Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Hovedet » 23. nov 2017, 13:49

Gamling skrev:Det kan nok være at nogen skriver at vi ikke bør være et tonserhold, men det er vi altså pt - og et ikke særligt godt et af slagsen !
Men vi er da meget tættere på at kunne blive et godt tonserhold end vi er på at blive det offensive, teknisk betonede spilstyrende hold som “Komiske Allan” siger vi skal være.
Og med de massive indkøb det ville kræve at at gøre os til det tekniske hold vs de noget færre indkøb det vil kræve at gøre os til et godt tonserhold, så synes sidstnævnte at være det mest realistiske.
Er Det en udvikling jeg bifalder? nej, men med truppens nuværende sammensætning med nul angribere, 16 forkølede midtbanespillere der ikke udvikler sig og så et forsvar der momentvist spiller ok, så er det den mest realistiske strategi i de kommende år.
Det primære problem er sådan set ikke, at vi er et "tonserhold", hvad der end ligger i den karakteristik. Problemet er, at vi ikke rigtigt er noget som helst. Vi har ingen spidskompetencer, hvorfor den nuværende spillemæssige og pointmæssige udvikling er helt naturlig.

Teknik, fart, gennembrudsstyrke, dybdeløb, hovedspil, dødbolde, fysik, kontrangreb, afslutninger; vi er jo ikke gode inden for nogle af disse områder. Måske heller ikke sådan direkte ringe, men vel nærmere halvdårlige/middelmådige/hæderlige inden for samtlige fodboldens facetter.

Vi fik desværre ikke rådet bod på disse svagheder i sommerens transfervindue. Derfor kommer vintervinduet til at blive et både travlt og dyrt et af slagsen.

EDIT: Var måske lige hurtig nok. Det ser godt ud på målmandsposten.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af troelsh » 24. nov 2017, 11:16

Meilinger og Sylvestr ud
Kusk og Berggren ind

Så får Gaarde en Jeppe Curth :thumbsup:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 24. nov 2017, 14:54

troelsh skrev:Meilinger og Sylvestr ud
Kusk og Berggren ind

Så får Gaarde en Jeppe Curth :thumbsup:
Jeg synes alle alarmer blinker ved Berggreen. Det er 100 aar siden han har spillet bold og han har en slem skadshistorik. Jeg synes slet slet ikke det er en spiller vi skal ud og smide mange penge efter. Derudover er det slet ikke sikkert at han som person passer ind her. Spillerne der har peaket i Hobros hyggelige fyraftens setup vil ikke noedvendigvis trives i et setup ala. vores.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af jonas386 » 24. nov 2017, 15:24

Jakobsen skrev:
troelsh skrev:Meilinger og Sylvestr ud
Kusk og Berggren ind

Så får Gaarde en Jeppe Curth :thumbsup:
Jeg synes alle alarmer blinker ved Berggreen. Det er 100 aar siden han har spillet bold og han har en slem skadshistorik. Jeg synes slet slet ikke det er en spiller vi skal ud og smide mange penge efter. Derudover er det slet ikke sikkert at han som person passer ind her. Spillerne der har peaket i Hobros hyggelige fyraftens setup vil ikke noedvendigvis trives i et setup ala. vores.
Jeg er enig angående skaderne. Brock-madsen synes jeg derimod kunne være spændende. Lidt samme type som beggreen. Fylder godt i feltet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Silver77 » 24. nov 2017, 16:05

troelsh skrev:Meilinger og Sylvestr ud
Kusk og Berggren ind

Så får Gaarde en Jeppe Curth :thumbsup:
Der er hvis en som har hørt den nye podcast :thumbsup:

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Yankee » 24. nov 2017, 16:10

Berggreen og Brock-Madsen er begge to angribere på 24, der har 5-6 sæsoner som senior. De har henholdsvis scoret 28 og 23 mål på de 5-6 sæsoner - heraf en god sjat i 1. division.

Både ift. type og meritter er det jo bare en ny Safranko med de to. Kan slet ikke se hvad vi skal med flere "projekt-spillere" - så vil jeg hellere gå en hylde ned og hente nogle solide, erfarne typer som Pallesen.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Rams » 24. nov 2017, 17:32

Yankee skrev:Berggreen og Brock-Madsen er begge to angribere på 24, der har 5-6 sæsoner som senior. De har henholdsvis scoret 28 og 23 mål på de 5-6 sæsoner - heraf en god sjat i 1. division.<br abp="637"><br abp="638">Både ift. type og meritter er det jo bare en ny Safranko med de to. Kan slet ikke se hvad vi skal med flere "projekt-spillere" - så vil jeg hellere gå en hylde ned og hente nogle solide, erfarne typer som Pallesen.
Tænker du på Martin Koch i Køge eller?

Så deler jeg nok i stedet Wiggens opfattelse af, at Safranko nok skal slå igennem. Skal vi ud og shoppe angribere skal vi efter min mening op på hylden med Alexander Søderlund i St. Etienne eller lignende. Altså en moden angriber, der er fysisk stærk og kan supplere Pohls fart, og som kun får sporadisk spilletid i en klub på niveauet over AaB. Men egentlig har jeg stadig stor tiltro til Safranko og Pohl.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 24. nov 2017, 18:29

Rams skrev:
Yankee skrev:Berggreen og Brock-Madsen er begge to angribere på 24, der har 5-6 sæsoner som senior. De har henholdsvis scoret 28 og 23 mål på de 5-6 sæsoner - heraf en god sjat i 1. division.<br abp="637"><br abp="638">Både ift. type og meritter er det jo bare en ny Safranko med de to. Kan slet ikke se hvad vi skal med flere "projekt-spillere" - så vil jeg hellere gå en hylde ned og hente nogle solide, erfarne typer som Pallesen.
Tænker du på Martin Koch i Køge eller?

Så deler jeg nok i stedet Wiggens opfattelse af, at Safranko nok skal slå igennem. Skal vi ud og shoppe angribere skal vi efter min mening op på hylden med Alexander Søderlund i St. Etienne eller lignende. Altså en moden angriber, der er fysisk stærk og kan supplere Pohls fart, og som kun får sporadisk spilletid i en klub på niveauet over AaB. Men egentlig har jeg stadig stor tiltro til Safranko og Pohl.
Synes også vi skal op Søderlund hylden, men vil stadig Brock-Madsen er en driftssikker opgraddring ifht. Safranko. Tror Brock-Madsen i det mindste vil have et bedre bundniveau og derudover score flere mål. Brock-Madsen er en jævn Superliga - Safranko ville være tyndt øl i 1. Division
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamling » 24. nov 2017, 21:21

Fortsat tiltro til Pohl og Safranko. Nej, det er sgu mange år siden jeg har haft SÅ stor en koger.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 24. nov 2017, 23:57

Gamling skrev:Fortsat tiltro til Pohl og Safranko. Nej, det er sgu mange år siden jeg har haft SÅ stor en koger.
Pohl kan sagtens nå at komme. Men som jeg har skrevet tidligere tror jeg virkelig der er brug for, at man starter forfra, men han er ung så det kan man sagtens. Han skal ud at være 3-4 valg og stille og roligt bygges op igennem indhop og så kan det sagtens komme. Lige nu er det mentalt om så Wieghorst vil anerkende det eller ej (hint, hør ugens Ripodsten hvis ikke du forstår hvad jeg hentyder til).
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Brodernumsi » 25. nov 2017, 01:03

Silver77 skrev:
troelsh skrev:Meilinger og Sylvestr ud
Kusk og Berggren ind

Så får Gaarde en Jeppe Curth :thumbsup:
Der er hvis en som har hørt den nye podcast :thumbsup:
Hvis Kusk er tæt på gratis, så ja, så bare lad os få ham. Kusk der pt nul og nix, han er meget langt fra sit 2014 niveau og helt blottet for selvtillid. Det vil tage meget lang tid, at få ham i gang igen.

Vi har brug for forstærkning her og nu.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 25. nov 2017, 07:26

Brodernumsi skrev: han er meget langt fra sit 2014 niveau og helt blottet for selvtillid. Det vil tage meget lang tid, at få ham i gang igen.
Kan man ikke sige det samme om samtlige af spillerne på det nuværende hold der var med under the Double-triumfen? Jo.
Det giver desuden absolut ingen mening at sammenligne Kusk's periode i FCK, og trække direkte linier til en spillemæssig fortsættelse i AaB. Han har de spidskompetencer som ikke én spiller på det her hold, udover Thellufsen i glimt, er i besiddelse af, og som enhver idiot kan se at vi mangler. Alene dét er begrundelse nok for at hente ham.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gaarde6 » 25. nov 2017, 09:36

Gamen skrev:
Brodernumsi skrev: han er meget langt fra sit 2014 niveau og helt blottet for selvtillid. Det vil tage meget lang tid, at få ham i gang igen.
Kan man ikke sige det samme om samtlige af spillerne på det nuværende hold der var med under the Double-triumfen? Jo.
Det giver desuden absolut ingen mening at sammenligne Kusk's periode i FCK, og trække direkte linier til en spillemæssig fortsættelse i AaB. Han har de spidskompetencer som ikke én spiller på det her hold, udover Thellufsen i glimt, er i besiddelse af, og som enhver idiot kan se at vi mangler. Alene dét er begrundelse nok for at hente ham.
Fuldstændig enig!!
Hvis Gaarde mener noget med det han siger om at vi er et top 6 hold. Så skipper han Meilinger og Sylvestr afsted og får hentet Kusk og en RIGTIG bomber ind.
Ideelt set har vi også brug for en midterforsvar. Men Wieghorst har formået at få kittet det sammen nede bag i. Så det må sikkert vente til sommer, selvom vi er godt og grundigt fucked, hvis vi får en skade.
Vores to største problemer er evnen til at skabe chancer og evnen til at score mål. Det skal Kusk og en ny bomber løse.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Yankee » 25. nov 2017, 09:52

Rams skrev:
Tænker du på Martin Koch i Køge eller?

