Filip Lesniak

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Brodernumsi » 12. jul 2019, 16:49

Dennis Nielsen skrev:
12. jul 2019, 16:30
Brodernumsi skrev:
12. jul 2019, 13:11
Gamen skrev:
12. jul 2019, 09:19
Hold nu op. Silkeborg kan ikke løfte en top 8 løn i AaB. Vi kommer til at hænge på en del her.
Der er halvanden måned tilbage af transfervinduet, selvfølgelig påtager SiF sig jo størstedel af lønnen, ellers ville man da vente på bedre muligheder.
Jeg ser det stik modsat. Han har været på vej væk i lang tid, så Silkeborg kender situationen. De dukker op med et tilbud og så slår vi til.

Lidt er bedre end ingenting.

Hvorom alting er, så er det bedst, at han er kommet videre. Han kan ikke have været tilfreds med sin position. Vi sparer penge og skaber plads til en ny.
Vores førsteprioritet har været at sælge ham. Når vi så lejer ham ud, halvanden måned før vinduet lukker, så tror jeg, at vi får betalt en høj del af hans løn.
Gaarde har været mindre heldig med sine handler til klubben. Men når han sælger ud, har han gjort det godt. Jeg har fuldt tiltro til, at AaB her har fået den bedst mulige deal.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Sønderhof » 13. jul 2019, 11:53

Brodernumsi skrev:
12. jul 2019, 16:49
Dennis Nielsen skrev:
12. jul 2019, 16:30
Brodernumsi skrev:
12. jul 2019, 13:11
Gamen skrev:
12. jul 2019, 09:19
Hold nu op. Silkeborg kan ikke løfte en top 8 løn i AaB. Vi kommer til at hænge på en del her.
Der er halvanden måned tilbage af transfervinduet, selvfølgelig påtager SiF sig jo størstedel af lønnen, ellers ville man da vente på bedre muligheder.
Jeg ser det stik modsat. Han har været på vej væk i lang tid, så Silkeborg kender situationen. De dukker op med et tilbud og så slår vi til.

Lidt er bedre end ingenting.

Hvorom alting er, så er det bedst, at han er kommet videre. Han kan ikke have været tilfreds med sin position. Vi sparer penge og skaber plads til en ny.
Vores førsteprioritet har været at sælge ham. Når vi så lejer ham ud, halvanden måned før vinduet lukker, så tror jeg, at vi får betalt en høj del af hans løn.
Gaarde har været mindre heldig med sine handler til klubben. Men når han sælger ud, har han gjort det godt. Jeg har fuldt tiltro til, at AaB her har fået den bedst mulige deal.
Der er vel også den mulighed at AaB har sagt til Lesniak, at man ikke vil betale hans løn, men han frit har haft mulighed for at finde en klub.

Tror simpelhen ikke vi i det her tilfælde (endnu engang!) har gået med til at betale løn til en spiller vi ikke har i truppen.

Da Helenius togtil SIF i sin tid, var situationen den samme. Han var uønsket og havde et år tilbage i klubben.

Jeg tror simpelhen vi har at gøre med spillere, der trods alt er relativt eftertragtede, qua deres alder og potentiale, så for mig giver det ingen mening at man ikke skulle kunne finde klubber der vil overtage dem gratis. - og uden at vi i samme periode har betalte en procentdel af deres løn.

Spillerne har jo også selv en interesse i at finde nye klubber og komme videre i deres karriere, og i samme moment vise at de er ambitiøse, og klar til at genstarte deres karriere.

Eller er jeg naiv?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Hanga » 13. jul 2019, 12:40

Sønderhof skrev:
13. jul 2019, 11:53

Eller er jeg naiv?
Ja ;)

Problemet er jo at disse spillere ikke kan finde en ny klub der kan/evner at betale tilnærmelsesvis samme løn.

Hvis det var tilfældet med Silkeborg, var AaB og Lesniak vel bare blevet enige om at ophæve kontrakten og så kunne Lesniak frit skrive kontrakt med Silkeborg. Når der sker udleje i stedet er det uden tvivl for at Silkeborg og AaB skal deles om lønnen.

Uagtet at en spiller som Lesniak gerne vil videre, så er han næppe klar til at halvere hans løn, og han ved godt at AaB er desperat efter at komme af med ham. Derfor finder de sådan en lejeløsning, hvor alle parter får noget ud af det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Sønderhof » 13. jul 2019, 13:04

Hanga skrev:
13. jul 2019, 12:40
Sønderhof skrev:
13. jul 2019, 11:53

Eller er jeg naiv?
Ja ;)

Problemet er jo at disse spillere ikke kan finde en ny klub der kan/evner at betale tilnærmelsesvis samme løn.

Hvis det var tilfældet med Silkeborg, var AaB og Lesniak vel bare blevet enige om at ophæve kontrakten og så kunne Lesniak frit skrive kontrakt med Silkeborg. Når der sker udleje i stedet er det uden tvivl for at Silkeborg og AaB skal deles om lønnen.

Uagtet at en spiller som Lesniak gerne vil videre, så er han næppe klar til at halvere hans løn, og han ved godt at AaB er desperat efter at komme af med ham. Derfor finder de sådan en lejeløsning, hvor alle parter får noget ud af det.
Ja, du har desværre nok ret, men så forstår jeg alligevel ikke hvorfor man så tidligt indgår denne aftale. Han må trods alt stadig have et godt navn, efter at have være i Tottenham, en masse spilletid hos os under en anden træner og et utal af u-landskampe for en større fordboldnation.
Tilmed var der snak om interesse fra Holland (Breda?) engang sidste år.
Synes det virker en anelse desperat at indgå et kompromis. Lesniaks situation er i den grad kritisk for han videre karriere. Hvis Gaarde havde sagt til ham: "Du kan smutte gratis eller du kan rådne op endnu et år uden at få spilletid", ville en ambitiøs spiller så ikke tænke på sin fremtid som fodboldspiller? 2 år den topfoldbold vil betyde at han ikke ville være interessant for andet end niveau omkring den danske 1. division, og være 26 inden han evt har bevis sig her, og klar til at tage et skridt op.

Jeg forstår ikke at der både blandt fans og bestyrelse fortsat er tillid til Gaarde. Hvad har han af redskaber nu, kontra da man hentede Saranko og Lesniak, der minimere risikoen for lignede i dette vindue og fremadrettet?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Hanga » 13. jul 2019, 13:06

Sønderhof skrev:
13. jul 2019, 13:04
Hanga skrev:
13. jul 2019, 12:40
Sønderhof skrev:
13. jul 2019, 11:53

Eller er jeg naiv?
Ja ;)

Problemet er jo at disse spillere ikke kan finde en ny klub der kan/evner at betale tilnærmelsesvis samme løn.

Hvis det var tilfældet med Silkeborg, var AaB og Lesniak vel bare blevet enige om at ophæve kontrakten og så kunne Lesniak frit skrive kontrakt med Silkeborg. Når der sker udleje i stedet er det uden tvivl for at Silkeborg og AaB skal deles om lønnen.

Uagtet at en spiller som Lesniak gerne vil videre, så er han næppe klar til at halvere hans løn, og han ved godt at AaB er desperat efter at komme af med ham. Derfor finder de sådan en lejeløsning, hvor alle parter får noget ud af det.
Ja, du har desværre nok ret, men så forstår jeg alligevel ikke hvorfor man så tidligt indgår denne aftale. Han må trods alt stadig have et godt navn, efter at have være i Tottenham, en masse spilletid hos os under en anden træner og et utal af u-landskampe for en større fordboldnation.
Tilmed var der snak om interesse fra Holland (Breda?) engang sidste år.
Synes det virker en anelse desperat at indgå et kompromis. Lesniaks situation er i den grad kritisk for han videre karriere. Hvis Gaarde havde sagt til ham: "Du kan smutte gratis eller du kan rådne op endnu et år uden at få spilletid", ville en ambitiøs spiller så ikke tænke på sin fremtid som fodboldspiller? 2 år den topfoldbold vil betyde at han ikke ville være interessant for andet end niveau omkring den danske 1. division, og være 26 inden han evt har bevis sig her, og klar til at tage et skridt op.

Jeg forstår ikke at der både blandt fans og bestyrelse fortsat er tillid til Gaarde. Hvad har han af redskab nu, kontra da man hentede Saranko og Lesniak, der minimere risikoen for lignede i dette vindue og fremadrettet?
Det er muligvis tidligt i vinduet men vi har altså forsøgt at komme af med ham i et år. Hvis Gaarde har tvivlet på at der ville komme en bedre mulighed, har han slået til for at få én brik på plads ud af et stort puslespil.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 13. jul 2019, 13:38

Hanga skrev:
13. jul 2019, 12:40
Sønderhof skrev:
13. jul 2019, 11:53

Eller er jeg naiv?
Ja ;)

Problemet er jo at disse spillere ikke kan finde en ny klub der kan/evner at betale tilnærmelsesvis samme løn.

Hvis det var tilfældet med Silkeborg, var AaB og Lesniak vel bare blevet enige om at ophæve kontrakten og så kunne Lesniak frit skrive kontrakt med Silkeborg. Når der sker udleje i stedet er det uden tvivl for at Silkeborg og AaB skal deles om lønnen.

Uagtet at en spiller som Lesniak gerne vil videre, så er han næppe klar til at halvere hans løn, og han ved godt at AaB er desperat efter at komme af med ham. Derfor finder de sådan en lejeløsning, hvor alle parter får noget ud af det.
Det kan sagtens ende med samme scenarie med Pallesen, han kan også blive rigtig dyr at få afsat i form af løntilskud/sign off fee

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Patmand » 15. jul 2019, 19:55

Maglau skrev:
12. jul 2019, 10:22
Forza skrev:
12. jul 2019, 10:15
Jakobsen skrev:
12. jul 2019, 08:55
Forza skrev:
12. jul 2019, 08:51
FIDEL skrev:
12. jul 2019, 08:46
Udlejes til Silkeborg. :S
Lad os håbe de overtager størstedelen af lønnen.

I det mindste er det indtil kontraktudløb, så vi er reelt færdige med Lesniak.
Hvor godt det her er afhænger fuldt og holdent af, hvor meget af lønne SIF tager sig af. Tager de kun lidt af lønnen forstår jeg ikke, hvorfor man ikke venter og ser om der kommer bedre muligheder.
Når man vælger “allerede” at sende ham afsted nu må vi forvente at det er en okay aftale for os. Vi slipper uden tvivl selv noget til ham men kan vi få størstedelen dækket ind er det vel okay.
Præcis, helt logisk dækker SIF hans løn eller i hvert fald størstedelen af den og dermed er det en ok deal for os. Hvis de kun vil betale peanuts havde vi nok ventet til sidst i vinduet. Billige eller gratis spillere kan man altid forære væk.

SIF har da også set en god mulighed i at få noget rutine ind på midtbanen i deres oprykkersæson uden at skulle investere et stort beløb i transfer og med risiko for at stå med den afskrivning ovenpå en nedrykning.
Rutine? Mig bekendt har han stort set kun spillet relativt fast i én sæson i hans seniortid. Så jeg er ganske uenig, de får muligvis lige netop det de efterspørger - men ikke rutine.

Besvar