Filip Lesniak

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Glenn Francisco » 12. jul 2019, 09:04

Tror løndelen har været acceptabel ellers havde man ventet. Og grunden til det gøre nu er nok for at noget andet kan komme ind i stedet som de har gang i. Muligvis også i forbindelse med Mads Emil Madsen fra SIF som der har været rygter om?
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Filip Lesniak

Indlæg af 9000AA » 12. jul 2019, 09:17

Der SKAL komme en ny spiller ind en af de nærmeste dage. Ellers gir den her transfer ingen mening overhovedet.

Gamen

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Gamen » 12. jul 2019, 09:19

Hold nu op. Silkeborg kan ikke løfte en top 8 løn i AaB. Vi kommer til at hænge på en del her.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Filip Lesniak

Indlæg af le Cid » 12. jul 2019, 09:32

Gamen skrev:
12. jul 2019, 09:19
Hold nu op. Silkeborg kan ikke løfte en top 8 løn i AaB. Vi kommer til at hænge på en del her.
Til gengæld giver det 0% mening at forære ham væk til en direkte konkurrent.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Filip Lesniak

Indlæg af dyhrmaN » 12. jul 2019, 10:05

Er jeg den eneste, der sidder lidt med en fornemmelse af, at han ikke rigtigt fik chancen? Han kom ind i flere kampe men startede aldrig kontinuerligt over længere tid. Javist var det svært at se hans spidskompetencer, men det er ikke nogen større forskel i forhold til alle de andre centrale midtbanespillere som har spillet på skift.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Forza » 12. jul 2019, 10:15

Jakobsen skrev:
12. jul 2019, 08:55
Forza skrev:
12. jul 2019, 08:51
FIDEL skrev:
12. jul 2019, 08:46
Udlejes til Silkeborg. :S
Lad os håbe de overtager størstedelen af lønnen.

I det mindste er det indtil kontraktudløb, så vi er reelt færdige med Lesniak.
Hvor godt det her er afhænger fuldt og holdent af, hvor meget af lønne SIF tager sig af. Tager de kun lidt af lønnen forstår jeg ikke, hvorfor man ikke venter og ser om der kommer bedre muligheder.
Når man vælger “allerede” at sende ham afsted nu må vi forvente at det er en okay aftale for os. Vi slipper uden tvivl selv noget til ham men kan vi få størstedelen dækket ind er det vel okay.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Maglau » 12. jul 2019, 10:22

Forza skrev:
12. jul 2019, 10:15
Jakobsen skrev:
12. jul 2019, 08:55
Forza skrev:
12. jul 2019, 08:51
FIDEL skrev:
12. jul 2019, 08:46
Udlejes til Silkeborg. :S
Lad os håbe de overtager størstedelen af lønnen.

I det mindste er det indtil kontraktudløb, så vi er reelt færdige med Lesniak.
Hvor godt det her er afhænger fuldt og holdent af, hvor meget af lønne SIF tager sig af. Tager de kun lidt af lønnen forstår jeg ikke, hvorfor man ikke venter og ser om der kommer bedre muligheder.
Når man vælger “allerede” at sende ham afsted nu må vi forvente at det er en okay aftale for os. Vi slipper uden tvivl selv noget til ham men kan vi få størstedelen dækket ind er det vel okay.
Præcis, helt logisk dækker SIF hans løn eller i hvert fald størstedelen af den og dermed er det en ok deal for os. Hvis de kun vil betale peanuts havde vi nok ventet til sidst i vinduet. Billige eller gratis spillere kan man altid forære væk.

SIF har da også set en god mulighed i at få noget rutine ind på midtbanen i deres oprykkersæson uden at skulle investere et stort beløb i transfer og med risiko for at stå med den afskrivning ovenpå en nedrykning.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Funky » 12. jul 2019, 11:35

dyhrmaN skrev:
12. jul 2019, 10:05
Er jeg den eneste, der sidder lidt med en fornemmelse af, at han ikke rigtigt fik chancen? Han kom ind i flere kampe men startede aldrig kontinuerligt over længere tid. Javist var det svært at se hans spidskompetencer, men det er ikke nogen større forskel i forhold til alle de andre centrale midtbanespillere som har spillet på skift.
Det er jo på den ene side svært at fornægte, at to cheftrænere har vurderet på manden, og ikke satset på ham. På den anden side har ingen af de to trænere vist sig ufejlbarlige, og det virker da stadig uforståeligt, at det ikke kunne blive til mere i den danske liga for en ung fyr som kom fra Tottenham.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Jakobsen » 12. jul 2019, 11:48

Funky skrev:
12. jul 2019, 11:35
dyhrmaN skrev:
12. jul 2019, 10:05
Er jeg den eneste, der sidder lidt med en fornemmelse af, at han ikke rigtigt fik chancen? Han kom ind i flere kampe men startede aldrig kontinuerligt over længere tid. Javist var det svært at se hans spidskompetencer, men det er ikke nogen større forskel i forhold til alle de andre centrale midtbanespillere som har spillet på skift.
Det er jo på den ene side svært at fornægte, at to cheftrænere har vurderet på manden, og ikke satset på ham. På den anden side har ingen af de to trænere vist sig ufejlbarlige, og det virker da stadig uforståeligt, at det ikke kunne blive til mere i den danske liga for en ung fyr som kom fra Tottenham.
Gaarde var vel inde på det i Rød Aalborg. At hvis man mener man har to spillere som er lige gode og den ene er et nordjysk talent så satser man på ham. Det kan man så være mere eller mindre enig i. Jeg nægter at tro på, at Abidlgaard og MC nogensinde kunne ende i Spurs's talentafdeling og jeg synes faktisk Lesniak havde mange gode takter i starten. Jeg har absolut også en følelse, at vi kan være gået glip af noget her fordi klubben nu har den politik som de har og nok også lidt overvurderer talenterne somme tider. Jeg har f.eks. heller aldrig forstået at typer som Thellufsen og Børsting partout skulle spille venstrekant i stede for at give det en reel chance med Flores/Rolim/Ochs. De tre sidste er spillere vi har fået alt for lidt ud af og udover fejlcasting af Flores tror jeg det i meget høj grad skyldes, at man aldrig reelt har villet satse på dem og det er usundt. De unge har godt af en konkurrencesituation. Kunne de nu magte det kunne vi også sælge dem meget dyrere til det store udland på sigt. Det bør være som det var under Kent, hvor Thomsen f.eks. kom til at spille da han havde slået Due, Helenius skulle slå Curth/Kayke af osv.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Dalbjerg » 12. jul 2019, 12:32

Maglau skrev:
12. jul 2019, 10:22
Forza skrev:
12. jul 2019, 10:15
Jakobsen skrev:
12. jul 2019, 08:55
Forza skrev:
12. jul 2019, 08:51
FIDEL skrev:
12. jul 2019, 08:46
Udlejes til Silkeborg. :S
Lad os håbe de overtager størstedelen af lønnen.

I det mindste er det indtil kontraktudløb, så vi er reelt færdige med Lesniak.
Hvor godt det her er afhænger fuldt og holdent af, hvor meget af lønne SIF tager sig af. Tager de kun lidt af lønnen forstår jeg ikke, hvorfor man ikke venter og ser om der kommer bedre muligheder.
Når man vælger “allerede” at sende ham afsted nu må vi forvente at det er en okay aftale for os. Vi slipper uden tvivl selv noget til ham men kan vi få størstedelen dækket ind er det vel okay.
Præcis, helt logisk dækker SIF hans løn eller i hvert fald størstedelen af den og dermed er det en ok deal for os. Hvis de kun vil betale peanuts havde vi nok ventet til sidst i vinduet. Billige eller gratis spillere kan man altid forære væk.

