Yann Del Pino Rolim

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Gaarde6 » 31. jul 2017, 09:53

Buzz Killington skrev:
Hanga skrev:
Yankee skrev:
Vi har da i allerhøjeste grad brug for forstærkninger centralt i banen. Kasper Risgård har spillet meget dårligt og ligner ikke en mand, der skal satses på i denne sæson. Lesniak og MC ligner begge boldflyttende 6'ere - begge egentlig ret spændende, men ikke offensive drivkræfter.

Personligt havde jeg hellere set en 8'er eller 10'er med noget mere størrelse og fysik, da jeg primært har fokus rettet på det kommende nedrykningsspil, men ift. positionen er det helt rigtigt set af Gaarde.
Hvilket endnu engang understreger spørgsmålet... Hvorfor hentede vi Lesniak? Lige pt. ligner han endnu en fyld/udviklingsspiller på den plads hvor vi har rigtig mange af dem i forvejen.

Kender intet til denne Rolim men han lyder unægteligt som en lottokupon, og er på papiret er meget langt fra det, vi har set rivaler hente (her tænker jeg f.eks. på Brøndby og AGF)... Jeg frygter i hvert fald at han må skrives på samme liste som nævn ovenfor.,, det må under ingen omstændigheder være den forstærkning til offensiven som AaB har snakket om, der skal komme en målscorer også.
Hvem har AGF hentet der overgår en spiller med 35 kampe i 2. Bundesliga, med 3 mål og 1 assist? Ikke at vi skal sammenligne med BIF, men der ligner da netop den slags spillere de har hentet, bl.a Halimi
Mon ikke de fleste tænker Sylvestr, når de tænker på 2 Bundesliga?
Kender som sagt ikke manden så vil ikke kommentere på ham.
Men Sylvstr har været elendig for os (minus 1,5 kamp) Og det er det, jeg tror folk tænker på omkring 2 bundesliga.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Yankee » 31. jul 2017, 09:57

Morten Wieghorst har jo også igen og igen sagt at det netop er centralt i banen, at han vil have forstærkninger. Det virker meget oplagt at Rolim skal konkurrere med Risgård om den hængende angriber, hvor vi i løbet af 2017 har været meget vidt omkring - både Thellufsen, Flores, Børsting, Sylvestr og nu Risgård har spillet positionen uden held.

I øvrigt havde Karlsruhe faktisk papir på Rolim en sæson endnu, men måtte slippe ham. Hans transferrettigheder ejes efter sigende at en agentvirksomhed (ROGON), og de var ikke så vilde efter at han skulle gå et år i 3. Bundesliga. Desuden var der problemer med hans arbejdstilladelse, som ikke kunne fornyes.

Generelt virker Karlsruhe-fansene til at de er blevet mere og mere glade for ham i takt med at han blev spillet ind på holdet og mente at han ville have været en stor profil for dem i 3. Bundesliga og de fleste har været helt sikre på at en anden 2. Liga-klub ville nappe ham.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Hanga » 31. jul 2017, 09:59

Gaarde6 skrev: Mon ikke de fleste tænker Sylvestr, når de tænker på 2 Bundesliga?
Kender som sagt ikke manden så vil ikke kommentere på ham.
Men Sylvstr har været elendig for os (minus 1,5 kamp) Og det er det, jeg tror folk tænker på omkring 2 bundesliga.
Sylvestr var vel et "bedre papir" med 115 kampe, 33 mål og 15 assists i 2. Bundesligaen, og 6 A-landskampe + 14 u21 landskampe.

Jeg er med på at Rolim sagtens kan være en fin spiller og et godt køb, blot at det virker som en lottokupon... Lad os håbe der er gevinst.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af BassogogsVen » 31. jul 2017, 10:04

Yankee skrev:Morten Wieghorst har jo også igen og igen sagt at det netop er centralt i banen, at han vil have forstærkninger. Det virker meget oplagt at Rolim skal konkurrere med Risgård om den hængende angriber, hvor vi i løbet af 2017 har været meget vidt omkring - både Thellufsen, Flores, Børsting, Sylvestr og nu Risgård har spillet positionen uden held.

I øvrigt havde Karlsruhe faktisk papir på Rolim en sæson endnu, men måtte slippe ham. Hans transferrettigheder ejes efter sigende at en agentvirksomhed (ROGON), og de var ikke så vilde efter at han skulle gå et år i 3. Bundesliga. Desuden var der problemer med hans arbejdstilladelse, som ikke kunne fornyes.

Generelt virker Karlsruhe-fansene til at de er blevet mere og mere glade for ham i takt med at han blev spillet ind på holdet og mente at han ville have været en stor profil for dem i 3. Bundesliga og de fleste har været helt sikre på at en anden 2. Liga-klub ville nappe ham.
Men det kan jo altså godt undre lidt, at man så lander en lejeaftale samme dag, som Wieghorst siger, at holdet er godt nok. Det kunne jo tyde på, at man ikke er helt sikker på, at dette er den rette spiller til at indfri manglerne. Måske det bare er mig, men jeg har meget svært ved at se, at en lejeaftale med et ubeskrevet blad er det, AaB har brug for lige nu.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Martino » 31. jul 2017, 10:05

Vi mangler så meget en central offensive playmaker, og jeg synes Brasilianeren lyder spændende. Tiden er ved at løbe fra Wurtz og Risgård, så vi mangler konkurrence her udover Lesniak og MC. Godt set af Gaarde/Wieghorst. Og skal vi til at spille 352 giver det ekstra mening.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af astonvilla » 31. jul 2017, 10:16

Man får næsten lyst til at citere Kevin Magnussen.....

Come on. Vi har brug for noget reel forstærkning.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Pastorius » 31. jul 2017, 10:31

BassogogsVen skrev: Men det kan jo altså godt undre lidt, at man så lander en lejeaftale samme dag, som Wieghorst siger, at holdet er godt nok. Det kunne jo tyde på, at man ikke er helt sikker på, at dette er den rette spiller til at indfri manglerne. Måske det bare er mig, men jeg har meget svært ved at se, at en lejeaftale med et ubeskrevet blad er det, AaB har brug for lige nu.
Tag jer nu sammen! Det kan da ikke være så svært at tolke på de udtalelser der kommer fra AaB.

Du kommer ikke til at se en AaB-leder gå ud og sige direkte at holdet stinker, og de nuværende spillere ikke er gode nok. Når Wieghorst siger som han gør, så skal du tænke på at han ikke kun kommunikerer til pressen eller utilfredse fans. Han kommunikerer også til de nuværende spillere omkring holdet. Selv i det tilfælde man synes, de skal have at vide at de ikke gør det godt nok, er pressen ikke den kanal der skal bruges til den slags meddelelser, og det bliver den ikke i AaB.

Helt de samme overvejelser gør sig gældende, når Gaarde eller andre i AaB udtaler sig offentligt.

Det er kommunikation på absolut begynderniveau, og at der render neandertalere rundt i andre klubber som Horsens, Lyngby eller FCK, gør det ikke fornuftigt at bralre ud med ligenøjagtig det man mener, når man bliver interviewet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Pollack2 » 31. jul 2017, 10:52

Hanga skrev:
Gaarde6 skrev: Mon ikke de fleste tænker Sylvestr, når de tænker på 2 Bundesliga?
Kender som sagt ikke manden så vil ikke kommentere på ham.
Men Sylvstr har været elendig for os (minus 1,5 kamp) Og det er det, jeg tror folk tænker på omkring 2 bundesliga.
Sylvestr var vel et "bedre papir" med 115 kampe, 33 mål og 15 assists i 2. Bundesligaen, og 6 A-landskampe + 14 u21 landskampe.

