Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Martino » 22. sep 2017, 16:28

Ved at PEA ser er stort lys i Flores og at de kan se at han kan en masse ting - nu skal de bare have det forløst i kampene - noget som også er blevet mere synligt. Men ja kommer en spansk eller portugisisk klub forbi med store penge, bliver han solgt. Der render spanske og portugisiske scouts rundt til vores U-kampe så mon ikke de også har styr på 1.holdets spillere...
Jeg savner Winsnes

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af jonas386 » 22. sep 2017, 17:12

Kristian60 skrev:
jonas386 skrev: Jeg tror ærlig talt ikke, at spanske sub-top klubber bekymrer sig det mindste om hvad der render rundt af spillere i den danske superliga.
Du ved, bortset fra Nicki Bille, Krohn-deli, Riza Durmisi, Pione Sisto og Andrew Hjulsager...
Krohn-Dehli og Durmisi havde været inde omkring landsholdet og Sisto havde været med FCM i europa. Selvfølgelig kan du blive solgt på dine præstationer i superligaen, men med spillere som Flores (og Bassogog for den sags skyld) skal vi i langt højere grad håbe på gode præstationer på landsholdene, da det er et langt større udstillingsvindue.
Derudover vil jeg mene at Valencia/Sevilla er et niveau over Celta/Betis.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af dyhrmaN » 23. sep 2017, 10:57

Gamen skrev:
dyhrmaN skrev: Kan vi det? Jeg synes dette vindue peger lidt i retning af, at selvom vi har penge, har det været meget svært at hente rigtigt god kvalitet ind. Det virker jo til, at vi har forsøgt at lande en række mere profilerede spillere, endda hvor vi har været villige til at betale ekstra, men der er ikke nogen, der er kommet igennem. Den der med "at vi kan finde en anden til de samme penge" den tror jeg ikke rigtigt på længere. Lad os holde på Flores mindst sæsonen ud.
Den eneste måde vi kan blive mere attraktive, er ved rent faktisk at spille op til vores målsætning og komme ud i Europa.
Og det er der Gaarde har skabt de største problemer for ham selv, og AaB. Ved gradvist at forringe et mesterhold til et niveau, hvor vi ikke er halvt så attraktive som vi var engang - uanset pengepung.
Det er fuldstændig selvforskyldt, så det bør ikke være nogen undskyldning.

Nu har vi altså været villige til at smide rigeligt med penge efter Kusk - og også et beløb som ville have gjort ham ligeså dyr eller dyrere end Okore. Så vi har da haft snøren ude, af forskellige årsager er det så bare ikke lykkedes. Det er jo et spørgsmål om små marginaler - nøjagtig som med Lucas Andersen-handlen, hvor han praktisk talt var landet i Aalborg, men i sidste sekund fik et vanvittigt lukrativt tilbud fra Schweiz som tog AaB på sengen.
og hvis vi skal blive attraktive, så mener du altå stadig at vi skal sælge en af bedste offensivspillere? De to store spillere, du omtaler her, som vi var tæt på at få er jo venner af huset. Der er langt fra sikkert, at vi ville kunne få samme kaliber, hvis det er spillere som ikke kender os. Jeg synes faktisk blot, det her bekræfter min pointe - at vi ikke bare sådan lige kan hente 1-1 erstatninger, selvom vi måtte have pengene til det.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af jonas386 » 23. sep 2017, 17:06

For nogen er det så vigtigt ikke at tage fejl, at når man først har dømt en spiller som et flop, så går det jo ikke at spilleren pludselig slår igennem.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gamen » 23. sep 2017, 17:23

dyhrmaN skrev: og hvis vi skal blive attraktive, så mener du altå stadig at vi skal sælge en af bedste offensivspillere? De to store spillere, du omtaler her, som vi var tæt på at få er jo venner af huset. Der er langt fra sikkert, at vi ville kunne få samme kaliber, hvis det er spillere som ikke kender os. Jeg synes faktisk blot, det her bekræfter min pointe - at vi ikke bare sådan lige kan hente 1-1 erstatninger, selvom vi måtte have pengene til det.
Vi skal da sælge, når vi kan få et beløb der overstiger spillerens værdi for holdet. Flores er ikke i nærheden af at have samme betydning for dette hold, som f.eks. Spalvis, Kusk eller Thomsen havde for AaB... eller den betydning han selv har for Perus landshold. Så ja, hvis vi kan komme i nærheden af 3 mio. euro for Flores, så skal vi da sælge - medmindre Peru kommer til en slutrunde, som er et fantastisk udstillingsvindue.

Du mener at hans stats og præstationer efter halvanden sæson har været som man kunne forvente, af en af de dyreste spillere vi nogensinde har hentet i udlandet?
I min bog så udmærker han sig ikke specielt meget ifht. andre kanter i den danske liga, og hidtil har han da heller ikke præsteret som håbet når det kommer til mål og assists.
Hans præstationer på landsholdet er noget helt andet... men det er også en anden type fodbold. I bund og grund virker det bare ikke som om, at han passer til den type fodbold der spilles i Danmark.

Gamen

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gamen » 23. sep 2017, 17:27

jonas386 skrev:For nogen er det så vigtigt ikke at tage fejl, at når man først har dømt en spiller som et flop, så går det jo ikke at spilleren pludselig slår igennem.
Jeg tror ikke der er nogen der har dømt ham som et flop. Men det er klart, at når vi henter en spiller til de penge, så skal han gerne være pengene værd og være decideret kampafgørende.
Indtil videre, så tror jeg ikke nogen neutrale fodboldiagttagere har kunnet se at han er en af vores største investeringer i mange år.
Den eneste grund til at der er interesse for ham er jo hans sublime præstationer på landsholdet, og ikke hans præstationer i klubregi.
Man kan da håbe det kommer, men som det er lige nu, så er hans manglende slutprodukt en af mange forklaringer på at vores offensiv har fungeret meget skidt.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af De Fem » 23. sep 2017, 17:55

Gamen skrev: Jeg tror ikke der er nogen der har dømt ham som et flop.
Nu er det ret nemt at søge herinde:

Patman: "Flores er i mine øjne også et flop. Ja ja, han kommer fra sydamerikansk fodbold og der forventes en indkøringsperiode. MEN...han er AaB's største indkøb i nyere tid, landsholdsspiller og profil i hans hjemlige liga. Med den bagage så skal han simpelthen, i hvert fald i perioder i kampene, vise noget der berettiger den store investering."

Hanga: "Den eneste sådan rigtig spændende spiller vi har hentet i årevis og så er han et kæmpe flop der skal hjem til mor efter ½ år."

FIDEL: "Hvorfor har vi så ikke fået mere ud af spillere som Sloth, Holgersson, Meilinger og Flores?? De er delvist ikke gode nok, men vi har heller ikke haft en træner, som kunne løfte spillernes niveau og motivation. Det havde vi da Kuhn var i klubben!"

Telefonnummeret: "Nu må man håbe, at det også blive taget hånd om i hvert fald fejlkøbene Flores og Sloth."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Hanga » 23. sep 2017, 18:33

De Fem skrev:
Hanga: "Den eneste sådan rigtig spændende spiller vi har hentet i årevis og så er han et kæmpe flop der skal hjem til mor efter ½ år."
Skrevet for snart 1 år siden ud fra historien om, at han havde hjemve og var på vej tilbage til Peru. Og der kan vel ikke være uenighed om, at det havde været et flop, hvis han havde været nød til at rejse hjem efter en halv sæson hvor han ikke havde sat sit aftryk overhovedet.

Det er blevet bedre fra Flores siden, men som Gamen siger, mangler vi stadig at se slutprodukt. Taget i betragtning af hvor stor en stjerne han er, og hvor god han er for Peru, så er det alt for lidt vi får ud af ham i AaB trøjen. Hvis aldrig det kommer, synes jeg stadig betegnelsen "flop" er passende.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af De Fem » 23. sep 2017, 18:53

Hanga skrev:
De Fem skrev:
Hanga: "Den eneste sådan rigtig spændende spiller vi har hentet i årevis og så er han et kæmpe flop der skal hjem til mor efter ½ år."
Skrevet for snart 1 år siden ud fra historien om, at han havde hjemve og var på vej tilbage til Peru. Og der kan vel ikke være uenighed om, at det havde været et flop, hvis han havde været nød til at rejse hjem efter en halv sæson hvor han ikke havde sat sit aftryk overhovedet.

Det er blevet bedre fra Flores siden, men som Gamen siger, mangler vi stadig at se slutprodukt. Taget i betragtning af hvor stor en stjerne han er, og hvor god han er for Peru, så er det alt for lidt vi får ud af ham i AaB trøjen. Hvis aldrig det kommer, synes jeg stadig betegnelsen "flop" er passende.
Det var ikke et angreb på andet end påstanden om at Flores ikke er blevet kaldt et flop.

Synes stadig ikke han er forløst i AaB, men det trender opad og sammenlignet med Bassogog er det tydeligt at han kan blive en dominerende spiller i SL og ikke blot i en enkelt slutrunde.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af BassogogsVen » 23. sep 2017, 19:00

jonas386 skrev:For nogen er det så vigtigt ikke at tage fejl, at når man først har dømt en spiller som et flop, så går det jo ikke at spilleren pludselig slår igennem.
Men han er da heller ikke slået igennem. Se lige på de stats, Gamen smed tidligere. Det er jo ikke prangende for en offensivspiller. Det kan godt være, at Flores er offer for taktik, etc., men han har endnu tilgode at være en kampafgørende spiller, der reelt gør en forskel på dette hold. Kan være, at det kommer, men kvalificerer Peru sig IKKE til VM, og får AaB et bud på 3-4 mio. euro, skal man da sælge, det er klart.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Jesper Schmidt » 23. sep 2017, 22:41

Gamen skrev:
dyhrmaN skrev: og hvis vi skal blive attraktive, så mener du altå stadig at vi skal sælge en af bedste offensivspillere? De to store spillere, du omtaler her, som vi var tæt på at få er jo venner af huset. Der er langt fra sikkert, at vi ville kunne få samme kaliber, hvis det er spillere som ikke kender os. Jeg synes faktisk blot, det her bekræfter min pointe - at vi ikke bare sådan lige kan hente 1-1 erstatninger, selvom vi måtte have pengene til det.
Vi skal da sælge, når vi kan få et beløb der overstiger spillerens værdi for holdet. Flores er ikke i nærheden af at have samme betydning for dette hold, som f.eks. Spalvis, Kusk eller Thomsen havde for AaB... eller den betydning han selv har for Perus landshold. Så ja, hvis vi kan komme i nærheden af 3 mio. euro for Flores, så skal vi da sælge - medmindre Peru kommer til en slutrunde, som er et fantastisk udstillingsvindue.

Du mener at hans stats og præstationer efter halvanden sæson har været som man kunne forvente, af en af de dyreste spillere vi nogensinde har hentet i udlandet?
I min bog så udmærker han sig ikke specielt meget ifht. andre kanter i den danske liga, og hidtil har han da heller ikke præsteret som håbet når det kommer til mål og assists.
Hans præstationer på landsholdet er noget helt andet... men det er også en anden type fodbold. I bund og grund virker det bare ikke som om, at han passer til den type fodbold der spilles i Danmark.
Når du snakker værdi for holdet er du også nødt til at snakke potentiel værdi for holdet. Hvis man i AaB tror på at han kan komme til at få samme store betydning for AaB som han har fået for Peru i det sidste års tid, så er det jo noget som skal med i overvejelserne, den dag tilbuddet er der... og tilbuddene kommer uden tvivl.

Måske passer han ikke rigtigt ind, eller måske har vi ikke fået etableret en spillestil og taktik endnu som passer til ham. Måske er han heller ikke integreret godt nok endnu til at vi får det bedste at se. Hvem ved. Men jeg er da helt enig i at vi skal se mere fra ham end vi har gjort indtil videre, ellers skal han da videre. Jeg synes nu stadig afgjort at projekt Flores er værd at satse mere på, og hvis han spillede for en anden klub i øjeblikket ville han jo være en spiller vi alle ville være enige om AaB ALDRIG vil kunne komme i nærheden af... en ung spiller som overstråler mange giga stjerner i den sydamerikanske VM kvalifikation, burde ikke kunne spille i Danmark.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af AK48hamas » 25. sep 2017, 07:36

Jeg er imponeret over Edison og den ydmyghed han går på banen med. Han arbejder benhårdt defensivt og det er tydeligt at han har taget træner teamets taktiske instruktioner til sig. Det kan ses at holdet har fået lidt mere overskud nu så håber at han kan bygge på. Ærgerligt braget igår ikke gik ind!

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Breezer » 25. sep 2017, 10:33

AK48hamas skrev:Jeg er imponeret over Edison og den ydmyghed han går på banen med. Han arbejder benhårdt defensivt og det er tydeligt at han har taget træner teamets taktiske instruktioner til sig. Det kan ses at holdet har fået lidt mere overskud nu så håber at han kan bygge på. Ærgerligt braget igår ikke gik ind!
Synes han i går faktisk får vist noget af det potentiale som alle håber han har. Prøv at se ved Safrankos mål, hvor rolig han er på bolden, selvom der er tre mand omkring ham, og hvor han stadig får bredt spillet rigtig godt ud til
Ahlmann. Det lover godt, hvis han endnu mere begynder at tage bolde til sig og holde i dem.

Gamen

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gamen » 25. sep 2017, 10:37

Breezer skrev: Synes han i går faktisk får vist noget af det potentiale som alle håber han har. Prøv at se ved Safrankos mål, hvor rolig han er på bolden, selvom der er tre mand omkring ham, og hvor han stadig får bredt spillet rigtig godt ud til
Ahlmann. Det lover godt, hvis han endnu mere begynder at tage bolde til sig og holde i dem.
Det er noget af det han skal bidrage med. I går har han dog også 3-4 gode muligheder for at spille sine medspillere afgørende fri, hvor hans slutprodukt er for dårligt. Det er noget af det han skal arbejde rigtig meget med, for han er jo god på bolden. Men der er for mange af den slags svipsere, hvor en spiller af hans kaliber skal kunne lægge den aflevering. Kan han nu få assistspillet med, så betyder det ikke så meget om han scorer eller ej.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af dyhrmaN » 25. sep 2017, 11:06

