Jores Okore

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Jores Okore

Indlæg af raekkeettre » 25. jul 2020, 13:06

FlæskeFrank skrev:
25. jul 2020, 12:59
Vi skal ikke vente på Okore. Der skal findes en ny. Og så sættes en stol for døren overfor Okore. Dig eller ham. Frygter vi ved sæsonstart, så mangler en afløser.
Det frygter jeg bestemt ikke. I bund og grund synes jeg vi er godt dækket ind, da jeg tror Friis helst vil tilbage til en 4 backkæde. Og så har vi nu 5 stoppede i truppen. Jeg er meget tilfreds med Ross og Thelander i midten.

Jeg tænker de midler der frigives vil kunne bruges bedre frem ad banen, så det bliver nogle virkelig forstærkninger.

Hvis Okore skriver under tror jeg ikke vi får en forstærkning på 6eren, da det vil betyde pengene er brugt på Okore og så spiller Friis med 3 i bagkæden, og så er behovet for en 6er mindre.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Jores Okore

Indlæg af Patmand » 25. jul 2020, 17:54

Fejl

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Jores Okore

Indlæg af Patmand » 25. jul 2020, 18:00

Hanga skrev:
25. jul 2020, 11:29
Freddie skrev:
25. jul 2020, 09:25
Yankee skrev:
25. jul 2020, 08:35
Patmand skrev:
25. jul 2020, 01:20
Nej det gør jeg ikke.

Var det ikke Allan Gaarde der udtalte, at man først kunne vurdere en spillers værdi for klubben, når vedkommende var smuttet videre (noget i den dur).

Nu har Okore nogle få dage tilbage af sin kontrakt. Vi kender udgifterne på ham: 12 mio. (4 mio. årligt).

Han har været god - men '12 millioner god'?

Det syntes jeg ikke, men hvad tænker du og I andre?
1: Dine indlæg er dybt useriøse når du fastsætter hans sportslige afkast til 0. Selvfølgelig har Okore givet sportsligt afkast i de tre år hvor AaB's forsvar har forbedret sig og Okore har været den suverænt bedste defensivspiller på holdet.

2: Ift. en forlængelse af Okore har det lige præcis 0 betydning hvor meget hans tidligere kontrakt har kostet.

Vi ved allesammen at Gaarde lavede en række missere og dyre fejlkøb. Skal vi ikke prøve at tage de læringer vi kan og så se at komme videre? Du peger jo ikke på nogen generelle læringer eller konklusioner ud over at "Okore har givet 0 værdi".
Allan Gaarde har aldrig haft bemyndigelse til at skrive den slags aftaler. Hvis det skulle være sandt, at Okore har tjent 4 mio. om året, hvad jeg betvivler, er det bestyrelsen, der har taget beslutningen. Ellers enig. Der skal selvfølgelig en forhandling til. Ellers er jeg meget enig.
Okore har selvfølgelig ikke tjent 4 mio. kr. om året, men han har i hvert fald kostet os tæt på 12 mio. kr. over kontraktperioden når transfer medregnes. I de lønlister som medierne ofte fremviser har han stået til 220.000 kr. månedligt, det er 7,9 mio. kr. over 3 år, og så kommer der en transfer på 3-5 mio. kr. Dertil kan være en eventuel signon fee hvis den ikke er indregnet i lønudgiften.

Hvad er i øvrigt din pointe? At Gaarde skal ansvarfraskrives fordi det i sidste ende er bestyrelsen der nikker OK ? Det er sportsdirektøren der finder spillerne, står for forhandlingerne, og i sidste ende indstiller til bestyrelsen hvis deres godkendelse skal bruges. Eller forestiller du dig at Allan har stået og protetsteret mod aftalen?
Dine svar er i så fald mindst lige så useriøse. Jeg har intetsteds skrevet at Okore har tjent 4 mio. årligt. Tværtimod gentager du jo bare hvad jeg skrev tidligere, nemlig at hans månedsløn har ligget på 220.000 (i FCK 300.000). Medierne (BT) har opgivet transfersummen til kr. 4,2 mio. Ergo lander vi på over kr. 12 mio. og dermed en årlig udgift på kr. 4 mio. for AaB.

Det sportslige afkast for AaB er i samme periode til at overse; sekundære placeringer i ligaen og ingen pokaler.
Hvis du og andre på den baggrund syntes det er en stramning at skrive at det sportslige afkast er nul - så fred være med det!

Jeg er af den mening, at tilsvarende sportslige resultater kunne være opnået for et væsentligt mindre beløb.

Jeg syntes det giver god mening at evaluere på en af de dyreste AaB-spillere gennem tiden. Og som jeg skrev; han har været god men ikke 12 millioner god.

Dit punkt to lader til at være henvendt til en anden skribent der har (mis)fortolket på mit første skriv.

Når AaB smider 4,2 mio. i transfer og gør ham til klubbens lønførende spiller, så er det naturligvis fordi AaB så ham som et kæmpe aktiv. Deraf følger at det er indlysende, at det er en spiller AaB gerne vil forlænge med.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Jores Okore

Indlæg af Hanga » 25. jul 2020, 19:05

Patmand skrev:
25. jul 2020, 18:00

Dine svar er i så fald mindst lige så useriøse. Jeg har intetsteds skrevet at Okore har tjent 4 mio. årligt. Tværtimod gentager du jo bare hvad jeg skrev tidligere, nemlig at hans månedsløn har ligget på 220.000 (i FCK 300.000). Medierne (BT) har opgivet transfersummen til kr. 4,2 mio. Ergo lander vi på over kr. 12 mio. og dermed en årlig udgift på kr. 4 mio. for AaB.

Det sportslige afkast for AaB er i samme periode til at overse; sekundære placeringer i ligaen og ingen pokaler.
Hvis du og andre på den baggrund syntes det er en stramning at skrive at det sportslige afkast er nul - så fred være med det!

Jeg er af den mening, at tilsvarende sportslige resultater kunne være opnået for et væsentligt mindre beløb.

Jeg syntes det giver god mening at evaluere på en af de dyreste AaB-spillere gennem tiden. Og som jeg skrev; han har været god men ikke 12 millioner god.

Dit punkt to lader til at være henvendt til en anden skribent der har (mis)fortolket på mit første skriv.

Når AaB smider 4,2 mio. i transfer og gør ham til klubbens lønførende spiller, så er det naturligvis fordi AaB så ham som et kæmpe aktiv. Deraf følger at det er indlysende, at det er en spiller AaB gerne vil forlænge med.
Øh jeg forstår ingenting... Jeg bakkede dig sådan set bare op om tallene og hele mit svar var til Freddie der stillede spørgsmålstegn ved de 4 mio. kr. og generelt ikke lod til at mene at Gaarde skulle kritiseres for det.

Jeg vil dog give de andre ret i, at det er useriøst at sige, at han ikke har givet et afkast. Har med afstand været vores bedste forsvarsspiller i den tid han har været her. At det så stadig ikke helt har været pengene værd, er en anden sag.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Jores Okore

Indlæg af Buzz Killington » 18. aug 2020, 09:09

Nice

1 år er ok. Han er motiveret til at vise sig frem og vi har tid til at finde en erstatning.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Jores Okore

Indlæg af BoT » 18. aug 2020, 09:31

Super-vigtigt. Giver Friis og Inge ro til at bygge videre på mesterskabsspillet og til at fokusere på at indsluse de nye unge spillere bedst muligt.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Jores Okore

Indlæg af Kenneth K » 18. aug 2020, 10:11

Det er fantastisk.

Jeg har ikke været særlig positiv omkring Okores præstationer i AaB, men det er umuligt at benægte, at det defensive setup var brølstærkt i slutningen af forårssæsonen. At vi kan tage det med ind i den nye sæson kan vise sig at være mange point værd.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Jores Okore

Indlæg af Uldahl » 18. aug 2020, 11:28

Kenneth K skrev:
18. aug 2020, 10:11
Det er fantastisk.

Jeg har ikke været særlig positiv omkring Okores præstationer i AaB, men det er umuligt at benægte, at det defensive setup var brølstærkt i slutningen af forårssæsonen. At vi kan tage det med ind i den nye sæson kan vise sig at være mange point værd.
:thumbsup: Helt enig. Han passer perfekt ind i vores tre mands forsvar, hvor hans mangler ikke kommer til udtryk på samme måde som i en 4 back kæde.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Jores Okore

Indlæg af Brodernumsi » 18. aug 2020, 11:33

Dejligt at vi kan bygge videre på slutningen af sidste sæson, hvor Okore var en vigtig brik.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Agge
2. div
2. div
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. aug 2006, 12:24
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Udlandet

Re: Jores Okore

Indlæg af Agge » 10. feb 2021, 15:07

AaB oplyser følgende på deres hjemmeside:
AaB giver Okore tilladelse til klubskifte
10. februar 2021 kl. 13:40 af Brian Andersen
AaB er nået langt i forhandlingerne med en specifik udenlandsk klub om en transfer af Jores Okore.

Den 28-årige midterforsvarer har kontraktudløb med AaB 30. juni 2021.

AaB’s sportschef Inge André Olsen udtaler:

- Fra vores side går forhandlingerne positivt, hvorfor vi har givet Jores tilladelse til at rejse, så han og den respektive klub kan få bragt de sidste detaljer i orden.