Jeg er med på at Rolim sagtens kan være en fin spiller og et godt køb, blot at det virker som en lottokupon... Lad os håbe der er gevinst.
Hvis vi nu var et hold i bare nogenlunde balance, så kunne en ung brasilianer med 2. bundesligaerfaring være fint til at skabe konkurrence blandt de offensive spillere. Problemet er bare, at vi er et hold, der sejler i nærmest alle kæder og derfor har brug nogen, der kan skabe stabilitet. Det er ikke et rimeligt krav at stille til Yann - hvis vi henter ham, er 3 ud af 4 spillere i dette vindue i en genopbygningsfase/udviklingsfase/lejet lottokupon. Det kan man altså ikke bygge et solidt hold af.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Jakobsen » 31. jul 2017, 10:58

Pollack2 skrev:
Hanga skrev:
Gaarde6 skrev: Mon ikke de fleste tænker Sylvestr, når de tænker på 2 Bundesliga?
Kender som sagt ikke manden så vil ikke kommentere på ham.
Men Sylvstr har været elendig for os (minus 1,5 kamp) Og det er det, jeg tror folk tænker på omkring 2 bundesliga.
Sylvestr var vel et "bedre papir" med 115 kampe, 33 mål og 15 assists i 2. Bundesligaen, og 6 A-landskampe + 14 u21 landskampe.

Jeg er med på at Rolim sagtens kan være en fin spiller og et godt køb, blot at det virker som en lottokupon... Lad os håbe der er gevinst.
Hvis vi nu var et hold i bare nogenlunde balance, så kunne en ung brasilianer med 2. bundesligaerfaring være fint til at skabe konkurrence blandt de offensive spillere. Problemet er bare, at vi er et hold, der sejler i nærmest alle kæder og derfor har brug nogen, der kan skabe stabilitet. Det er ikke et rimeligt krav at stille til Yann - hvis vi henter ham, er 3 ud af 4 spillere i dette vindue i en genopbygningsfase/udviklingsfase/lejet lottokupon. Det kan man altså ikke bygge et solidt hold af.
Præcis, vi har brug for spillere der løfter niveauet og binder holdet sammen. Han er ung og fra en anden kultur og derfor er det ikke realistisk at tro han kan binde holdet sammen igennem lederskab og hans niveau vil givet svinge da det er et talent.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af le Cid » 31. jul 2017, 11:00

Jakobsen skrev:Præcis, vi har brug for spillere der løfter niveauet og binder holdet sammen. Han er ung og fra en anden kultur og derfor er det ikke realistisk at tro han kan binde holdet sammen igennem lederskab og hans niveau vil givet svinge da det er et talent.
Det er vel fløjtende ligemeget, om han er fra en anden kultur. Han kommer til AaB fra Tyskland, og det spring er vel for pokker ikke så stort!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Jakobsen » 31. jul 2017, 11:06

le Cid skrev:
Jakobsen skrev:Præcis, vi har brug for spillere der løfter niveauet og binder holdet sammen. Han er ung og fra en anden kultur og derfor er det ikke realistisk at tro han kan binde holdet sammen igennem lederskab og hans niveau vil givet svinge da det er et talent.
Det er vel fløjtende ligemeget, om han er fra en anden kultur. Han kommer til AaB fra Tyskland, og det spring er vel for pokker ikke så stort!
Selvom han har været et års tid i tysk fodbold er det langt fra sikkert han er så integreret i en Europæisk kultur, at han kan binde en offensiv sammen. Den slags kræver flere års erfaring som han ikke har. Spilleren kan såmænd være fin, men det holder bare slet ikke ifht. de udfordringer vi står overfor. Vi har allerede på papiret gode udlændinge vi ikke får noget ud af fordi holdet sejler i Meilinger, Sylvestr og til dels Flores + vi har Lesniak og Lansing der også skal integreres. AaB må jo i øvrigt heller ikke selv tro alt for meget å projektet siden, at de kun vil leje ham.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Pollack2 » 31. jul 2017, 11:08

