Kuhn retur?

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kuhn retur?

Indlæg af troelsh » 8. jun 2018, 13:27

Klaus skrev:
8. jun 2018, 12:53
Jeg tænker egentlig, at debatten om Kuhn kun er et symptom. Helt grundlæggende har følelserne omkring AaB ændret sig. Før i tiden var der sådan en - os mod verden følelse. Der var smæk for skillingen i hjemmekampene, hvor både spillere og publikum gav, hvad de havde i sig. På tribunen blev det ikke accepteret, hvis spillerne lignede nogen, der ikke gad. Følelserne var ofte uden på trøjen, og i en periode blev de følelser personificeret af netop Kuhn. I dag er stilen helt anderledes og meget mere beregnende.

Jeg er helt afgjort grænseløs naiv, når det kommer til fodbold. Men jeg synes altså også det betyder noget, at man bliver underholdt, at man mærker en samhørighed med spillerne og klubben. Den følelse havde jeg med Lynge, mens det er som om Gaarde befinder sig på en helt anden planet. Wieghorst er vel så langt fra Kuhns følelser som man kan komme. Spillerne bliver mere og mere en grå masse, ingen tør rigtigt at skeje ud. I vores trup er det vel kun Riisgaard og Okore der sådan for alvor forsøger at etablere et bånd til tilhængerne....

Tilskuertallet rasler ned. Og mens man i de forfærdelige Pehrsson-dage nærmest var klar til at vælte hele stadion, fordi vi var så ufatteligt kedelige at se på. Ja så er man nærmest ligeglad i dag. Man stemmer med fødderne og bliver væk. Imens sidder vores ledelse i et eller andet tårn med kikkerten for det blinde øje. Nordjyllands stolthed er ikke længere alene på markedet, men i en konkurrencesituation med håndbold, ishockey og 2 andre superligahold.... Det er i det lys, at man bør gøre alt hvad man kan for at få følelserne omkring AaB i kog igen. Og det er jo netop de følelser, jeg tror Kuhn kunne vække. Det var i hvert fald et forsøg værd.
1. Jeg kan ikke mindes at have set en AaB spiller der ikke gav sig 100% i kampene måske med undtagelse af Helenius.
2. Fodboldkulturen på stadion har ændret sig markant de senere år ja, men det er jo ikke kun i AaB, men i hele landet er tilskuertallene dalende og stemningen ligeså, men jeg tror nærmere det er en tendens i samfundet end lige nøjagtig i vores klub.
Aalborg har ligesom mange andre danske byer ændret sig markant de senere år, det er ikke længere den grå arbejderby det engang var, i dag er der jo Caféer og restauranter på hvert et gadehjørne.
Klubhistorie og fanrivaliseringer betyder ikke noget for den brede skare af medløber fans, de vil hellere til Herning med klappepølser, og se Benhams tropper uanset hvor sjæleløst det er.
Når det så er sagt, så er jeg helt enig i, at tøre kiks som Wieghorst og Gaarde ikke hjælper på den manglende begejstring

Gamen

Re: Kuhn retur?

Indlæg af Gamen » 8. jun 2018, 13:28

Buzz Killington skrev:
8. jun 2018, 13:14
Det er godt nok en skrøbelig kultur der har været omkring AaB, hvis der ikke skal andet til end at erstatte Lynge med Gaarde, for at det hele smelter sammen. Det kan simpelthen ikke passe at sportsdirektørens facon fylder så meget. Og selv hvis det gjorde, så er det vanvittigt at påstå at Gaarde i sin facon skulle være så horribel at han alene kunne gøre den forskel. Han er vel når det kommer til stykket ikke specielt anderledes end alle de andre "kedelige" ledere der render rundt i dette land.
Det handler ikke om facon. Det er vel i bund og grund som at udskifte John F. Kennedy med George W. Bush. En folkets mand, der taler folkets sprog, kontra en CBS-uddannet tidl. spiller, der har en lidt for floskelbaseret og luftig måde at sige tingene på.
Jeg tror da folk fjerner sig fra klubben, når de oplever at vi kontinuerligt melder én ting ud og gør noget helt andet. Eller at deres subjektive oplevelser af spillet og klubben overhovedet ikke er i nærheden af hvad den sportslige ledelse melder ud. Eller i hvert fald bevæger sig i en retning hvor de ikke kan være med. Det er blevet lidt for politiker-agtigt, den måde man behandler følelserne omkring AaB på. På den måde var det faktisk rigtigt fint, at vi fik lavet den protest efter Fredericia-kampen - ingen tvivl om at både spillere og ledere lige fik et wakeup-call.
Men det vi oplever nu er vel sportsverdenens pendant til politikerlede. Det er trist.

Når det så er sagt, så har alle et medansvar og vi, som aktive fans, er sgu også nødt til at gøre vores for at vende skuden. Ikke nødvendigvis på stadion, nok mere udenfor. Der skal skabes grobund for en god kultur og et fedt miljø igen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kuhn retur?

Indlæg af Buzz Killington » 8. jun 2018, 13:32

Gamen skrev:
8. jun 2018, 13:28
Buzz Killington skrev:
8. jun 2018, 13:14
Det er godt nok en skrøbelig kultur der har været omkring AaB, hvis der ikke skal andet til end at erstatte Lynge med Gaarde, for at det hele smelter sammen. Det kan simpelthen ikke passe at sportsdirektørens facon fylder så meget. Og selv hvis det gjorde, så er det vanvittigt at påstå at Gaarde i sin facon skulle være så horribel at han alene kunne gøre den forskel. Han er vel når det kommer til stykket ikke specielt anderledes end alle de andre "kedelige" ledere der render rundt i dette land.
Det handler ikke om facon. Det er vel i bund og grund som at udskifte John F. Kennedy med George W. Bush. En folkets mand, der taler folkets sprog, kontra en CBS-uddannet tidl. spiller, der har en lidt for floskelbaseret og luftig måde at sige tingene på.
Jeg tror da folk fjerner sig fra klubben, når de oplever at vi kontinuerligt melder én ting ud og gør noget helt andet. Eller at deres subjektive oplevelser af spillet og klubben overhovedet ikke er i nærheden af hvad den sportslige ledelse melder ud. Eller i hvert fald bevæger sig i en retning hvor de ikke kan være med. Det er blevet lidt for politiker-agtigt, den måde man behandler følelserne omkring AaB på. På den måde var det faktisk rigtigt fint, at vi fik lavet den protest efter Fredericia-kampen - ingen tvivl om at både spillere og ledere lige fik et wakeup-call.
Men det vi oplever nu er vel sportsverdenens pendant til politikerlede. Det er trist.
Det skal ikke bliver en større debat om ord, men alt det du skriver er præcis det jeg ligger i ordet "facon". Jeg er sikker på du vil være den første til at minde mig om at jeg ikke helt forstår hvad der foregår i Aalborg når jeg nu ikke bor der, men påstår du vitterligt at hovedårsagen til den påståede opståede apati ligger i at vi har fået en ny sportsdirektør, der for alle hans fejl, ikke er ret forskellig fra næsten alle sportsdirektører i moderne fodbold? Jeg syntes godt nok det lyder vildt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Kuhn retur?

Indlæg af Gamen » 8. jun 2018, 13:40

Buzz Killington skrev:
8. jun 2018, 13:32
Det skal ikke bliver en større debat om ord, men alt det du skriver er præcis det jeg ligger i ordet "facon". Jeg er sikker på du vil være den første til at minde mig om at jeg ikke helt forstår hvad der foregår i Aalborg når jeg nu ikke bor der, men påstår du vitterligt at hovedårsagen til den påståede opståede apati ligger i at vi har fået en ny sportsdirektør, der for alle hans fejl, ikke er ret forskellig fra næsten alle sportsdirektører i moderne fodbold? Jeg syntes godt nok det lyder vildt.
Det handler ikke kun om facon, det handler i ligeså høj grad om kultur. Og AaB (og nordjyderne) har været vant til at alle klubbens topfigurer har været gennemgående personer i klubben. Som Lynge var det, og som Børge Bach var det.

Det er ikke nogen påstået apati, det er helt klart min oplevelse af at det er en tilstand der har indfundet sig, og som ligger som en dyne over klubben, i sponsorkredse, på Nordtribunen og Vesttribunen og blandt menigmand der ikke nødvendigvis kommer på stadion. AaB er blevet ligegyldige. Og det har bestemt ikke gjort noget godt for den opfattelse, at sportsdirektøren virker til at være noget længere væk fra den gennemsnitlige nordjyde, når det kommer til opfattelsen af AaB, end Lynge var. Al den floskelsnak og knudrede formuleringer - selv i perioder hvor det er gået skidt - virker ikke særligt godt.

Jeg er sådan set ligeglad med hvor du bor, men ligesom man heller ikke kan have samme indblik i hvad der foregår på Christiansborg når man ikke har sin daglige gang der, så kan man heller ikke have samme indsigt hvis ikke man bor i Aalborg, snakker AaB med folk hver dag og kommer i kredse med sponsorer, spillere, fans osv.
Jeg tror dog på at klubben kan løfte det på ny, men det kræver et helt andet benarbejde og at man arbejder for at komme ned i øjenhøjde igen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kuhn retur?

Indlæg af Buzz Killington » 8. jun 2018, 13:45

Gamen skrev:
8. jun 2018, 13:40
Buzz Killington skrev:
8. jun 2018, 13:32
Det skal ikke bliver en større debat om ord, men alt det du skriver er præcis det jeg ligger i ordet "facon". Jeg er sikker på du vil være den første til at minde mig om at jeg ikke helt forstår hvad der foregår i Aalborg når jeg nu ikke bor der, men påstår du vitterligt at hovedårsagen til den påståede opståede apati ligger i at vi har fået en ny sportsdirektør, der for alle hans fejl, ikke er ret forskellig fra næsten alle sportsdirektører i moderne fodbold? Jeg syntes godt nok det lyder vildt.
Det handler ikke kun om facon, det handler i ligeså høj grad om kultur. Og AaB (og nordjyderne) har været vant til at alle klubbens topfigurer har været gennemgående personer i klubben. Som Lynge var det, og som Børge Bach var det.

Det er ikke nogen påstået apati, det er helt klart min oplevelse af at det er en tilstand der har indfundet sig, og som ligger som en dyne over klubben, i sponsorkredse, på Nordtribunen og Vesttribunen og blandt menigmand der ikke nødvendigvis kommer på stadion. AaB er blevet ligegyldige. Og det har bestemt ikke gjort noget godt for den opfattelse, at sportsdirektøren virker til at være noget længere væk fra den gennemsnitlige nordjyde, når det kommer til opfattelsen af AaB, end Lynge var. Al den floskelsnak og knudrede formuleringer - selv i perioder hvor det er gået skidt - virker ikke særligt godt.

Jeg er sådan set ligeglad med hvor du bor, men ligesom man heller ikke kan have samme indblik i hvad der foregår på Christiansborg når man ikke har sin daglige gang der, så kan man heller ikke have samme indsigt hvis ikke man bor i Aalborg, snakker AaB med folk hver dag og kommer i kredse med sponsorer, spillere, fans osv.
Jeg tror dog på at klubben kan løfte det på ny, men det kræver et helt andet benarbejde og at man arbejder for at komme ned i øjenhøjde igen.
O.k. det tager jeg som et "ja" til mit spørgsmål. Lad mig så spørger opfølgende: mener du AaB på den front gør det markant dårligere end e.g. Brøndby, FCK, FCM, AGF og OB?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kuhn retur?

Indlæg af Hanga » 8. jun 2018, 14:01

For mig at se handler det meget om at AaB har nok engang har misset muligheden for at manifestere sig som en nogenlunde fast tophold. Tidligere har man været tvunget til at sælge ud for at redde økonomien. Det var ikke denne gang og vi havde andre muligheder. Det er ret frustrerende.

Derudover har alt hvad klubben har signaleret og praktiseret de sidste mange år ikke været i tråd med det som vi AaB fans gerne vil se og vores selvbillede. The double blev solgt som lille AaB der havde lavet et mirakel. En klub der ellers ikke kunne udfordre Københavnerne og hedebønderne. Tilfredse med 6. pladsen. Læg det sammen med et væld af dårlige beslutninger, der har ført til sportsligt fald, krydret med en grå trup og trænerteam der praktiserer en meget kedelig spillestil. Når AaB udtaler sig om situationen har man svært ved at genkende deres verdensbillede.

Set udefra er det langt hen af vejen det samme som der er sket i Odense, hvor der også lader til at være opstået en form for apati hvor folk bliver væk.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Liverpool1
Drenge
Drenge
Indlæg: 33
Tilmeldt: 8. jul 2018, 19:45

Re: Kuhn retur?

Indlæg af Liverpool1 » 13. jul 2018, 19:49

Kuhn kommer i problemer i Hobro. Noget håbløst bold Hobro spiller i aften.

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Kuhn retur?

Indlæg af Stefanovic » 13. jul 2018, 21:09

Man kan sige, at vi nu får testet Kuhn.... truppen er grundlæggende den samme som i Thomasbergs tid, men tvivler sgu på at Kuhn kan få lige så fine resultater

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Kuhn retur?