SIF har da også set en god mulighed i at få noget rutine ind på midtbanen i deres oprykkersæson uden at skulle investere et stort beløb i transfer og med risiko for at stå med den afskrivning ovenpå en nedrykning.
Men hvis Silkeborg dækker (lad os sige) 50 % af lønnen, så er spørgsmålet, hvad kunne man have lavet af aftale med ham, hvor man blot opsagde hans kontrakt, og han fik en pose penge i hånden, som er mindre end det han kunne få i løn i den resterende periode, men mod at han så kan gå ud og finde en anden klub, og få løn af dem også?

Det smarte ved den finte er jo, at så skal AaB ikke selv møde spilleren (forudsat at han ikke finder klub i SL, men mon dog).. Vi ved jo alle, at han kommer til at score på Aalborg Stadion nu!

Men jaja, det må jo være mere lukrativt for AaB at gøre dette, selvom det på papiret ser mærkeligt ud, at leje en spiller ud, som man har 100 % afskrevet.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Brodernumsi » 12. jul 2019, 13:11

Gamen skrev:
12. jul 2019, 09:19
Hold nu op. Silkeborg kan ikke løfte en top 8 løn i AaB. Vi kommer til at hænge på en del her.
Der er halvanden måned tilbage af transfervinduet, selvfølgelig påtager SiF sig jo størstedel af lønnen, ellers ville man da vente på bedre muligheder.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Brodernumsi » 12. jul 2019, 13:17

Jakobsen skrev:
12. jul 2019, 11:48
Funky skrev:
12. jul 2019, 11:35
dyhrmaN skrev:
12. jul 2019, 10:05
Er jeg den eneste, der sidder lidt med en fornemmelse af, at han ikke rigtigt fik chancen? Han kom ind i flere kampe men startede aldrig kontinuerligt over længere tid. Javist var det svært at se hans spidskompetencer, men det er ikke nogen større forskel i forhold til alle de andre centrale midtbanespillere som har spillet på skift.
Det er jo på den ene side svært at fornægte, at to cheftrænere har vurderet på manden, og ikke satset på ham. På den anden side har ingen af de to trænere vist sig ufejlbarlige, og det virker da stadig uforståeligt, at det ikke kunne blive til mere i den danske liga for en ung fyr som kom fra Tottenham.
Gaarde var vel inde på det i Rød Aalborg. At hvis man mener man har to spillere som er lige gode og den ene er et nordjysk talent så satser man på ham. Det kan man så være mere eller mindre enig i. Jeg nægter at tro på, at Abidlgaard og MC nogensinde kunne ende i Spurs's talentafdeling og jeg synes faktisk Lesniak havde mange gode takter i starten. Jeg har absolut også en følelse, at vi kan være gået glip af noget her fordi klubben nu har den politik som de har og nok også lidt overvurderer talenterne somme tider. Jeg har f.eks. heller aldrig forstået at typer som Thellufsen og Børsting partout skulle spille venstrekant i stede for at give det en reel chance med Flores/Rolim/Ochs. De tre sidste er spillere vi har fået alt for lidt ud af og udover fejlcasting af Flores tror jeg det i meget høj grad skyldes, at man aldrig reelt har villet satse på dem og det er usundt. De unge har godt af en konkurrencesituation. Kunne de nu magte det kunne vi også sælge dem meget dyrere til det store udland på sigt. Det bør være som det var under Kent, hvor Thomsen f.eks. kom til at spille da han havde slået Due, Helenius skulle slå Curth/Kayke af osv.
At spekulere i, at man skulle have købt Lesniak som talent, for derefter at sylte ham, fordi der er en til samme plads, der hedder Christensen, er altså en smule søgt. Lesniak har bare ikke været det man håbede på, længere er den ikke.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Uldahl » 12. jul 2019, 13:18

Dalbjerg skrev:
12. jul 2019, 12:32
Maglau skrev:
12. jul 2019, 10:22
Forza skrev:
12. jul 2019, 10:15
Jakobsen skrev:
12. jul 2019, 08:55
Forza skrev:
12. jul 2019, 08:51
FIDEL skrev:
12. jul 2019, 08:46
Udlejes til Silkeborg. :S
Lad os håbe de overtager størstedelen af lønnen.

