Filip Lesniak

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Filip Lesniak

Indlæg af De Fem » 4. jul 2017, 10:46

Buzz Killington skrev:
KJ skrev:Jeg er kun sjældent enig med Gamen, men er dog enig i at MC skal bygge væsentligt på, hvis han skal kunne gøre en forskel i superligaen. Jeg synes sådan set han gjorde det fint sidste sæson mod de bedre hold, hvor vi var en del under pres. Men mod svagere hold, herunder Vendsyssel i weekenden, bliver hans manglende fart og kreativitet udstillet. Men lad os nu se.
Som jeg husker det startede han godt i de første kampe han fik. Spillede hurtigt, bevægede sig godt og viste mod. Et lille håb for at det var udtryk for hans reelle niveau, og at det var holdets generelle nedtur der satte sig præg på ham.
Skal vi også lige huske at manden er 19 år og inde på midtbanen ikke er det nemmeste sted at finde sig til rette?

Gamen

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Gamen » 4. jul 2017, 10:52

Funky skrev: Jeg tror bare man må sige, at AaB ser noget helt andet i MC, end du gør. Bered dig på at se ham få mange kampe.
Fint med mig, hvis bare det bliver på reserveholdet. Superliga-niveau har han ikke endnu.
Du kan evt. se hvor lidt vi skabte i de kampe hvor han enten havde 6'er rollen eller var spilførende. Alt for langsomt og omstændeligt, og for meget tilbage og til siden.

Hvis AaB havde troet helhjertet på ham, så havde man næppe hentet en spiller til hans position.

Han har meget at lære endnu, før han er Superliga-moden. Uagtet at han fik en masse kampe af nød sidste sæson.

Og misforstå mig nu ikke - jeg håber det kommer. Lige nu har han bare intet at gøre på et hold der skal levere langt mere fremadrettet end det var tilfældet sidste sæson.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Buzz Killington » 4. jul 2017, 10:57

De Fem skrev:
Buzz Killington skrev:
KJ skrev:Jeg er kun sjældent enig med Gamen, men er dog enig i at MC skal bygge væsentligt på, hvis han skal kunne gøre en forskel i superligaen. Jeg synes sådan set han gjorde det fint sidste sæson mod de bedre hold, hvor vi var en del under pres. Men mod svagere hold, herunder Vendsyssel i weekenden, bliver hans manglende fart og kreativitet udstillet. Men lad os nu se.
Som jeg husker det startede han godt i de første kampe han fik. Spillede hurtigt, bevægede sig godt og viste mod. Et lille håb for at det var udtryk for hans reelle niveau, og at det var holdets generelle nedtur der satte sig præg på ham.
Skal vi også lige huske at manden er 19 år og inde på midtbanen ikke er det nemmeste sted at finde sig til rette?
Jovist. Det var egentlig et forsøg på en positiv vinkling.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Filip Lesniak

Indlæg af De Fem » 4. jul 2017, 10:59

Buzz Killington skrev:
De Fem skrev:
Buzz Killington skrev:
KJ skrev:Jeg er kun sjældent enig med Gamen, men er dog enig i at MC skal bygge væsentligt på, hvis han skal kunne gøre en forskel i superligaen. Jeg synes sådan set han gjorde det fint sidste sæson mod de bedre hold, hvor vi var en del under pres. Men mod svagere hold, herunder Vendsyssel i weekenden, bliver hans manglende fart og kreativitet udstillet. Men lad os nu se.
Som jeg husker det startede han godt i de første kampe han fik. Spillede hurtigt, bevægede sig godt og viste mod. Et lille håb for at det var udtryk for hans reelle niveau, og at det var holdets generelle nedtur der satte sig præg på ham.
Skal vi også lige huske at manden er 19 år og inde på midtbanen ikke er det nemmeste sted at finde sig til rette?
Jovist. Det var egentlig et forsøg på en positiv vinkling.
Det var vidst også Gamen og andre den skulle være rettet imod. Desuden er jeg enig. I takt med at defensiven og ringere og ringere blev det mere og mere forkrampet på midten.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Jakobsen » 4. jul 2017, 11:08

Gamen skrev:
Funky skrev: Jeg tror bare man må sige, at AaB ser noget helt andet i MC, end du gør. Bered dig på at se ham få mange kampe.
Fint med mig, hvis bare det bliver på reserveholdet. Superliga-niveau har han ikke endnu.
Du kan evt. se hvor lidt vi skabte i de kampe hvor han enten havde 6'er rollen eller var spilførende. Alt for langsomt og omstændeligt, og for meget tilbage og til siden.

