Joakim Mæhle

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
seamann

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af seamann » 4. maj 2017, 13:12

Patmand skrev:
Pastorius skrev:
gravballe skrev:
Men AaB er også en fodbold klub, og en fodbold klub med et dårlig hold, får svært ved at lave overstående. Jeg er fuld ud med på at AaB er en udvikler klub, men jeg forventer da at man stadig vil kæmpe i den sjove ende.
Vores hold stinker - med eller uden Mæhle - og der skal alligevel ske en hel del for at få det på plads. Er vi omkring 2 mill. €, synes jeg det er fornuftigt at sælge. Holder man alligevel igen med penge til spillerindkøb og bruger dem i stedet til at betale udbytte, så er det et stort problem, men det har ikke isoleret noget med salget af Mæhle at gøre.
Vi ved jo allerede nu hvem AaB gerne vil have ind som afløseren for Mæhle - Daniel Christensen.

Det er vel AaB classic at lede efter en erstatning blandt tidligere AaB spillere.

Jeg syntes isoleret set et salg på ca. 10 mio. er udemærket, men vi står tilbage med et hold fuldstændig blottet for kvalitet.

Daniel Christensen? Han bliver jo ikke en profil i Superligaen.
Skal vi så håbe på Gaarde henter nogle virkelig store profiler til andre positioner? Jeg kan have mine tvivl.

Jeg syntes det store problem med holdet pt. er man ikke rigtig kan se perspektivet i projektet. Det er svært at se vores nuværende trup er ved at være klar til at spille med i toppen.

Den gamle garde er ved at være færdige. I det næste lag ser jeg stort kun noget perspektiv i Ahlmann. Så har vi de unge - der ved vi ikke rigtig endnu om det bliver fugl eller fisk.
Nu sælger man så den førsteårssenior der har vist mest potentiale.

Dvs. det hele nu afhænger af Gaarde's evner til at ramme rigtigt på transfermarkedet. Jeg tror umiddelbart de fleste af os fans føler os usikre. Jeg har personligt ingen forventninger til de næste to sæsoner, og det er ærlig talt lidt trist.
Så du mener Gaarde, MW, PEA mfl ikke kan kende forskel på en højreback og en venstreback - lol.

Mr-schou
2. div
2. div
Indlæg: 134
Tilmeldt: 21. maj 2007, 20:42
Geografisk sted: 8000 Aarhus c

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Mr-schou » 4. maj 2017, 13:12

Er der overhovedet nogen der overvejer at Gaarde ikke vil stå i vejen for Mæhle?
AaB har fået et bud og Gaarde har informeret Mæhle eller hans agent om tilbuddet, Mæhle synes det kunne være rigtig spændende at komme til Genk?

Synes tit at Gaarde eller andre tidligere sportsdirektør bliver skudt i skoene at de er rigtig dårlige købmænd også glemmer mand at der ligesom er en modpart, der måske godt kunne tænke sig at komme til Genk!
Havde jeg været 19-20 år og fået et spændende tilbud havde jeg fandme også taget afsted!!

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Patmand » 4. maj 2017, 13:14

Poker-One-Kenobi skrev:Hvis man gerne vil holde med en klub som har råd til at sige nej tak til 10+ millioner for en 19 årig højreback skal man holde med FCK. Det her er et klassisk AaB salg som vi forhåbentlig kommer til at se lignende med Pohl, Thellufsen osv i de næste par år. Ja, det er kommet hurtigere end man kunne have regnet med, men det er stadig det samme gode talentarbejde.
Vi er ikke uenige. Min fornuft fortæller mig også at vi naturligvis skal sælge Mæhle til et så højt et beløb.

Men det kommer unægteligt på et skidt tidspunkt og det kan give lidt bange anelser for den nærmeste fremtid.
Vi har ikke den luksus som FCK der kan time deres køb/salg efter hele tiden at have en stærk trup.