I det mindste er det indtil kontraktudløb, så vi er reelt færdige med Lesniak.
Hvor godt det her er afhænger fuldt og holdent af, hvor meget af lønne SIF tager sig af. Tager de kun lidt af lønnen forstår jeg ikke, hvorfor man ikke venter og ser om der kommer bedre muligheder.
Når man vælger “allerede” at sende ham afsted nu må vi forvente at det er en okay aftale for os. Vi slipper uden tvivl selv noget til ham men kan vi få størstedelen dækket ind er det vel okay.
Præcis, helt logisk dækker SIF hans løn eller i hvert fald størstedelen af den og dermed er det en ok deal for os. Hvis de kun vil betale peanuts havde vi nok ventet til sidst i vinduet. Billige eller gratis spillere kan man altid forære væk.

SIF har da også set en god mulighed i at få noget rutine ind på midtbanen i deres oprykkersæson uden at skulle investere et stort beløb i transfer og med risiko for at stå med den afskrivning ovenpå en nedrykning.
Men hvis Silkeborg dækker (lad os sige) 50 % af lønnen, så er spørgsmålet, hvad kunne man have lavet af aftale med ham, hvor man blot opsagde hans kontrakt, og han fik en pose penge i hånden, som er mindre end det han kunne få i løn i den resterende periode, men mod at han så kan gå ud og finde en anden klub, og få løn af dem også?

Det smarte ved den finte er jo, at så skal AaB ikke selv møde spilleren (forudsat at han ikke finder klub i SL, men mon dog).. Vi ved jo alle, at han kommer til at score på Aalborg Stadion nu!

Men jaja, det må jo være mere lukrativt for AaB at gøre dette, selvom det på papiret ser mærkeligt ud, at leje en spiller ud, som man har 100 % afskrevet.
Selvfølgelig er det mere lukrativt for os at leje ham ud, frem for at ophæve hans kontrakt. Mit gæt er vi nok får dækket min 80-90% af hans løn ved at leje ham ud til Silkeborg.

Silkeborg får en god mulighed for at se ham an på holdet frem til vinduet åbner igen, og skrive kontrakt med ham når leje aftalen udløber. Hvis han har gjort det godt. Det giver god mening både for os og Silkeborg, da de ikke hænger på en dyr lang kontrakt hvis han ikke slår til.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Dalbjerg » 12. jul 2019, 13:23

80-90 % af lønnen for en spiller som AaB hentede et halvt år efter Basso-millionerne.. En spiller som kom fra en PL-klub...

Det tror jeg helt ærligt er fuldstændig urealistisk!!

Jeg håber da at du har ret, men jeg gætter på, at Lesniak er en af de dyre drenge i AaBs løn-heraki, og der kan/vil Silkeborg selvfølgelig ikke være med!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Brodernumsi » 12. jul 2019, 13:27

Dalbjerg skrev:
12. jul 2019, 13:23
80-90 % af lønnen for en spiller som AaB hentede et halvt år efter Basso-millionerne.. En spiller som kom fra en PL-klub...

Det tror jeg helt ærligt er fuldstændig urealistisk!!

Jeg håber da at du har ret, men jeg gætter på, at Lesniak er en af de dyre drenge i AaBs løn-heraki, og der kan/vil Silkeborg selvfølgelig ikke være med!
De dækker i hvert fald nok til, at AaB ikke ville vente på andre tilbud...
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Dalbjerg » 12. jul 2019, 13:31

Jep..

AaB forsøgte dog også at slippe af med ham sidste vindue, så kan også være at vi var ved at være møre, og at man VILLE af med ham, og ikke stå og risikere at skulle give ham 75 % for at rive kontrakten over på sidste dagen af vinduet..

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Uldahl » 12. jul 2019, 13:32

Dalbjerg skrev:
12. jul 2019, 13:23
80-90 % af lønnen for en spiller som AaB hentede et halvt år efter Basso-millionerne.. En spiller som kom fra en PL-klub...

Det tror jeg helt ærligt er fuldstændig urealistisk!!

Jeg håber da at du har ret, men jeg gætter på, at Lesniak er en af de dyre drenge i AaBs løn-heraki, og der kan/vil Silkeborg selvfølgelig ikke være med!
Det er stadigt billigt for Silkeborg. Netop med tanke på hans CV. De slipper for at betale for ham, sign on, osv. Det andet giver ingen mening, så havde det været billigere bare at ophæve kontrakten. Og med tanke på Gaardes salgs evner tror jeg godt vi kan regne med de 80-90%

Brugeravatar
PFA
2. div
2. div
Indlæg: 214
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:26
Geografisk sted: Aabybro

Re: Filip Lesniak

Indlæg af PFA » 12. jul 2019, 13:32

Dalbjerg skrev:
12. jul 2019, 13:23
80-90 % af lønnen for en spiller som AaB hentede et halvt år efter Basso-millionerne.. En spiller som kom fra en PL-klub...

Det tror jeg helt ærligt er fuldstændig urealistisk!!

Jeg håber da at du har ret, men jeg gætter på, at Lesniak er en af de dyre drenge i AaBs løn-heraki, og der kan/vil Silkeborg selvfølgelig ikke være med!
Man kan vel også vende den om og se det som en billig løsning for Silkeborg, ingen signon og transfer kroner. Så selv med en fuld løn har de fået en billig spiller i en sæson hvor de så kan se han an. Men det hele er ren spekulation, men Silkeborg har økonomien til at løfte hans løn, specielt uden en kr i andre udgifter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Forza » 12. jul 2019, 14:30

Dalbjerg skrev:
12. jul 2019, 13:23
80-90 % af lønnen for en spiller som AaB hentede et halvt år efter Basso-millionerne.. En spiller som kom fra en PL-klub...

Det tror jeg helt ærligt er fuldstændig urealistisk!!

Jeg håber da at du har ret, men jeg gætter på, at Lesniak er en af de dyre drenge i AaBs løn-heraki, og der kan/vil Silkeborg selvfølgelig ikke være med!
Ingen af os aner hvad de giver. Men AaB har lejet ham ud tidligt i vinduet. Det tyder på de har fået det du ønskede. Silkeborg har mulighed for at betale en højere løn end normalt ved spillere da de ingen udgifter har ved transfer og signon fee + de kun binder sig et år. Vi får næppe det hele dækket men mit gæt er at vi får en ganske fornuftig del af hans løn dækket.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 783
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Dennis Nielsen » 12. jul 2019, 16:30

Brodernumsi skrev:
12. jul 2019, 13:11
Gamen skrev:
12. jul 2019, 09:19
Hold nu op. Silkeborg kan ikke løfte en top 8 løn i AaB. Vi kommer til at hænge på en del her.
Der er halvanden måned tilbage af transfervinduet, selvfølgelig påtager SiF sig jo størstedel af lønnen, ellers ville man da vente på bedre muligheder.
Jeg ser det stik modsat. Han har været på vej væk i lang tid, så Silkeborg kender situationen. De dukker op med et tilbud og så slår vi til.

Lidt er bedre end ingenting.

Hvorom alting er, så er det bedst, at han er kommet videre. Han kan ikke have været tilfreds med sin position. Vi sparer penge og skaber plads til en ny.

Besvar