Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Kristian60 » 22. sep 2017, 08:58

jonas386 skrev: Jeg tror ærlig talt ikke, at spanske sub-top klubber bekymrer sig det mindste om hvad der render rundt af spillere i den danske superliga.
Du ved, bortset fra Nicki Bille, Krohn-deli, Riza Durmisi, Pione Sisto og Andrew Hjulsager...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Buzz Killington » 22. sep 2017, 09:08

Kristian60 skrev:
jonas386 skrev: Jeg tror ærlig talt ikke, at spanske sub-top klubber bekymrer sig det mindste om hvad der render rundt af spillere i den danske superliga.
Du ved, bortset fra Nicki Bille, Krohn-deli, Riza Durmisi, Pione Sisto og Andrew Hjulsager...
Celta er ikke sub-top, og Nicki blev købt til et andethold.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gamen » 22. sep 2017, 09:56

Hovedet skrev: Vi skal dog være opmærksom på, at vi trækkes med en motherfucker af en klausul på 40 % af salgssummen, så selv om vi laver endnu en Bassogog og knalder ham af til 45 millioner kr., er det kun ca. 25 millioner kr., der kan omsættes til obligationer :-)
Flueknepperi, men vi har ikke en klausul på 40 % af salgssummen. Vi har kun 60 % ejerskab af Flores, hvilket er en af grundene til at vi fik ham noget billigere end de 12-15 mio. som Feyenoord skulle give.
Vi har derimod en option på at kunne købe os fri til de sidste 40 % ejerskab - men nu hvor peruvianske medier har opsnuset den store interesse omkring ham, så er den nok blevet dyr :-)

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af De Fem » 22. sep 2017, 10:09

Gamen skrev:
Hovedet skrev: Vi skal dog være opmærksom på, at vi trækkes med en motherfucker af en klausul på 40 % af salgssummen, så selv om vi laver endnu en Bassogog og knalder ham af til 45 millioner kr., er det kun ca. 25 millioner kr., der kan omsættes til obligationer :-)
Flueknepperi, men vi har ikke en klausul på 40 % af salgssummen. Vi har kun 60 % ejerskab af Flores, hvilket er en af grundene til at vi fik ham noget billigere end de 12-15 mio. som Feyenoord skulle give.
Vi har derimod en option på at kunne købe os fri til de sidste 40 % ejerskab - men nu hvor peruvianske medier har opsnuset den store interesse omkring ham, så er den nok blevet dyr :-)
Hvis vi har en option er den temmelig sikkert allerede med en fast pris, ellers er den ikke meget værd, hvis det bare er en aftale om at vi kan aftale en pris på de sidste 40% senere.

Gamen

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gamen » 22. sep 2017, 10:13

De Fem skrev: Hvis vi har en option er den temmelig sikkert allerede med en fast pris, ellers er den ikke meget værd, hvis det bare er en aftale om at vi kan aftale en pris på de sidste 40% senere.
Korrekt, men uanset hvad så er det vel et Hany Mukhtar-beløb vi ender med at skulle lægge for Flores. Jeg bilder mig ikke ind at de sidste 40 % koster det samme som de 60, ellers er det da bare at få den indløst med det samme. Vi kan snildt sælge Flores for mere end 1 mio. euro. på sigt.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af dyhrmaN » 22. sep 2017, 10:20

Buzz Killington skrev:
Kristian60 skrev:
jonas386 skrev: Jeg tror ærlig talt ikke, at spanske sub-top klubber bekymrer sig det mindste om hvad der render rundt af spillere i den danske superliga.
Du ved, bortset fra Nicki Bille, Krohn-deli, Riza Durmisi, Pione Sisto og Andrew Hjulsager...
Celta er ikke sub-top, og Nicki blev købt til et andethold.
Grunden til at Flores ikke kom til en større klub i første omgang var jo netop, at der fortsat var meget han skulle skoles i, inden han var klar til europæisk fodbold.
Flores har udviklet sig meget og indgået naturligt og disciplineret i spillet i dette efterår. Det er jeg sikker på, at de spanske klubber også godt kan se, og derfor ses han nu som en mere stabil spiller og sikker investering end tidligere.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af De Fem » 22. sep 2017, 10:33

Gamen skrev:
De Fem skrev: Hvis vi har en option er den temmelig sikkert allerede med en fast pris, ellers er den ikke meget værd, hvis det bare er en aftale om at vi kan aftale en pris på de sidste 40% senere.
Korrekt, men uanset hvad så er det vel et Hany Mukhtar-beløb vi ender med at skulle lægge for Flores. Jeg bilder mig ikke ind at de sidste 40 % koster det samme som de 60, ellers er det da bare at få den indløst med det samme. Vi kan snildt sælge Flores for mere end 1 mio. euro. på sigt.
Sikkert, men ingen af os to ved det og skulle de komme så langt, kan Schoors lommeregner nok finde ud af det kan betale sig at indløse kausulen.

Synes dog ikke kan skal sælges i år. Nu fungerer han endeligt, da det som ventet tog op imod et år, så med mindre der kommer latterlige penge på bordet så hold på manden mindst sæsonen ud.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Buzz Killington » 22. sep 2017, 10:47

De Fem skrev:
Gamen skrev:
De Fem skrev: Hvis vi har en option er den temmelig sikkert allerede med en fast pris, ellers er den ikke meget værd, hvis det bare er en aftale om at vi kan aftale en pris på de sidste 40% senere.
Korrekt, men uanset hvad så er det vel et Hany Mukhtar-beløb vi ender med at skulle lægge for Flores. Jeg bilder mig ikke ind at de sidste 40 % koster det samme som de 60, ellers er det da bare at få den indløst med det samme. Vi kan snildt sælge Flores for mere end 1 mio. euro. på sigt.
Sikkert, men ingen af os to ved det og skulle de komme så langt, kan Schoors lommeregner nok finde ud af det kan betale sig at indløse kausulen.

Synes dog ikke kan skal sælges i år. Nu fungerer han endeligt, da det som ventet tog op imod et år, så med mindre der kommer latterlige penge på bordet så hold på manden mindst sæsonen ud.
Enig, han har først udløb i '20, så intet hastværk. Hans udviklingskurve er stabilt høj, og han kan sagtens nå at blive meget værdifuld for os. Vi mangler jo ikke ligefrem pengene - vi mangler stabilitet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gamen » 22. sep 2017, 11:01

Buzz Killington skrev: Enig, han har først udløb i '20, så intet hastværk. Hans udviklingskurve er stabilt høj, og han kan sagtens nå at blive meget værdifuld for os. Vi mangler jo ikke ligefrem pengene - vi mangler stabilitet.
Vel ikke mere end Bassogogs var. Han bidrager jo stort set ikke med assists eller mål. Hans defensive arbejde er blevet meget bedre, men vi ser ikke de afgørende aktioner på den sidste tredjedel, som vi ser på landsholdet. Derfor handler det også om at smede mens jernet er varmt. So far er der ikke meget der tilsiger at han skulle blive en nøglespiller for AaB.
Han kan sagtens lave besnærende små ting, men han mangler virkelig slutprodukt og evnen til at kunne sætte sine modstandere, som f.eks. Kusk.

Kan vi få bare i nærheden af 20-25 mio. for ham, så bør vi da sælge. Vi bør sagtens kunne hente en spiller til samme pris, der kan gøre en langt større forskel i vores system, end han kan.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Buzz Killington » 22. sep 2017, 11:27

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Enig, han har først udløb i '20, så intet hastværk. Hans udviklingskurve er stabilt høj, og han kan sagtens nå at blive meget værdifuld for os. Vi mangler jo ikke ligefrem pengene - vi mangler stabilitet.
Vel ikke mere end Bassogogs var. Han bidrager jo stort set ikke med assists eller mål. Hans defensive arbejde er blevet meget bedre, men vi ser ikke de afgørende aktioner på den sidste tredjedel, som vi ser på landsholdet. Derfor handler det også om at smede mens jernet er varmt. So far er der ikke meget der tilsiger at han skulle blive en nøglespiller for AaB.
Han kan sagtens lave besnærende små ting, men han mangler virkelig slutprodukt og evnen til at kunne sætte sine modstandere, som f.eks. Kusk.

Kan vi få bare i nærheden af 20-25 mio. for ham, så bør vi da sælge. Vi bør sagtens kunne hente en spiller til samme pris, der kan gøre en langt større forskel i vores system, end han kan.
20-25 = 12 -15 mio efter klausul. Ved sgu ikke rigtig om vi skal sælge, og hvis Peru kvalificerer sig til VM, så er det et klart "nej". Jeg er også i tvivl om vores klub pt. har en status der gør vi kan veksle den slags penge til kvalitetsspillere, der ikke også lige skal bruge et par år på at finde sig til rette. Vi kan naturligvis godt lægge pengene på bordet, men vi vil jo aldrig være førstevælgere på spillere i den klasse, som vil have bud fra Benelux, og de mindre klubber i de store ligaer. Som du selv har skrevet, så var Safranko ikke førstevalg, og vi fik "nej tak" fra spillere i en spillemæssig og økonomisk klasse over ham.

Flores er som du siger blevet langt bedre fysisk og defensivt. Tidligere mistede han bolden alt for let, men nu står han imod, og træffer fornugtige afspilsvalg der gør vi beholder boldovertag. Det er ekstremt vigtigt for vores spillestil. Mht. målscoring, så er hans problem som jeg ser det ikke mangel på tekniske færdigheder, men at vi som hold ikke formår at få modstanderen i ubalance, da vi mangler gennembrudsspillere. Sådan en er Flores desvære ikke, men hvis vi får sådan nogle tilført, og samtidig har plads til Flores, så tror jeg der kommer mange mål fra hans fod. Så kan du argumentere for at der ikke vil være plads til Flores hvis vi e.g. henter Kusk eller en anden.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af dyhrmaN » 22. sep 2017, 11:44

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Enig, han har først udløb i '20, så intet hastværk. Hans udviklingskurve er stabilt høj, og han kan sagtens nå at blive meget værdifuld for os. Vi mangler jo ikke ligefrem pengene - vi mangler stabilitet.
Vel ikke mere end Bassogogs var. Han bidrager jo stort set ikke med assists eller mål. Hans defensive arbejde er blevet meget bedre, men vi ser ikke de afgørende aktioner på den sidste tredjedel, som vi ser på landsholdet. Derfor handler det også om at smede mens jernet er varmt. So far er der ikke meget der tilsiger at han skulle blive en nøglespiller for AaB.
Han kan sagtens lave besnærende små ting, men han mangler virkelig slutprodukt og evnen til at kunne sætte sine modstandere, som f.eks. Kusk.

Kan vi få bare i nærheden af 20-25 mio. for ham, så bør vi da sælge. Vi bør sagtens kunne hente en spiller til samme pris, der kan gøre en langt større forskel i vores system, end han kan.
Kan vi det? Jeg synes dette vindue peger lidt i retning af, at selvom vi har penge, har det været meget svært at hente rigtigt god kvalitet ind. Det virker jo til, at vi har forsøgt at lande en række mere profilerede spillere, endda hvor vi har været villige til at betale ekstra, men der er ikke nogen, der er kommet igennem. Den der med "at vi kan finde en anden til de samme penge" den tror jeg ikke rigtigt på længere. Lad os holde på Flores mindst sæsonen ud.

Gamen

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gamen » 22. sep 2017, 11:45

Buzz Killington skrev:
20-25 = 12 -15 mio efter klausul. Ved sgu ikke rigtig om vi skal sælge, og hvis Peru kvalificerer sig til VM, så er det et klart "nej". Jeg er også i tvivl om vores klub pt. har en status der gør vi kan veksle den slags penge til kvalitetsspillere, der ikke også lige skal bruge et par år på at finde sig til rette. Vi kan naturligvis godt lægge pengene på bordet, men vi vil jo aldrig være førstevælgere på spillere i den klasse, som vil have bud fra Benelux, og de mindre klubber i de store ligaer. Som du selv har skrevet, så var Safranko ikke førstevalg, og vi fik "nej tak" fra spillere i en spillemæssig og økonomisk klasse over ham.

Flores er som du siger blevet langt bedre fysisk og defensivt. Tidligere mistede han bolden alt for let, men nu står han imod, og træffer fornugtige afspilsvalg der gør vi beholder boldovertag. Det er ekstremt vigtigt for vores spillestil. Mht. målscoring, så er hans problem som jeg ser det ikke mangel på tekniske færdigheder, men at vi som hold ikke formår at få modstanderen i ubalance, da vi mangler gennembrudsspillere. Sådan en er Flores desvære ikke, men hvis vi får sådan nogle tilført, og samtidig har plads til Flores, så tror jeg der kommer mange mål fra hans fod. Så kan du argumentere for at der ikke vil være plads til Flores hvis vi e.g. henter Kusk eller en anden.
Det vil stadig være en pæn fortjeneste for en spiller der strengt taget ikke rigtigt har vist sit værd andre steder end på landsholdet. Og der findes jo altså sydamerikanske spillere, som sagtens kan vænne sig hurtigere til spillet i Superligaen end Flores har kunnet.
Selvfølgelig skal vi holde på ham, hvis de kvalificerer sig til VM - det er en no-brainer, da det potentielt kan øge hans værdi voldsomt.

Jeg synes ikke pt. hans spil på banen helt kan retfærdiggøre den position han har herinde, hvor han bliver set som en frelser, der bare lige skal igang.
Det er lidt samme sang som med Pohl. Vi kan altså ikke bruge en hel sæson på at vente på at noget forløses, hvis det i mellemtiden har konsekvenser for vores præstationer. Som tingene er nu, så er vores besætning på kanterne uhyggeligt ringe, så at han har en stamplads er forventeligt. Men han tåler overhovedet ikke sammenligning med Kusk der ene mand kunne afgøre kampe, eller sætte sine medspillere op.

Vi har et hold, der reelt set skulle have toppet i år. Det misser vi så, og jeg forventer da at der kommer nyt om ledelsens forventninger/sportslig strategi på mandag. Jeg forventer stadig, at vi foretager det mere eller mindre lovede profil-indkøb til kanten eller angrebet, som man ikke havde held med at få effektueret i sommervinduet.

Gamen

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gamen » 22. sep 2017, 11:51

dyhrmaN skrev: Kan vi det? Jeg synes dette vindue peger lidt i retning af, at selvom vi har penge, har det været meget svært at hente rigtigt god kvalitet ind. Det virker jo til, at vi har forsøgt at lande en række mere profilerede spillere, endda hvor vi har været villige til at betale ekstra, men der er ikke nogen, der er kommet igennem. Den der med "at vi kan finde en anden til de samme penge" den tror jeg ikke rigtigt på længere. Lad os holde på Flores mindst sæsonen ud.
Den eneste måde vi kan blive mere attraktive, er ved rent faktisk at spille op til vores målsætning og komme ud i Europa.
Og det er der Gaarde har skabt de største problemer for ham selv, og AaB. Ved gradvist at forringe et mesterhold til et niveau, hvor vi ikke er halvt så attraktive som vi var engang - uanset pengepung.
Det er fuldstændig selvforskyldt, så det bør ikke være nogen undskyldning.

Nu har vi altså været villige til at smide rigeligt med penge efter Kusk - og også et beløb som ville have gjort ham ligeså dyr eller dyrere end Okore. Så vi har da haft snøren ude, af forskellige årsager er det så bare ikke lykkedes. Det er jo et spørgsmål om små marginaler - nøjagtig som med Lucas Andersen-handlen, hvor han praktisk talt var landet i Aalborg, men i sidste sekund fik et vanvittigt lukrativt tilbud fra Schweiz som tog AaB på sengen.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Hovedet » 22. sep 2017, 12:47

Gamen skrev:
De Fem skrev: Hvis vi har en option er den temmelig sikkert allerede med en fast pris, ellers er den ikke meget værd, hvis det bare er en aftale om at vi kan aftale en pris på de sidste 40% senere.
Korrekt, men uanset hvad så er det vel et Hany Mukhtar-beløb vi ender med at skulle lægge for Flores. Jeg bilder mig ikke ind at de sidste 40 % koster det samme som de 60, ellers er det da bare at få den indløst med det samme. Vi kan snildt sælge Flores for mere end 1 mio. euro. på sigt.
Jeg må så tilstå, at jeg ikke lige havde fanget teknikken bag de 40 %. Jeg havde helt jordnært tolket mig frem til, at hvis vi solgte Flores for 10 millioner kr, - for nu at tage et rundt beløb - skulle vi aflevere de 4 millioner kr. til hans tidligere klub i Peru. Men det er fejlagtigt?

Gamen

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gamen » 22. sep 2017, 13:00

Hovedet skrev: Jeg må så tilstå, at jeg ikke lige havde fanget teknikken bag de 40 %. Jeg havde helt jordnært tolket mig frem til, at hvis vi solgte Flores for 10 millioner kr, - for nu at tage et rundt beløb - skulle vi aflevere de 4 millioner kr. til hans tidligere klub i Peru. Men det er fejlagtigt?
Vi ejer 60 % af Flores, og har en option på at købe de sidste 40 %. Indtil vi udløser den, så er Universitario ved et salg berettiget til en sum, der svarer til den andel de ejer af Edison Flores.
Det har Gaarde bekræftet som værende "ikke helt skævt" i en artikel sidste sommer, hvis jeg husker rigtigt...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Buzz Killington » 22. sep 2017, 13:03

Gamen skrev:
Hovedet skrev: Jeg må så tilstå, at jeg ikke lige havde fanget teknikken bag de 40 %. Jeg havde helt jordnært tolket mig frem til, at hvis vi solgte Flores for 10 millioner kr, - for nu at tage et rundt beløb - skulle vi aflevere de 4 millioner kr. til hans tidligere klub i Peru. Men det er fejlagtigt?
Vi ejer 60 % af Flores, og en option på at købe de sidste 40 %. Indtil vi udløser den, så er Universitario berettiget til en sum der svarer til den andel de ejer af Edison Flores.
Det har Gaarde bekræftet som værende "ikke helt skævt" i en artikel sidste sommer, hvis jeg husker rigtigt...
Jeg har svært ved at forestille mig andet, da det ville på kant med lovgivningen. For vores vedkomne er det en ren og skær videresalgsklausul, hvor vi giver 40% af salgssummen videre. Derfor kan det da forholde sig anderledes for Universitario. De kan e.g. givetvis sælge deres andel videre til anden aktør. Men de har næppe nogen indflydelse på salgsprisen, og kan næppe veto en handel, som i de gode gamle dage hvor tredjepartsejerskab var lovligt.

Edit: Ah, det kan selvfølgelig være ligesom med Basso, hvor hans næste klub skal forhandle de sidste 40% på plads, hvis de vil have fuldt ejerskab. Men igen, det har ingen indflydelse på vores salg eller fortjeneste.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gamen » 22. sep 2017, 13:07

Buzz Killington skrev: Jeg har svært ved at forestille mig andet, da det ville på kant med lovgivningen. For vores vedkomne er det en ren og skær videresalgsklausul, hvor vi giver 40% af salgssummen videre. Derfor kan det da forholde sig anderledes for Universitario. De kan e.g. givetvis sælge deres andel videre til anden aktør. Men de har næppe nogen indflydelse på salgsprisen, og kan næppe veto en handel, som i de gode gamle dage hvor tredjepartsejerskab var lovligt.

Edit: Ah, det kan selvfølgelig være ligesom med Basso, hvor hans næste klub skal forhandle de sidste 40% på plads, hvis de vil have dem.
Du siger, Feyenoord bød halvanden million euro (11 mio. kr., red.). Kan du sige noget om, hvad I endte med at give for ham?

»Nej, det kan jeg ikke. Men det er slet ikke i det leje. Jeg kunne læse på Universitarios hjemmeside, at der står, at vi har pt. har købt 60 procent af Flores, og at der så er der en option på de sidste 40 procent, og det er nok ikke helt galt, hvad der står på den hjemmeside,« smiler Allan Gaarde på klassisk nordjysk manér med henvisning til, at skulle AaB sælge Flores videre, skal hele 40 procent af transfersummen sendes til tilbage til Universitario.

-------------------------------------------------------------

Nej, hvis vi udnytter vores option på de sidste 40 % af Flores, så skal vi ikke sende nogen penge videre. Ellers ville han jo ikke nævne ordet option i stedet for videresalgsklausul.
Hvad der menes med sætningen er jo, at hvis vi ikke udnytter optionen, så er det som en ganske almindelig videresalgsklausul, hvor AaB sender 40 % videre som er den andel Universitario ejer af Flores.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af dyhrmaN » 22. sep 2017, 13:08

Gamen skrev:
dyhrmaN skrev: Kan vi det? Jeg synes dette vindue peger lidt i retning af, at selvom vi har penge, har det været meget svært at hente rigtigt god kvalitet ind. Det virker jo til, at vi har forsøgt at lande en række mere profilerede spillere, endda hvor vi har været villige til at betale ekstra, men der er ikke nogen, der er kommet igennem. Den der med "at vi kan finde en anden til de samme penge" den tror jeg ikke rigtigt på længere. Lad os holde på Flores mindst sæsonen ud.
Den eneste måde vi kan blive mere attraktive, er ved rent faktisk at spille op til vores målsætning og komme ud i Europa.
Og det er der Gaarde har skabt de største problemer for ham selv, og AaB. Ved gradvist at forringe et mesterhold til et niveau, hvor vi ikke er halvt så attraktive som vi var engang - uanset pengepung.
Det er fuldstændig selvforskyldt, så det bør ikke være nogen undskyldning.

Nu har vi altså været villige til at smide rigeligt med penge efter Kusk - og også et beløb som ville have gjort ham ligeså dyr eller dyrere end Okore. Så vi har da haft snøren ude, af forskellige årsager er det så bare ikke lykkedes. Det er jo et spørgsmål om små marginaler - nøjagtig som med Lucas Andersen-handlen, hvor han praktisk talt var landet i Aalborg, men i sidste sekund fik et vanvittigt lukrativt tilbud fra Schweiz som tog AaB på sengen.
Der siger du det jo også lidt selv. Nemlig at vi skal begynde at præstere, at vi ikke er attraktive, og at vi ikke har kunnet hente de spillere, vi gerne ville.
Jeg bruger dette til at argumentere for at beholde Flores, da han er en vigtig brik i at få os tilbage på et sportsligt attraktivt niveau, og jeg ikke tror på, at han kan erstattes 1-1. Du argumenterer for, at vi kan få noget bedre end ham for de samme penge, men skriver samtidig, at vi har svært ved at tiltrække spillere. Så jeg forstår ikke helt, hvorfor du synes han skal sælges, hvis du samtidig anerkender, at vi ikke er attraktive nok til at hente gode spillere?

Gamen

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gamen » 22. sep 2017, 13:13

dyhrmaN skrev: Jeg bruger dette til at argumentere for at beholde Flores, da han er en vigtig brik i at få os tilbage på et sportsligt attraktivt niveau, og jeg ikke tror på, at han kan erstattes 1-1. Du argumenterer for, at vi kan få noget bedre end ham for de samme penge, men skriver samtidig, at vi har svært ved at tiltrække spillere. Så jeg forstår ikke helt, hvorfor du synes han skal sælges, hvis du samtidig anerkender, at vi ikke er attraktive nok til at hente gode spillere?
Et øget løn- og transferbudget vil være en væsentlig nøgle til at kunne tiltrække spillere, og her mener jeg at de 10 mio. vi måske ekstra ville kunne tilføre dét er mere værd end den sportslige værdi Flores pt. har for AaB, hvor han nu står noteret for 27 kampe, 2 mål og 0 assists i hans tid her.
Synes du han har gjort en afgørende forskel i vores offensiv, ifht. hvad Thomsen og Kusk f.eks. bidrog med?

Det handler da netop om at udnytte at hans præstationer på landsholdet er gode, fordi det er dét prisen sættes ud fra.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3642
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af gravballe » 22. sep 2017, 15:14

Gamen skrev:
dyhrmaN skrev: Jeg bruger dette til at argumentere for at beholde Flores, da han er en vigtig brik i at få os tilbage på et sportsligt attraktivt niveau, og jeg ikke tror på, at han kan erstattes 1-1. Du argumenterer for, at vi kan få noget bedre end ham for de samme penge, men skriver samtidig, at vi har svært ved at tiltrække spillere. Så jeg forstår ikke helt, hvorfor du synes han skal sælges, hvis du samtidig anerkender, at vi ikke er attraktive nok til at hente gode spillere?
Et øget løn- og transferbudget vil være en væsentlig nøgle til at kunne tiltrække spillere, og her mener jeg at de 10 mio. vi måske ekstra ville kunne tilføre dét er mere værd end den sportslige værdi Flores pt. har for AaB, hvor han nu står noteret for 27 kampe, 2 mål og 0 assists i hans tid her.
Synes du han har gjort en afgørende forskel i vores offensiv, ifht. hvad Thomsen og Kusk f.eks. bidrog med?

Det handler da netop om at udnytte at hans præstationer på landsholdet er gode, fordi det er dét prisen sættes ud fra.
VI spiller så også mere deffensivt, end da vi spillede med Kusk, som heller ikke have lige så mange deffensive pligter som man har givet Flores.. Når vores offensiv begynder at virke igen, og man tør spille offensivt så er det mere fair at vurdere ham der. Jeg syntes han på mange måder har gjort det fint og udvikler sig posetivt. Men vil da ønske han snart begynde at blive mere afgørende.,..

Besvar