Joakim Mæhle

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af jonas386 » 3. sep 2021, 14:26

Altså hvis jeg dengang også havde skrevet at Bitcoin kunne være endnu mere værd, så ville det da være idiotisk hvis jeg havde solgt, samtidig med jeg påstod at bitcoin havde potentiale

Lucas-kritikken er økonomisk kritik af, at basere sine forventninger primært ud fra historiske data. Det er forfattet til makroøkonomi, og en kritik af Keynes, men kan også overføres til andre eksempler - fodboldspillere eksempelvis
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Buzz Killington » 3. sep 2021, 14:29

jonas386 skrev:
3. sep 2021, 14:26
Altså hvis jeg dengang også havde skrevet at Bitcoin kunne være endnu mere værd, så ville det da være idiotisk hvis jeg havde solgt, samtidig med jeg påstod at bitcoin havde potentiale

Lucas-kritikken er økonomisk kritik af, at basere sine forventninger primært ud fra historiske data. Det er forfattet til makroøkonomi, og en kritik af Keynes, men kan også overføres til andre eksempler - fodboldspillere eksempelvis
Nu har jeg læst op om Lucas Kritikken. Det er en kritik af makroøkonomers fejlagtige tendens til at fremskrive ud fra økonomihistoriske datapunkter. Det er ikke en kritik af at forsøge at sige noget om hvordan økonomi udvikler sig i det hele taget. I stedet bør man - såvidt jeg kunne forstå ved hurtig gennemlæsning - gøre brug af bl.a. adfærdsmodeller sammenkoblet med teori om samfundsudvikling på mikroniveau.

Jeg kan ikke se koblingen til fodbold eller Mæhle. Hvis du ikke mener hans præstationer er en indikation på fremtiden (for os og potentielle købere), hvad har du så overhovedet at fremskrive ud fra?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af jonas386 » 3. sep 2021, 14:33

Buzz Killington skrev:
3. sep 2021, 14:29
jonas386 skrev:
3. sep 2021, 14:26
Altså hvis jeg dengang også havde skrevet at Bitcoin kunne være endnu mere værd, så ville det da være idiotisk hvis jeg havde solgt, samtidig med jeg påstod at bitcoin havde potentiale

Lucas-kritikken er økonomisk kritik af, at basere sine forventninger primært ud fra historiske data. Det er forfattet til makroøkonomi, og en kritik af Keynes, men kan også overføres til andre eksempler - fodboldspillere eksempelvis
Nu har jeg læst op om Lucas Kritikken. Det er en kritik af makroøkonomers fejlagtige tendens til at fremskrive ud fra økonomihistoriske datapunkter. Det er ikke en kritik af at forsøge at sige noget om hvordan økonomi udvikler sig. I stedet bør man - såvidt jeg kunne forstå ved hurtig gennemlæsning - gøre brug af bl.a. adfærdsmodeller sammenkoblet med teori om samfundsudvikling på mikroniveau.

Jeg kan ikke se koblingen til fodbold eller Mæhle. Hvis du ikke mener hans præstationer er en indikation på fremtiden, hvad har du så overhovedet at fremskrive ud fra?
Det er netop en kritik af at forvente økonomi (eller andet) udvikler sig på samme måde som historiske data viser.

Din analogi fejler, fordi der i fodbold er uendelige eksempler på, at de bedste ungdomsspillere (ud fra Ulandshold) ender med at blive til 0 og nix. Præstationer på ungdomsniveau er overhovedet ikke sigende for en seniorkarriere, og jeg vil vove den påstand, at man ud fra ubgdomsforløb kan sige meget lidt om hvem af 100 spillere der ville ende som den største profil

Står lige i metroen, så svarene bliver ikke så lange
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Buzz Killington » 3. sep 2021, 14:35

jonas386 skrev:
3. sep 2021, 14:33
Buzz Killington skrev:
3. sep 2021, 14:29
jonas386 skrev:
3. sep 2021, 14:26
Altså hvis jeg dengang også havde skrevet at Bitcoin kunne være endnu mere værd, så ville det da være idiotisk hvis jeg havde solgt, samtidig med jeg påstod at bitcoin havde potentiale

Lucas-kritikken er økonomisk kritik af, at basere sine forventninger primært ud fra historiske data. Det er forfattet til makroøkonomi, og en kritik af Keynes, men kan også overføres til andre eksempler - fodboldspillere eksempelvis
Nu har jeg læst op om Lucas Kritikken. Det er en kritik af makroøkonomers fejlagtige tendens til at fremskrive ud fra økonomihistoriske datapunkter. Det er ikke en kritik af at forsøge at sige noget om hvordan økonomi udvikler sig. I stedet bør man - såvidt jeg kunne forstå ved hurtig gennemlæsning - gøre brug af bl.a. adfærdsmodeller sammenkoblet med teori om samfundsudvikling på mikroniveau.

Jeg kan ikke se koblingen til fodbold eller Mæhle. Hvis du ikke mener hans præstationer er en indikation på fremtiden, hvad har du så overhovedet at fremskrive ud fra?
Det er netop en kritik af at forvente økonomi (eller andet) udvikler sig på samme måde som historiske data viser.

Din analogi fejler, fordi der i fodbold er uendelige eksempler på, at de bedste ungdomsspillere (ud fra Ulandshold) ender med at blive til 0 og nix. Præstationer på ungdomsniveau er overhovedet ikke sigende for en seniorkarriere, og jeg vil vove den påstand, at man ud fra ubgdomsforløb kan sige meget lidt om hvem af 100 spillere der ville ende som den største profil

Står lige i metroen, så svarene bliver ikke så lange
Men du abbonnerer du altså på fuldstændig usikkerhed. Så forstår jeg stadig ikke hvordan du kan have nogen som helst begrundet formodning om en spillers værdi overhovedet. Det må jeg indrømme.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af jonas386 » 3. sep 2021, 14:37

Buzz Killington skrev:
3. sep 2021, 14:35
jonas386 skrev:
3. sep 2021, 14:33
Buzz Killington skrev:
3. sep 2021, 14:29
jonas386 skrev:
3. sep 2021, 14:26
Altså hvis jeg dengang også havde skrevet at Bitcoin kunne være endnu mere værd, så ville det da være idiotisk hvis jeg havde solgt, samtidig med jeg påstod at bitcoin havde potentiale

Lucas-kritikken er økonomisk kritik af, at basere sine forventninger primært ud fra historiske data. Det er forfattet til makroøkonomi, og en kritik af Keynes, men kan også overføres til andre eksempler - fodboldspillere eksempelvis
Nu har jeg læst op om Lucas Kritikken. Det er en kritik af makroøkonomers fejlagtige tendens til at fremskrive ud fra økonomihistoriske datapunkter. Det er ikke en kritik af at forsøge at sige noget om hvordan økonomi udvikler sig. I stedet bør man - såvidt jeg kunne forstå ved hurtig gennemlæsning - gøre brug af bl.a. adfærdsmodeller sammenkoblet med teori om samfundsudvikling på mikroniveau.

Jeg kan ikke se koblingen til fodbold eller Mæhle. Hvis du ikke mener hans præstationer er en indikation på fremtiden, hvad har du så overhovedet at fremskrive ud fra?
Det er netop en kritik af at forvente økonomi (eller andet) udvikler sig på samme måde som historiske data viser.

Din analogi fejler, fordi der i fodbold er uendelige eksempler på, at de bedste ungdomsspillere (ud fra Ulandshold) ender med at blive til 0 og nix. Præstationer på ungdomsniveau er overhovedet ikke sigende for en seniorkarriere, og jeg vil vove den påstand, at man ud fra ubgdomsforløb kan sige meget lidt om hvem af 100 spillere der ville ende som den største profil

Står lige i metroen, så svarene bliver ikke så lange
Men du abbonnerer du altså på fuldstændig usikkerhed. Så forstår jeg stadig ikke hvordan du kan have nogen som helst begrundet formodning om en spillers værdi overhovedet. Det må jeg indrømme.
Jeg mener at man må se på de præstationer en given spiller leverer på seniorniveau. Ungdomskampe er fint ift at skille fårene fra bukken, og filtrere i de spillere der har forudsætningerne for at slå igennem. Præstationer på ungdomsniveau er dog ikke sigende for hvordan en given spiller vil tage skridtet fra ungdom til senior.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5269
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af R Rosenberg » 3. sep 2021, 16:49

DenGamleMand skrev:
3. sep 2021, 13:50
R Rosenberg skrev:
2. sep 2021, 20:34
DenGamleMand skrev:
2. sep 2021, 19:20
R Rosenberg skrev:
2. sep 2021, 16:59
DenGamleMand skrev:
2. sep 2021, 16:18
For lidt penge eller ej, så er det glimerende reklame for AaBs talentudvikling hver gang Mæhle laver en genistreg på landsholdet eller når han rygtes til større klubber.
Nu er du nummer tre eller fire, der skriver det. Hvilken evidens er der bag, at det skulle komme AaB tilgode?
Folk vil da kigge på hvor han har fået sin fodboldopdragelse. AaB kan ligeledes bruge ham som et eksempler når de skal tiltrække nye talenter eller skrive kontrakt med nuværende.
Nå, på tiltrækning af unge spillere? Klart!
Ja, klart! Selvfølgelig bliver Mæhle brugt som en case/eksempel på et ungt talent der fik chancen, blev solgt og fik succes. Alt andet vil da være dumt. Kom nu lige.
Jeg mente det faktisk. At det er en god pointe, du har.
Andre havde givet det en anden betydning, at klubberne ville holde et ekstra øje med talentfabrikken AaB. I så fald har de godt nok kigget meget forgæves de senere år.
Ædruelighedens stemme

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af DenGamleMand » 3. sep 2021, 18:00

R Rosenberg skrev:
3. sep 2021, 16:49
DenGamleMand skrev:
3. sep 2021, 13:50
R Rosenberg skrev:
2. sep 2021, 20:34
DenGamleMand skrev:
2. sep 2021, 19:20
R Rosenberg skrev:
2. sep 2021, 16:59
DenGamleMand skrev:
2. sep 2021, 16:18
For lidt penge eller ej, så er det glimerende reklame for AaBs talentudvikling hver gang Mæhle laver en genistreg på landsholdet eller når han rygtes til større klubber.
Nu er du nummer tre eller fire, der skriver det. Hvilken evidens er der bag, at det skulle komme AaB tilgode?
Folk vil da kigge på hvor han har fået sin fodboldopdragelse. AaB kan ligeledes bruge ham som et eksempler når de skal tiltrække nye talenter eller skrive kontrakt med nuværende.
Nå, på tiltrækning af unge spillere? Klart!
Ja, klart! Selvfølgelig bliver Mæhle brugt som en case/eksempel på et ungt talent der fik chancen, blev solgt og fik succes. Alt andet vil da være dumt. Kom nu lige.
Jeg mente det faktisk. At det er en god pointe, du har.
Andre havde givet det en anden betydning, at klubberne ville holde et ekstra øje med talentfabrikken AaB. I så fald har de godt nok kigget meget forgæves de senere år.
Okay - beklager. Læste det som dybt ironisk.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af doukas » 3. sep 2021, 18:12

At nogen kan få sig selv til at skrive, at vi fik en fair pris for Mæhle dengang er ud over min fatteevne. Alle ingredienser til et stort salg var til stede. Næsten.

Havde det som præcis som @jonas386 i forhold til Gaarde. Det salg gjorde, at jeg mistede den sidste rest af troen på mandens kompetencer Tænk sig, at han ikke evnede at overbevise Mæhle om AaBs projekt og så sig nødsaget til at tage imod så sløjt et tilbud. Det begriber jeg stadigvæk ikke.

Og så den sammenligning med bitcoins - håber virkelig det er ment som satire, for vi skal vist tilbage til AllanP’s tid for at finde vrøvl på samme niveau.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Buzz Killington » 3. sep 2021, 18:19

doukas skrev:
3. sep 2021, 18:12
At nogen kan få sig selv til at skrive, at vi fik en fair pris for Mæhle dengang er ud over min fatteevne. Alle ingredienser til et stort salg var til stede. Næsten.

Havde det som præcis som @jonas386 i forhold til Gaarde. Det salg gjorde, at jeg mistede den sidste rest af troen på mandens kompetencer Tænk sig, at han ikke evnede at overbevise Mæhle om AaBs projekt og så sig nødsaget til at tage imod så sløjt et tilbud. Det begriber jeg stadigvæk ikke.

Og så den sammenligning med bitcoins - håber virkelig det ment som satire for vi skal tilbage til AllanP’s tid for at finde vrøvl på samme niveau.
Du sårer mig doukas. Det var sgu ikke satire. Det er muligt pointen var svær at finde eller at eksemplet var dårligt valgt. Men jeg forstår bare ikke hvad Mæhles nuværende status som verdensstjerne viser ift. dengang vi solgte ham. Med mindre man i ramme alvor troede han ville nå i nærheden af så langt 4 år senere. I så fald, må jeg jo bare bøje mig i støvet (mens jeg står her med en god portion uudtalt skepsis)
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af doukas » 3. sep 2021, 18:27

Buzz Killington skrev:
3. sep 2021, 18:19
doukas skrev:
3. sep 2021, 18:12
At nogen kan få sig selv til at skrive, at vi fik en fair pris for Mæhle dengang er ud over min fatteevne. Alle ingredienser til et stort salg var til stede. Næsten.

Havde det som præcis som @jonas386 i forhold til Gaarde. Det salg gjorde, at jeg mistede den sidste rest af troen på mandens kompetencer Tænk sig, at han ikke evnede at overbevise Mæhle om AaBs projekt og så sig nødsaget til at tage imod så sløjt et tilbud. Det begriber jeg stadigvæk ikke.

Og så den sammenligning med bitcoins - håber virkelig det ment som satire for vi skal tilbage til AllanP’s tid for at finde vrøvl på samme niveau.
Du sårer mig doukas. Det var sgu ikke satire. Det er muligt pointen var svær at finde eller at eksemplet var dårligt valgt. Men jeg forstår bare ikke hvad Mæhles nuværende status som verdensstjerne viser ift. dengang vi solgte ham. Med mindre man i ramme alvor troede han ville nå i nærheden af så langt 4 år senere. I så fald, må jeg jo bare bøje mig i støvet (mens jeg står her med en god portion uudtalt skepsis)
Selvfølgelig kan man ikke bruge hans super karriere som argument for, at man skulle have fået meget mere for ham dengang, men vi var en del, som allerede dengang mente, at man fik alt for lidt.

Havde heller aldrig troet, at han ville blive mere end en god spiller i den belgiske liga.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Uldahl » 6. sep 2021, 09:52

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/l ... r./8831536

Sgu noget af en udvikling den dreng har taget. :money: De skriver at der kun er en 10-12 klubber der har råd til ham, og han var for dyr for Inter.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Mogens » 6. sep 2021, 10:04

Hvor meget kan AaB se frem til at modtage i loyalitetspenge (eller hvad det nu hedder), hvis Mæhle fastholder niveau og ryger for 300 mio, som han åbenbart er værdisat til?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Moen » 6. sep 2021, 10:22

Mogens skrev:
6. sep 2021, 10:04
Hvor meget kan AaB se frem til at modtage i loyalitetspenge (eller hvad det nu hedder), hvis Mæhle fastholder niveau og ryger for 300 mio, som han åbenbart er værdisat til?
10,5mio, hvis jeg har regnet rigtigt.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af jonas386 » 6. sep 2021, 10:25

Er der ikke noget med, at det kun gælder hvis det er en grænseoverskridende handel? Altså er der 0 hvis han skulle ryge til Juventus eller Inter.

Drømmen, set med AaB briller, må være en PL klub, hvor beløbene gerne er ekstra høje.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Moen » 6. sep 2021, 10:29

jonas386 skrev:
6. sep 2021, 10:25
Er der ikke noget med, at det kun gælder hvis det er en grænseoverskridende handel? Altså er der 0 hvis han skulle ryge til Juventus eller Inter.

Drømmen, set med AaB briller, må være en PL klub, hvor beløbene gerne er ekstra høje.
Nope, reglerne er ændret. Selvom handlen ikke krydser landegrænser, står AaB stadig til at få samme beløb. Men ja, det må gerne være en rig PL-klub i konkurrence med andre rige PL-klubber.

Harry-kewell
Drenge
Drenge
Indlæg: 32
Tilmeldt: 26. sep 2013, 12:18

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Harry-kewell » 6. sep 2021, 10:35

Prica22 skrev:
6. sep 2021, 10:22
Mogens skrev:
6. sep 2021, 10:04
Hvor meget kan AaB se frem til at modtage i loyalitetspenge (eller hvad det nu hedder), hvis Mæhle fastholder niveau og ryger for 300 mio, som han åbenbart er værdisat til?
10,5mio, hvis jeg har regnet rigtigt.
Flueknepperi.... men er ret sikker på AaB vil få 3 procent - 9 mio såfremt han bliver solgt for 300 mio.

0,25 for hvert af årerne 12-15 = 4 år af 0,25 = 1%
0,50 for hvert af årerne 16-19 = 4 år af 0,50 = 2%

Men ville da være et lækkert beløb for AaB at score såfremt han igen skulle blive solgt for en fyrstelig sum :aabfan:

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Uldahl » 6. sep 2021, 10:49

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/l ... r./8831536

Inter har ikke råd, de har spurgt på ham, de skriver der kun er 10-12 klubber der har råd til ham. fame en flot udvikling den unge mand har taget.

Pris 300 mio.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Moen » 6. sep 2021, 11:04

Harry-kewell skrev:
6. sep 2021, 10:35
Prica22 skrev:
6. sep 2021, 10:22
Mogens skrev:
6. sep 2021, 10:04
Hvor meget kan AaB se frem til at modtage i loyalitetspenge (eller hvad det nu hedder), hvis Mæhle fastholder niveau og ryger for 300 mio, som han åbenbart er værdisat til?
10,5mio, hvis jeg har regnet rigtigt.
Flueknepperi.... men er ret sikker på AaB vil få 3 procent - 9 mio såfremt han bliver solgt for 300 mio.

0,25 for hvert af årerne 12-15 = 4 år af 0,25 = 1%
0,50 for hvert af årerne 16-19 = 4 år af 0,50 = 2%

Men ville da være et lækkert beløb for AaB at score såfremt han igen skulle blive solgt for en fyrstelig sum :aabfan:
Det skal nok passe. Jeg regnede vidst det 20. år med, men han skiftede jo kort efter sin 20-års fødselsdag

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5269
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af R Rosenberg » 6. sep 2021, 13:50

Uldahl skrev:
6. sep 2021, 09:52
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/l ... r./8831536

Sgu noget af en udvikling den dreng har taget. :money: De skriver at der kun er en 10-12 klubber der har råd til ham, og han var for dyr for Inter.
EB er ude med gamle nyheder her. Den pris var allerede fremme i juli måned.
Men EB elsker jo "at erfare..."
Ædruelighedens stemme

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 6. sep 2021, 13:58

doukas skrev:
3. sep 2021, 18:27
Buzz Killington skrev:
3. sep 2021, 18:19
doukas skrev:
3. sep 2021, 18:12
At nogen kan få sig selv til at skrive, at vi fik en fair pris for Mæhle dengang er ud over min fatteevne. Alle ingredienser til et stort salg var til stede. Næsten.

Havde det som præcis som @jonas386 i forhold til Gaarde. Det salg gjorde, at jeg mistede den sidste rest af troen på mandens kompetencer Tænk sig, at han ikke evnede at overbevise Mæhle om AaBs projekt og så sig nødsaget til at tage imod så sløjt et tilbud. Det begriber jeg stadigvæk ikke.

Og så den sammenligning med bitcoins - håber virkelig det ment som satire for vi skal tilbage til AllanP’s tid for at finde vrøvl på samme niveau.
Du sårer mig doukas. Det var sgu ikke satire. Det er muligt pointen var svær at finde eller at eksemplet var dårligt valgt. Men jeg forstår bare ikke hvad Mæhles nuværende status som verdensstjerne viser ift. dengang vi solgte ham. Med mindre man i ramme alvor troede han ville nå i nærheden af så langt 4 år senere. I så fald, må jeg jo bare bøje mig i støvet (mens jeg står her med en god portion uudtalt skepsis)
Selvfølgelig kan man ikke bruge hans super karriere som argument for, at man skulle have fået meget mere for ham dengang, men vi var en del, som allerede dengang mente, at man fik alt for lidt.

Havde heller aldrig troet, at han ville blive mere end en god spiller i den belgiske liga.
Har ikke solgt en eneste fodboldspiller i mit liv, men et par konkurrence heste, engang spurgte jeg en erfaren hestemand hvad han troede min hest var værd, han gik lidt rundt om den kiggede på den og sagde "det to mennesker kan blive enige om". Min pointe er vel at det vi burde diskutere her er om AaB skulle ha beholdt Mæhle og så håbet på en bedre pris, for vi tog givetvis det bedste bud på det tidspunkt.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Besvar