Indlæg af strangecap » 24. jul 2018, 10:05

Stefanovic skrev:
13. jul 2018, 21:09
Man kan sige, at vi nu får testet Kuhn.... truppen er grundlæggende den samme som i Thomasbergs tid, men tvivler sgu på at Kuhn kan få lige så fine resultater
Man kan ikke sammenligne lige over, pga

1. Tre hold rykkede direkte ned dvs konkurenterne var dårligere
2. Anden sæson både som Superliga hold og som topscore forekommer næsten aldrig lige så god som foregående hvis det er gået over al forventninger.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kuhn retur?

Indlæg af Patmand » 24. jul 2018, 16:54

strangecap skrev:
24. jul 2018, 10:05
Stefanovic skrev:
13. jul 2018, 21:09
Man kan sige, at vi nu får testet Kuhn.... truppen er grundlæggende den samme som i Thomasbergs tid, men tvivler sgu på at Kuhn kan få lige så fine resultater
Man kan ikke sammenligne lige over, pga

1. Tre hold rykkede direkte ned dvs konkurenterne var dårligere
2. Anden sæson både som Superliga hold og som topscore forekommer næsten aldrig lige så god som foregående hvis det er gået over al forventninger.
Hvad er det for noget fis med konkurrenterne var dårligere?
Der var én direkte nedrykker, de andre to blev fundet via playoff kampe. Hvis de tre oprykkere er stærkere, så er det små marginaler.

Der er nogle herinde der har et meget romantisk billede af Kuhn som den store frelser i Aalborg.
Lad nu bare Kuhn bevise han er bedre end gennemsnittet og Thomasberg.

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Kuhn retur?

Indlæg af Stefanovic » 7. aug 2018, 08:32

Patmand skrev:
24. jul 2018, 16:54
strangecap skrev:
24. jul 2018, 10:05
Stefanovic skrev:
13. jul 2018, 21:09
Man kan sige, at vi nu får testet Kuhn.... truppen er grundlæggende den samme som i Thomasbergs tid, men tvivler sgu på at Kuhn kan få lige så fine resultater
Man kan ikke sammenligne lige over, pga

1. Tre hold rykkede direkte ned dvs konkurenterne var dårligere
2. Anden sæson både som Superliga hold og som topscore forekommer næsten aldrig lige så god som foregående hvis det er gået over al forventninger.
Hvad er det for noget fis med konkurrenterne var dårligere?
Der var én direkte nedrykker, de andre to blev fundet via playoff kampe. Hvis de tre oprykkere er stærkere, så er det små marginaler.

Der er nogle herinde der har et meget romantisk billede af Kuhn som den store frelser i Aalborg.
Lad nu bare Kuhn bevise han er bedre end gennemsnittet og Thomasberg.
Synes allerede Kuhn virker presset. Han har slet ikke fået styr på forsvaret, som giver absurd mange chancer væk.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kuhn retur?

Indlæg af Frygah » 7. aug 2018, 08:42

Stefanovic skrev:
7. aug 2018, 08:32
Patmand skrev:
24. jul 2018, 16:54
strangecap skrev:
24. jul 2018, 10:05
Stefanovic skrev:
13. jul 2018, 21:09
Man kan sige, at vi nu får testet Kuhn.... truppen er grundlæggende den samme som i Thomasbergs tid, men tvivler sgu på at Kuhn kan få lige så fine resultater
Man kan ikke sammenligne lige over, pga

1. Tre hold rykkede direkte ned dvs konkurenterne var dårligere
2. Anden sæson både som Superliga hold og som topscore forekommer næsten aldrig lige så god som foregående hvis det er gået over al forventninger.
Hvad er det for noget fis med konkurrenterne var dårligere?
Der var én direkte nedrykker, de andre to blev fundet via playoff kampe. Hvis de tre oprykkere er stærkere, så er det små marginaler.

Der er nogle herinde der har et meget romantisk billede af Kuhn som den store frelser i Aalborg.
Lad nu bare Kuhn bevise han er bedre end gennemsnittet og Thomasberg.
Synes allerede Kuhn virker presset. Han har slet ikke fået styr på forsvaret, som giver absurd mange chancer væk.
Hans 3-5-2 opstilling mod Horsens var også mystisk. Jeg kender en af spillerne, og kunne se hvordan han som wingback knap var over midtbanen i hele første halvleg. Her snakker vi altså en wingback, som man burde forvente netop ville ræse fremad så snart den mindste mulighed bød sig. Det var virkelig en mærkværdig taktisk første halvleg.

Ros for at skifte over til 4-4-2 i 2. halvleg, men det var ikke imponerende taktisk i første halvleg.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Kuhn retur?

Indlæg af Stefanovic » 23. sep 2018, 16:42

Kuhn må snart kandidere til sæsonens første trænerfyring. Ja, de havde mange skader i dag, men spillerne var drænet for energi og idéer. Der var ingen plan i anden halvleg, hvor vi på en bedre dag kunne have lavet to-tre mål mere. Og så hjælper det ikke på noget som helst at hænge enkelte spillere ud efter kampen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kuhn retur?

Indlæg af frederikshavneren » 24. sep 2018, 05:20

Stefanovic skrev:
23. sep 2018, 16:42
Kuhn må snart kandidere til sæsonens første trænerfyring. Ja, de havde mange skader i dag, men spillerne var drænet for energi og idéer. Der var ingen plan i anden halvleg, hvor vi på en bedre dag kunne have lavet to-tre mål mere. Og så hjælper det ikke på noget som helst at hænge enkelte spillere ud efter kampen.
Bundklubberne må selvfølgelig også ha' med i overvejelserne at det er meget problematisk at rykke ud i denne sæson, der er kun én oprykker i næste sæsons 1. division pga. reduceringen af Superligaen

FlemmingMG
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13. maj 2017, 17:46
Favoritspiller: Kasper Risgaard

Re: Kuhn retur?

Indlæg af FlemmingMG » 29. sep 2018, 16:50

Hobro på vej til at få endnu en gigantisk snitter! Tror sgu ikke 5-0 kan gøre det idag, desværre. Jeg synes Kuhn er en fantastisk person og helt sikkert også meget dygtig, men det der sker nede i Hobro er komplet uholdbart - skader eller ej. Tror ikke han er cheftræner efter landsholdspausen

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Kuhn retur?

Indlæg af san » 29. sep 2018, 17:06

FlemmingMG skrev:
29. sep 2018, 16:50
Hobro på vej til at få endnu en gigantisk snitter! Tror sgu ikke 5-0 kan gøre det idag, desværre. Jeg synes Kuhn er en fantastisk person og helt sikkert også meget dygtig, men det der sker nede i Hobro er komplet uholdbart - skader eller ej. Tror ikke han er cheftræner efter landsholdspausen
Det tror jeg heller ikke han er.
De er stinkende ringe Hobro og det falder tilbage på Kuhn ..
Han må ha haft hjælp til dødbold træningen i AaB tiden, for det sejler da fuldstændig ☺️
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

FlemmingMG
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13. maj 2017, 17:46
Favoritspiller: Kasper Risgaard

Re: Kuhn retur?

Indlæg af FlemmingMG » 29. sep 2018, 17:11

Ville stadig elske at se Kuhn tilbage i AaB. Men sporene fra hans tid som cheftræner skræmmer efterhånden. Tror stadig han er DK's bedste assistenttræner, men er efterhånden blevet overbevist om at AaB så helt rigtigt da de vurderede at han IKKE er cheftræner kandidat

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kuhn retur?

Indlæg af Pastorius » 29. sep 2018, 17:23

FlemmingMG skrev:Hobro på vej til at få endnu en gigantisk snitter! Tror sgu ikke 5-0 kan gøre det idag, desværre. Jeg synes Kuhn er en fantastisk person og helt sikkert også meget dygtig, men det der sker nede i Hobro er komplet uholdbart - skader eller ej. Tror ikke han er cheftræner efter landsholdspausen
Hvis man kan sætte dem under pres og få spillet op deres banehalvdel, så er Midtjylland nærmest ringere end Hobro.
Med venlig Hilsen
--
Robert

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Kuhn retur?

Indlæg af DobbeltA » 30. sep 2018, 07:06

Frygah skrev:
7. aug 2018, 08:42
Stefanovic skrev:
7. aug 2018, 08:32
Patmand skrev:
24. jul 2018, 16:54
strangecap skrev:
24. jul 2018, 10:05
Stefanovic skrev:
13. jul 2018, 21:09
Man kan sige, at vi nu får testet Kuhn.... truppen er grundlæggende den samme som i Thomasbergs tid, men tvivler sgu på at Kuhn kan få lige så fine resultater
Man kan ikke sammenligne lige over, pga

1. Tre hold rykkede direkte ned dvs konkurenterne var dårligere
2. Anden sæson både som Superliga hold og som topscore forekommer næsten aldrig lige så god som foregående hvis det er gået over al forventninger.
Hvad er det for noget fis med konkurrenterne var dårligere?
Der var én direkte nedrykker, de andre to blev fundet via playoff kampe. Hvis de tre oprykkere er stærkere, så er det små marginaler.

Der er nogle herinde der har et meget romantisk billede af Kuhn som den store frelser i Aalborg.
Lad nu bare Kuhn bevise han er bedre end gennemsnittet og Thomasberg.
Synes allerede Kuhn virker presset. Han har slet ikke fået styr på forsvaret, som giver absurd mange chancer væk.
Hans 3-5-2 opstilling mod Horsens var også mystisk. Jeg kender en af spillerne, og kunne se hvordan han som wingback knap var over midtbanen i hele første halvleg. Her snakker vi altså en wingback, som man burde forvente netop ville ræse fremad så snart den mindste mulighed bød sig. Det var virkelig en mærkværdig taktisk første halvleg.

Ros for at skifte over til 4-4-2 i 2. halvleg, men det var ikke imponerende taktisk i første halvleg.
Kuhn er helt sikkert en hyggelig fyr at få en fyraftensbajer med, men nogen genial taktisk begavelse tvivler jeg kraftigt på, at han er. Han kan puste liv ind i en trup og tale spillerne op, men når man har gjort det 10 gange og den egentlige substans (de geniale taktiske træk) ikke er tilstrækkeligt tilstede, så falder det hele lidt sammen igen. Mit bud er at det bliver en "Malmö" i Hobro, Kuhn kommer til at miste spillernes tro på sig, før ledelsen mister troen på Kuhn.

Kongpohl
Junior
Junior
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. apr 2018, 21:04
Favoritspiller: Jannik Pohl

Re: Kuhn retur?

Indlæg af Kongpohl » 1. okt 2018, 12:50

DobbeltA skrev:
30. sep 2018, 07:06
Frygah skrev:
7. aug 2018, 08:42
Stefanovic skrev:
7. aug 2018, 08:32
Patmand skrev:
24. jul 2018, 16:54
strangecap skrev:
24. jul 2018, 10:05
Stefanovic skrev:
13. jul 2018, 21:09
Man kan sige, at vi nu får testet Kuhn.... truppen er grundlæggende den samme som i Thomasbergs tid, men tvivler sgu på at Kuhn kan få lige så fine resultater
Man kan ikke sammenligne lige over, pga

1. Tre hold rykkede direkte ned dvs konkurenterne var dårligere
2. Anden sæson både som Superliga hold og som topscore forekommer næsten aldrig lige så god som foregående hvis det er gået over al forventninger.
Hvad er det for noget fis med konkurrenterne var dårligere?
Der var én direkte nedrykker, de andre to blev fundet via playoff kampe. Hvis de tre oprykkere er stærkere, så er det små marginaler.

Der er nogle herinde der har et meget romantisk billede af Kuhn som den store frelser i Aalborg.
Lad nu bare Kuhn bevise han er bedre end gennemsnittet og Thomasberg.
Synes allerede Kuhn virker presset. Han har slet ikke fået styr på forsvaret, som giver absurd mange chancer væk.
Hans 3-5-2 opstilling mod Horsens var også mystisk. Jeg kender en af spillerne, og kunne se hvordan han som wingback knap var over midtbanen i hele første halvleg. Her snakker vi altså en wingback, som man burde forvente netop ville ræse fremad så snart den mindste mulighed bød sig. Det var virkelig en mærkværdig taktisk første halvleg.

Ros for at skifte over til 4-4-2 i 2. halvleg, men det var ikke imponerende taktisk i første halvleg.
Kuhn er helt sikkert en hyggelig fyr at få en fyraftensbajer med, men nogen genial taktisk begavelse tvivler jeg kraftigt på, at han er. Han kan puste liv ind i en trup og tale spillerne op, men når man har gjort det 10 gange og den egentlige substans (de geniale taktiske træk) ikke er tilstrækkeligt tilstede, så falder det hele lidt sammen igen. Mit bud er at det bliver en "Malmö" i Hobro, Kuhn kommer til at miste spillernes tro på sig, før ledelsen mister troen på Kuhn.
Det ser vidst ud til at du får ret :-)

Besvar