Pavol Safranko

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gaarde6 » 2. aug 2019, 10:15

KME skrev:
2. aug 2019, 08:44
Hovedet skrev:
1. aug 2019, 21:33
Og hér må jeg give Gamen ret. Uden at skulle banke Gaarde oven i hovedet hele tiden, for det ER jo et vanskeligt område; men hvorfor pokker udnyttedes momentum ikke? Han var jo en åbenlys succes i Dundee FC.

Men altså; skal jeg virkelig forstå det sådan, at AaB betalte 6 millioner kr. for ham??? Hvis vi - transfersum og lønindtægt betragtet - kunne karakterisere Chanko som det ringeste køb i AaBs historie indtil Safranko; må sidstnævnte da slå ham med flere længder. Vil nogen fortælle mig, hvordan det her kunne finde sted?

Oprindeligt opfattede jeg ham som en lidt panikagtig handel i kølvandet på, at det mislykkedes at hente Kusk hjem ved den lejlighed. Men jeg havde da ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at der var tale om en af AaBs dyreste handler overhovedet.

Enig i at Safranko var et dårligt køb (og nu en dårlig forretning) - men husker nu også en vis Clemens Schweinenberg der vistnok blev købt på baggrund af nogle sete videooptagelser..... :aabfan:
Jeg mener altså ikke at Clemens var så ringe, som mange har gjort ham til. Men efter hans selvmål kunne folk slet se noget som helst godt i noget af det han lavede.
Jeg mener bestemt han var bedre end eks Holgersson.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Pavol Safranko

Indlæg af BoT » 2. aug 2019, 10:33

Gaarde6 skrev:
2. aug 2019, 10:15
KME skrev:
2. aug 2019, 08:44
Hovedet skrev:
1. aug 2019, 21:33
Og hér må jeg give Gamen ret. Uden at skulle banke Gaarde oven i hovedet hele tiden, for det ER jo et vanskeligt område; men hvorfor pokker udnyttedes momentum ikke? Han var jo en åbenlys succes i Dundee FC.

Men altså; skal jeg virkelig forstå det sådan, at AaB betalte 6 millioner kr. for ham??? Hvis vi - transfersum og lønindtægt betragtet - kunne karakterisere Chanko som det ringeste køb i AaBs historie indtil Safranko; må sidstnævnte da slå ham med flere længder. Vil nogen fortælle mig, hvordan det her kunne finde sted?

Oprindeligt opfattede jeg ham som en lidt panikagtig handel i kølvandet på, at det mislykkedes at hente Kusk hjem ved den lejlighed. Men jeg havde da ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at der var tale om en af AaBs dyreste handler overhovedet.

Enig i at Safranko var et dårligt køb (og nu en dårlig forretning) - men husker nu også en vis Clemens Schweinenberg der vistnok blev købt på baggrund af nogle sete videooptagelser..... :aabfan:
Jeg mener altså ikke at Clemens var så ringe, som mange har gjort ham til. Men efter hans selvmål kunne folk slet se noget som helst godt i noget af det han lavede.
Jeg mener bestemt han var bedre end eks Holgersson.
folk har det generelt med at være meget unuancerede i deres syn på spilleres kvalitet - måske særligt, når de kigger tilbage. Både Clemens og Holgersson bidrog med noget til holdet. Men ingen af dem opfyldte den rolle, man havde håbet, de kunne - og de var begge i den dyre ende.

Lidt det samme med Lesniak - han gjorde det faktisk ganske fint - uden at være prangende, og det var især hans høje løn, der var problemet.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Hovedet » 2. aug 2019, 10:49

KME skrev:
2. aug 2019, 08:44
Hovedet skrev:
1. aug 2019, 21:33
Og hér må jeg give Gamen ret. Uden at skulle banke Gaarde oven i hovedet hele tiden, for det ER jo et vanskeligt område; men hvorfor pokker udnyttedes momentum ikke? Han var jo en åbenlys succes i Dundee FC.

Men altså; skal jeg virkelig forstå det sådan, at AaB betalte 6 millioner kr. for ham??? Hvis vi - transfersum og lønindtægt betragtet - kunne karakterisere Chanko som det ringeste køb i AaBs historie indtil Safranko; må sidstnævnte da slå ham med flere længder. Vil nogen fortælle mig, hvordan det her kunne finde sted?

Oprindeligt opfattede jeg ham som en lidt panikagtig handel i kølvandet på, at det mislykkedes at hente Kusk hjem ved den lejlighed. Men jeg havde da ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at der var tale om en af AaBs dyreste handler overhovedet.

Enig i at Safranko var et dårligt køb (og nu en dårlig forretning) - men husker nu også en vis Clemens Schweinenberg der vistnok blev købt på baggrund af nogle sete videooptagelser..... :aabfan:
Zwijnenberghandlen blev af jo alle betragtet som et scoop forinden, og på papiret har der vel aldrig figureret en stærkere spillere i AaB; det endte imidlertid i en gedigen fiasko. I øvrigt en lidt underlig affære, eftersom manden blev ekspederet ud af AaB efter 7 kampe. Man må have været meget sikker i sin sag, og jeg har en fornemmelse af, at noget dybere må have stukket under. Så hurtigt opgiver man jo ikke en stjernehandel; Safranko på sin side klovnede jo rundt i næsten et år.

Et andet eksempel kunne være Flores; her betragtede de fleste også den handel som et scoop og et friskt pust, men anerkendte ligeledes muligheden for det flop, det desværre blev til. Men Safranko til det beløb, der nævnes herinde; det fatter jeg simpelthen hat af.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Hovedet » 2. aug 2019, 11:02

BoT skrev:
2. aug 2019, 10:33
Gaarde6 skrev:
2. aug 2019, 10:15
KME skrev:
2. aug 2019, 08:44
Hovedet skrev:
1. aug 2019, 21:33
Og hér må jeg give Gamen ret. Uden at skulle banke Gaarde oven i hovedet hele tiden, for det ER jo et vanskeligt område; men hvorfor pokker udnyttedes momentum ikke? Han var jo en åbenlys succes i Dundee FC.

Men altså; skal jeg virkelig forstå det sådan, at AaB betalte 6 millioner kr. for ham??? Hvis vi - transfersum og lønindtægt betragtet - kunne karakterisere Chanko som det ringeste køb i AaBs historie indtil Safranko; må sidstnævnte da slå ham med flere længder. Vil nogen fortælle mig, hvordan det her kunne finde sted?

Oprindeligt opfattede jeg ham som en lidt panikagtig handel i kølvandet på, at det mislykkedes at hente Kusk hjem ved den lejlighed. Men jeg havde da ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at der var tale om en af AaBs dyreste handler overhovedet.

Enig i at Safranko var et dårligt køb (og nu en dårlig forretning) - men husker nu også en vis Clemens Schweinenberg der vistnok blev købt på baggrund af nogle sete videooptagelser..... :aabfan:
Jeg mener altså ikke at Clemens var så ringe, som mange har gjort ham til. Men efter hans selvmål kunne folk slet se noget som helst godt i noget af det han lavede.
Jeg mener bestemt han var bedre end eks Holgersson.
folk har det generelt med at være meget unuancerede i deres syn på spilleres kvalitet - måske særligt, når de kigger tilbage. Både Clemens og Holgersson bidrog med noget til holdet. Men ingen af dem opfyldte den rolle, man havde håbet, de kunne - og de var begge i den dyre ende.

Lidt det samme med Lesniak - han gjorde det faktisk ganske fint - uden at være prangende, og det var især hans høje løn, der var problemet.
Hvis Lesniak var kommet fra vores ungdomsafdeling og optrådte til en lille løn, ville han jo heller ikke have påkaldt sig den opmærksomhed. Tilsvarende med en Chanko i sin tid, der jo egentlig spillede hæderligt til en start, men til lønnen forventede man altså en profil. Problemet er, at vi har købt middelmådige og decideret ringe spillere til alt for høje beløb og høje lønninger.

