Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Pastorius » 9. okt 2017, 13:18

Yankee skrev:Problemet er jo ikke årgang 97. Selv i de gyldne årgange 91-94 udviklede vi jo "kun" fire stamspillere/salgsobjekter i Ahlmann, Kusk, Thomsen og Lucas Andersen, så alene i kraft af Joakim Mæhle må årgang 97 betegnes som en god årgang.

Problemet er årgang 95-96, hvor Blåbjerg, Børsting, Abildgaard og Pohl har fået rigtig meget spilletid, men ikke har kunnet løfte sig højere end et niveau som nr. 10-15 i truppen. I sidste sæson var de ikke stærke nok til at tage ansvar og bære holdet, hvilket betød at MC og Thellufsen eksempelvis fik alt for stort ansvar som førsteårsseniorer. Årgang 95 og 96 har endnu heller ikke genereret transferindtægter. Man kan sige, at de to årgange hver især har leveret to trupspillere, hvilket jo ikke er så dårligt - men vi har tydeligvis satset på at der skulle komme bærende spillere ud af de årgange, hvilket ikke er sket.
Arh hvad?

Både Pohl, Blaabjerg og Børsting (ikke så meget i år, men tidligere), har da fået spilletid til at kunne betegnes som faste spillere. Godt nok på et hold der ikke har brillieret, men det skal vel ikke være deres problem.

Det indikerer i hvert fald at trænerne mener de har været nogenlunde værdifulde.

Jeg mener man bør evaluere den slags over flere sæsoner tid, for du har da ret i at de overgange ikke tyder på at blive de mest overbevisende, hvis man ser på det potentiale de pt. ser ud til at kunne nå. Hvis man vil skifte kurs, fordi en eller to årgange slår fejl, er der ingen grund til overhovedet at gå i gang med den rejse, for det vil komme til at ske ind imellem. Forhåbentlig er der så andre årgange der hæver sig over gennemsnittet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Yankee » 9. okt 2017, 15:11

Pastorius skrev: Arh hvad?

Både Pohl, Blaabjerg og Børsting (ikke så meget i år, men tidligere), har da fået spilletid til at kunne betegnes som faste spillere. Godt nok på et hold der ikke har brillieret, men det skal vel ikke være deres problem.

Det indikerer i hvert fald at trænerne mener de har været nogenlunde værdifulde.

Jeg mener man bør evaluere den slags over flere sæsoner tid, for du har da ret i at de overgange ikke tyder på at blive de mest overbevisende, hvis man ser på det potentiale de pt. ser ud til at kunne nå. Hvis man vil skifte kurs, fordi en eller to årgange slår fejl, er der ingen grund til overhovedet at gå i gang med den rejse, for det vil komme til at ske ind imellem. Forhåbentlig er der så andre årgange der hæver sig over gennemsnittet.
Jeg synes prædikatet "nr. 10-15" er ret præcist når man som Børsting og Blåbjerg starter hhv. 22 og 21 kampe i løbet af en sæson. Og det er vel ret åbenlyst at ingen af dem er slået igennem som man ellers kunne forvente af spillere i deres tredje seniorår. Min pointe er netop at det er de spillere, der burde have etableret sig i sidste sæson, men viste sig for svage til at være bærende spillere. Ingen af dem virker i øvrigt til at være på nippet til et gennembrud og de er meget langt fra at være salgsemner. Endnu værre ser det ud med Oliver Abildgaard og Jannik Pohl, selvom sidstnævnte måske er lidt på vej.

Ellers er jeg helt enig. Talentarbejdet er ikke i sig selv slået fejl, men forventningen om at vores talentdominerede trup kan levere topresultater er slået grueligt fejl. Det har jo hele tiden ligget i "talentsatsningen" at vi skulle kunne bibeholde en position i toppen af dansk fodbold og det har vi været meget langt fra de sidste par år.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Pastorius » 9. okt 2017, 15:45

Yankee skrev:
Pastorius skrev: Arh hvad?

Både Pohl, Blaabjerg og Børsting (ikke så meget i år, men tidligere), har da fået spilletid til at kunne betegnes som faste spillere. Godt nok på et hold der ikke har brillieret, men det skal vel ikke være deres problem.

Det indikerer i hvert fald at trænerne mener de har været nogenlunde værdifulde.

