Yann Del Pino Rolim

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Forza
Allstar
Allstar

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlægaf Forza » 20. aug 2017 22:58

De Fem skrev:
9000AaB skrev:Tænkte er der nogæe der ved hvad plads Yann skal spille og hvornår han er klar? Syntes ikke rigtig vi er blevet informeret over hvad han fejler?

Tænker klart han er den 10er/hængende angriber Ris tvinges ind i.

Jeg tror han er tiltænkt en plads på kanten. Den hængende angriberplads bliver erstattet med en ægte angriber når vi får hentet ham. Det håber jeg i hvert fald!

Men nej, der er intet info kommet på hans skade, så må man gå ud fra det ikke er noget langvarigt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Jesper Schmidt » 20. aug 2017 23:45

Forza skrev:
De Fem skrev:
9000AaB skrev:Tænkte er der nogæe der ved hvad plads Yann skal spille og hvornår han er klar? Syntes ikke rigtig vi er blevet informeret over hvad han fejler?

Tænker klart han er den 10er/hængende angriber Ris tvinges ind i.

Jeg tror han er tiltænkt en plads på kanten. Den hængende angriberplads bliver erstattet med en ægte angriber når vi får hentet ham. Det håber jeg i hvert fald!

Men nej, der er intet info kommet på hans skade, så må man gå ud fra det ikke er noget langvarigt.

Det har jeg svært ved at forestille mig, han er vel central offensiv midtbanespiller som KAN spille kant. Jeg tror ikke på at det er planen vi skal spille med to deciderede angribere. Lige nu er vi vel så tæt på at spille som Wieghorst altid har gjort, og jeg synes også at holdet ser ud til at blive bygget op til det. Würtz, Lesniak, MC og Abildgaard til de to 6ere, Rolim og Risgård til 10eren.

Munken83
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Würtz -

Indlægaf Munken83 » 7. sep 2017 21:51

Super indhop idag.

:cheers:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Buzz Killington » 8. sep 2017 09:32

Jeg har svært ved at finde noget info på hans klub Barra FC, men det ser ud til de spiller i en af de lavere regionale divisoner, til trods for det lejer de spillere ud til både den brasilianske serie A (bla. til Gremio der ligger #2 pt), og til fornuftige europæiske klubber. Klubben lugter meget af et skalkesjul for ellers ulovlige tredjepartsejerskab. Det ville måske være en ide for Gaarde at køre noget af hans charme af på dem og få etableret et samarbejde ligesom Lynge gjorde med C.A. Mineiro i de gamle dage. Vi kunne potentielt leje spillere der reelt er for gode til klubben, på pladser hvor vi mangler talent, for at give dem europæisk opmærksomhed, eller købe dem med en solid videresalgsklausul. Ville være win/win.

Det må dog gerne være spillere et par niveauer over dem vi hentede fra Mineiro (med undtagelse af Tulio).

Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlægaf Jakobsen » 8. sep 2017 09:41

Buzz Killington skrev:Jeg har svært ved at finde noget info på hans klub Barra FC, men det ser ud til de spiller i en af de lavere regionale divisoner, til trods for det lejer de spillere ud til både den brasilianske serie A (bla. til Gremio der ligger #2 pt), og til fornuftige europæiske klubber. Klubben lugter meget af et skalkesjul for ellers ulovlige tredjepartsejerskab. Det ville måske være en ide for Gaarde at køre noget af hans charme af på dem og få etableret et samarbejde ligesom Lynge gjorde med C.A. Mineiro i de gamle dage. Vi kunne potentielt leje spillere der reelt er for gode til klubben, på pladser hvor vi mangler talent, for at give dem europæisk opmærksomhed, eller købe dem med en solid videresalgsklausul. Ville være win/win.

Det må dog gerne være spillere et par niveauer over dem vi hentede fra Mineiro (med undtagelse af Tulio).

Ser ikke pointen, hvis vi kun kan leje. Det er der ingen langsigtet udvikling i eller indtjening ved salg. Synes ikke Mineiro samarbejdet imponerede udover Tulio. Alle de øvrige havde ikke antydningen af Superliganiveau. Derudover synes jeg ikke ledelsen i Barra lyder som nogen vi skal ind i et tættere samarbejde med, hvis det er som du antyder.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000 Monaco
Kontakt:

Indlægaf Yankee » 8. sep 2017 09:50

Buzz Killington skrev:Klubben lugter meget af et skalkesjul for ellers ulovlige tredjepartsejerskab. Det ville måske være en ide for Gaarde at køre noget af hans charme af på dem og få etableret et samarbejde

Du sælger ikke idéen skide godt, må jeg sige...
"Målsætningen for denne sæson går i retning af, at vi placerer os i toppen." - Allan Gaarde, juli 2017.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlægaf Buzz Killington » 8. sep 2017 09:50

Jakobsen skrev:
Buzz Killington skrev:Jeg har svært ved at finde noget info på hans klub Barra FC, men det ser ud til de spiller i en af de lavere regionale divisoner, til trods for det lejer de spillere ud til både den brasilianske serie A (bla. til Gremio der ligger #2 pt), og til fornuftige europæiske klubber. Klubben lugter meget af et skalkesjul for ellers ulovlige tredjepartsejerskab. Det ville måske være en ide for Gaarde at køre noget af hans charme af på dem og få etableret et samarbejde ligesom Lynge gjorde med C.A. Mineiro i de gamle dage. Vi kunne potentielt leje spillere der reelt er for gode til klubben, på pladser hvor vi mangler talent, for at give dem europæisk opmærksomhed, eller købe dem med en solid videresalgsklausul. Ville være win/win.

Ser ikke pointen, hvis vi kun kan leje. Det er der ingen langsigtet udvikling i eller indtjening ved salg. Synes ikke Mineiro samarbejdet imponerede udover Tulio. Alle de øvrige havde ikke antydningen af Superliganiveau. Derudover synes jeg ikke ledelsen i Barra lyder som nogen vi skal ind i et tættere samarbejde med, hvis det er som du antyder.

Hvis det legale ansvar er på deres skuldre, er vores ryg fri. Vi har jo allerede lejet en spiller fra dem, så vi samarbejder i en eller anden udstrækning allerede. Mht. leje, så er tanken jo at spilleren skal være af en hvis kvalitet, i modsætning med Mineiro der sendte os en masse lort de ikke selv kunne bruge. Barra er anderledes. De udlejer netop deres bedste spillere, og beholder selv skravlet for at retfærdiggøre deres status som reel klub. Derudover skal et leje være give mening, f.eks. med en indbygget købsklausul.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlægaf Pastorius » 8. sep 2017 10:28

Buzz Killington skrev:
Jakobsen skrev:

Hvis det legale ansvar er på deres skuldre, er vores ryg fri. Vi har jo allerede lejet en spiller fra dem, så vi samarbejder i en eller anden udstrækning allerede. Mht. leje, så er tanken jo at spilleren skal være af en hvis kvalitet, i modsætning med Mineiro der sendte os en masse lort de ikke selv kunne bruge. Barra er anderledes. De udlejer netop deres bedste spillere, og beholder selv skravlet for at retfærdiggøre deres status som reel klub. Derudover skal et leje være give mening, f.eks. med en indbygget købsklausul.

En af grundene til der er forskel på FCMøgjylland og AaB er netop at etik og moral også skal være i orden hos os.

Én ting er at vi kan være rendt ind i en flig af noget der kunne være lidt gråt i kanten i forbindelse med én spiller vi har fundet interessant, men ligefrem at indlede et fast samarbejde med sådan en konstruktion ser jeg ikke ske.
Med venlig Hilsen
--
Robert Piil
http://piil.org/
Dont feed the trolls - http://piil.org/archives/494-dont-feed-the-trolls.html

Brugeravatar
Gamen
Allstar
Allstar

Indlægaf Gamen » 8. sep 2017 10:40

Den klubkonstruktion vi har lejet fra - Barra FC - er en få år gammel konstruktion, og klubbens nuværende strategi er baseret på det tyske selskab Rogon, som bl.a. ejer store dele af rettighederne over Roberto Firmino og Luiz Gustavo. Tyskerne køber rettighederne til unge brasilianske spillere, med det sigte at give dem mulighederne for en karriere i Europa gennem deres vidt forgrenede netværk. De går særligt efter spillere, som ikke i forvejen er tilknyttet nogle af de store klubber.
Rogon pumper penge i Barra FC, og når Barra køber/lejer spillere af andre brasilianske klubber er det f.eks. med brasilianske mellemmænd ved forhandlingsbordet, der er ansat af Rogon.
I Europa har de et tæt samarbejde med Hoffenheim.
Rogon har haft kontorer i Brasilien i over 10 år, bl.a. i delstaten hvor Barra FC kommer fra.
Firmaet blev på en nylig liste placeret som det 8. mest indflydelsesrige agentfirma i fodboldverdenen. Der har før været ballade med dem, bl.a. ved Firmino's skifte til Liverpool, hvor Hoffenheim kun stod som modtager af godt 60 mio. ud af de over 200 mio. som Liverpool betalte for Firmino.

De er med andre ord ikke så fine i kanten.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlægaf Buzz Killington » 8. sep 2017 12:47

Gamen skrev:

Den klubkonstruktion vi har lejet fra - Barra FC - er en få år gammel konstruktion, og klubbens nuværende strategi er baseret på det tyske selskab Rogon, som bl.a. ejer store dele af rettighederne over Roberto Firmino og Luiz Gustavo. Tyskerne køber rettighederne til unge brasilianske spillere, med det sigte at give dem mulighederne for en karriere i Europa gennem deres vidt forgrenede netværk. De går særligt efter spillere, som ikke i forvejen er tilknyttet nogle af de store klubber.
Rogon pumper penge i Barra FC, og når Barra køber/lejer spillere af andre brasilianske klubber er det f.eks. med brasilianske mellemmænd ved forhandlingsbordet, der er ansat af Rogon.
I Europa har de et tæt samarbejde med Hoffenheim.
Rogon har haft kontorer i Brasilien i over 10 år, bl.a. i delstaten hvor Barra FC kommer fra.
Firmaet blev på en nylig liste placeret som det 8. mest indflydelsesrige agentfirma i fodboldverdenen. Der har før været ballade med dem, bl.a. ved Firmino's skifte til Liverpool, hvor Hoffenheim kun stod som modtager af godt 60 mio. ud af de over 200 mio. som Liverpool betalte for Firmino.

De er med andre ord ikke så fine i kanten.

Tak for fin info.

Ja, det er da en smule shady det der og det lyder som om Rogon nærmest uofficielt ejer klubben. Det lyder som om det hurtigt kunne blive alt for kompliceret at samarbejde med dem. Det må også gøre et potentielt køb af Rolim besværligt, og der kan hurtigt opstå tvivl om i hvilken grad man egentlig ejer transferrettighederne.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlægaf Freddie » 8. sep 2017 14:49

Der er masser af muligheder i Brasilien. Darlan Pontes, en brasiliansk spiller, der var i AaB sammen med Mota, Chryz og Caca er i dag agent i Brasilien. Jeg har sendt ham data på Yann Rolim, og han mener ikke, at det vil blive svært at hente spillere i Rolim-klassen. Han har altid kontakt til gode spillere efter danske forhold, der oven i købet har portugisisk pas. Spillere, der kan hentes på lange kontrakter.

Tilbage til "AaB transfers"