Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Yankee » 12. dec 2017, 09:02

Gnu skrev:Anders Hørsholt varsler storvask i FCK, og mon ikke Kusk er en af de, der sidder yderst på affyringsrampen? Men om han er den rigtige til AaB er jeg i tvivl om. Dels om han passer til det bold WiegHesten vil spille, dels om han kan klare den frelser-rolle, som vil være forventet af ham, hvis han vender tilbage til AaB.
Jeg fik en lille drøm i morges om at vi kunne få fingrene i Andrija Pavlovic. Det er selvfølgelig nok urealistisk, da de nok kan få 8-10 mio. for ham og han nok ligger på en endnu højere løn end Okore, men for helvede hvor ville han være stærk at få ind hvis det på nogen måde kunne lade sig gøre.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Buzz Killington » 12. dec 2017, 09:14

Yankee skrev:
Gnu skrev:Anders Hørsholt varsler storvask i FCK, og mon ikke Kusk er en af de, der sidder yderst på affyringsrampen? Men om han er den rigtige til AaB er jeg i tvivl om. Dels om han passer til det bold WiegHesten vil spille, dels om han kan klare den frelser-rolle, som vil være forventet af ham, hvis han vender tilbage til AaB.
Jeg fik en lille drøm i morges om at vi kunne få fingrene i Andrija Pavlovic. Det er selvfølgelig nok urealistisk, da de nok kan få 8-10 mio. for ham og han nok ligger på en endnu højere løn end Okore, men for helvede hvor ville han være stærk at få ind hvis det på nogen måde kunne lade sig gøre.
Jeg er sikker på du har fulgt ham langt tættere end jeg, men er han virkelig så meget bedre end e.g. Pohl? På stats alene er der ikke nogen kæmpe forskel mht. målfarlighed. Hvilken type ser du ham som, og hvordan tror du han vil kunne bidrage under Wieghorst?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Yankee » 12. dec 2017, 09:27

Buzz Killington skrev:
Jeg er sikker på du har fulgt ham langt tættere end jeg, men er han virkelig så meget bedre end e.g. Pohl? På stats alene er der ikke nogen kæmpe forskel mht. målfarlighed. Hvilken type ser du ham som, og hvordan tror du han vil kunne bidrage under Wieghorst?
Han har trods alt lavet 11 mål i efteråret - heraf 7 i ligaen. Pavlovic er på en helt, helt anden hylde end Pohl og Safranko. Han er en fremragende link-up-spiller og afslutter utroligt godt fra alle distancer. I København bliver han tit brugt som targetman, hvilket han absolut ikke er, men alligevel viser han jo sin klasse med en række flotte mål. Han ville være en absolut dominerende Superliga-spiller, men selvfølgelig er han sandsynligvis også alt for dyr.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gnu » 12. dec 2017, 09:34

Jeg synes virkelig ikke, at Pavlovic er ret god, uagtet at FCK måske ikke bruger ham helt rigtigt. Han kan losse den ind fra 30 meter, men det er så dét. Jeg synes ofte, at han placerer helt forkert, og han bliver for let domineret af sine direkte modspillere.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 12. dec 2017, 09:57

Brodernumsi skrev: Nej, det er det ikke. Kusk har ikke præsteret i en længere periode, i over 3 år, så det er overhovedet ikke det samme.

Hvis han er tæt på gratis, skal vi naturligvis slå til. Men hvis han stadig koster de 4-5 millioner, som blev nævnt i sommer, så bør vi finde noget andet, det er alt for mange penge at gamble væk, på et håb om, at han genfinder sit 2014-niveau.
Ikke præsteret i 3 år? Dumt udsagn at komme med, når han spillede en flot 15/16 sæson, hvor han tørrede røv i os i begge udekampe mod FCK.
Sidste sæson, hvor han fik mindre spilletid på et FCK-hold der stort set ikke skiftede ud på stammen i løbet af sæson, og leverede en af de bedste sæsoner et dansk klubhold har leveret, så stod han alligevel bag 12 mål i sæsonen, 6 mål og 6 assists.

Hvis du skal argumentere, så prøv i det mindste at argumentere med fakta.

Hvis vi har råd til at give 4 mio. for en bænket angriber, der endnu ikke har vist sig synderligt bedre end noget af det der var her i forvejen, så har vi vel også råd til at give 4 mio. kr. for en spiller der ville være en profil alle andre steder end i de tre bedste klubber.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 12. dec 2017, 10:00

Yankee skrev: Han har trods alt lavet 11 mål i efteråret - heraf 7 i ligaen. Pavlovic er på en helt, helt anden hylde end Pohl og Safranko. Han er en fremragende link-up-spiller og afslutter utroligt godt fra alle distancer. I København bliver han tit brugt som targetman, hvilket han absolut ikke er, men alligevel viser han jo sin klasse med en række flotte mål. Han ville være en absolut dominerende Superliga-spiller, men selvfølgelig er han sandsynligvis også alt for dyr.
Jeg ser sjældent FCK's kampe, men jeg kan læse mig til at FCK'erne mener at han er voldsomt overvurderet. Tager konsekvent de forkerte løb, yder stort set intet i presspillet, afslutter dårligt og arbejder alt, alt for lidt. Prøv blot lige at gennemgå klubtråden på bold.dk - han er rygende upopulær og efterhånden en stående joke.
Taget i betragtning af at FCK gav 18 mio. for ham, og han knap nok er det halve værd, så synes jeg ikke det er en vi skal stile efter. Han laver 2 flotte langskudsmål pr. sæson og det er vel det. Vi burde kunne finde bedre.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Pastorius » 12. dec 2017, 10:28

Gamen skrev:
Brodernumsi skrev: Nej, det er det ikke. Kusk har ikke præsteret i en længere periode, i over 3 år, så det er overhovedet ikke det samme.

Hvis han er tæt på gratis, skal vi naturligvis slå til. Men hvis han stadig koster de 4-5 millioner, som blev nævnt i sommer, så bør vi finde noget andet, det er alt for mange penge at gamble væk, på et håb om, at han genfinder sit 2014-niveau.
Ikke præsteret i 3 år? Dumt udsagn at komme med, når han spillede en flot 15/16 sæson, hvor han tørrede røv i os i begge udekampe mod FCK.
Sidste sæson, hvor han fik mindre spilletid på et FCK-hold der stort set ikke skiftede ud på stammen i løbet af sæson, og leverede en af de bedste sæsoner et dansk klubhold har leveret, så stod han alligevel bag 12 mål i sæsonen, 6 mål og 6 assists.

Hvis du skal argumentere, så prøv i det mindste at argumentere med fakta.

Hvis vi har råd til at give 4 mio. for en bænket angriber, der endnu ikke har vist sig synderligt bedre end noget af det der var her i forvejen, så har vi vel også råd til at give 4 mio. kr. for en spiller der ville være en profil alle andre steder end i de tre bedste klubber.
Ja, selvfølgelig har vi råd, for vi får vel de 4 mill tilbage for Safranko, når nu vi har bænket ham.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 12. dec 2017, 10:35

Pastorius skrev:
Ja, selvfølgelig har vi råd, for vi får vel de 4 mill tilbage for Safranko, når nu vi har bænket ham.
Pointen er, at vi ikke har råd til flere milliondyre vildskud, og uanset hvordan vi vender og drejer det så kommer Kusk næppe til at blive bænket pga. manglende kvalitet. Han kan noget af det som vi har brug for i vores offensiv, og som vi også så i glimt fra Rolim mod FCK. Udfordringer 1-mod-1, fart, kreativitet og et godt drev med bolden. Men vi har brug for mere end 1 spiller der kan det i glimt, hvis vi vil forløse resten af offensiven.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Maglau » 12. dec 2017, 11:35

Jeg er helt vild for at vi får Kusk hjem igen og jeg tror en måde at få det til at ske på er at cashe ind på Flores hvis det er muligt. Der må være nogle spanske midter klubber der er interesseret ovenpå VM kvalen. En handel der må kunne falde ud med overskud til os på transferdelen - uagtet at vi efter sigende kun får 60% af beløbet.

Jeg er helt sikker på at Kusk kan bidrage med mere end Flores på et AaB hold og med Rolim på vej i form og Thellufsen der modner så har vi egentligt gode offensive/kreative midt.

Ja Flores kan blive mere værd efter VM, men det kan også være han ikke gør. Lige nu synes jeg vi har brug en spiller der bidrager med at vi hopper i top 6 og det gør Kusk markant mere end Flores.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Brodernumsi » 12. dec 2017, 14:10

Gamen skrev:
Brodernumsi skrev: Nej, det er det ikke. Kusk har ikke præsteret i en længere periode, i over 3 år, så det er overhovedet ikke det samme.

Hvis han er tæt på gratis, skal vi naturligvis slå til. Men hvis han stadig koster de 4-5 millioner, som blev nævnt i sommer, så bør vi finde noget andet, det er alt for mange penge at gamble væk, på et håb om, at han genfinder sit 2014-niveau.
Ikke præsteret i 3 år? Dumt udsagn at komme med, når han spillede en flot 15/16 sæson, hvor han tørrede røv i os i begge udekampe mod FCK.
Sidste sæson, hvor han fik mindre spilletid på et FCK-hold der stort set ikke skiftede ud på stammen i løbet af sæson, og leverede en af de bedste sæsoner et dansk klubhold har leveret, så stod han alligevel bag 12 mål i sæsonen, 6 mål og 6 assists.

Hvis du skal argumentere, så prøv i det mindste at argumentere med fakta.

Hvis vi har råd til at give 4 mio. for en bænket angriber, der endnu ikke har vist sig synderligt bedre end noget af det der var her i forvejen, så har vi vel også råd til at give 4 mio. kr. for en spiller der ville være en profil alle andre steder end i de tre bedste klubber.
I det mindste finder jeg ikke på mine egne fakta.

Som jeg skriver, har Kusk ikke præsteret i en længere periode i over 3 år, 6 mål og 6 assists er ikke 5 millioner værd, og ikke i nærheden af hans 2014-niveau.

Og at han spillede på vel et af de bedste hold, der nogensinde har været i Danmark, gør vel ikke hans middelmådige præstation bedre?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Halil » 12. dec 2017, 14:30

I sine tre år i suppen for fck har Kusk spillet 3581 minutter og lavet 23 mål/assist = 156 min pr. mål/assist.

I sine to seneste sæsoner for AaB spillede Kusk 5543 minutter og lavede 35 mål/assist = 158 min pr. mål/assist.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Brodernumsi » 12. dec 2017, 14:31

Maglau skrev:
Brodernumsi skrev:
Yankee skrev: Når vi snakker transferønsker, så er jeg stadig rigtig varm på Aron Johansson, der er røget helt af holdet i Werder Bremen. Han har bevist sine evner både i Danmark og i Holland og er en potentiel Superliga-topscorer med en god, moden alder (27). Han vil mangle lidt kampform og selvtillid, men han kan sagtens stå knivskarpt til opstarten i februar og er vel noget at det tætteste vi kommer på et sikkert kort, når vi taler angribere. Typemæssigt ville han også passe godt sammen med både Safranko og Pohl efter min mening.
Han ville være en drømmetransfer, men mon ikke også han er for dyr.
Hvad er det der gør at Johansson er et sikkert kort vil skal smide penge efter når Kusk ikke er det?
1) De spiller forskellige pladser. En angriber er den sværeste og dyreste position at besætte, her har en klub som AaB, sværet ved at finde kvalitet.
2) At blive bænket i en bundklub i bundesligaen er knap så pinligt, som at blive bænket i en midterklub i superligaen.
3) Aron præsterede flot i Holland, det gjorde Kusk ikke. Derudover har Arons nedgangsperiode varet et år kortere end Kusks.

Det er de forskelle jeg ser.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Brodernumsi » 12. dec 2017, 14:34

Halil skrev:I sine tre år i suppen for fck har Kusk spillet 3581 minutter og lavet 23 mål/assist = 156 min pr. mål/assist.

I sine to seneste sæsoner for AaB spillede Kusk 5543 minutter og lavede 35 mål/assist = 158 min pr. mål/assist.
Sært han ikke er blev kåret som årets profil i FCK, hvis han er så meget bedre der. Lad nu være med at argumentere med statistik, det kan pyntes som man vil.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 12. dec 2017, 14:38

Brodernumsi skrev: I det mindste finder jeg ikke på mine egne fakta.

Som jeg skriver, har Kusk ikke præsteret i en længere periode i over 3 år, 6 mål og 6 assists er ikke 5 millioner værd, og ikke i nærheden af hans 2014-niveau.

Og at han spillede på vel et af de bedste hold, der nogensinde har været i Danmark, gør vel ikke hans middelmådige præstation bedre?
Hvad er det for nogle fakta jeg finder på? Desuden koster Kusk næppe det samme, som han gjorde i sommer.

Hans mål/assist ratio er nøjagtig den samme målt op mod spilletid som den var i AaB. Og i øvrigt bedre end nogen af vores spillere formåede sidste sæson. Så helt ringe har det nok ikke været.

Hop over i sandkassen og find nogle andre at lege med, den der argumentation på børnehave-niveau gider jeg i hvert fald ikke bruge tid på.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Brodernumsi » 12. dec 2017, 14:42

Gamen skrev:
Brodernumsi skrev: I det mindste finder jeg ikke på mine egne fakta.

Som jeg skriver, har Kusk ikke præsteret i en længere periode i over 3 år, 6 mål og 6 assists er ikke 5 millioner værd, og ikke i nærheden af hans 2014-niveau.

Og at han spillede på vel et af de bedste hold, der nogensinde har været i Danmark, gør vel ikke hans middelmådige præstation bedre?
Hvad er det for nogle fakta jeg finder på? Desuden koster Kusk næppe det samme, som han gjorde i sommer.

Hans mål/assist ratio er nøjagtig den samme målt op mod spilletid som den var i AaB.

Hop over i sandkassen og find nogle andre at lege med, den der argumentation på børnehave-niveau gider jeg i hvert fald ikke bruge tid på.
Jeg har set den fine statistik omkring mål/assist-ratio, men hvis han stadig er så god, hvorfor er han ikke blevet året profil i FCK? Hvorfor er han ikke udtaget til landsholdet igen? Lad nu være med at udstille dig selv, det er ved at være pinligt.

Og ja, jeg skrev også, at hvis han koster væsentlig mindre, end han gjorde i sommer, så synes jeg vi skal prøve ham, men ikke hvis han koster de 5 mio der blev nævnt dengang.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Buzz Killington » 12. dec 2017, 14:43

Halil skrev:I sine tre år i suppen for fck har Kusk spillet 3581 minutter og lavet 23 mål/assist = 156 min pr. mål/assist.

I sine to seneste sæsoner for AaB spillede Kusk 5543 minutter og lavede 35 mål/assist = 158 min pr. mål/assist.
Jf. mine beregninger udfra transfermarkts data, får jeg den til:

FCK 38 m/a = 138 min pr. m/a.
AaB 51 m/a = 124 min pr. m/a.

Altså bedre i AaB. En bette forskel og stadig et fint snit. Dog kan jeg i den mere kvalitative del se at Kusk for FCK hovedsagligt fik flest kampminutter og m/a mod mindre hold, og i pokalen. I de store kampe sad han oftere på bænken det meste eller hele kampen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 12. dec 2017, 14:45

Brodernumsi skrev: Jeg har set den fine statistik omkring mål/assist-ratio, men hvis han stadig er så god, hvorfor er han ikke blevet året profil i FCK? Hvorfor er han ikke udtaget til landsholdet igen? Lad nu være med at udstille dig selv, det er ved at være pinligt.
Er det seriøst? Har du set hvem FCK ellers spiller med? Stop dig selv.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Brodernumsi » 12. dec 2017, 14:49

Gamen skrev:
Brodernumsi skrev: Jeg har set den fine statistik omkring mål/assist-ratio, men hvis han stadig er så god, hvorfor er han ikke blevet året profil i FCK? Hvorfor er han ikke udtaget til landsholdet igen? Lad nu være med at udstille dig selv, det er ved at være pinligt.
Er det seriøst? Har du set hvem FCK ellers spiller med? Stop dig selv.
What? FCK spillede også i ligaen, da han blev kåret til årets profil i 2013. Du er vist ved at være lidt forvirret.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Halil » 12. dec 2017, 14:52

Brodernumsi skrev:
Halil skrev:I sine tre år i suppen for fck har Kusk spillet 3581 minutter og lavet 23 mål/assist = 156 min pr. mål/assist.

I sine to seneste sæsoner for AaB spillede Kusk 5543 minutter og lavede 35 mål/assist = 158 min pr. mål/assist.
Sært han ikke er blev kåret som årets profil i FCK, hvis han er så meget bedre der. Lad nu være med at argumentere med statistik, det kan pyntes som man vil.
Jeg skriver blot, hvad statistikken er. Så kan du lide det eller lade være.
Uden Synd Ingen Frelse

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 12. dec 2017, 14:52

Buzz Killington skrev: Jf. mine beregninger udfra transfermarkts data, får jeg den til:

FCK 38 m/a = 138 min pr. m/a.
AaB 51 m/a = 124 min pr. m/a.

Altså bedre i AaB. En bette forskel og stadig et fint snit. Dog kan jeg i den mere kvalitative del se at Kusk for FCK hovedsagligt fik flest kampminutter og m/a mod mindre hold, og i pokalen. I de store kampe sad han oftere på bænken det meste eller hele kampen.
Korrekt, fordi Ståle valgte at have kantspillere der kan skifte side, og er bedre defensivt funderet i Toutouh og Verbic.

Det siger vel næppe så meget om Kusk. Jeg tænker også at vi ville fravælge flere af vores offensivt tænkende spillere i store europæiske kampe. Men nu spiller AaB heller ikke europæisk, så det skal vi vel ikke bekymre os så meget om...
Vi har jo sådan set haft store problemer med at skabe chancer uanset om modstanden har været ringe eller god.

Låst