le Cid skrev:
Jakobsen skrev:Præcis, vi har brug for spillere der løfter niveauet og binder holdet sammen. Han er ung og fra en anden kultur og derfor er det ikke realistisk at tro han kan binde holdet sammen igennem lederskab og hans niveau vil givet svinge da det er et talent.
Det er vel fløjtende ligemeget, om han er fra en anden kultur. Han kommer til AaB fra Tyskland, og det spring er vel for pokker ikke så stort!
Nej, springet er, at han slet ikke ligner det, vi har brug for.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Legum Magister » 31. jul 2017, 11:10

Pastorius skrev:
BassogogsVen skrev: Men det kan jo altså godt undre lidt, at man så lander en lejeaftale samme dag, som Wieghorst siger, at holdet er godt nok. Det kunne jo tyde på, at man ikke er helt sikker på, at dette er den rette spiller til at indfri manglerne. Måske det bare er mig, men jeg har meget svært ved at se, at en lejeaftale med et ubeskrevet blad er det, AaB har brug for lige nu.
Tag jer nu sammen! Det kan da ikke være så svært at tolke på de udtalelser der kommer fra AaB.

Du kommer ikke til at se en AaB-leder gå ud og sige direkte at holdet stinker, og de nuværende spillere ikke er gode nok. Når Wieghorst siger som han gør, så skal du tænke på at han ikke kun kommunikerer til pressen eller utilfredse fans. Han kommunikerer også til de nuværende spillere omkring holdet. Selv i det tilfælde man synes, de skal have at vide at de ikke gør det godt nok, er pressen ikke den kanal der skal bruges til den slags meddelelser, og det bliver den ikke i AaB.

Helt de samme overvejelser gør sig gældende, når Gaarde eller andre i AaB udtaler sig offentligt.

Det er kommunikation på absolut begynderniveau, og at der render neandertalere rundt i andre klubber som Horsens, Lyngby eller FCK, gør det ikke fornuftigt at bralre ud med ligenøjagtig det man mener, når man bliver interviewet.
Enig. :thumbsup:

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Yankee » 31. jul 2017, 11:12

Pastorius skrev:
Tag jer nu sammen! Det kan da ikke være så svært at tolke på de udtalelser der kommer fra AaB.

Du kommer ikke til at se en AaB-leder gå ud og sige direkte at holdet stinker, og de nuværende spillere ikke er gode nok. Når Wieghorst siger som han gør, så skal du tænke på at han ikke kun kommunikerer til pressen eller utilfredse fans. Han kommunikerer også til de nuværende spillere omkring holdet. Selv i det tilfælde man synes, de skal have at vide at de ikke gør det godt nok, er pressen ikke den kanal der skal bruges til den slags meddelelser, og det bliver den ikke i AaB.

Helt de samme overvejelser gør sig gældende, når Gaarde eller andre i AaB udtaler sig offentligt.

Det er kommunikation på absolut begynderniveau, og at der render neandertalere rundt i andre klubber som Horsens, Lyngby eller FCK, gør det ikke fornuftigt at bralre ud med ligenøjagtig det man mener, når man bliver interviewet.
Helt enig - men der er alligevel forskel.

Wieghorst udtaler at holdet ikke er langt fra top-6, men at det kræver hårdt arbejde osv. osv. - helt fint. Det er en helt standard udtalelse.

Gaarde udtaler at den nuværende trup er god nok til at spille med i toppen i denne sæson. Det er en bizar udtalelse.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Pastorius » 31. jul 2017, 11:30

Yankee skrev: Gaarde udtaler at den nuværende trup er god nok til at spille med i toppen i denne sæson. Det er en bizar udtalelse.
Ja, eller en presbold til Wieghorst.

