Jakub Sylvestr

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Jakub Sylvestr

Indlæg af FlæskeFrank » 26. feb 2017, 22:15

AaB har åbenbart ikke styr på oversættelse til slovakisk. De sagde til Sylvestr "1 point på udebane og tre point på hjemmebane". Tolken oversatte det åbenbart til 1 mål ude og 3 hjemme...

Ingen behøver at rette den fejl.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Jakub Sylvestr

Indlæg af Funky » 27. feb 2017, 08:20

Den er hjemme. ;)

"Var det den her tvivl som gjorde, at i kun lavede en etårig kontrakt med ham?

- Det var i samtaler med ham, for Jakub havde jo heller ikke så stor viden om dansk fodbold og AaB. Når man har spillet i Dinamo Zagreb og i Tyskland i en del år, har man ikke indgået kendskab til dansk fodbold, siger Gaarde.

- Så det var en fornuftsbeslutning for begge parter, men målet var selvfølgelig allerede dengang, at vi skal få et langt samarbejde. Men det var lidt et spørgsmål om en risikovurdering for begge parter."

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gaar ... erk-start/
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Jakub Sylvestr

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. feb 2017, 08:55

Funky skrev:Den er hjemme. ;)

"Var det den her tvivl som gjorde, at i kun lavede en etårig kontrakt med ham?

- Det var i samtaler med ham, for Jakub havde jo heller ikke så stor viden om dansk fodbold og AaB. Når man har spillet i Dinamo Zagreb og i Tyskland i en del år, har man ikke indgået kendskab til dansk fodbold, siger Gaarde.

- Så det var en fornuftsbeslutning for begge parter, men målet var selvfølgelig allerede dengang, at vi skal få et langt samarbejde. Men det var lidt et spørgsmål om en risikovurdering for begge parter."

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gaar ... erk-start/
Jeg synes nu også jeg hørte Gaarde mumle "det skal vi nu nok finde ud af" i starten af interviewet efter kampen, da han blev spurgt til den korte kontrakt.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Jakub Sylvestr

Indlæg af dyhrmaN » 27. feb 2017, 09:16

Jesper Schmidt skrev:
Funky skrev:Den er hjemme. ;)

"Var det den her tvivl som gjorde, at i kun lavede en etårig kontrakt med ham?

- Det var i samtaler med ham, for Jakub havde jo heller ikke så stor viden om dansk fodbold og AaB. Når man har spillet i Dinamo Zagreb og i Tyskland i en del år, har man ikke indgået kendskab til dansk fodbold, siger Gaarde.

- Så det var en fornuftsbeslutning for begge parter, men målet var selvfølgelig allerede dengang, at vi skal få et langt samarbejde. Men det var lidt et spørgsmål om en risikovurdering for begge parter."

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gaar ... erk-start/
Jeg synes nu også jeg hørte Gaarde mumle "det skal vi nu nok finde ud af" i starten af interviewet efter kampen, da han blev spurgt til den korte kontrakt.
Findes der et klip med dette interview et sted?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Jakub Sylvestr

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. feb 2017, 09:22

dyhrmaN skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Funky skrev:Den er hjemme. ;)

"Var det den her tvivl som gjorde, at i kun lavede en etårig kontrakt med ham?

- Det var i samtaler med ham, for Jakub havde jo heller ikke så stor viden om dansk fodbold og AaB. Når man har spillet i Dinamo Zagreb og i Tyskland i en del år, har man ikke indgået kendskab til dansk fodbold, siger Gaarde.

- Så det var en fornuftsbeslutning for begge parter, men målet var selvfølgelig allerede dengang, at vi skal få et langt samarbejde. Men det var lidt et spørgsmål om en risikovurdering for begge parter."

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gaar ... erk-start/
Jeg synes nu også jeg hørte Gaarde mumle "det skal vi nu nok finde ud af" i starten af interviewet efter kampen, da han blev spurgt til den korte kontrakt.
Findes der et klip med dette interview et sted?
Næppe, det var i post-match interviewet i studiet.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Jakub Sylvestr

Indlæg af De Fem » 27. feb 2017, 09:31

Det er altså lidt sjovt at Gaarde snakket om personlighed og dens betydning efter en lang flirt med Pusic.

