Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Brodernumsi » 2. dec 2019, 12:08

Lyfe skrev:
2. dec 2019, 12:04
https://ekstrabladet.dk/plus/sportogspi ... ob/7897683

Nogen der kan fortælle lidt om hvad der står i den artikel bag betalingsmuren på EB?
Jeg kom også herind, for at se om der var nogen, der kunne give et referat af den artikel. :)
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af NIN » 2. dec 2019, 12:34

FC Nordsjællands Jan Laursen er på blokken som sportschef i AaB

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... lland-boss
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Jakobsen » 2. dec 2019, 12:52

Lyfe skrev:
2. dec 2019, 12:04
https://ekstrabladet.dk/plus/sportogspi ... ob/7897683

Nogen der kan fortælle lidt om hvad der står i den artikel bag betalingsmuren på EB?
Går lidt i forlængelse af denne
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... lland-boss

Ved ikke med Jan Laursen. Skal man tage talentarbejdet det næste skridt er han måske en god mand. Omvendt har vi bare ikke hurtig adgang til så mange talenter som FCN har.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af hje1980 » 2. dec 2019, 13:24

Jakobsen skrev:
2. dec 2019, 12:52
Lyfe skrev:
2. dec 2019, 12:04
https://ekstrabladet.dk/plus/sportogspi ... ob/7897683

Nogen der kan fortælle lidt om hvad der står i den artikel bag betalingsmuren på EB?
Går lidt i forlængelse af denne
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... lland-boss

Ved ikke med Jan Laursen. Skal man tage talentarbejdet det næste skridt er han måske en god mand. Omvendt har vi bare ikke hurtig adgang til så mange talenter som FCN har.
Det ved jeg nu ikke... FCN er i den grad i stor konkurrence med de 2 store klubber i Kjøvenhavn. Den konkurrence har AaB ikke før vi ramler ind i Randers, AGF og FCM nede i landet. Så ALT nord for Hobro og Skive bør AaB have "1. ret" til...
Så kan det godt være at FCN har bedre trænere, systemer og styring i deres ungdom. Det skal jeg ikke kunne bedømme...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Yankee » 2. dec 2019, 13:27

Jakobsen skrev:
2. dec 2019, 12:52
Lyfe skrev:
2. dec 2019, 12:04
https://ekstrabladet.dk/plus/sportogspi ... ob/7897683

Nogen der kan fortælle lidt om hvad der står i den artikel bag betalingsmuren på EB?
Går lidt i forlængelse af denne
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... lland-boss

Ved ikke med Jan Laursen. Skal man tage talentarbejdet det næste skridt er han måske en god mand. Omvendt har vi bare ikke hurtig adgang til så mange talenter som FCN har.
AaB har da lige så god adgang til talenter i Fyn, Sønderjylland, Sverige, Finland osv.? Det har man bare besluttet at man ikke vil.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 2. dec 2019, 13:41

Yankee skrev:
2. dec 2019, 13:27
Jakobsen skrev:
2. dec 2019, 12:52
Lyfe skrev:
2. dec 2019, 12:04
https://ekstrabladet.dk/plus/sportogspi ... ob/7897683

Nogen der kan fortælle lidt om hvad der står i den artikel bag betalingsmuren på EB?
Går lidt i forlængelse af denne
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... lland-boss

Ved ikke med Jan Laursen. Skal man tage talentarbejdet det næste skridt er han måske en god mand. Omvendt har vi bare ikke hurtig adgang til så mange talenter som FCN har.
AaB har da lige så god adgang til talenter i Fyn, Sønderjylland, Sverige, Finland osv.? Det har man bare besluttet at man ikke vil.
Hvis man vi hive en som Jan ind må det næsten være fordi man vil udvide talentudviklingen. Ellers er det godt nok spild af ved-hvordan.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Yankee » 2. dec 2019, 13:42

Buzz Killington skrev:
2. dec 2019, 13:41
Hvis man vi hive en som Jan ind må det næsten være fordi man vil udvide talentudviklingen. Ellers er det godt nok spild af ved-hvordan.
Men man har jo for under et år siden fremlagt en strategi, der går i den stik modsatte retning?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 2. dec 2019, 13:47

Yankee skrev:
2. dec 2019, 13:42
Buzz Killington skrev:
2. dec 2019, 13:41
Hvis man vi hive en som Jan ind må det næsten være fordi man vil udvide talentudviklingen. Ellers er det godt nok spild af ved-hvordan.
Men man har jo for under et år siden fremlagt en strategi, der går i den stik modsatte retning?
Og man har fyret sportsdirektøren og endelig vist interesse i at udvide scouting. Så ting kan jo ændre sig. Det kræver også kun en lille formuleringsændring at åbne op for selektiv rekruttering andre steder i verden.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Yankee » 2. dec 2019, 13:54

Buzz Killington skrev:
2. dec 2019, 13:47

Og man har fyret sportsdirektøren og endelig vist interesse i at udvide scouting. Så ting kan jo ændre sig. Det kræver også kun en lille formuleringsændring at åbne op for selektiv rekruttering andre steder i verden.
Nja, jeg synes det vil være en ret markant afvigelse fra hele grundtanken bag Nordkraften, hvis man satse på rekruttering af talenter uden for Nordjylland. Men det ville da være positivt, for det er et spørgsmål om tid før de nordjyske talenter igen begynder at blive lokket til de store talentklubber.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af 9000AaB » 2. dec 2019, 14:00

Yankee skrev:
2. dec 2019, 13:54
Buzz Killington skrev:
2. dec 2019, 13:47

Og man har fyret sportsdirektøren og endelig vist interesse i at udvide scouting. Så ting kan jo ændre sig. Det kræver også kun en lille formuleringsændring at åbne op for selektiv rekruttering andre steder i verden.
Nja, jeg synes det vil være en ret markant afvigelse fra hele grundtanken bag Nordkraften, hvis man satse på rekruttering af talenter uden for Nordjylland. Men det ville da være positivt, for det er et spørgsmål om tid før de nordjyske talenter igen begynder at blive lokket til de store talentklubber.
Uden at have læst Nordkraft strategien siger den så at talenterne SKAL komme fra det Nordjyske - som I at de altid har boet der? eller siger den at den skal komme fra det Nordjyske - som i at være blevet udviklet i AaB over en vis periode?
For så kan man vel komme fra alle steder i verdenen, og så kunne han da sagtens være med til at videreudvikle forretningen ift. den strategi man har lagt.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Uldahl » 2. dec 2019, 15:58

Lyfe skrev:
2. dec 2019, 12:04
https://ekstrabladet.dk/plus/sportogspi ... ob/7897683

Nogen der kan fortælle lidt om hvad der står i den artikel bag betalingsmuren på EB?
Ja der står at det ikke bliver en gammel AaB dreng som Kruger, Jimmy eller Ole Nielsen. Og at det bliver en i en eksisterende stilling, som har en vis opsigelses varsel. Der for bliver det først efter transfer vinduet er lukket.

Den første grov sotering har fundet sted, og vi nu er langt henne i ansættelsesprocesen, og der nu restere en gruppe topkandidater der er indkaldt anden samtale i processen.

Det er sparsomt med oplysninger der slipper ud om kandidat fæltet, og det hænger formentligt sammen med det er folk der er ansat i stillinger. Det hænger godt sammen med EB's kilder der insistere på at FCN's sportschef Jan Lauersen er blandt kandidaterne.

Han har været en nøgle figur i opbygningen af FCN's talent udvikling. Det er dog tvivlsomt om han er villig til at rykke familien væk fra hovestads området.

Sådan er ordene. Damm det er glædeligt det ikke er endnu en gammel AaB dreng vi henter ind. Jan Laursen vil være drømmen i min optik, han har erfaringen og nætværket. Vi skal strække os rigtig langt for at hente ham. Sæt igang Bælum :aabfan:

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Yankee » 2. dec 2019, 16:10

9000AaB skrev:
2. dec 2019, 14:00

Uden at have læst Nordkraft strategien siger den så at talenterne SKAL komme fra det Nordjyske - som I at de altid har boet der? eller siger den at den skal komme fra det Nordjyske - som i at være blevet udviklet i AaB over en vis periode?
For så kan man vel komme fra alle steder i verdenen, og så kunne han da sagtens være med til at videreudvikle forretningen ift. den strategi man har lagt.
Det har du (desværre) misforstået:
- Nogle satser på at hente mange udenlandske spillere, andre satser på at hente spillere, der er kommet lidt i overskud andre steder, og så er der nogle, der satser på at hente profiler fra eksempelvis 1. division. I AaB vil vi satse på talenter – specifikt nordjyske talenter.

- Det vil sige, at vi aldrig kommer til at konkurrere om en spiller i 16-17 års alderen udenfor Nordjylland. Vi satser benhårdt på lokalsamfundet, hvor vi også nyder en rigtig stor opbakning, og det skal naturligvis også være et omdrejningspunkt i AaB i fremtiden, forklarer Allan Gaarde.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... 46Rc6GG2Kw

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 2. dec 2019, 19:56

Jeg tror Jan Laursen er en and...

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Uldahl » 2. dec 2019, 21:45

FIDEL skrev:
2. dec 2019, 19:56
Jeg tror Jan Laursen er en and...
Ja det lyder næsten for godt til at være sandt. Men det tyder på at det ikke skal være en gammel AaB dreng denne gang. Jimmy, Kruger osv. der ser jeg bort fra Hamren som gammel AaB dreng.

Hvor for ikke stile højt når der skal opbygges slag kraftig talent udvikling, og talenterne skal kunne gå direkte ind på superliga holdet, det er da noget han har erfaring med. Det enda med stor sucses i FCN.

Når nu der skal investeres så kraftigt i talenterne er han da om nogen manden at stile efter. Det sagt er det jo langt fra sikkert vi kan lokke ham her op, men jeg håber de prøver, han er min ønske drøm på den post.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 2. dec 2019, 23:53

Uldahl skrev:
2. dec 2019, 21:45
FIDEL skrev:
2. dec 2019, 19:56
Jeg tror Jan Laursen er en and...
Ja det lyder næsten for godt til at være sandt. Men det tyder på at det ikke skal være en gammel AaB dreng denne gang. Jimmy, Kruger osv. der ser jeg bort fra Hamren som gammel AaB dreng.

Hvor for ikke stile højt når der skal opbygges slag kraftig talent udvikling, og talenterne skal kunne gå direkte ind på superliga holdet, det er da noget han har erfaring med. Det enda med stor sucses i FCN.

Når nu der skal investeres så kraftigt i talenterne er han da om nogen manden at stile efter. Det sagt er det jo langt fra sikkert vi kan lokke ham her op, men jeg håber de prøver, han er min ønske drøm på den post.
Jeg tror også at Jan Laursen er en and - mest baseret på at AaB har været ret gode til at holde kortene ind til kroppen på afgørende ansættelser. Jeg kan ikke mindes substantielle rygter om fx Gaarde eller vores træneransættelser før ganske kort før offentliggørelsen. Det ligner AaB dårligt hvis det var sluppet ud denne gang.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gaarde6 » 3. dec 2019, 19:46

Yankee skrev:
2. dec 2019, 13:42
Buzz Killington skrev:
2. dec 2019, 13:41
Hvis man vi hive en som Jan ind må det næsten være fordi man vil udvide talentudviklingen. Ellers er det godt nok spild af ved-hvordan.
Men man har jo for under et år siden fremlagt en strategi, der går i den stik modsatte retning?
Hvis der er noget jeg har lært i mine mange år som AaB fan.
Så er det, at man ikke altid lever op til det, man selv har sagt på Hornevej :-(

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 3. dec 2019, 20:17

Gaarde6 skrev:
3. dec 2019, 19:46
Yankee skrev:
2. dec 2019, 13:42
Buzz Killington skrev:
2. dec 2019, 13:41
Hvis man vi hive en som Jan ind må det næsten være fordi man vil udvide talentudviklingen. Ellers er det godt nok spild af ved-hvordan.
Men man har jo for under et år siden fremlagt en strategi, der går i den stik modsatte retning?
Hvis der er noget jeg har lært i mine mange år som AaB fan.
Så er det, at man ikke altid lever op til det, man selv har sagt på Hornevej :-(
Ret beset er det Gaarde der er citeret for at vi kun vil have nordjyder (og at det er i tråd med Nordkraft). I teorien kunne man - i hvert fald når man ikke kender den nøjagtige ordlyd - godt forestille sig at man kunne fortolke den strategi lidt mindre stringent.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Hanga » 3. dec 2019, 20:26

Pastorius skrev:
3. dec 2019, 20:17
Gaarde6 skrev:
3. dec 2019, 19:46
Yankee skrev:
2. dec 2019, 13:42
Buzz Killington skrev:
2. dec 2019, 13:41
Hvis man vi hive en som Jan ind må det næsten være fordi man vil udvide talentudviklingen. Ellers er det godt nok spild af ved-hvordan.
Men man har jo for under et år siden fremlagt en strategi, der går i den stik modsatte retning?
Hvis der er noget jeg har lært i mine mange år som AaB fan.
Så er det, at man ikke altid lever op til det, man selv har sagt på Hornevej :-(
Ret beset er det Gaarde der er citeret for at vi kun vil have nordjyder (og at det er i tråd med Nordkraft). I teorien kunne man - i hvert fald når man ikke kender den nøjagtige ordlyd - godt forestille sig at man kunne fortolke den strategi lidt mindre stringent.
Når man læser strategien Nordkraften er det da helt tydeligt at man afgrænser sig til det nordjyske talentmarked.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 3. dec 2019, 20:28

Hanga skrev:
3. dec 2019, 20:26
Pastorius skrev:
3. dec 2019, 20:17
Gaarde6 skrev:
3. dec 2019, 19:46
Yankee skrev:
2. dec 2019, 13:42
Buzz Killington skrev:
2. dec 2019, 13:41
Hvis man vi hive en som Jan ind må det næsten være fordi man vil udvide talentudviklingen. Ellers er det godt nok spild af ved-hvordan.
Men man har jo for under et år siden fremlagt en strategi, der går i den stik modsatte retning?
Hvis der er noget jeg har lært i mine mange år som AaB fan.
Så er det, at man ikke altid lever op til det, man selv har sagt på Hornevej :-(
Ret beset er det Gaarde der er citeret for at vi kun vil have nordjyder (og at det er i tråd med Nordkraft). I teorien kunne man - i hvert fald når man ikke kender den nøjagtige ordlyd - godt forestille sig at man kunne fortolke den strategi lidt mindre stringent.
Når man læser strategien Nordkraft er det da helt tydeligt at man afgrænser sig til nordjyske talenter.
Ok - ligger den online et sted?

Uanset, er det ret enkelt at lave om, hvis man finder ud af at det er det man vil.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Hanga » 3. dec 2019, 20:29

Pastorius skrev:
3. dec 2019, 20:28
Hanga skrev:
3. dec 2019, 20:26
Pastorius skrev:
3. dec 2019, 20:17
Gaarde6 skrev:
3. dec 2019, 19:46
Yankee skrev:
2. dec 2019, 13:42
Buzz Killington skrev:
2. dec 2019, 13:41
Hvis man vi hive en som Jan ind må det næsten være fordi man vil udvide talentudviklingen. Ellers er det godt nok spild af ved-hvordan.
Men man har jo for under et år siden fremlagt en strategi, der går i den stik modsatte retning?
Hvis der er noget jeg har lært i mine mange år som AaB fan.
Så er det, at man ikke altid lever op til det, man selv har sagt på Hornevej :-(
Ret beset er det Gaarde der er citeret for at vi kun vil have nordjyder (og at det er i tråd med Nordkraft). I teorien kunne man - i hvert fald når man ikke kender den nøjagtige ordlyd - godt forestille sig at man kunne fortolke den strategi lidt mindre stringent.
Når man læser strategien Nordkraft er det da helt tydeligt at man afgrænser sig til nordjyske talenter.
Ok - ligger den online et sted?

Uanset, er det ret enkelt at lave om, hvis man finder ud af at det er det man vil.
Den står f.eks. i årsrapporten.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Låst