Kristoffer Pallesen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Hanga » 30. nov 2022, 12:05

Bong skrev:
30. nov 2022, 11:55
Jeg hører jeres argumenter og tillader mig at sammenligne med de to tidligere højrebacks.

Jeg tog udgangspunkt i total stats. Altså antal kampe og antal assists. Kun for klubhold.

Mæhle - 0.13 assist pr kamp.
Dalsgaard - 0.08 assist pr kamp.
Pallesen - 0.06 assist pr kamp.

De to førstnævnte bliver vi jo ikke uenige om er mere offensive end Palle. Men det er jo ikke fordi deres stats er voldsomt meget bedre?

Men vi kan da sagtens være enige om, at man godt kunne have haft mere kvalificeret konkurrence til ham de sidste par år.
Dalsgaard har spillet en del af sine kampe som midterforsvarer.
Hvis vi alene kigger på kampene som højreback (jf. transfermarkt) så har han lavet 19 mål og 23 assist i 286 kampe. Det er en mål involvering på 0,15 pr. kamp mod Pallesens 0,08. Tager vi Dalsgaards tal alene fra AaB tiden så er det 0,18 pr. kamp.

Mæhle har 10 mål og 31 assist i 231 klubkampe, svarende til 0,18 pr. kamp - tager vi landsholdet med bliver det naturligvis kun bedre.

Begge disse spillere har i øvrigt størstedelen af kampene på et langt langt højere niveau, så det var måske mere oplagt at sammenligne med andre backs, der primært har spillet superliga. Det må lige blive på et andet tidspunkt for mit vedkommende :)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Jakobsen » 30. nov 2022, 12:39

Bong skrev:
30. nov 2022, 10:47
Det er ulideligt at høre, hvordan spillere gang på gang skal svines og gøres til syndebukke. Vi har set det så mange gange, og jeg forstår ikke behovet.

Pallesen er en solid højreback og meget driftsikker. Han har noget rutine og noget erfaring der er vigtigt i den nuværende trup, hvor ikke mange er over 100 superligakampe. Han er på vej ned ad bakke - og i karrierens efterår.

Men det er simpelthen ikke rigtigt, når Pallesen hånes for de offensive mangler. Se bare sidste sæson, hvor han sammen med holdet gjorde det godt. 33 chancer skabt (#2 i truppen), 10 åbne chancer (#1 i truppen) og 5 assists (#2 i truppen). Han kan jo godt :-)

Så når du kalder den samlede pakke med Kristoffer Pallesen for en elendig investering - så er det simpelthen lodret forkert.
Hvor bliver man træt. Du kan da ikke bare negligere en saglig og retfærdig kritik som tilsvining.
Ja der er måske nogle ting der kan udtrykkes bedre, men vi kommer ikke uden om, at det ikke er en spiller der har udmærket sig positivt udover en kort periode i starten af sidste sæson. Ellers har det været under middel og stortset uden offensivt output eller specielt attraktivt forvarsspil.
Ja han er da tålelig trupspiller, men den der stamspiller som Pallesen har været har han jo slet slet ikke været i nærheden af at leve op til.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1004
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Bong » 30. nov 2022, 12:52

Jakobsen skrev:
30. nov 2022, 12:39
Hvor bliver man træt. Du kan da ikke bare negligere en saglig og retfærdig kritik som tilsvining.
Ja der er måske nogle ting der kan udtrykkes bedre, men vi kommer ikke uden om, at det ikke er en spiller der har udmærket sig positivt udover en kort periode i starten af sidste sæson. Ellers har det været under middel og stortset uden offensivt output eller specielt attraktivt forvarsspil.
Ja han er da tålelig trupspiller, men den der stamspiller som Pallesen har været har han jo slet slet ikke været i nærheden af at leve op til.
Der er dælme mange ukontruktive meninger og ytringer om Pallesen, der ikke er saglig og retfærdig kritik. Det er dem jeg "angriber". Føler du dig ramt, så må det stå for egen regning.

Pallesen er en fornuftig højreback efter superligastandard. Han lider måske under, at skulle afløse Mæhle og Dalsgaard, som selvfølgelig er meget bedre - og derfor også har flotte udenlands karrierer.
A slightly more sophisticated hooligan...

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af R Rosenberg » 30. nov 2022, 13:55

Hanga skrev:
30. nov 2022, 12:05
Bong skrev:
30. nov 2022, 11:55
Jeg hører jeres argumenter og tillader mig at sammenligne med de to tidligere højrebacks.

Jeg tog udgangspunkt i total stats. Altså antal kampe og antal assists. Kun for klubhold.

Mæhle - 0.13 assist pr kamp.
Dalsgaard - 0.08 assist pr kamp.
Pallesen - 0.06 assist pr kamp.

De to førstnævnte bliver vi jo ikke uenige om er mere offensive end Palle. Men det er jo ikke fordi deres stats er voldsomt meget bedre?

Men vi kan da sagtens være enige om, at man godt kunne have haft mere kvalificeret konkurrence til ham de sidste par år.
Dalsgaard har spillet en del af sine kampe som midterforsvarer.
Hvis vi alene kigger på kampene som højreback (jf. transfermarkt) så har han lavet 19 mål og 23 assist i 286 kampe. Det er en mål involvering på 0,15 pr. kamp mod Pallesens 0,08. Tager vi Dalsgaards tal alene fra AaB tiden så er det 0,18 pr. kamp.

Mæhle har 10 mål og 31 assist i 231 klubkampe, svarende til 0,18 pr. kamp - tager vi landsholdet med bliver det naturligvis kun bedre.

Begge disse spillere har i øvrigt størstedelen af kampene på et langt langt højere niveau, så det var måske mere oplagt at sammenligne med andre backs, der primært har spillet superliga. Det må lige blive på et andet tidspunkt for mit vedkommende :)
I superligaen:
Dalsgaard har 11 mål og 19 assists på 15.267 minutter
Mæhle 1 mål og 3 assists på 1.884 minutter
Pallesen 2 mål og 14 assists på 19.167 minutter

Til sammenligning:
Peter Ankersen 15 mål og 36 assists på 19.858 minutter
Kevin Diks 10 mål og 5 assists på 5.262 minutter
Rasmus Carstensen 2 mål og 12 assists på 3.840 minutter
Daniel Wass 8 mål og 10 minutter på 7.283 minutter
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af jonas386 » 30. nov 2022, 13:56

Pallesen er altså hverken en "fin trupspiller", eller "en fin back for superligastandard". Man kunne jo ikke forære ham væk til andre superligaklubber hvis man gad.

Det er fair nok, at der er en stor loyalitet over for vores egne spillere. Det synes jeg faktisk der skal være. Men jeg kan kan simpelthen ikke genkende beskrivelsen af Pallesen som en spiller der har noget der minder om superligaklasse. Fysisk kan han sagtens være med, men teknisk wr han for dårlig, og han bruger konsekvent alt for lang tid til at finde ud af hvad han vil med bolden, og når han så har besluttet sig er modstanderen på plads, og den bliver spillet bagud, fordi alle andre muligheder er væk.

Det er desuden ikke kun offensivt han har problemer. Defensivt er han altså ikke meget bedre bevendt. Men alligevel har han spillet 200 superligakampe. Det er totalt absurd
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Erasmus Montanus » 10. okt 2023, 11:51

Pallesen stopper sin aktive karriere, men bliver ansat i AaB som juridisk rådgiver i administrationen med primær tilknytning til den sportslige afdeling.

Skaden er årsagen til det pludselige stop, lyder det.

- Jeg er vidende om, at en tilbagevenden vil være forbundet med risici, og derfor er jeg kommet til den konklusion, at fornuften må sejre, og det derfor er nødvendigt at stoppe min fodboldkarriere, siger Kristoffer Pallesen.

Han bliver hyldet mod B.93.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af R Rosenberg » 10. okt 2023, 12:01

Erasmus Montanus skrev:
10. okt 2023, 11:51
Pallesen stopper sin aktive karriere, men bliver ansat i AaB som juridisk rådgiver i administrationen med primær tilknytning til den sportslige afdeling.

Skaden er årsagen til det pludselige stop, lyder det.

- Jeg er vidende om, at en tilbagevenden vil være forbundet med risici, og derfor er jeg kommet til den konklusion, at fornuften må sejre, og det derfor er nødvendigt at stoppe min fodboldkarriere, siger Kristoffer Pallesen.

Han bliver hyldet mod B.93.
Godt for alle. Men kunne der være noget habilitet her? Pallesen sidder i bestyrelsen i spillerforeningen.
På den anden side, så styrker det, at alt går efter bogen.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af doukas » 10. okt 2023, 12:03

Pis.

Har bandet og svovlet Palle langt væk, men hold kæft jeg er træt af, at det skal ende her. Hans indsats var stærkt savnet i foråret og han gav sig altid 100%.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af jonas386 » 10. okt 2023, 12:14

doukas skrev:
10. okt 2023, 12:03
Pis.

Har bandet og svovlet Palle langt væk, men hold kæft jeg er træt af, at det skal ende her. Hans indsats var stærkt savnet i foråret og han gav sig altid 100%.
Jeg har det på samme måde som det første, men mest fordi han åbenbart fortsætter i administrationen. Hvad skal han dog det for? Han er en blandt mange der har bidraget til den røvsyge "det er jo fint nok at være med, og man skal ikke stille for mange krav" mentalitet vi har haft problemer med i så mange år efterhånden.

Han er åbenbart en mand jeg som AaB fan bare slet ikke kan blive fri for.

Oh well, synd for Pallesen, at det er sådan det slutter. Ærgerligt for AaB at det ikke bare slutter.

Jeg køber ikke at Pallesen skulle være noget særligt bare fordi han er en af åbenbart få fodboldspillere, der engang har haft bog åben i mere end tyve minutter ad gangen.

Edit: godmorgen. Jeg læste det som direktionen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Jakobsen » 10. okt 2023, 12:23

Tak til Palle. Jeg vil huske ham som en spiller der altid arbejdede hårdt og som yderst sympatisk. Jeg synes godt om ham som type. Men jeg syntes ikke han var dygtig nok til AaB ambitionsniveau. Af de nuværende Superligaklubber er det nok kun Hvidovre der evt. ville sige Ja tak til en gratis og fit Palle.

Jeg undrer mig lidt over, hvad pokker vi skal med juridisk rådgiver i administrationen? Det giver vel god mening at klubben har en fast advokat, men hvad pokker skal vi med en juridisk rådgiver med daglig gang på anlægget.

Hvis man ville i gang med større anlægsprojekter med stadion eller anlægget kunne det måske give mening, men det hører vel ikke under den sportslige sektor.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af AaB-Jones » 10. okt 2023, 12:29

jonas386 skrev:
10. okt 2023, 12:14
doukas skrev:
10. okt 2023, 12:03
Pis.

Har bandet og svovlet Palle langt væk, men hold kæft jeg er træt af, at det skal ende her. Hans indsats var stærkt savnet i foråret og han gav sig altid 100%.
Jeg har det på samme måde som det første, men mest fordi han åbenbart fortsætter i administrationen. Hvad skal han dog det for? Han er en blandt mange der har bidraget til den røvsyge "det er jo fint nok at være med, og man skal ikke stille for mange krav" mentalitet vi har haft problemer med i så mange år efterhånden.

Han er åbenbart en mand jeg som AaB fan bare slet ikke kan blive fri for.

Oh well, synd for Pallesen, at det er sådan det slutter. Ærgerligt for AaB at det ikke bare slutter.

Jeg køber ikke at Pallesen skulle være noget særligt bare fordi han er en af åbenbart få fodboldspillere, der engang har haft bog åben i mere end tyve minutter ad gangen.

Edit: godmorgen. Jeg læste det som direktionen.
Mesteren i manglende situationsfornemmelse slår til igen... Det kan ikke længere være tilfældigheder - tænk at man kan være så off!

Mange tak for indsatsen, Palle - indstillingen og fighten har det aldrig knebet med, mens det spillemæssige niveau var for svingende (fra det imponerende til det modsatte).

Tak for din altid ærlige og ordentlige måde at repræsentere klubben på - fedt, at dine evner kan bringes i spil i klubben stadigvæk.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Alexis » 10. okt 2023, 12:32

R Rosenberg skrev:
10. okt 2023, 12:01
Erasmus Montanus skrev:
10. okt 2023, 11:51
Pallesen stopper sin aktive karriere, men bliver ansat i AaB som juridisk rådgiver i administrationen med primær tilknytning til den sportslige afdeling.

Skaden er årsagen til det pludselige stop, lyder det.

- Jeg er vidende om, at en tilbagevenden vil være forbundet med risici, og derfor er jeg kommet til den konklusion, at fornuften må sejre, og det derfor er nødvendigt at stoppe min fodboldkarriere, siger Kristoffer Pallesen.

