Jacob Rinne

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Jacob Rinne

Indlæg af Buzz Killington » 7. jan 2019, 14:50

Gamen skrev:
7. jan 2019, 14:02
Gnu skrev:
7. jan 2019, 13:54
Og måske var det rent faktisk dygtighed, som var skyld i, at AaB rendte med Rinne fremfor Midtjylland. Måske var det ikke bare held, som du postulerer.
Det var held at Gent ombestemte sig mht. et skifte EFTER Midtjylland havde købt Jesper Hansen, og sænkede prisen. FCM havde budt på ham. AaB jagtede jo en anden keeper (Lindner) længe, og Rinne kom først ind i billedet sent da man mislykkedes med det. Og lur mig om ikke han havde valgt europæisk fodbold, bedre løn osv. over AaB.
Men sådan må det jo altid være med mindre man er Barca. Man er heldige at andre og bedre klubber ikke var interesseret i samme spiller på det tidspunkt. Det gælder jo sådan set for alle handler der nogensinde er foretaget i fodboldverdenen. Hvis det betyder at det kun er held, så vil man aldrig kunne rose en sportsdirektør for et godt spillerkøb.

Faktum er dog at vi nu står tilbage med en spiller der er i superligatoppen, som har kostet os omkring 4-5 mio, og som allerede efter et år kan sælges videre til spekuleret det tredobbelte. Han har desuden stadig 3 år tilbage af kontrakten så prisen kan sagtens nå at stige yderligere hans alder in mente. Hvis man ikke må rose Gaarde i dette tilfælde, så forstår jeg ingenting.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Jacob Rinne

Indlæg af BoT » 7. jan 2019, 14:52

Gamen skrev:
7. jan 2019, 13:59
BoT skrev:
7. jan 2019, 13:47
Men jeg er i princippet ligeglad med, om Gaarde henter kendte eller ikke-kendte spillere. Det vigtige må være, om spillerne har kvalitet til at løfte holdet - det er den slags, vi skal hente udefra. Og det må man sige, at Gaarde har formået at gøre med Rinne, Okore, Kusk og Lucas. Det lugter også af, at han har skiftet taktik fra - måske netop at satse på at hente mere ukendte - og måske billigere spillere - hvilket ikke har været en succes.
Ja, men den slags spillere koster også - hvilket da langt fra er ubetydeligt at nævne. Og AaB har sjældent i nyere tid, hvis på noget tidspunkt, været i en position hvor man har kunnet investere så betydelige summer - mere end 30-35 mio. - i spillere. Og vi kan heller ikke lave det nummer én gang til, medmindre vi får penge ind.

Det man også skal kunne er at kunne evne at hente spillere, der løfter holdet, uden at de koster 4-8 mio. Det har han endnu ikke bevist at man kan. Det monumentalt ringe vindue med Holgersson m.fl. var et glimrende eksempel. Nævnt som vinduet hvor AaB skulle tage afsæt mod et hold der skulle toppe 2 år senere - og alligevel var der vel nærmest ikke én af dem han hentede der endte med at bidrage specielt meget til holdet.

Han har da ikke skiftet taktik - han var blot heldig (eller dygtig) med at sælge Bassogog.
Jeg vil tro, at Gaarde er udmærket klar over, at der skal salg til, førend der igen hentes den type profiler. Rationalet er da, at hvis vi køber dyre spillere, kan vi også sælge dem dyrt - og samtidig har de forhåbentlig været med til at modne vores egne spillere, som principielt også vil kunne sælges med fortjeneste.
Der er jo ingen tvivl om, at Rinne kan sælges væsentligt dyrere, end han blev købt - det samme med Okore og Kusk (og i princippet Lucas, hvis vi formår at tilknytte ham fast).

Og pt. vil jeg da være lykkelig for, at vi starter med samme trup, som vi sluttede - den er helt klart til top-4.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Jacob Rinne

Indlæg af Gnu » 7. jan 2019, 14:54

Gamen skrev:
7. jan 2019, 14:02
Gnu skrev:
7. jan 2019, 13:54
Og måske var det rent faktisk dygtighed, som var skyld i, at AaB rendte med Rinne fremfor Midtjylland. Måske var det ikke bare held, som du postulerer.
Det var held at Gent ombestemte sig mht. et skifte EFTER Midtjylland havde købt Jesper Hansen, og sænkede prisen. FCM havde budt på ham. AaB jagtede jo en anden keeper (Lindner) længe, og Rinne kom først ind i billedet sent da man mislykkedes med det. Og lur mig om ikke han havde valgt europæisk fodbold, bedre løn osv. over AaB.
Hverken du eller jeg ved jo, hvad der har fået Gent til at sænke prisen til et niveau hvor AaB kunne og ville være med. Måske skyldes det faktisk at Gaarde har været en dygtig forhandler. Og hvis Rinne hellere ville spille europæisk og have højere løn, kommer det da netop til Gaardes ære, at han har fået ham overtalt til at komme til AaB. Handlen blev offentliggjort midt i august, så Rinne havde jo masser af tid til at se sig om efter alternativer.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Jacob Rinne

Indlæg af Pastorius » 7. jan 2019, 15:00

Gamen skrev:
Pastorius skrev:
7. jan 2019, 14:24
Det er altså noget vrøvl at sætte spørgsmålstegn ved et spillerkøb pga prisen, når vi snakker om at folk mener det er for billigt at sælge ham for det femdobbelte.

Selvfølgelig er Rinne godt hentet.
Det siger mere om folks virkelighedsfjerne tilgang til transfermarkedet. Ingen europæiske meritter, ingen erfaring med europæisk fodbold, og det faktum at han er målmand gør selvfølgelig at vi overhovedet ikke er i nærheden af at kunne få 30 mio. for Rinne.
Mit regnestykke giver nu også ca. 15 mill. Jeg er sikker på han bliver solgt for det, hvis der kommer et reelt bud.
Med venlig Hilsen
--
Robert

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Jacob Rinne

Indlæg af 9000AaB » 7. jan 2019, 16:11

DobbeltA skrev:
7. jan 2019, 12:42
Ifølge mine kilder var Rinne ikke med i dagens træning på Hornevej.
Var det ikke også meningen han ikke skulle være med idag? havde han ikke fået længere fri eller er det bar noget jeg bilder mig ind.

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Jacob Rinne

Indlæg af aaballday » 7. jan 2019, 16:14

Ifølge mine kilder er han med ligalandsholdet 👍🏼

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Jacob Rinne

Indlæg af Forza » 7. jan 2019, 16:41

Pastorius skrev:
7. jan 2019, 14:24
Gamen skrev:
Gnu skrev:
7. jan 2019, 13:33
Klart. Hvis det går dårligt, er det hele Gaardes skyld. Sker der noget godt, er det et udtryk for rent held, og/eller noget som enhver idiot kunne gøre.
Nej, men det er lidt besynderligt at argumentere for at Rinne er udtryk for at man "er dygtig til at hente spillere". AaB ledte på øverste hylde (efter vores parametre) efter en keeper, ville betale for det - og det fik man. Men det står også stadig tilbage at Gaarde, bortset fra Bassogog, vel ikke rigtig er lykkedes med ikke-kendte spillere endnu.
Altså de spillere man er tvunget til at gå efter når man, som AaB i 85 % af tilfældene de sidste 12-15 år, ikke har mulighed for at gå ud og købe ekstraordinært dyrt.

Godt købmandskab er vel som regel kendetegnet ved, at man netop formår at trylle salgsobjekter og brugbare spillere ud af ikke-kendte spillere.
Det er altså noget vrøvl at sætte spørgsmålstegn ved et spillerkøb pga prisen, når vi snakker om at folk mener det er for billigt at sælge ham for det femdobbelte.

Selvfølgelig er Rinne godt hentet.
Fuldstændig enig. Det er simpelthen sort snak hvis man ikke kan anerkende at Rinne er et klassekøb.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Jacob Rinne

Indlæg af Forza » 7. jan 2019, 16:44

Buzz Killington skrev:
7. jan 2019, 14:50
Gamen skrev:
7. jan 2019, 14:02
Gnu skrev:
7. jan 2019, 13:54
Og måske var det rent faktisk dygtighed, som var skyld i, at AaB rendte med Rinne fremfor Midtjylland. Måske var det ikke bare held, som du postulerer.
Det var held at Gent ombestemte sig mht. et skifte EFTER Midtjylland havde købt Jesper Hansen, og sænkede prisen. FCM havde budt på ham. AaB jagtede jo en anden keeper (Lindner) længe, og Rinne kom først ind i billedet sent da man mislykkedes med det. Og lur mig om ikke han havde valgt europæisk fodbold, bedre løn osv. over AaB.
Men sådan må det jo altid være med mindre man er Barca. Man er heldige at andre og bedre klubber ikke var interesseret i samme spiller på det tidspunkt. Det gælder jo sådan set for alle handler der nogensinde er foretaget i fodboldverdenen. Hvis det betyder at det kun er held, så vil man aldrig kunne rose en sportsdirektør for et godt spillerkøb.

Faktum er dog at vi nu står tilbage med en spiller der er i superligatoppen, som har kostet os omkring 4-5 mio, og som allerede efter et år kan sælges videre til spekuleret det tredobbelte. Han har desuden stadig 3 år tilbage af kontrakten så prisen kan sagtens nå at stige yderligere hans alder in mente. Hvis man ikke må rose Gaarde i dette tilfælde, så forstår jeg ingenting.
Som nævnt tidligere kostede han 3.5. Og man solgte oveni købet Nicolai Larsen for 3 mio med et år tilbage af kontrakten. De to aktioner er ren klasse af Gaarde. Dem der ikke kan anerkende det er svære at debatere sagligt med.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Jacob Rinne

Indlæg af jonas386 » 7. jan 2019, 17:48

Ift prisen, så er der også en forskel på hvad Rinne kan sælges for og hvad Rinne bør sælges for. Det er da muligt, at spillere med Rinnes profil ikke sælges for 30 millioner, men så er det jo heldigvis så nemt, at man bare kan lade være. Jeg påstår ikke, at han kan sælges for 30+, men nærmere at det giver elendig mening at sælge ham for 15, bare fordi det måske er hans øjeblikkelige markedsværdi. Jeg ville da også være ked af, at Gaarde ville sende Kusk eller Okore videre for 4-5 millioner blot fordi deres profil ikke kan indbringe mere. Så kan man lige så godt beholde dem.

Igen; Hvad skal vi med 15 millioner? Er det nok til at vi kan geninvestere og komme styrket ud af handlen?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Jacob Rinne

Indlæg af Hanga » 7. jan 2019, 18:45

jonas386 skrev:
7. jan 2019, 17:48
Ift prisen, så er der også en forskel på hvad Rinne kan sælges for og hvad Rinne bør sælges for. Det er da muligt, at spillere med Rinnes profil ikke sælges for 30 millioner, men så er det jo heldigvis så nemt, at man bare kan lade være. Jeg påstår ikke, at han kan sælges for 30+, men nærmere at det giver elendig mening at sælge ham for 15, bare fordi det måske er hans øjeblikkelige markedsværdi. Jeg ville da også være ked af, at Gaarde ville sende Kusk eller Okore videre for 4-5 millioner blot fordi deres profil ikke kan indbringe mere. Så kan man lige så godt beholde dem.

Igen; Hvad skal vi med 15 millioner? Er det nok til at vi kan geninvestere og komme styrket ud af handlen?
Man må altså også bare huske på, at man har en spiller i den anden ende af det her, som gerne skal føle sig godt behandlet i AaB. Det har vel hele tiden været planen og aftalen at Rinne skulle sælges til udlandet igen, så kan vi altså ikke tillade os at kræve en ublu pris for det.