Al logik tilsiger at vi må sælge når der kommer et godt bud, men vi står tilbage med en amputeret trup.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Patmand » 4. maj 2017, 13:18

seamann skrev:
Patmand skrev:
Pastorius skrev:
gravballe skrev:
Men AaB er også en fodbold klub, og en fodbold klub med et dårlig hold, får svært ved at lave overstående. Jeg er fuld ud med på at AaB er en udvikler klub, men jeg forventer da at man stadig vil kæmpe i den sjove ende.
Vores hold stinker - med eller uden Mæhle - og der skal alligevel ske en hel del for at få det på plads. Er vi omkring 2 mill. €, synes jeg det er fornuftigt at sælge. Holder man alligevel igen med penge til spillerindkøb og bruger dem i stedet til at betale udbytte, så er det et stort problem, men det har ikke isoleret noget med salget af Mæhle at gøre.
Vi ved jo allerede nu hvem AaB gerne vil have ind som afløseren for Mæhle - Daniel Christensen.

Det er vel AaB classic at lede efter en erstatning blandt tidligere AaB spillere.

Jeg syntes isoleret set et salg på ca. 10 mio. er udemærket, men vi står tilbage med et hold fuldstændig blottet for kvalitet.

Daniel Christensen? Han bliver jo ikke en profil i Superligaen.
Skal vi så håbe på Gaarde henter nogle virkelig store profiler til andre positioner? Jeg kan have mine tvivl.

Jeg syntes det store problem med holdet pt. er man ikke rigtig kan se perspektivet i projektet. Det er svært at se vores nuværende trup er ved at være klar til at spille med i toppen.

Den gamle garde er ved at være færdige. I det næste lag ser jeg stort kun noget perspektiv i Ahlmann. Så har vi de unge - der ved vi ikke rigtig endnu om det bliver fugl eller fisk.
Nu sælger man så den førsteårssenior der har vist mest potentiale.

Dvs. det hele nu afhænger af Gaarde's evner til at ramme rigtigt på transfermarkedet. Jeg tror umiddelbart de fleste af os fans føler os usikre. Jeg har personligt ingen forventninger til de næste to sæsoner, og det er ærlig talt lidt trist.
Så du mener Gaarde, MW, PEA mfl ikke kan kende forskel på en højreback og en venstreback - lol.
Nej! Det overlader de til mig. Der er en grund til at de kan leve af at arbejde med fodbold - og jeg ikke kan :D

Jeg skal for pokker også have lov at lave et enkelt fejlskud. Jeg ved ikke hvorfor jeg i mit hovede havde ham til at spille højre back i AGF. Nå...videre.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Sanchez94 » 4. maj 2017, 13:19

Patmand skrev:
Pastorius skrev:
gravballe skrev:
Men AaB er også en fodbold klub, og en fodbold klub med et dårlig hold, får svært ved at lave overstående. Jeg er fuld ud med på at AaB er en udvikler klub, men jeg forventer da at man stadig vil kæmpe i den sjove ende.
Vores hold stinker - med eller uden Mæhle - og der skal alligevel ske en hel del for at få det på plads. Er vi omkring 2 mill. €, synes jeg det er fornuftigt at sælge. Holder man alligevel igen med penge til spillerindkøb og bruger dem i stedet til at betale udbytte, så er det et stort problem, men det har ikke isoleret noget med salget af Mæhle at gøre.
Vi ved jo allerede nu hvem AaB gerne vil have ind som afløseren for Mæhle - Daniel Christensen.

Det er vel AaB classic at lede efter en erstatning blandt tidligere AaB spillere.

Jeg syntes isoleret set et salg på ca. 10 mio. er udemærket, men vi står tilbage med et hold fuldstændig blottet for kvalitet.

Daniel Christensen? Han bliver jo ikke en profil i Superligaen.
Skal vi så håbe på Gaarde henter nogle virkelig store profiler til andre positioner? Jeg kan have mine tvivl.

Jeg syntes det store problem med holdet pt. er man ikke rigtig kan se perspektivet i projektet. Det er svært at se vores nuværende trup er ved at være klar til at spille med i toppen.

Den gamle garde er ved at være færdige. I det næste lag ser jeg stort kun noget perspektiv i Ahlmann. Så har vi de unge - der ved vi ikke rigtig endnu om det bliver fugl eller fisk.
Nu sælger man så den førsteårssenior der har vist mest potentiale.

Dvs. det hele nu afhænger af Gaarde's evner til at ramme rigtigt på transfermarkedet. Jeg tror umiddelbart de fleste af os fans føler os usikre. Jeg har personligt ingen forventninger til de næste to sæsoner, og det er ærlig talt lidt trist.

Det fortæller mere om dig, end det gør om klubben at du tror Daniel Christensen er Mæhles afløser.. Daniel Christensen er venstrebenet, venstreback

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Arendt » 4. maj 2017, 13:33

Sanchez94 skrev:
Patmand skrev:
Pastorius skrev:
gravballe skrev:
Men AaB er også en fodbold klub, og en fodbold klub med et dårlig hold, får svært ved at lave overstående. Jeg er fuld ud med på at AaB er en udvikler klub, men jeg forventer da at man stadig vil kæmpe i den sjove ende.
Vores hold stinker - med eller uden Mæhle - og der skal alligevel ske en hel del for at få det på plads. Er vi omkring 2 mill. €, synes jeg det er fornuftigt at sælge. Holder man alligevel igen med penge til spillerindkøb og bruger dem i stedet til at betale udbytte, så er det et stort problem, men det har ikke isoleret noget med salget af Mæhle at gøre.
Vi ved jo allerede nu hvem AaB gerne vil have ind som afløseren for Mæhle - Daniel Christensen.

Det er vel AaB classic at lede efter en erstatning blandt tidligere AaB spillere.

Jeg syntes isoleret set et salg på ca. 10 mio. er udemærket, men vi står tilbage med et hold fuldstændig blottet for kvalitet.

Daniel Christensen? Han bliver jo ikke en profil i Superligaen.
Skal vi så håbe på Gaarde henter nogle virkelig store profiler til andre positioner? Jeg kan have mine tvivl.

Jeg syntes det store problem med holdet pt. er man ikke rigtig kan se perspektivet i projektet. Det er svært at se vores nuværende trup er ved at være klar til at spille med i toppen.

Den gamle garde er ved at være færdige. I det næste lag ser jeg stort kun noget perspektiv i Ahlmann. Så har vi de unge - der ved vi ikke rigtig endnu om det bliver fugl eller fisk.
Nu sælger man så den førsteårssenior der har vist mest potentiale.

Dvs. det hele nu afhænger af Gaarde's evner til at ramme rigtigt på transfermarkedet. Jeg tror umiddelbart de fleste af os fans føler os usikre. Jeg har personligt ingen forventninger til de næste to sæsoner, og det er ærlig talt lidt trist.

Det fortæller mere om dig, end det gør om klubben at du tror Daniel Christensen er Mæhles afløser.. Daniel Christensen er venstrebenet, venstreback
Lidt et fejlskud her ;)

I stedet for al den negativitet, så lad os være rationelle. Vi har igen udviklet en spiller, som er på U20-landsholdet og kan sælges for omkring 15 mio kr. Det kan vi være stolte af.

Vi er ikke en spiller, men et hold. Vi skal nok finde en ny højre back, som har de samme kvaliteter og kan være med til at skabe et nyt hold til næste sæson.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af jonas386 » 4. maj 2017, 13:49

Jeg ser heller ikke meget pointe i at sælge Mæhle nu, heller ikke for Mæhle selv. Jeg synes det er fint interessen er der, men er der virkelig nogen grund til at sælge nu og her? Først og fremmest, så mangler vi ikke pengene, og selvom der er tale om et rimeligt beløb, ift omstændighederne, så vil det jo bare betyde vi skal ud og bruge penge på en ny spiller der også skal spilles ind. Og hvad kan man overhovedet få fat i, der samlet set vil gøre det til et godt bytte?
Derudover har Mæhle jo stadig mange ting der kan forbedres, og jeg tror da også han ville kunne tage nogle gode skridt i løbet af næste sæson, hvor der kan bygges videre på den gode start. Jeg tror heller ikke det vil sænke prisen helt voldsomt, hvis han skulle blive en spiller der også kommer i periferien af landsholdet. Gent er sikkert en bedre klub end AaB på mange parametre, men vil det virkelig give så meget mening at skifte en næsten sikker startplads ud med bænken i Belgien? Igen, et år mere som fast mand tror jeg vil give meget, og derigennem også bedre mulighed for at blive købt som fast mand når han engang skal videre.
Det er fint med interessen, men jeg håber godt nok heller ikke at det ender med et salg i dette vindue.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Klaus » 4. maj 2017, 14:03

Arendt skrev:
Klaus skrev:
Arendt skrev: Hvor ser du, at vi skal udbetale et aktieudbytte på omkring 10 mio kr?
Det skrev AaB i en meddelelse til aktionærerne. Jeg har ledt efter den, men kan desværre ikke finde den. Så vidt jeg husker, skrev de helt konkret, at man ville udbetale et udbytte på mellem 5 og 10 millioner..
Jeg er selv aktionær, og du tager fejl.

Aktionærerne bliver omskrevet til 200 kr, hvilket vil sige, at hver aktionær får en aktie frem for 800 aktier.

At aktionærerne skulle få et udbytte er jo helt forkert. Vi kommer til at bruge midlerne fra en del af Bassogog-salget samt midler fra Mæhle-salget til nye spillere.

Hvis vi får 15 mio. kr for en back, som var på kanten til at komme i førsteholdstruppen efter en sæson, hvor holdet har spillet dårligt, så er det objektivt et flot salg.

Vi skal nok finde en ny back, som har de samme kvaliteter som Mæhle. Vi er dog nødt til at hæve spillerbudgettet, hvilket jeg også tror millionerne skal bruges til. Fremtidige investeringer, som ledelsen kun har foretaget indtil videre.
Så fandt jeg det alligevel.

Se fx afsnittet om udbytte :cool:
https://aabsport.dk/nyheder/2017/april/ ... -i-AaB-as/

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af MrBangDK » 4. maj 2017, 14:09

Klaus skrev:
Arendt skrev:
Klaus skrev:
Arendt skrev: Hvor ser du, at vi skal udbetale et aktieudbytte på omkring 10 mio kr?
Det skrev AaB i en meddelelse til aktionærerne. Jeg har ledt efter den, men kan desværre ikke finde den. Så vidt jeg husker, skrev de helt konkret, at man ville udbetale et udbytte på mellem 5 og 10 millioner..
Jeg er selv aktionær, og du tager fejl.

Aktionærerne bliver omskrevet til 200 kr, hvilket vil sige, at hver aktionær får en aktie frem for 800 aktier.

At aktionærerne skulle få et udbytte er jo helt forkert. Vi kommer til at bruge midlerne fra en del af Bassogog-salget samt midler fra Mæhle-salget til nye spillere.

Hvis vi får 15 mio. kr for en back, som var på kanten til at komme i førsteholdstruppen efter en sæson, hvor holdet har spillet dårligt, så er det objektivt et flot salg.

Vi skal nok finde en ny back, som har de samme kvaliteter som Mæhle. Vi er dog nødt til at hæve spillerbudgettet, hvilket jeg også tror millionerne skal bruges til. Fremtidige investeringer, som ledelsen kun har foretaget indtil videre.
Så fandt jeg det alligevel.

Se fx afsnittet om udbytte :cool:
https://aabsport.dk/nyheder/2017/april/ ... -i-AaB-as/
Bestyrelsen vil stille forslag om at der på generalforsamlingen i 2018 udloddes udbytte i niveauet 5-10 mio. kr. afhængig af selskabets økonomiske stilling på udbetalingstidspunktet, herunder om der er foretaget opkøb af egne aktier.
Flere hvis'er.. og hvis de nu opkøber en masse aktier (jvnf. minimum 800 eller tvangsindløs), så kan det som skrevet også have indflydelse.

Jeg synes helt klart også det ville være federe, at der blev investeret mere i truppen. På den anden side, så kan jeg også godt forstå AaB. Et lille gement "tak" for den tillid investorer har vist og de penge de har bidraget med. Lad os nu se. Det er først i 2018 vi taler om. Så penge fra et salg af Mæhle går altså ikke direkte til aktionærerne!
Ska' vi hak'?

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 4. maj 2017, 14:14

Vi får 10-11 mio. for Mæhle, ikke mere, har jeg nu hørt fra nogen tæt på.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Klaus » 4. maj 2017, 14:26

MrBangDK skrev: Jeg synes helt klart også det ville være federe, at der blev investeret mere i truppen. På den anden side, så kan jeg også godt forstå AaB. Et lille gement "tak" for den tillid investorer har vist og de penge de har bidraget med. Lad os nu se. Det er først i 2018 vi taler om. Så penge fra et salg af Mæhle går altså ikke direkte til aktionærerne!
Det handler om en udlodning i 2018. Den vil vel ske på baggrund af regnskabet for 2017, så jeg vil da mene, at Mæhle-salget vil få indflydelse???? Men det er da rigtigt, at den ikke er "direkte"...

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Halil » 4. maj 2017, 14:34

Gamen skrev:Vi får 10-11 mio. for Mæhle, ikke mere, har jeg nu hørt fra nogen tæt på.
Det er noget fucking lort.

Et dårligt salg.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af MrBangDK » 4. maj 2017, 14:35

Klaus skrev:
MrBangDK skrev: Jeg synes helt klart også det ville være federe, at der blev investeret mere i truppen. På den anden side, så kan jeg også godt forstå AaB. Et lille gement "tak" for den tillid investorer har vist og de penge de har bidraget med. Lad os nu se. Det er først i 2018 vi taler om. Så penge fra et salg af Mæhle går altså ikke direkte til aktionærerne!
Det handler om en udlodning i 2018. Den vil vel ske på baggrund af regnskabet for 2017, så jeg vil da mene, at Mæhle-salget vil få indflydelse???? Men det er da rigtigt, at den ikke er "direkte"...
Enig - og det er lidt det en del skriver herinde. Jeg er nok bare for positiv indstillet til at håndtere at læse debatsiden for tiden! :D
Ska' vi hak'?

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Martino » 4. maj 2017, 14:51

jernskjorten skrev:
Martino skrev:Tja. Journalister tager jo fejl indimellem.
Det er derfor, de er blevet journalister...
Haha. Vedkommende er heller ikke decideret sportsjournalist, men plejer at høre lidt på jobbet.
Jeg savner Winsnes

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gnu » 4. maj 2017, 15:38

Det store spørgsmål er jo så, om Mæhle er i FCK fra januar 18, eller venter til sommeren 18.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 4. maj 2017, 15:48

Gnu skrev:Det store spørgsmål er jo så, om Mæhle er i FCK fra januar 18, eller venter til sommeren 18.
Så er Mæhle altså heller ikke bedre. De 10 millioner er baseret på hans potentiale og unge alder, han er IKKE klar til at spille for FCK om 1 år.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Hovedet » 4. maj 2017, 15:57

Poker-One-Kenobi skrev:
Gnu skrev:Det store spørgsmål er jo så, om Mæhle er i FCK fra januar 18, eller venter til sommeren 18.
Så er Mæhle altså heller ikke bedre. De 10 millioner er baseret på hans potentiale og unge alder, han er IKKE klar til at spille for FCK om 1 år.
Jeg tror ikke, der findes nogen uden for AaB-kredse, der overhovedet har hørt om Mæhle. Vi er ikke i Kusk/Helenius/Thomsen-klassen her, og isoleret set er der jo tale om et godt salg.

Dog er jeg direkte forarget over, at klubben vil hælde et tocifret millionbeløb ud af slusen som aktienærudbytte i en tid, hvor vores fodboldhold er i fuldstændig rædderlig forfatning. Aktionærudbytte ville kun have været relevant efter en CL-deltagelse eller lignende.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Forza » 4. maj 2017, 16:01

Poker-One-Kenobi skrev:
Gnu skrev:Det store spørgsmål er jo så, om Mæhle er i FCK fra januar 18, eller venter til sommeren 18.
Så er Mæhle altså heller ikke bedre. De 10 millioner er baseret på hans potentiale og unge alder, han er IKKE klar til at spille for FCK om 1 år.
Mæhle er langt fra færdiguddannet. Men han er den eneste i truppen der kan udfordrer. Han er kun 19 og har 4 år tilbage af kontrakten.

Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg mener om denne transfer. Jeg ville have været tilfreds med 2 mio EUR. 1,5 er liiiige i underkanten efter min smag.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 26. jul 2007, 08:56

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 4. maj 2017, 16:04

Forza skrev: Men han er den eneste i truppen der kan udfordrer.
det syntes jeg nu ikke - Det er i hvert fald også en af Thellufsens forcer
Um Gandhi Dandy, um grande
milionário socialista

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Forza » 4. maj 2017, 16:06

MR er den rigtige vinder skrev:
Forza skrev: Men han er den eneste i truppen der kan udfordrer.
det syntes jeg nu ikke - Det er i hvert fald også en af Thellufsens forcer
Point taken - Du har ret. Thellufsen gør det bare ikke så ofte som Mæhle.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar