Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af frederikshavneren » 19. jan 2018, 19:55

Kristian60 skrev:Men FCK har vel stadig kun Skov, Kusk, Thomsen og Falk til at spille fløjene. 4 kvalificerede mand må være minimum for de to pladser i ståles verden.
Jeg er stadig noget skeptisk omkring den hjemkomst...
Med mindre FCK henter yderligere tilgang til kanten tror jeg ikke at de vil af med Kusk, Ståle har udtalt at det er vigtigt med en bred trup til foråret hvor FCK er med i tre turneringer

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FlæskeFrank » 19. jan 2018, 22:50

Nåh, Gaarde. Jeg kan se, at Ramkilde er oplistet som skadet til træningskampen i morgen. Han spillede ikke mod Randers, men var dog udtaget.

Det vil sige, at 3. angriberen ikke har været i spil her i opstarten og der er tale om en spiller, som vi reelt ikke kender niveauet på. Måske vi skulle til at hente et alternativ ???

I øvrigt vil jeg ikke plædere for Nicolai Brock-Madsen mere, han er åbenbart på vej til polsk fodbold.
- FlæskeFrank

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 19. jan 2018, 23:53

FlæskeFrank skrev:Nåh, Gaarde. Jeg kan se, at Ramkilde er oplistet som skadet til træningskampen i morgen. Han spillede ikke mod Randers, men var dog udtaget.

Det vil sige, at 3. angriberen ikke har været i spil her i opstarten og der er tale om en spiller, som vi reelt ikke kender niveauet på. Måske vi skulle til at hente et alternativ ???

I øvrigt vil jeg ikke plædere for Nicolai Brock-Madsen mere, han er åbenbart på vej til polsk fodbold.
Det er lige før det ikke længere kan svare sig at hente en ny spiller ind. Indkøringsfase og et kort grundspil gør at AaB nok vælger kontinuitet... Medmindre kusk må skifte.
Og hvis pohl og Safranko bliver skadet, så må Thellufsen, Ramkilde eller Rolim spille angriber.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 20. jan 2018, 00:01

FIDEL skrev:
FlæskeFrank skrev:Nåh, Gaarde. Jeg kan se, at Ramkilde er oplistet som skadet til træningskampen i morgen. Han spillede ikke mod Randers, men var dog udtaget.

Det vil sige, at 3. angriberen ikke har været i spil her i opstarten og der er tale om en spiller, som vi reelt ikke kender niveauet på. Måske vi skulle til at hente et alternativ ???

I øvrigt vil jeg ikke plædere for Nicolai Brock-Madsen mere, han er åbenbart på vej til polsk fodbold.
Det er lige før det ikke længere kan svare sig at hente en ny spiller ind. Indkøringsfase og et kort grundspil gør at AaB nok vælger kontinuitet... Medmindre kusk må skifte.
Og hvis pohl og Safranko bliver skadet, så må Thellufsen, Ramkilde eller Rolim spille angriber.
Tjaeh hellere køre videre med dem vi har end Gaarde binder an med flere håbløse eksotiske lottokuponer. Det ændrer dog ikke på, at truppen absolut kunne bruge forstærkninger, men jeg tvivler på Allan Gaarde er manden der finder dem og så vil jeg hellere lade være at spilde pengene.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af AK48hamas » 20. jan 2018, 03:17

Håber på Kristoffer Larsen til venstre kanten og kusk på højre.

Flores ud, og så konkurrence mellem Kristoffer Larsen, Kusk, Børsting, thellufsen og Rolim om de 2-3 forreste pladser.

Derudover er det op til Wieghorst om han vil hente Pusic på en halvårlig med forlængelsesoption men tror det ikke da de ovenstående spillere godt kan spille hængende angriber bag ved Pohl, Safranko og Ramkilde.

Hvad tror i der kommer til at ske med den centrale midtbane? Lesniak, Wurtz, Risgaard, Magnus Christensen, Abildgaard og Kakeeto

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af DobbeltA » 20. jan 2018, 05:25

AK48hamas skrev:Håber på Kristoffer Larsen til venstre kanten og kusk på højre.

Flores ud, og så konkurrence mellem Kristoffer Larsen, Kusk, Børsting, thellufsen og Rolim om de 2-3 forreste pladser.

Derudover er det op til Wieghorst om han vil hente Pusic på en halvårlig med forlængelsesoption men tror det ikke da de ovenstående spillere godt kan spille hængende angriber bag ved Pohl, Safranko og Ramkilde.

Hvad tror i der kommer til at ske med den centrale midtbane? Lesniak, Wurtz, Risgaard, Magnus Christensen, Abildgaard og Kakeeto
Som det er nu spiller vi med 2 'flade' 6'ere. Wieghorst udtalte i den seneste Mediano, at han gerne vil at den ene centrale midtbane flytter sig mere felt til felt, en slags 6/8 position, stadig med defensive opgaver. Synes Abildgaard spillede stærkt i Randers for en uge siden og han er i min optik lige nu bedste bud i truppen på 6/8 positionen. Vi ender dog med to venstrebenede midtbanespillere, hvis Lesniak bliver den anden og som efteråret sluttede, tror jeg mest på Lesniak-Würtz som førstevalg i opstarten. En felt til felt midtbanespiller, som kan løbe bolden 30-50 m. frem i banen, ser jeg som en vigtig brik (og lige nu en mangel) i forhold til at flytte vores spil og skabe dynamik. Kakeeto lykkedes med det spil i 1-2 kampe, men er nu igen et stykke nede i hierarkiet, ser det ud til. Delaney-type efterlyses!!!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 21. jan 2018, 12:26

En af Gaardes vigtigste transferopgaver, må være at få Rolim til at blive her efter sommerferien, for så få penge som muligt.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Hanga » 21. jan 2018, 12:30

Martino skrev:En af Gaardes vigtigste transferopgaver, må være at få Rolim til at blive her efter sommerferien, for så få penge som muligt.
Skal vi ikke lige se hvordan han præsterer i foråret først, og om han kan holde sig fit?

Jeg er også positiv over Rolim og har været uforstående over hvorfor han har fået så lidt spilletid, men lad os nu lige se ham an over en længere periode, inden vi binder os til flere spillere. Især fordi hans fysik virker til at være et issue, når han skulle bruge mange måneder på at blive nogenlunde klar.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 21. jan 2018, 12:54

Hanga skrev:
Martino skrev:En af Gaardes vigtigste transferopgaver, må være at få Rolim til at blive her efter sommerferien, for så få penge som muligt.
Skal vi ikke lige se hvordan han præsterer i foråret først, og om han kan holde sig fit?

Jeg er også positiv over Rolim og har været uforstående over hvorfor han har fået så lidt spilletid, men lad os nu lige se ham an over en længere periode, inden vi binder os til flere spillere. Især fordi hans fysik virker til at være et issue, når han skulle bruge mange måneder på at blive nogenlunde klar.
Synes det afhænger af økonomien. Man frygter lidt at han for alvor spiller sig varm og dermed en evt dyrere kontrakt osv...
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 21. jan 2018, 12:56

Hanga skrev:
Martino skrev:En af Gaardes vigtigste transferopgaver, må være at få Rolim til at blive her efter sommerferien, for så få penge som muligt.
Skal vi ikke lige se hvordan han præsterer i foråret først, og om han kan holde sig fit?

Jeg er også positiv over Rolim og har været uforstående over hvorfor han har fået så lidt spilletid, men lad os nu lige se ham an over en længere periode, inden vi binder os til flere spillere. Især fordi hans fysik virker til at være et issue, når han skulle bruge mange måneder på at blive nogenlunde klar.
Helt enig. Ingen kan være i tvivl om at Rolim kan nogle ekstraordinære ting, men fysikken og et stabilt niveau skal også være til stede og det ved vi formentlig når sæsonen er omme. Med de udfordringer vi har haft offensivt må der være en meget god grund til MW har valgt ham fra i mange kampe. Er det i øvrigt ikke noget med, at der allerede er aftalt en købspris med hans ejere såfremt vi vil beholde ham?
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af troelsh » 21. jan 2018, 14:26

Jakobsen skrev:
Hanga skrev:
Martino skrev:En af Gaardes vigtigste transferopgaver, må være at få Rolim til at blive her efter sommerferien, for så få penge som muligt.
Skal vi ikke lige se hvordan han præsterer i foråret først, og om han kan holde sig fit?

Jeg er også positiv over Rolim og har været uforstående over hvorfor han har fået så lidt spilletid, men lad os nu lige se ham an over en længere periode, inden vi binder os til flere spillere. Især fordi hans fysik virker til at være et issue, når han skulle bruge mange måneder på at blive nogenlunde klar.
Helt enig. Ingen kan være i tvivl om at Rolim kan nogle ekstraordinære ting, men fysikken og et stabilt niveau skal også være til stede og det ved vi formentlig når sæsonen er omme. Med de udfordringer vi har haft offensivt må der være en meget god grund til MW har valgt ham fra i mange kampe. Er det i øvrigt ikke noget med, at der allerede er aftalt en købspris med hans ejere såfremt vi vil beholde ham?
Han har bygget på fysisk i pausen, de få minutter jeg så med ham mod Göteborg var han rigtig god, super drev med bolden.

Jeg syntes også vi skal forsøge at få en kontrakt med ham hurtigst muligt, som martino også nævner, jo flere gode aktioner han laver jo sværere bliver det at hente ham, og jo dyrere bliver han.

Hans spidskompetencer er outstanding jeg tror han kan blive rigtig god
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/roli ... c1d074f44c

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Kristian » 21. jan 2018, 15:05

Hanga skrev:
Martino skrev:En af Gaardes vigtigste transferopgaver, må være at få Rolim til at blive her efter sommerferien, for så få penge som muligt.
Skal vi ikke lige se hvordan han præsterer i foråret først, og om han kan holde sig fit?

Jeg er også positiv over Rolim og har været uforstående over hvorfor han har fået så lidt spilletid, men lad os nu lige se ham an over en længere periode, inden vi binder os til flere spillere. Især fordi hans fysik virker til at være et issue, når han skulle bruge mange måneder på at blive nogenlunde klar.
Det bliver simpelhen for dyrt at vente med ham..tag chancen AaB
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af strangecap » 21. jan 2018, 15:11

Kristian skrev:
Hanga skrev:
Martino skrev:En af Gaardes vigtigste transferopgaver, må være at få Rolim til at blive her efter sommerferien, for så få penge som muligt.
Skal vi ikke lige se hvordan han præsterer i foråret først, og om han kan holde sig fit?

Jeg er også positiv over Rolim og har været uforstående over hvorfor han har fået så lidt spilletid, men lad os nu lige se ham an over en længere periode, inden vi binder os til flere spillere. Især fordi hans fysik virker til at være et issue, når han skulle bruge mange måneder på at blive nogenlunde klar.
Det bliver simpelhen for dyrt at vente med ham..tag chancen AaB

Hvis man ska signe ham skal man tage 2 for en gerne et kant talent til nogle basøre så vi ikke får problemer med for få spansk talendende i truppen

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 21. jan 2018, 15:27

Nu er det jo altså ikke fordi Rolim løber rundt og koster en kvart million. Muligvis koster han mindst 2-3 mio. Vi må huske på, at selv klubber i 2. og 3 Bundesliga ikke havde råd til at beholde ham, trods pænt med spilletid.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 21. jan 2018, 15:35

Gamen skrev:Nu er det jo altså ikke fordi Rolim løber rundt og koster en kvart million. Muligvis koster han mindst 2-3 mio. Vi må huske på, at selv klubber i 2. og 3 Bundesliga ikke havde råd til at beholde ham, trods pænt med spilletid.
Præcis. Og min frygt er at den pris bliver for høj, skulle han spille et godt forår. Jeg er stor fan af ham, det er ingen hemmelighed.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Funky » 21. jan 2018, 16:10

Martino skrev:
Gamen skrev:Nu er det jo altså ikke fordi Rolim løber rundt og koster en kvart million. Muligvis koster han mindst 2-3 mio. Vi må huske på, at selv klubber i 2. og 3 Bundesliga ikke havde råd til at beholde ham, trods pænt med spilletid.
Præcis. Og min frygt er at den pris bliver for høj, skulle han spille et godt forår. Jeg er stor fan af ham, det er ingen hemmelighed.
Jeg er enig. Rolim har i min bog vist nok til, at det er chancen værd.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af De Fem » 21. jan 2018, 16:16

Gamen skrev:Nu er det jo altså ikke fordi Rolim løber rundt og koster en kvart million. Muligvis koster han mindst 2-3 mio. Vi må huske på, at selv klubber i 2. og 3 Bundesliga ikke havde råd til at beholde ham, trods pænt med spilletid.
Med frygt for at lyde som en plade der et gået i hak:

Har du noget at have de priser i eller gætter du bare?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FlæskeFrank » 21. jan 2018, 17:18

De Fem skrev:
Gamen skrev:Nu er det jo altså ikke fordi Rolim løber rundt og koster en kvart million. Muligvis koster han mindst 2-3 mio. Vi må huske på, at selv klubber i 2. og 3 Bundesliga ikke havde råd til at beholde ham, trods pænt med spilletid.
Med frygt for at lyde som en plade der et gået i hak:

Har du noget at have de priser i eller gætter du bare?
Det er vel ikke et urimeligt beløb. Spørgsmålet er blot, om det er Rolim selv, der er skyld i, at han ikke er i form eller andre omstændigheder. For hvis vi skal smide 2-3 mio kr. så skal han også spille.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 21. jan 2018, 18:01

De Fem skrev: Med frygt for at lyde som en plade der et gået i hak:
Har du noget at have de priser i eller gætter du bare?
Jeg var inde på konstruktionen af hans brasilianske klub FC Barra da han kom til. Ejet af et agentkonsortium med rødder i Tyskland, hvilket betyder at de ikke er helt dumme til at prissætte deres spillere. Enten som overgangssum eller betaling i rettigheder (andel ved videresalg osv.)
Det er grunden til at de oftest lejer spillerne ud for 1-2 år af gangen mens de er relativt unge.
Jeg tror som minimum en spiller som Rolim koster 2-3 mio. baseret på hans erfaring, meritter og det faktum at vi har at gøre med topagenter, og ikke en fattig, brasiliansk klub.
Ved handler af den slags, så afregnes der næppe med Barra, men med hans rettighedshavere. Væsentligt dyrere.
Lidt som det var tilfældet med Bassogog, som også af omveje var ejet af en tredje-part, som tjente kassen på salget til Kina.

Tilfreds med svaret, eller skal jeg også til at dokumentere dét i hoved og røv? Du må selv finde indlægget hvor jeg beskrev det.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 21. jan 2018, 18:12

Jeg får sgu lidt våde drømme af, at Flores prøves af centralt nu i en 451 eller 4231 om man vil. Det vil give os mere dynamik og muligheder offensivt, da Pohl, Rolim og Thellufsen kan sættes op i løb.

Låst