Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1631
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Halil » 12. dec 2019, 15:10

Det her er lidt mere oplysende:
NRK-ekspert, og tidligere Stabæk-kaptein, Morten Skjønsberg mener Stabæks sportslige leder Inge André Olsen er en naturlig kandidat når Rosenborg starter jakten på en ny sportslig leder. Stig Inge Bjørnebye forlot nylig jobben.

– Har vært veldig god på spillerlogistikk og har godt kontaktnett. Med små ressurser klart å stable på beina et lag som overlever i Eliteserien år etter år. Har tidligere fått tilbud Start, men takket da nei. Tvilsomt om han ønsker å flytte på seg, sier Skjønsberg til NRK.
Uden Synd Ingen Frelse

ps_vb
2. div
2. div
Indlæg: 112
Tilmeldt: 9. sep 2005, 09:36

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af ps_vb » 12. dec 2019, 15:17

Halil skrev:
12. dec 2019, 15:04
ps_vb skrev:
12. dec 2019, 14:24
Halil skrev:
12. dec 2019, 14:10
Glenn Francisco skrev:
12. dec 2019, 14:05
Stabæks forum her: https://www.stabaek.no/forum/index.php? ... /#comments

Bla. en som skriver: Dette er jo bare trist. En Hedersmann. Jeg har sagt det før, uten Inge Andre ville vi vært i 2.div nå. Mannen har tryllet i en årrekke!

Unner han alt godt. Men dette var triste nyheter for oss.
Eller:
Jeg forstår at det er mange som gjerne går på en restaurant som serverer gode måltider en gang iblant. Det er ikke sikkert at IA får lov til å feile like mye et annet sted, men det vil tiden vise.
Ja, der citerer du så den eneste, der er negativ - alle øvrige indlæg omtaler ham positivt.. ;)
Så læser du lidt dårligt.
Tja måske, men til gengæld FORSTÅR jeg åbenbart norsk noget bedre end dig ;-) Nu er der 94 sider i hans tråd, så det har jeg selvfølgelig ikke tjekket, men siden rygterne om AaB kom op, er der kun én rendyrket negativ, mens du hurtigt kan finde 4-5-6 positive indlæg.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1631
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Halil » 12. dec 2019, 15:20

ps_vb skrev:
12. dec 2019, 15:17
Halil skrev:
12. dec 2019, 15:04
ps_vb skrev:
12. dec 2019, 14:24
Halil skrev:
12. dec 2019, 14:10
Glenn Francisco skrev:
12. dec 2019, 14:05
Stabæks forum her: https://www.stabaek.no/forum/index.php? ... /#comments

Bla. en som skriver: Dette er jo bare trist. En Hedersmann. Jeg har sagt det før, uten Inge Andre ville vi vært i 2.div nå. Mannen har tryllet i en årrekke!

Unner han alt godt. Men dette var triste nyheter for oss.
Eller:
Jeg forstår at det er mange som gjerne går på en restaurant som serverer gode måltider en gang iblant. Det er ikke sikkert at IA får lov til å feile like mye et annet sted, men det vil tiden vise.
Ja, der citerer du så den eneste, der er negativ - alle øvrige indlæg omtaler ham positivt.. ;)
Så læser du lidt dårligt.
Tja måske, men til gengæld FORSTÅR jeg åbenbart norsk noget bedre end dig ;-) Nu er der 94 sider i hans tråd, så det har jeg selvfølgelig ikke tjekket, men siden rygterne om AaB kom op, er der kun én rendyrket negativ, mens du hurtigt kan finde 4-5-6 positive indlæg.
Nej. Du læser bare dårligt.

Indlægget, hvor skidtet er sakset fra er iøvrigt ikke rendyrket negativt.
Uden Synd Ingen Frelse

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af 9000AaB » 12. dec 2019, 15:30

Halil skrev:
12. dec 2019, 15:10
Det her er lidt mere oplysende:
NRK-ekspert, og tidligere Stabæk-kaptein, Morten Skjønsberg mener Stabæks sportslige leder Inge André Olsen er en naturlig kandidat når Rosenborg starter jakten på en ny sportslig leder. Stig Inge Bjørnebye forlot nylig jobben.

– Har vært veldig god på spillerlogistikk og har godt kontaktnett. Med små ressurser klart å stable på beina et lag som overlever i Eliteserien år etter år. Har tidligere fått tilbud Start, men takket da nei. Tvilsomt om han ønsker å flytte på seg, sier Skjønsberg til NRK.
Uden at vide noget som helst om fyren, minder den kommentar fra ham eksperten og en god chef for Sønderjyske, Hobro og Horsens.... er sku bange for hvad vi får ind I AaB efter sådan en kommentar - men krydsre finger og håber og regner med det bedste :D

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Rams » 12. dec 2019, 15:32

Han må jo være manden, der lokkede Bob Bradley til i sin tid. De to sæsoner under Bradley var som jeg husker det ganske fine, og holdet tiltrak også nogle mere "eksotiske" profiler i den periode
In verbis simus faciles

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 12. dec 2019, 16:23

Kender ham overhovedet ikke, og han skal selvfølgelig have lang snor og stor tillid. Men det er da bekymrende, at manden åbenbart kunne se et lys i Kasper Junker. :aabfan:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Funky » 12. dec 2019, 16:38

9000AaB skrev:
12. dec 2019, 15:30
Halil skrev:
12. dec 2019, 15:10
Det her er lidt mere oplysende:
NRK-ekspert, og tidligere Stabæk-kaptein, Morten Skjønsberg mener Stabæks sportslige leder Inge André Olsen er en naturlig kandidat når Rosenborg starter jakten på en ny sportslig leder. Stig Inge Bjørnebye forlot nylig jobben.

– Har vært veldig god på spillerlogistikk og har godt kontaktnett. Med små ressurser klart å stable på beina et lag som overlever i Eliteserien år etter år. Har tidligere fått tilbud Start, men takket da nei. Tvilsomt om han ønsker å flytte på seg, sier Skjønsberg til NRK.
Uden at vide noget som helst om fyren, minder den kommentar fra ham eksperten og en god chef for Sønderjyske, Hobro og Horsens.... er sku bange for hvad vi får ind I AaB efter sådan en kommentar - men krydsre finger og håber og regner med det bedste :D
Hvis han nævnes som en oplagt kandidat for Rosenborg, så er det måske ikke helt åndssvagt. Jeg ser det desuden som en indikation på, at AaB gerne ville vende tilbage til en mere klassisk tilgang, hvor man henter dygtige skandinaviske spillere.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Hanga » 12. dec 2019, 16:43

FIDEL skrev:
12. dec 2019, 16:23
Kender ham overhovedet ikke, og han skal selvfølgelig have lang snor og stor tillid. Men det er da bekymrende, at manden åbenbart kunne se et lys i Kasper Junker. :aabfan:
Junker scorede så 6 mål i 12 kampe for Stabæk og er tæt på at indgå aftale med Bodø/Glimt som er vicemestre fra sidste sæson. Så det var okay set.

Niveauet i Norge er lavere og det lyder til at Stabæk længe har haft en begrænset økonomi at arbejde med. Derfor tror jeg ikke man skal lægge for meget i de navne der er hentet, og mere fokusere på deres resultater kontra forventninger.

Spørgsmålet er om han er den rigtige mand når han så får et større budget og skal sætte et hold sammen til toppen af dansk fodbold.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 12. dec 2019, 17:05

Hanga skrev:
12. dec 2019, 16:43
FIDEL skrev:
12. dec 2019, 16:23
Kender ham overhovedet ikke, og han skal selvfølgelig have lang snor og stor tillid. Men det er da bekymrende, at manden åbenbart kunne se et lys i Kasper Junker. :aabfan:
Junker scorede så 6 mål i 12 kampe for Stabæk og er tæt på at indgå aftale med Bodø/Glimt som er vicemestre fra sidste sæson. Så det var okay set.

Niveauet i Norge er lavere og det lyder til at Stabæk længe har haft en begrænset økonomi at arbejde med. Derfor tror jeg ikke man skal lægge for meget i de navne der er hentet, og mere fokusere på deres resultater kontra forventninger.

Spørgsmålet er om han er den rigtige mand når han så får et større budget og skal sætte et hold sammen til toppen af dansk fodbold.
Ja, det er selvfølgelig rigtigt.
Det ser ud til, at Inge André er dygtig fagligt, og har et stort netværk. Han skal selvfølgelig vænne sig til en større klub med flere penge. Jeg er positiv!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4343
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Kristian » 12. dec 2019, 17:12

FIDEL skrev:
12. dec 2019, 17:05
Hanga skrev:
12. dec 2019, 16:43
FIDEL skrev:
12. dec 2019, 16:23
Kender ham overhovedet ikke, og han skal selvfølgelig have lang snor og stor tillid. Men det er da bekymrende, at manden åbenbart kunne se et lys i Kasper Junker. :aabfan:
Junker scorede så 6 mål i 12 kampe for Stabæk og er tæt på at indgå aftale med Bodø/Glimt som er vicemestre fra sidste sæson. Så det var okay set.

Niveauet i Norge er lavere og det lyder til at Stabæk længe har haft en begrænset økonomi at arbejde med. Derfor tror jeg ikke man skal lægge for meget i de navne der er hentet, og mere fokusere på deres resultater kontra forventninger.

Spørgsmålet er om han er den rigtige mand når han så får et større budget og skal sætte et hold sammen til toppen af dansk fodbold.
Ja, det er selvfølgelig rigtigt.
Det ser ud til, at Inge André er dygtig fagligt, og har et stort netværk. Han skal selvfølgelig vænne sig til en større klub med flere penge. Jeg er positiv!
Hvor er det befriende at vi endelig ser noget andet end gamle travere som har været gennem AaBs system i evigheder.

Er meget positiv for denne tilgang...
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 12. dec 2019, 17:22

Funky skrev:
9000AaB skrev:
12. dec 2019, 15:30
Halil skrev:
12. dec 2019, 15:10
Det her er lidt mere oplysende:
NRK-ekspert, og tidligere Stabæk-kaptein, Morten Skjønsberg mener Stabæks sportslige leder Inge André Olsen er en naturlig kandidat når Rosenborg starter jakten på en ny sportslig leder. Stig Inge Bjørnebye forlot nylig jobben.

– Har vært veldig god på spillerlogistikk og har godt kontaktnett. Med små ressurser klart å stable på beina et lag som overlever i Eliteserien år etter år. Har tidligere fått tilbud Start, men takket da nei. Tvilsomt om han ønsker å flytte på seg, sier Skjønsberg til NRK.
Uden at vide noget som helst om fyren, minder den kommentar fra ham eksperten og en god chef for Sønderjyske, Hobro og Horsens.... er sku bange for hvad vi får ind I AaB efter sådan en kommentar - men krydsre finger og håber og regner med det bedste :D
Hvis han nævnes som en oplagt kandidat for Rosenborg, så er det måske ikke helt åndssvagt. Jeg ser det desuden som en indikation på, at AaB gerne ville vende tilbage til en mere klassisk tilgang, hvor man henter dygtige skandinaviske spillere.
At Rosenborg har været interesseret er ikke entydigt positivt. Det er samme klub som hentede Bendtner og Fisse-Mike....

PS! Jeg er positivt indtil det modsatte er bevist.
Med venlig Hilsen
--
Robert

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af michael_nagg » 12. dec 2019, 17:32

michael_nagg skrev:
12. dec 2019, 14:18
Jeg har postet et indlæg i deres forum, hvor jeg spørger lidt ind til hvad han er for en person. Jeg skal nok copy/paste svarene og smide dem op herinde
Det er ikke fordi de er specielt samarbejdsvillige inde på det forum.
Der var en der sagde han forvandlede sten til guld. Og da jeg bad ham om at uddybe det, var der en anden bruger der sagde jeg skulle "pikkel af"

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af michael_nagg » 12. dec 2019, 17:54

IAO er en kvalitetsmann med fantastisk øye for gode spillere. Han har flere ganger hentet kvalitetsspillere til Stabæk for veldig lite penger som vi senere har solgt til utlandet for store summer. Han er engasjert, direkte og en stor helt i Stabæk som har reddet klubben flere ganger med sin gode overgangsteft og ledelsesstil. Han kommer til å bli veldig savnet og vil alltid være velkommen tilbake til Stabæk. Hvis han drar til Aalborg er dere meget heldige!

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af michael_nagg » 12. dec 2019, 17:55

IAO var tidligere stopper (forsvarsspiller) hos Stabæk. Her blir han bla. husket for sine ville taklinger som han gikk inn i med dødsforakt. Tok ballen og eide den.

Litt slik har han vært som sportssjef også.

Han ser muligheter og går da fullt inn for de. Har vist flere ganger at han tenker på klubbens beste.
Noe som er bra for oss supportere, selv om enkelte spillere nok kan ha fått merke det opp igjennom. Skal samtidig sies at han virker tøff men fair stort sett.

Han går foran, i tunge tider, samtidig som han er en taktiker av rang. Spesielt med tanke på spillerkjøp. Dette har han vist utallige ganger ved å gjøre gråstein om til gull!

Han har ikke truffet på alle overgangsvinduet, men han er kjent i Norge for å trylle (sammen med resten ledelsen og klubben). Finne spillere ingen har hørt om, både innlands og utlands, som har et potensiale. For deretter vise at det er klassespillere, når de slår igjennom litt senere.
Nettverket er også blitt betydelig gjennom årene.
Må sies at i media kan han si en ting, men mene en annen, de gangene det vil gange klubben. Det kan derfor være lurt å lese mellom linjene i blant.

Vi håper selvfølgelig han blir, men har full forståelse, om han trenger nye utfordringer og velger å drar.

Om det blir tilfellet ønsker vi han alt vel.

I så fall. Ta vel vare på han!



Alltid uansett!

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 607
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af KongGulerod » 12. dec 2019, 20:23

Er der en med en pålidelig kilde, der kan/vil kommentere på rygterne?

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1631
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Halil » 13. dec 2019, 10:26

Og så det visst slik at kirkegården er full av uerstattelige mennesker.
Dejligt ordsprog.

Det bør bruges noget mere.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 13. dec 2019, 11:01

Ved ikke om det er blevet nævnt herinde, men Inge har blot tre måneders opsigelse. Så, det er da bare at smide dem Stabæk et par skillinger, så Inge kan nå at komme med lidt input til transfervinduet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Funky » 13. dec 2019, 13:15

Halil skrev:
13. dec 2019, 10:26
Og så det visst slik at kirkegården er full av uerstattelige mennesker.
Dejligt ordsprog.

Det bør bruges noget mere.
På højde med Lynges finger i et glas vand.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Yankee » 13. dec 2019, 13:33

Altså til sammenligning er det vel Hans Jørgen Haysen, vi har fat i her, hvis vi skal finde en dansk modsvarende. Leverer stabile præstationer og kvalitet i spillertruppen på lavt budget i en mindre by.

Ift. en kandidats meritter, kan der jo være to kriterier:
1) Erfaring fra tilsvarende rolle
2) Erfaring fra større, internationale klubber

Det er meget svært at finde en kandidat, der udfylder begge kriterier. Derfor er det OK, at Olsen kun lever op til det ene. Det er i hvert fald ét skridt bedre end Allan Gaarde, kan man sige.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FlæskeFrank » 13. dec 2019, 15:20

Yankee skrev:
13. dec 2019, 13:33
Altså til sammenligning er det vel Hans Jørgen Haysen, vi har fat i her, hvis vi skal finde en dansk modsvarende. Leverer stabile præstationer og kvalitet i spillertruppen på lavt budget i en mindre by.

Ift. en kandidats meritter, kan der jo være to kriterier:
1) Erfaring fra tilsvarende rolle
2) Erfaring fra større, internationale klubber

Det er meget svært at finde en kandidat, der udfylder begge kriterier. Derfor er det OK, at Olsen kun lever op til det ene. Det er i hvert fald ét skridt bedre end Allan Gaarde, kan man sige.
Nu er det jo tilladt for spillere og sportschefer at steppe op, hvis de får en større rolle. Altså hvis stjernen sælges, så har en af de andre jo chancen for at gribe chancen. Sådan er det vel også med ham.

Søren Krogh, Patrick Olsen og Jens Madsen kan jo være gode nok for AaB, selvom de er tidligere Brøndbysvin. Og selv nordmænd kan vel også være egnet.
- FlæskeFrank

Låst