Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af le Cid » 5. jan 2018, 09:18

SkumF skrev:
Funky skrev:
Jakobsen skrev: Mjaeh. Det er uomtvisteligt, at Flores så vil være en kæmpe succes økonomisk, men sportsligt har han ikke været noget at råbe hurra for. Han blev hentet for at være en profil og det har han ikke været spillemæssigt på noget tidspunkt. Der er to forskellige præmisser som begge har sin rigtighed og derfor er et entydigt svar svært at give. Jeg vil dog personligt hellere have spillere som vi sælger billigere, men som gør en forskel på holdet og løfter spillet.
Flores fik det skudsmål med på vejen af AaB da de hentede ham, at det godt kunne tage op til et år at få ham ordentligt på plads. Det skal man lige huske, når man taler om, hvor meget profil han var indkøbt som. Oven i hatten var han så vidt jeg husker skadet en god del af foråret. Her i hans 2. sæson for AaB synes jeg bestemt, han har leveret, og jeg tror, det kan blive bedre endnu.
Derfor synes jeg også det er mærkeligt at man har brugt alle de penge på Flores. Det er jo ikke et velfungerende hold, hvor vi kan vente 1 år på en spiller slår til. Men vi fyrer rigtigt mange transfer kroner af på et udviklings projekt.

Så hvis man hele tiden havde vidst at det ville tage et års tid, var det så virkeligt det værd kontra hvad man ellers havde kunne få?
Nogle gange skal man bare slå til, når man ser en lottokupon, som ligner noget med bedre gevistchancer end normalt. De er ikke så ofte, at man får mulighed for at købe en landsholdspiller fra et land, der ligger højere på venrdensranglisten end DK. Ovenikøbet en spiller, der i forvejen er ret højt profileret.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gnu » 5. jan 2018, 10:16

Det er som om, at ideen om Flores som den eksotiske troldmand fra Peru for nogle herinde skygger for, hvad han rent faktisk bidrager med.

Jeg gad godt at vide, hvilket skudsmål han havde fået, hvis han havde dansk pas og var hentet i Viborg eller Randers, for så er jeg overbevist om, at der slet ikke havde været den samme overbærenhed. Jeg forstår simpelthen ikke den der tendens med at fritage Flores for ansvar: Hans medspillere spiller ham ikke rigtigt, WiegHestens taktik passer ikke til Flores som type, han skal have andre typer omkring sig, Flores havde været assist-konge, hvis Pohl havde været skarpere, osv., osv.

Det kan jeg bare slet ikke genkende. Flores er blevet lidt bedre mod slutningen af efteråret, men han bidrager ikke med mere end fx Børsting, og han er slet ikke så værdifuld for holdet som Würtz. Jeg kan heller ikke genkende, at han bliver spillet forkert af sine medspillere. Han får rigtig tit bolden retvendt mod mål, men er bare alt for ofte for langsom i sin boldomgang, tager en berøring for meget, eller dribler ind i en modstander og så løber det ud i sandet. Det er altså ikke medspillernes skyld.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

SkumF
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. okt 2006, 19:00

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af SkumF » 5. jan 2018, 10:39

le Cid skrev:
SkumF skrev:
Funky skrev:
Jakobsen skrev: Mjaeh. Det er uomtvisteligt, at Flores så vil være en kæmpe succes økonomisk, men sportsligt har han ikke været noget at råbe hurra for. Han blev hentet for at være en profil og det har han ikke været spillemæssigt på noget tidspunkt. Der er to forskellige præmisser som begge har sin rigtighed og derfor er et entydigt svar svært at give. Jeg vil dog personligt hellere have spillere som vi sælger billigere, men som gør en forskel på holdet og løfter spillet.
Flores fik det skudsmål med på vejen af AaB da de hentede ham, at det godt kunne tage op til et år at få ham ordentligt på plads. Det skal man lige huske, når man taler om, hvor meget profil han var indkøbt som. Oven i hatten var han så vidt jeg husker skadet en god del af foråret. Her i hans 2. sæson for AaB synes jeg bestemt, han har leveret, og jeg tror, det kan blive bedre endnu.
Derfor synes jeg også det er mærkeligt at man har brugt alle de penge på Flores. Det er jo ikke et velfungerende hold, hvor vi kan vente 1 år på en spiller slår til. Men vi fyrer rigtigt mange transfer kroner af på et udviklings projekt.

Så hvis man hele tiden havde vidst at det ville tage et års tid, var det så virkeligt det værd kontra hvad man ellers havde kunne få?
Nogle gange skal man bare slå til, når man ser en lottokupon, som ligner noget med bedre gevistchancer end normalt. De er ikke så ofte, at man får mulighed for at købe en landsholdspiller fra et land, der ligger højere på venrdensranglisten end DK. Ovenikøbet en spiller, der i forvejen er ret højt profileret.
Men sportsligt kan man vel næppe sige han har været en succes, når man ser hvad han har kostet. Nogle lottokuponer kan være for dyre. Men ja, det er skide nemt at være bagklog.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Funky » 5. jan 2018, 10:55

SkumF skrev:
Funky skrev:
Jakobsen skrev: Mjaeh. Det er uomtvisteligt, at Flores så vil være en kæmpe succes økonomisk, men sportsligt har han ikke været noget at råbe hurra for. Han blev hentet for at være en profil og det har han ikke været spillemæssigt på noget tidspunkt. Der er to forskellige præmisser som begge har sin rigtighed og derfor er et entydigt svar svært at give. Jeg vil dog personligt hellere have spillere som vi sælger billigere, men som gør en forskel på holdet og løfter spillet.
Flores fik det skudsmål med på vejen af AaB da de hentede ham, at det godt kunne tage op til et år at få ham ordentligt på plads. Det skal man lige huske, når man taler om, hvor meget profil han var indkøbt som. Oven i hatten var han så vidt jeg husker skadet en god del af foråret. Her i hans 2. sæson for AaB synes jeg bestemt, han har leveret, og jeg tror, det kan blive bedre endnu.
Derfor synes jeg også det er mærkeligt at man har brugt alle de penge på Flores. Det er jo ikke et velfungerende hold, hvor vi kan vente 1 år på en spiller slår til. Men vi fyrer rigtigt mange transfer kroner af på et udviklings projekt.

Så hvis man hele tiden havde vidst at det ville tage et års tid, var det så virkeligt det værd kontra hvad man ellers havde kunne få?
Svaret må være, at ja, det vurderede den sportslige ledelse, at det var. Og vi kan vel ikke fuldt ud bedømme værdien af Flores' tilstedeværelse i AaB før den dag han er videre. Jeg gentager også gerne: Manden var skadet i foråret. Det havde ingen nok kalkuleret med.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 5. jan 2018, 11:02

Gnu skrev:Det er som om, at ideen om Flores som den eksotiske troldmand fra Peru for nogle herinde skygger for, hvad han rent faktisk bidrager med.

Jeg gad godt at vide, hvilket skudsmål han havde fået, hvis han havde dansk pas og var hentet i Viborg eller Randers, for så er jeg overbevist om, at der slet ikke havde været den samme overbærenhed. Jeg forstår simpelthen ikke den der tendens med at fritage Flores for ansvar: Hans medspillere spiller ham ikke rigtigt, WiegHestens taktik passer ikke til Flores som type, han skal have andre typer omkring sig, Flores havde været assist-konge, hvis Pohl havde været skarpere, osv., osv.

Det kan jeg bare slet ikke genkende. Flores er blevet lidt bedre mod slutningen af efteråret, men han bidrager ikke med mere end fx Børsting, og han er slet ikke så værdifuld for holdet som Würtz. Jeg kan heller ikke genkende, at han bliver spillet forkert af sine medspillere. Han får rigtig tit bolden retvendt mod mål, men er bare alt for ofte for langsom i sin boldomgang, tager en berøring for meget, eller dribler ind i en modstander og så løber det ud i sandet. Det er altså ikke medspillernes skyld.
Flores er jo ikke en gennembrudsspiller, men mere en Eriksen-type. Det er også åbenlyst for mig, at han er blevet brugt lidt forkert og har lidt under den defensive taktik i mange kampe. Hvis nu man havde brugt Flores som enten 10´er eller som den mest offensive midtbanespiller i en 4-3-3 opstilling, så havde vi fået et andet slutprodukt. Istedet bruges Flores som en traditionel kantspiller (felt til felt). I AaB må de til at gøre op med om de vil spille med indadvendte kanter, der opererer i mellemrummene eller de vil spille med mere traditionelle kanter ala Børsting.
Endvidere er det åbenlyst, at Flores har manglet nogle legekammerater i offensiven, som han kan spille teknisk fodbold med, og så har offensiven manglet en 8´ er, som støtter og skaber plads med sine løb. Flores har dog givet Pohl et hav af gode scoringsmuligheder, og tilmed arbejder han forbilledeligt. Dog har han scoret alt for lidt, og det skal han forbedre.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 5. jan 2018, 11:09

Et par af de store mexicanske klubber skulle også være interesseret i Flores.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af le Cid » 5. jan 2018, 11:33

SkumF skrev:
le Cid skrev:Så hvis man hele tiden havde vidst at det ville tage et års tid, var det så virkeligt det værd kontra hvad man ellers havde kunne få?
Nogle gange skal man bare slå til, når man ser en lottokupon, som ligner noget med bedre gevistchancer end normalt. De er ikke så ofte, at man får mulighed for at købe en landsholdspiller fra et land, der ligger højere på venrdensranglisten end DK. Ovenikøbet en spiller, der i forvejen er ret højt profileret.
Men sportsligt kan man vel næppe sige han har været en succes, når man ser hvad han har kostet. Nogle lottokuponer kan være for dyre. Men ja, det er skide nemt at være bagklog.[/quote]
Nej, sportsligt har han ikke kunne levet op til sin pris indtil nu. Men pengene har ikke været helt spildt, eftersom han dog trods alt er blandt vores bedste spillere, og med en udsigt til en pæn gevinst ved et salg, mener jeg stadig, at det var rigtigt set at købe ham.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Glenn Francisco » 5. jan 2018, 11:47

Martino skrev:Et par af de store mexicanske klubber skulle også være interesseret i Flores.
Hvor har du hørt det? kilde eller et website? :)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 5. jan 2018, 11:52

Glenn Francisco skrev:
Martino skrev:Et par af de store mexicanske klubber skulle også være interesseret i Flores.
Hvor har du hørt det? kilde eller et website? :)
Kilde, men har sidenhen fundet en artikel. Ser lige om jeg kan finde den igen.

EDIT: her er den godt nok på spansk https://peru21.pe/deportes/edison-flore ... -mx-390743
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Indlæg: 303
Tilmeldt: 16. maj 2010, 20:05
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Krage » 5. jan 2018, 13:49

Martino skrev:
Glenn Francisco skrev:
Martino skrev:Et par af de store mexicanske klubber skulle også være interesseret i Flores.
Hvor har du hørt det? kilde eller et website? :)
Kilde, men har sidenhen fundet en artikel. Ser lige om jeg kan finde den igen.

EDIT: her er den godt nok på spansk https://peru21.pe/deportes/edison-flore ... -mx-390743
"Men Edison Flores til hensigt at migrere til en mere konkurrencedygtig liga; mål, som jeg skulle møde før udgangen af ​​januar."

Taget fra ovenstående artikel oversat af Google (som ikke er det bedste i know).

Men ifølge dette udsagn lyder det som om at Flores forventer at blive skudt af i dette vindue...
Billede

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af 9000AaB » 5. jan 2018, 14:29

Kunne det være en angriber for os? -> https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/vej ... -vinicius/
kan ikke huske om han er blevet talt om tidligere.

Men han virker som en type og størrelse spiller som vi slet ikke har vores angreb, når man læser lidt om ham rundt omkring.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 5. jan 2018, 14:33

9000AaB skrev:Kunne det være en angriber for os? -> https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/vej ... -vinicius/
kan ikke huske om han er blevet talt om tidligere.

Men han virker som en type og størrelse spiller som vi slet ikke har vores angreb, når man læser lidt om ham rundt omkring.
AaB bød på ham i sommers, men Vejles pris var for høj. Kan have ændrer sig - kender ikke hans kontraktforhold.
Jeg savner Winsnes

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af De Fem » 5. jan 2018, 14:59

9000AaB skrev:Kunne det være en angriber for os? -> https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/vej ... -vinicius/
kan ikke huske om han er blevet talt om tidligere.

Men han virker som en type og størrelse spiller som vi slet ikke har vores angreb, når man læser lidt om ham rundt omkring.
Fint, men så skal man spille på ham som FCM spiller på lange Poul, ellers får man bare en lang mand med dårlig teknik.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamling » 5. jan 2018, 15:22

Hvad blev der af Louka Andreasen. Skulle han ikke træne med igen her i Januar ?
Gamling
"Ib Simonsen forever"

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af san » 5. jan 2018, 15:24

De Fem skrev: Fint, men så skal man spille på ham som FCM spiller på lange Poul, ellers får man bare en lang mand med dårlig teknik.
ja det er ren Børsting fuldstændig umulig med en bold
https://www.youtube.com/watch?v=cAAimtJT8Ac
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

binderup
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 87
Tilmeldt: 16. aug 2015, 16:22

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af binderup » 5. jan 2018, 16:50

san skrev:
De Fem skrev: Fint, men så skal man spille på ham som FCM spiller på lange Poul, ellers får man bare en lang mand med dårlig teknik.
ja det er ren Børsting fuldstændig umulig med en bold
https://www.youtube.com/watch?v=cAAimtJT8Ac
Han ser vild nok ud :o
:cheers:

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 5. jan 2018, 17:05

Jeg tror nu sagtens vi kan glemme ham Vinicius. Var det ikke 10 mio. han kostede i sommers...
Mon ikke de er igang med at sælge ham til en udenlandsk klub lige nu.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Tyskeren » 5. jan 2018, 17:12

OB henter Rømer og meldes interesseret i Toutouh, Kusk og Rieks... Pæn liste må man sige! Spændende om Gaarde kan finde en ukendt slovak som man håber kan slå til..

KØB NU KVALITET!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Buzz Killington » 5. jan 2018, 17:23

Tyskeren skrev:OB henter Rømer og meldes interesseret i Toutouh, Kusk og Rieks... Pæn liste må man sige! Spændende om Gaarde kan finde en ukendt slovak som man håber kan slå til..

KØB NU KVALITET!
Toutouh og Rieks? Var du også helt våd i bukserne over GF`s køb af Ankersen og Sana i sommers?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FlæskeFrank » 5. jan 2018, 17:40

Nu tror jeg ikke, at de går efter at få alle tre, men vel højst 1-2. I øvrigt den artikel, som der refereres til, angiver at Jeppe Tverskov fra OB "måske" skulle videre til Silkeborg, så der ryger også nogle ud hos OB.
- FlæskeFrank

Låst