Jeg mener man bør evaluere den slags over flere sæsoner tid, for du har da ret i at de overgange ikke tyder på at blive de mest overbevisende, hvis man ser på det potentiale de pt. ser ud til at kunne nå. Hvis man vil skifte kurs, fordi en eller to årgange slår fejl, er der ingen grund til overhovedet at gå i gang med den rejse, for det vil komme til at ske ind imellem. Forhåbentlig er der så andre årgange der hæver sig over gennemsnittet.
Jeg synes prædikatet "nr. 10-15" er ret præcist når man som Børsting og Blåbjerg starter hhv. 22 og 21 kampe i løbet af en sæson. Og det er vel ret åbenlyst at ingen af dem er slået igennem som man ellers kunne forvente af spillere i deres tredje seniorår. Min pointe er netop at det er de spillere, der burde have etableret sig i sidste sæson, men viste sig for svage til at være bærende spillere. Ingen af dem virker i øvrigt til at være på nippet til et gennembrud og de er meget langt fra at være salgsemner. Endnu værre ser det ud med Oliver Abildgaard og Jannik Pohl, selvom sidstnævnte måske er lidt på vej.

Ellers er jeg helt enig. Talentarbejdet er ikke i sig selv slået fejl, men forventningen om at vores talentdominerede trup kan levere topresultater er slået grueligt fejl. Det har jo hele tiden ligget i "talentsatsningen" at vi skulle kunne bibeholde en position i toppen af dansk fodbold og det har vi været meget langt fra de sidste par år.
Jeg synes jo ikke det er talenterne der har slået fejl alene. Det er de resterende spillere der for alvor har fejlet. Folk som Nicolai Larsen, Holger, Meilinger, Sylvestr Sloth, Ene og Splavis (i deres sidste tid). Det var de spillere der skulle gøre at vi kunne bære at bruge talenter på andre positioner.

...men succeskriteriet for talenter der for alvor slår igennem har også altid været at de holder ellers dygtige folk på bænken. Der hvor filmen er knækket for os de seneste sæsoner er jo netop, at dem de så har kunnet holde på bænken, ikke har set ud til at kunne bidrage med noget som helst.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 9. okt 2017, 16:25

Pastorius skrev: Jeg synes jo ikke det er talenterne der har slået fejl alene. Det er de resterende spillere der for alvor har fejlet. Folk som Nicolai Larsen, Holger, Meilinger, Sylvestr Sloth, Ene og Splavis (i deres sidste tid). Det var de spillere der skulle gøre at vi kunne bære at bruge talenter på andre positioner.

...men succeskriteriet for talenter der for alvor slår igennem har også altid været at de holder ellers dygtige folk på bænken. Der hvor filmen er knækket for os de seneste sæsoner er jo netop, at dem de så har kunnet holde på bænken, ikke har set ud til at kunne bidrage med noget som helst.
Men det er for simpelt at gøre det til et spørgsmål om de ældre spillere. De talenter der kommer op skal jo netop også på sigt kunne udfordre om pladserne, og gør de ikke det (berettiget), så bliver der en ubalance i truppen. Vi kan vist godt blive enige om at Blåbjerg, MC, Børsting, Kasper P. og Pohl i lange perioder har været langt fra top 6-niveau.
Nu har de spillet pga. skader, interne stridigheder, præstationer markant under niveau mm., men uden at overbevise om at de rent faktisk har niveauet til meget andet end et bundhold.
Noget helt andet er, at det skaber en mindre professionel træningskultur, når man har sådan en trupsammensætning. Der skal mere professionalisme til, og jeg kan forestille mig at det er noget af det Gaarde har ledt efter når man ser på de spillere han har hentet. Spillere der kan vise vejen, alene qua deres indstilling til træning.

Jeg forestiller mig ikke at de ældre spillere har løjet, når de stort set alle har nævnt trupsammensætningen i interviews som en alvorlig udfordring med så mange unge/relativt uprøvede spillere (Enevoldsen, Risgård, Holgersson). Hvis man oplever at niveauet falder til træning, at der mangler holdånd osv. så kan jeg da måske sagtens forstå at man selv også er tilbøjelig til at falde noget i niveau.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Pastorius » 9. okt 2017, 20:22

Gamen skrev:
Pastorius skrev: Jeg synes jo ikke det er talenterne der har slået fejl alene. Det er de resterende spillere der for alvor har fejlet. Folk som Nicolai Larsen, Holger, Meilinger, Sylvestr Sloth, Ene og Splavis (i deres sidste tid). Det var de spillere der skulle gøre at vi kunne bære at bruge talenter på andre positioner.

