Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 7. dec 2017, 15:55

Fandens. Malmö henter den ene af to islandske spillere, Traustason, der ville pynte gevaldigt på vores midtbane. Begge med ret meget power offensivt.

Arnor Ingvi Traustason er den ene, Runar Mar Sigurjonsson fra Grasshoppers den anden. Håber stadig på at vi på et eller andet tidspunkt kan få fingrene i sidstnævnte.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 7. dec 2017, 17:04

Gamen skrev:Fandens. Malmö henter den ene af to islandske spillere, Traustason, der ville pynte gevaldigt på vores midtbane. Begge med ret meget power offensivt.

Arnor Ingvi Traustason er den ene, Runar Mar Sigurjonsson fra Grasshoppers den anden. Håber stadig på at vi på et eller andet tidspunkt kan få fingrene i sidstnævnte.
To dygtige spillere. Kom til at tænke på Janis Ikaunieks, og kan se han er lejet ud til en lettisk klub pt. Er han gået helt i stå?
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FlæskeFrank » 7. dec 2017, 17:24

Gamen skrev:Fandens. Malmö henter den ene af to islandske spillere, Traustason, der ville pynte gevaldigt på vores midtbane. Begge med ret meget power offensivt.

Arnor Ingvi Traustason er den ene, Runar Mar Sigurjonsson fra Grasshoppers den anden. Håber stadig på at vi på et eller andet tidspunkt kan få fingrene i sidstnævnte.
Jeg betvivler ikke hans evner, men bemærkede, at han var hentet i sommeren 2016 og det seneste halve år udlejet. Det ligner en typisk historie for et land, der i en periode har overraskende meget landsholdssucces. Spillerne kan ikke helt leve op til succes'en på klubbasis.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Ham der Emil » 7. dec 2017, 18:47

Et lidt vovet bud, men hvad med en gut som Nicki Bille? Jeg har ikke set ham spille, siden han røg til Poznań, så er der nogen, som kender til hans nuværende niveau?

Han har kontraktudløb til sommer.
Et Hjerte - En Klub

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af OmkringAarhus » 7. dec 2017, 22:22

Ham der Emil skrev:Et lidt vovet bud, men hvad med en gut som Nicki Bille? Jeg har ikke set ham spille, siden han røg til Poznań, så er der nogen, som kender til hans nuværende niveau?

Han har kontraktudløb til sommer.
1 mål og 1 assistance i 13 ligakampe. Ingen ligakampe på fuld tid. Desuden er der vist en option på yderligere et år, hvilket vil presse prisen op ved et skifte i januar 2018. Men egentlig en interessant nok type med stor erfaring, dog med betydelig varierende succes.

Jeg tænker egentlig mere, at vi kunne hente Michael Uhre. Der må være flere mål i ham end Safranko. Dog skal Safranko nok lige have lidt mere snor.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 7. dec 2017, 23:28

OmkringAarhus skrev:
Ham der Emil skrev:Et lidt vovet bud, men hvad med en gut som Nicki Bille? Jeg har ikke set ham spille, siden han røg til Poznań, så er der nogen, som kender til hans nuværende niveau?

Han har kontraktudløb til sommer.
1 mål og 1 assistance i 13 ligakampe. Ingen ligakampe på fuld tid. Desuden er der vist en option på yderligere et år, hvilket vil presse prisen op ved et skifte i januar 2018. Men egentlig en interessant nok type med stor erfaring, dog med betydelig varierende succes.

Jeg tænker egentlig mere, at vi kunne hente Michael Uhre. Der må være flere mål i ham end Safranko. Dog skal Safranko nok lige have lidt mere snor.
Nej tak til begge, synes Uhre til tider brænder chancer af Pohlske dimensioner og de har scoret lige lidt/meget so far. Ang. Bille er det en stor tommel ned. Han vil slet slet ikke passe ind i AaB og jeg ved godt at jeg selv har argumenteret for nogle typer der måske udfordrer kulturen og fællesskabet, men Bille har slet slet ikke et sportsligt niveau der retfærdiggør hans attitude. Han er bare en taber fra en Københavnsk forstad med et middelmådigt talent.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 7. dec 2017, 23:42

Jakobsen skrev:
OmkringAarhus skrev:
Ham der Emil skrev:Et lidt vovet bud, men hvad med en gut som Nicki Bille? Jeg har ikke set ham spille, siden han røg til Poznań, så er der nogen, som kender til hans nuværende niveau?

Han har kontraktudløb til sommer.
1 mål og 1 assistance i 13 ligakampe. Ingen ligakampe på fuld tid. Desuden er der vist en option på yderligere et år, hvilket vil presse prisen op ved et skifte i januar 2018. Men egentlig en interessant nok type med stor erfaring, dog med betydelig varierende succes.

Jeg tænker egentlig mere, at vi kunne hente Michael Uhre. Der må være flere mål i ham end Safranko. Dog skal Safranko nok lige have lidt mere snor.
Nej tak til begge, synes Uhre til tider brænder chancer af Pohlske dimensioner og de har scoret lige lidt/meget so far. Ang. Bille er det en stor tommel ned. Han vil slet slet ikke passe ind i AaB og jeg ved godt at jeg selv har argumenteret for nogle typer der måske udfordrer kulturen og fællesskabet, men Bille har slet slet ikke et sportsligt niveau der retfærdiggør hans attitude. Han er bare en taber fra en Københavnsk forstad med et middelmådigt talent.
Her er jeg meget enig med dig. Begge spillere er ikke gode nok. Bille er meget uskarp foran kassen, og har altid haft problemer med sit temperament og manglende disciplin. Jeg kender hans moster, og hun kan fortælle lidt af hvert...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af jonas386 » 8. dec 2017, 03:18

Lad os bare hente Lucas, Kusk, Spalvis og Thomsen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af 9520AaB » 8. dec 2017, 06:47

Hvorfor hente nogen??, ifølge debatsiden har vi alle de rigtige spillere, træneren bruger dem bare ikke??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Hanga » 8. dec 2017, 08:52

9520AaB skrev:Hvorfor hente nogen??, ifølge debatsiden har vi alle de rigtige spillere, træneren bruger dem bare ikke??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Du har ikke været meget på debatten hvis du tror, at alle herinde mener vores trup er tip top.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af 9520AaB » 8. dec 2017, 10:51

Hanga skrev:
9520AaB skrev:Hvorfor hente nogen??, ifølge debatsiden har vi alle de rigtige spillere, træneren bruger dem bare ikke??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Du har ikke været meget på debatten hvis du tror, at alle herinde mener vores trup er tip top.
Eller det kunne tænke sig, at jeg er af den opfattelse at vi virkelig trænger til kanter med fart og fysik, en angriber vi kan regne med etc.
Jeg bliver bare i tvivl, når folk roser Rolim, Flores, Thellufsen etc., og folk mener at MW kan løse alle vores offensive problemer ved at lade dem starte. Det løser i mine øjne intet!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af le Cid » 8. dec 2017, 11:03

9520AaB skrev:
Hanga skrev:
9520AaB skrev:Hvorfor hente nogen??, ifølge debatsiden har vi alle de rigtige spillere, træneren bruger dem bare ikke??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Du har ikke været meget på debatten hvis du tror, at alle herinde mener vores trup er tip top.
Eller det kunne tænke sig, at jeg er af den opfattelse at vi virkelig trænger til kanter med fart og fysik, en angriber vi kan regne med etc.
Jeg bliver bare i tvivl, når folk roser Rolim, Flores, Thellufsen etc., og folk mener at MW kan løse alle vores offensive problemer ved at lade dem starte. Det løser i mine øjne intet!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej - den opfattelse er du da helt sikkert alene med!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af MrBangDK » 8. dec 2017, 11:08

Så er det officielt at Sylvestr (og Tama) ikke fortsætter.. Så er der lidt lønkroner frigjort! Har vi en 3. målmand på vej blandt de unge?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Pastorius » 8. dec 2017, 11:09

9520AaB skrev:Hvorfor hente nogen??, ifølge debatsiden har vi alle de rigtige spillere, træneren bruger dem bare ikke??
Det er tæt på min holdning i hvert fald.

Hvis jeg skal nuancere lidt, så må det være meget svært for Gaarde at finde ud af hvilken type spillere han skal hente, hvis det er et mål at de rent faktisk også skal spille. Det de fleste råber på herinde er kreative kræfter, men dem vi har bliver i hvert fald ikke slidt op.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Pastorius » 8. dec 2017, 11:10

jonas386 skrev:Lad os bare hente Lucas, Kusk, Spalvis og Thomsen.
Det bliver en stærk bænk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af PeterS » 8. dec 2017, 11:30

Største overraskelse er vel at der ikke også er ophøvet med meilinger.

https://aabsport.dk/nyheder/2017/decemb ... -williams/

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 8. dec 2017, 11:40

PeterS skrev:Største overraskelse er vel at der ikke også er ophøvet med meilinger.

https://aabsport.dk/nyheder/2017/decemb ... -williams/
Jeg har hørt fra en omkring AaB, at man allerede i sommer meddelte Meilinger, at han ikke indgår i planerne og derfor ikke vil få spilletid. Det skulle Meilinger eftersigende have taget ganske afslappet så vi skal givet betale ham lønnen for resten af hans kontrakt før han vil ophæve og der er åbenbart 1,5 år tilbage. Mon ikke man håber, at hans navn stadig er så godt i Østrig, at en klub dernedefra vil have ham eller at Meilinger er blevet træt af den danske reserveholdsliga.

https://www.transfermarkt.co.uk/marco-m ... eler/79607
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af De Fem » 8. dec 2017, 11:42

PeterS skrev:Største overraskelse er vel at der ikke også er ophøvet med meilinger.

https://aabsport.dk/nyheder/2017/decemb ... -williams/
Kan skal lige løbes tør i det på nogle vinterkolde baner, så han er klar til at acceptere af afslag på kompensationen.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 8. dec 2017, 11:44

FlæskeFrank skrev: Jeg betvivler ikke hans evner, men bemærkede, at han var hentet i sommeren 2016 og det seneste halve år udlejet. Det ligner en typisk historie for et land, der i en periode har overraskende meget landsholdssucces. Spillerne kan ikke helt leve op til succes'en på klubbasis.
Det gør sig så ikke gældende her - Traustason var fantastisk spillende for Rapid i første sæson, men efter et formationsskifte, så spiller de med andre typer.

Sigurjonsson stod for 9 mål og 10 assists i sin første sæson i Grasshoppers, men siden da har en ny træner betydet at andre typer foretrækkes - og han vil væk. Kan desværre se at Malmö også er ude efter ham.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 8. dec 2017, 11:46

Pastorius skrev:
Det er tæt på min holdning i hvert fald.

Hvis jeg skal nuancere lidt, så må det være meget svært for Gaarde at finde ud af hvilken type spillere han skal hente, hvis det er et mål at de rent faktisk også skal spille. Det de fleste råber på herinde er kreative kræfter, men dem vi har bliver i hvert fald ikke slidt op.
Den type fodbold du gerne vil spille har vi ikke typerne til. Som jeg før har skitseret, så har vi nogle klare mangler blandt spillerne på den forreste 2/3 af banen: fart, godt drev med bolden, kreativitet og evne til at udfordre.
Det mangler vi i udtalt grad, hvis man sammenligner med mesterskabsåret.

Låst