Joakim Mæhle

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Pastorius » 4. maj 2017, 12:07

Jakobsen skrev:
Pastorius skrev:
Gamen skrev:15 mio. kr for Mæhle? Glem det. Dalsgaard er på vej til at blive solgt for 8 mio. kr. og det er nok max. i det lag.
De gav 10 mio. for Colley i Djurgården, og slap omkring 15 for Berge i Vålerenga. Men det var spillere til start-11'eren. Realistisk bud? Mellem 6-9 mio.
Jeg er helt enig med dig i at det ville være (i den høje ende af) en realistisk markedspris. Min pointe var, at jeg ikke kan forstå hvis AaB er interesseret i at sælge til den pris.

På den anden side, kan man sikkert få rigtig meget potentiale for de penge, og AaB har helt sikkert en masse anvne stående på blokken allerede i relation til det næste transfervindue.
Omvendt så bliver vi jo svækket på endnu en plads, hvor vi så skal ud at handle for at have et konkurrencedygtigt hold. I et vindue, hvor der i forvejen skal ske en del er kontinuitet også penge værd for os. Medmindre salgsprisen er absurd høj synes jeg det her salg er for åndsvagt. Ja det frigør måske flere penge, men vi mister også den eneste spiller på pladsen med et acceptabelt niveau. Det er da i øvrigt håbløst, at man ikke bare geninvesterer hele dynen, men i stedet opjusterer regenskabet. Vi har så rigeligt med penge i forvejen så kom nu lige i gang AaB.
Joe, men der skal alligevel ske så meget, at det ikke gør den store forskel, om vi skal have en plads mere eller mindre med i ligningen - særligt ikke hvis det løfter den samlede ramme for investeringer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af jernskjorten » 4. maj 2017, 12:07

Martino skrev:Tja. Journalister tager jo fejl indimellem.
Det er derfor, de er blevet journalister...

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af De Fem » 4. maj 2017, 12:08

10-15 mio er jo strengt taget godt for en back med en håndfuld kampe på CV'et, MEN nu var der lige fundet en ny HB så der kunne komme sving over backerne igen. Sendes han afsted skal der købes en profil ind der for spillet tører ud uden backerne.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Klaus » 4. maj 2017, 12:09

Arendt skrev: Hvor ser du, at vi skal udbetale et aktieudbytte på omkring 10 mio kr?
Det skrev AaB i en meddelelse til aktionærerne. Jeg har ledt efter den, men kan desværre ikke finde den. Så vidt jeg husker, skrev de helt konkret, at man ville udbetale et udbytte på mellem 5 og 10 millioner..

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af AK48hamas » 4. maj 2017, 12:20

Jeg troede vores strategi var: ryk egne spillere op, giv dem 1 sæson til at vænne sig til superliga, og så sæson 2 til at blive profil og så solgt. Ja Mæhle er blevet profil i sæson 1 men vi vil sgu da også gerne selv have gavn af vores unge drenge??

Derudover så er Højre back er så vigtig for vores spil, hold kæft jeg håber Gaarde har en erstatning klar.

Hvad giver odds for at Mæhle er i FCK omkring nytåret? Drengen har vel spillet senior bold i et halvt år.

Føj for satan Gaarde

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af gravballe » 4. maj 2017, 12:24

seamann skrev:
gravballe skrev:10-15m er alt for lidt.

Risikoen er for at AaB endnu engang mener at Patrick er manden til vores HB, vi dræner stille og roligt klubben for offensive spillere. Mæhle og Ahlmand burde være basen til vores offensive spil. Skal vi ud og erstatte Mæhle, med tilsvarende kvalitet, vil det jo koste en del. Hvad nytter det at give unge spillere lange kontrakter, hvis man sælger dem med det samme de er ved at slå igennem, frem for at udnytte det selv først?
Det nytter at man kan få en ordentlig pris for dem. Og dermed penge til yderligere udvikling af yderligere spillere. Det er faktisk hele AaB's forretningsmodel i en nøddeskal. Den er der åbenbart nogen, der fortsat ikke har fattet, ligesom der åbenbart er mange der fortsat ikke har fattet at AaB er et aktieselskab med en anden dagsorden end en fodboldklub.
Men AaB er også en fodbold klub, og en fodbold klub med et dårlig hold, får svært ved at lave overstående. Jeg er fuld ud med på at AaB er en udvikler klub, men jeg forventer da at man stadig vil kæmpe i den sjove ende.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af AK48hamas » 4. maj 2017, 12:25

Bliver lige nødt til at kommentere igen for jeg kan simpelthen ikke få det til give mening hvorfor vi ikke selv, spille/resultstmæsigt får lov at høste frugterne af vores talent arbejde i mindst én sæson mere?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Pastorius » 4. maj 2017, 12:27

gravballe skrev:
Men AaB er også en fodbold klub, og en fodbold klub med et dårlig hold, får svært ved at lave overstående. Jeg er fuld ud med på at AaB er en udvikler klub, men jeg forventer da at man stadig vil kæmpe i den sjove ende.
Vores hold stinker - med eller uden Mæhle - og der skal alligevel ske en hel del for at få det på plads. Er vi omkring 2 mill. €, synes jeg det er fornuftigt at sælge. Holder man alligevel igen med penge til spillerindkøb og bruger dem i stedet til at betale udbytte, så er det et stort problem, men det har ikke isoleret noget med salget af Mæhle at gøre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Agge
2. div
2. div
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. aug 2006, 12:24
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Udlandet

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Agge » 4. maj 2017, 12:31

le Cid skrev:
Agge skrev:10 mio. for en relativt uprøvet, men talentfuld 19-årig back...
10 millioner er hvad forventningerne til regnskabet er opjusteret med. Men der er tilsyneladende også afsat penge til indkøb - og så kan der også være nedjusteret en anelse pga. vi ikke ramte den 6. plads, som der var budgetteret med...
På en eller anden måde formåede du ikke at læse, hvad jeg skrev syv ord efter den sætning du har valgt at citere... Så vi prøver lige igen for at få alle med:

"10 mio. for en relativt uprøvet, men talentfuld 19-årig back... Det syntes jeg sgu er okay... Jeg vil tro at man erstatter ham for det nuværende transferbudget og så spreder Bassogog pengene på en ekstra spiller... Smid 20-25% videresalgsklausul oven i og så vil jeg næsten være fristet til at kalde det et godt salg.."

Hvis vi også lige skal tekstanalyse det jeg skrev for de helt tungnemme, så undlader jeg faktisk at gætte på, hvad vi har fået for Mæhle, men jeg konstatere at jeg er tilfreds, hvis man har fået 10 mio. for ham (specielt hvis der også er en fed videresalgsklausul)... Det eneste jeg spekulere i er, at jeg tror ikke man øger transferbudgettet (med noget særligt) for at hente en ny højre back.. Ledelsen virker stadig til at køre klubbens økonomi konservativt... Og hvis man har allerede har sat et tocifret millionbeløb til side efter Bassogog-salget, tror jeg ikke man øge den pulje up front.. Specielt ikke når Gaarde og trænerstaben ikke virker til at have afskrevet PK fuldstændigt...
Hvad man i givet fald har nedjusteret med da vi ikke nåede 6.-pladsen er lige så meget spekulation.. Og hvem ved, måske forudså man det allerede ved Bassogog-slaget og tilpassede budgettet dengang (jeg tvivler på det sidste, men det er for at illustrere pointen)...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Pastorius » 4. maj 2017, 12:31

AK48hamas skrev:Bliver lige nødt til at kommentere igen for jeg kan simpelthen ikke få det til give mening hvorfor vi ikke selv, spille/resultstmæsigt får lov at høste frugterne af vores talent arbejde i mindst én sæson mere?
Det har tidligere været strategien. Kritikken af vores evne til at få penge for spillere på den konto har været ganske hård.

Man skal passe på med hvad man ønsker sig, man risikerer at få det. Nu ser det ud til at vi er blevet bedre til at sælge spillere, men det har selvfølgelig konsekvenser andre steder at ændre strategi. Hvis man havde forventet at vi både kunne få højere salgspriser, holde lige så langt tid på vores talenter (med et forholdsvis lavt spillerbudget), så har man været naiv. At vi sælger Mæhle er vel en direkte konsekvens af at vi ønsker at sælge på det tidspunkt hvor der er efterspørgsel.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Kenneth K » 4. maj 2017, 12:49

Lyngehoevdingen skrev:Jeg håber, Mæhle viser sig at være døv på højre øre, når de kommer til lægetjekket.
Det var bedre, hvis det var på venstre.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af doukas » 4. maj 2017, 12:50

Pastorius skrev:
AK48hamas skrev:Bliver lige nødt til at kommentere igen for jeg kan simpelthen ikke få det til give mening hvorfor vi ikke selv, spille/resultstmæsigt får lov at høste frugterne af vores talent arbejde i mindst én sæson mere?
Det har tidligere været strategien. Kritikken af vores evne til at få penge for spillere på den konto har været ganske hård.

Man skal passe på med hvad man ønsker sig, man risikerer at få det. Nu ser det ud til at vi er blevet bedre til at sælge spillere, men det har selvfølgelig konsekvenser andre steder at ændre strategi. Hvis man havde forventet at vi både kunne få højere salgspriser, holde lige så langt tid på vores talenter (med et forholdsvis lavt spillerbudget), så har man været naiv. At vi sælger Mæhle er vel en direkte konsekvens af at vi ønsker at sælge på det tidspunkt hvor der er efterspørgsel.
Men der er jo ingen, som siger vi skal sælge. Hele ideen med at give vores unge knægte 4-årige kontrakter er vel, at vi kan få en lidt højere pris derigennem.

Jeg vil helt ærligt gerne vide, hvorfor man sælger ud af det lokale arvegods (3 år før kontraktudløb), når man slår sig op på at være Hele Nordjyllands Hold og "vi skal se naboens knægt på banen". Det klinger simpelthen så hult, når man sælger ved første kommende lejlighed.

Jeg gider fandme ikke se en uduelig svensker eller en ukendt slovak på højrebacken. Jeg vil se dygtige nordjyske spillere, når vi endelig har dem og har råd til at holde på dem.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Arendt » 4. maj 2017, 12:51

Klaus skrev:
Arendt skrev: Hvor ser du, at vi skal udbetale et aktieudbytte på omkring 10 mio kr?
Det skrev AaB i en meddelelse til aktionærerne. Jeg har ledt efter den, men kan desværre ikke finde den. Så vidt jeg husker, skrev de helt konkret, at man ville udbetale et udbytte på mellem 5 og 10 millioner..
Jeg er selv aktionær, og du tager fejl.

Aktionærerne bliver omskrevet til 200 kr, hvilket vil sige, at hver aktionær får en aktie frem for 800 aktier.

At aktionærerne skulle få et udbytte er jo helt forkert. Vi kommer til at bruge midlerne fra en del af Bassogog-salget samt midler fra Mæhle-salget til nye spillere.

Hvis vi får 15 mio. kr for en back, som var på kanten til at komme i førsteholdstruppen efter en sæson, hvor holdet har spillet dårligt, så er det objektivt et flot salg.

Vi skal nok finde en ny back, som har de samme kvaliteter som Mæhle. Vi er dog nødt til at hæve spillerbudgettet, hvilket jeg også tror millionerne skal bruges til. Fremtidige investeringer, som ledelsen kun har foretaget indtil videre.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Arendt » 4. maj 2017, 12:53

doukas skrev:
Pastorius skrev:
AK48hamas skrev:Bliver lige nødt til at kommentere igen for jeg kan simpelthen ikke få det til give mening hvorfor vi ikke selv, spille/resultstmæsigt får lov at høste frugterne af vores talent arbejde i mindst én sæson mere?
Det har tidligere været strategien. Kritikken af vores evne til at få penge for spillere på den konto har været ganske hård.

Man skal passe på med hvad man ønsker sig, man risikerer at få det. Nu ser det ud til at vi er blevet bedre til at sælge spillere, men det har selvfølgelig konsekvenser andre steder at ændre strategi. Hvis man havde forventet at vi både kunne få højere salgspriser, holde lige så langt tid på vores talenter (med et forholdsvis lavt spillerbudget), så har man været naiv. At vi sælger Mæhle er vel en direkte konsekvens af at vi ønsker at sælge på det tidspunkt hvor der er efterspørgsel.
Men der er jo ingen, som siger vi skal sælge. Hele ideen med at give vores unge knægte 4-årige kontrakter er vel, at vi kan få en lidt højere pris derigennem.

Jeg vil helt ærligt gerne vide, hvorfor man sælger ud af det lokale arvegods (3 år før kontraktudløb), når man slår sig op på at være Hele Nordjyllands Hold og "vi skal se naboens knægt på banen". Det klinger simpelthen så hult, når man sælger ved første kommende lejlighed.

Jeg gider fandme ikke se en uduelig svensker eller en ukendt slovak på holdet. Jeg vil se dygtige nordjyske spillere, når vi endelig har dem og har råd til at holde på dem.
16 ud af truppenes 24 spillere er fra AaBs talentafdeling. Fordi vi laver et objektivt flot salg på vores højre back, har vi stadig 15 spillere tilbage, som muligvis er naboens knægt.

Vi har brug for profiler udefra, som vores spillere kan lære ud fra. Det er sket både i 99 og 08, og er det eneste rigtige.

Deal med det.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Jakobsen » 4. maj 2017, 12:55

Arendt skrev:
doukas skrev:
Pastorius skrev:
AK48hamas skrev:Bliver lige nødt til at kommentere igen for jeg kan simpelthen ikke få det til give mening hvorfor vi ikke selv, spille/resultstmæsigt får lov at høste frugterne af vores talent arbejde i mindst én sæson mere?
Det har tidligere været strategien. Kritikken af vores evne til at få penge for spillere på den konto har været ganske hård.

Man skal passe på med hvad man ønsker sig, man risikerer at få det. Nu ser det ud til at vi er blevet bedre til at sælge spillere, men det har selvfølgelig konsekvenser andre steder at ændre strategi. Hvis man havde forventet at vi både kunne få højere salgspriser, holde lige så langt tid på vores talenter (med et forholdsvis lavt spillerbudget), så har man været naiv. At vi sælger Mæhle er vel en direkte konsekvens af at vi ønsker at sælge på det tidspunkt hvor der er efterspørgsel.
Men der er jo ingen, som siger vi skal sælge. Hele ideen med at give vores unge knægte 4-årige kontrakter er vel, at vi kan få en lidt højere pris derigennem.

Jeg vil helt ærligt gerne vide, hvorfor man sælger ud af det lokale arvegods (3 år før kontraktudløb), når man slår sig op på at være Hele Nordjyllands Hold og "vi skal se naboens knægt på banen". Det klinger simpelthen så hult, når man sælger ved første kommende lejlighed.

Jeg gider fandme ikke se en uduelig svensker eller en ukendt slovak på holdet. Jeg vil se dygtige nordjyske spillere, når vi endelig har dem og har råd til at holde på dem.
16 ud af truppenes 24 spillere er fra AaBs talentafdeling. Fordi vi laver et objektivt flot salg på vores højre back, har vi stadig 15 spillere tilbage, som muligvis er naboens knægt.

Vi har brug for profiler udefra, som vores spillere kan lære ud fra. Det er sket både i 99 og 08, og er det eneste rigtige.

Deal med det.
Men vi har jo også brug for at nogen af talenterne bliver profiler på holdet for, at den fortælling er stærk. At man sælger for tidligt er et dårligt signal.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Patmand » 4. maj 2017, 13:00

Pastorius skrev:
gravballe skrev:
Men AaB er også en fodbold klub, og en fodbold klub med et dårlig hold, får svært ved at lave overstående. Jeg er fuld ud med på at AaB er en udvikler klub, men jeg forventer da at man stadig vil kæmpe i den sjove ende.
Vores hold stinker - med eller uden Mæhle - og der skal alligevel ske en hel del for at få det på plads. Er vi omkring 2 mill. €, synes jeg det er fornuftigt at sælge. Holder man alligevel igen med penge til spillerindkøb og bruger dem i stedet til at betale udbytte, så er det et stort problem, men det har ikke isoleret noget med salget af Mæhle at gøre.
Vi ved jo allerede nu hvem AaB gerne vil have ind som afløseren for Mæhle - Daniel Christensen.

--------------------------------------------------------------------------------
EDIT: Nu har tre mand allerede pointeret at jeg er et uvidende fjols idet DC naturligvis er venstre back. Blot så tråden ikke bliver helt ødelagt af "ha ha hvor er du dum" svar til dette indlæg. Jeg tog fejl vedrørende DC.
--------------------------------------------------------------------------------

Det er vel AaB classic at lede efter en erstatning blandt tidligere AaB spillere.

Jeg syntes isoleret set et salg på ca. 10 mio. er udemærket, men vi står tilbage med et hold fuldstændig blottet for kvalitet.

Daniel Christensen? Han bliver jo ikke en profil i Superligaen.
Skal vi så håbe på Gaarde henter nogle virkelig store profiler til andre positioner? Jeg kan have mine tvivl.

Jeg syntes det store problem med holdet pt. er man ikke rigtig kan se perspektivet i projektet. Det er svært at se vores nuværende trup er ved at være klar til at spille med i toppen.

Den gamle garde er ved at være færdige. I det næste lag ser jeg stort kun noget perspektiv i Ahlmann. Så har vi de unge - der ved vi ikke rigtig endnu om det bliver fugl eller fisk.
Nu sælger man så den førsteårssenior der har vist mest potentiale.

Dvs. det hele nu afhænger af Gaarde's evner til at ramme rigtigt på transfermarkedet. Jeg tror umiddelbart de fleste af os fans føler os usikre. Jeg har personligt ingen forventninger til de næste to sæsoner, og det er ærlig talt lidt trist.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af le Cid » 4. maj 2017, 13:01

Agge skrev:Jeg vil tro at man erstatter ham for det nuværende transferbudget og så spreder Bassogog pengene på en ekstra spiller...
Det tror jeg så ikke. Men ellers er vi enige - det lyder faktisk som en ganske fornuftig handel - HVIS vi formår at hente de nødvendige spillere i sommerpausen!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 4. maj 2017, 13:05

Hvis man gerne vil holde med en klub som har råd til at sige nej tak til 10+ millioner for en 19 årig højreback skal man holde med FCK. Det her er et klassisk AaB salg som vi forhåbentlig kommer til at se lignende med Pohl, Thellufsen osv i de næste par år. Ja, det er kommet hurtigere end man kunne have regnet med, men det er stadig det samme gode talentarbejde.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Arendt » 4. maj 2017, 13:06

Jakobsen skrev:
Arendt skrev:
doukas skrev:
Pastorius skrev:
AK48hamas skrev:Bliver lige nødt til at kommentere igen for jeg kan simpelthen ikke få det til give mening hvorfor vi ikke selv, spille/resultstmæsigt får lov at høste frugterne af vores talent arbejde i mindst én sæson mere?
Det har tidligere været strategien. Kritikken af vores evne til at få penge for spillere på den konto har været ganske hård.

Man skal passe på med hvad man ønsker sig, man risikerer at få det. Nu ser det ud til at vi er blevet bedre til at sælge spillere, men det har selvfølgelig konsekvenser andre steder at ændre strategi. Hvis man havde forventet at vi både kunne få højere salgspriser, holde lige så langt tid på vores talenter (med et forholdsvis lavt spillerbudget), så har man været naiv. At vi sælger Mæhle er vel en direkte konsekvens af at vi ønsker at sælge på det tidspunkt hvor der er efterspørgsel.
Men der er jo ingen, som siger vi skal sælge. Hele ideen med at give vores unge knægte 4-årige kontrakter er vel, at vi kan få en lidt højere pris derigennem.

Jeg vil helt ærligt gerne vide, hvorfor man sælger ud af det lokale arvegods (3 år før kontraktudløb), når man slår sig op på at være Hele Nordjyllands Hold og "vi skal se naboens knægt på banen". Det klinger simpelthen så hult, når man sælger ved første kommende lejlighed.

Jeg gider fandme ikke se en uduelig svensker eller en ukendt slovak på holdet. Jeg vil se dygtige nordjyske spillere, når vi endelig har dem og har råd til at holde på dem.
16 ud af truppenes 24 spillere er fra AaBs talentafdeling. Fordi vi laver et objektivt flot salg på vores højre back, har vi stadig 15 spillere tilbage, som muligvis er naboens knægt.

Vi har brug for profiler udefra, som vores spillere kan lære ud fra. Det er sket både i 99 og 08, og er det eneste rigtige.

Deal med det.
Men vi har jo også brug for at nogen af talenterne bliver profiler på holdet for, at den fortælling er stærk. At man sælger for tidligt er et dårligt signal.
Vi har Thellufsen, MC, Pohl, Abildgaard, Børsting og Blåbjerg på spring.

Der er masser af talenter, som er på spring til at udvikle sig til profiler på vores hold.

En ting, som er absurd er, at når vi sælgers billigt, så er det verdens undergang.

Nu har vi solgt Basso til en rekordtransfer og får omkring 15 mio. kr for en førsteårs senior, som er back, hvilket er det samme, som vi fik for Kusk, Thomsen, Thelander, Lasse Nielsen og Henrik Dalsgaard, da de i stedet skabte sportslig værdi.

Uanset hvad kan Gaarde ikke vinde. Det er jo dobbeltmoralitet, når det er værst.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Hanga » 4. maj 2017, 13:11

Poker-One-Kenobi skrev:Hvis man gerne vil holde med en klub som har råd til at sige nej tak til 10+ millioner for en 19 årig højreback skal man holde med FCK. Det her er et klassisk AaB salg som vi forhåbentlig kommer til at se lignende med Pohl, Thellufsen osv i de næste par år. Ja, det er kommet hurtigere end man kunne have regnet med, men det er stadig det samme gode talentarbejde.
Fint nok.

I mellemtiden må AaB leve med et hold der spiller en dårlig omgang fodbold, i den tunge ende af tabellen, foran 4.000 tilskuere på stadion. Men heldigvis fører AaB vores udgave af alternativer tabeller, "table of financial liquidity", for ikke at snakke om æren ved at være den eneste danske fodboldklub der udbetaler udbytte til sine aktionærer - for det er jo det man drømmer om som AaB fan.

Jeg trækker kritikken i mig igen, hvis AaB kommer stærkt ud af sommervinduet, men jeg vil se det først.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar