Joakim Mæhle

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Brodernumsi » 4. maj 2017, 11:23

Er meget tilfreds hvis han går for 10 mio+. Alternativet så vi jo både med Thomsen og Kusk. Dog er det bekymrende, at vi sælger den eneste spiller der har vist en smule offensiv kreativitet.
Gaarde har en meget stor opgave foran sig til sommer.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Lyngehoevdingen » 4. maj 2017, 11:24

Jeg tror, at det er en bedre strategi for AaB at bruge penge på at holde fast på spillere i længere tid, end gå ud at bruge penge på transfers. Med den størrelse klub vi er, er det bare begrænset, hvad par ekstra millioner gør ved kvaliteten af indkøbet. Der er et øvre loft på, hvilke spillere der vil hertil. Derfor gør der mig virkelig ked af det, at man ikke kigger på Bassogog-millionerne og glæder sig over, at man ikke er tvunget til et salg af Mæhle, og derfor lader ham blive i klubbe i nogle år endnu og ser, hvad vi kan få af sportslig værdi fra ham.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Martino » 4. maj 2017, 11:25

Hanga skrev:
Martino skrev:
Ser da heldigvis ud til min kilde tager fejl, nu AaB er kommet med en pressemeddelse. Dejligt.
Billede
Tja. Journalister tager jo fejl indimellem.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gaarde6 » 4. maj 2017, 11:26

Med tanke på at vi på 3 år er gået fra at være Danmarks bedste hold, til nu at være ca det 8 bedste.
Så jeg svært tilfreds med at man skiller sig af med det tynde øl i truppen og beholder de store profiler, som vi har fået ind. Her tænker jeg selvfølgelig på Meilinger, Sloth, Holgersson, Flores og Sylvstr! Lad os endelig få solgt de unge lokale knægte, som ikke kan spille fodbold og lad os få skruet lønningerne op, så vi kan hente flere topspillere ala de 5 ovennævte ind.

(I guder jeg brækker mig)

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:36
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af AMadsen » 4. maj 2017, 11:27

Agge skrev:10 mio. for en relativt uprøvet, men talentfuld 19-årig back... Det syntes jeg sgu er okay... Jeg vil tro at man erstatter ham for det nuværende transferbudget og så spreder Bassogog pengene på en ekstra spiller... Smid 20-25% videresalgsklausul oven i og så vil jeg næsten være fristet til at kalde det et godt salg..

Tænker at AaB melder ud som de gør for at få andre potentielt interesseret klubber på banen? Måske....
Guld? igen, igen...!

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Lyngehoevdingen » 4. maj 2017, 11:28

Brodernumsi skrev:Er meget tilfreds hvis han går for 10 mio+. Alternativet så vi jo både med Thomsen og Kusk. Dog er det bekymrende, at vi sælger den eneste spiller der har vist en smule offensiv kreativitet.
Gaarde har en meget stor opgave foran sig til sommer.
Alternativet med Kusk og Thomsen var da meget bedre. Vi fik uendeligt meget sportsligt værdi ud af de to. Det har vi jo nærmest ikke nået med Mæhle.
For mig at se er en dygtig spiller, der fungerer på holdet en fugl i hånden.
Transfermilioner er fugle på taget, som vi først skal forvalte på den helt rigtige måde, før de giver sportslig værdi. Derfor er det her et skridt tilbage. Også selvom prisen egentlig er meget pæn.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af doukas » 4. maj 2017, 11:30

Brodernumsi skrev:Er meget tilfreds hvis han går for 10 mio+. Alternativet så vi jo både med Thomsen og Kusk. Dog er det bekymrende, at vi sælger den eneste spiller der har vist en smule offensiv kreativitet.
Gaarde har en meget stor opgave foran sig til sommer.
Han har udløb sommeren 2020! Der er på ingen måde ved at gå Kusk eller Thomsen i den
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Funky » 4. maj 2017, 11:33

Brodernumsi skrev:Er meget tilfreds hvis han går for 10 mio+. Alternativet så vi jo både med Thomsen og Kusk. Dog er det bekymrende, at vi sælger den eneste spiller der har vist en smule offensiv kreativitet.
Gaarde har en meget stor opgave foran sig til sommer.
Helt enig. 10+ millioner for Mæhle er en god pris. Han er altså hverken helt eller halvt færdiguddannet på den back-plads, han er stærk offensivt men stadig shaky defensivt, og det siger måske nærmere noget om kvaliteten af resten af truppen at nogle kalder ham den mest spændende spiller at se på. Så er han altså heller ikke mere unik.