Han bliver hyldet mod B.93.
Godt for alle. Men kunne der være noget habilitet her? Pallesen sidder i bestyrelsen i spillerforeningen.
På den anden side, så styrker det, at alt går efter bogen.
Med undtagelse af Jeppe Curth som er betalt formand for spillerforeningen så er alle de andre i bestyrelsen aktive fodboldspillere. Går stærkt ud fra Pallesen selvfølgelig udtræder af bestyrelsen nu hvor han ikke længere er aktiv spiller.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Reyad » 10. okt 2023, 12:39

Jakobsen skrev:
10. okt 2023, 12:23
Tak til Palle. Jeg vil huske ham som en spiller der altid arbejdede hårdt og som yderst sympatisk. Jeg synes godt om ham som type. Men jeg syntes ikke han var dygtig nok til AaB ambitionsniveau. Af de nuværende Superligaklubber er det nok kun Hvidovre der evt. ville sige Ja tak til en gratis og fit Palle.

Jeg undrer mig lidt over, hvad pokker vi skal med juridisk rådgiver i administrationen? Det giver vel god mening at klubben har en fast advokat, men hvad pokker skal vi med en juridisk rådgiver med daglig gang på anlægget.

Hvis man ville i gang med større anlægsprojekter med stadion eller anlægget kunne det måske give mening, men det hører vel ikke under den sportslige sektor.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det er for mig mere overraskende, at vi ikke i forvejen har en juridisk rådgiver ansat. Kontrakter med spillere, kommunen, samarbejdsklubber, andre klubber osv. Tror nok han skal få rigeligt at lave. Jeg synes AaB's administration virker til at være hysterisk lille ift, hvor stor en klub det er. Jeg tæller 15 almindelig ansatte via hjemmesiden i administration (ex sportschef osv.) OB har fx 18 - hvilket jeg også synes er lavt.
Går ud fra Pallesen er dygtig til det, ligesom han var en dygtig fodboldspiller. Ellers havde de nok ikke ansat ham. Hans indblik i fodboldverdenen giver i hvert fald en enorm fordel ift at hive en anden jurist ind.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af doukas » 10. okt 2023, 12:59

jonas386 skrev:
10. okt 2023, 12:14
doukas skrev:
10. okt 2023, 12:03
Pis.

Har bandet og svovlet Palle langt væk, men hold kæft jeg er træt af, at det skal ende her. Hans indsats var stærkt savnet i foråret og han gav sig altid 100%.
Jeg har det på samme måde som det første, men mest fordi han åbenbart fortsætter i administrationen. Hvad skal han dog det for? Han er en blandt mange der har bidraget til den røvsyge "det er jo fint nok at være med, og man skal ikke stille for mange krav" mentalitet vi har haft problemer med i så mange år efterhånden.

Han er åbenbart en mand jeg som AaB fan bare slet ikke kan blive fri for.

Oh well, synd for Pallesen, at det er sådan det slutter. Ærgerligt for AaB at det ikke bare slutter.

Jeg køber ikke at Pallesen skulle være noget særligt bare fordi han er en af åbenbart få fodboldspillere, der engang har haft bog åben i mere end tyve minutter ad gangen.

Edit: godmorgen. Jeg læste det som direktionen.
Op med humøret Jonas, drink en øl, kys en pige, AaB ligger nr. 1 og spiller godt. Livet er udemærket!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af jonas386 » 10. okt 2023, 13:16

Jeg elsker at det stadigvæk er en nævneværdig kvalitet, at man som fodboldspiller faktisk arbejder det mindste for sin fyrstelige løn.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Jakobsen » 10. okt 2023, 16:36

jonas386 skrev:Jeg elsker at det stadigvæk er en nævneværdig kvalitet, at man som fodboldspiller faktisk arbejder det mindste for sin fyrstelige løn.
Arh come on. Han har fanme løbet mange kilometer i holdets tjeneste og for at være med til at gøre andre gode. Jeg synes heller ikke Palle overall var dygtig nok, men synes godt vi kan værdsætte det han udmærkede sig med.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Funky » 10. okt 2023, 16:41

Tak til Palle. Stor indsats som fortjener respekt. Håber han får en flot afsked uden mislyd på stadion. Prøv lige med lidt respekt og overskud til en loyal klubmand, som har givet alt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af jonas386 » 10. okt 2023, 19:43

Jakobsen skrev:
10. okt 2023, 16:36
jonas386 skrev:Jeg elsker at det stadigvæk er en nævneværdig kvalitet, at man som fodboldspiller faktisk arbejder det mindste for sin fyrstelige løn.
Arh come on. Han har fanme løbet mange kilometer i holdets tjeneste og for at være med til at gøre andre gode. Jeg synes heller ikke Palle overall var dygtig nok, men synes godt vi kan værdsætte det han udmærkede sig med.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jeg aner simpelthen ikke hvilke kampe du har set, men det må være nogle andre end mig. I min optik har han været superligaens ringeste højreback i fire sæsoner, og udover enkelte perioder, hvor tingene lykkedes, har han ikke på noget tidspunkt vist hvorfor han er endt med at få +150 kampe i de rød-hvide striber.

At palle er en flink fyr gør ham altså ikke til loyal klubmand. Den loyalitet har aldrig været testet, og han har aldrig på et eneste tidspunkt i AaB tiden været aktuel for bedre klubber, eller adresser hvor lønningerne er sjovere.

Det er fint nok at give manden et "tak for indsatsen og indstillingen", men der må altså også være grænser for hvor stor en AaB personlighed han pludselig er blevet i kølvandet på sit karrierestop. Det er jo utroværdigt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Hanga » 10. okt 2023, 19:54

Funky skrev:
10. okt 2023, 16:41
Tak til Palle. Stor indsats som fortjener respekt. Håber han får en flot afsked uden mislyd på stadion. Prøv lige med lidt respekt og overskud til en loyal klubmand, som har givet alt.
Jeg har sku også svært ved at se at tro at der skulle blive mislyd på stadion? Ærlig talt så har jeg altid ment at han har været et af holdets svage led, og jeg forstod ingenting da man hentede ham. At han har kunnet være i AaB i så mange år og i lange perioder helt uden reel konkurrence, siger for mig meget om hvorfor vi er faldet som vi er. Men man kan ikke være bedre end man er, og det man i hvert fald ikke kan klandre ham for, er ikke at have givet sig fuldt ud for klubben hver gang. Ligeledes har han altid været en sympatisk og eksemplarisk repræsentant for klubben. Dét fortjener en hyldest, ikke det modsatte. For det er jo desværre langt fra givet i moderne fodbold.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Sauer » 10. okt 2023, 22:30

jonas386 skrev:
10. okt 2023, 19:43
Jakobsen skrev:
10. okt 2023, 16:36
jonas386 skrev:Jeg elsker at det stadigvæk er en nævneværdig kvalitet, at man som fodboldspiller faktisk arbejder det mindste for sin fyrstelige løn.
Arh come on. Han har fanme løbet mange kilometer i holdets tjeneste og for at være med til at gøre andre gode. Jeg synes heller ikke Palle overall var dygtig nok, men synes godt vi kan værdsætte det han udmærkede sig med.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jeg aner simpelthen ikke hvilke kampe du har set, men det må være nogle andre end mig. I min optik har han været superligaens ringeste højreback i fire sæsoner, og udover enkelte perioder, hvor tingene lykkedes, har han ikke på noget tidspunkt vist hvorfor han er endt med at få +150 kampe i de rød-hvide striber.

At palle er en flink fyr gør ham altså ikke til loyal klubmand. Den loyalitet har aldrig været testet, og han har aldrig på et eneste tidspunkt i AaB tiden været aktuel for bedre klubber, eller adresser hvor lønningerne er sjovere.

Det er fint nok at give manden et "tak for indsatsen og indstillingen", men der må altså også være grænser for hvor stor en AaB personlighed han pludselig er blevet i kølvandet på sit karrierestop. Det er jo utroværdigt.
Det gør ham til loyal klubmand, at han har været en vigtig del af truppen i mange år. Endda en vellidt holdkammerat og vigtig leder i truppen, som det har været fremhævet i mange omgange. Og tilsyneladende også en dygtig jurist. AaB har formentlig vekslet hans fodboldkontrakt til en ny, der koster mindre, men som giver bedre mening for begge parter.

Synes det er er noget vrøvl, at hans indsats og loyalitet skal devalueres, fordi den "aldrig har været testet". Du bliver heller ikke en mere loyal ægtemand af at stå på Maxim og kun kigge ned i gulvet.

Besvar