Hvis AaB havde troet helhjertet på ham, så havde man næppe hentet en spiller til hans position.

Han har meget at lære endnu, før han er Superliga-moden. Uagtet at han fik en masse kampe af nød sidste sæson.

Og misforstå mig nu ikke - jeg håber det kommer. Lige nu har han bare intet at gøre på et hold der skal levere langt mere fremadrettet end det var tilfældet sidste sæson.
Mon ikke kabalen er, at vi har to centrale midtbanepladser, en 6'er og en 8'er, hvad enten vi spiller 4-4-2 eller 3-5-2. I så fald har vi Würtz og MC som de to 6'ere, hvor MC så kan gå i lære og på 8'eren har vi så Risgård og Lesniak som er mere dynamisk end MC. Så har vi fire mand til to pladser og øvelsen bliver vel så at få afskibbet Sloth og derudover nok Abildgaard eller Kakeeto. Det er vel alt i alt en meget fornuftig kabale.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamen

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Gamen » 4. jul 2017, 11:18

Jakobsen skrev: Mon ikke kabalen er, at vi har to centrale midtbanepladser, en 6'er og en 8'er, hvad enten vi spiller 4-4-2 eller 3-5-2. I så fald har vi Würtz og MC som de to 6'ere, hvor MC så kan gå i lære og på 8'eren har vi så Risgård og Lesniak som er mere dynamisk end MC. Så har vi fire mand til to pladser og øvelsen bliver vel så at få afskibbet Sloth og derudover nok Abildgaard eller Kakeeto. Det er vel alt i alt en meget fornuftig kabale.
Men Lesniak er ikke kreativ 8'er - og du kan ikke pludselig lave en kreativ midtbanespiller med forcerne længere fremme på banen (á la Risgård), ud af en holdende midtbanespiller, med sine kompetencer i spilfordeling, pasninger og med et enormt løbepensum. Når Gaarde nævner at han KAN spille 8'er og i centerforsvaret, så er det jo ikke fordi han rent faktisk har gjort det i mere end 10 % af de kampe han har spillet. Det svarer til at AGF køber Würtz, og påstår at han også kan spille 8'er - det giver næppe et retvisende indtryk af hans kvaliteter som fodboldspiller.

Jeg er overbevist om, at man har set hvor ringe det har været når vi har haft to spillere uden specielt meget fodbold i sig inde centralt.
Hvis AaB skal gøre en forskel offensivt, så skal de kunne flytte bolden hurtigere - både ud på kanten, men også i banens længderetning. Det kunne Würtz i mesterskabssæsonen, men det evner han ikke rigtigt længere. Og MC excellerer heller ikke ligefrem i det. Det går altsammen for langsomt! Vi har jo bolden meget, men gør intet ved den, og det er i høj grad de centrale midtbanespilleres ansvar at bolden bliver fordelt med højt tempo, præcision og med gode skarpe pasninger - kønslønt boldflytteri vinder vi ikke fodboldkampe på.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. jul 2017, 11:30

De Fem skrev:
Buzz Killington skrev:
De Fem skrev:
Buzz Killington skrev:
KJ skrev:Jeg er kun sjældent enig med Gamen, men er dog enig i at MC skal bygge væsentligt på, hvis han skal kunne gøre en forskel i superligaen. Jeg synes sådan set han gjorde det fint sidste sæson mod de bedre hold, hvor vi var en del under pres. Men mod svagere hold, herunder Vendsyssel i weekenden, bliver hans manglende fart og kreativitet udstillet. Men lad os nu se.
Som jeg husker det startede han godt i de første kampe han fik. Spillede hurtigt, bevægede sig godt og viste mod. Et lille håb for at det var udtryk for hans reelle niveau, og at det var holdets generelle nedtur der satte sig præg på ham.
Skal vi også lige huske at manden er 19 år og inde på midtbanen ikke er det nemmeste sted at finde sig til rette?
Jovist. Det var egentlig et forsøg på en positiv vinkling.
Det var vidst også Gamen og andre den skulle være rettet imod. Desuden er jeg enig. I takt med at defensiven og ringere og ringere blev det mere og mere forkrampet på midten.
Enig. Iøvrigt også mere krampagtigt jo mere offensiven haltede, og alt for mange spillere troede de skulle afgøre kampene selv. Jeg tror meget på MC, og at han kan blive en rigtigt vigtig spiller for vores hold i fremtiden, men det er klart at der stadig mangler et stykke vej for en 19-20 årig spiller som lige har overstået sit første år som senior.

Lesniak lyder som en meget spændende spiller, og har han den kvalitet som man kan håbe på, så virker det som meget fornuftigt at hente ham ind til den centrale midtbane, hvor man vel godt kan tillade sig at have en forventning om at han ret hurtigt vil kunne presse både Würtz og Risgård.

Er det iøvrigt ikke lidt gammeldags tankegang at tale om, om en spiller er 6'er eller 8'er? Der findes så mange spillemåder, og spillertyper, på begge positioner, at det bliver en meget firkantet box at placere spillere i, samtidig med at der stilles større og større krav til at en central midtbanespiller skal kunne lidt af de hele, både offensivt og defensivt. Det er jo ikke længere sådan at 6'eren er en decideret skraldemand, og 8'eren er spilfordelertypen, og jeg har svært ved at se man kan sætte det sådan op at der er en prototype på hvordan en spiller skal være på den ene og anden position, udover at det vel peger mere og mere hen mod at den bagerste centrale midtbanespiller ofte er den spiller som sætter det offensive spil op.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Kokkefar » 4. jul 2017, 11:54

Er der nogen der har set om han træner med i dag?

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Martino » 4. jul 2017, 11:57

Kokkefar skrev:Er der nogen der har set om han træner med i dag?
Han var med i første del af træningen. Virkelig god førsteberøring!
Ramkilde blev skadet ankel/akillesene, det så ikke godt ud, håber ikke det er alvorligt.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Kokkefar » 4. jul 2017, 12:04

Martino skrev:
Kokkefar skrev:Er der nogen der har set om han træner med i dag?
Han var med i første del af træningen. Virkelig god førsteberøring!
Ramkilde blev skadet ankel/akillesene, det så ikke godt ud, håber ikke det er alvorligt.
Lækkert. Så du om der blev optaget noget video/interview med ham?

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Martino » 4. jul 2017, 12:08

Kokkefar skrev:
Martino skrev:
Kokkefar skrev:Er der nogen der har set om han træner med i dag?
Han var med i første del af træningen. Virkelig god førsteberøring!
Ramkilde blev skadet ankel/akillesene, det så ikke godt ud, håber ikke det er alvorligt.
Lækkert. Så du om der blev optaget noget video/interview med ham?
Det gjorde der. Både af AaB og Nordjyske.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Kokkefar » 4. jul 2017, 12:08

Martino skrev:
Kokkefar skrev:
Martino skrev:
Kokkefar skrev:Er der nogen der har set om han træner med i dag?
Han var med i første del af træningen. Virkelig god førsteberøring!
Ramkilde blev skadet ankel/akillesene, det så ikke godt ud, håber ikke det er alvorligt.
Lækkert. Så du om der blev optaget noget video/interview med ham?
Det gjorde der. Både af AaB og Nordjyske.
:thumbsup:

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Pollack2 » 4. jul 2017, 12:28

Kokkefar skrev:
Martino skrev:
Kokkefar skrev:
Martino skrev:
Kokkefar skrev:Er der nogen der har set om han træner med i dag?
Han var med i første del af træningen. Virkelig god førsteberøring!
Ramkilde blev skadet ankel/akillesene, det så ikke godt ud, håber ikke det er alvorligt.
Lækkert. Så du om der blev optaget noget video/interview med ham?
Det gjorde der. Både af AaB og Nordjyske.
:thumbsup:
Indtil de lokale lægger noget op: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ny-a ... tottenham/

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Martino » 4. jul 2017, 12:45

Gaarde sagde i øvrigt at de havde været ovre og snakke med Tottenhams trænerstab, hvor Lesniak kun havde fået rosende ord med på vejen, så det virker bestemt til at Gaarde og Wieghorst har gjort et godt forarbejde. At komme så langt i Tottenhams ungdomsafdeling uden at blive cuttet vidner også om en mand med kvaliteter! Han var eftersigende en af de sidste som Tottenham overvejede at hive ind i førsteholdstruppen permanent. Satser på det bliver vores held at de ikke gjorde.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Filip Lesniak

Indlæg af troelsh » 4. jul 2017, 16:18

Glæder mig til at se ham spille, kan se der er lidt tvivl herinde om han spiller 8'er eller 6'er, jeg har aldrig set ham spille, men jeg er overbevist om han er købt ind til 8'er positionen da Sloth skal videre og Risgård ofte døjer med skader, desuden sidder Würtz og MC tungt på 6'eren, og sidstnævnte ved jeg man har stor tiltro til som arvtager for Würtz.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Forza » 4. jul 2017, 16:27

troelsh skrev:Glæder mig til at se ham spille, kan se der er lidt tvivl herinde om han spiller 8'er eller 6'er, jeg har aldrig set ham spille, men jeg er overbevist om han er købt ind til 8'er positionen da Sloth skal videre og Risgård ofte døjer med skader, desuden sidder Würtz og MC tungt på 6'eren, og sidstnævnte ved jeg man har stor tiltro til som arvtager for Würtz.
Manden er som jeg læser det primært 6'er. At han også kan spille 8'er og i det centrale forsvar betyder ikke at det er der han er bedst.

Jeg tror klokkeklart han er hentet som en konkurrent/afløser for Würtz.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Funky » 4. jul 2017, 16:36

Forza skrev:
troelsh skrev:Glæder mig til at se ham spille, kan se der er lidt tvivl herinde om han spiller 8'er eller 6'er, jeg har aldrig set ham spille, men jeg er overbevist om han er købt ind til 8'er positionen da Sloth skal videre og Risgård ofte døjer med skader, desuden sidder Würtz og MC tungt på 6'eren, og sidstnævnte ved jeg man har stor tiltro til som arvtager for Würtz.
Manden er som jeg læser det primært 6'er. At han også kan spille 8'er og i det centrale forsvar betyder ikke at det er der han er bedst.

Jeg tror klokkeklart han er hentet som en konkurrent/afløser for Würtz.
Her er det så - igen - vi mangler Halftime til at udfritte sportsdirektøren lidt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Forza » 4. jul 2017, 16:48

Funky skrev:
Forza skrev:
troelsh skrev:Glæder mig til at se ham spille, kan se der er lidt tvivl herinde om han spiller 8'er eller 6'er, jeg har aldrig set ham spille, men jeg er overbevist om han er købt ind til 8'er positionen da Sloth skal videre og Risgård ofte døjer med skader, desuden sidder Würtz og MC tungt på 6'eren, og sidstnævnte ved jeg man har stor tiltro til som arvtager for Würtz.
Manden er som jeg læser det primært 6'er. At han også kan spille 8'er og i det centrale forsvar betyder ikke at det er der han er bedst.

Jeg tror klokkeklart han er hentet som en konkurrent/afløser for Würtz.
Her er det så - igen - vi mangler Halftime til at udfritte sportsdirektøren lidt.
Eller ripodsten. Den kommer dog desværre for sjældent og har for sjældent input fra Gaarde.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Kokkefar » 4. jul 2017, 17:12


Gamen

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Gamen » 4. jul 2017, 17:36

troelsh skrev:Glæder mig til at se ham spille, kan se der er lidt tvivl herinde om han spiller 8'er eller 6'er, jeg har aldrig set ham spille, men jeg er overbevist om han er købt ind til 8'er positionen da Sloth skal videre og Risgård ofte døjer med skader, desuden sidder Würtz og MC tungt på 6'eren, og sidstnævnte ved jeg man har stor tiltro til som arvtager for Würtz.
Det er fint, men for dig og alle andre herinde der bliver ved med at påstå det, så tager vi lige et citat fra ham selv... Da han skiftede til Slovan Liberec sidste år sagde han ved ankomsten dette:
"Now I am used to post defensive midfielder. I spent at this position last four years. Attacking midfielder on the contrary, I have not played for a long time, the defensive In short, I feel more confident, "says Filip Lesniak.
Fra denne artikel: http://www.fcslovanliberec.cz/clanek.as ... predu-7284

Så kan vi ikke godt få stoppet den der udbredte misforståelse om at han er 8'er. Det er han ikke. Medmindre Gaarde selvfølgelig har fået en ligeså dårlig opfattelse af hans kvaliteter, som han havde af Holgerssons...

Besvar