RendOs
Drenge
Drenge
Indlæg: 45
Tilmeldt: 19. feb 2017, 06:18

Re: Jakub Sylvestr

Indlæg af RendOs » 27. feb 2017, 09:43

De Fem skrev:Det er altså lidt sjovt at Gaarde snakket om personlighed og dens betydning efter en lang flirt med Pusic.
Var den flirt ikke pænt hurtigt overstået efter de fandt ud af hans lønkrav?

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Jakub Sylvestr

Indlæg af De Fem » 27. feb 2017, 09:46

RendOs skrev:
De Fem skrev:Det er altså lidt sjovt at Gaarde snakket om personlighed og dens betydning efter en lang flirt med Pusic.
Var den flirt ikke pænt hurtigt overstået efter de fandt ud af hans lønkrav?
Jo, men den var nu reel nok, når klubberne var enige om prisen.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Jakub Sylvestr

Indlæg af Spanky » 27. feb 2017, 10:09

De Fem skrev:Det er altså lidt sjovt at Gaarde snakket om personlighed og dens betydning efter en lang flirt med Pusic.
Hvis en spiller har niveauet og tidligere har bevist sig i ligaen er man vel altid i et vist omfang indstillet på, at gå på kompromis med f.eks. personlighed.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Jakub Sylvestr

Indlæg af FlæskeFrank » 27. feb 2017, 10:40

Kempes skrev:F... et fejlkøb, hvorfor købe en af samme statur som alle vore andre angribere. Hvis vi står i nogle kampe og mangler tyngde oppe foran, skal vi sætte Grønning (som er skrald) i front. Eneste andet alternativ er vel Kasper P.

Håbløst scoutet af Gaarde!

Her er vores formodede idealopstilling i 4-4-2



I højde og drøjde er vi vel på niveau med Japan, til gengæld mangler 7/10 af markspillerene den asiatiske fart og springkraft.

PS. Højden på Bassogog er mit estimat. Til gengæld er tallet for Flores den officielle, selv om jeg tror den er skudt minimum 5 cm over hans virkelige højde

Mit gæt er at der bliver scoret mindst 1,25 mål imod os efter dødbolde i gennemsnit pr. kamp. Som fan bliver man jo et nervevrag hver gang modstanderne har hjørne, frispark eller indkast på vores banehalvdel :@
Øjebliksbilleder er dejlige. Her sakset fra første side af Sylvestr-tråden.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Jakub Sylvestr

Indlæg af BoT » 28. feb 2017, 13:46

Interessant også at høre Gaarde afsløre ét væsentligt kriterie i signingen af Sylvestr efter kampen i søndag: Man ville have én, der var fit fra dag 1 - og altså ikke kom småskadet. Det er stærkt set - imens har Randers hentet en serber med et måske bedre CV, men som pt mest bidrager hos deres lægestab.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Jakub Sylvestr

Indlæg af Forza » 28. feb 2017, 14:35

BoT skrev:Interessant også at høre Gaarde afsløre ét væsentligt kriterie i signingen af Sylvestr efter kampen i søndag: Man ville have én, der var fit fra dag 1 - og altså ikke kom småskadet. Det er stærkt set - imens har Randers hentet en serber med et måske bedre CV, men som pt mest bidrager hos deres lægestab.
Til gengæld havde han stort set ikke spillet i over et år :-)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Jakub Sylvestr

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. mar 2017, 17:08

Månedens spiller i superligaen. Sylvestr må siges at have fået en "ok" start.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/sylv ... perligaen/

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Jakub Sylvestr

Indlæg af AalBoyeBK » 19. mar 2017, 22:03

Jeg er overbevist. Gaarde må meget gerne stikke ham en 3-årig kontrakt. Specielt hans evner med ryggen til mål er virkelig brugbare for os, men han er jo generelt bare en komplet angriber på det her niveau.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Jakub Sylvestr

Indlæg af NIN » 19. mar 2017, 22:43

AalBoyeBK skrev:Jeg er overbevist. Gaarde må meget gerne stikke ham en 3-årig kontrakt. Specielt hans evner med ryggen til mål er virkelig brugbare for os, men han er jo generelt bare en komplet angriber på det her niveau.
Spørgsmålet er, om han er overbevist om tre år i det nordjyske.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Jakub Sylvestr

Indlæg af AalBoyeBK » 19. mar 2017, 23:15

NIN skrev:
AalBoyeBK skrev:Jeg er overbevist. Gaarde må meget gerne stikke ham en 3-årig kontrakt. Specielt hans evner med ryggen til mål er virkelig brugbare for os, men han er jo generelt bare en komplet angriber på det her niveau.
Spørgsmålet er, om han er overbevist om tre år i det nordjyske.
Ja, det er selvfølgelig en anden side af sagen. Men mon ikke man kan overbevise ham om at vi er et hold på vej i fremgang. Han passer desuden rigtig godt ind i vores type fodbold, så måske vores spillestil kan få ham til at blive. Men man kan selvfølgelig ikke fortænke ham i at jagte et højere niveau end os.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Jakub Sylvestr

Indlæg af De Fem » 20. mar 2017, 07:17

NIN skrev:
AalBoyeBK skrev:Jeg er overbevist. Gaarde må meget gerne stikke ham en 3-årig kontrakt. Specielt hans evner med ryggen til mål er virkelig brugbare for os, men han er jo generelt bare en komplet angriber på det her niveau.
Spørgsmålet er, om han er overbevist om tre år i det nordjyske.
I hans tilfælde vil en - uha - klasul faktisk give mening. Byder nogen eks 1½ mio euro, jamen så er det udtryk for så seriøs en interesse at han skal have lov at cashe ind en sidste gang.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Jakub Sylvestr

Indlæg af Jakobsen » 20. mar 2017, 07:54

Sylvestr er en fin spiller. Dog synes jeg, at vi har set ret gode eksempler på hvorfor han skal spille sammen med en mere fysisk angriber der kan trække en mand eller to til sig og ikke dur som ene mand på toppen. Når modstanderne ikke giver plads og der ikke er nogen rum at løbe i kommer han ikke til sin ret. Jeg er ikke i tvivl om, at Sylvestr ved siden af en Spalvis eller Prica havde shinet endnu mere og vi kan godt spille med sådan en type uden at være utro mod vores spilkoncept. Vores spilkoncept var i høj grad intakt da vi spillede med Spalvis på toppen.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Jakub Sylvestr

Indlæg af FIDEL » 20. mar 2017, 13:24

Jakobsen skrev:Sylvestr er en fin spiller. Dog synes jeg, at vi har set ret gode eksempler på hvorfor han skal spille sammen med en mere fysisk angriber der kan trække en mand eller to til sig og ikke dur som ene mand på toppen. Når modstanderne ikke giver plads og der ikke er nogen rum at løbe i kommer han ikke til sin ret. Jeg er ikke i tvivl om, at Sylvestr ved siden af en Spalvis eller Prica havde shinet endnu mere og vi kan godt spille med sådan en type uden at være utro mod vores spilkoncept. Vores spilkoncept var i høj grad intakt da vi spillede med Spalvis på toppen.
Enig. Men vi har ikke den rette i truppen pt. Grønning er på vej, men endnu ikke god nok til startplads. Så jeg gad godt se Pohl og Sylvestr starte inde i næste kamp. De to kan samtidig lægge pres på modstanderens bagkæde i opspillet. Pohl har også en fin fysik.

Det kan blive ret giftigt med Sylvestr, Pohl, Flores og Enevoldsen. Jeg mener ikke at Meilinger skal spille fra start, idet han mangler fart, og med Wurtz og MC som balancespillere, er vi nødt til at kunne true med fart og udfordringer mand/mand...også i omstillinger, hvor Mæhle og Ahlmann ikke kan nå med op.
Og måske skulle man give MC en lille pause på bænken, for at se hvad Sloth kan udrette sammen med Wurtz.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Jakub Sylvestr

Indlæg af AalBoyeBK » 20. mar 2017, 13:46

Jeg er egentlig ret uenig. Synes sagtens han kan klare sig alene deroppe. Hans største kvalitet, som jeg ser det, er hans evner med ryggen til mål. Han er enormt god til at holde i de bolde der bliver sparket op på ham, og så få den lagt af.

Udover det har han også nogle farlige dybe løb. Men jeg synes egentlig, at hvis man skal spille med en enlig angriber, så er en type som Sylvestr et godt bud. Synes til gengæld vi mangler nogle dybe løb omkring ham. Det går ikke med 2 så defensive centrale midtbanespillere samt 3 så relativt langsomme spillere bagved ham. En kant med hurtighed, tror jeg vil kunne gøre os langt farligere. Men som sagt synes jeg ikke en boksspiller giver mening ved siden af ham, for han kan fint tage opspilstations-rollen på sig.

Besvar