...men succeskriteriet for talenter der for alvor slår igennem har også altid været at de holder ellers dygtige folk på bænken. Der hvor filmen er knækket for os de seneste sæsoner er jo netop, at dem de så har kunnet holde på bænken, ikke har set ud til at kunne bidrage med noget som helst.
Men det er for simpelt at gøre det til et spørgsmål om de ældre spillere. De talenter der kommer op skal jo netop også på sigt kunne udfordre om pladserne, og gør de ikke det (berettiget), så bliver der en ubalance i truppen. Vi kan vist godt blive enige om at Blåbjerg, MC, Børsting, Kasper P. og Pohl i lange perioder har været langt fra top 6-niveau.
Nu har de spillet pga. skader, interne stridigheder, præstationer markant under niveau mm., men uden at overbevise om at de rent faktisk har niveauet til meget andet end et bundhold.
Noget helt andet er, at det skaber en mindre professionel træningskultur, når man har sådan en trupsammensætning. Der skal mere professionalisme til, og jeg kan forestille mig at det er noget af det Gaarde har ledt efter når man ser på de spillere han har hentet. Spillere der kan vise vejen, alene qua deres indstilling til træning.

Jeg forestiller mig ikke at de ældre spillere har løjet, når de stort set alle har nævnt trupsammensætningen i interviews som en alvorlig udfordring med så mange unge/relativt uprøvede spillere (Enevoldsen, Risgård, Holgersson). Hvis man oplever at niveauet falder til træning, at der mangler holdånd osv. så kan jeg da måske sagtens forstå at man selv også er tilbøjelig til at falde noget i niveau.
Vi har et hold hold der I lang tid har været langt væk fra top-6 niveau. Hvorfor begynde at nævne dem som problemet.

Jeg fastholder at det er mindst lige så stort et problem at de rutinerede spillere som de nye skulle kunne læne sig op af, ikke har præsteret. Hvorfor skulle man tage Ene, Risgaard og Holger alvorligt i den sammenhæng - det meste af tiden har de enten spillet dårligt, været udenfor startopstillingen eller haft skader så de ikke selv kunne give sig fuldt ud i træningen.

Træningskultur og professionalisme er en gang tomme floskler, og grunden til den slags kommer frem, er først og fremmest at resultaterne udebliver, så begynder man at lede efter undskyldninger og så skal man nok finde på et eller andet at fremhæve - som regel noget der peger på andre end en selv.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. okt 2017, 01:48

Pastorius skrev:
Gamen skrev:
Pastorius skrev: Jeg synes jo ikke det er talenterne der har slået fejl alene. Det er de resterende spillere der for alvor har fejlet. Folk som Nicolai Larsen, Holger, Meilinger, Sylvestr Sloth, Ene og Splavis (i deres sidste tid). Det var de spillere der skulle gøre at vi kunne bære at bruge talenter på andre positioner.

...men succeskriteriet for talenter der for alvor slår igennem har også altid været at de holder ellers dygtige folk på bænken. Der hvor filmen er knækket for os de seneste sæsoner er jo netop, at dem de så har kunnet holde på bænken, ikke har set ud til at kunne bidrage med noget som helst.
Men det er for simpelt at gøre det til et spørgsmål om de ældre spillere. De talenter der kommer op skal jo netop også på sigt kunne udfordre om pladserne, og gør de ikke det (berettiget), så bliver der en ubalance i truppen. Vi kan vist godt blive enige om at Blåbjerg, MC, Børsting, Kasper P. og Pohl i lange perioder har været langt fra top 6-niveau.
Nu har de spillet pga. skader, interne stridigheder, præstationer markant under niveau mm., men uden at overbevise om at de rent faktisk har niveauet til meget andet end et bundhold.
Noget helt andet er, at det skaber en mindre professionel træningskultur, når man har sådan en trupsammensætning. Der skal mere professionalisme til, og jeg kan forestille mig at det er noget af det Gaarde har ledt efter når man ser på de spillere han har hentet. Spillere der kan vise vejen, alene qua deres indstilling til træning.

