Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gnu » 30. nov 2017, 13:57

Gamen skrev:
Jakobsen skrev: Jeg har hørt fra en person med connections til AaB, at Meilinger allerede i sommer skulle have fået at vide, at han ikke kommer til at spille og at han skulle være bedøvende ligeglad og ikke været videre opsat på at skifte. Håber godt nok han bliver skibbet videre til vinter så andre kan finansiere hans forbrug af modetøj og karriere som Instagram-fyld.
Av, av, av.

Det er omvendt også noget af en bét for Gaarde. Vi taler altså samtlige profilerede tilgange fra forrige vindue, minus Flores, som allerede i sommer fik besked om at finde andre græsgange. Det vil jeg påstå er nærmest uhørt i en dansk klub. Det var jo samme sag med Sylvestr - ham meldte man også allerede ud tidligt, at man ikke ville bruge alligevel.
Jah. Så længe siden er det jo heller ikke, at Brøndby fik fyldt truppen op med nulbonner som Fredrik Semb-Berge, Ariel Nunez, Elbashan Rashani, Alex Szymanowski, Ferhan Hasani, osv., osv. Esbjerg har gjort samme nummer.

Ikke at det på nogen måde retfærdiggør eller undskylder AaB's fejlskud, men uhørt er det vel ikke.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Buzz Killington » 30. nov 2017, 14:03

Gnu skrev:
Gamen skrev:
Jakobsen skrev: Jeg har hørt fra en person med connections til AaB, at Meilinger allerede i sommer skulle have fået at vide, at han ikke kommer til at spille og at han skulle være bedøvende ligeglad og ikke været videre opsat på at skifte. Håber godt nok han bliver skibbet videre til vinter så andre kan finansiere hans forbrug af modetøj og karriere som Instagram-fyld.
Av, av, av.

Det er omvendt også noget af en bét for Gaarde. Vi taler altså samtlige profilerede tilgange fra forrige vindue, minus Flores, som allerede i sommer fik besked om at finde andre græsgange. Det vil jeg påstå er nærmest uhørt i en dansk klub. Det var jo samme sag med Sylvestr - ham meldte man også allerede ud tidligt, at man ikke ville bruge alligevel.
Jah. Så længe siden er det jo heller ikke, at Brøndby fik fyldt truppen op med nulbonner som Fredrik Semb-Berge, Ariel Nunez, Elbashan Rashani, Alex Szymanowski, Ferhan Hasani, osv., osv. Esbjerg har gjort samme nummer.

Ikke at det på nogen måde retfærdiggør eller undskylder AaB's fejlskud, men uhørt er det vel ikke.
Som et lille kuriosum kan det nævnes at Szymanowski er pt. vurderet til omkring 5 mio euro på transfermarkt, og har været både målfarlig og assistfarlig i Leganes i La Liga. Lige med ham er det nok nærmere et Brøndbyproblem.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 30. nov 2017, 14:07

Kokkefar skrev:
troelsh skrev:
hje1980 skrev:
jonas386 skrev:Sidder han ikke på bænken fordi han ikke vil forlænge?
Ikke officielt... ;-) men underligt der pludselig er kommet nogle unge folk der er bedre end lige den spiller der ikke ønsker at forlænge sin kontrakt.

Gaarde; afsted med et bud på Gregor...
Kender ikke det store til ham, hvordan passer han ind i vores spilsystem?
Hvordan er hans niveau ift. Blåbjerg og KP?
Som jeg husker ham ville han være en klar forstærkning ifht. både KP og Blåbjerg.
Spørgsmålet er om der ikke kommer større klubber end os på bordet. Kunne forestille mig der kommer bud fra udlandet.
Omvendt er hans landskampsmeritter ikke just imponerende. 19 officielle kampe i DBU regi, hvor 10 er venskabskampe, fire på det decimerede OL landshold og sølle fem kval kampe. Det er selvfølgelig bedre end Kasper Ps tilsvarende stats, men en spiller som Blåbjerg har f.eks. spillet meget på U-landsholdene. Jeg ved godt, at U-landsholdet ikke er en rettesnor for alt og Kusk f.eks. aldrig rigtig var inde over, men det siger da alligevel noget om hvor Gregor står i forhold til sine jævnaldrende.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Buzz Killington » 30. nov 2017, 14:11

Jakobsen skrev:
Kokkefar skrev:
troelsh skrev:
hje1980 skrev:
jonas386 skrev:Sidder han ikke på bænken fordi han ikke vil forlænge?
Ikke officielt... ;-) men underligt der pludselig er kommet nogle unge folk der er bedre end lige den spiller der ikke ønsker at forlænge sin kontrakt.

Gaarde; afsted med et bud på Gregor...
Kender ikke det store til ham, hvordan passer han ind i vores spilsystem?
Hvordan er hans niveau ift. Blåbjerg og KP?
Som jeg husker ham ville han være en klar forstærkning ifht. både KP og Blåbjerg.
Spørgsmålet er om der ikke kommer større klubber end os på bordet. Kunne forestille mig der kommer bud fra udlandet.
Omvendt er hans landskampsmeritter ikke just imponerende. 19 officielle kampe i DBU regi, hvor 10 er venskabskampe, fire på det decimerede OL landshold og sølle fem kval kampe. Det er selvfølgelig bedre end Kasper Ps tilsvarende stats, men en spiller som Blåbjerg har f.eks. spillet meget på U-landsholdene. Jeg ved godt, at U-landsholdet ikke er en rettesnor for alt og Kusk f.eks. aldrig rigtig var inde over, men det siger da alligevel noget om hvor Gregor står i forhold til sine jævnaldrende.
Og 0 mål i over 100 kampe. Yikes.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FlæskeFrank » 30. nov 2017, 16:57

Såvidt jeg husker Pascal Gregor, så har han haft mange kampe, hvor han ikke just har overbevist.

Så der er intet, som i bog, der antyder, at han er bedre end Blåbjerg og Kasper P. Så jeg håber ikke, at vi bruger penge på ham. Det er ikke en plads til en "muligvis lidt bedre forsvarsspiller end nuværende nr. 2".
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 30. nov 2017, 17:14

Buzz Killington skrev:
Jakobsen skrev:
Kokkefar skrev:
troelsh skrev:
hje1980 skrev:
jonas386 skrev:Sidder han ikke på bænken fordi han ikke vil forlænge?
Ikke officielt... ;-) men underligt der pludselig er kommet nogle unge folk der er bedre end lige den spiller der ikke ønsker at forlænge sin kontrakt.

Gaarde; afsted med et bud på Gregor...
Kender ikke det store til ham, hvordan passer han ind i vores spilsystem?
Hvordan er hans niveau ift. Blåbjerg og KP?
Som jeg husker ham ville han være en klar forstærkning ifht. både KP og Blåbjerg.
Spørgsmålet er om der ikke kommer større klubber end os på bordet. Kunne forestille mig der kommer bud fra udlandet.
Omvendt er hans landskampsmeritter ikke just imponerende. 19 officielle kampe i DBU regi, hvor 10 er venskabskampe, fire på det decimerede OL landshold og sølle fem kval kampe. Det er selvfølgelig bedre end Kasper Ps tilsvarende stats, men en spiller som Blåbjerg har f.eks. spillet meget på U-landsholdene. Jeg ved godt, at U-landsholdet ikke er en rettesnor for alt og Kusk f.eks. aldrig rigtig var inde over, men det siger da alligevel noget om hvor Gregor står i forhold til sine jævnaldrende.
Og 0 mål i over 100 kampe. Yikes.
Han har scoret for os før :aabfan:

http://www.superliga.dk/kamp/2014-2015/ ... elland-AaB
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Romario
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 21. jul 2011, 10:46
Favoritspiller: Peter Rasmussen, Thomas Enevoldsen, Jakob Ahlmann
Geografisk sted: 9560

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Romario » 30. nov 2017, 22:46

Martino skrev:
Romario skrev:https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... re-profil/

Ift. denne så er Louka Andreasen rigtig spændende imø. Har set mange Hvidovre kampe de sidste par år, og han har fart, kan afslutte og er teknisk dygtig. Håber han kan tage skridtet op til Suppen, og kan blive en ny venstrebenet kant i den bolsjestribede.
Træner de begge stadig med eller var det kun til og med tirsdag?
Det tør jeg ikke sige, men det kommer i hvert fald ikke bag på mig, at Louka er i søgelyset hos en Superliga-klub. Uden at vi skal sammenligne os med SønderjyskE og Horsens, så har de med en stor portion succes hentet spillere på lavere niveau, som har grebet chancen og Louka Andreasen ser jeg som en af de allermest spændende fra lavere hylde pt.!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Forza » 3. dec 2017, 20:45

I stil med sidste vindue synes jeg virkelig Gaarde skal kigge mod FCK's bænk. Thomsen og Kusk bliver gang på gang henvist til bænken på trods af deres hold spiller elendigt. Nu de er a point med os og ikke er er i nærheden af et mesterskab må vi være mere attraktive som klub for dem.

Begge to ville virkelig bringe noget kreativitet og noget offensivt pondus ind i vores hold som ville gøre en kæmpe forskel som jeg ser det.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af 9800 » 3. dec 2017, 21:30

Forza skrev:I stil med sidste vindue synes jeg virkelig Gaarde skal kigge mod FCK's bænk. Thomsen og Kusk bliver gang på gang henvist til bænken på trods af deres hold spiller elendigt. Nu de er a point med os og ikke er er i nærheden af et mesterskab må vi være mere attraktive som klub for dem.

Begge to ville virkelig bringe noget kreativitet og noget offensivt pondus ind i vores hold som ville gøre en kæmpe forskel som jeg ser det.
Jeg tror ikke FCK vil sælge dem til en direkte konkurrent.

Tænk lige på hvis vi før sæsonen havde sagt at AaB ville være a point med FCK efter 18 runder...:

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Kunji » 3. dec 2017, 22:08

9800 skrev:
Forza skrev:I stil med sidste vindue synes jeg virkelig Gaarde skal kigge mod FCK's bænk. Thomsen og Kusk bliver gang på gang henvist til bænken på trods af deres hold spiller elendigt. Nu de er a point med os og ikke er er i nærheden af et mesterskab må vi være mere attraktive som klub for dem.

Begge to ville virkelig bringe noget kreativitet og noget offensivt pondus ind i vores hold som ville gøre en kæmpe forskel som jeg ser det.
Jeg tror ikke FCK vil sælge dem til en direkte konkurrent.

Tænk lige på hvis vi før sæsonen havde sagt at AaB ville være a point med FCK efter 18 runder...:
Jeg tror efterhånden, at FCK vil give Kusk væk. Han er satme vag for dem. Jeg håber virkelig, at Ståle er træner i FCK vinteren over, så vi kan få Kusk.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Funky » 3. dec 2017, 22:42

Forza skrev:I stil med sidste vindue synes jeg virkelig Gaarde skal kigge mod FCK's bænk. Thomsen og Kusk bliver gang på gang henvist til bænken på trods af deres hold spiller elendigt. Nu de er a point med os og ikke er er i nærheden af et mesterskab må vi være mere attraktive som klub for dem.

Begge to ville virkelig bringe noget kreativitet og noget offensivt pondus ind i vores hold som ville gøre en kæmpe forskel som jeg ser det.
Gik historien ved sæsonstart ikke på, at AaB have prøvet at hente begge?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af frederikshavneren » 3. dec 2017, 22:54

Forza skrev:I stil med sidste vindue synes jeg virkelig Gaarde skal kigge mod FCK's bænk. Thomsen og Kusk bliver gang på gang henvist til bænken på trods af deres hold spiller elendigt. Nu de er a point med os og ikke er er i nærheden af et mesterskab må vi være mere attraktive som klub for dem.

Begge to ville virkelig bringe noget kreativitet og noget offensivt pondus ind i vores hold som ville gøre en kæmpe forskel som jeg ser det.
Kusk har fået masser af spilletid i efteråret uden han på noget tidspunkt har formået at gribe chancen. Jeg vil sige at jeg er overrasket over hvor meget spilletid Kusk har fået, da han med få undtagelser har bidraget med meget lidt. Kusks fremtid i FCK må være til overvejelse da han slet ikke har formået at slå igennem.
Groft sagt har Kusk i de sidste par sæsoner kun shinet når FCK har mødt inferiøre pokalmodstandere samt dårlige Superliga hold.

Hvis FCK spiller elendigt hvad gør vi så...

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Tyskeren » 4. dec 2017, 10:14

Håber så inderligt, at vi for engangs skyld handler tidligt i vinduet. Få nu hentet Kusk, Gregor og en angriber så tidligt som muligt.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gaarde6 » 4. dec 2017, 11:13

Hvornår er det nu vinduet åbner og lukker?

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Sanchez94 » 4. dec 2017, 11:19

Gaarde6 skrev:Hvornår er det nu vinduet åbner og lukker?
http://lmgtfy.com/?q=Transfer+periode+2018

boldspiller
Junior
Junior
Indlæg: 66
Tilmeldt: 3. jun 2017, 16:08
Favoritspiller: Jeppe Curth.

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af boldspiller » 5. dec 2017, 15:28

Hvad tænker folk om Alexander Ludwig?

24-årig central forsvarsspiller, der eftersigende har ageret hjernen i makkerskabet mellem ham og Sanneh i Horsens.

Horsens har kontrakt med ham til 2019, men mon ikke han er til at købe for penge. Jeg kan personligt godt lide, at han er en dansk spiller, der har bevist sig i ligaen og ikke en sydeuropæisk kupon.

Jeg har ikke lavet grundige analyser af hans spillestil, men han er garant for en udmærket defensiv i Horsens samt tidligere anfører (som 23-årig) i HB Køge i 1. division.

Hvad tænker folk?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FlæskeFrank » 5. dec 2017, 16:11

boldspiller skrev:Hvad tænker folk om Alexander Ludwig?
Jeg tænker, at det tog er kørt. Vi kunne have hentet ham i sommers vel stort set gratis, men nu har han vist sit værd i Horsens og koster væsentlig mere end, hvad der er rimeligt ift. hvad han har vist indtil videre. Han har trods alt kun spillet et godt halvår i superligaen.

Så ikke nødvendigvis en dårlig spiller, men timingen gør bare, at han ikke er aktuel.

I øvrigt synes jeg både med Pascal Gregor og Alexander Ludwig, at det ikke er forsvarsspillere, som nødvendigvis forstærker os eller et poisition på banen, hvor vi har behov for at forstærke os ift. så mange andre.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 6. dec 2017, 10:46

Jeg synes, at man burde overveje at kaste en kontrakt efter Kees Luijckx, som har har haft et par rigtigt flotte sæsoner i Sønderjyske, og er en krigertype der altid går forrest. Han har såvidt jeg ved ikke forlænget med Sønderjyske endnu.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Hanga » 6. dec 2017, 11:22

Gamen skrev:Jeg synes, at man burde overveje at kaste en kontrakt efter Kees Luijckx, som har har haft et par rigtigt flotte sæsoner i Sønderjyske, og er en krigertype der altid går forrest. Han har såvidt jeg ved ikke forlænget med Sønderjyske endnu.
Hvis vi er på markedet efter en centerforsvarer, så er jeg helt enig. Rutineret spiller med solidt bundniveau og en god indstilling.
Kontraktudløb til sommer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 6. dec 2017, 14:23

Hanga skrev:
Gamen skrev:Jeg synes, at man burde overveje at kaste en kontrakt efter Kees Luijckx, som har har haft et par rigtigt flotte sæsoner i Sønderjyske, og er en krigertype der altid går forrest. Han har såvidt jeg ved ikke forlænget med Sønderjyske endnu.
Hvis vi er på markedet efter en centerforsvarer, så er jeg helt enig. Rutineret spiller med solidt bundniveau og en god indstilling.
Kontraktudløb til sommer.
Hmm, ja det jeg har set har han i hvert fald et fint niveau og jeg mener holdet ville have godt af lidt flere voksne spillere. Synes dog ikke Luijckx er det mest langsgitede projekt - han er 31. Ville hellere have en 28 årig vi måske kunne bygge op om de næste fem år. Luijx kan realistisk set måske kun have et par år tilbage i karrieren.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Låst