Zwijnenberg husker jeg slet ikke som spiller, men kun som "sag" - jeg skriver om den et andet sted og synes, at den var meget mystisk. Holgersson var måske heller ikke direkte pivringe, men Gaarde medvirkede altså til den generelle bashing af manden ved at præsentere ham som "boldspillende forsvarer". Husker i øvrigt stadig episoden, da Nicolaj Larsen i en kamp mod AGF udfordrede Holgerssons teknik ved at sætte bolden i spil; knaldhårdt og lige i knæhøjde over for den stakkels Holgersson. Det var lige til Gøg og Gokke :-)

Gaarde selv fortsatte jo med at træde i spinaten, da han præsenterede åbenbart afsindigt dyre Safranko som en "snu spiller med målnæse"; det fuldkommen intetsigende udsagn indikerede jo, at ingen nogensinde havde set den mand, og allerede der blev jeg mistænksom. Jeg havde forventet noget med "stærk i hovedspillet", "dygtig dribler", "glimrende venstreben" osv. Omvendt slap Gaarde selvfølgelig for den rituelle udskamning på siden ved at præsentere ham helt intetsigende og ikke som en "fremragende boldspiller med sublim teknik og overblik".

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gnu » 2. aug 2019, 12:00

Hovedet skrev:
2. aug 2019, 11:02
BoT skrev:
2. aug 2019, 10:33
Gaarde6 skrev:
2. aug 2019, 10:15
KME skrev:
2. aug 2019, 08:44
Hovedet skrev:
1. aug 2019, 21:33
Og hér må jeg give Gamen ret. Uden at skulle banke Gaarde oven i hovedet hele tiden, for det ER jo et vanskeligt område; men hvorfor pokker udnyttedes momentum ikke? Han var jo en åbenlys succes i Dundee FC.

Men altså; skal jeg virkelig forstå det sådan, at AaB betalte 6 millioner kr. for ham??? Hvis vi - transfersum og lønindtægt betragtet - kunne karakterisere Chanko som det ringeste køb i AaBs historie indtil Safranko; må sidstnævnte da slå ham med flere længder. Vil nogen fortælle mig, hvordan det her kunne finde sted?

Oprindeligt opfattede jeg ham som en lidt panikagtig handel i kølvandet på, at det mislykkedes at hente Kusk hjem ved den lejlighed. Men jeg havde da ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at der var tale om en af AaBs dyreste handler overhovedet.

Enig i at Safranko var et dårligt køb (og nu en dårlig forretning) - men husker nu også en vis Clemens Schweinenberg der vistnok blev købt på baggrund af nogle sete videooptagelser..... :aabfan:
Jeg mener altså ikke at Clemens var så ringe, som mange har gjort ham til. Men efter hans selvmål kunne folk slet se noget som helst godt i noget af det han lavede.
Jeg mener bestemt han var bedre end eks Holgersson.
folk har det generelt med at være meget unuancerede i deres syn på spilleres kvalitet - måske særligt, når de kigger tilbage. Både Clemens og Holgersson bidrog med noget til holdet. Men ingen af dem opfyldte den rolle, man havde håbet, de kunne - og de var begge i den dyre ende.

Lidt det samme med Lesniak - han gjorde det faktisk ganske fint - uden at være prangende, og det var især hans høje løn, der var problemet.
Hvis Lesniak var kommet fra vores ungdomsafdeling og optrådte til en lille løn, ville han jo heller ikke have påkaldt sig den opmærksomhed. Tilsvarende med en Chanko i sin tid, der jo egentlig spillede hæderligt til en start, men til lønnen forventede man altså en profil. Problemet er, at vi har købt middelmådige og decideret ringe spillere til alt for høje beløb og høje lønninger.

Zwijnenberg husker jeg slet ikke som spiller, men kun som "sag" - jeg skriver om den et andet sted og synes, at den var meget mystisk. Holgersson var måske heller ikke direkte pivringe, men Gaarde medvirkede altså til den generelle bashing af manden ved at præsentere ham som "boldspillende forsvarer". Husker i øvrigt stadig episoden, da Nicolaj Larsen i en kamp mod AGF udfordrede Holgerssons teknik ved at sætte bolden i spil; knaldhårdt og lige i knæhøjde over for den stakkels Holgersson. Det var lige til Gøg og Gokke :-)

Gaarde selv fortsatte jo med at træde i spinaten, da han præsenterede åbenbart afsindigt dyre Safranko som en "snu spiller med målnæse"; det fuldkommen intetsigende udsagn indikerede jo, at ingen nogensinde havde set den mand, og allerede der blev jeg mistænksom. Jeg havde forventet noget med "stærk i hovedspillet", "dygtig dribler", "glimrende venstreben" osv. Omvendt slap Gaarde selvfølgelig for den rituelle udskamning på siden ved at præsentere ham helt intetsigende og ikke som en "fremragende boldspiller med sublim teknik og overblik".
Holgersson var altså absurd ringe. Han startede med at score et par mål, og det har da givet et par plusser i bogen, men han var virkelig dårlig til det, han var ansat til: at forsvare. Én ting er, at han ikke var den styrmand, han blev præsenteret som, men han var jo simpelthen overmatchet til at begå sig i Superligaen, som ved Gud ikke er noget særligt. Han ejede ganske enkelt ikke tempo, placeringsevne, teknik eller taktisk forståelse til at være med.

I foråret '17 brillerede han fx på Aarhus Stadion, hvor han på få minutter kostede to mål ved først at begå straffe og derefter at smide bolden væk. Han var så håbløst ringe i den kamp, at Wieghorst var nødt til at hive ham ud i pausen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 462
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Re: Pavol Safranko

Indlæg af KME » 2. aug 2019, 12:19

folk har det generelt med at være meget unuancerede i deres syn på spilleres kvalitet - måske særligt, når de kigger tilbage. Både Clemens og Holgersson bidrog med noget til holdet. Men ingen af dem opfyldte den rolle, man havde håbet, de kunne - og de var begge i den dyre ende.

[/quote]

Helt enig - det er jo sjældent helt sort eller hvidt - det synes jeg også angår Safranko - var han kommet ind på et sprudlende og velspillende AaB mandskab, havde det måske gået anderledes.
Når det er sagt er der naturligvis store forventninger til spillere der hentes ind for større millionbeløb og større skuffelse, hvis de så ikke indfrier forventningerne..... :aabfan:
AaB fan since 1991 :aabfan:

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 783
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Dennis Nielsen » 2. aug 2019, 12:52

KME skrev:
2. aug 2019, 12:19
folk har det generelt med at være meget unuancerede i deres syn på spilleres kvalitet - måske særligt, når de kigger tilbage. Både Clemens og Holgersson bidrog med noget til holdet. Men ingen af dem opfyldte den rolle, man havde håbet, de kunne - og de var begge i den dyre ende.
Helt enig - det er jo sjældent helt sort eller hvidt - det synes jeg også angår Safranko - var han kommet ind på et sprudlende og velspillende AaB mandskab, havde det måske gået anderledes.
Når det er sagt er der naturligvis store forventninger til spillere der hentes ind for større millionbeløb og større skuffelse, hvis de så ikke indfrier forventningerne..... :aabfan:
[/quote]

Ikke udelukkende møntet på dig..

For det første er det mærkværdigt, at en holdning til safranko kaldes unuanceret - blot fordi at vurderingen ikke stemmer overens med ens egen.

Jeg er af den overbevisning, at han slet ikke har niveau til den danske superliga.

Hvorfor det?

Jo jeg har set spille, set hans positions spil, afslutninger, afleveringer osv osv og han er i min vurdering ikke god nok. Det er hverken unuanceret, sort eller hvidt eller andre latterlige begreber, som man kan klistre på en holdning.

Det der med at kalde andres holdning unuanceret, er sådan en "Jeg pudser lige min glorie og fortæller resten af verdenen, at jeg er den eneste med evne til at perspektivere og analysere"

Vi andre går jo ikke på stadion og står der med lukkede øjne i 90 min. I stedet for at tapetsere andres holdninger på den måde, så accepter at fodbold og selvfølgelig også spillere vurderes forskelligt.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Hovedet » 2. aug 2019, 12:59

Dennis Nielsen skrev:
2. aug 2019, 12:52
KME skrev:
2. aug 2019, 12:19
folk har det generelt med at være meget unuancerede i deres syn på spilleres kvalitet - måske særligt, når de kigger tilbage. Både Clemens og Holgersson bidrog med noget til holdet. Men ingen af dem opfyldte den rolle, man havde håbet, de kunne - og de var begge i den dyre ende.
Helt enig - det er jo sjældent helt sort eller hvidt - det synes jeg også angår Safranko - var han kommet ind på et sprudlende og velspillende AaB mandskab, havde det måske gået anderledes.
Når det er sagt er der naturligvis store forventninger til spillere der hentes ind for større millionbeløb og større skuffelse, hvis de så ikke indfrier forventningerne..... :aabfan:
Ikke udelukkende møntet på dig..

For det første er det mærkværdigt, at en holdning til safranko kaldes unuanceret - blot fordi at vurderingen ikke stemmer overens med ens egen.

Jeg er af den overbevisning, at han slet ikke har niveau til den danske superliga.

Hvorfor det?

Jo jeg har set spille, set hans positions spil, afslutninger, afleveringer osv osv og han er i min vurdering ikke god nok. Det er hverken unuanceret, sort eller hvidt eller andre latterlige begreber, som man kan klistre på en holdning.

Det der med at kalde andres holdning unuanceret, er sådan en "Jeg pudser lige min glorie og fortæller resten af verdenen, at jeg er den eneste med evne til at perspektivere og analysere"

Vi andre går jo ikke på stadion og står der med lukkede øjne i 90 min. I stedet for at tapetsere andres holdninger på den måde, så accepter at fodbold og selvfølgelig også spillere vurderes forskelligt.
[/quote]

Safranko er bare slet og ret dårlig; der er jo ikke så meget at rafle om. Ellers havde AaB nok fastholdt sin dyre investering.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Pavol Safranko

Indlæg af BoT » 2. aug 2019, 13:37

Hovedet skrev:
2. aug 2019, 12:59
Safranko er bare slet og ret dårlig; der er jo ikke så meget at rafle om. Ellers havde AaB nok fastholdt sin dyre investering.
Det er lige præcis sådan en analyse, jeg forsøger at gøre op med. Det er en alt for forsimplet tolkning. Det handler om, om spilleren leverer en værdi, der modsvarer de forventninger, man har haft samt det beløb, han belaster det sportslige budget med.

To eksempler:
Kakeeto. En spiller med et sportsligt niveau og en menneskelig betydning (altså ledelsesevner, professionalisme, indflydelse mm.) på holdet, der klart ligger nederst i truppen. Til gengæld er han uden tvivl en af de absolut lavestlønnede og har ikke kostet transferpenge. Derfor vælger man at beholde ham, da han trods alt vil kunne levere en godkendt kvalitet som breddespiller til træning og ved skader. På det niveau vil en erstatning højest sandsynligt være dyrere uden at have større sportslig værdi

Okore: En spiller med et sportsligt topniveau i den absolutte højeste ende i truppen. Desuden en, der leverer nogle menneskelige ting til holdet, som ikke mange andre gør. Alligevel vil man gerne sælge ham, da han i både afskrivninger og løn belaster det sportslige budget voldsomt. Man vurderer ret sikkert, at man for væsentligt færre penge kan hente en fuldgod erstatning både sportsligt og menneskeligt.

Ergo: Man kan ikke konkludere på, om en spiller "slet og ret er dårlig" udfra, om man ønsker at beholde ham eller slippe ham. Det handler om en økonomisk, menneskelig og sportslig afvejning af, hvad alternativet er.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gnu » 2. aug 2019, 13:46

Hovedet skrev:
2. aug 2019, 12:59
Safranko er bare slet og ret dårlig; der er jo ikke så meget at rafle om. Ellers havde AaB nok fastholdt sin dyre investering.
Han var dårlig, kunne ikke tæmme en kummefryser og placerede sig svagt. Hvis jeg skal forsvare ham en lille smule, så hjalp det altså heller ikke Safranko, at han var en del af et hold, som aldrig slog indlæg. Han var jo udpræget en spiller, som skulle have den serveret i låget, så det var dømt til at mislykkes. Det første mål han scorede var mod Lyngby, hvor han steg op mellem to forsvarsspillere og flækkede den ind. Dér blev han spillet rigtigt.

Så nok var han dårlig, men han var ikke mindst et absurd fejlcast.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Jakobsen » 2. aug 2019, 14:54

Gnu skrev:
Hovedet skrev:
2. aug 2019, 12:59
Safranko er bare slet og ret dårlig; der er jo ikke så meget at rafle om. Ellers havde AaB nok fastholdt sin dyre investering.
Han var dårlig, kunne ikke tæmme en kummefryser og placerede sig svag. Hvis jeg skal forsvare ham en lille smule, så hjalp det altså heller ikke Safranko, at han var en del af et hold, som aldrig slog indlæg. Han var jo udpræget en spiller, som skulle have den serveret i låget, så det var dømt til at mislykkes. Det første mål han scorede var mod Lyngby, hvor han steg op mellem to forsvarsspillere og flækkede den ind. Dér blev han spillet rigtigt.

Så nok var han dårlig, men han var ikke mindst et absurd fejlcast.
Enig og ang. fejlcasts er der desværre mange. Den spillende stopper Holgersson, 8’eren Lesniak, Meilinger der slet ikke var en “AaB kant”, Sylvestr og Safranko som begge var fejlcastede ifht. spillestil, Flores man aldrig fandt ud af at bruge rigtigt og Ochs.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gnu » 2. aug 2019, 15:07

Jakobsen skrev:
2. aug 2019, 14:54
Gnu skrev:
Hovedet skrev:
2. aug 2019, 12:59
Safranko er bare slet og ret dårlig; der er jo ikke så meget at rafle om. Ellers havde AaB nok fastholdt sin dyre investering.
Han var dårlig, kunne ikke tæmme en kummefryser og placerede sig svag. Hvis jeg skal forsvare ham en lille smule, så hjalp det altså heller ikke Safranko, at han var en del af et hold, som aldrig slog indlæg. Han var jo udpræget en spiller, som skulle have den serveret i låget, så det var dømt til at mislykkes. Det første mål han scorede var mod Lyngby, hvor han steg op mellem to forsvarsspillere og flækkede den ind. Dér blev han spillet rigtigt.

Så nok var han dårlig, men han var ikke mindst et absurd fejlcast.
Enig og ang. fejlcasts er der desværre mange. Den spillende stopper Holgersson, 8’eren Lesniak, Meilinger der slet ikke var en “AaB kant”, Sylvestr og Safranko som begge var fejlcastede ifht. spillestil, Flores man aldrig fandt ud af at bruge rigtigt og Ochs.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jeg køber ikke den dér med at Flores blev brugt forkert. Han blev brugt på præcis samme måde som på det peruvianske landshold, hvor han fungerer fint. Til gengæld virkede det til, at både AaB og Flores var overraskede over, hvor svært det er at integrere en spiller fra den anden side af Jorden med de mange lange flyvninger til landsholdssamlinger, som trak tænder ud. For Flores vedkommende virkede det også til, at viljen ikke helt var der. Ellers havde han jo nok droppet et par træningskampe for landsholdet, så han kunne komme ordentlig ind på holdet ved at spille kontinuerligt uden hele tiden at blive afbrudt af landsholdssamlinger og lang restitueringstid.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Brodernumsi » 2. aug 2019, 15:29

Jakobsen skrev:
2. aug 2019, 14:54
Gnu skrev:
Hovedet skrev:
2. aug 2019, 12:59
Safranko er bare slet og ret dårlig; der er jo ikke så meget at rafle om. Ellers havde AaB nok fastholdt sin dyre investering.
Han var dårlig, kunne ikke tæmme en kummefryser og placerede sig svag. Hvis jeg skal forsvare ham en lille smule, så hjalp det altså heller ikke Safranko, at han var en del af et hold, som aldrig slog indlæg. Han var jo udpræget en spiller, som skulle have den serveret i låget, så det var dømt til at mislykkes. Det første mål han scorede var mod Lyngby, hvor han steg op mellem to forsvarsspillere og flækkede den ind. Dér blev han spillet rigtigt.

Så nok var han dårlig, men han var ikke mindst et absurd fejlcast.
Enig og ang. fejlcasts er der desværre mange. Den spillende stopper Holgersson, 8’eren Lesniak, Meilinger der slet ikke var en “AaB kant”, Sylvestr og Safranko som begge var fejlcastede ifht. spillestil, Flores man aldrig fandt ud af at bruge rigtigt og Ochs.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Er det så fordi, vi udelukkende køber dårlige/fejlcastet spillere, eller fordi vi har haft en lang række trænere, der ikke har evnerne til at benytte de nævnte spillere korrekt. Jeg tror, det er en blanding.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af raekkeettre » 2. aug 2019, 18:06

Brodernumsi skrev:
2. aug 2019, 15:29
Jakobsen skrev:
2. aug 2019, 14:54
Gnu skrev:
Hovedet skrev:
2. aug 2019, 12:59
Safranko er bare slet og ret dårlig; der er jo ikke så meget at rafle om. Ellers havde AaB nok fastholdt sin dyre investering.
Han var dårlig, kunne ikke tæmme en kummefryser og placerede sig svag. Hvis jeg skal forsvare ham en lille smule, så hjalp det altså heller ikke Safranko, at han var en del af et hold, som aldrig slog indlæg. Han var jo udpræget en spiller, som skulle have den serveret i låget, så det var dømt til at mislykkes. Det første mål han scorede var mod Lyngby, hvor han steg op mellem to forsvarsspillere og flækkede den ind. Dér blev han spillet rigtigt.

Så nok var han dårlig, men han var ikke mindst et absurd fejlcast.
Enig og ang. fejlcasts er der desværre mange. Den spillende stopper Holgersson, 8’eren Lesniak, Meilinger der slet ikke var en “AaB kant”, Sylvestr og Safranko som begge var fejlcastede ifht. spillestil, Flores man aldrig fandt ud af at bruge rigtigt og Ochs.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Er det så fordi, vi udelukkende køber dårlige/fejlcastet spillere, eller fordi vi har haft en lang række trænere, der ikke har evnerne til at benytte de nævnte spillere korrekt. Jeg tror, det er en blanding.
Nej, vi har lige så meget held som uheld som alle andre, vi har gjort det rigtig godt og vi har gjort det rigtig skidt, ligesom alle andre klubber og sportsdirektører. Her på Debatsiden er der en 5 stykker der benytter alle lejligheder til at råbe op omkring de dårlige, men dem der skriger højst har nødvendigvis ikke en pointe, de kan bare godt lige at råbe :)

Men Safranko var bestemt en af de dårlige, det er vi alle enige om. Og så er vi videre og glæder os over PO og Lukas og forhåbentlig andre i det her vindue!! :)

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Hovedet » 2. aug 2019, 21:24

Gnu skrev:
2. aug 2019, 13:46
Hovedet skrev:
2. aug 2019, 12:59
Safranko er bare slet og ret dårlig; der er jo ikke så meget at rafle om. Ellers havde AaB nok fastholdt sin dyre investering.
Han var dårlig, kunne ikke tæmme en kummefryser og placerede sig svagt. Hvis jeg skal forsvare ham en lille smule, så hjalp det altså heller ikke Safranko, at han var en del af et hold, som aldrig slog indlæg. Han var jo udpræget en spiller, som skulle have den serveret i låget, så det var dømt til at mislykkes. Det første mål han scorede var mod Lyngby, hvor han steg op mellem to forsvarsspillere og flækkede den ind. Dér blev han spillet rigtigt.

Så nok var han dårlig, men han var ikke mindst et absurd fejlcast.
Ja ok, hvis vi lige nuancerer mit bombastiske indlæg en smule, kan jeg strække mig til at sige, at AaB nok havde fået mere ud af ham, havde vi spillet med en masse (gode!) indlæg. Og lige præcis i den nævnte situation mod Lyngby, lignede han faktisk en rigtig angriber. Det er korrekt. Men teknisk - hold da op.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Yankee » 2. aug 2019, 22:11

Brodernumsi skrev:
2. aug 2019, 15:29

Er det så fordi, vi udelukkende køber dårlige/fejlcastet spillere, eller fordi vi har haft en lang række trænere, der ikke har evnerne til at benytte de nævnte spillere korrekt. Jeg tror, det er en blanding.
Altså, det skulle jo gerne være sådan at klubben har en spillestil og en klar plan for hvilke kvaliteter, men vil have på de forskellige pladser. I den henseende er det jo fx håbløst at have en angriber, der kun er god på høje indlæg, når spillestilen dikterer indadvendte kanter og flade indlæg.

Skulle Wieghorst så have lavet totalt om på spillestilen for at tilpasse sig til Safranko? Jah, men så ville fx Kasper Kusk eller Edison Flores jo have været tæt på ubrugelige. Og så skulle vi i hvert fald ikke have hentet en højre back, der ikke kan slå et indlæg. Jeg synes den er meget svær at tørre af på Wieghorst, det må jeg sige.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Hanga » 2. aug 2019, 22:14

Yankee skrev:
2. aug 2019, 22:11
Brodernumsi skrev:
2. aug 2019, 15:29

Er det så fordi, vi udelukkende køber dårlige/fejlcastet spillere, eller fordi vi har haft en lang række trænere, der ikke har evnerne til at benytte de nævnte spillere korrekt. Jeg tror, det er en blanding.
Altså, det skulle jo gerne være sådan at klubben har en spillestil og en klar plan for hvilke kvaliteter, men vil have på de forskellige pladser. I den henseende er det jo fx håbløst at have en angriber, der kun er god på høje indlæg, når spillestilen dikterer indadvendte kanter og flade indlæg.

Skulle Wieghorst så have lavet totalt om på spillestilen for at tilpasse sig til Safranko? Jah, men så ville fx Kasper Kusk eller Edison Flores jo have været tæt på ubrugelige. Og så skulle vi i hvert fald ikke have hentet en højre back, der ikke kan slå et indlæg. Jeg synes den er meget svær at tørre af på Wieghorst, det må jeg sige.
Det er vel ret nemt at tørre den af på Wieghorst, i og med at han var stærkt medvirkende til at få Safranko, på baggrund af hans gode ven Erik Larsens scouting arbejde. Kæmpe fejlcast.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Pavol Safranko

Indlæg af FlæskeFrank » 2. aug 2019, 22:14

Nu var det jo også en periode, hvor AaB vadede i målchancer. Eller not.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gamen » 2. aug 2019, 22:29

FlæskeFrank skrev:
2. aug 2019, 22:14
Nu var det jo også en periode, hvor AaB vadede i målchancer. Eller not.
Hvilket bl.a. kan forklares med at angrebsbesætningen Pohl/Safranko var så håbløst ringe. 2 angribere uden teknik, der ikke kan benyttes som link up, ikke kan tæmme simple bolde og ikke kan aflevere... selvfølgelig får man svært ved at skabe mængder af farligheder omkring feltet.

Besvar