Gamen skrev:
Breezer skrev: Synes han i går faktisk får vist noget af det potentiale som alle håber han har. Prøv at se ved Safrankos mål, hvor rolig han er på bolden, selvom der er tre mand omkring ham, og hvor han stadig får bredt spillet rigtig godt ud til
Ahlmann. Det lover godt, hvis han endnu mere begynder at tage bolde til sig og holde i dem.
Det er noget af det han skal bidrage med. I går har han dog også 3-4 gode muligheder for at spille sine medspillere afgørende fri, hvor hans slutprodukt er for dårligt. Det er noget af det han skal arbejde rigtig meget med, for han er jo god på bolden. Men der er for mange af den slags svipsere, hvor en spiller af hans kaliber skal kunne lægge den aflevering. Kan han nu få assistspillet med, så betyder det ikke så meget om han scorer eller ej.
Jeg synes, at det igår virkede som om, at han nogle gange var lidt for taktisk tænkende. Tror han arbejder med en masse taktiske instruksor fra trænerne, hvilket gør, at det nogle gange kan gå lidt for langsomt. Her så jeg ham gerne tænke lidt mindre og handle hurtigere - men det er allerede blevet langt bedre end sidste år ved samme tid og vel sagtens noget der kommer med tilvænning.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. sep 2017, 16:02

Jeg må sige at jeg synes der er fremgang fra kamp til kamp, og når det taktiske kommer til at sidde mere og mere på rygradden af ham, tror jeg vi for alvor får at se ham folde sig ud. Jeg er meget imponeret af hans defensive arbejde, vi har jo nærmest ikke en kant som arbejder hårdere defensivt end Flores gør nu, det havde jeg ikke set komme.

EDIT: Jeg var forresten også meget imponeret af de (fleste) hjørnespark Flores lagde mod Lyngby, hold kæft de lå skarpt. Og så skal vi altså bare have ham i mange flere situationer lige foran feltet, så vi kan få mere ud af det fabelagtige skud han har.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Klaus » 25. sep 2017, 20:24

Jeg er glad for Flores. Selvom han bestemt ikke har forløst hele sit potentiale er han en spiller, der gør det sjovt at gå til fodbold. Han gør det uforudsete og er god på bolden. I går har han en afgørende næstsidste fod på Safrankos mål, og hans hug på stolpen var vel cirka en millimeter fra at gå ind. Hans hjørnespark er af en fin kvalitet og han fylder langt mere defensivt end tidligere. Men ja, der er stadigvæk plads til forbedringer, men udviklingen har været positiv dette efterår.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Funky » 25. sep 2017, 22:57

Skal man give Gaarde og trænerne et lille klap på skuldrene, så er det, at de jo fra starten af sagde, at det kunne tage et års tid før Flores var kørt ind.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gaarde6 » 26. sep 2017, 12:05

Kan sgu ikke huske, hvor jeg læste/høre følgende historie om Flores.
I starten da han var her, havde hans kæreste voldsom hjemve. Hun savnede Peru og var ked af det, hver gang de var hjemme i Peru og skulle til Danmark igen.
Men det skulle være lige modsat nu. Hun savner Aalborg når hun er i Peru og glæder sig til at komme "hjem" til nordens Paris, når de har været i Peru.
Det må dælme også ha meget at sige. At det hele fungerer udenfor banen.

Jeg er super glad for vores duo (Safranko og Pohl) Men jeg håber på vi engang i mellem kan prøve Flores i en rolle lige bag en angriber.
Jeg tror han vil blive endnu bedre for os i den position. Det kunne man evt prøve på udebaner, hvor vi skal stå lidt mere kompakt.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Kokkefar » 26. sep 2017, 12:15

Gaarde6 skrev:Kan sgu ikke huske, hvor jeg læste/høre følgende historie om Flores.
I starten da han var her, havde hans kæreste voldsom hjemve. Hun savnede Peru og var ked af det, hver gang de var hjemme i Peru og skulle til Danmark igen.
Men det skulle være lige modsat nu. Hun savner Aalborg når hun er i Peru og glæder sig til at komme "hjem" til nordens Paris, når de har været i Peru.
Det må dælme også ha meget at sige. At det hele fungerer udenfor banen.

Jeg er super glad for vores duo (Safranko og Pohl) Men jeg håber på vi engang i mellem kan prøve Flores i en rolle lige bag en angriber.
Jeg tror han vil blive endnu bedre for os i den position. Det kunne man evt prøve på udebaner, hvor vi skal stå lidt mere kompakt.
Jeg hørte samme historie under en kamp. Det var en af kommentatorerne der fortalte den.

Besvar