Jeg forestiller mig ikke at de ældre spillere har løjet, når de stort set alle har nævnt trupsammensætningen i interviews som en alvorlig udfordring med så mange unge/relativt uprøvede spillere (Enevoldsen, Risgård, Holgersson). Hvis man oplever at niveauet falder til træning, at der mangler holdånd osv. så kan jeg da måske sagtens forstå at man selv også er tilbøjelig til at falde noget i niveau.
Vi har et hold hold der I lang tid har været langt væk fra top-6 niveau. Hvorfor begynde at nævne dem som problemet.

Jeg fastholder at det er mindst lige så stort et problem at de rutinerede spillere som de nye skulle kunne læne sig op af, ikke har præsteret. Hvorfor skulle man tage Ene, Risgaard og Holger alvorligt i den sammenhæng - det meste af tiden har de enten spillet dårligt, været udenfor startopstillingen eller haft skader så de ikke selv kunne give sig fuldt ud i træningen.

Træningskultur og professionalisme er en gang tomme floskler, og grunden til den slags kommer frem, er først og fremmest at resultaterne udebliver, så begynder man at lede efter undskyldninger og så skal man nok finde på et eller andet at fremhæve - som regel noget der peger på andre end en selv.
Jeg er enig. Det er i høj grad de etablerede spillere som skal levere det stabile topniveau, hvis vi skal lykkes med at bringe mange talenter ind. Vi kan ikke regne med de allesammen er Thomsen, Kusk eller Mæhle, men mindre kan bestemt også gøre det, og det er i mine øjne talenterne som skal skabe bredden i truppen. Jeg ser ikke spillere som Børsting eller Blåbjerg som eksempler på en talentsatsning der ikke virker, snarere tværtimod, for de, og flere andre, har netop i årevis været vigtige trupspillere/breddesspillere som vi tidligere har måttet hente ind udefra. PK kan nævnes som endnu et eksempel på hvor vigtige den type spillere kan være, og i de kommende år kan jeg sagtens se flere af de nuværende unge talenter indtage lignende roller, mens andre får stampladser og andre igen må finde andre klubber.

Vi har som jeg ser det i efterhånden for lang tid haft for stor tiltro til bærende kræfter på holdet som ikke længere har leveret på så højt niveau som tidligere, vi har købt for dårligt ind, og har helt overordnet set ikke fået det niveau som er nødvendigt fra de mest profilerede spillere i klubben. Det er der forhåbentlig lavet om på nu, med spændende spillere som Rinne, Okore og Lesniak, men de indkøb vi får ind i løbet af denne sæson skal også fungere, og give os det fundament som de unge kan læne sig opad, ellers bliver det problematisk. Forhåbentlig har man set rigtigt med en stor del af de nye som er hentet i dette vindue, men jeg synes stadig det er for tidligt at komme med den helt forkromede bedømmelse.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af KJ » 12. okt 2017, 16:11

Diskussionen om kvaliteten af AaBs spillere og talentarbejde har det med at blive en ørkenvandring, eftersom der er to vidt forskellige tilgange på Debatsiden: Én gruppe vurderer AaBs arbejde, kvalitet og resultater med udgangspunkt i de økonomiske rammer, som eksisterer for AaB, mens en anden gruppe sammenligner AaB med hold, der bruger langt flere penge. Alle kan da se, at FCM i dag har et langt stærkere hold, men det forekommer dristigt at udlægge det som om at AaBs strategi for dit og dat har fejlet. I seneste regnskabsår brugte AaB knap 47 mio. kr. på personaleomkostninger, mens FCM brugte over det dobbelte - godt 94 mio. kr. Forskellen i kvalitet hænger muligvis sammen med forskellen i viljen/evnen til at tabe penge.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Sønderhof » 13. okt 2017, 09:39

KJ skrev:Diskussionen om kvaliteten af AaBs spillere og talentarbejde har det med at blive en ørkenvandring, eftersom der er to vidt forskellige tilgange på Debatsiden: Én gruppe vurderer AaBs arbejde, kvalitet og resultater med udgangspunkt i de økonomiske rammer, som eksisterer for AaB, mens en anden gruppe sammenligner AaB med hold, der bruger langt flere penge. Alle kan da se, at FCM i dag har et langt stærkere hold, men det forekommer dristigt at udlægge det som om at AaBs strategi for dit og dat har fejlet. I seneste regnskabsår brugte AaB knap 47 mio. kr. på personaleomkostninger, mens FCM brugte over det dobbelte - godt 94 mio. kr. Forskellen i kvalitet hænger muligvis sammen med forskellen i viljen/evnen til at tabe penge.
Jeg ynder at sammenligne os med sønderjyske. De har langt færre indtægter end os, bruger færre penge en os OG har samtidig præsteret langt over os de sidste par år. Det på trods af der har været en nærmest 100 procent udskiftning af nøglepersoner i deres sportslige setup. Haysen har på magisk vis opretholdt en stærk top6—trup, både i kvali- og kvantitet. Havde han, og ikke Gaarde, haft ansvaret i AaB er jeg overbevist om vi stod langt stærkere i dag.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af 9800 » 13. okt 2017, 10:11

Sønderhof skrev:
KJ skrev:Diskussionen om kvaliteten af AaBs spillere og talentarbejde har det med at blive en ørkenvandring, eftersom der er to vidt forskellige tilgange på Debatsiden: Én gruppe vurderer AaBs arbejde, kvalitet og resultater med udgangspunkt i de økonomiske rammer, som eksisterer for AaB, mens en anden gruppe sammenligner AaB med hold, der bruger langt flere penge. Alle kan da se, at FCM i dag har et langt stærkere hold, men det forekommer dristigt at udlægge det som om at AaBs strategi for dit og dat har fejlet. I seneste regnskabsår brugte AaB knap 47 mio. kr. på personaleomkostninger, mens FCM brugte over det dobbelte - godt 94 mio. kr. Forskellen i kvalitet hænger muligvis sammen med forskellen i viljen/evnen til at tabe penge.
Jeg ynder at sammenligne os med sønderjyske. De har langt færre indtægter end os, bruger færre penge en os OG har samtidig præsteret langt over os de sidste par år. Det på trods af der har været en nærmest 100 procent udskiftning af nøglepersoner i deres sportslige setup. Haysen har på magisk vis opretholdt en stærk top6—trup, både i kvali- og kvantitet. Havde han, og ikke Gaarde, haft ansvaret i AaB er jeg overbevist om vi stod langt stærkere i dag.
Skal vi ikke lige se det hele i et lidt bredere perspektiv?

Kan du svare på et enkelt spørgsmål: Hvor mange klubber i superligaen vil du bytte de ti sidste års resultater med?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Pastorius » 13. okt 2017, 10:17

Sønderhof skrev:
KJ skrev:Diskussionen om kvaliteten af AaBs spillere og talentarbejde har det med at blive en ørkenvandring, eftersom der er to vidt forskellige tilgange på Debatsiden: Én gruppe vurderer AaBs arbejde, kvalitet og resultater med udgangspunkt i de økonomiske rammer, som eksisterer for AaB, mens en anden gruppe sammenligner AaB med hold, der bruger langt flere penge. Alle kan da se, at FCM i dag har et langt stærkere hold, men det forekommer dristigt at udlægge det som om at AaBs strategi for dit og dat har fejlet. I seneste regnskabsår brugte AaB knap 47 mio. kr. på personaleomkostninger, mens FCM brugte over det dobbelte - godt 94 mio. kr. Forskellen i kvalitet hænger muligvis sammen med forskellen i viljen/evnen til at tabe penge.
Jeg ynder at sammenligne os med sønderjyske. De har langt færre indtægter end os, bruger færre penge en os OG har samtidig præsteret langt over os de sidste par år. Det på trods af der har været en nærmest 100 procent udskiftning af nøglepersoner i deres sportslige setup. Haysen har på magisk vis opretholdt en stærk top6—trup, både i kvali- og kvantitet. Havde han, og ikke Gaarde, haft ansvaret i AaB er jeg overbevist om vi stod langt stærkere i dag.
Så prøv at kigge over en ti-års periode. Jeg vil ikke bytte med Sønderjyske for alt i verden.

Selvfølgelig kan man præstere bedre end økonomien tilsiger i perioder (ellers var vi aldrig(!) blevet mestre). Over tid vil økonomien være en begrænsende faktor for resultaterne.

I AaB burde vi have fået mere ud af det end vi har de seneste par sæsoner - også ift. vores økonomiske formåen, og vi skal passe på med at bruge det som en undskyldning, men selvfølgelig er det en del af ligningen. Det er sådan noget vi kan sidde på debatsiden og ærge os over, og klubben kan måske eksternt bruge det til at dæmpe forventningerne, når man synes det er en god ide. Internt må det aldrig blive et issue man diskuterer overhovedet. Der er det bare at præstere maksimalt indenfor de rammer man nu har til rådighed.
Med venlig Hilsen
--
Robert

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af KJ » 13. okt 2017, 10:49

SønderjyskE Fodbold havde i seneste regnskabsår personaleomkostninger for lige knap 30 mio. kr. - og oplyser at direktionen bliver aflønnet af et andet selskab. Så det er altså heller ikke fordi de overhovedet ikke har midler at gøre med dernede.

SønderjyskE har gjort det rigtigt flot, men har over en længere periode trods alt hængt mere med røven i vandskorpen end ligget i toppen.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af hje1980 » 13. okt 2017, 11:25

Sønderhof skrev:
KJ skrev:Diskussionen om kvaliteten af AaBs spillere og talentarbejde har det med at blive en ørkenvandring, eftersom der er to vidt forskellige tilgange på Debatsiden: Én gruppe vurderer AaBs arbejde, kvalitet og resultater med udgangspunkt i de økonomiske rammer, som eksisterer for AaB, mens en anden gruppe sammenligner AaB med hold, der bruger langt flere penge. Alle kan da se, at FCM i dag har et langt stærkere hold, men det forekommer dristigt at udlægge det som om at AaBs strategi for dit og dat har fejlet. I seneste regnskabsår brugte AaB knap 47 mio. kr. på personaleomkostninger, mens FCM brugte over det dobbelte - godt 94 mio. kr. Forskellen i kvalitet hænger muligvis sammen med forskellen i viljen/evnen til at tabe penge.
Jeg ynder at sammenligne os med sønderjyske. De har langt færre indtægter end os, bruger færre penge en os OG har samtidig præsteret langt over os de sidste par år. Det på trods af der har været en nærmest 100 procent udskiftning af nøglepersoner i deres sportslige setup. Haysen har på magisk vis opretholdt en stærk top6—trup, både i kvali- og kvantitet. Havde han, og ikke Gaarde, haft ansvaret i AaB er jeg overbevist om vi stod langt stærkere i dag.
Hånden på hjertet... vil du bytte resultaterne i Sønderjyske ud med AaB's...? altså over hele den tid du har fulgt AaB!!!
AaB er og bliver superligaens 3. bedste klub gennem historien... AaB kommer op i toppen igen og bider skeer med FCM og BIF (FCK vil altid være urørlige) - forskellen er bare AaB gør det som en langsigtet plan da der ikke lige sidder EN ejer og betaler underskuddet år efter år.

Kunne vi har gjort det bedre de sidste par år - både hvad angår transfers og resultater. Så absolut... men selv klubber med flere penge end os har heller ikke fået nok ud af deres penge. De har så bare givet underskud hvor AaB trods alt laver penge, hvilket jo har været et ultimativt krav fra bestyrelsen!!

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af strangecap » 13. okt 2017, 11:38

Thomas Juel-Nielsen er stadig fri måske Allan skulle kigge lidt æå ham så der kunne komme lidt konkurrence i forsvaret

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 13. okt 2017, 12:49

strangecap skrev:Thomas Juel-Nielsen er stadig fri måske Allan skulle kigge lidt æå ham så der kunne komme lidt konkurrence i forsvaret
Nej, det er stadig en spiller i den tunge ende og han ligner ikke en type der passer til AaB. Der må trods alt også være en god grund til, at han ikke har fået kontrakt nogen steder på trods af et fornuftigt forår hos AGF.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Sønderhof » 13. okt 2017, 13:27

hje1980 skrev:
Sønderhof skrev:
KJ skrev:Diskussionen om kvaliteten af AaBs spillere og talentarbejde har det med at blive en ørkenvandring, eftersom der er to vidt forskellige tilgange på Debatsiden: Én gruppe vurderer AaBs arbejde, kvalitet og resultater med udgangspunkt i de økonomiske rammer, som eksisterer for AaB, mens en anden gruppe sammenligner AaB med hold, der bruger langt flere penge. Alle kan da se, at FCM i dag har et langt stærkere hold, men det forekommer dristigt at udlægge det som om at AaBs strategi for dit og dat har fejlet. I seneste regnskabsår brugte AaB knap 47 mio. kr. på personaleomkostninger, mens FCM brugte over det dobbelte - godt 94 mio. kr. Forskellen i kvalitet hænger muligvis sammen med forskellen i viljen/evnen til at tabe penge.
Jeg ynder at sammenligne os med sønderjyske. De har langt færre indtægter end os, bruger færre penge en os OG har samtidig præsteret langt over os de sidste par år. Det på trods af der har været en nærmest 100 procent udskiftning af nøglepersoner i deres sportslige setup. Haysen har på magisk vis opretholdt en stærk top6—trup, både i kvali- og kvantitet. Havde han, og ikke Gaarde, haft ansvaret i AaB er jeg overbevist om vi stod langt stærkere i dag.
Hånden på hjertet... vil du bytte resultaterne i Sønderjyske ud med AaB's...? altså over hele den tid du har fulgt AaB!!!
AaB er og bliver superligaens 3. bedste klub gennem historien... AaB kommer op i toppen igen og bider skeer med FCM og BIF (FCK vil altid være urørlige) - forskellen er bare AaB gør det som en langsigtet plan da der ikke lige sidder EN ejer og betaler underskuddet år efter år.

Kunne vi har gjort det bedre de sidste par år - både hvad angår transfers og resultater. Så absolut... men selv klubber med flere penge end os har heller ikke fået nok ud af deres penge. De har så bare givet underskud hvor AaB trods alt laver penge, hvilket jo har været et ultimativt krav fra bestyrelsen!!
Jeg har utvivlsomt formuleret mig uklart, kan jeg se på reaktionerne.

Naturligvis vil jeg ikke bytte vores succes de seneste ti år med sønderjyskes. Det jeg forsøger at pointere, er at vi for to år siden havde et fantastisk udgangspunkt til at bide os fast som tophold. Det blev ødelagt af kombinationen en håbløs naiv talentsatsning og en perlerække af fejlkøb. Her har sønderjyske overhalet os, på trods af de har haft alle odds imod dem, mens vi havde skabt optimale betingelser for kontinuerlig sportslig succes. Her synes jeg ikke man kan være hård nok i sin kritik af Gaarde og ledelsen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Buzz Killington » 13. okt 2017, 13:51

Sønderhof skrev:
hje1980 skrev:
Sønderhof skrev:
KJ skrev:Diskussionen om kvaliteten af AaBs spillere og talentarbejde har det med at blive en ørkenvandring, eftersom der er to vidt forskellige tilgange på Debatsiden: Én gruppe vurderer AaBs arbejde, kvalitet og resultater med udgangspunkt i de økonomiske rammer, som eksisterer for AaB, mens en anden gruppe sammenligner AaB med hold, der bruger langt flere penge. Alle kan da se, at FCM i dag har et langt stærkere hold, men det forekommer dristigt at udlægge det som om at AaBs strategi for dit og dat har fejlet. I seneste regnskabsår brugte AaB knap 47 mio. kr. på personaleomkostninger, mens FCM brugte over det dobbelte - godt 94 mio. kr. Forskellen i kvalitet hænger muligvis sammen med forskellen i viljen/evnen til at tabe penge.
Jeg ynder at sammenligne os med sønderjyske. De har langt færre indtægter end os, bruger færre penge en os OG har samtidig præsteret langt over os de sidste par år. Det på trods af der har været en nærmest 100 procent udskiftning af nøglepersoner i deres sportslige setup. Haysen har på magisk vis opretholdt en stærk top6—trup, både i kvali- og kvantitet. Havde han, og ikke Gaarde, haft ansvaret i AaB er jeg overbevist om vi stod langt stærkere i dag.
Hånden på hjertet... vil du bytte resultaterne i Sønderjyske ud med AaB's...? altså over hele den tid du har fulgt AaB!!!
AaB er og bliver superligaens 3. bedste klub gennem historien... AaB kommer op i toppen igen og bider skeer med FCM og BIF (FCK vil altid være urørlige) - forskellen er bare AaB gør det som en langsigtet plan da der ikke lige sidder EN ejer og betaler underskuddet år efter år.

Kunne vi har gjort det bedre de sidste par år - både hvad angår transfers og resultater. Så absolut... men selv klubber med flere penge end os har heller ikke fået nok ud af deres penge. De har så bare givet underskud hvor AaB trods alt laver penge, hvilket jo har været et ultimativt krav fra bestyrelsen!!
Jeg har utvivlsomt formuleret mig uklart, kan jeg se på reaktionerne.

Naturligvis vil jeg ikke bytte vores succes de seneste ti år med sønderjyskes. Det jeg forsøger at pointere, er at vi for to år siden havde et fantastisk udgangspunkt til at bide os fast som tophold. Det blev ødelagt af kombinationen en håbløs naiv talentsatsning og en perlerække af fejlkøb. Her har sønderjyske overhalet os, på trods af de har haft alle odds imod dem, mens vi havde skabt optimale betingelser for kontinuerlig sportslig succes. Her synes jeg ikke man kan være hård nok i sin kritik af Gaarde og ledelsen.
Om vi har klaret os godt eller dårligt i forhold til omstændighederne har intet med SønderjyskE at gøre (som pt. ligger dårligere i suppen end os). Og hvis vi skal sammenligne os med de andre, så er der også masser af hæderkronet superligahold der har klaret sig endnu dårligere end os, både sportsligt og økonomisk, selvom de har haft et større trupbudget.

AaB har - i bakspejlet - lavet fejl. Specielt på transferfronten i sommeren '16, og på trænerfronten ved Søndergårds ansættelse. Uden tvivl. Her kan man være kritisk, uafhængigt af de andre holds præstationer.

Jeg kan dog ikke se man havde en så fantastisk mulighed for at bide sig fast som tophold efter mesterskabssæsonen. Det vil jeg gerne se et argument for, som tager vores kontraktforhold og økonomi med i betragtningen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af KJ » 13. okt 2017, 13:54

Jeg køber ikke den der med at vi - efter seneste mesterskab - skulle have hægtet os fast i toppen. Mesterskabet var et mirakel. Det ville med sikkerhed ikke være blevet gentaget, selvom vi havde holdt på alle spillere.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Yankee » 13. okt 2017, 14:05

Men for dælen - det er jo AaBs EGEN strategi at man skal være med i toppen af rækken. Det er ikke noget der bliver opdigtet herinde eller i medierne - det er AaBs eget pejlemærke. Så er det da kun fair at man holder AaB op på det, når vi ikke er endt i toppen i fire sæsoner i træk inkl. indeværende.

seamann

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af seamann » 13. okt 2017, 15:22

Yankee skrev:Men for dælen - det er jo AaBs EGEN strategi at man skal være med i toppen af rækken. Det er ikke noget der bliver opdigtet herinde eller i medierne - det er AaBs eget pejlemærke. Så er det da kun fair at man holder AaB op på det, når vi ikke er endt i toppen i fire sæsoner i træk inkl. indeværende.
Selvfølgelig er der fair. Ligesom de skal holdes op på de andre punkter: Økonomien, brug af egen avl og spillemåden.

Jeg ser ingen steder, at de siger, at det ene punkt er vigtigere end det andet. Og det må siges at være voldsomt ambitiøst at indfri alle delene samtidig.

Måske er det strategien, den er gal med (for ambitiøst).

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Buzz Killington » 13. okt 2017, 15:30

Yankee skrev:Men for dælen - det er jo AaBs EGEN strategi at man skal være med i toppen af rækken. Det er ikke noget der bliver opdigtet herinde eller i medierne - det er AaBs eget pejlemærke. Så er det da kun fair at man holder AaB op på det, når vi ikke er endt i toppen i fire sæsoner i træk inkl. indeværende.
Måske jeg har misset noget, men har toppen af rækken ikke formelt betydet top-6? I så fald er det kun i 16/17 vi har misset den - ikke fire sæsoner i træk. AaB skal naturligvis kritiseres for for sidste sæson, og de efterdønninger vi ser i år. Jeg nævner selv det elendige transfervindue før '16.

Det jeg forholder mig til i forrige indlæg, er kritikken om at AaB skulle ha' fejlet for ikke at have kørt sig i stilling som som førsteudfordrer til FCK efter mesterskabet. Det er ikke tydeligt for mig at vi var i en position til at opretholde det niveau efterfølgende, i lyset af omstændighederne (økonomi, kontraktforhold).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Låst