Joakim Mæhle

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Kenneth K » 4. maj 2017, 10:00

Frygah skrev:
Martino skrev:Så buddet skulle ligge på omkring 6mio. Hmmm...! Han er en af vores 3 bedste spillere pt, så det kommer godt nok an på hvad AaB kan hente ind i stedet.
Hvor har du de 6 mil fra?
Det lyder i hvert fald som et helt noller-lavt beløb, medmindre vi modtager en shitload i klausuler efter præstation og videresalg.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Freddie » 4. maj 2017, 10:00

Jakobsen skrev:
Men Freddie vi har penge nok der bare står og blomstrer i banken. Derudover vil det betyde, at Gaarde skal hente yderligere en spiller til sommer samtidig med en del skal ud og vi skal have ny kvalitet ind. For kontinuiteten bør vi derfor ikke sælge og om et år kan han være endnu bedre og endnu mere værd så vi kan få flere penge og lige nu har vi råd til at tage sådan en chance. Medmindre vi er oppe i helt vanvittige 20+ millioner summer ser jeg ingen som helst grund til at sælge Mæhle "før tid".
Hvis du er ked af, at AaB's økonomi er i top, er din hukommelse ikke særlig lang. Fortiden spøger, og det er ikke sikkert at AaB får en ny chance til at komme på fode, hvis ... Til gengæld er pengene en garanti, så vidt som den kan gives, for at AaB aldrig kommer i uføre igen, og til enhver tid kan foretage de investeringer, der er nødvendige.
Med hensyn til salget, så skal der jo nogen ud, hvis der skal nye ind. Vi kan jo ikke have en trup på 30 spillere. De vil totalt æde budgettet op, også selv om de er udlejet, og hvis du vil smide spillere med løbende kontrakt ud, bliver det med en gylden check i r....
Derfor er løsningen på det problem mange fans lige nu himler op om, at sælge når man kan, for det giver yderligere kapital til at investere for, og plads i truppen til nye spillere. Som jeg kan tælle mig frem, er der lige nu 21, der har kontrakt efter sommerferien. Det giver plads til 3 nye, eller 2 nye og en forlængelse med Ene.

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 4. maj 2017, 10:01

15 mio. kr for Mæhle? Glem det. Dalsgaard er på vej til at blive solgt for 8 mio. kr. og det er nok max. i det lag.
De gav 10 mio. for Colley i Djurgården, og slap omkring 15 for Berge i Vålerenga. Men det var spillere til start-11'eren. Realistisk bud? Mellem 6-9 mio.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Søgaard » 4. maj 2017, 10:04

Vi skal også bare tænke på, at Dalsgaard fik vi ikke en rød reje for - der var ingen der gad ligge en transfer for ham, selvom han var virkelig god. Hvis vi står med et +10 millioner bud for en back, så skal vi da overveje det. Hvis de er i gang med at sælge ham for mindre, synes jeg det er tåbeligt. Som der også bliver sagt, vi mangler ikke penge på kistebunden, vi mangler gode spillere...

Og når vi så samtidig ikke geninvesterer de penge vi får ind i transfers 1:1, så gør det lidt ondt at se på. Sælger man og spiser os af med PK, så synes jeg snart det her genopbygningsprojekt er blevet lidt trælst....
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af doukas » 4. maj 2017, 10:05

Det vil være fuldstændig tosset at sælge Mæhle for under 3 mio. €. Det er jo spillere som ham, Thellufsen og MC dette hold skal bygges op om. Hvis Gaarde vælger at sælge nu til 1-2 mio €, er der slet ingen retning i det der foregår ude på Hornevej.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3260
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Brodernumsi » 4. maj 2017, 10:09

doukas skrev:Det vil være fuldstændig tosset at sælge Mæhle for under 3 mio. €. Det er jo spillere som ham, Thellufsen og MC dette hold skal bygges op om. Hvis Gaarde vælger at sælge nu til 1-2 mio €, er der slet ingen retning i det der foregår ude på Hornevej.
3 mio €? €?? Du kan godt forberede dig på, at blive meget skuffet. Pt får vi max 7-8 mio kr for ham. Der er ikke penge i en 19-årig back, lige meget hvor talentfuld han er.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Søgaard » 4. maj 2017, 10:14

Freddie skrev:
Jakobsen skrev:
Men Freddie vi har penge nok der bare står og blomstrer i banken. Derudover vil det betyde, at Gaarde skal hente yderligere en spiller til sommer samtidig med en del skal ud og vi skal have ny kvalitet ind. For kontinuiteten bør vi derfor ikke sælge og om et år kan han være endnu bedre og endnu mere værd så vi kan få flere penge og lige nu har vi råd til at tage sådan en chance. Medmindre vi er oppe i helt vanvittige 20+ millioner summer ser jeg ingen som helst grund til at sælge Mæhle "før tid".
Hvis du er ked af, at AaB's økonomi er i top, er din hukommelse ikke særlig lang. Fortiden spøger, og det er ikke sikkert at AaB får en ny chance til at komme på fode, hvis ... Til gengæld er pengene en garanti, så vidt som den kan gives, for at AaB aldrig kommer i uføre igen, og til enhver tid kan foretage de investeringer, der er nødvendige.
Med hensyn til salget, så skal der jo nogen ud, hvis der skal nye ind. Vi kan jo ikke have en trup på 30 spillere. De vil totalt æde budgettet op, også selv om de er udlejet, og hvis du vil smide spillere med løbende kontrakt ud, bliver det med en gylden check i r....
Derfor er løsningen på det problem mange fans lige nu himler op om, at sælge når man kan, for det giver yderligere kapital til at investere for, og plads i truppen til nye spillere. Som jeg kan tælle mig frem, er der lige nu 21, der har kontrakt efter sommerferien. Det giver plads til 3 nye, eller 2 nye og en forlængelse med Ene.
Og så har du Sloth og Larsen der er motiveret til et skifte samt Grønning der tripper for græs under fødderne (udlån evt.), hvis ikke vi vil satse på ham i efteråret. Holgersson kan måske overtales til at tage hjem til HIF, hvis man vil opgradere der, og har man yderligere brug for truppladser kan man cutte Kakeeto samt der kun er ½ år til udløb med Sylvestr og Rokkedal. Tror nok man skal kunne holde sig på en trup omkring 24 mand...

Vi skal jo ikke sælge for 6 millioner, hvis vi skal bruge et par millioner i transfer og et par millioner ekstra i løn til en habil erstatning. Så er det nærmest en zero-sum game, blot med risiko for at erstatningen ikke er lige så god.
Aalborg BK 1885!

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 4. maj 2017, 10:14

Freddie skrev:
Hvis du er ked af, at AaB's økonomi er i top, er din hukommelse ikke særlig lang. Fortiden spøger, og det er ikke sikkert at AaB får en ny chance til at komme på fode, hvis ... Til gengæld er pengene en garanti, så vidt som den kan gives, for at AaB aldrig kommer i uføre igen, og til enhver tid kan foretage de investeringer, der er nødvendige.
Med hensyn til salget, så skal der jo nogen ud, hvis der skal nye ind. Vi kan jo ikke have en trup på 30 spillere. De vil totalt æde budgettet op, også selv om de er udlejet, og hvis du vil smide spillere med løbende kontrakt ud, bliver det med en gylden check i r....
Derfor er løsningen på det problem mange fans lige nu himler op om, at sælge når man kan, for det giver yderligere kapital til at investere for, og plads i truppen til nye spillere. Som jeg kan tælle mig frem, er der lige nu 21, der har kontrakt efter sommerferien. Det giver plads til 3 nye, eller 2 nye og en forlængelse med Ene.
Af de 21 er 5-6 spillere marginalspillere som ikke er inde i billedet til spilletid, og tæller vi skader og karantæner med, så har vi lige pludselig et ret tyndt hold.

Vi slipper af med 2 relativt høje lønninger til sommer, og det frigør også noget på lønbudgettet.
Vi HAR masser af kapital at investere i spillere for, og en forretning i helt anderledes balance end da vi var på vej mod fallit.
Der er ikke nogen der vil spillere med løbende kontrakt ud eller fritstillet, men forsøgt afhændet, og nu fortsætter du med at fremture med den løgn at alle spillere der forlader klubben VIL have, og har krav på, at få en solid pose penge med. Det er forkert! Det er da ikke sådan at en Kakeeto uden spilletid, der får chancen i en stor 1. divisionsklub partout vil komme og kræve en hulens masse penge af AaB. Det er i fælles interesse, at spillere uden en fremtid/uden garanti for spilletid får et andet sted at spille - for dem og for AaB. Der er jo ikke tale om at vi fritstiller en helvedes masse spillere, og skal betale lønforskellen i den resterende kontraktperiode - sådan fungerer det ikke.
Jeg har 4 bekendte der alle har spillet kontraktfodbold i AaB, og alle blev hjulpet videre til lavererangerende klubber, uden så meget som en krone mellem dem og klubben.

Du er om nogen eksponent for den der kvalmende fattigmands-historie, hvor AaB konsekvent balancerer på et knivsæg ifht at ryge ud i økonomisk uføre igen. Bortset fra Malmö, er vi mere velkonsolideret økonomisk end samtlige svenske klubber, og ditto gør sig gældende hvis man sammenligner med Norge og Danmark. AaB HAR rum til at investere, flere år i træk, uden at være i nærheden af at spille højt spil!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14753
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Hanga » 4. maj 2017, 10:16

Freddie skrev: Hvis du er ked af, at AaB's økonomi er i top, er din hukommelse ikke særlig lang. Fortiden spøger, og det er ikke sikkert at AaB får en ny chance til at komme på fode, hvis ... Til gengæld er pengene en garanti, så vidt som den kan gives, for at AaB aldrig kommer i uføre igen, og til enhver tid kan foretage de investeringer, der er nødvendige.
Vi kan alle huske hvordan det var at være på kanten til konkurs. Ingen ønsker os derud igen, og stor cadeu til Schors og co. for at have vendt skuden rundt på så imponerende vis.

Problemet er bare, at AaB stadig agerer som om at man mangler penge... og det gør man altså ikke! Vi har måske Superligaens mest velfungerende økonomi nu. Hvad vi derimod ikke har, er et velfungerende fodboldhold. Derfor giver det simpelthen ikke mening at sælge en af de få gode spillere vi har, med mindre buddet er ekstraordinært højt.
Du skriver at vi kan bruge pengene på at foretage de enhver tid fornødne investeringer. Det gør vi jo netop ikke! Vi foretager ikke de nødvendige investeringer! Holdet skriger på behovet for forstærkning og har gjort længe. Så meget at vi i denne sæson har leget med eksistensen som superligahold.

Vi kan alle huske hvordan det var at leve på smalkost fordi det var nødvendigt. Det var yderst ubehageligt, men det var til at forstå... Det er den nuværende strategi i AaB til gengæld ikke, og det er sindsygt frustrerende for mig i hvert fald.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Buzz Killington » 4. maj 2017, 10:17

Frygah skrev:
Martino skrev:Så buddet skulle ligge på omkring 6mio. Hmmm...! Han er en af vores 3 bedste spillere pt, så det kommer godt nok an på hvad AaB kan hente ind i stedet.
Hvor har du de 6 mil fra?
Det er godt nok idiotisk lavt i vores situation, hvor vi ikke har en fuldgod erstatning i egne rækker, og har penge nok til at sige nej.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af doukas » 4. maj 2017, 10:19

Brodernumsi skrev:
doukas skrev:Det vil være fuldstændig tosset at sælge Mæhle for under 3 mio. €. Det er jo spillere som ham, Thellufsen og MC dette hold skal bygges op om. Hvis Gaarde vælger at sælge nu til 1-2 mio €, er der slet ingen retning i det der foregår ude på Hornevej.
3 mio €? €?? Du kan godt forberede dig på, at blive meget skuffet. Pt får vi max 7-8 mio kr for ham. Der er ikke penge i en 19-årig back, lige meget hvor talentfuld han er.
Fint, så skal han på ingen måder sælges.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Pastorius » 4. maj 2017, 10:23

Hanga skrev:
Pastorius skrev: ...men ja, der skal nok et to-cifret millionbeløb til, før det kan siges at være interessant. Jeg ville tro at 2 millioner euro er det der skulle til, før AaB under omstændighederne ville synes det var interessant - selvfølgelig forudsat der ikke ligger sådan en du-ved-nok i kontrakten :-)
Hvis der er en klausul, er det fyringsgrundlag for Gaarde. Plain and simple. Den må simpelthen ikke være der i en 1. års seniors kontrakt.

Det nægter jeg simpelthen at tro på.
Det tror jeg bestemt heller ikke der er - men lidt troll er der vel i os alle :-)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af AaB1978 » 4. maj 2017, 10:25


Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Pastorius » 4. maj 2017, 10:27

Gamen skrev:15 mio. kr for Mæhle? Glem det. Dalsgaard er på vej til at blive solgt for 8 mio. kr. og det er nok max. i det lag.
De gav 10 mio. for Colley i Djurgården, og slap omkring 15 for Berge i Vålerenga. Men det var spillere til start-11'eren. Realistisk bud? Mellem 6-9 mio.
Jeg er helt enig med dig i at det ville være (i den høje ende af) en realistisk markedspris. Min pointe var, at jeg ikke kan forstå hvis AaB er interesseret i at sælge til den pris.

På den anden side, kan man sikkert få rigtig meget potentiale for de penge, og AaB har helt sikkert en masse anvne stående på blokken allerede i relation til det næste transfervindue.
Med venlig Hilsen
--
Robert

denganghanvarlille
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 23
Tilmeldt: 18. aug 2015, 11:21
Favoritspiller: Lynge

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af denganghanvarlille » 4. maj 2017, 10:34

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB- ... andlinger/

Så må prisen være 10-15 mio, da der også skal bruges nogle af pengene igen :)

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Glenn Francisco » 4. maj 2017, 10:34

Ender det med et salg, vil det medføre en opjustering af forventningerne til årets resultat til et overskud før skat på 25 mio. kr. mod tidligere 15 mio. kr.

- Heri er indregnet investeringer i spillertruppen i det kommende transfervindue i sommeren 2017 og yderligere strategiske investeringer i den kommercielle udvikling af klubben, skriver AaB.
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5199
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Jakobsen » 4. maj 2017, 10:35

Pastorius skrev:
Gamen skrev:15 mio. kr for Mæhle? Glem det. Dalsgaard er på vej til at blive solgt for 8 mio. kr. og det er nok max. i det lag.
De gav 10 mio. for Colley i Djurgården, og slap omkring 15 for Berge i Vålerenga. Men det var spillere til start-11'eren. Realistisk bud? Mellem 6-9 mio.
Jeg er helt enig med dig i at det ville være (i den høje ende af) en realistisk markedspris. Min pointe var, at jeg ikke kan forstå hvis AaB er interesseret i at sælge til den pris.

På den anden side, kan man sikkert få rigtig meget potentiale for de penge, og AaB har helt sikkert en masse anvne stående på blokken allerede i relation til det næste transfervindue.
Omvendt så bliver vi jo svækket på endnu en plads, hvor vi så skal ud at handle for at have et konkurrencedygtigt hold. I et vindue, hvor der i forvejen skal ske en del er kontinuitet også penge værd for os. Medmindre salgsprisen er absurd høj synes jeg det her salg er for åndsvagt. Ja det frigør måske flere penge, men vi mister også den eneste spiller på pladsen med et acceptabelt niveau. Det er da i øvrigt håbløst, at man ikke bare geninvesterer hele dynen, men i stedet opjusterer regenskabet. Vi har så rigeligt med penge i forvejen så kom nu lige i gang AaB.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Frygah » 4. maj 2017, 10:37

Pastorius skrev:
Gamen skrev:15 mio. kr for Mæhle? Glem det. Dalsgaard er på vej til at blive solgt for 8 mio. kr. og det er nok max. i det lag.
De gav 10 mio. for Colley i Djurgården, og slap omkring 15 for Berge i Vålerenga. Men det var spillere til start-11'eren. Realistisk bud? Mellem 6-9 mio.
Jeg er helt enig med dig i at det ville være (i den høje ende af) en realistisk markedspris. Min pointe var, at jeg ikke kan forstå hvis AaB er interesseret i at sælge til den pris.

På den anden side, kan man sikkert få rigtig meget potentiale for de penge, og AaB har helt sikkert en masse anvne stående på blokken allerede i relation til det næste transfervindue.
Jeg kan stadig ikke ryste den tanke af mig, at det er for tidligt at sælge Mæhle, uagtet at det er gode penge. Med en kontrakt frem til 2020, kan vi snildt holde på ham i den kommende sæson, og stadig tjene gode penge på ham. Måske endda flere, såfremt han fortsætter sin udvikling, og forhåbentlig kommer til at spille bold på et bedre AaB-hold (vi kan vel håbe!).

Jeg vil være godt ærgerlig over at han ryger så tidligt, og med så lang tid tilbage af kontrakten.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Patmand » 4. maj 2017, 10:37

Opjustering: kr. 10 mio. såfremt salget går igennem (som AaB har en rimelig forventning om det gør).

https://newsclient.omxgroup.com/cdsPubl ... 95&lang=da

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5199
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Jakobsen » 4. maj 2017, 10:38

Patmand skrev:Opjustering: kr. 10 mio. såfremt salget går igennem (som AaB har en rimelig forventning om det gør).

https://newsclient.omxgroup.com/cdsPubl ... 95&lang=da
Og hvad pokker skal vi så bruge endnu flere penge i banken til? Med tanke på alle de penge der allerede står i banken synes jeg man skulle allokere alle midlerne til truppen nu, hvor Gaarde skal lukke endnu et hul.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Besvar