Så deler jeg nok i stedet Wiggens opfattelse af, at Safranko nok skal slå igennem. Skal vi ud og shoppe angribere skal vi efter min mening op på hylden med Alexander Søderlund i St. Etienne eller lignende. Altså en moden angriber, der er fysisk stærk og kan supplere Pohls fart, og som kun får sporadisk spilletid i en klub på niveauet over AaB. Men egentlig har jeg stadig stor tiltro til Safranko og Pohl.
Nej, hvornår har jeg nævnt Martin Koch?

Jeg har aldrig set Alexander Søderlund spille, så ham skal jeg ikke kunne vurdere. Holdet skriger på en erfaren angriber - enten en egentlig førsteangriber, eller en ældre mentor-type. Vi har tre store angrebstalenter (Safranko, Pohl og Ramkilde), men ingen af dem er tydeligvis klar til at spille 90 minutter hver uge, så vi skal have sat dem ind på en meget bedre udviklingskurve uden urealistiske forventninger.

Det er en generel fejl under Gaarde at vi igen og igen har smidt 19/20-årige knægte ind og spille 15 kampe i træk i den tro at de så ville lære håndværket af sig selv. Det gør man ikke. Talentudvikling kræver planlægning, tålmodighed og nogle gange også at man holder et fremadstormende talent lidt tilbage, så han kan får tid og ro til at tage ved lære af hans præstationer og hans krop og hoved kan vænne sig til at spille Superliga og håndtere de tæsk, der følger med. Det handler også om at have mentale og fysiske kræfter til at fokusere på sin træning. Træningen er 70% af en spillers udvikling, men hvis han hele tiden går og har ondt i maven over at han sparkede forbi mål sidste weekend, så træner en spiller heller ikke godt i ugens løb - især ikke hvis han også fik et skrub i en duel med Mads Agesen.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamling » 25. nov 2017, 10:15

Med pohl og Safranko taler vi ikke 19/20 årige knægte der lige er kastet ind. Pohl er 21 og blev rykket op sammen med Abildgård i sommeren 2015. Safranko er 23 og har flere års erfaring fra den bedste slovenske liga. Så konklusionen er ikke at de er unge og skal have mere tid, men bare at de ikke er gode nok og heller ikke bliver det !
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Rams » 25. nov 2017, 10:50

Yankee skrev:
Rams skrev:
Tænker du på Martin Koch i Køge eller?

Så deler jeg nok i stedet Wiggens opfattelse af, at Safranko nok skal slå igennem. Skal vi ud og shoppe angribere skal vi efter min mening op på hylden med Alexander Søderlund i St. Etienne eller lignende. Altså en moden angriber, der er fysisk stærk og kan supplere Pohls fart, og som kun får sporadisk spilletid i en klub på niveauet over AaB. Men egentlig har jeg stadig stor tiltro til Safranko og Pohl.
Nej, hvornår har jeg nævnt Martin Koch?

Jeg har aldrig set Alexander Søderlund spille, så ham skal jeg ikke kunne vurdere. Holdet skriger på en erfaren angriber - enten en egentlig førsteangriber, eller en ældre mentor-type. Vi har tre store angrebstalenter (Safranko, Pohl og Ramkilde), men ingen af dem er tydeligvis klar til at spille 90 minutter hver uge, så vi skal have sat dem ind på en meget bedre udviklingskurve uden urealistiske forventninger.

Det er en generel fejl under Gaarde at vi igen og igen har smidt 19/20-årige knægte ind og spille 15 kampe i træk i den tro at de så ville lære håndværket af sig selv. Det gør man ikke. Talentudvikling kræver planlægning, tålmodighed og nogle gange også at man holder et fremadstormende talent lidt tilbage, så han kan får tid og ro til at tage ved lære af hans præstationer og hans krop og hoved kan vænne sig til at spille Superliga og håndtere de tæsk, der følger med. Det handler også om at have mentale og fysiske kræfter til at fokusere på sin træning. Træningen er 70% af en spillers udvikling, men hvis han hele tiden går og har ondt i maven over at han sparkede forbi mål sidste weekend, så træner en spiller heller ikke godt i ugens løb - især ikke hvis han også fik et skrub i en duel med Mads Agesen.[/

Jeg spurgte blot om du hentydede til Koch. For det er da en spiller fra en hylde ned, der samtidig er bunderfaren fra de lavere rækker
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Rams » 25. nov 2017, 11:04

Gamling skrev:Med pohl og Safranko taler vi ikke 19/20 årige knægte der lige er kastet ind. Pohl er 21 og blev rykket op sammen med Abildgård i sommeren 2015. Safranko er 23 og har flere års erfaring fra den bedste slovenske liga. Så konklusionen er ikke at de er unge og skal have mere tid, men bare at de ikke er gode nok og heller ikke bliver det !
Du arbejder meget i øjebliksbilleder og postulater.

Pohl har siden han blev senior misset en hel sæson med kyssesyge og skader, så det er egentlig først nu man begynder at kunne se potentialet.

Safranko er slovak og ikke slovener. Han har spillet to sæsoner i den bedste slovakiske række for en midterklub i en liga, hvor to klubber har domineret rækken siden uafhængigheden. Ikke desto mindre regnes han for en af de mest lovende offensive spillere i et land, der ellers har tradition for at producere kvalitetsoffensivspillere.

Altså har vi at gøre med to udviklingsspillere, der kan blive både shit og Chanel. Men med vores position i fødekæden kan det dårligt blive anderledes, hvis vi går efter at spille med fyre med et videresalgspotentiale.

Alternativet er at finde en spillere på 30+ uden videresalgspotentiale. Jeg har bare svært ved at se helt åbenlyse kandidater, især efter Duncan er begyndt at spille i GF igen,og Søderlund som jeg selv nævnte startede inde for St. Etienne i går.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Brodernumsi » 25. nov 2017, 11:17

Gamen skrev:
Brodernumsi skrev: han er meget langt fra sit 2014 niveau og helt blottet for selvtillid. Det vil tage meget lang tid, at få ham i gang igen.
Kan man ikke sige det samme om samtlige af spillerne på det nuværende hold der var med under the Double-triumfen? Jo.
Det giver desuden absolut ingen mening at sammenligne Kusk's periode i FCK, og trække direkte linier til en spillemæssig fortsættelse i AaB. Han har de spidskompetencer som ikke én spiller på det her hold, udover Thellufsen i glimt, er i besiddelse af, og som enhver idiot kan se at vi mangler. Alene dét er begrundelse nok for at hente ham.
Vi skal ikke bruge penge på en spiller, der skal bruge lang tid på at finde sit top-niveau, bare se på Okore, der knap nok kan slå Blåbjerg og KP af holdet. De penge skal bruges på en spiller der forstærker os her og nu.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af troelsh » 25. nov 2017, 12:47

Brodernumsi skrev:
Gamen skrev:
Brodernumsi skrev: han er meget langt fra sit 2014 niveau og helt blottet for selvtillid. Det vil tage meget lang tid, at få ham i gang igen.
Kan man ikke sige det samme om samtlige af spillerne på det nuværende hold der var med under the Double-triumfen? Jo.
Det giver desuden absolut ingen mening at sammenligne Kusk's periode i FCK, og trække direkte linier til en spillemæssig fortsættelse i AaB. Han har de spidskompetencer som ikke én spiller på det her hold, udover Thellufsen i glimt, er i besiddelse af, og som enhver idiot kan se at vi mangler. Alene dét er begrundelse nok for at hente ham.
Vi skal ikke bruge penge på en spiller, der skal bruge lang tid på at finde sit top-niveau, bare se på Okore, der knap nok kan slå Blåbjerg og KP af holdet. De penge skal bruges på en spiller der forstærker os her og nu.
Problemet er at vi aldrig vil være i nærheden af at kunne hente spillere i Kusk og Okore kaliberen hvis deres formbarometer er i top.
Men så kan vi selvfølgelig bare hente spillere fra en lavere hylde med et højt formbarometer, men det er heller ikke altid en succes (safranko)

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 25. nov 2017, 13:26

Brodernumsi skrev: Vi skal ikke bruge penge på en spiller, der skal bruge lang tid på at finde sit top-niveau, bare se på Okore, der knap nok kan slå Blåbjerg og KP af holdet. De penge skal bruges på en spiller der forstærker os her og nu.
Hvem siger at han skal bruge lang tid på at finde sit topniveau? Det er et postulat du kommer med. Det er i øvrigt også noget nemmere at se dårlig ud mod god europæisk modstand, end det er at være ringe gang på gang mod hold som Randers, Helsingør og Sønderjyske.
Og selv en Kusk på 70-80 % er klasser over det lort vi spiller med pt. - spillere, der ikke har skyggen af fart, gennembrudsstyrke, evner 1-mod-1 osv. Ej heller Flores har vist de kvaliteter.

Spillere som Kasper P., Blåbjerg, Würtz, Risgård m.fl. har ikke ramt topniveau i noget der ligner 2-3 år... Så lang tid kommer vi næppe til at vente med Kusk.

Låst