Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gaarde6 » 22. jul 2017, 13:31

Jesper Schmidt skrev:Vi får intet ud af kreative offensive kræfter, når tempoet i vores spil er så lavt at der ingen spilmuligheder er for dem. Jeg synes tydeligt vi så i 2. halvleg i Parken, at så snart der er løb omkring ham, og han har nogle muligheder når han har bolden, så har Flores ideerne og blikket for spillet. Det er en kamp som virkelig må give ham noget selvtillid, og også give de andre tro på at en aflevering til Flores kan være en bedre ide end at selv søge sin egen chance.

Jeg tror bestemt stadig på et gennembrud, men det er klart at vi skal se fremskridt her i efteråret.
Jeg ved godt det er ALT for tidligt at konkludere det jeg skriver nu.
Men jeg tror altså, at bare det vi har fået Okore og Pallesen ind, vil give vores offensiv et lille skub længere frem på banen.
Det er så vigtigt at have en god defensiv base, som resten af holdet stoler blindt på. det vil i vores tilfælde automatisk skubbe vores midtbane 5-10 meter længere frem i banen, fordi de ikke SKAL rydde op efter, hvert angreb vi selv har mistet bolden i.
Jeg tror faktisk at Flores KAN blive en af dem, som vi kan se forskellen ved.
Han har skulle løbe alt for meget hjem tidligere. det er så tydeligt at se at han ikke er vant til at skulle tænke så defensivt, som han har gjort hidtil i AaB.
I parken, hvor vores forsvars linje lignede noget af det bedste vi efterhånden har set i et par sæsoner.
Smittede det af hele vejen frem i banen. vores offensiv ligende nogle spillere, som elskede at spille fodbold.
Tidligere har de lignet nogle, som tænkte på at løbe hjem og hjælpe forsvaret inden bolden overhovedet var mistet.

De to spillere (Pallesen og Okore) Kommer til at løfte hele holdet SÅ MEGET!
Her i blandt Flores, som jeg også stadig tror på.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Pastorius » 23. jul 2017, 20:44

Nå. i al elendigheden, så mener jeg faktisk at Flores var vores bedste mand i dag.

I stort set alle de angreb vi kommer frem til noget, har han en fod med i spillet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 23. jul 2017, 21:13

Pastorius skrev:Nå. i al elendigheden, så mener jeg faktisk at Flores var vores bedste mand i dag.

I stort set alle de angreb vi kommer frem til noget, har han en fod med i spillet.
Læg dertil et hav af fejlafleveringer og boldtab. Kiksede hjørnespark. Og helt væk defensivt i mange situationer. Jeg synes faktisk, at vi i dag har fået bekræftet, at manden aldrig blive superliga-spiller.
Fodbold skal ses med hjertet!

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Yngvesson » 23. jul 2017, 23:35

Pastorius skrev:Nå. i al elendigheden, så mener jeg faktisk at Flores var vores bedste mand i dag.

I stort set alle de angreb vi kommer frem til noget, har han en fod med i spillet.
Helt enige. Særligt første halvleg skilte han sig godt af med bolden og tog gode beslutninger næsten hver gang han fik den.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. jul 2017, 01:49

Yngvesson skrev:
Pastorius skrev:Nå. i al elendigheden, så mener jeg faktisk at Flores var vores bedste mand i dag.

I stort set alle de angreb vi kommer frem til noget, har han en fod med i spillet.
Helt enige. Særligt første halvleg skilte han sig godt af med bolden og tog gode beslutninger næsten hver gang han fik den.
Jeg synes også han gjorde det fint offensivt, i hvert fald set i forhold til så mange andre.. Til gengæld var vores højre side nærmest en katastrofe defensivt, og det er han bestemt også en del af.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Pastorius » 24. jul 2017, 08:24

Jesper Schmidt skrev:
Yngvesson skrev:
Pastorius skrev:Nå. i al elendigheden, så mener jeg faktisk at Flores var vores bedste mand i dag.

I stort set alle de angreb vi kommer frem til noget, har han en fod med i spillet.
Helt enige. Særligt første halvleg skilte han sig godt af med bolden og tog gode beslutninger næsten hver gang han fik den.
Jeg synes også han gjorde det fint offensivt, i hvert fald set i forhold til så mange andre.. Til gengæld var vores højre side nærmest en katastrofe defensivt, og det er han bestemt også en del af.
Til gengæld har vi så et par centrale midtbanefolk der ikke bidrager offensivt - de kunne passende dække lidt af der.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Yankee » 24. jul 2017, 10:06

Pastorius skrev:Nå. i al elendigheden, så mener jeg faktisk at Flores var vores bedste mand i dag.

I stort set alle de angreb vi kommer frem til noget, har han en fod med i spillet.
Delvist enig - Flores spiller en udmærket kamp. Han løber meget, er god til at "recirkulere" bolden lavt på banen og kommer også til et par indlæg. Jeg synes dog stadig han gemmer sig alt for meget. Han bremser tre gode omstillinger, tager alt for få aggressive løb uden bold og er alt for langsom i sin boldomgang når han nærmer sig modstanderens mål. Kort sagt synes jeg ikke Flores truer modstanderen nok og modstanderne er jo langt mere opmærksomme på Rasmus Thellufsen, fordi han har sine hurtige fodskift og er så stærk 1-mod-1.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Reyad » 24. jul 2017, 10:14

Nej, Flores truer overhovedet ikke modstanderne.
Han er overhovedet ikke målfarlig, han virker ikke specielt kreativ og kan sjældent sætte en mand.
Derudover er han overhovedet ikke fysisk stærk nok til at spille i Europa.
Han er alt for let at skubbe væk og kyse.

Jeg har meget svært ved at se det her peruvianske projekt lykkes.

Muligvis skal svaret være at få ham tættere på målet som rendyrket 10'er. Han har ikke farten eller fysikken til kanten. Måske han skal have lov til at vandre som en fri mand.
Men jeg er efterhånden ved at miste tålmodigheden, og jeg synes virkelig det lugter af et eklatant fejlkøb.

Jeg håber, at jeg om en måneds tid må æde mine ord.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Pastorius » 24. jul 2017, 10:35

Reyad skrev:Nej, Flores truer overhovedet ikke modstanderne.
Han er overhovedet ikke målfarlig, han virker ikke specielt kreativ og kan sjældent sætte en mand.
Derudover er han overhovedet ikke fysisk stærk nok til at spille i Europa.
Han er alt for let at skubbe væk og kyse.

Jeg har meget svært ved at se det her peruvianske projekt lykkes.

Muligvis skal svaret være at få ham tættere på målet som rendyrket 10'er. Han har ikke farten eller fysikken til kanten. Måske han skal have lov til at vandre som en fri mand.
Men jeg er efterhånden ved at miste tålmodigheden, og jeg synes virkelig det lugter af et eklatant fejlkøb.

Jeg håber, at jeg om en måneds tid må æde mine ord.
Den bette mand vinder ind imellem en hovedstødsduel, han havde vores langt farligste afslutning i kampen, og jeg synes han vinder forbavsende mange dueller, selvom han i første omgang bliver flyttet. Han sætter ganske rigtigt kun folk i kombinationsspillet, eller når han er kommet i fart, men jeg synes han på mange måde kompenserer for at de mangler han har i fysikken.

Jeg er enig i at han skal have en fri rolle.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Pastorius » 24. jul 2017, 10:41

Yankee skrev:
Pastorius skrev:Nå. i al elendigheden, så mener jeg faktisk at Flores var vores bedste mand i dag.

I stort set alle de angreb vi kommer frem til noget, har han en fod med i spillet.
Delvist enig - Flores spiller en udmærket kamp. Han løber meget, er god til at "recirkulere" bolden lavt på banen og kommer også til et par indlæg. Jeg synes dog stadig han gemmer sig alt for meget. Han bremser tre gode omstillinger, tager alt for få aggressive løb uden bold og er alt for langsom i sin boldomgang når han nærmer sig modstanderens mål. Kort sagt synes jeg ikke Flores truer modstanderen nok og modstanderne er jo langt mere opmærksomme på Rasmus Thellufsen, fordi han har sine hurtige fodskift og er så stærk 1-mod-1.
Det er i hvert fald et helt generelt problem, at der kommer for få - aggressive - løb mellem kæderne. Jeg savner virkelig at Risgaard kommer bagfra med sine løb i feltet. Ofte har vi kun 3-4 mand i feltet når bolden kommer derind.

Jeg er også positiv omkring Thellufsen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af alithebeast » 24. jul 2017, 11:42

Var det ikke Flores der slog afleveringen med Pohl, der førte til straffesparket?
Hader København!

Gamen

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gamen » 24. jul 2017, 11:57

alithebeast skrev:Var det ikke Flores der slog afleveringen med Pohl, der førte til straffesparket?
Nej, det var Würtz.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Yankee » 1. sep 2017, 08:58

Flot mål af Flores mod Bolivia: https://www.youtube.com/watch?v=E_RI37ZJsho

Jeg troede efterhånden ikke at Flores venstrefod var udstyret med en vrist, så dejligt at se :thumbsup:

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4406
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af doukas » 1. sep 2017, 09:02

Yankee skrev:Flot mål af Flores mod Bolivia: https://www.youtube.com/watch?v=E_RI37ZJsho

Jeg troede efterhånden ikke at Flores venstrefod var udstyret med en vrist, så dejligt at se :thumbsup:
Flot flot mål. Tilgengæld også utroligt sløjt forsvarsspil.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Flower » 1. sep 2017, 10:02

doukas skrev:
Yankee skrev:Flot mål af Flores mod Bolivia: https://www.youtube.com/watch?v=E_RI37ZJsho

Jeg troede efterhånden ikke at Flores venstrefod var udstyret med en vrist, så dejligt at se :thumbsup:
Flot flot mål. Tilgengæld også utroligt sløjt forsvarsspil.
Flot mål. Med den kulisse de disker op med dernede, må man tro han nogle gange tænker; "Hvad fanden laver jeg i Aalborg" :D
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af le Cid » 1. sep 2017, 10:24

Flores kan virkelig gå hen og blive den nye Bassogog, hvis Peru skulle kvalificere sig til VM. Spiller han et stærkt VM og scorer et par mål, taler vi altså virkelig store penge! :money:
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Funky » 1. sep 2017, 10:27

le Cid skrev:Flores kan virkelig gå hen og blive den nye Bassogog, hvis Peru skulle kvalificere sig til VM. Spiller han et stærkt VM og scorer et par mål, taler vi altså virkelig store penge! :money:
Allerede nu, hvor han stort set altid gør det godt på sit landshold, må vi gå ud fra, at han ikke ligefrem er faldet i værdi.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Yankee » 1. sep 2017, 10:35

le Cid skrev:Flores kan virkelig gå hen og blive den nye Bassogog, hvis Peru skulle kvalificere sig til VM. Spiller han et stærkt VM og scorer et par mål, taler vi altså virkelig store penge! :money:
Absolut, men det er desværre ikke så realistisk. Gruppen er ekstremt tæt og de skal både møde Argentina og Columbia i de sidste tre kampe. Peru skal til gengæld spille Copa America, men først i 2019.

Til gengæld er det jo i sig selv utrolig flot hvad han leverer i den kvalrunde og hvis han f.eks. kan score mod Argentina og Columbia vil det jo også give en enorm eksponering. Jeg håber AaB er i gang med at markedsføre ham i Kina og Rusland, men også til store brasilianske klubber, der er begyndt at aftage mange landsholdsspillere fra de mindre sydamerikanske lande. Derudover gør de nye TV-aftaler i Spanien også det marked meget interessant for AaB.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af De Fem » 1. sep 2017, 10:53

Yankee skrev:
le Cid skrev:Flores kan virkelig gå hen og blive den nye Bassogog, hvis Peru skulle kvalificere sig til VM. Spiller han et stærkt VM og scorer et par mål, taler vi altså virkelig store penge! :money:
Absolut, men det er desværre ikke så realistisk. Gruppen er ekstremt tæt og de skal både møde Argentina og Columbia i de sidste tre kampe. Peru skal til gengæld spille Copa America, men først i 2019.

Til gengæld er det jo i sig selv utrolig flot hvad han leverer i den kvalrunde og hvis han f.eks. kan score mod Argentina og Columbia vil det jo også give en enorm eksponering. Jeg håber AaB er i gang med at markedsføre ham i Kina og Rusland, men også til store brasilianske klubber, der er begyndt at aftage mange landsholdsspillere fra de mindre sydamerikanske lande. Derudover gør de nye TV-aftaler i Spanien også det marked meget interessant for AaB.
Skal de helt store penge på bordet igen, så er Kina vel vejen frem? De elsker også sydamerikanere der ikke brokker sig, men tager pengene og spiller.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Buzz Killington » 1. sep 2017, 11:03

De Fem skrev:
Yankee skrev:
le Cid skrev:Flores kan virkelig gå hen og blive den nye Bassogog, hvis Peru skulle kvalificere sig til VM. Spiller han et stærkt VM og scorer et par mål, taler vi altså virkelig store penge! :money:
Absolut, men det er desværre ikke så realistisk. Gruppen er ekstremt tæt og de skal både møde Argentina og Columbia i de sidste tre kampe. Peru skal til gengæld spille Copa America, men først i 2019.

Til gengæld er det jo i sig selv utrolig flot hvad han leverer i den kvalrunde og hvis han f.eks. kan score mod Argentina og Columbia vil det jo også give en enorm eksponering. Jeg håber AaB er i gang med at markedsføre ham i Kina og Rusland, men også til store brasilianske klubber, der er begyndt at aftage mange landsholdsspillere fra de mindre sydamerikanske lande. Derudover gør de nye TV-aftaler i Spanien også det marked meget interessant for AaB.
Skal de helt store penge på bordet igen, så er Kina vel vejen frem? De elsker også sydamerikanere der ikke brokker sig, men tager pengene og spiller.
Kina har lige strammet reglerne for antal udlændinge i en kamp, hvor der nu kun må optræde 3 i en kamp, inklusiv udskfitninger. Man skal dermed være ekstra heldige for at lave et salg. Jeg tror egentlig heller ikke Flores er den griske type, og han tog jf. udtalelserne ved skiftet netop til AaB for at slå igennem i en af de traditionelt store ligaer i Europa. I øvrigt udtalte hans agent dengang at de regnede med at skifte videre efter to år i AaB, så der er nok noget gensidig karriereplanlægning involveret mellem AaB og Flores, så topper i år, og ryger videre næste sommer.

Hans gamle klub skal forresten have 40% af hele salgssummen, så med mindre vi laver et kanonsalg, bliver det ikke en stor profit vi kommer til at lave på ham, i lyset af han kostede os omkring 3,5 mio.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar