Joakim Mæhle

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Kristian » 4. maj 2017, 10:39

Pastorius skrev:
Gamen skrev:15 mio. kr for Mæhle? Glem det. Dalsgaard er på vej til at blive solgt for 8 mio. kr. og det er nok max. i det lag.
De gav 10 mio. for Colley i Djurgården, og slap omkring 15 for Berge i Vålerenga. Men det var spillere til start-11'eren. Realistisk bud? Mellem 6-9 mio.
Jeg er helt enig med dig i at det ville være (i den høje ende af) en realistisk markedspris. Min pointe var, at jeg ikke kan forstå hvis AaB er interesseret i at sælge til den pris.

På den anden side, kan man sikkert få rigtig meget potentiale for de penge, og AaB har helt sikkert en masse anvne stående på blokken allerede i relation til det næste transfervindue.
Man opjustere med 10 mio og deri er medregnet spillerindkøb til sommervinduet.
Vi må gå ud fra, at der er afsat til ekstra midler i forbindelse med dette salg.

Et bud på en sum må være et sted mellem 10-13 mio.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af doukas » 4. maj 2017, 10:40

AaB1978 skrev:AaB bekræfter forhandlingerne

https://aabsport.dk/nyheder/2017/maj/aa ... l-i-april/
10 fucking millioner - det er alt, alt for lidt. :@ :@ :thumbsdown: :thumbsdown:

Jeg er simpelthen rystet over, at man sælger ud af arvesølvet.

Skulle vi ikke se naboens dreng på banen?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

seamann

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af seamann » 4. maj 2017, 10:41

doukas skrev:
AaB1978 skrev:AaB bekræfter forhandlingerne

https://aabsport.dk/nyheder/2017/maj/aa ... l-i-april/
10 fucking millioner - det er alt, alt for lidt. :@ :@ :thumbsdown: :thumbsdown:
Det er jo ikke det, der står. Der står opjustering på 10 mio.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af doukas » 4. maj 2017, 10:42

seamann skrev:
doukas skrev:
AaB1978 skrev:AaB bekræfter forhandlingerne

https://aabsport.dk/nyheder/2017/maj/aa ... l-i-april/
10 fucking millioner - det er alt, alt for lidt. :@ :@ :thumbsdown: :thumbsdown:
Det er jo ikke det, der står. Der står opjustering på 10 mio.
Og hvad skulle retfærdiggøre, at det er mere end det?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Søgaard » 4. maj 2017, 10:42

Jakobsen skrev:
Patmand skrev:Opjustering: kr. 10 mio. såfremt salget går igennem (som AaB har en rimelig forventning om det gør).

https://newsclient.omxgroup.com/cdsPubl ... 95&lang=da
Og hvad pokker skal vi så bruge endnu flere penge i banken til? Med tanke på alle de penge der allerede står i banken synes jeg man skulle allokere alle midlerne til truppen nu, hvor Gaarde skal lukke endnu et hul.
Altså, nu skal geninvesteringen ikke ske fra dag til dag. Den bliver jo afskrevet over tid. Så man kan sagtens have lagt 3-4 millioner fra til transfer, samt budgetere med at lønomkostningerne skal være 3 mio. højere hvert år over de næste 3 år.

Men vil gerne se det, før jeg tror det.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Søgaard » 4. maj 2017, 10:44

doukas skrev:
seamann skrev:
doukas skrev:
AaB1978 skrev:AaB bekræfter forhandlingerne

https://aabsport.dk/nyheder/2017/maj/aa ... l-i-april/
10 fucking millioner - det er alt, alt for lidt. :@ :@ :thumbsdown: :thumbsdown:
Det er jo ikke det, der står. Der står opjustering på 10 mio.
Og hvad skulle retfærdiggøre, at det er mere end det?
Ja, at det er en opjustering? At vi allerede har 'tabt' penge ift. budget ved at realisere en lavere placering i ligaen, som også er dækket ind i denne opjustering?
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af doukas » 4. maj 2017, 10:46

Jeg har fandme svært ved at perspektiverne i den handel - hvorfor? - Mæhle var den mest spændende spiller på det hold!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af KJ » 4. maj 2017, 10:46

Mon ikke Patrick Kristensen når de 500 kampe for AaB? Jeg hører også Oliver Lunds navn spøge i kulisserne...

Ej, spøg til side. Jeg er overbevist om, at både Gaarde og bestyrelsen de sidste par uger har indset, at truppen i år har været foruroligende tynd. Jeg er 100% sikker på, at der kommer en række markante forstærkninger til sommer - uanset om Mæhle ryger eller ej.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Martino » 4. maj 2017, 10:57

Kenneth K skrev:
Frygah skrev:
Martino skrev:Så buddet skulle ligge på omkring 6mio. Hmmm...! Han er en af vores 3 bedste spillere pt, så det kommer godt nok an på hvad AaB kan hente ind i stedet.
Hvor har du de 6 mil fra?
Det lyder i hvert fald som et helt noller-lavt beløb, medmindre vi modtager en shitload i klausuler efter præstation og videresalg.
Ser da heldigvis ud til min kilde tager fejl, nu AaB er kommet med en pressemeddelse. Dejligt.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Agge
2. div
2. div
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. aug 2006, 12:24
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Udlandet

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Agge » 4. maj 2017, 10:59

10 mio. for en relativt uprøvet, men talentfuld 19-årig back... Det syntes jeg sgu er okay... Jeg vil tro at man erstatter ham for det nuværende transferbudget og så spreder Bassogog pengene på en ekstra spiller... Smid 20-25% videresalgsklausul oven i og så vil jeg næsten være fristet til at kalde det et godt salg..

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af le Cid » 4. maj 2017, 11:03

Agge skrev:10 mio. for en relativt uprøvet, men talentfuld 19-årig back...
10 millioner er hvad forventningerne til regnskabet er opjusteret med. Men der er tilsyneladende også afsat penge til indkøb - og så kan der også være nedjusteret en anelse pga. vi ikke ramte den 6. plads, som der var budgetteret med...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Hanga » 4. maj 2017, 11:04

Et to-cifret millionbeløb for Mæhle er isoleret set et godt salg, det synes jeg helt afgjort.

Problemet er bare, at vi har langt mere behov for at have ham på holdet, end vi har for at få pengene.

Vi er godt igang med at lave en Esbjerg - sælger alle de gode spillere uden at få tilsvarnede ind også. Resultat er ikke overraskende - resultaterne bliver dårligere og dårligere. Forskellen er at de har været tvunget til det, mens AaB bare fylder mere og mere i pengetanken.

Okay, Gaarde skal have sommervinduet med før vi kan konkludere endeligt, men her skal der altså også investeres kraftigt nu!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Patmand » 4. maj 2017, 11:05

Pastorius skrev:AaB har helt sikkert en masse navne stående på blokken allerede i relation til det næste transfervindue.
Der kan næppe herske tvivl om at AaB følger obligationsmarkedet tæt og sikkert har øjnene rettet på nogle attraktive serier.

Måske skulle de overveje at oprette en portefølje af pantebreve.
Bevares, det kan syntes lidt vel aggressivt men også med et potentielt større afkast til følge.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af troelsh » 4. maj 2017, 11:05

En opjustering på 10 mil, heriindregnet investeringer i spillertruppen i det kommende transfervindue, jeg gætter på en salgspris imellem 13-15 mio.

Jeg er ikke begejstret for salget, set i lyset af vi har råd til at sige nej, og der i forvejen er varslet store udskiftninger i truppen.
Lur om vi ikke ville kunne have fået mindst samme salgspris om et år eller to år, men nu skal der istedet hentes en løntung spiller udefra, hvilket vi ikke ligefrem har haft den store succes med tidligere.

Der venter et meget travlt transfervindue for Gaarde

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Martino » 4. maj 2017, 11:08

troelsh skrev:En opjustering på 10 mil, heriindregnet investeringer i spillertruppen i det kommende transfervindue, jeg gætter på en salgspris imellem 13-15 mio.

Jeg er ikke begejstret for salget, set i lyset af vi har råd til at sige nej, og der i forvejen er varslet store udskiftninger i truppen.
Lur om vi ikke ville kunne have fået mindst samme salgspris om et år eller to år, men nu skal der istedet hentes en løntung spiller udefra, hvilket vi ikke ligefrem har haft den store succes med tidligere.

Der venter et meget travlt transfervindue for Gaarde
Det lyder til omkring minimum 15mio på den pressemeddelse gør det ikke? I så fald forstår jeg godt AaB og Gaarde.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af doukas » 4. maj 2017, 11:10

Nu gentager jeg mig selv, men jeg begriber slet ikke den handel.

Gaarde og co gør sådan et stort nummer ud af være hele Nordjyllands Hold og stamme på vores hold skal udgøres af egen avl. Ligeså snart vores egen avl viser bare lidt potentiale, bliver han skudt afsted. Det passer bare slet ikke sammen i min verden, når man tænker på de muligheder AaB har med den solide kapitalbeholdning.

Under Gaardes ledelse bliver det her hold bare mere og mere uinteressant for hvert transfervindue der går.

Heldigvis kan aktionærerne se frem til at få endnu mere udbetalt i udbytte - hurra!

Gade vide hvornår Mæhle trækker FCK-trøjen over hovedet? :S
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Danni » 4. maj 2017, 11:10

Hvis det her salg bliver en realitet, siger det lidt om forskellen på den belgiske liga og den danske.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af troelsh » 4. maj 2017, 11:18

Martino skrev:
troelsh skrev:En opjustering på 10 mil, heriindregnet investeringer i spillertruppen i det kommende transfervindue, jeg gætter på en salgspris imellem 13-15 mio.

Jeg er ikke begejstret for salget, set i lyset af vi har råd til at sige nej, og der i forvejen er varslet store udskiftninger i truppen.
Lur om vi ikke ville kunne have fået mindst samme salgspris om et år eller to år, men nu skal der istedet hentes en løntung spiller udefra, hvilket vi ikke ligefrem har haft den store succes med tidligere.

Der venter et meget travlt transfervindue for Gaarde
Det lyder til omkring minimum 15mio på den pressemeddelse gør det ikke? I så fald forstår jeg godt AaB og Gaarde.
Jeg syntes stadig det er i underkanten, ovenstående argumenter taget i betragtning.
Jeg tror fcm får +20 for Nissen

Brugeravatar
Rolden
2. div
2. div
Indlæg: 216
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Rolden » 4. maj 2017, 11:18

doukas skrev:Nu gentager jeg mig selv, men jeg begriber slet ikke den handel.

Gaarde og co gør sådan et stort nummer ud af være hele Nordjyllands Hold og stamme på vores hold skal udgøres af egen avl. Ligeså snart vores egen avl viser bare lidt potentiale, bliver han skudt afsted. Det passer bare slet ikke sammen i min verden, når man tænker på de muligheder AaB har med den solide kapitalbeholdning.

Under Gaardes ledelse bliver det her hold bare mere og mere uinteressant for hvert transfervindue der går.

Hvor mange penge var det, som skulle udbetales til aktionærerne? Det beløb skal vel også være højere nu?

Gade vide hvornår Mæhle trækker FCK-trøjen over hovedet? :S
Jeg fatter det sq heller ikke.
Han har en lang kontrakt og vi har penge på bogen, så et pænt nej tak vil være passende.
Det er meget skuffende at AaB vælger at sælge ham.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Hanga » 4. maj 2017, 11:21

Martino skrev:
Ser da heldigvis ud til min kilde tager fejl, nu AaB er kommet med en pressemeddelse. Dejligt.
Billede
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar