Joakim Mæhle

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af doukas » 9. maj 2017, 18:08

Gaarde havde som prioritet at beholde Mæhle. Hvorfor gør han det så ikke? Pengekassen er jo ikke gabende tom!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af white splash » 9. maj 2017, 18:08

Nordjyske skriver ca. 12 millioner + en videresalgs klausul
1 2 3 Jimmy er en mur!

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Arendt » 9. maj 2017, 18:11

Patmand skrev:
Arendt skrev:
doukas skrev:
Arendt skrev:
doukas skrev:Jøsses, så udtaler Gaarde, "at det har en været en prioritet at beholde Mæhle i et par sæsoner endnu". Hvis man ikke har talegaverne i orden til at overbevise en 1. årssenior med en frisk 4-årig kontakt i lommen om, at det nok er bedste hvis man lige venter en sæson eller to med at blive skudt afsted, så man har intet at gøre som sportsdirektør i AaB. Intet.
Åh gud...

Mæhle ville selv afsted, og vi får omkring 15 mio. kr. for en back, som har spillet seniorfodbold i 9 måneder.

Det er en konge handel. Vi skal nok finde en erstatning til startopstillingen og for guds skyld også på andre positioner.
Det er bare dumt. Skal AaB bare efterleve alle spillernes ønsker?
Mæhle er ufærdig, har mangler i defensive, tekniske, taktiske og fysiske.

At Gaarde har fået omkring 15 mio kr. for en back, som er førsteårs senior og har spillet senior i 9 måneder. Det er vanvittig godt.

Nu kan vi for alvor få kvalitet ind i på holdet i flere spillere, mens det kan være med til at øge vores spillerbudget. Gaarde fortjener stor ros for dette salg. Nu skal han bevise sig på transfermarkedet ved at hente dygtige spillere ind, som kan være profiler og løfte holdet.
Hvor har du 15 mio. kr. fra???
Aabwibz's makker siger 15 mio. kr.

Nordjyske siger 12 mio. kr.

Ekstrabladet siger 11 mio. kr.

Ligesom alle andre herinde kender jeg ikke det nøjagtige beløb. Hvis vi har fået 12, matcher det vores salg af Spalvis og Helenius, hvor vi fik 12 mio. kr. for begge, altså 24 mio. kr. i alt.

Vi har solgt en back, som har spillet 9 måneder, mens Spalvis og Helenius havde bombet i flere omgange. Synes det er et flot salg.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 9. maj 2017, 18:12

Arendt skrev:
Nu kan vi for alvor få kvalitet ind i på holdet i flere spillere, mens det kan være med til at øge vores spillerbudget. Gaarde fortjener stor ros for dette salg. Nu skal han bevise sig på transfermarkedet ved at hente dygtige spillere ind, som kan være profiler og løfte holdet.
Hahaha, du fortsætter ud af samme tangent. Vi har IKKE fået 15 mio. Som jeg hørte det fra en tæt på spillerne var det lige over 10 mio. + den obligatoriske videresalgsklausul som er umulig at værdisætte og det flugter pænt med EB's bud. Mon ikke Nordjyske så har regnet lidt uddannelsespenge med oveni.

Dette afsnit tror jeg også vi meget vel kunne have skrevet sidste sommer. Mon ikke udfordringen først og fremmest bliver at få ryddet op i alt det lort vi HAR købt - og så dernæst se på hvad det efterlader til forstærkninger. Holgersson og Sloth må være færdige i AaB - Flores kan blive solgt.
Der er ingen røg uden brand, og nu er han blevet rygtet væk flere gange. Han passer ikke ind i vores system, og er for skadet/fysisk ukampdygtig bl.a. efter alle de flyvninger.
Jeg kan ikke forestille mig at AaB vælger endnu en sæson med Holgersson - de vil have en man kan bygge fremtidens forsvar op omkring, og til sommer har han som bekendt kun et år tilbage af sin kontrakt.

Og nej, Gaarde skal ikke have den primære ros for dette salg - det skal Lars Søndergaard, der tog chancen og dumpede Patrick Kristensen til fordel for en 1. års senior! Det var helt rigtigt set.

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 9. maj 2017, 18:14

Arendt skrev:
Vi har solgt en back, som har spillet 9 måneder, mens Spalvis og Helenius havde bombet i flere omgange. Synes det er et flot salg.
Eller også er det bare fortællingen om hvor elendige de to andre salg var... Det afhænger vel af øjnene der ser.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Arendt » 9. maj 2017, 18:16

Gamen skrev:
Arendt skrev:
Nu kan vi for alvor få kvalitet ind i på holdet i flere spillere, mens det kan være med til at øge vores spillerbudget. Gaarde fortjener stor ros for dette salg. Nu skal han bevise sig på transfermarkedet ved at hente dygtige spillere ind, som kan være profiler og løfte holdet.
Hahaha, du fortsætter ud af samme tangent. Vi har IKKE fået 15 mio. Som jeg hørte det fra en tæt på spillerne var det lige over 10 mio. + den obligatoriske videresalgsklausul som er umulig at værdisætte og det flugter pænt med EB's bud. Mon ikke Nordjyske så har regnet lidt uddannelsespenge med oveni.

Dette afsnit tror jeg også vi meget vel kunne have skrevet sidste sommer. Mon ikke udfordringen først og fremmest bliver at få ryddet op i alt det lort vi HAR købt - og så dernæst se på hvad det efterlader til forstærkninger. Holgersson og Sloth må være færdige i AaB - Flores kan blive solgt.
Der er ingen røg uden brand, og nu er han blevet rygtet væk flere gange. Han passer ikke ind i vores system, og er for skadet/fysisk ukampdygtig bl.a. efter alle de flyvninger.
Jeg kan ikke forestille mig at AaB vælger endnu en sæson med Holgersson - de vil have en man kan bygge fremtidens forsvar op omkring, og til sommer har han som bekendt kun et år tilbage af sin kontrakt.

Og nej, Gaarde skal ikke have den primære ros for dette salg - det skal Lars Søndergaard, der tog chancen og dumpede Patrick Kristensen til fordel for en 1. års senior! Det var helt rigtigt set.
Koncentrer dig nu om dine økonomiske beregninger, makker ;)
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Patmand » 9. maj 2017, 18:22

Arendt skrev:Koncentrer dig nu om dine økonomiske beregninger, makker ;)
Jeg håber tilsvarende, at du benytter dig af en revisor når din selvangivelse skal udfyldes. Ellers kommer du til at betale vel rigeligt i skat ;)

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Arendt » 9. maj 2017, 18:28

Patmand skrev:
Arendt skrev:Koncentrer dig nu om dine økonomiske beregninger, makker ;)
Jeg håber tilsvarende, at du benytter dig af en revisor når din selvangivelse skal udfyldes. Ellers kommer du til at betale vel rigeligt i skat ;)
Der er styr på det. Tak :thumbsup:
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Martino » 9. maj 2017, 18:51

Fantastisk salg og er nu spændt på hvem der kommer ind i stedet. Gaarde og co ved godt at PK ikke er god nok til at være 1.valg, så regner med en dygtig spiller. På U-niveau er Mathias Johannesen næste bud på en højre back, men han mangler meget endnu(1.års u19).
Forstår ikke man kan være utilfreds med salget. Mæhle er en dygtig spiller med potentiale, men det er satme mange penge for en spiller som ikke engang har spillet 25 kampe for #helenordjyllandshold :aabfan:
Jeg savner Winsnes

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af KJ » 9. maj 2017, 19:12

Fremragende salg, intet mindre. Det er udelukkende vores stærke økonomi, der gør, at vi har fået så høj en pris. Havde han spillet i Viborg, var han røget for 3 mio. Håber Gaarde har købt reserveoplader til mobilen og den bærbare, for han får travlt til sommer.

Men historien viser også hvor usikkert talentudvikling er. Som Gaarde sagde før SIF kampen var man i AaB for et år siden i tvivl om Mæhle nogensinde ville blive superligaspiller. Det handler i ekstrem grad om at kunne tage næste skridt. Og det har Mæhle gjort. Tillykke til ham.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gaarde6 » 9. maj 2017, 20:15

Op med læderet og hent Gammelby asap.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Hanga » 9. maj 2017, 20:17

Isoleret set godt solgt at få 11-15 mio kr. for en 1. års senior.
Mæhle har gjort det godt og vist et pænt potentiale, men han har også stadig en del mangler. Så i det lys synes jeg altså salgsprisen er fin.

Men det er ekstremt bekymrende at vi nu mister en af de få spillere der har haft en god sæson, og som har pil op. Ja vi har fået en fin pris, men vi har i langt højere grad brug for gode spillere. Læg dertil at vi tilsyneladende ikke har afsat yderligere midler til investering, så afløseren for Mæhle skal findes indenfor de allerede afsatte midler. Altid noget at man erkender behovet, men jeg vil se en kvalificeret afløser på plads før jeg får ro i maven.

Held og lykke til Mæhle, jeg tror han får brug for det. Alt for tidligt at tage afsted efter min mening, og så til en ikke særlig stor klub som Genk. Jeg undrer mig meget over, at han har presset sådan på for det skifte! Men jeg håber da virkelig at han får succes, så vi ikke skal se ham i OB, FCK eller gud forbyde det FCM om 1 år.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Glenn Francisco » 9. maj 2017, 20:33

Hanga skrev:Isoleret set godt solgt at få 11-15 mio kr. for en 1. års senior.
Mæhle har gjort det godt og vist et pænt potentiale, men han har også stadig en del mangler. Så i det lys synes jeg altså salgsprisen er fin.

Men det er ekstremt bekymrende at vi nu mister en af de få spillere der har haft en god sæson, og som har pil op. Ja vi har fået en fin pris, men vi har i langt højere grad brug for gode spillere. Læg dertil at vi tilsyneladende ikke har afsat yderligere midler til investering, så afløseren for Mæhle skal findes indenfor de allerede afsatte midler. Altid noget at man erkender behovet, men jeg vil se en kvalificeret afløser på plads før jeg får ro i maven.

Held og lykke til Mæhle, jeg tror han får brug for det. Alt for tidligt at tage afsted efter min mening, og så til en ikke særlig stor klub som Genk. Jeg undrer mig meget over, at han har presset sådan på for det skifte!
AaB har et hold uden rødder / koncept / spillestil / profiler. Kort fortalt en rodebutik - han har bevist han kan være med, nu har han brug for at komme op på et højere professionelt klubniveau. Jeg syntes skiftet giver super mening for ham.

Ps. jeg elsker AaB ;)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Dalbjerg » 9. maj 2017, 20:46

Gamen skrev:
Arendt skrev:
Nu kan vi for alvor få kvalitet ind i på holdet i flere spillere, mens det kan være med til at øge vores spillerbudget. Gaarde fortjener stor ros for dette salg. Nu skal han bevise sig på transfermarkedet ved at hente dygtige spillere ind, som kan være profiler og løfte holdet.
Hahaha, du fortsætter ud af samme tangent. Vi har IKKE fået 15 mio. Som jeg hørte det fra en tæt på spillerne var det lige over 10 mio. + den obligatoriske videresalgsklausul som er umulig at værdisætte og det flugter pænt med EB's bud. Mon ikke Nordjyske så har regnet lidt uddannelsespenge med oveni.

Dette afsnit tror jeg også vi meget vel kunne have skrevet sidste sommer. Mon ikke udfordringen først og fremmest bliver at få ryddet op i alt det lort vi HAR købt - og så dernæst se på hvad det efterlader til forstærkninger. Holgersson og Sloth må være færdige i AaB - Flores kan blive solgt.
Der er ingen røg uden brand, og nu er han blevet rygtet væk flere gange. Han passer ikke ind i vores system, og er for skadet/fysisk ukampdygtig bl.a. efter alle de flyvninger.
Jeg kan ikke forestille mig at AaB vælger endnu en sæson med Holgersson - de vil have en man kan bygge fremtidens forsvar op omkring, og til sommer har han som bekendt kun et år tilbage af sin kontrakt.

Og nej, Gaarde skal ikke have den primære ros for dette salg - det skal Lars Søndergaard, der tog chancen og dumpede Patrick Kristensen til fordel for en 1. års senior! Det var helt rigtigt set.
Til det sidste, så lidt ro på.. Han var jo tvunget ud i at spille ham mod Lyngby, fordi vi var helt nede på skader og karantæner.. Lars S han var de erfarnes mand, og det var af nød at han blev tvunget ud i forsøget, og så holdte han selvfølgelig fast, da alle kunne se at der var potentiale..

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af aaballday » 9. maj 2017, 20:48

Nu bliver debatsiden endnu mere forarget. Jeg giver jer: Brian Steen og Brugtvognsforhandleren :

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af FlæskeFrank » 9. maj 2017, 21:11

3 år hos Genk er ikke meget.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af troelsh » 9. maj 2017, 21:17

aaballday skrev:Nu bliver debatsiden endnu mere forarget. Jeg giver jer: Brian Steen og Brugtvognsforhandleren :
Fy for en skefuld!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Funky » 9. maj 2017, 21:19

aaballday skrev:Nu bliver debatsiden endnu mere forarget. Jeg giver jer: Brian Steen og Brugtvognsforhandleren :
De +10 millioner føles lige pludselig lidt beskidte.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

seamann

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af seamann » 9. maj 2017, 21:23

aaballday skrev:Nu bliver debatsiden endnu mere forarget. Jeg giver jer: Brian Steen og Brugtvognsforhandleren :
Ja, det er sgu da svært at finde et klammere billede (omend det kunne piftes op med en ulidelig nordmand og et par stykker mere fra heden).

Og det siger vel et eller andet sted også noget om hvordan Mæhle tænker og prioriterer.

Held og lykke til ham.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af sulakvelidze » 9. maj 2017, 21:26

Jeg er utilfreds med salget af Mæhle, men jeg ville da for alvor blive bekymret over Gaardes evner, hvis AaB meldte ud, at der nu var sat x-antal millioner af til indkøb. Hvilken legendarisk dårlig forhandlingsposition ville man ikke sætte sig i, hvis modparten på forhånd kendte ens smertegrænse? Sagt på en anden måde tror jeg, at det er lige lovligt overfortolkende at analysere sig frem til, hvad AaB vil bruge på en erstatning ud fra dagens melding om justering af regnskab.

Besvar