Og ja, Gaarde har en stor opgave foran sig til sommer. Ingen tvivl om det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af gravballe » 4. maj 2017, 11:36

10-15m er alt for lidt.

Risikoen er for at AaB endnu engang mener at Patrick er manden til vores HB, vi dræner stille og roligt klubben for offensive spillere. Mæhle og Ahlmand burde være basen til vores offensive spil. Skal vi ud og erstatte Mæhle, med tilsvarende kvalitet, vil det jo koste en del. Hvad nytter det at give unge spillere lange kontrakter, hvis man sælger dem med det samme de er ved at slå igennem, frem for at udnytte det selv først?

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Martino » 4. maj 2017, 11:37

troelsh skrev:
Martino skrev:
troelsh skrev:En opjustering på 10 mil, heriindregnet investeringer i spillertruppen i det kommende transfervindue, jeg gætter på en salgspris imellem 13-15 mio.

Jeg er ikke begejstret for salget, set i lyset af vi har råd til at sige nej, og der i forvejen er varslet store udskiftninger i truppen.
Lur om vi ikke ville kunne have fået mindst samme salgspris om et år eller to år, men nu skal der istedet hentes en løntung spiller udefra, hvilket vi ikke ligefrem har haft den store succes med tidligere.

Der venter et meget travlt transfervindue for Gaarde
Det lyder til omkring minimum 15mio på den pressemeddelse gør det ikke? I så fald forstår jeg godt AaB og Gaarde.
Jeg syntes stadig det er i underkanten, ovenstående argumenter taget i betragtning.
Jeg tror fcm får +20 for Nissen
Jeg synes stadig AaB skal sælge til den pris. Det er en spiller vi selv har udviklet - vi er en udviklingsklub og jeg tror aldrig at AaB bliver en klub som står i vejen for vores egne drenge, hvis ellers en fornuftig pris kan opnås(det ændrer ikke på at vi tidligere desværre har måtte sælge for billigt af den ene eller anden grund).
Jeg savner Winsnes

seamann

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af seamann » 4. maj 2017, 11:41

gravballe skrev:10-15m er alt for lidt.

Risikoen er for at AaB endnu engang mener at Patrick er manden til vores HB, vi dræner stille og roligt klubben for offensive spillere. Mæhle og Ahlmand burde være basen til vores offensive spil. Skal vi ud og erstatte Mæhle, med tilsvarende kvalitet, vil det jo koste en del. Hvad nytter det at give unge spillere lange kontrakter, hvis man sælger dem med det samme de er ved at slå igennem, frem for at udnytte det selv først?
Det nytter at man kan få en ordentlig pris for dem. Og dermed penge til yderligere udvikling af yderligere spillere. Det er faktisk hele AaB's forretningsmodel i en nøddeskal. Den er der åbenbart nogen, der fortsat ikke har fattet, ligesom der åbenbart er mange der fortsat ikke har fattet at AaB er et aktieselskab med en anden dagsorden end en fodboldklub.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af fish » 4. maj 2017, 11:42

Lyngehoevdingen skrev:
Brodernumsi skrev:Er meget tilfreds hvis han går for 10 mio+. Alternativet så vi jo både med Thomsen og Kusk. Dog er det bekymrende, at vi sælger den eneste spiller der har vist en smule offensiv kreativitet.
Gaarde har en meget stor opgave foran sig til sommer.
Alternativet med Kusk og Thomsen var da meget bedre. Vi fik uendeligt meget sportsligt værdi ud af de to. Det har vi jo nærmest ikke nået med Mæhle.
For mig at se er en dygtig spiller, der fungerer på holdet en fugl i hånden.
Transfermilioner er fugle på taget, som vi først skal forvalte på den helt rigtige måde, før de giver sportslig værdi. Derfor er det her et skridt tilbage. Også selvom prisen egentlig er meget pæn.
Isoleret på præstationer er 10+ mio super. Men set i lyset af salget af Bassedrengen og den rigtigt gode økonomi vi har ville jeg personligt foretrække at holde på Mæhle et år endnu. Jeg synes uagtet vores nuværende præstationer at der er noget potentiale i det hold vi har bygget, og at udskibe Mæhle, netop som vi har fået noget fart i den side er forkert for "sølle" 10 mio. Vi skal gerne i top 6, og vi vil også gerne at holdet underholder deres egne fans og ikke kun vores modstanderes. Måske lidt egoistik synspunkt, men jeg synes klart vi skal holde på ham, med mindre vi har et endnu større talent på positionen i pipeline.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af astonvilla » 4. maj 2017, 11:43

Jeg fatter ingenting af dette.
Vi har lige fået papir på ham til 2020.
Han er en af de mest spændende spillere i truppen (kunne vi ikke bare få lidt at se på når vi skal sidder og glo på Stadion?)
Enormt potentiale - om et par år er han jo med stor sandsynlighed langt mere værd
Vi har penge på bogen - og står ikke og mangler gryn

-hvad er det der får Gaarde og Co til at gå med til at fyre ham af nu?

Vi får vel en sølle million EUR for ham. Penge vi ikke står og mangler.
Til gengæld mister vi en vigtig brik for de kommende par sæsoner.
Som så skal ud og dækkes af med endnu (formentlig) et dårligt indkøb her i sommer-vinduet.

Det er bare så ringe og træls hvis dette går igennem. Uden perspektiv. Håbløst.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Hanga » 4. maj 2017, 11:43

troelsh skrev:
Jeg syntes stadig det er i underkanten, ovenstående argumenter taget i betragtning.
Jeg tror fcm får +20 for Nissen
Det tror jeg også at de kan være heldige at få, men Nissen er også en væsentlig mere helstøbt spiller på nuværende tidspunkt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Klaus » 4. maj 2017, 11:46

Jeg er ærlig talt lidt bekymret over tingenes tilstand lige nu. Hånden på hjertet er Mæhle vel det eneste rigtige transferobjekt af rimelig høj værdi, vi har lige nu. Der er nogle muligheder i fremtiden, især hvad angår Flores, hvis han ellers kommer i gang. Men pointen er, at vi i lang tid har spillet ad helvede til. Vores overskud er finasieret af et lykketræf fra Kina, og på trods af en sportslig sektor i krise arbejder bestyrelsen på at udbetale udbytte på op imod 10 millioner. Dette udbytte kan kun forsvares ved et klækkeligt overskud. Dette er blevet mindre på grund af dårligere placering, færre tv-penge og fald i tilskuertallet. Hvad gør man så??? Man sælger holdets største talent, så udbetalingen kan forsvares, fordi overskuddet isoleret set igen ser flot ud. Men af de mange transfer-penge er det jo kun en forsvindende lille del man planlægger at geninvestere i holdet. Jeg har læst tal som 5 millioner i transferbudget ud af de 45 millioner fra Kina. Spørgsmålet er derfor helt enkelt. Hvordan kan man forvente at være med i toppen af dansk fodbold, hvis man vælger at bruge sine penge på aktieudbytte frem for investeringer i holdet.

Og så er vi tilbage ved Mæhle. Her har vi vores største talent. Hans kontrakt må formodes at være i den lave ende, så hans belastning på lønbudgettet er sikkert begrænset. Skal vi have tilsvarende kvalitet ind, kommer det til at koste både i tranfer og øget løn. Men vi kan ikke betale, for pengene skal bruges på aktieudbytte. Så køber vi måske en reservespiller i OB, fordi hans løn ligger nogenlunde på Mæhle-niveau, og så passer pengene.

Det eneste lille problem er, at vores hold er blevet markant svækket. Jeg tænker, at et AaB-hold i en svagere udgave end det vi har set i den sidste tid, vil få en del udfordringer - for nu at sige det mildt.

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Lyngehoevdingen » 4. maj 2017, 11:47

Jeg håber, Mæhle viser sig at være døv på højre øre, når de kommer til lægetjekket.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af le Cid » 4. maj 2017, 11:53

astonvilla skrev:Vi får vel en sølle million EUR for ham
Nærmere det dobbelte, efterom der opjusteres med 10 mill + penge til forstærkninger...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Arendt » 4. maj 2017, 11:54

Klaus skrev:Jeg er ærlig talt lidt bekymret over tingenes tilstand lige nu. Hånden på hjertet er Mæhle vel det eneste rigtige transferobjekt af rimelig høj værdi, vi har lige nu. Der er nogle muligheder i fremtiden, især hvad angår Flores, hvis han ellers kommer i gang. Men pointen er, at vi i lang tid har spillet ad helvede til. Vores overskud er finasieret af et lykketræf fra Kina, og på trods af en sportslig sektor i krise arbejder bestyrelsen på at udbetale udbytte på op imod 10 millioner. Dette udbytte kan kun forsvares ved et klækkeligt overskud. Dette er blevet mindre på grund af dårligere placering, færre tv-penge og fald i tilskuertallet. Hvad gør man så??? Man sælger holdets største talent, så udbetalingen kan forsvares, fordi overskuddet isoleret set igen ser flot ud. Men af de mange transfer-penge er det jo kun en forsvindende lille del man planlægger at geninvestere i holdet. Jeg har læst tal som 5 millioner i transferbudget ud af de 45 millioner fra Kina. Spørgsmålet er derfor helt enkelt. Hvordan kan man forvente at være med i toppen af dansk fodbold, hvis man vælger at bruge sine penge på aktieudbytte frem for investeringer i holdet.

Og så er vi tilbage ved Mæhle. Her har vi vores største talent. Hans kontrakt må formodes at være i den lave ende, så hans belastning på lønbudgettet er sikkert begrænset. Skal vi have tilsvarende kvalitet ind, kommer det til at koste både i tranfer og øget løn. Men vi kan ikke betale, for pengene skal bruges på aktieudbytte. Så køber vi måske en reservespiller i OB, fordi hans løn ligger nogenlunde på Mæhle-niveau, og så passer pengene.

Det eneste lille problem er, at vores hold er blevet markant svækket. Jeg tænker, at et AaB-hold i en svagere udgave end det vi har set i den sidste tid, vil få en del udfordringer - for nu at sige det mildt.
Hvor ser du, at vi skal udbetale et aktieudbytte på omkring 10 mio kr?
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af jernskjorten » 4. maj 2017, 11:54

le Cid skrev:
jernskjorten skrev:
Kenneth K skrev:Godt set af Genk, skide træls for os.

Han er pisse god, og der er en potentiel landsholdsspiller gemt i ham. Ærgerligt, hvis vi ikke kan nyde godt af at udvikle ham yderligere og gøre til en decideret Superliga-profil, som vi kunne/gjorde med Dalsgaard. Håber, at vi i det mindste kompenseres rigtig godt økonomisk.
De virkelige eksperter inden for spillerpriser sidder jo her på debatside, så er spændt på at høre, hvad de mener en mand med gigantisk potentiale skal koste. Er det helt galt at sige et to-cifret beløb? (DKK)
Vi skal helt sikkert have mere end 100 kroner for ham!
Billede

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af astonvilla » 4. maj 2017, 12:00

le Cid skrev:
astonvilla skrev:Vi får vel en sølle million EUR for ham
Nærmere det dobbelte, efterom der opjusteres med 10 mill + penge til forstærkninger...
Det kan du ikke læse ud af en opjustering.
Penge til forstærkninger var allerede inkluderet i det forventede resultat før opjusteringen.
Og så kan opjusteringen dække over andre ting og indtægter (nyt stadionsponsorat og andre ting).
Når kagen er delt mellem alle parter tror jeg ikke på vi står med mere end 1 mEUR i hånden.
Det er selvfølgelig fint - men som jeg påpeger - uden perspektiv.
Bienvenu Bassogog!

Besvar