Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Hanga » 25. aug 2018, 09:24

abbifar skrev:
25. aug 2018, 09:14
JonasK skrev:
25. aug 2018, 08:47

AaB får da problemer hvis ikke de melder salget til fondsbørsen, alternativt har vi fået så lille en sum at de ikke påvirker regnskabet. De skriver i halvårsregnskabet at der IKKE er indeholdt transferindtægter i resultatforventningen
Alternativt er der bare ikke skrevet under endnu...
Men så simple er børsreglerne bare ikke. AaB skal melde offentligt ud så snart der foreligger en overvejende sandsynlighed, eller hvis rygter begynder at køre. Det gjorde vi f.eks. også da Bassogog rygterne begyndte at køre.

Stilheden kunne godt tyde på at det ikke er en transferindtægt der ændrer vores regnskab i væsentlig grad.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Funky » 25. aug 2018, 09:26

Hanga skrev:
25. aug 2018, 09:24
abbifar skrev:
25. aug 2018, 09:14
JonasK skrev:
25. aug 2018, 08:47

AaB får da problemer hvis ikke de melder salget til fondsbørsen, alternativt har vi fået så lille en sum at de ikke påvirker regnskabet. De skriver i halvårsregnskabet at der IKKE er indeholdt transferindtægter i resultatforventningen
Alternativt er der bare ikke skrevet under endnu...
Men så simple er børsreglerne bare ikke. AaB skal melde offentligt ud så snart der foreligger en overvejende sandsynlighed, eller hvis rygter begynder at køre. Det gjorde vi f.eks. også da Bassogog rygterne begyndte at køre.

Stilheden kunne godt tyde på at det ikke er en transferindtægt der ændrer vores regnskab i væsentlig grad.
Eller at pengene forventes geninvesteret med det samme?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gentleman Finn » 25. aug 2018, 09:28

Mig bekendt er det først når salget er gået igennem at AaB skal melde noget ud, det AaB fik problemer med sidste gang var at man ikke oplyste hvad effekt det fik på regnskabet. Nu kan vi jo af gode grunde ikke vide hvor hurtigt det er gået, AaB kan meget vel ikke have vidst hvad det ville ende ud med, med disse Morelia. Der kom jo en repræsentant og forhandlede med Gaarde, formentligt efter sidste regnskab blev sendt ud. Men mon ikke der kommer en fondsbørsmeddelelse, deri må vi dog også forvente at AaB har afsat nogle penge til at erstatte Flores. Og det kan meget vel være at man har tænkt sig at bruge hver en kr. der kommer ud af salget af Edison. Det er svært at vide hvor stort beløb der er solgt for, selv når AaB kommer med en bekræftelse. Personligt tror jeg en tilknytning af Kadri er realistisk, jeg tror dog ikke vi får f.eks Pål i Hobro, selvom de bør være til at forhandle med, det er urealistisk at Pål får bare en sæson der minder om det han lavede sidste år i en klub som Hobro. Så Hobro får formentligt ikke en bedre forhandlingsposition, Pål bliver også snart 28 år. Det er nu han skal skydes af, men Hobro skyder sikkert over målet og forlanger boksen, og med boksen mener jeg 5 mio eller mere, men de kan jo også overraske og udvise overblik og sælge til de penge de kan få nu.

Men uanset kommer vi altså af med ca. 50% når der indregnes agenthonorar og udviklingspenge i de 40% vi skal aflevere til La U. Så et bud kan jo være alt fra 5-10 mio.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Hanga » 25. aug 2018, 09:31

Funky skrev:
25. aug 2018, 09:26
Hanga skrev:
25. aug 2018, 09:24
abbifar skrev:
25. aug 2018, 09:14
JonasK skrev:
25. aug 2018, 08:47

AaB får da problemer hvis ikke de melder salget til fondsbørsen, alternativt har vi fået så lille en sum at de ikke påvirker regnskabet. De skriver i halvårsregnskabet at der IKKE er indeholdt transferindtægter i resultatforventningen
Alternativt er der bare ikke skrevet under endnu...
Men så simple er børsreglerne bare ikke. AaB skal melde offentligt ud så snart der foreligger en overvejende sandsynlighed, eller hvis rygter begynder at køre. Det gjorde vi f.eks. også da Bassogog rygterne begyndte at køre.

Stilheden kunne godt tyde på at det ikke er en transferindtægt der ændrer vores regnskab i væsentlig grad.
Eller at pengene forventes geninvesteret med det samme?
Måske ja, men så har vi ligesom også forpligtet os til at gøre det. Jeg tror ikke at AaB kan undgå at skulle være på forkant med offentliggørelserne hvis transfersummen har en vis størrelse.

Dennis Søndergaard skriver på twitter at vi står til at tjene et par mio. kr. på ham. Men han skriver samtidig også at Universitario skal have 15%, hvilket ikke ligefrem matcher det faktum, at de efter eget udsagn skulle eje 40% af transferrettigheden, så jeg betvivler lidt hans kilde i dette tilfælde.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gentleman Finn » 25. aug 2018, 09:50

Hvis det Dennis Søndergaard tweeter står til troende så får vi ca. 10 mio danske, han linker dog kun til et tweet der fortæller at Universitario vil få ca. 200.000 dollars, og i følge hans kilder skal Universitario kun have 15%. Deri skal du så medregne agenthonorar, så hvis min hovedregning ellers slår til så bliver det ca. 8.5-8-7 danske vi lander på, alt afhængig af at procenterne Dennis har opsnappet er korrekte. Men nu har vi hørt både 40% og 15%, aner ikke hvem vi skal tro på. Der er efterhånden så mange forskellige tal ude at svømme at det er umuligt at blive klog på. Vores forhandlingsposition var ikke den bedste når vi har en spiller der ikke har været en del af holdet i opstarten, så jeg kan godt foranlediges til at tro på Søndergaard, og så får vi formentligt vores investering hjem igen og lidt håndører men jeg tror ikke vi skal forvente de tal der var ude at svømme.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af andreasaab89 » 25. aug 2018, 10:10

Fungerer det ikke ofte sådan med videresalgs % at de er baseret på MER indtægten.

Dvs hvis klausul er 40% og vi har givet 5 for ham og sælger for 10 vil de 40% kun være af vores nettogevinst.
Dvs 2 mio i alt ud af de 10 vi sælger for ?

Eller også tror jeg også de kan fungerer som “trapper” dvs klausulen udgør 10%% af de første 5 mio, 20% af de næste og 40% over 20 mio eksempelvis .

Generelt har jeg hørt at de her klausuler ofte er mere indviklede end vi som menige lige forstår. Det er ikle bare en fast % i en kontakt osv .
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af MrBangDK » 25. aug 2018, 10:29

Gentleman Finn skrev:
25. aug 2018, 09:50
Hvis det Dennis Søndergaard tweeter står til troende så får vi ca. 10 mio danske, han linker dog kun til et tweet der fortæller at Universitario vil få ca. 200.000 dollars, og i følge hans kilder skal Universitario kun have 15%. Deri skal du så medregne agenthonorar, så hvis min hovedregning ellers slår til så bliver det ca. 8.5-8-7 danske vi lander på, alt afhængig af at procenterne Dennis har opsnappet er korrekte. Men nu har vi hørt både 40% og 15%, aner ikke hvem vi skal tro på. Der er efterhånden så mange forskellige tal ude at svømme at det er umuligt at blive klog på. Vores forhandlingsposition var ikke den bedste når vi har en spiller der ikke har været en del af holdet i opstarten, så jeg kan godt foranlediges til at tro på Søndergaard, og så får vi formentligt vores investering hjem igen og lidt håndører men jeg tror ikke vi skal forvente de tal der var ude at svømme.
Hvor meget af det Søndergaard skriver holder efterhånden vand?

Vi kan gisne nok så meget, men med mindre der kommer en officiel udmelding fra AaB eller den købende klub, så må det blive ved gisninger..
Ska' vi hak'?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Forza » 25. aug 2018, 10:41

andreasaab89 skrev:
25. aug 2018, 10:10
Fungerer det ikke ofte sådan med videresalgs % at de er baseret på MER indtægten.

Dvs hvis klausul er 40% og vi har givet 5 for ham og sælger for 10 vil de 40% kun være af vores nettogevinst.
Dvs 2 mio i alt ud af de 10 vi sælger for ?

Eller også tror jeg også de kan fungerer som “trapper” dvs klausulen udgør 10%% af de første 5 mio, 20% af de næste og 40% over 20 mio eksempelvis .

Generelt har jeg hørt at de her klausuler ofte er mere indviklede end vi som menige lige forstår. Det er ikle bare en fast % i en kontakt osv .
Ofte er det 40% af gevinsten. I dette tilfælde har jeg dog forstået det som 40% af det samlede beløb grundet den lave salgspris.

Det er dog svært at blive klog på om dette er tilfældet eller at Dennis Søndergaard har ret i de 15%.

Uanset hvad skal vi vist være godt tilfredse hvis salget er i nærheden af 10 mio.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.


Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Kokkefar » 25. aug 2018, 11:26

Forza skrev:
25. aug 2018, 10:41
andreasaab89 skrev:
25. aug 2018, 10:10
Fungerer det ikke ofte sådan med videresalgs % at de er baseret på MER indtægten.

Dvs hvis klausul er 40% og vi har givet 5 for ham og sælger for 10 vil de 40% kun være af vores nettogevinst.
Dvs 2 mio i alt ud af de 10 vi sælger for ?

Eller også tror jeg også de kan fungerer som “trapper” dvs klausulen udgør 10%% af de første 5 mio, 20% af de næste og 40% over 20 mio eksempelvis .

Generelt har jeg hørt at de her klausuler ofte er mere indviklede end vi som menige lige forstår. Det er ikle bare en fast % i en kontakt osv .
Ofte er det 40% af gevinsten. I dette tilfælde har jeg dog forstået det som 40% af det samlede beløb grundet den lave salgspris.

Det er dog svært at blive klog på om dette er tilfældet eller at Dennis Søndergaard har ret i de 15%.

Uanset hvad skal vi vist være godt tilfredse hvis salget er i nærheden af 10 mio.
Bekræftede Gaarde ikke de 40% på dialogmødet sidste år?

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Kokkefar » 25. aug 2018, 11:29

Hvis tingene falder i hak med denne transfer, kommer vi ud af aftalen med en god økonomi i det, siger sportsdirektøren
Lyder lovende.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Hanga » 25. aug 2018, 11:37

Kokkefar skrev:
25. aug 2018, 11:29
Hvis tingene falder i hak med denne transfer, kommer vi ud af aftalen med en god økonomi i det, siger sportsdirektøren
Lyder lovende.
Positive udtalelser ang. økonomien. Til gengæld lyder det ikke til at vi skal regne med at den kommer helt på plads før i næste uge, da Flores først rejser til Mexico nu her.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gaarde6 » 25. aug 2018, 11:51

MrBangDK skrev:
25. aug 2018, 10:29
Gentleman Finn skrev:
25. aug 2018, 09:50
Hvis det Dennis Søndergaard tweeter står til troende så får vi ca. 10 mio danske, han linker dog kun til et tweet der fortæller at Universitario vil få ca. 200.000 dollars, og i følge hans kilder skal Universitario kun have 15%. Deri skal du så medregne agenthonorar, så hvis min hovedregning ellers slår til så bliver det ca. 8.5-8-7 danske vi lander på, alt afhængig af at procenterne Dennis har opsnappet er korrekte. Men nu har vi hørt både 40% og 15%, aner ikke hvem vi skal tro på. Der er efterhånden så mange forskellige tal ude at svømme at det er umuligt at blive klog på. Vores forhandlingsposition var ikke den bedste når vi har en spiller der ikke har været en del af holdet i opstarten, så jeg kan godt foranlediges til at tro på Søndergaard, og så får vi formentligt vores investering hjem igen og lidt håndører men jeg tror ikke vi skal forvente de tal der var ude at svømme.
Hvor meget af det Søndergaard skriver holder efterhånden vand?

Vi kan gisne nok så meget, men med mindre der kommer en officiel udmelding fra AaB eller den købende klub, så må det blive ved gisninger..
Haha tænkte PRÆCIS det samme.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Funky » 25. aug 2018, 12:09

- Der skal ikke herske nogen tvivl om, at Flores i AaB har været en god handel økonomisk.

Så I tjener på handlen?

- Ja, det gør vi. Helt klart.

Sportsdirektøren vil ikke komme nærmere det eksakte beløb.

http://sport.tv2.dk/fodbold/2018-08-25- ... lores-salg
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gamen » 25. aug 2018, 12:48

Jo, Gaarde bekræftede de 40 % sidste år på dialogmødet.
Han har vel ført nævnt at de kunne købe den sidste del fri, men ikke valgte at gøre det. Eller er det bare mig der husker skævt.

God økonomi er jo relativt, som sagt kan vi lige komme ud med skindet på næsen ved et salg til 2 mio. euro. Så har vi i hvert fald ikke tabt penge på ham.

God økonomi kan jo også “sælges” som at vi har råd til en erstatning.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Forza » 25. aug 2018, 12:50

https://nordjyske.dk/nyheder/gaarde-edi ... f845fb76d6

“Der er ikke kommet detaljer frem om, hvor meget den mexicanske klub vil betale for Edison Flores, men NORDJYSKE erfarer, at salgsprisen ligger på godt tre millioner euro.”

Hvis det er sandt er det en klasse handel af Gaarde!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af doukas » 25. aug 2018, 12:51

Godt 3 millioner € melder Nordjyske om.

Flot salg må man sige.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af doukas » 25. aug 2018, 12:54

Kompensationen for VM på 1,3 mio kr. og et salg på over 22 millioner kr. gør Flores til en flot case, når man ser på økonomien alene.

Medierne melder om 6 millioner i plus
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Forza » 25. aug 2018, 13:01

doukas skrev:
25. aug 2018, 12:54
Kompensationen for VM på 1,3 mio kr. og et salg på over 22 millioner kr. gør Flores til en flot case, når man ser på økonomien alene.

Medierne melder om 6 millioner i plus
Især med tanke på at Flores ikke ønsker at blive i klubben og tilmed har haft kontroverser og endnu ikke har spillet i sæsonen. Den slags kan ofte skubbe prisen nedad. Det er altså godt købmandsskab.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Hanga » 25. aug 2018, 13:05

doukas skrev:
25. aug 2018, 12:54
Kompensationen for VM på 1,3 mio kr. og et salg på over 22 millioner kr. gør Flores til en flot case, når man ser på økonomien alene.

Medierne melder om 6 millioner i plus
Situationen taget i betragtning må det afgjort betegnes som et godt salg, og det bør give os mulighed for at hente en erstatning.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar