte, og kan man det, bliver han formentlig en profil. Han skal givetvis afløse Thomsen, som indtil videre er forårets profil i AaB. Jeg tror ikke, vi skal forvente en gut som går ind og 'fylder' lige så meget som Thomsen fra dag 1, men det er da glædeligt, at man har gjort et stykke arbejde i god tid med at finde en afløser. Velkommen!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Velkommen til Marco Meilinger

Indlæg af Reyad » 13. maj 2016, 08:24

Af gode grunde har de fleste af os ikke det store kendskab til Meilinger eller Holgersson, men det er meget positivt, at AaB er hurtigt ude med signings, så vi forhåbentlig er klar fra første fløjt i næste sæson. Det er især vigtigt, hvis den står på europæisk fodbold.

Positivt. Velkommen til.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Velkommen til Marco Meilinger

Indlæg af white splash » 13. maj 2016, 08:26

Hvad sker der i AaB?!?! Kan da ikke mindes at man henter spillere i SÅ god tid... Den trefarvet is, er måske ved at smelte?? :cool:

Kender intet til Marco, men det er satme lækkert at truppen bliver tilpasset i SÅ god tid. Godt arbejde Gaarde! :thumbsup:
1 2 3 Jimmy er en mur!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3642
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Velkommen til Marco Meilinger

Indlæg af gravballe » 13. maj 2016, 08:28

Jo prica skrev man under med et ½ år før han skulle starte i klubben :)

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Velkommen til Marco Meilinger

Indlæg af white splash » 13. maj 2016, 08:29

gravballe skrev:Jo prica skrev man under med et ½ år før han skulle starte i klubben :)
Det er også ved at være lang tid siden så... :) Må håbe at dem her får samme betydning, som Rade.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Velkommen til Marco Meilinger

Indlæg af Flower » 13. maj 2016, 08:38

Velkommen til...

Ligner en fint match til Thomsen som nok er på vej ud af døren til sommer.

Thomsen: http://www.futhead.com/16/players/6237/marco-meilinger/
Meilinger: http://www.futhead.com/16/players/6350/nicolaj-thomsen/
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Velkommen til Marco Meilinger

Indlæg af BoT » 13. maj 2016, 08:40

Fin damage-control!

Der begynder at tegne sig et mønster: Hver gang, vi taber 2-0 på hjemmebane, disker Gaarde op med en ny signing dagen efter. Holgersson kom til dagen efter den første pokalsemi mod AGF, og nu Mellinger. Skal vi håbe på et nyt nederlag mod Esbjerg den 22??

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Velkommen til Marco Meilinger

Indlæg af Yankee » 13. maj 2016, 08:59

Rigtig godt arbejde at den slags bliver holdt internt. I gamle dage kunne vi jo læse om alt hvad AaB foretog sig flere uger i forvejen.

Det er nok en blanding af at Gaarde lægger en ny kurs og så at vi ikke længere har Dennis Søndergaard og Michael Qureshi rendende på Hornevej helt så ofte.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Velkommen til Marco Meilinger

Indlæg af Martino » 13. maj 2016, 09:01

Kender intet til ham, men hvem poster et screenshot fra FM16? :aabfan: :cheers: :danmarkfan:

Og som tidligere påpeget, fedt at Gaarde agerer lidt hurtigere end vi har været vant til førhen.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Velkommen til Marco Meilinger

Indlæg af Dot Bot » 13. maj 2016, 09:23

Martino skrev:Kender intet til ham, men hvem poster et screenshot fra FM16? :aabfan: :cheers: :danmarkfan:
Billede

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Velkommen til Marco Meilinger

Indlæg af Buzz Killington » 13. maj 2016, 09:51

Paa Wiens forum begraeder de ikke at sige farvel, hvor stemningen ser ud til at vaere at de havde meget store forventninger til ham da han ankom, som han ikke har formaaet at indfri. Man kunne jo haabe der er tale om en spiller der bare ikke passede in i systemet, men som vil blomstre i AaB og genfinde hans tidligere niveau.

Uanset, saa er det godt gaaet af Gaarde et al at vaere saa tidligt ude. Vi lukker vel naermest vinduet med Marco og Holger.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

emil_kj
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 77
Tilmeldt: 23. jan 2015, 09:33

Re: Velkommen til Marco Meilinger

Indlæg af emil_kj » 13. maj 2016, 09:58

Jeg spurgte en på Twitter, som følger østrigsk fodbold.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Velkommen til Marco Meilinger

Indlæg af Søgaard » 13. maj 2016, 10:02

Ja, velkommen til. Spændende med endnu en signing - og så i god tid igen, som med Holgersson. Man bliver godt nok overrasket over disse signings, de kommer helt ud af det blå, på et tidspunkt hvor vi ikke plejer at hente spillere.

Det er fedt at man får fat i en spiller, som man øjensynligt har scoutet og vil have. Han har en god alder og ligner en direkte Thomsen-erstatning, selvfølgelig nok på et lidt lavere niveau umiddelbart, men man kan vel se et potentiale i ham. Han spiller kampe og er ikke skadet - så han kan være med i hele optakten. Lidt mere friskt blod til truppen tror jeg også er helt fornuftigt. Spændende hvor hurtigt han falder til og om han har niveau - Gaarde kalder ham en forstærkning, hvor Blomqvist var kvalitet og bredde jf. meddelelserne på AaBsport, så går ud fra de mener han kan gå direkte ind på holdet og ikke skal udvikles først, som det glippede med Blomqvist.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Velkommen til Marco Meilinger

Indlæg af BoT » 13. maj 2016, 10:31

Vi må jo også bare indse, at det nok er denne hylde, vi kan forvente at handle på. Det positive er, at vi (Gaarde) også er klar over dette allerede nu, og derfor lukker handlerne så tidligt, at de nye spillere både fysisk og mentalt er 100% tilstede i AaB, når træningen starter på til den nye sæson.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Velkommen til Marco Meilinger

Indlæg af Yankee » 13. maj 2016, 10:34

To positive fakta:

1) Han er uddannet i Salzburg. Dermed er vi sikre på at få en spiller, der kan løbe langt og en spiller, der er uddannet i en offensiv 'gegenpressing'-4-4-2-stil. Begge er meget væsentlige plusser i min bog.

2) Han har spillet 128 ligakampe som 24-årig. Det tyder på at han har været talentfuld og stabilt spillende i en ung alder samt ikke mindst at han ikke har været for meget skadet. Det tyder også godt.

Begge dele er selvfølgelig kun indicier på mandens niveau - det bliver spændende at se ham i aktion. Positivt er det dog at han kan være med fra dag 1. Hvis vi går i EL skal vi spille kvalkampe allerede i juli og hvis vi ikke går i EL skal vi nok afgive en del spillere til OL. I begge scenarier er det meget vigtigt at have vores nye venner Marco og Markus med fra første træningsdag.

Besvar