Jeg håber da også at han bliver og selvfølgelig skal vi gå efter en rigtig god pris, men der er også en grænse.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Jacob Rinne

Indlæg af Pastorius » 7. jan 2019, 22:27

jonas386 skrev:
7. jan 2019, 17:48
Ift prisen, så er der også en forskel på hvad Rinne kan sælges for og hvad Rinne bør sælges for. Det er da muligt, at spillere med Rinnes profil ikke sælges for 30 millioner, men så er det jo heldigvis så nemt, at man bare kan lade være. Jeg påstår ikke, at han kan sælges for 30+, men nærmere at det giver elendig mening at sælge ham for 15, bare fordi det måske er hans øjeblikkelige markedsværdi. Jeg ville da også være ked af, at Gaarde ville sende Kusk eller Okore videre for 4-5 millioner blot fordi deres profil ikke kan indbringe mere. Så kan man lige så godt beholde dem.

Igen; Hvad skal vi med 15 millioner? Er det nok til at vi kan geninvestere og komme styrket ud af handlen?
Jeg tænker der er gode muligheder med 15 millioner. I første omgang gav vi efter sigende 3,5 for ham. Jeg ved ikke om vi sælger ham, hvis det er buddet, men hvis han virkelig er meget mere værd, så tænker jeg også der kommer andre klubber på banen. Det er muligt man afviser at sælge ham nu og her, men i stedet lader ham gå til sommer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Jacob Rinne

Indlæg af Yankee » 8. jan 2019, 10:07

Pastorius skrev:
7. jan 2019, 22:27
Jeg tænker der er gode muligheder med 15 millioner. I første omgang gav vi efter sigende 3,5 for ham. Jeg ved ikke om vi sælger ham, hvis det er buddet, men hvis han virkelig er meget mere værd, så tænker jeg også der kommer andre klubber på banen. Det er muligt man afviser at sælge ham nu og her, men i stedet lader ham gå til sommer.
Det er jo ikke fordi vi kigger ind i et sindssygt afgørende forår, så jeg håber da at man sælger hvis prisen er god nok og der har du helt ret i at 15 mio. kr. alt andet lige vil være en super indtægt at få. Det kan næsten finansiere en ny målmand + en permanent aftale med Lucas.

På den anden side synes jeg nu hans markedsværdi bør være højere. Han er en topmålmand i Skandinavien og hvis en klub som Leverkusen er interesseret, så skal han selvfølgelig koste mindst 25-30 mio. kr. De hentede i sommers Hradecky på fri transfer, men ellers henter de jo normalt stamspillere til 80-100 mio. kr.

Uanset hvad er det ualmindeligt dygtigt arbejde af AaB og Rinne at man har fået lækket nyheden om Leverkusens bud.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Jacob Rinne

Indlæg af BoT » 8. jan 2019, 11:15

Yankee skrev:
8. jan 2019, 10:07
Det er jo ikke fordi vi kigger ind i et sindssygt afgørende forår, så jeg håber da at man sælger hvis prisen er god nok og der har du helt ret i at 15 mio. kr. alt andet lige vil være en super indtægt at få. Det kan næsten finansiere en ny målmand + en permanent aftale med Lucas.
Hmm. Jeg synes da det kan være et utroligt afgørende forår med en ret realistisk mulighed for europæisk kvalifikation + sandsynligvis en semifinale i pokalturneringen. Jeg ville gerne beholde Rinne i det scenarie og sige nej tak til et bud på 15 mio. kr. her og nu.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Jacob Rinne

Indlæg af Hanga » 8. jan 2019, 12:34

BoT skrev:
8. jan 2019, 11:15

Hmm. Jeg synes da det kan være et utroligt afgørende forår med en ret realistisk mulighed for europæisk kvalifikation + sandsynligvis en semifinale i pokalturneringen. Jeg ville gerne beholde Rinne i det scenarie og sige nej tak til et bud på 15 mio. kr. her og nu.
Med en klub som Leverkusen i kulissen så håber jeg også at vi sætter baren lidt højere. Jeg tænker 3 mio. euro.
Det var hvad Rønnov røg for til Frankfurt, og han havde kun 1 år tilbage af kontrakten, men så også omvendt internationale kampe på CV'et.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Jacob Rinne

Indlæg af Forza » 8. jan 2019, 15:41

Hanga skrev:
8. jan 2019, 12:34
BoT skrev:
8. jan 2019, 11:15

Hmm. Jeg synes da det kan være et utroligt afgørende forår med en ret realistisk mulighed for europæisk kvalifikation + sandsynligvis en semifinale i pokalturneringen. Jeg ville gerne beholde Rinne i det scenarie og sige nej tak til et bud på 15 mio. kr. her og nu.
Med en klub som Leverkusen i kulissen så håber jeg også at vi sætter baren lidt højere. Jeg tænker 3 mio. euro.
Det var hvad Rønnov røg for til Frankfurt, og han havde kun 1 år tilbage af kontrakten, men så også omvendt internationale kampe på CV'et.
Helt enig. Man må skimte til lignende handler og 3 mio euro for en top målmand i superligaen med 3,5 år tilbage af kontrakten bør være målet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Jacob Rinne

Indlæg af Uldahl » 8. jan 2019, 18:18

BoT skrev:
8. jan 2019, 11:15
Yankee skrev:
8. jan 2019, 10:07
Det er jo ikke fordi vi kigger ind i et sindssygt afgørende forår, så jeg håber da at man sælger hvis prisen er god nok og der har du helt ret i at 15 mio. kr. alt andet lige vil være en super indtægt at få. Det kan næsten finansiere en ny målmand + en permanent aftale med Lucas.
Hmm. Jeg synes da det kan være et utroligt afgørende forår med en ret realistisk mulighed for europæisk kvalifikation + sandsynligvis en semifinale i pokalturneringen. Jeg ville gerne beholde Rinne i det scenarie og sige nej tak til et bud på 15 mio. kr. her og nu.
Samme her. Det vil ikke give mening at sælge nu. Yderst vigtigt vi er med i kampen om tredje pladsen, og EL.

Endelig er vi ved at have et lovende hold der kan spille med om noget. Så er det sgu for dumt at risikere at sætte det over styr for 15 mil. El kvalifikation venter for ude med den trup.

Rinne bliver bedre solgt når han viser sig frem i Europa, det hæver hans løn og pris at gøre det godt der. Vi vinder ved at kunne sælge ham for det dobbelte og lave kassen i EL. Tro på det. :cheers:

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Jacob Rinne

Indlæg af Silver77 » 8. jan 2019, 20:19

Jacob Rinne stod i mål, i dagens venskabs landsholdskamp imod Finland.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Jacob Rinne

Indlæg af AaB1978 » 19. jun 2019, 20:11

Ifølge BT har Brøndby Rinne på ønskelisten over afløsere for Schwäbe, hvis han skulle blive solgt.

https://www.bt.dk/superligaen/broendby- ... m-afloeser

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Jacob Rinne

Indlæg af PeterS » 19. jun 2019, 20:59

AaB1978 skrev:
19. jun 2019, 20:11
Ifølge BT har Brøndby Rinne på ønskelisten over afløsere for Schwäbe, hvis han skulle blive solgt.

https://www.bt.dk/superligaen/broendby- ... m-afloeser
Medmindre jan Bech hiver den helt store tegnebog, frem burde interessen allerede være død. Ellers ville det sgu være skuffende.

Ville klæde gaarde og gå ud og sige han ikke er til salg.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Jacob Rinne

Indlæg af FlæskeFrank » 19. jun 2019, 21:10

Altså først skal Brøndby sælge en ikke monster overbevisende målmand til 2. bundesligaklub - for de rykkede vel ned ? Dernæst skal de købe en kvalitetsmålmand som Rinne af en konkurrent.

Det lyde ikke som et nulsumspil for Brøndby. Selvfølgelig kan det ske, men det lyder dyrt for Brøndby.
- FlæskeFrank

Besvar