Selv er jeg nok et sted midt imellem. Jeg synes vores styrke er undervurderet, men resultaterne lyver ikke og vi gør ikke pt. de rigtige ting for at komme ud af dødvandet.

Vi skal
1) gøre vores spilkoncept mere simpelt (ikke bogstavligt). Vi skal lægge os fast på én måde at spille på, og forsøge at blive gode til den - inden vi begynder at lege med talkombinationer etc. Udfra det spilkoncept skal vi så finde måder at klare os mod de hold der står lavt.
2) Vi skal fokusere på at være farligere offensivt. Det vil også virke som en aflastning af vores defensiv. Det betyder at vi skal blive ved med at turde stå højt og måske spille lidt mindre direkte. Jeg ser hellere på os trille bolden rundt i 10 minutter uden at være farlige end at at vi står lavt og modstanderen gør det samme. På den måde VIL vores midtforsvarere til tider komme til at se dumme ud. Det skal de have at vide er ok. Sådan var det også med KEP, Lasse etc.
3) Defensivt mangler der først og fremmest én ting, og det er en fælles bevidsthed på holdet om at er en mand helt blank med bolden eller i en farlig position, så kan alle mulige andre aftaler i forsvaret være ligegyldige i øjeblikket, så skal man bare til ham. De finere nuancer i den defensive organisation må man så tage efter kampen. Vi kan i hvert fald ikke både give boldholderen plads, og lade folk stå fri i feltet, som det skete mod både FCN og SJE.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Kempes » 31. jul 2017, 11:39

Hvor er det bare herligt at Gaarde og Wieghorst har indset, at vi mangler spillere der fylder i luftrummet i feltet, når kanterne kommer til indlæg. (SUK!)

I øvrigt hvis Wieghorst mener at vores hold er godt nok, falder det vel tilbage på ham selv, at han ikke har formået at få holdet/spillerne til at præstere.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Martino » 31. jul 2017, 12:08

Hvis man skal tro FM17 - som jo indimelllem kan være et pejlemærke for hvor en spillers styrker ligger, så er det helt klart på de tekniske færdigheder som førsteberøring, overblik, flair og aflevering. Kvaliteter som truppen SKRIGER efter. Jeg er positivt stemt, specielt hvis aftalen kommer med en købsoption.
Jeg savner Winsnes

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af aaballday » 31. jul 2017, 12:11

Han har åbenbart trænet med et par dage. Nogle, der har set ham?
Han ser OK ud på youtube,

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af FIDEL » 31. jul 2017, 12:12

Jeg er egentlig positiv overfor Rolim. Han er stadig ung. Han har potentiale, er kreativ, hurtig, og kan skabe den dynamik vi hele tiden taler om at holdet mangler. Ift. han var til prøvetræning hos os, så må han have vist noget, der har overbevist Wieghorst og Gaarde om at tilknytte ham. Han er nok også ret billig.
Desuden kan Rolim dække 8´er, 10´er samt kanterne i vores system.

Denne signing udelukker jo ikke flere offensive spillere. :cheers:

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Yann Del Pino Rolim

Indlæg af Martino » 31. jul 2017, 12:21

FIDEL skrev:Jeg er egentlig positiv overfor Rolim. Han er stadig ung. Han har potentiale, er kreativ, hurtig, og kan skabe den dynamik vi hele tiden taler om at holdet mangler. Ift. han var til prøvetræning hos os, så må han have vist noget, der har overbevist Wieghorst og Gaarde om at tilknytte ham. Han er nok også ret billig.
Desuden kan Rolim dække 8´er, 10´er samt kanterne i vores system.

Denne signing udelukker jo ikke flere offensive spillere. :cheers:
Præcis! Og der kommer helt sikkert en angriber ind, som er blevet til overs i en større klub senere i vinduet. Indtil da må Wieghorst finde en spillestil der giver point og gerne i flertal...
Jeg savner Winsnes

Besvar