Jores Okore har siden sommeren 2017 spillet 116 officielle kampe og scoret fem mål for AaB.
BT har tidligere rygtet Okore til Kina.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Jores Okore

Indlæg af Danni » 25. feb 2021, 12:44

Så er Jores solgt. For at gøre lidt status, synes jeg, han har været rigtig god for klubben og i hvert fald den forstærkning, vi havde brug for ift. Holgersson, hvis man kan måle det sådan op. Jeg vurdere ham til at være den bedste centerforsvare i klubben i sin tid her, kun overgået af Thelander. Okore er så til gengæld meget sjældent skadet, hvilket også har medvirket til vigtigheden af hans tilstedeværelse. Alt i alt en absolut godkendt signing der blev lavet i sin tid.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Jores Okore

Indlæg af Hanga » 25. feb 2021, 13:19

Danni skrev:
25. feb 2021, 12:44
Så er Jores solgt. For at gøre lidt status, synes jeg, han har været rigtig god for klubben og i hvert fald den forstærkning, vi havde brug for ift. Holgersson, hvis man kan måle det sådan op. Jeg vurdere ham til at være den bedste centerforsvare i klubben i sin tid her, kun overgået af Thelander. Okore er så til gengæld meget sjældent skadet, hvilket også har medvirket til vigtigheden af hans tilstedeværelse. Alt i alt en absolut godkendt signing der blev lavet i sin tid.
Jeg er enig i at han har været den bedste centerforsvarer mens han har været har, dog nok overgået af Thelander det seneste års tid.
Han har dog været for svingende i sine præstationer, til at jeg vil kalde det en udpræget succes. På sine gode dage har han været fremragende, på sine dårlige har han lavet voldsomme fejl/dårlige beslutninger, eller virket direkte ugidelig.

Jeg tror både AaB og Okore havde håbet på lidt mere, da han kom til AaB. Men det ændrer ikke ved, at han efterlader et lille hul hos os. Hverken Granli eller Ross har hans niveau.

Vi får en rigtig god afslutning på samarbejdet, og det er flot arbejde af Inge.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Jores Okore

Indlæg af Pastorius » 25. feb 2021, 13:33

Hanga skrev:
Danni skrev:
25. feb 2021, 12:44
Så er Jores solgt. For at gøre lidt status, synes jeg, han har været rigtig god for klubben og i hvert fald den forstærkning, vi havde brug for ift. Holgersson, hvis man kan måle det sådan op. Jeg vurdere ham til at være den bedste centerforsvare i klubben i sin tid her, kun overgået af Thelander. Okore er så til gengæld meget sjældent skadet, hvilket også har medvirket til vigtigheden af hans tilstedeværelse. Alt i alt en absolut godkendt signing der blev lavet i sin tid.
Jeg er enig i at han har været den bedste centerforsvarer mens han har været har, dog nok overgået af Thelander det seneste års tid.
Han har dog været for svingende i sine præstationer, til at jeg vil kalde det en udpræget succes. På sine gode dage har han været fremragende, på sine dårlige har han lavet voldsomme fejl/dårlige beslutninger, eller virket direkte ugidelig.

Jeg tror både AaB og Okore havde håbet på lidt mere, da han kom til AaB. Men det ændrer ikke ved, at han efterlader et lille hul hos os. Hverken Granli eller Ross har hans niveau.

Vi får en rigtig god afslutning på samarbejdet, og det er flot arbejde af Inge.
En Okore uden de fejl, ville aldrig have spillet i AaB - eller i superligaen for den sags skyld.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Jores Okore

Indlæg af Hanga » 25. feb 2021, 13:37

Pastorius skrev:
25. feb 2021, 13:33
Hanga skrev:
Danni skrev:
25. feb 2021, 12:44
Så er Jores solgt. For at gøre lidt status, synes jeg, han har været rigtig god for klubben og i hvert fald den forstærkning, vi havde brug for ift. Holgersson, hvis man kan måle det sådan op. Jeg vurdere ham til at være den bedste centerforsvare i klubben i sin tid her, kun overgået af Thelander. Okore er så til gengæld meget sjældent skadet, hvilket også har medvirket til vigtigheden af hans tilstedeværelse. Alt i alt en absolut godkendt signing der blev lavet i sin tid.
Jeg er enig i at han har været den bedste centerforsvarer mens han har været har, dog nok overgået af Thelander det seneste års tid.
Han har dog været for svingende i sine præstationer, til at jeg vil kalde det en udpræget succes. På sine gode dage har han været fremragende, på sine dårlige har han lavet voldsomme fejl/dårlige beslutninger, eller virket direkte ugidelig.

Jeg tror både AaB og Okore havde håbet på lidt mere, da han kom til AaB. Men det ændrer ikke ved, at han efterlader et lille hul hos os. Hverken Granli eller Ross har hans niveau.

Vi får en rigtig god afslutning på samarbejdet, og det er flot arbejde af Inge.
En Okore uden de fejl, ville aldrig have spillet i AaB - eller i superligaen for den sags skyld.
Njo, jeg synes da nu nok at der er flere rigtig dygtige og stabile forsvarsspillere i Superligaen. Thelander kan med god vilje nævnes som én af dem, mens de åbenlyse eksempler er i Midtjylland.

Håbet da vi købte Okore var jo at han skulle være hos os i 1-2 år og så solgt videre med gevinst til AaB. Sådan endte det ikke helt. Men stadig en fornuftig case alt i alt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Jores Okore

Indlæg af Frygah » 25. feb 2021, 13:42

Pastorius skrev:
25. feb 2021, 13:33
Hanga skrev:
Danni skrev:
25. feb 2021, 12:44
Så er Jores solgt. For at gøre lidt status, synes jeg, han har været rigtig god for klubben og i hvert fald den forstærkning, vi havde brug for ift. Holgersson, hvis man kan måle det sådan op. Jeg vurdere ham til at være den bedste centerforsvare i klubben i sin tid her, kun overgået af Thelander. Okore er så til gengæld meget sjældent skadet, hvilket også har medvirket til vigtigheden af hans tilstedeværelse. Alt i alt en absolut godkendt signing der blev lavet i sin tid.
Jeg er enig i at han har været den bedste centerforsvarer mens han har været har, dog nok overgået af Thelander det seneste års tid.
Han har dog været for svingende i sine præstationer, til at jeg vil kalde det en udpræget succes. På sine gode dage har han været fremragende, på sine dårlige har han lavet voldsomme fejl/dårlige beslutninger, eller virket direkte ugidelig.

Jeg tror både AaB og Okore havde håbet på lidt mere, da han kom til AaB. Men det ændrer ikke ved, at han efterlader et lille hul hos os. Hverken Granli eller Ross har hans niveau.

Vi får en rigtig god afslutning på samarbejdet, og det er flot arbejde af Inge.
En Okore uden de fejl, ville aldrig have spillet i AaB - eller i superligaen for den sags skyld.
Man kunne måske godt tilgive de fejl, hvis han så gjorde sine medspillere og holdet stærkere. Men det virkede som om Okore nærmest selv manglede en Bjelland type at spille ved siden af. Der havde jeg nok forventet at han gik foran mere end vi så i hans periode her. Det var min forventning ud fra hans erfaring og navn.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Jores Okore

Indlæg af Forza » 25. feb 2021, 15:57

Hanga skrev:
25. feb 2021, 13:37
Pastorius skrev:
25. feb 2021, 13:33
Hanga skrev:
Danni skrev:
25. feb 2021, 12:44
Så er Jores solgt. For at gøre lidt status, synes jeg, han har været rigtig god for klubben og i hvert fald den forstærkning, vi havde brug for ift. Holgersson, hvis man kan måle det sådan op. Jeg vurdere ham til at være den bedste centerforsvare i klubben i sin tid her, kun overgået af Thelander. Okore er så til gengæld meget sjældent skadet, hvilket også har medvirket til vigtigheden af hans tilstedeværelse. Alt i alt en absolut godkendt signing der blev lavet i sin tid.
Jeg er enig i at han har været den bedste centerforsvarer mens han har været har, dog nok overgået af Thelander det seneste års tid.
Han har dog været for svingende i sine præstationer, til at jeg vil kalde det en udpræget succes. På sine gode dage har han været fremragende, på sine dårlige har han lavet voldsomme fejl/dårlige beslutninger, eller virket direkte ugidelig.

Jeg tror både AaB og Okore havde håbet på lidt mere, da han kom til AaB. Men det ændrer ikke ved, at han efterlader et lille hul hos os. Hverken Granli eller Ross har hans niveau.

Vi får en rigtig god afslutning på samarbejdet, og det er flot arbejde af Inge.
En Okore uden de fejl, ville aldrig have spillet i AaB - eller i superligaen for den sags skyld.
Njo, jeg synes da nu nok at der er flere rigtig dygtige og stabile forsvarsspillere i Superligaen. Thelander kan med god vilje nævnes som én af dem, mens de åbenlyse eksempler er i Midtjylland.

Håbet da vi købte Okore var jo at han skulle være hos os i 1-2 år og så solgt videre med gevinst til AaB. Sådan endte det ikke helt. Men stadig en fornuftig case alt i alt.
Den største grund til at Thelander spiller i Danmark er nok hans skadeshistorik.

Midtjylland er også på en hylde vi ikke kan matche. Deres centrale forsvar ville vi ikke på nogen måde have råd til i AaB og de er vel begge også ret attraktive i udlandet.

Okore har været en rigtig god spiller for os. Han har bestemt haft sine hjerneblødninger som taler imod ham, men omvendt har han nærmest spillet hver gang i 3,5 år, og som oftest med høj kvalitet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar