Kristoffer Pallesen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Hanga » 30. nov 2022, 12:05

Bong skrev:
30. nov 2022, 11:55
Jeg hører jeres argumenter og tillader mig at sammenligne med de to tidligere højrebacks.

Jeg tog udgangspunkt i total stats. Altså antal kampe og antal assists. Kun for klubhold.

Mæhle - 0.13 assist pr kamp.
Dalsgaard - 0.08 assist pr kamp.
Pallesen - 0.06 assist pr kamp.

De to førstnævnte bliver vi jo ikke uenige om er mere offensive end Palle. Men det er jo ikke fordi deres stats er voldsomt meget bedre?

Men vi kan da sagtens være enige om, at man godt kunne have haft mere kvalificeret konkurrence til ham de sidste par år.
Dalsgaard har spillet en del af sine kampe som midterforsvarer.
Hvis vi alene kigger på kampene som højreback (jf. transfermarkt) så har han lavet 19 mål og 23 assist i 286 kampe. Det er en mål involvering på 0,15 pr. kamp mod Pallesens 0,08. Tager vi Dalsgaards tal alene fra AaB tiden så er det 0,18 pr. kamp.

Mæhle har 10 mål og 31 assist i 231 klubkampe, svarende til 0,18 pr. kamp - tager vi landsholdet med bliver det naturligvis kun bedre.

Begge disse spillere har i øvrigt størstedelen af kampene på et langt langt højere niveau, så det var måske mere oplagt at sammenligne med andre backs, der primært har spillet superliga. Det må lige blive på et andet tidspunkt for mit vedkommende :)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 30. nov 2022, 12:39

Bong skrev:
30. nov 2022, 10:47
Det er ulideligt at høre, hvordan spillere gang på gang skal svines og gøres til syndebukke. Vi har set det så mange gange, og jeg forstår ikke behovet.

Pallesen er en solid højreback og meget driftsikker. Han har noget rutine og noget erfaring der er vigtigt i den nuværende trup, hvor ikke mange er over 100 superligakampe. Han er på vej ned ad bakke - og i karrierens efterår.

Men det er simpelthen ikke rigtigt, når Pallesen hånes for de offensive mangler. Se bare sidste sæson, hvor han sammen med holdet gjorde det godt. 33 chancer skabt (#2 i truppen), 10 åbne chancer (#1 i truppen) og 5 assists (#2 i truppen). Han kan jo godt :-)

Så når du kalder den samlede pakke med Kristoffer Pallesen for en elendig investering - så er det simpelthen lodret forkert.
Hvor bliver man træt. Du kan da ikke bare negligere en saglig og retfærdig kritik som tilsvining.
Ja der er måske nogle ting der kan udtrykkes bedre, men vi kommer ikke uden om, at det ikke er en spiller der har udmærket sig positivt udover en kort periode i starten af sidste sæson. Ellers har det været under middel og stortset uden offensivt output eller specielt attraktivt forvarsspil.
Ja han er da tålelig trupspiller, men den der stamspiller som Pallesen har været har han jo slet slet ikke været i nærheden af at leve op til.
Fristrup RAUS !
Cubic folkene har kørt klubben i sænk.

Brugeravatar
Bong
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Indlæg af Bong » 30. nov 2022, 12:52

Jakobsen skrev:
30. nov 2022, 12:39
Hvor bliver man træt. Du kan da ikke bare negligere en saglig og retfærdig kritik som tilsvining.
Ja der er måske nogle ting der kan udtrykkes bedre, men vi kommer ikke uden om, at det ikke er en spiller der har udmærket sig positivt udover en kort periode i starten af sidste sæson. Ellers har det været under middel og stortset uden offensivt output eller specielt attraktivt forvarsspil.
Ja han er da tålelig trupspiller, men den der stamspiller som Pallesen har været har han jo slet slet ikke været i nærheden af at leve op til.
Der er dælme mange ukontruktive meninger og ytringer om Pallesen, der ikke er saglig og retfærdig kritik. Det er dem jeg "angriber". Føler du dig ramt, så må det stå for egen regning.

Pallesen er en fornuftig højreback efter superligastandard. Han lider måske under, at skulle afløse Mæhle og Dalsgaard, som selvfølgelig er meget bedre - og derfor også har flotte udenlands karrierer.
A slightly more sophisticated hooligan...

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 30. nov 2022, 13:55

Hanga skrev:
30. nov 2022, 12:05
Bong skrev:
30. nov 2022, 11:55
Jeg hører jeres argumenter og tillader mig at sammenligne med de to tidligere højrebacks.

Jeg tog udgangspunkt i total stats. Altså antal kampe og antal assists. Kun for klubhold.

Mæhle - 0.13 assist pr kamp.
Dalsgaard - 0.08 assist pr kamp.
Pallesen - 0.06 assist pr kamp.

De to førstnævnte bliver vi jo ikke uenige om er mere offensive end Palle. Men det er jo ikke fordi deres stats er voldsomt meget bedre?

Men vi kan da sagtens være enige om, at man godt kunne have haft mere kvalificeret konkurrence til ham de sidste par år.
Dalsgaard har spillet en del af sine kampe som midterforsvarer.
Hvis vi alene kigger på kampene som højreback (jf. transfermarkt) så har han lavet 19 mål og 23 assist i 286 kampe. Det er en mål involvering på 0,15 pr. kamp mod Pallesens 0,08. Tager vi Dalsgaards tal alene fra AaB tiden så er det 0,18 pr. kamp.

Mæhle har 10 mål og 31 assist i 231 klubkampe, svarende til 0,18 pr. kamp - tager vi landsholdet med bliver det naturligvis kun bedre.

Begge disse spillere har i øvrigt størstedelen af kampene på et langt langt højere niveau, så det var måske mere oplagt at sammenligne med andre backs, der primært har spillet superliga. Det må lige blive på et andet tidspunkt for mit vedkommende :)
I superligaen:
Dalsgaard har 11 mål og 19 assists på 15.267 minutter
Mæhle 1 mål og 3 assists på 1.884 minutter
Pallesen 2 mål og 14 assists på 19.167 minutter

Til sammenligning:
Peter Ankersen 15 mål og 36 assists på 19.858 minutter
Kevin Diks 10 mål og 5 assists på 5.262 minutter
Rasmus Carstensen 2 mål og 12 assists på 3.840 minutter
Daniel Wass 8 mål og 10 minutter på 7.283 minutter

jonas386
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af jonas386 » 30. nov 2022, 13:56

Pallesen er altså hverken en "fin trupspiller", eller "en fin back for superligastandard". Man kunne jo ikke forære ham væk til andre superligaklubber hvis man gad.

Det er fair nok, at der er en stor loyalitet over for vores egne spillere. Det synes jeg faktisk der skal være. Men jeg kan kan simpelthen ikke genkende beskrivelsen af Pallesen som en spiller der har noget der minder om superligaklasse. Fysisk kan han sagtens være med, men teknisk wr han for dårlig, og han bruger konsekvent alt for lang tid til at finde ud af hvad han vil med bolden, og når han så har besluttet sig er modstanderen på plads, og den bliver spillet bagud, fordi alle andre muligheder er væk.

Det er desuden ikke kun offensivt han har problemer. Defensivt er han altså ikke meget bedre bevendt. Men alligevel har han spillet 200 superligakampe. Det er totalt absurd
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar