Jacob Rinne

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Jacob Rinne

Indlæg af troelsh » 5. jan 2019, 19:26

jonas386 skrev:
5. jan 2019, 18:59
frederikshavneren skrev:
5. jan 2019, 18:47
Brodernumsi skrev:
5. jan 2019, 16:56
jonas386 skrev:
5. jan 2019, 14:22
Han skal ingen steder for mindre end 30 millioner. Og han skal kun sælges hvis det er fordi vi har tænkt os at bruge pengene på en ny målmand (klart nok), en central midtbanespiller og Lucas. Skulle det kunne lade sig gøre synes jeg egentlig at det vil være et ok bytte - uanset at Rinne vel er den bedste målmand vi nogensinde har haft.

EDIT: Måske en midterforsvarer også hvis ikke Kasper P vil forlænge. Skulle det være tilfældet kunne man vel godt lave en gentlemans aftale om at han kan skifte billigt i dette vindue - såfremt det er til udlandet forstås.
Iflg tipsbladet forlangte AaB 15 millioner for ham for 2 måneder siden.
Rinne fejlede i Belgien og har ikke bevist sit værd europæisk eller på landsholdet, alt sammen faktorer som påvirker prisen.
Tror maks. at vi kan få et par millioner euro
Bestemt. Men vi er jo heller ikke tvunget til at sælge. 15 millioner synes jeg ikke lyder af meget. Hvad skal vi dog med 15 millioner, hvis vi alligevel skal ud og finde en ny målmand? Hans betydning for os, Leverkusens økonomi osv taget i betragtning, så er alt under 30 millioner næsten ligegyldigt.
15 mil er ingenting i nutidens fodboldverden, fck får mere for et 16 årigt talent.

Rinne er hamrende god, og forholdsvis ung af en målmand, derudover har vi så vidt jeg husker en ret lang kontrakt på ham, så jeg mener også vi skal noget højere op ellers bør vi bare sige nej tak.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Jacob Rinne

Indlæg af frederikshavneren » 5. jan 2019, 19:30

jonas386 skrev:
5. jan 2019, 18:59
frederikshavneren skrev:
5. jan 2019, 18:47
Brodernumsi skrev:
5. jan 2019, 16:56
jonas386 skrev:
5. jan 2019, 14:22
Han skal ingen steder for mindre end 30 millioner. Og han skal kun sælges hvis det er fordi vi har tænkt os at bruge pengene på en ny målmand (klart nok), en central midtbanespiller og Lucas. Skulle det kunne lade sig gøre synes jeg egentlig at det vil være et ok bytte - uanset at Rinne vel er den bedste målmand vi nogensinde har haft.

EDIT: Måske en midterforsvarer også hvis ikke Kasper P vil forlænge. Skulle det være tilfældet kunne man vel godt lave en gentlemans aftale om at han kan skifte billigt i dette vindue - såfremt det er til udlandet forstås.
Iflg tipsbladet forlangte AaB 15 millioner for ham for 2 måneder siden.
Rinne fejlede i Belgien og har ikke bevist sit værd europæisk eller på landsholdet, alt sammen faktorer som påvirker prisen.
Tror maks. at vi kan få et par millioner euro
Bestemt. Men vi er jo heller ikke tvunget til at sælge. 15 millioner synes jeg ikke lyder af meget. Hvad skal vi dog med 15 millioner, hvis vi alligevel skal ud og finde en ny målmand? Hans betydning for os, Leverkusens økonomi osv taget i betragtning, så er alt under 30 millioner næsten ligegyldigt.
KAA Gent skal ganske givet også ha' en del af en eventuel transfer

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Jacob Rinne

Indlæg af Funky » 5. jan 2019, 22:55

MrDomoon skrev:
5. jan 2019, 13:37
Ifølge tipsbladet, så siger Jesper Hansen at han ikke længere ser det som en mulighed at forlænge med Grytebust over ved OB.

Så hvis Rinne tager til Tyskland....

Siger det bare. :thumbsup:
Jeg tvivler meget på, AaB vil konkurrere med OB på lønnen til Grytebust - han er nok i forvejen ikke en billig dreng at ha rendende.
Jeg synes desuden Rinne er en bedre målmand. Som en anden også skriver, nok den bedste målmand vi nogensinde har haft.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Jacob Rinne

Indlæg af Forza » 6. jan 2019, 00:51

Yankee skrev:
5. jan 2019, 14:29
Martino skrev:
5. jan 2019, 13:27
Forza skrev:
5. jan 2019, 13:25
Tyskeren skrev:
5. jan 2019, 13:14
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... d-paa-mig/

Leverkusen er så ude efter Rinne og AaB har afvist... Troe de kommer tilbage med flere penge!
Kunne være spændende at vide hvad de har budt. Meget kan man sige om Gaarde men han er en god forhandler når det kommer til salg.
Og tydeligvis også indimellem dygtig til at hente spillere.
Jah, altså, Rinne har været et fremragende køb, men han er også købt i en meget dyr prisklasse (3-6 mio. kr.), hvor vores nærmeste konkurrenter slet, slet ikke kan være med. Rinne er købt i samme prisklasse som fx Rønnow til Brøndby, Jesper Hansen til FCM og Robin Olsen til FCK. Derfor skal vi også forvente at han er en af ligaens bedste målmænd.
Vi gav 3,5 mio for ham. Mit bud vil være vi kræver 20 mio. 30 vil kun være aktuelt hvis der kommer en budkrig mellem mange klubber. Havde han spillet i FCK havde han nok nærmere ligget i 30-50 feltet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Jacob Rinne

Indlæg af 9000AaB » 7. jan 2019, 09:11

Forza skrev:
6. jan 2019, 00:51
Yankee skrev:
5. jan 2019, 14:29
Martino skrev:
5. jan 2019, 13:27
Forza skrev:
5. jan 2019, 13:25
Tyskeren skrev:
5. jan 2019, 13:14
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... d-paa-mig/

Leverkusen er så ude efter Rinne og AaB har afvist... Troe de kommer tilbage med flere penge!
Kunne være spændende at vide hvad de har budt. Meget kan man sige om Gaarde men han er en god forhandler når det kommer til salg.
Og tydeligvis også indimellem dygtig til at hente spillere.
Jah, altså, Rinne har været et fremragende køb, men han er også købt i en meget dyr prisklasse (3-6 mio. kr.), hvor vores nærmeste konkurrenter slet, slet ikke kan være med. Rinne er købt i samme prisklasse som fx Rønnow til Brøndby, Jesper Hansen til FCM og Robin Olsen til FCK. Derfor skal vi også forvente at han er en af ligaens bedste målmænd.
Vi gav 3,5 mio for ham. Mit bud vil være vi kræver 20 mio. 30 vil kun være aktuelt hvis der kommer en budkrig mellem mange klubber. Havde han spillet i FCK havde han nok nærmere ligget i 30-50 feltet.
Hvis Rinne ryger, hvilke andre målmænd kunne så være aktuelt for os?.... Hvis vi skal ud og brænde alle pengene af på en ny målmand igen giver det ingen mening. Men personligt har jeg ingen ide om hvem der kunne være spændende for os i tilfælde af han ryger. bare det IKKE er en dansker for syntes ikke der er nogle der er gode nok lige pt som vi har råd til.

Peroni21
Junior
Junior
Indlæg: 69
Tilmeldt: 24. feb 2016, 16:55
Favoritspiller: Spalvis

Re: Jacob Rinne

Indlæg af Peroni21 » 7. jan 2019, 10:34

9000AaB skrev:
7. jan 2019, 09:11
Forza skrev:
6. jan 2019, 00:51
Yankee skrev:
5. jan 2019, 14:29
Martino skrev:
5. jan 2019, 13:27
Forza skrev:
5. jan 2019, 13:25
Tyskeren skrev:
5. jan 2019, 13:14
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... d-paa-mig/

Leverkusen er så ude efter Rinne og AaB har afvist... Troe de kommer tilbage med flere penge!
Kunne være spændende at vide hvad de har budt. Meget kan man sige om Gaarde men han er en god forhandler når det kommer til salg.
Og tydeligvis også indimellem dygtig til at hente spillere.
Jah, altså, Rinne har været et fremragende køb, men han er også købt i en meget dyr prisklasse (3-6 mio. kr.), hvor vores nærmeste konkurrenter slet, slet ikke kan være med. Rinne er købt i samme prisklasse som fx Rønnow til Brøndby, Jesper Hansen til FCM og Robin Olsen til FCK. Derfor skal vi også forvente at han er en af ligaens bedste målmænd.
Vi gav 3,5 mio for ham. Mit bud vil være vi kræver 20 mio. 30 vil kun være aktuelt hvis der kommer en budkrig mellem mange klubber. Havde han spillet i FCK havde han nok nærmere ligget i 30-50 feltet.
Hvis Rinne ryger, hvilke andre målmænd kunne så være aktuelt for os?.... Hvis vi skal ud og brænde alle pengene af på en ny målmand igen giver det ingen mening. Men personligt har jeg ingen ide om hvem der kunne være spændende for os i tilfælde af han ryger. bare det IKKE er en dansker for syntes ikke der er nogle der er gode nok lige pt som vi har råd til.
Er Grytebust urealistisk? Eller hvad med en lejeaftale på Rønnow, selvom ham er tidl. BIF :S

Enevoldsen23
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. maj 2014, 17:30
Favoritspiller: Thomas Enevoldsen

Re: Jacob Rinne

Indlæg af Enevoldsen23 » 7. jan 2019, 11:27

Peroni21 skrev:
7. jan 2019, 10:34
9000AaB skrev:
7. jan 2019, 09:11
Forza skrev:
6. jan 2019, 00:51
Yankee skrev:
5. jan 2019, 14:29
Martino skrev:
5. jan 2019, 13:27
Forza skrev:
5. jan 2019, 13:25


Kunne være spændende at vide hvad de har budt. Meget kan man sige om Gaarde men han er en god forhandler når det kommer til salg.
Og tydeligvis også indimellem dygtig til at hente spillere.
Jah, altså, Rinne har været et fremragende køb, men han er også købt i en meget dyr prisklasse (3-6 mio. kr.), hvor vores nærmeste konkurrenter slet, slet ikke kan være med. Rinne er købt i samme prisklasse som fx Rønnow til Brøndby, Jesper Hansen til FCM og Robin Olsen til FCK. Derfor skal vi også forvente at han er en af ligaens bedste målmænd.
Vi gav 3,5 mio for ham. Mit bud vil være vi kræver 20 mio. 30 vil kun være aktuelt hvis der kommer en budkrig mellem mange klubber. Havde han spillet i FCK havde han nok nærmere ligget i 30-50 feltet.
Hvis Rinne ryger, hvilke andre målmænd kunne så være aktuelt for os?.... Hvis vi skal ud og brænde alle pengene af på en ny målmand igen giver det ingen mening. Men personligt har jeg ingen ide om hvem der kunne være spændende for os i tilfælde af han ryger. bare det IKKE er en dansker for syntes ikke der er nogle der er gode nok lige pt som vi har råd til.
Er Grytebust urealistisk? Eller hvad med en lejeaftale på Rønnow, selvom ham er tidl. BIF :S
Hvis man vil fortsætte med at have en "sweeper keeper", der kan lidt med fødderne er begge udelukket. Tror dog også at Grytebust vil noget større udenfor Skandinavien eller hvert fald et mesterhold hvis det skulle være Skandinavien.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Jacob Rinne

Indlæg af 9000AaB » 7. jan 2019, 11:58

Enevoldsen23 skrev:
7. jan 2019, 11:27
Peroni21 skrev:
7. jan 2019, 10:34
9000AaB skrev:
7. jan 2019, 09:11
Forza skrev:
6. jan 2019, 00:51
Yankee skrev:
5. jan 2019, 14:29
Martino skrev:
5. jan 2019, 13:27


Og tydeligvis også indimellem dygtig til at hente spillere.
Jah, altså, Rinne har været et fremragende køb, men han er også købt i en meget dyr prisklasse (3-6 mio. kr.), hvor vores nærmeste konkurrenter slet, slet ikke kan være med. Rinne er købt i samme prisklasse som fx Rønnow til Brøndby, Jesper Hansen til FCM og Robin Olsen til FCK. Derfor skal vi også forvente at han er en af ligaens bedste målmænd.
Vi gav 3,5 mio for ham. Mit bud vil være vi kræver 20 mio. 30 vil kun være aktuelt hvis der kommer en budkrig mellem mange klubber. Havde han spillet i FCK havde han nok nærmere ligget i 30-50 feltet.
Hvis Rinne ryger, hvilke andre målmænd kunne så være aktuelt for os?.... Hvis vi skal ud og brænde alle pengene af på en ny målmand igen giver det ingen mening. Men personligt har jeg ingen ide om hvem der kunne være spændende for os i tilfælde af han ryger. bare det IKKE er en dansker for syntes ikke der er nogle der er gode nok lige pt som vi har råd til.
Er Grytebust urealistisk? Eller hvad med en lejeaftale på Rønnow, selvom ham er tidl. BIF :S
Hvis man vil fortsætte med at have en "sweeper keeper", der kan lidt med fødderne er begge udelukket. Tror dog også at Grytebust vil noget større udenfor Skandinavien eller hvert fald et mesterhold hvis det skulle være Skandinavien.
Grytebust er urealistisk men det mere af den grund at hvorfor skulle han skifte os ud med OB? Han får næppe flere penge, og flere fordele ud af det.
Og Rønnow nej tak - Han er så overvurderet taget i betragtning af hvad han nok koster at ha.
Og vi skal heller ikke leje en målmand medmindre vi også kan købe ham.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Jacob Rinne

Indlæg af DobbeltA » 7. jan 2019, 12:42

Ifølge mine kilder var Rinne ikke med i dagens træning på Hornevej.

Gamen

Re: Jacob Rinne

Indlæg af Gamen » 7. jan 2019, 12:45

Martino skrev:
5. jan 2019, 13:27
Og tydeligvis også indimellem dygtig til at hente spillere.
Enhver med et minimum af kendskab til skandinavisk fodbold ved hvem Jacob Rinne er, helt tilbage fra hans tid i Örebro. Gaarde var heldig - mon ikke Midtjylland havde snuppet ham, hvis det var kommet til parløb mellem os to. De var først til at byde på ham, men Gent sænkede først prisen kort tid efter, og der havde Midtjylland skrevet med Jesper Hansen i stedet for.

Brugeravatar
Raiman
1. div
1. div
Indlæg: 333
Tilmeldt: 24. apr 2006, 20:54

Re: Jacob Rinne

Indlæg af Raiman » 7. jan 2019, 13:10

DobbeltA skrev:
7. jan 2019, 12:42
Ifølge mine kilder var Rinne ikke med i dagens træning på Hornevej.
Jacob Rinne er igen i år udtaget til det svenske ligalandsholds vintersamling.
Fra 3. januar til 13. januar er AaB's Jacob Rinne til træningssamling med Sveriges ligalandshold i Qatar.

Vi har i dag den 7. januar = Rinne er i Qatar.

Link: https://aabsport.dk/nyheder/2018/decemb ... i-kmd-cup/

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Jacob Rinne

Indlæg af DobbeltA » 7. jan 2019, 13:21

Raiman skrev:
7. jan 2019, 13:10
DobbeltA skrev:
7. jan 2019, 12:42
Ifølge mine kilder var Rinne ikke med i dagens træning på Hornevej.
Jacob Rinne er igen i år udtaget til det svenske ligalandsholds vintersamling.
Fra 3. januar til 13. januar er AaB's Jacob Rinne til træningssamling med Sveriges ligalandshold i Qatar.

Vi har i dag den 7. januar = Rinne er i Qatar.

Link: https://aabsport.dk/nyheder/2018/decemb ... i-kmd-cup/
Rinne i Qatar = Rinne ikke på Hornevej :-)

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Jacob Rinne

Indlæg af Gnu » 7. jan 2019, 13:33

Gamen skrev:
7. jan 2019, 12:45
Martino skrev:
5. jan 2019, 13:27
Og tydeligvis også indimellem dygtig til at hente spillere.
Enhver med et minimum af kendskab til skandinavisk fodbold ved hvem Jacob Rinne er, helt tilbage fra hans tid i Örebro. Gaarde var heldig - mon ikke Midtjylland havde snuppet ham, hvis det var kommet til parløb mellem os to. De var først til at byde på ham, men Gent sænkede først prisen kort tid efter, og der havde Midtjylland skrevet med Jesper Hansen i stedet for.
Klart. Hvis det går dårligt, er det hele Gaardes skyld. Sker der noget godt, er det et udtryk for rent held, og/eller noget som enhver idiot kunne gøre.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: Jacob Rinne

Indlæg af Gamen » 7. jan 2019, 13:37

Gnu skrev:
7. jan 2019, 13:33
Klart. Hvis det går dårligt, er det hele Gaardes skyld. Sker der noget godt, er det et udtryk for rent held, og/eller noget som enhver idiot kunne gøre.
Nej, men det er lidt besynderligt at argumentere for at Rinne er udtryk for at man "er dygtig til at hente spillere". AaB ledte på øverste hylde (efter vores parametre) efter en keeper, ville betale for det - og det fik man. Men det står også stadig tilbage at Gaarde, bortset fra Bassogog, vel ikke rigtig er lykkedes med ikke-kendte spillere endnu.
Altså de spillere man er tvunget til at gå efter når man, som AaB i 85 % af tilfældene de sidste 12-15 år, ikke har mulighed for at gå ud og købe ekstraordinært dyrt.

Godt købmandskab er vel som regel kendetegnet ved, at man netop formår at trylle salgsobjekter og brugbare spillere ud af ikke-kendte spillere.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Jacob Rinne

Indlæg af BoT » 7. jan 2019, 13:47

Gamen skrev:
7. jan 2019, 13:37
Gnu skrev:
7. jan 2019, 13:33
Klart. Hvis det går dårligt, er det hele Gaardes skyld. Sker der noget godt, er det et udtryk for rent held, og/eller noget som enhver idiot kunne gøre.
Nej, men det er lidt besynderligt at argumentere for at Rinne er udtryk for at man "er dygtig til at hente spillere". AaB ledte på øverste hylde (efter vores parametre) efter en keeper, ville betale for det - og det fik man. Men det står også stadig tilbage at Gaarde, bortset fra Bassogog, vel ikke rigtig er lykkedes med ikke-kendte spillere endnu.
Altså de spillere man er tvunget til at gå efter når man, som AaB i 85 % af tilfældene de sidste 12-15 år, ikke har mulighed for at gå ud og købe ekstraordinært dyrt.

Godt købmandskab er vel som regel kendetegnet ved, at man netop formår at trylle salgsobjekter og brugbare spillere ud af ikke-kendte spillere.
Men jeg er i princippet ligeglad med, om Gaarde henter kendte eller ikke-kendte spillere. Det vigtige må være, om spillerne har kvalitet til at løfte holdet - det er den slags, vi skal hente udefra. Og det må man sige, at Gaarde har formået at gøre med Rinne, Okore, Kusk og Lucas. Det lugter også af, at han har skiftet taktik fra - måske netop at satse på at hente mere ukendte - og måske billigere spillere - hvilket ikke har været en succes.

Lad os dog huske på, at selvom en spiller er ganske velkendt, er det ikke "bare lige" at hente ham. Både Kusk, Rinne, Okore og Lucas har jo skullet overbevises om, at det var det rigtige for dem at tage til Aalborg. Og samtidig har deres klubber skullet overbevises om, at det var det rigtige at slippe dem til os.

Kredit til Gaarde for at have klaret det!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Jacob Rinne

Indlæg af Gnu » 7. jan 2019, 13:54

Gamen skrev:
7. jan 2019, 13:37
Gnu skrev:
7. jan 2019, 13:33
Klart. Hvis det går dårligt, er det hele Gaardes skyld. Sker der noget godt, er det et udtryk for rent held, og/eller noget som enhver idiot kunne gøre.
Nej, men det er lidt besynderligt at argumentere for at Rinne er udtryk for at man "er dygtig til at hente spillere". AaB ledte på øverste hylde (efter vores parametre) efter en keeper, ville betale for det - og det fik man. Men det står også stadig tilbage at Gaarde, bortset fra Bassogog, vel ikke rigtig er lykkedes med ikke-kendte spillere endnu.
Altså de spillere man er tvunget til at gå efter når man, som AaB i 85 % af tilfældene de sidste 12-15 år, ikke har mulighed for at gå ud og købe ekstraordinært dyrt.

Godt købmandskab er vel som regel kendetegnet ved, at man netop formår at trylle salgsobjekter og brugbare spillere ud af ikke-kendte spillere.
Det er sgu da ikke så mærkeligt at det lykkes bedst med kendte, skandinaviske spillere. Det samme kan du vel sige om samtlige andre klubber i ligaen.

Og måske var det rent faktisk dygtighed, som var skyld i, at AaB rendte med Rinne fremfor Midtjylland. Måske var det ikke bare held, som du postulerer.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: Jacob Rinne

Indlæg af Gamen » 7. jan 2019, 13:59

BoT skrev:
7. jan 2019, 13:47
Men jeg er i princippet ligeglad med, om Gaarde henter kendte eller ikke-kendte spillere. Det vigtige må være, om spillerne har kvalitet til at løfte holdet - det er den slags, vi skal hente udefra. Og det må man sige, at Gaarde har formået at gøre med Rinne, Okore, Kusk og Lucas. Det lugter også af, at han har skiftet taktik fra - måske netop at satse på at hente mere ukendte - og måske billigere spillere - hvilket ikke har været en succes.
Ja, men den slags spillere koster også - hvilket da langt fra er ubetydeligt at nævne. Og AaB har sjældent i nyere tid, hvis på noget tidspunkt, været i en position hvor man har kunnet investere så betydelige summer - mere end 30-35 mio. - i spillere. Og vi kan heller ikke lave det nummer én gang til, medmindre vi får penge ind.

Det man også skal kunne er at kunne evne at hente spillere, der løfter holdet, uden at de koster 4-8 mio. Det har han endnu ikke bevist at man kan. Det monumentalt ringe vindue med Holgersson m.fl. var et glimrende eksempel. Nævnt som vinduet hvor AaB skulle tage afsæt mod et hold der skulle toppe 2 år senere - og alligevel var der vel nærmest ikke én af dem han hentede der endte med at bidrage specielt meget til holdet.

Han har da ikke skiftet taktik - han var blot heldig (eller dygtig) med at sælge Bassogog.

Gamen

Re: Jacob Rinne

Indlæg af Gamen » 7. jan 2019, 14:02

Gnu skrev:
7. jan 2019, 13:54
Og måske var det rent faktisk dygtighed, som var skyld i, at AaB rendte med Rinne fremfor Midtjylland. Måske var det ikke bare held, som du postulerer.
Det var held at Gent ombestemte sig mht. et skifte EFTER Midtjylland havde købt Jesper Hansen, og sænkede prisen. FCM havde budt på ham. AaB jagtede jo en anden keeper (Lindner) længe, og Rinne kom først ind i billedet sent da man mislykkedes med det. Og lur mig om ikke han havde valgt europæisk fodbold, bedre løn osv. over AaB.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Jacob Rinne

Indlæg af Pastorius » 7. jan 2019, 14:24

Gamen skrev:
Gnu skrev:
7. jan 2019, 13:33
Klart. Hvis det går dårligt, er det hele Gaardes skyld. Sker der noget godt, er det et udtryk for rent held, og/eller noget som enhver idiot kunne gøre.
Nej, men det er lidt besynderligt at argumentere for at Rinne er udtryk for at man "er dygtig til at hente spillere". AaB ledte på øverste hylde (efter vores parametre) efter en keeper, ville betale for det - og det fik man. Men det står også stadig tilbage at Gaarde, bortset fra Bassogog, vel ikke rigtig er lykkedes med ikke-kendte spillere endnu.
Altså de spillere man er tvunget til at gå efter når man, som AaB i 85 % af tilfældene de sidste 12-15 år, ikke har mulighed for at gå ud og købe ekstraordinært dyrt.

Godt købmandskab er vel som regel kendetegnet ved, at man netop formår at trylle salgsobjekter og brugbare spillere ud af ikke-kendte spillere.
Det er altså noget vrøvl at sætte spørgsmålstegn ved et spillerkøb pga prisen, når vi snakker om at folk mener det er for billigt at sælge ham for det femdobbelte.

Selvfølgelig er Rinne godt hentet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Jacob Rinne

Indlæg af Gamen » 7. jan 2019, 14:31

Pastorius skrev:
7. jan 2019, 14:24
Det er altså noget vrøvl at sætte spørgsmålstegn ved et spillerkøb pga prisen, når vi snakker om at folk mener det er for billigt at sælge ham for det femdobbelte.

Selvfølgelig er Rinne godt hentet.
Det siger mere om folks virkelighedsfjerne tilgang til transfermarkedet. Ingen europæiske meritter, ingen erfaring med europæisk fodbold, og det faktum at han er målmand gør selvfølgelig at vi overhovedet ikke er i nærheden af at kunne få 30 mio. for Rinne.

Besvar