Joakim Mæhle

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Buzz Killington » 2. sep 2021, 19:58

jonas386 skrev:
2. sep 2021, 19:24
Buzz Killington skrev:
2. sep 2021, 19:05
jonas386 skrev:
2. sep 2021, 18:38
Buzz Killington skrev:
2. sep 2021, 18:27
Personligt så jeg Mæhle på det tidspunkt som en 14 til 18 mio pris, hvilket som nævnt understøttes af den manglende budkrig fra omverdenen, som alligevel uomtvisteligt er et ikke helt urimeligt benchmark.
Hvilket ville være en fair pointe hvis han stod foran kontraktudløb og vi skulle malke muligheden for et uventet gennembrud. Vi havde lang kontrakt, og ligesom Inge øjensynligt har gjort med Fossum og Rinne i dette vindue, så var det altså tilladt at takke nej, hvis ikke Genk eller andre kunne levere den pris vi synes var interessant. 11 millioner er ikke nok til at gøre en egentlig forskel.

Jeg har sagt det før. Det må aldrig være et mål i sig selv at sælge spillere til 'over markedspris'. Hvis Mæhle havde fortsat den udvikling vi havde set i løbet af det første år, så skulle interessen og prisforøgelsen også nok komme.
Jeg kan ikke forstå hvorfor min pointe om manglende interesse som benchmark bliver mindre fair fordi han havde en lang kontrakt. Hvis du mener han var mere værd, hvad tror du så årsagen er til at interessen ikke var større? Altså, der er masser af mellemstore klubber rundt i Europa der har masser af scouts rendende rundt i dk for at finde guld.
Og de har jo åbenlyst sovet i timen, også set i bagklogskabens lys.
Bare fordi der er interessere behøver man ikke at sælge en spiller ved første og bedste mulighed. Han var fast mand, og kunne så absolut have spillet en sæson eller en halv mere i den rød-hvide trøje.

Du argumenterer ud fra en præmis der hedder, at AaB skulle sælge, men det er da overhovedet ikke givet. Ingen forhindrede AaB i at sige nej. Og det er altså set før, at spillere kan blive endnu mere værd i takt med at de præsterer på et højt niveau og den manglende interesse begynder at melde sig.

Synes du det havde været et godt salg, hvis Genk kun ville give 5 millioner, og der ikke var andre klubber i kullisen på samme tidspunkt?
Hvor dælen argumenterer jeg for at AaB skulle sælge? Det kan jeg ikke se jeg gør. Jeg snakker om hvilken pris der overall var fornuftig givet omstændighederne, hvoraf en er at vi havde penge i banken. Det understøtter jeg med en appel til en hvis markedsfornuft. Du mener det er forkert, fordi... fordi det mener du altså. Fair nok. Jeg påstår ikke at have de vises sten her. Men Ajax bød nu engang på Nissen og ikke på Mæhle. Det gjorde Genk derimod, med hvad jeg går ud fra var markedets højeste bud. Jeg er ikke sikker på hvad de reelt bød, men min mave siger at 14-18 med samme klausuler var et bud vi burde sige ja til med den viden vi havde dengang, og den usikkerhed der død pine var mht. hans fremtidige udviklingsforløb.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Buzz Killington » 2. sep 2021, 20:14

R Rosenberg skrev:
2. sep 2021, 19:43
Buzz Killington skrev:
2. sep 2021, 18:53
R Rosenberg skrev:
2. sep 2021, 18:38
Buzz Killington skrev:
2. sep 2021, 18:27
R Rosenberg skrev:
2. sep 2021, 18:14
Buzz Killington skrev:
2. sep 2021, 17:07


Men hvad var den fornuftige mindstepris på det tidspunkt? Altså, hvor meget fuckede Europas mellemstore klubber i den?
Drop nu den der evindelige "Kom med et tal"-stil. Den er ret tåbelig, og det ved du formodentlig også godt - du er jo akademiker.

Tallet 50 mio blev nævnt. Det sagde jeg fint til. Tallet 30 mio blev nævnt. Det synes jeg også lød ok.
Pointen er ikke, om det er 30, 50 eller 74,237496349013 mio - pointen er, at han blev solgt til et latterligt lavt beløb, som ikke modsvarede hverken hans potentiale, karriereforløb, kontratklængde, sammenlignelige spillere, etc. Det var et rasende dårligt salg.
Jeg... jeg kan overhovedet ikke se hvad du går sådan i forsvar over. Jeg spurgte til et specifikt tal, du kom med en længere forklaring hvor du ikke nævnte det specifikke tal og hvor du heller ikke forklarede hvorfor tallet var ligegyldigt. Så skal det altså ikke komme som et sjåk for dig når jeg holder dig fast på det. Hvis du ikke har lyst til at svare, uagtet hvad grunden er, så er der også plads til det. Så slap lige af.

Du skrev at det var "et virkelig dårligt salg - det ringeste i historien.". Det er jeg ikke i nærheden af at være enig i. Lucas-salget var e.g. lang værre imo (uden bagklogskab). Derfor spørger jeg til noget konkret.

Personligt så jeg Mæhle på det tidspunkt som en 14 til 18 mio pris, hvilket som nævnt understøttes af den manglende budkrig fra omverdenen, som alligevel uomtvisteligt er et ikke helt urimeligt benchmark.
Fordi du gør det ofte, og det er et decideret tåbeligt argumentationsgreb, som jeg udmærket kender. Medmindre jeg var agent eller sportschef, er det hul i hovedet.

Og nej, dit benchmark er ikke noget værd. Hvad hvis man havde beholdt ham et halvt år mere? Et år mere?
Men uanset, på daværende tidspunkt, var 10 mio et elendigt salg.
Jeg vil ikke påstå at have skrevet bogen om argumentationsteori, men jeg har decideret undervist i det. Og jeg mindes ved gud ikke at der skulle være noget underlødigt ved at anmode modparten om at præcisere en påstand eller holdning. Jeg kan desuden heller ikke huske at det er noget jeg plejer at gøre. Din harme er voldsomt malplaceret.

Jeg må bare anerkende at du ikke vil præcisere det, af gud ved hvilken grund. Og hvis du så derudover mener min opførsel er problematisk må du tage den i en pb, eller sende det til juntaen.
Jeg har præciseret, hvorfor jeg - en lægmand - ikke skal kunne komme med et præcist ciffer. Jeg er kommet med et udsagn om, at jeg mener, at salgsprisen var for lav, og jeg er desuden kommet med en forklaring om, at jeg synes, 50 ville være fint, og at 30 også ville være acceptabelt. Det bør være godt nok, medmindre man flueknepper i et eller andet patetisk forsøg på at vinde en debat på noget inderligt ligegyldigt.
Og tillykke med, at du har undervist i det. Det har jeg også.
Når jeg kigger på vores "samtale" så forstår jeg stadig ikke din ultra defensive tone eller hvorfor du tillægger mig sådan nogle motiver. Nå. Men når du nu af en eller anden grund ikke vil tage den i en pb, så er jeg jo tvunget til at gå i rette med dine anklager her i tråden.

Så først og fremmest. Der er intet forsøg på at vinde en debat. Jeg er ikke storinvestor i hvad der er en fair Mæhle-pris. Jeg tænker noget lavere end 30 mio, men det kan sagtens være jeg tager fejl. Jeg vil egentlig bare forstå hvad vores uenighed bunder i, for at blive klogere.

Jeg kræver ikke noget præcist bud. Bare noget i nærheden. Når du skriver " Tallet 30 mio blev nævnt. Det synes jeg også lød ok." Så er det jo ekstremt vagt formuleret og ikke noget der giver mig nogen tydelighed om hvad du mener er en fornuftig reservationspris.

Sidst: er man begyndt at undervise i argumentationsteori på lægestudiet? Sikker på du ikke mener videnskabsteori? Men hvis det er det første, så må du meget gerne komme med en lit.henvisning som berør emnet. Jeg er vitterligt oprigtigt interesseret i at høre hvad der er galt med at bede modparten om at uddybe.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5173
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af R Rosenberg » 2. sep 2021, 20:34

DenGamleMand skrev:
2. sep 2021, 19:20
R Rosenberg skrev:
2. sep 2021, 16:59
DenGamleMand skrev:
2. sep 2021, 16:18
For lidt penge eller ej, så er det glimerende reklame for AaBs talentudvikling hver gang Mæhle laver en genistreg på landsholdet eller når han rygtes til større klubber.
Nu er du nummer tre eller fire, der skriver det. Hvilken evidens er der bag, at det skulle komme AaB tilgode?
Folk vil da kigge på hvor han har fået sin fodboldopdragelse. AaB kan ligeledes bruge ham som et eksempler når de skal tiltrække nye talenter eller skrive kontrakt med nuværende.
Nå, på tiltrækning af unge spillere? Klart!
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5173
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af R Rosenberg » 2. sep 2021, 20:37

9000AA skrev:
2. sep 2021, 19:26
Det er simpelthen for let købt at sige mæhle blev solgt for billigt. Han havde vist sig godt frem i en sæson, og ellers ikke, og ingen anede han ville blive så vild.
Det er jo præcis som med Patrick Olsen til Århus - jeg ved godt han har en anden alder, men alle synes jo han blev solgt for billigt, og at vi ikke ville kunne finde en erstatning for ham, med de penge vi fik - se hvor han er nu, nu er vi vel ikke så utilfredse med at have solgt ham.
1. Jeg har hørt NUL mennesker mene, at vi har solgt Olsen for billigt. Og jeg mener absolut ingen.

2. Du kan ikke sammenligne de to cases. På NOGEN måde.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af troelsh » 2. sep 2021, 21:03

9000AA skrev:
2. sep 2021, 19:26
Det er simpelthen for let købt at sige mæhle blev solgt for billigt. Han havde vist sig godt frem i en sæson, og ellers ikke, og ingen anede han ville blive så vild.
Det er jo præcis som med Patrick Olsen til Århus - jeg ved godt han har en anden alder, men alle synes jo han blev solgt for billigt, og at vi ikke ville kunne finde en erstatning for ham, med de penge vi fik - se hvor han er nu, nu er vi vel ikke så utilfredse med at have solgt ham.
Det er helt legalt at sige vi solgte Mæhle, for billigt for det gjorde vi i den grad.
At han kun nåede at spille en sæson, skulle være et argument for at så kan han ikke koste alverden, synes jeg er et mærkeligt argument, for så får vi da aldrig noget for vores største talenter.
Hvor ofte har vi spillere, der kommer direkte fra u19, og bliver profiler på superligaholdet? Det er sjældent, og når de så endelig kommer, er det ok at sælge for sølle 12 mil?
Hvis vi har spillere på 18-19 år, der kan gøre en seriøs forskel på superligaholdet, skal vi have meget mere for dem, hvis vi nogensinde skal løfte os økonomisk, jeg er Iøvrigt sikker på, at Inge ikke ville takke ja til 12 mil. for hverken Malthe eller Ross.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af 9000AA » 2. sep 2021, 21:13

R Rosenberg skrev:
2. sep 2021, 20:37
9000AA skrev:
2. sep 2021, 19:26
Det er simpelthen for let købt at sige mæhle blev solgt for billigt. Han havde vist sig godt frem i en sæson, og ellers ikke, og ingen anede han ville blive så vild.
Det er jo præcis som med Patrick Olsen til Århus - jeg ved godt han har en anden alder, men alle synes jo han blev solgt for billigt, og at vi ikke ville kunne finde en erstatning for ham, med de penge vi fik - se hvor han er nu, nu er vi vel ikke så utilfredse med at have solgt ham.
1. Jeg har hørt NUL mennesker mene, at vi har solgt Olsen for billigt. Og jeg mener absolut ingen.

2. Du kan ikke sammenligne de to cases. På NOGEN måde.
Jeg kan da huske at der var et ramaskrig her inde da vi solgte ham, fordi vi solgte en bærende profil til en af vores konkurrenter.
Igen havde mæhle ikke vist noget i ungdommen, og kun vist noget i en sæson. Det der svarer jo til at jeg siger at jeg hele kunne se det ville være en dårlig idé at hente Lucas tilbage.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5173
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af R Rosenberg » 2. sep 2021, 21:16

9000AA skrev:
2. sep 2021, 21:13
R Rosenberg skrev:
2. sep 2021, 20:37
9000AA skrev:
2. sep 2021, 19:26
Det er simpelthen for let købt at sige mæhle blev solgt for billigt. Han havde vist sig godt frem i en sæson, og ellers ikke, og ingen anede han ville blive så vild.
Det er jo præcis som med Patrick Olsen til Århus - jeg ved godt han har en anden alder, men alle synes jo han blev solgt for billigt, og at vi ikke ville kunne finde en erstatning for ham, med de penge vi fik - se hvor han er nu, nu er vi vel ikke så utilfredse med at have solgt ham.
1. Jeg har hørt NUL mennesker mene, at vi har solgt Olsen for billigt. Og jeg mener absolut ingen.

2. Du kan ikke sammenligne de to cases. På NOGEN måde.
Jeg kan da huske at der var et ramaskrig her inde da vi solgte ham, fordi vi solgte en bærende profil til en af vores konkurrenter.
Igen havde mæhle ikke vist noget i ungdommen, og kun vist noget i en sæson. Det der svarer jo til at jeg siger at jeg hele kunne se det ville være en dårlig idé at hente Lucas tilbage.
Og den ene sæson viste han til gengæld et kæmpe potentiale.
Så nej, han var meget mere værd. Og at en 19-årig viser så stort potentiale og endda spiller fast i ligaen bør i sig selv skrige "han er ikke billig". Men det var han så...

Og nej, du kan stadig ikke drage én eneste parallel til Olsen. Jeg kan slet ikke forstå, hvordan du overhovedet kan bringe ham ind i ligningen.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Kunji » 2. sep 2021, 21:23

9000AA skrev:
2. sep 2021, 21:13
... Det der svarer jo til at jeg siger at jeg hele kunne se det ville være en dårlig idé at hente Lucas tilbage.
Men du kan jo prøve at læse lidt tilbage i tråden. Det var et fåtal, der syntes, den handel var en god idé. Nogle mente, det var for billigt, og andre mente det var for tidligt. Det handler ikke om at se tilbage - det var en reel kritik allerede dengang.

Vi havde en lang kontrakt på ham, fordi vi troede på ham. Det gav INGEN mening at sælge ham så hurtigt. Pengetanken bugnede, og hvis AaB nogensinde har haft økonomien til at sige nej til et salg, så var det rent faktisk på det tidspunkt. Jeg tror ikke, der var mange, der havde forudset Mæhles karriere, men jeg synes @doukas havde en pointe i sin tid, da han mente vi skulle runde 3 mill. euro.

10 mill + en mindre videresalgsklausul var for lidt. Det blev også påpeget dengang.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Julgranen » 2. sep 2021, 21:51

Kunji skrev:
2. sep 2021, 21:23
10 mill + en mindre videresalgsklausul var for lidt. Det blev også påpeget dengang.
AaB kunne sagtens sige nej, men Mæhle ville væk fra et perspektivløst fodboldhold.
Sportschefens ansvar ene og alene, at forvandle et mesterhold til nul og niks.

Som vi ser med Ross i dag - hvis potentialet er der i holdet, så er der større chance for at talenterne bliver.

Jeg tror sagtens vi kunne have holdt på Mæhle, hvis der havde været sportsligt perspektiv i at blive. Men det var en katastrofal halv-sæson hvor han spillede mest, fordi holdet var ringe sammensat og der var en del uro.
Salgsprisen afspejler naturligvis at alle vidste at Mæhle ville væk.

Fraset en stime på 4 sejre midt i sæsonen, så vandt AaB sølle 3 af de øvrige 20 kampe i den periode - heraf 13 nederlag.

edit:
Besynderligt at rapportere mit indlæg, når det handler om en periode for 5 år siden. Hvad i alverden er der galt med det?

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Fromthecradle » 2. sep 2021, 22:01

Julgranen skrev:
2. sep 2021, 21:51
Kunji skrev:
2. sep 2021, 21:23
10 mill + en mindre videresalgsklausul var for lidt. Det blev også påpeget dengang.
AaB kunne sagtens sige nej, men Mæhle ville væk fra et perspektivløst fodboldhold.
Sportschefens ansvar ene og alene, at forvandle et mesterhold til nul og niks.

Som vi ser med Ross i dag - hvis potentialet er der i holdet, så er der større chance for at talenterne bliver.

Jeg tror sagtens vi kunne have holdt på Mæhle, hvis der havde været sportsligt perspektiv i at blive. Men det var en katastrofal halv-sæson hvor han spillede mest, fordi holdet var ringe sammensat og der var en del uro.
Salgsprisen afspejler naturligvis at alle vidste at Mæhle ville væk.
Nu var han jo retteligt sportsdirektør og ikke kun sportschef som IAO.

Har du noget som helst belæg for teorien om hvorfor Mæhle gerne ville til Genk eller er det rent gætværk?

Er der nogen, der ved hvad den samlede indtjening AaB har fået på Mæhle er? Det er jo trods alt mere end 10-12 mio når klausuler medregnes.
You pay for this?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Julgranen » 2. sep 2021, 22:09

Fromthecradle skrev:
2. sep 2021, 22:01
Nu var han jo retteligt sportsdirektør og ikke kun sportschef som IAO.

Har du noget som helst belæg for teorien om hvorfor Mæhle gerne ville til Genk eller er det rent gætværk?

Er der nogen, der ved hvad den samlede indtjening AaB har fået på Mæhle er? Det er jo trods alt mere end 10-12 mio når klausuler medregnes.
Så meget forskel var der vist heller ikke.
“Det er vigtigt for os at understrege, at det har været en prioritet at beholde Joakim Mæhle i AaB i hvert fald yderligere et par sæsoner, hvorfor vi også har stået fast på en umiddelbart høj pris for en 19-årig højreforsvarer, siger Gaarde i en pressemeddelelse.
- Men det har imidlertid været Joakims klare ønske at komme afsted nu, hvilket vi i sidste ende har valgt at efterkomme, da Genk samtidig opfyldte vores økonomiske krav, fortæller Gaarde.“
Efter en sæson med et hav af nederlag, uro osv. var der ikke det store incitament for Mæhle til at blive i AaB.
Og det falder tilbage på den sportslige ledelse, at projektet ikke var fem potter pis værd så kort tid efter et mesterskab.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Kunji » 2. sep 2021, 22:10

Julgranen skrev:
2. sep 2021, 21:51
Kunji skrev:
2. sep 2021, 21:23
10 mill + en mindre videresalgsklausul var for lidt. Det blev også påpeget dengang.
AaB kunne sagtens sige nej, men Mæhle ville væk fra et perspektivløst fodboldhold.
Sportschefens ansvar ene og alene, at forvandle et mesterhold til nul og niks.

Som vi ser med Ross i dag - hvis potentialet er der i holdet, så er der større chance for at talenterne bliver.

Jeg tror sagtens vi kunne have holdt på Mæhle, hvis der havde været sportsligt perspektiv i at blive. Men det var en katastrofal halv-sæson hvor han spillede mest, fordi holdet var ringe sammensat og der var en del uro.
Salgsprisen afspejler naturligvis at alle vidste at Mæhle ville væk.

Fraset en stime på 4 sejre midt i sæsonen, så vandt AaB sølle 3 af de øvrige 20 kampe i den periode - heraf 13 nederlag.

edit:
Besynderligt at rapportere mit indlæg, når det handler om en periode for 5 år siden. Hvad i alverden er der galt med det?
Fra bunden - Det er vel fordi du endnu engang formår at sende en unødvendig nedladende kommentar af sted mod Gaarde. Pas. Det er ikke mig. ;)

Men jeg er enig. Vi virkede ikke til have at have en plan med vores talenter dengang, og det virker det trods alt til vi har nu.
Uanset så havde vi ham under kontrakt, og jeg mener, vi burde have stået fast på en højere pris, end den Gaarde mente var "høj" dengang - og det mente jeg også dengang. Hvis Vejle kunne holde på Faghir, så burde vi også kunne holde på Mæhle.

Uanset hvad - jeg tror vi er enige. Vi er et bedre sted nu.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Julgranen » 2. sep 2021, 22:11

Fromthecradle skrev:
2. sep 2021, 22:01
Er der nogen, der ved hvad den samlede indtjening AaB har fået på Mæhle er? Det er jo trods alt mere end 10-12 mio når klausuler medregnes.
Det er standard at få en videresalgsklausul med på så ung en spiller. Det væsentlige er størrelsen på den.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Fromthecradle » 2. sep 2021, 22:18

Julgranen skrev:
2. sep 2021, 22:09
Fromthecradle skrev:
2. sep 2021, 22:01
Nu var han jo retteligt sportsdirektør og ikke kun sportschef som IAO.

Har du noget som helst belæg for teorien om hvorfor Mæhle gerne ville til Genk eller er det rent gætværk?

Er der nogen, der ved hvad den samlede indtjening AaB har fået på Mæhle er? Det er jo trods alt mere end 10-12 mio når klausuler medregnes.
Så meget forskel var der vist heller ikke.
“Det er vigtigt for os at understrege, at det har været en prioritet at beholde Joakim Mæhle i AaB i hvert fald yderligere et par sæsoner, hvorfor vi også har stået fast på en umiddelbart høj pris for en 19-årig højreforsvarer, siger Gaarde i en pressemeddelelse.
- Men det har imidlertid været Joakims klare ønske at komme afsted nu, hvilket vi i sidste ende har valgt at efterkomme, da Genk samtidig opfyldte vores økonomiske krav, fortæller Gaarde.“
Efter en sæson med et hav af nederlag, uro osv. var der ikke det store incitament for Mæhle til at blive i AaB.
Og det falder tilbage på den sportslige ledelse, at projektet ikke var fem potter pis værd så kort tid efter et mesterskab.
Der står da ikke noget i det citat, som underbygger din teori om hvorfor han ville til Genk.

Du mener ikke AaB har fået mere end ca 12 mio alt inklusive?
You pay for this?

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Kunji » 2. sep 2021, 22:18

Fromthecradle skrev:
2. sep 2021, 22:01
Er der nogen, der ved hvad den samlede indtjening AaB har fået på Mæhle er? Det er jo trods alt mere end 10-12 mio når klausuler medregnes.
Salgsprisen var 9-11 mio. iflg. medier.
Videresalgsklausulen gav omkring 7 mio. jf. EB.
Så 18 mio umiddelbart.

Dertil kommer udviklingspenge.

I min verden er det ca. 12 mio. for lidt, men hey - vi er videre.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Julgranen » 2. sep 2021, 22:19

Kunji skrev:
2. sep 2021, 22:10
Fra bunden - Det er vel fordi du endnu engang formår at sende en unødvendig nedladende kommentar af sted mod Gaarde. Pas. Det er ikke mig. ;)
Hvordan i alverden kan det være nedladende at konstatere, at vi forhandlede et mesterhold til et hold der knap nok kunne vinde fodboldkampe på 2 sæsoner?

Det er da fakta.

Det er den sportslige ledelses ypperste opgave at skabe et projekt, som de bedste talenter kan se sig selv vokse i.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Fromthecradle » 2. sep 2021, 22:21

Kunji skrev:
2. sep 2021, 22:18
Fromthecradle skrev:
2. sep 2021, 22:01
Er der nogen, der ved hvad den samlede indtjening AaB har fået på Mæhle er? Det er jo trods alt mere end 10-12 mio når klausuler medregnes.
Salgsprisen var 9-11 mio. iflg. medier.
Videresalgsklausulen gav omkring 7 mio. jf. EB.
Så 18 mio umiddelbart.

Dertil kommer udviklingspenge.

I min verden er det ca. 12 mio. for lidt, men hey - vi er videre.
Ja, det er nok i underkanten af hvad det skulle have indbragt. Men helt uden for skiven er det da ikke.

Og du har helt ret - det er vand under broen.
You pay for this?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Julgranen » 2. sep 2021, 22:29

Fromthecradle skrev:
2. sep 2021, 22:18
Der står da ikke noget i det citat, som underbygger din teori om hvorfor han ville til Genk.

Du mener ikke AaB har fået mere end ca 12 mio alt inklusive?
Gaarde udtrykker, at han gerne ville have beholdt Mæhle et par sæsoner mere. Mæhle ville afsted nu og her.
Efter en sæson hvor holdet gik fra den ene elendige kamp til den anden, og der var en del uro.

Det er oplagt, at han ikke så nogen sportslige perspektiver i AaB trods masser af spilletid. Derfor min hentydning til Ross.
Hvis der er perspektiv i holdet, træneren og spillestilen, så er det langt nemmere at holde på de største talenter.

Sådan her i retrospektiv - set til Gaardes valg af trænere, både senere og i OneNexus-regi for andre klubber (Alm, Gustafsson osv.), så tror jeg han simpelthen han tog et for oplagt valg.
Det ville han nok gøre om i dag. Af alle trænere tror jeg Wieghorst er den der har passet dårligst til AaB de sidste 10-12 år, sammen med Rioch.
Skal man forsvare Gaarde, så er jeg ikke sikker på at han blev godt nok forberedt.
Jeg tror simpelthen han endte på den forkerte hylde, og det synes jeg også man kunne fornemme i bl.a. det omfangsrige TV2 Nord-interview noget tid efter hans afsked i AaB.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Brodernumsi » 2. sep 2021, 22:50

R Rosenberg skrev:
2. sep 2021, 18:15
Uldahl skrev:
2. sep 2021, 17:53
R Rosenberg skrev:
2. sep 2021, 16:58
jonas386 skrev:
2. sep 2021, 16:12
Minimum det dobbelte. Rasmus Nissen, der indrømmet havde præsteret i længere tid og kom fra en klub der sælger for højere beløber, blev solgt for +35'. Så 25-30 direkte + en videresalgsklausul virker som en rimelig pris, nu hvor Mæhle også var et år yngre end Nissen på pågældende tidspunkt. 20 - altså godt det dobbelte end hvad vi fik - burde være et minimum.

I bagklogskabens klare lys er det åbenlyst at rigtig mange klubber sov i timen med Mæhle. Navnlig klubber på Genks niveau såsom øvrige belgiske og hollandske topklubber. Hvis man ikke skal skele til Mæhles egne prioriteter, så kan FCK også nævnes, da de endte med at betale 20 millioner for Bartolec i stedet året efter.

Mæhle er også blevet bedre end jeg troede muligt i starten, men han er altså pt en af de absolut mest interessante spillere i Europa, og det er da en kæmpe skuffelse, at vi ikke fik mere ud af sådan en spiller mens vi havde ham. Det er jo ikke fordi det udelukkende er blevet en efterrationalisering. Vi var rigtig mange der også var åbent utilfredse allerede dengang.
Ja, vi var mange, der var decideret rystede allerede dengang. Så korrekt, at det ikke blot er retrospekt.
Han var det eneste lyspunkt i en mørk tid hvor det eneste saglig gørende var at vi lå i toppen af en åndsvag CIES liste.
Ja, jeg husker da pænt mange på stadions og diverse barer, som var pænt meget oppe at ringe over hans udvikling og potentiale i så ung en alder.
Fantastisk at bodegaerne, var fyldt med folk, der kunne se Mæhles åbenlyse talent, men en perlerække af klubber i Tyskland, Belgien, Holland osv, ikke kunne. :D
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5173
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af R Rosenberg » 2. sep 2021, 23:07

Brodernumsi skrev:
2. sep 2021, 22:50
R Rosenberg skrev:
2. sep 2021, 18:15
Uldahl skrev:
2. sep 2021, 17:53
R Rosenberg skrev:
2. sep 2021, 16:58
jonas386 skrev:
2. sep 2021, 16:12
Minimum det dobbelte. Rasmus Nissen, der indrømmet havde præsteret i længere tid og kom fra en klub der sælger for højere beløber, blev solgt for +35'. Så 25-30 direkte + en videresalgsklausul virker som en rimelig pris, nu hvor Mæhle også var et år yngre end Nissen på pågældende tidspunkt. 20 - altså godt det dobbelte end hvad vi fik - burde være et minimum.

I bagklogskabens klare lys er det åbenlyst at rigtig mange klubber sov i timen med Mæhle. Navnlig klubber på Genks niveau såsom øvrige belgiske og hollandske topklubber. Hvis man ikke skal skele til Mæhles egne prioriteter, så kan FCK også nævnes, da de endte med at betale 20 millioner for Bartolec i stedet året efter.

Mæhle er også blevet bedre end jeg troede muligt i starten, men han er altså pt en af de absolut mest interessante spillere i Europa, og det er da en kæmpe skuffelse, at vi ikke fik mere ud af sådan en spiller mens vi havde ham. Det er jo ikke fordi det udelukkende er blevet en efterrationalisering. Vi var rigtig mange der også var åbent utilfredse allerede dengang.
Ja, vi var mange, der var decideret rystede allerede dengang. Så korrekt, at det ikke blot er retrospekt.
Han var det eneste lyspunkt i en mørk tid hvor det eneste saglig gørende var at vi lå i toppen af en åndsvag CIES liste.
Ja, jeg husker da pænt mange på stadions og diverse barer, som var pænt meget oppe at ringe over hans udvikling og potentiale i så ung en alder.
Fantastisk at bodegaerne, var fyldt med folk, der kunne se Mæhles åbenlyse talent, men en perlerække af klubber i Tyskland, Belgien, Holland osv, ikke kunne. :D
Tja, folk der har fulgt AaB tæt i 20-30-40 år - sjovt.
Og nu handlede det, du citerer, om hvorvidt folk synes, det var alletiders eller var imod det brandudsalg.
Ædruelighedens stemme

Besvar